Gå til innhold

Når starter 3. verdenskrig?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Når tror du? 

Jeg kjenner jeg føler det nærmer seg jeg... IS og terror overalt! Muslimene blir verver inn i Allas navn i fleng... hva skjer??? 


Hva skjer med tygge Norge, trygge Europa? :(



Anonymous poster hash: 18520...61a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at den på sett og vis allerede er startet, men da mer som en krig mot Daesh hvor både øst og vest deltar.

 

Historisk sett har verken Europa eller Norge vært noe videre trygge. Det er tross alt under en mannssalder siden 2. verdenskrig ...



Anonymous poster hash: c1382...794
Skrevet

I april 2212.

 

Altså... det er ingenting som tyder på at vi nærmer oss noen verdenskrig.



Anonymous poster hash: 7a874...361
Skrevet

 

I april 2212.

 

Altså... det er ingenting som tyder på at vi nærmer oss noen verdenskrig.

 

Anonymous poster hash: 7a874...361

Ikke når du har lua langt ned over øynene nei. For du bruker vel ikke nisselue engang siden de snille skjeggete mennene blir så sure av nisseluer.

 

Anonymous poster hash: 0ccca...e78

Skrevet

 

I april 2212.

 

Altså... det er ingenting som tyder på at vi nærmer oss noen verdenskrig.

 

Anonymous poster hash: 7a874...361

Ikke når du har lua langt ned over øynene nei. For du bruker vel ikke nisselue engang siden de snille skjeggete mennene blir så sure av nisseluer.

 

Anonymous poster hash: 0ccca...e78

 

Var det et forsøk på å invitere til en konstruktiv debatt?

 

Anonymous poster hash: 7a874...361

Skrevet

 

 

I april 2212.

 

Altså... det er ingenting som tyder på at vi nærmer oss noen verdenskrig.

 

Anonymous poster hash: 7a874...361

Ikke når du har lua langt ned over øynene nei. For du bruker vel ikke nisselue engang siden de snille skjeggete mennene blir så sure av nisseluer.

 

Anonymous poster hash: 0ccca...e78

Åja, det var ikke ett oppriktig spørsmål nei, du vil bare ha svar fra de som mener det samme som deg?

 

Anonymous poster hash: 6fc10...66f

Skrevet

 

 

I april 2212.

 

Altså... det er ingenting som tyder på at vi nærmer oss noen verdenskrig.

 

Anonymous poster hash: 7a874...361

Ikke når du har lua langt ned over øynene nei. For du bruker vel ikke nisselue engang siden de snille skjeggete mennene blir så sure av nisseluer.

 

Anonymous poster hash: 0ccca...e78

 

Var det et forsøk på å invitere til en konstruktiv debatt?

 

Anonymous poster hash: 7a874...361

 

 

Tror det er mangen som har skifta meining med det med opne grenser. Vi har opna porten til krig.

 

Anonymous poster hash: 51815...e67

Skrevet

 

 

 

 

 

I april 2212.

 

Altså... det er ingenting som tyder på at vi nærmer oss noen verdenskrig.

 

Anonymous poster hash: 7a874...361

Ikke når du har lua langt ned over øynene nei. For du bruker vel ikke nisselue engang siden de snille skjeggete mennene blir så sure av nisseluer.

 

Anonymous poster hash: 0ccca...e78

Var det et forsøk på å invitere til en konstruktiv debatt?

 

Anonymous poster hash: 7a874...361

Tror det er mangen som har skifta meining med det med opne grenser. Vi har opna porten til krig.

 

Anonymous poster hash: 51815...e67

Ja, for stengte grenser innbyr til fred og fordragelighet? Er det et samfunn a la Nord Korea du ønsker deg?

 

 

Anonymous poster hash: 22775...9d6

Skrevet

 

Jeg tenker at den på sett og vis allerede er startet, men da mer som en krig mot Daesh hvor både øst og vest deltar.

 

Historisk sett har verken Europa eller Norge vært noe videre trygge. Det er tross alt under en mannssalder siden 2. verdenskrig ...

 

Anonymous poster hash: c1382...794

Enig med deg, krigen har allerede begynt.

