Gå til innhold

Jeg er så skuffa over meg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

En vanlig dag:

Kl.7:30 : brødskive med leverpostei

Kl.11:00: skive med stekt egg og et knekkebrød

Kl.14:00: 1 knekkebrød

Kl.16:00: halv potet. 2 biter med noe fisk og grønnsaker

Kl.19:30: 1 knekkebrød

Kl.22:00: 1 knekkebrød

Pålegg er lett gulost eller kalkun eller kokt egg

Noen ganger 1 pils på kvelden. 2 biter sjokolade

Eller liten Skål med kjeks..

Hvis jeg skal ha som mål 60 min med løping på tredemøllen så gidder jeg ikke..

Og får så vondt i leggene 😨😨

Hi

Anonymous poster hash: 4e858...e17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke gidder - gidder du heller ikke gå ned i vekt.

Anonymous poster hash: 3a5dc...029

Skrevet

15 min på tredemølle kan være bra det, om intensiteten er på maks ( puster svært tungt, akkurat unngår melkesyre) Mange av oss klarer ikke trene med så høy intensitet, og velger derfor heller en lengre økt med litt lavere intensitet. Så du kan velge :) 

Men du må være i bevegelse utenom dette da. og jeg ville tatt noen enkle styrkeøvelser som virker på de store muskelgruppene. De gir fort overskudd. lykke til :)

Anonymous poster hash: 779f1...6fb
Skrevet

Jeg spiser ihvertfall mer enn det. Så mulig aktivitetsnivå må opp ? legesjekk ? ( tenker på stoffskifte og sånne ting som kan virke inn på forbrenning).

Skrevet

Jeg spiser ihvertfall mer enn det. Så mulig aktivitetsnivå må opp ? legesjekk ? ( tenker på stoffskifte og sånne ting som kan virke inn på forbrenning).

Jeg vet at jeg ikke spiser mye.

Og lavt stoffskifte har jeg,går på Levaxin

Jeg må nok trene mer og kutte ALT av snacks

Takk for svar

Skrevet

Hvorfor så lite middag? Så lite som 2 biter grønnsaker og proteiner?

Skrevet

Du må trene styrke! Økt muskelmasse betyr økt forbrenning!

Skrevet

Jeg har veldig liten magesekk derfor spiser jeg lite.

Jeg har lastet ned lifesum appen

Og skal Google styrketrening

Takk for svar alle

Skrevet

Spis mer grønnsaker. Og jeg tror ikke du skriver opp alt du spiser/drikker. Drikker du kaffe med melk/sukker? Saft? Du kan med fordel bytte ut lettost med kokt skinke og masse paprika og agurk for eksempel. Lettsyltetøy er også veldig kalorifattig hvis du får lyst på noe søtt. Spis litt frukt/bær også, og noe melkeprodukter med lite fett (ekstra lett melk f.eks.) Spis rent kjøtt/fisk til middag med grønnsaker og salat og bare en liten porsjon potet/ris. Tenk over hvor mye olje/fett du bruker ved tilbereding av mat. 

Du kan melde deg gratis inn på vektklubben. no (Grete Roede) og føre opp alt du spiser en dag. Siden det virker som om du har lav hverdagsaktivitet, bør du ligge på ca 1300 kcal om dagen. Hvis du skriver opp maten her, ser du hvor mye kalorier det faktisk er i en sjokoladebolle, og da blir det kanskje litt vanskeligere å svelge hvis du sammenligner med hvor mye du må gå på tredemøllen for å veie opp for den... (og det er mer enn 15 min!!) 

Kan du ikke prøve å jogge litt på møllen i stedet for å gå? Det er virkelig ikke mye trening i 15 minutter gange... 

