Gå til innhold

Tjukke unger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo ikke til å stikke under en stol at overvekt er et økende samfunnsproblem.

Jeg blir veldig frustrert av å gå i dagligvarehandelen for å handle og store deler av sortimentet er ferdigmat, 20 forskjellige pizzasorter,pølser, ferdigposer med alt mulig.

Det er en tragisk utvikling.

Det er nok også en grunn til at det er blitt "vanlig" med slankeoperasjon.

Jeg tviler på at alle overvektige har en sykdom som gjør det...

Anonymous poster hash: d910b...a3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser at det er et problem men kan likevel ikke skjønne helt hvorfor det har blitt så stort. I vår familie er alle slanke og ingen slanker seg. Vi har jobber der vi er aktive og er aktive på fritiden, jeg sier alltid jatakk til bolle fra naboen og vaffel på foreldremøtet og vi har kosedag med godis både fredag og lørdag. Spiser oss mette, middag hver dag, pizza/ Taco I helgene, spiser for mye biff... Så jeg vet jammen ikke, hvorfor er ikke vi overvektige egentlig? Noen legger på seg bare dem ser en sjokolade...det må være kjedelig å gå å tenke på alt man putter I munnen hele tiden.

Anonymous poster hash: 6971e...1fe

Skrevet

Jeg har en kraftig jente på 10 år. Og jeg føler meg litt rådvill. Jeg og alle i min familie har alltid hatt motsatt problem - vi er alt for tynne! Sønnen min må periodevis festes opp og ligger på grensen til alvorlig undervekt. Så har jeg datteren helt på motsatt side, på grensen til overvekt. Og i midten står jeg, og skal klare å lage middager som feter opp en og "slanker" den andre. Jeg som aldri har trengt å bry meg om mengden jeg spiser. Vi spiser faktisk sunt, sjeldent kjeks og ofte glemmer jeg å kjøpe helgegodteri. Men datteren (og sønnen) spiser iblant store porsjoner.

Uansett, det er lite tvil om at arv og gener har noe å si.

Anonymous poster hash: 63c42...ccd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...