 

Anonymous poster hash: cb75e...498

Skrevet

 

 

 

I april 2212.Altså... det er ingenting som tyder på at vi nærmer oss noen verdenskrig.Anonymous poster hash: 7a874...361

Ikke når du har lua langt ned over øynene nei. For du bruker vel ikke nisselue engang siden de snille skjeggete mennene blir så sure av nisseluer.Anonymous poster hash: 0ccca...e78

Var det et forsøk på å invitere til en konstruktiv debatt?Anonymous poster hash: 7a874...361

 Tror det er mangen som har skifta meining med det med opne grenser. Vi har opna porten til krig. Anonymous poster hash: 51815...e67

Omg så lite opplyst du er. Jeg gir meg ende over!!

 

Anonymous poster hash: 5c6aa...ae2

Skrevet

 

 

 

I april 2212.

 

Altså... det er ingenting som tyder på at vi nærmer oss noen verdenskrig.

 

Anonymous poster hash: 7a874...361

Ikke når du har lua langt ned over øynene nei. For du bruker vel ikke nisselue engang siden de snille skjeggete mennene blir så sure av nisseluer.

 

Anonymous poster hash: 0ccca...e78

Var det et forsøk på å invitere til en konstruktiv debatt?

 

Anonymous poster hash: 7a874...361

Nei det var ikke det. Det var en syrlig måte å påpeke at du nekter å se at islamisme er i samme klasse som annet svineri som feks nazisme og kommunisme.

 

Islamistene har foreløpig ikke samme militære slagkraft som de andre nevnte ideologiene hadde i sin storhetstid, men de er på god vei. Godt hjulpet av quislinger rundtom i Europa som med stor overbevisning bagatelliserer hvor farlig islam er.

 

20% av muslimer i England sympatiserer med Daesh i større eller mindre grad. Man kan anta med relativ stor sannsynlighet at tallene også er representative for muslimer i resten av Europa. Det utgjør et skremmende stort antall mennesker som i større eller mindre grad er villige til å godta ekstremisters tilstedeværelse i samfunnet. Veldig mange av disse vil av sympati eller frykt unnlate å hindre ekstremistenes handlinger og således utgjøre et viktig bidrag for ekstremistenes vei mot målet.

 

Hva er målet? Å innføre et verdensomspennende kalifat tuftet på daesh sin tolkning av den helvetes boka si.

Nazisme hadde ideen om den ariske rases overlegenhet.

Kommunisme om arbeidernes rett til ved makt å ta kontroll over de late eierne av produksjonsmidler og å kneble all motstand med makt.

Islamisme har ideen om de rettroendes overlegenhet og rett/ plikt til å gjøre slutt på hedningene som ikke bøyer seg.

 

3 verdenskrig er i gang og forhåpentligvis klarer en felles innsats fra tidligere motstandere å gjøre slutt på islamismen før den får vokse seg enda sterkere.

 

Å, men det er vestens og Russlands utenrikspolitikk sin skyld at det blomstrer opp vil noen sikkert hevde. Da må vi jo ha forståelse for at de blir sinte og tar igjen stakkar (med lua godt ned i øynene).

 

Det var verdens behandling av Tyskland etter 1 verdenskrig som gjorde Hitler istand til å få en haug med følgere til sin forkvaklede ideologi også. Er det en unnskyldning? NEI vil de aller fleste svare.

En felles innsats fra Frankrike, England, USA og Russland klarte å knekke Hitlers 3. rike. Jeg håper inderlig vi får se tilsvarende resultat i denne krigen, men med trojanske hester inne i alle land er det en svært vanskelig krig å vinne.

 

Anonymous poster hash: 0ccca...e78

Skrevet

20% av muslimer daes? Har du kilder?



Anonymous poster hash: 18520...61a
Skrevet

Omtrent hver gang noen starter en sånn debatt kommer det fra noen kunnskapsløse kyr som virkelig ikke kan diskutere! Så det gidder jeg ikke!

 

Si gjerne meningene deres, men dere må da ha kilder man kan stole på (at dere hørte noen andre sa det eller dere las det en plass på nettet er ikke godt nok!). Og så må dere tåle at andre kommer med motargument uten å begynne å angripe personen!