Anonymous poster hash: d3e6c...881
Skrevet

Spis mer grønnsaker. Og jeg tror ikke du skriver opp alt du spiser/drikker. Drikker du kaffe med melk/sukker? Saft? Du kan med fordel bytte ut lettost med kokt skinke og masse paprika og agurk for eksempel. Lettsyltetøy er også veldig kalorifattig hvis du får lyst på noe søtt. Spis litt frukt/bær også, og noe melkeprodukter med lite fett (ekstra lett melk f.eks.) Spis rent kjøtt/fisk til middag med grønnsaker og salat og bare en liten porsjon potet/ris. Tenk over hvor mye olje/fett du bruker ved tilbereding av mat.

Du kan melde deg gratis inn på vektklubben. no (Grete Roede) og føre opp alt du spiser en dag. Siden det virker som om du har lav hverdagsaktivitet, bør du ligge på ca 1300 kcal om dagen. Hvis du skriver opp maten her, ser du hvor mye kalorier det faktisk er i en sjokoladebolle, og da blir det kanskje litt vanskeligere å svelge hvis du sammenligner med hvor mye du må gå på tredemøllen for å veie opp for den... (og det er mer enn 15 min!!)

Kan du ikke prøve å jogge litt på møllen i stedet for å gå? Det er virkelig ikke mye trening i 15 minutter gange...

Jeg drikker aldri juice pga det er usunt.

Jeg drikker 3 kopper kaffe med litt ekstra lett melk I

Jeg skrev at jeg drikker pils til tider og av og til pepsi max. Jeg drikker 1 glass vann for dagen.

Jeg bruker flytende melange når jeg steiker.

Jeg spiser mye paprika på knekkebrødene

Jeg liker ikke syltetøy så godt

Skal sjekke ut vektklubb

Skrevet

Vektklubb.No!

Anonymous poster hash: 45cc9...b3a

Skrevet

Jeg drikker aldri juice pga det er usunt.

Jeg drikker 3 kopper kaffe med litt ekstra lett melk I

Jeg skrev at jeg drikker pils til tider og av og til pepsi max. Jeg drikker 1 glass vann for dagen.

Jeg bruker flytende melange når jeg steiker.

Jeg spiser mye paprika på knekkebrødene

Jeg liker ikke syltetøy så godt

Skal sjekke ut vektklubb

ETT glass vann?? Det anbefales at man drikker 1,5-2 liter vann hver dag i TILLEGG til det du får i deg av juice, mat etc.... Vann kan også mette mye. Gjør det til en vane å ha vann i nærheten, drikk et glass vann før hvert måltid etc. 

Skrevet

Jeg synes du spiser helt fint, men du burde tenke på å bytte ut noen av brød/knekkebrød måltidene med for eksempel havregrøt, salat med kylling eller egg, omelett, eggerøre, fruktskål med yoghurt eller cottage cheese. Altså litt mer proteiner og litt mindre karbohydrater. Drikk 1,5 liter vann til dagen og gå raskt på tredemølle 15 min hver dag. Etter en uke øker du til 17 min pr dag, neste til 20 min etc. Bare en liten økning og plutselig går du raskt en time hver dag uten at du har merket noe til det. Se på tv eller hør på kul musikk mens du går :) Husk at fett ikke er fy, men riktig type fett er viktig. Kjeks for eksempel inneholder ekstremt mye kalorier og masse farlig fett. Eks: 4 Maryland cookies inneholder omtrent like mye kalorier som to knekkebrød med pålegg. Så en liten skål med kjeks kan være to måltider, det er noe å tenke på. Hold deg unna sånt som sjokolade, boller, kjeks osv i ukedagene og på lørdager måler du opp en ok mengde som du koser deg med. Spis sakte og nyt hver bit.

Anonymous poster hash: d9955...822
Skrevet

Tusen takk for gode råd 👏👏

Ja,jeg vet at jeg drikker altfor lite 😧😦

Skrevet

Tusen takk for gode råd

Ja,jeg vet at jeg drikker altfor lite

Lykke til! Jeg tror faktisk vann er veldig viktig om man skal gå ned i vekt.