 

 

Anonymous poster hash: b2d78...504

Skrevet

 

20% av muslimer daes? Har du kilder?

 

Anonymous poster hash: 18520...61a

Les en gang til: 20% sympatiserer i større eller mindre grad med daesh.

Skal se om jeg gidder å finne frem kildene til dere, men dette er lett tilgjengelig materiale og nei, det er ikke propaganda laget av nazi svin

 

Anonymous poster hash: 0ccca...e78

Skrevet

Omtrent hver gang noen starter en sånn debatt kommer det fra noen kunnskapsløse kyr som virkelig ikke kan diskutere! Så det gidder jeg ikke!

 

Si gjerne meningene deres, men dere må da ha kilder man kan stole på (at dere hørte noen andre sa det eller dere las det en plass på nettet er ikke godt nok!). Og så må dere tåle at andre kommer med motargument uten å begynne å angripe personen!

 

 

Anonymous poster hash: b2d78...504

Men du og dine trenger selvsagt ikke kilder )troverdige sådanne).

 

Anonymous poster hash: 0ccca...e78

Skrevet

 

 

 

 

I april 2212.Altså... det er ingenting som tyder på at vi nærmer oss noen verdenskrig.Anonymous poster hash: 7a874...361

Ikke når du har lua langt ned over øynene nei. For du bruker vel ikke nisselue engang siden de snille skjeggete mennene blir så sure av nisseluer.Anonymous poster hash: 0ccca...e78

Var det et forsøk på å invitere til en konstruktiv debatt?Anonymous poster hash: 7a874...361

Tror det er mangen som har skifta meining med det med opne grenser. Vi har opna porten til krig. Anonymous poster hash: 51815...e67
Omg så lite opplyst du er. Jeg gir meg ende over!!

 

Anonymous poster hash: 5c6aa...ae2

Så bra at du gir deg ende over. Du som er så opplyst skulle kanskje være istand til å forklare oss uopplyste hvordan saker egentlig henger sammen?

 

Anonymous poster hash: 0ccca...e78

Skrevet

Jeg tviler på at det blir en tredje verdenskrig, verden er faktisk roligere nå enn den har vært før. Det som er skummelt er tilgangen vi alle har på media og propaganda, alt blir så nære og blåses opp ved at det deles over en lav sko på f.eks Facebook. Terrorangrep er ikke en ny greie, det er konstant trusler mot forskjellige hovedstader og fra tid til annen gjennomføres desverre disse truslene.

 

USA, Spania og London har alle opplevd store terrorhandlinger de siste 15 årene, og det blir like mye "hysteri" hver gang. Men starten på en tredje verdenskrig skal vi nok, heldigvis, se langt etter.

 

Det er ingen som vil være de som starter den, da det er for stor risiko. Atomvåpen vil til slutt bli brukt, og da er det jo over.

 

 

Men at det nå kommer til å skje mye rundt Daesh og at store deler av mennesker i vesten vil bli "periode"-rasister er det ingen tvil om. Jeg tror desverre vi er på vei inn i en tid med mye hat, vold og diskriminering igjen.. Mye av det er media sin feil..

 

Anonymous poster hash: 18844...18e

Skrevet

Hva mener du en verdenskrig er? Alle landene kjemper jo imot terroristene allerede. Bortsett fra Norge da, som ikke har noen styrker ;)

 

Anonymous poster hash: d2284...e97

Gjest Antarctica
Skrevet

Hva mener du en verdenskrig er? Alle landene kjemper jo imot terroristene allerede. Bortsett fra Norge da, som ikke har noen styrker ;)

 

Anonymous poster hash: d2284...e97

Eh, jo.

 

www.wikipedia.org/wiki/Liste_over_norske_militære_bidrag_i_utenlandsoperasjoner_etter_1945

Skrevet

Jeg tviler på at det blir en tredje verdenskrig, verden er faktisk roligere nå enn den har vært før. Det som er skummelt er tilgangen vi alle har på media og propaganda, alt blir så nære og blåses opp ved at det deles over en lav sko på f.eks Facebook. Terrorangrep er ikke en ny greie, det er konstant trusler mot forskjellige hovedstader og fra tid til annen gjennomføres desverre disse truslene.

 

USA, Spania og London har alle opplevd store terrorhandlinger de siste 15 årene, og det blir like mye "hysteri" hver gang. Men starten på en tredje verdenskrig skal vi nok, heldigvis, se langt etter.

 

Det er ingen som vil være de som starter den, da det er for stor risiko. Atomvåpen vil til slutt bli brukt, og da er det jo over.

 

 

Men at det nå kommer til å skje mye rundt Daesh og at store deler av mennesker i vesten vil bli "periode"-rasister er det ingen tvil om. Jeg tror desverre vi er på vei inn i en tid med mye hat, vold og diskriminering igjen.. Mye av det er media sin feil..

 

Anonymous poster hash: 18844...18e

 

Man er ikke rasist når man kritiserer islam. Man er rasist hvis man hevder at tilhengere av en religion er mindre verdt.

Det er fullstendig legitimt å kritisere religionen, medlemmers tolkning og anvendelse av religionen. Dette har ingenting med rasisme å gjøre. Det er ens plikt å kritisere de sider i et samfunn man finner kritikkverdige.

 

Islam er en av verdens største religioner ift. antall troende. Forskning, riktignok fra 2007, viser en tiltagende sympati for ekstreme tolkninger av islam blant muslimer i England. Slik verden har utviklet seg frykter jeg at nyere forskniing desverre vil vise enda sørgeligere resultater.

 

Terror har vært brukt av mange ytterliggående ideologier opp gjennom tiden. Rote Armè og IRA er to eksepler. Forskjellen på disse og dagens islamisme er mengden sympatisører og kvasi sympatisører. Hverken RAF eller IRA hadde tilhengerskarer i nærheten av hva islamistene har. De hadde heller ikke det religiøse aspektet som lover heltestatus ved krigsherrens bord i det hinsidige. Likevel var dette farlige terrorgrupper som lagde mye faenskap i sin tid.

 

I begynnelsen av 1930 årene var det få som tok nazismen særlig på alvor. De var jo fullstendig forkvaklede i tankesettet så ingen trodde de skulle få en slik gjennomslagskraft. Det fikk de og tilhengerskaren ble stor både med dedikerte ekstremister og sympatisører. Hadde verden tatt affære tidligere kunne kanskje en forferdelig krig og folkemord av dimensjoner vært avverget.

 

Islamistene er enda fgarligere med sine trojanske hester inne i alle land og en skare av sympatisører og semi sympatisører tilstede bak fiendens linjer. Det er vanskelig å sloss mot en fiende hvis største ønske er å dø for saken for å oppnå evig glede i paradis.

 

Kristendommen har i hovedsak tilpasset seg dagens samfunn. De fleste trossamfunnene respekterer våre verdslige lover og forholder seg til disse. Noen trossamfunn plager oss ikketroende med misjonering, men bruker ord og ikke vold for å omvende. Isalmistene setter sine religiøse regler over våre verdslige lover og respekterer på ingen måte annerledes tenkende.

 

Over her ble det etterlyst kilder. Legger ved nevnte forskning fra England, men forskningsmateriale begynner å bli mer og mer tilgjengelig så det er ikke mye søking som skal til for å finne mer.

 

http://www.policyexchange.org.uk/publications/category/item/living-apart-together-british-muslims-and-the-paradox-of-multiculturalism

 

Jeg håper inderlig at den vestlige verden med hjelp fra Russland klarer å knuse denne kreftbyllen og bombe tilhengerne dit de hører hjemme.

 

Anonymous poster hash: 0ccca...e78

Gjest Antarctica
Skrevet

 

 

20% av muslimer daes? Har du kilder?

 

Anonymous poster hash: 18520...61a

Les en gang til: 20% sympatiserer i større eller mindre grad med daesh.

Skal se om jeg gidder å finne frem kildene til dere, men dette er lett tilgjengelig materiale og nei, det er ikke propaganda laget av nazi svin

 

Anonymous poster hash: 0ccca...e78

Det der må du nok belegge. En ting er at det neppe er gjort vederheftig forskning på "Daesh" nå i det siste. Til det er grupperingen for ny i offentlig bevissthet.