Jeg har holdt på i åtte uker nå, på 1300 kcal om dagen med 3-4 ganger trening i uka (høypuls og løpetimer på treningssenter pluss styrke). Gikk ned ca 200 g i uka. Utrolig frustrerende, men man må bare henge på og holde ut! Nå har jeg gått ned 2,5 kg og merker det godt! (Men jeg har ikke så mye å ta av i utgangspunktet, ville bare ned 4 kg, så da går det litt tregere også.) 

Skrevet

Tusen takk for gode råd

Ja,jeg vet at jeg drikker altfor lite

Lykke til! Jeg tror faktisk vann er veldig viktig om man skal gå ned i vekt.

Jeg har holdt på i åtte uker nå, på 1300 kcal om dagen med 3-4 ganger trening i uka (høypuls og løpetimer på treningssenter pluss styrke). Gikk ned ca 200 g i uka. Utrolig frustrerende, men man må bare henge på og holde ut! Nå har jeg gått ned 2,5 kg og merker det godt! (Men jeg har ikke så mye å ta av i utgangspunktet, ville bare ned 4 kg, så da går det litt tregere også.)

Tusen Takk 😃

Lykke til du også

Skrevet

Hvis du må trene hjemme, så anbefaler jeg å finne 30daysshread på YouTube. Super trening!!

Anonymous poster hash: 16a1d...ae9
Skrevet

Jeg har gått ned 10 kilo på 5 uker nå. 12 kg i mai/juni. Anbefaler boka : det er ikke din skyld at du er tykk:)

Skrevet

Så supre tips 👏👏

Tusen Takk 😃

Skrevet

En kjeks er inneholder alt fra 50-150 kalorier pr stk, der er 1-3 knekkebrød uten pålegg! En bolle er ca 300kalorier, omtrent like mye som middagen din.

Og sjokolade er like ille som kjeks.

Begynn å tell kalorier så du vet hvor mye du får i deg😊 det er det beste tipset, tilslutt går det nesten av seg selv😊

Har fulgt Grete roede to ganger med utrolige 30kg i minus😊

Tolvmodighet, vilje, kjøkkenvekt, kalkulator og målebånd er det du trenger👌

Anonymous poster hash: 68fdc...251

Skrevet

Og begynn å tøye leggene og resten av beina om du får vondt etter å ha vært på mølla ;)

Anonymous poster hash: cb6d7...20b
Skrevet

En vanlig dag:

Hi

Det var veldig mye karbohydrater her. Så noen over her anbefale appen Lifesum, -og den er veldig bra! Der legger du inn alt du spiser og alt av aktivitet så får du en fin oversikt over balansen av næringsgruppene.

Anonymous poster hash: 7f466...5cb

Skrevet

En vanlig dag:

Hi

Det var veldig mye karbohydrater her. Så noen over her anbefale appen Lifesum, -og den er veldig bra! Der legger du inn alt du spiser og alt av aktivitet så får du en fin oversikt over balansen av næringsgruppene.

Det har jeg begynt med

Og i dag ble det omelett til frokost 👏

Jeg har slitt veldig med beinhinnebettenelse i mitt liv,men er faktisk bedre nå. Skal tøye godt 😃😃

Hi

Skrevet

En vanlig dag:

Hi

Det har jeg begynt med

Jeg har slitt veldig med beinhinnebettenelse i mitt liv,men er faktisk bedre nå. Skal tøye godt 😃😃

Hi

Lager du knekkebrød selv, eller kjøper? Jeg lager selv, sunne, enkle og supergode!!
Skrevet

En vanlig dag:

Hi

Det har jeg begynt med

Hi

Lager du knekkebrød selv, eller kjøper? Jeg lager selv, sunne, enkle og supergode!!

Jeg har kjøpt til nå

Hvis ikke du har en god oppskrift. ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...