 

Et annet element er noe som er veldig frustrerende på dem det forskes på: når det undersøkes hvilke holdninger muslimer har til det ene eller det andre, så er et underliggende premiss at muslimer utgjør én gruppe, uten å ta hensyn til at de, som alle andre, har mange ulike identiteter.

Skrevet

 

 

20% av muslimer daes? Har du kilder?

 

Anonymous poster hash: 18520...61a

Les en gang til: 20% sympatiserer i større eller mindre grad med daesh.

Skal se om jeg gidder å finne frem kildene til dere, men dette er lett tilgjengelig materiale og nei, det er ikke propaganda laget av nazi svin

 

Anonymous poster hash: 0ccca...e78

Det der må du nok belegge. En ting er at det neppe er gjort vederheftig forskning på "Daesh" nå i det siste. Til det er grupperingen for ny i offentlig bevissthet.

 

Et annet element er noe som er veldig frustrerende på dem det forskes på: når det undersøkes hvilke holdninger muslimer har til det ene eller det andre, så er et underliggende premiss at muslimer utgjør én gruppe, uten å ta hensyn til at de, som alle andre, har mange ulike identiteter.

 

 

Det hadde også nazistene. De bestod av en kjerne av ekstremister som sympatiserte fullt ut med ideologien og en stor skare med delvis sympatiserende som dermed legitimerte ekstremistenes handlinger.

Delvis sympatiserende muslimer er det mange av, fryktelig mange fler enn det var delvis sympatiserende nazister.

 

Det er ikke greit på noen som helst måte å forstå, være litt enig eller andre variasjoner av sympati overfor islamistene. De er og blir verdens avskum som må fjernes med harde midler.

 

Anonymous poster hash: 0ccca...e78

Gjest Antarctica
Skrevet

 

 

 

 

20% av muslimer daes? Har du kilder?

 

Anonymous poster hash: 18520...61a

Les en gang til: 20% sympatiserer i større eller mindre grad med daesh.

Skal se om jeg gidder å finne frem kildene til dere, men dette er lett tilgjengelig materiale og nei, det er ikke propaganda laget av nazi svin

 

Anonymous poster hash: 0ccca...e78

Det der må du nok belegge. En ting er at det neppe er gjort vederheftig forskning på "Daesh" nå i det siste. Til det er grupperingen for ny i offentlig bevissthet.

 

Et annet element er noe som er veldig frustrerende på dem det forskes på: når det undersøkes hvilke holdninger muslimer har til det ene eller det andre, så er et underliggende premiss at muslimer utgjør én gruppe, uten å ta hensyn til at de, som alle andre, har mange ulike identiteter.

Det hadde også nazistene. De bestod av en kjerne av ekstremister som sympatiserte fullt ut med ideologien og en stor skare med delvis sympatiserende som dermed legitimerte ekstremistenes handlinger.

Delvis sympatiserende muslimer er det mange av, fryktelig mange fler enn det var delvis sympatiserende nazister.

 

Det er ikke greit på noen som helst måte å forstå, være litt enig eller andre variasjoner av sympati overfor islamistene. De er og blir verdens avskum som må fjernes med harde midler.

 

Anonymous poster hash: 0ccca...e78

Fjernes? Sånne som du er jo terroristenes beste hjelper. Du løper deres ærend. Terroristene må være svært tilfredse med reaksjonene i vår del av verden. Ikke bare undergraver vi våre egne grunnprinsipper og ser politikere som tegner et bilde av et samfunn på randen av kollaps – vi er vitne til at all maning til ro, gode prosesser og dialog avvises som «naivitet» og «misforstått godhet».

 

Og den største seieren kan de innkassere om vi i panikken kaster grunnverdier som menneskeverd, integritet, religionsfrihet og viktige rettsprinsipper ut vinduet. Da har vi strøket på prøven. Da rammer vi selv demokratiet de så gjerne vil til livs.

Skrevet

 

 

Jeg tviler på at det blir en tredje verdenskrig, verden er faktisk roligere nå enn den har vært før. Det som er skummelt er tilgangen vi alle har på media og propaganda, alt blir så nære og blåses opp ved at det deles over en lav sko på f.eks Facebook. Terrorangrep er ikke en ny greie, det er konstant trusler mot forskjellige hovedstader og fra tid til annen gjennomføres desverre disse truslene.

 

USA, Spania og London har alle opplevd store terrorhandlinger de siste 15 årene, og det blir like mye "hysteri" hver gang. Men starten på en tredje verdenskrig skal vi nok, heldigvis, se langt etter.

 

Det er ingen som vil være de som starter den, da det er for stor risiko. Atomvåpen vil til slutt bli brukt, og da er det jo over.

 

 

Men at det nå kommer til å skje mye rundt Daesh og at store deler av mennesker i vesten vil bli "periode"-rasister er det ingen tvil om. Jeg tror desverre vi er på vei inn i en tid med mye hat, vold og diskriminering igjen.. Mye av det er media sin feil..

 

Anonymous poster hash: 18844...18e

Man er ikke rasist når man kritiserer islam. Man er rasist hvis man hevder at tilhengere av en religion er mindre verdt.

Det er fullstendig legitimt å kritisere religionen, medlemmers tolkning og anvendelse av religionen. Dette har ingenting med rasisme å gjøre. Det er ens plikt å kritisere de sider i et samfunn man finner kritikkverdige.

 

Islam er en av verdens største religioner ift. antall troende. Forskning, riktignok fra 2007, viser en tiltagende sympati for ekstreme tolkninger av islam blant muslimer i England. Slik verden har utviklet seg frykter jeg at nyere forskniing desverre vil vise enda sørgeligere resultater.

 

Terror har vært brukt av mange ytterliggående ideologier opp gjennom tiden. Rote Armè og IRA er to eksepler. Forskjellen på disse og dagens islamisme er mengden sympatisører og kvasi sympatisører. Hverken RAF eller IRA hadde tilhengerskarer i nærheten av hva islamistene har. De hadde heller ikke det religiøse aspektet som lover heltestatus ved krigsherrens bord i det hinsidige. Likevel var dette farlige terrorgrupper som lagde mye faenskap i sin tid.

 

I begynnelsen av 1930 årene var det få som tok nazismen særlig på alvor. De var jo fullstendig forkvaklede i tankesettet så ingen trodde de skulle få en slik gjennomslagskraft. Det fikk de og tilhengerskaren ble stor både med dedikerte ekstremister og sympatisører. Hadde verden tatt affære tidligere kunne kanskje en forferdelig krig og folkemord av dimensjoner vært avverget.

 

Islamistene er enda fgarligere med sine trojanske hester inne i alle land og en skare av sympatisører og semi sympatisører tilstede bak fiendens linjer. Det er vanskelig å sloss mot en fiende hvis største ønske er å dø for saken for å oppnå evig glede i paradis.

 

Kristendommen har i hovedsak tilpasset seg dagens samfunn. De fleste trossamfunnene respekterer våre verdslige lover og forholder seg til disse. Noen trossamfunn plager oss ikketroende med misjonering, men bruker ord og ikke vold for å omvende. Isalmistene setter sine religiøse regler over våre verdslige lover og respekterer på ingen måte annerledes tenkende.

 

Over her ble det etterlyst kilder. Legger ved nevnte forskning fra England, men forskningsmateriale begynner å bli mer og mer tilgjengelig så det er ikke mye søking som skal til for å finne mer.

 

http://www.policyexchange.org.uk/publications/category/item/living-apart-together-british-muslims-and-the-paradox-of-multiculturalism

 

Jeg håper inderlig at den vestlige verden med hjelp fra Russland klarer å knuse denne kreftbyllen og bombe tilhengerne dit de hører hjemme.

 

Anonymous poster hash: 0ccca...e78

Feil. Rasisme er når man mener at en rase er mer verdt enn en annen. Religion har ingenting med rase å gjøre.

 

Anonymous poster hash: df405...a42

Skrevet

Dette er jo siste profeti som står skrevet ned i bibelen.. det er rett rundt hjørnet og FN er med..

 

Anonymous poster hash: 6903a...d62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...