Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #51 Skrevet 8. november 2015 i Norge i dag og du måtte svare ja eller nei på om vi skulle stenge grensen; hva ville DU svart?Anonymous poster hash: 4b447...e54 Jepp. Steng. De som virkelig trenger og fraktes hit kan komme med fly i kontrollerte mengder. Mange er lykkejegere som har reist fra et trygt land til et annet alltid på utkikk etter noe bedre, ergo ikke reelle flyktninger. Mange afghanere som kommer hit fra Russland etter mange år i landet! Vi skal hjelpe såklart, men kvinner og barn bør prioriteres først. Blir skremt når jeg leser at tungt kriminelle er blitt sluppet inn i landet (Men heldigvis sendt tilbake) Anonymous poster hash: 297fc...023
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #52 Skrevet 8. november 2015 Steng, eller i alle fall send tilbake absolutt alle som er innvandrere og ikke flyktinger... De fleste er det nemlig! I Sarsborg i kveld: Nå demonstrerer de på dårlige forhold på mottakene de bor på. Er søren ikke så synd på de da altså. Klager på renhold osv... se å vaske selv da vel, er jo deres egen dritt som er griset der Og de klager på mangel på lommepenger til RØYK!Bare la de gå, jeg skal gledelig vise de veien tilbake ut av landet. Anonymous poster hash: 45955...274 Sett de heller på ett røykeslutt kurs. Den er vanedannende mange kan få problemer med å slutte spesielt etter alt de har opplevd. Anonymous poster hash: 5ce08...4fc
Gjest Antarctica Skrevet 8. november 2015 #54 Skrevet 8. november 2015 Steng grensene. Jeg skal stemme FrP ved neste stortingsvalg. Har aldri vært i nærheten av å stemme de, men denne gangen ser jeg at det må gjøres Anonymous poster hash: f248d...649 De sitter i regjering. Du ser hvor mye dét hjelper. Du har dine folk i landets høyeste poster akkurat nå. Og hvis du eventuelt kontakter dem, så vil du nok få til svar det faktum som de har underslått i sine 40 år i opposisjon: at vårt FN-medlemskap, vårt EØS-medlemskap og vårt NATO-medlemskap (for å nevne noe!) binder oss til å behandle asylsøknader, følge avtaler og drive ansvarlig og rettferdig politikk mot alle, samme hvor lyst man har til å dømme før man i det hele tatt har fått dem innenfor dørstokken.
Modesty Blaise. Skrevet 8. november 2015 #55 Skrevet 8. november 2015 Jeg syns det er festlig at det kun er et riktig svar på dette spørsmålet her inne. Du blir hetset dersom du ikke er villig til å ta imot 350 000 flyktninger til Norge, dersom du ikke vil dele av lønnen, klærne og husrommet ditt uansett hvor fattig du er selv og du er gjennomført råtten hvis du mener det går an å vurdere mulighetene for at de som kommer hit kanskje ikke akkurat er de som trenger det mest. Svar nei til å stenge grensene for hvis ikke blir du stemplet som ond av dib-banden. Ja til stengte grenser, ja til å få en oversikt og god håndtering av de som allerede har ankommet, ja til å hjelpe de som virkelig trenger det, ja til å sende lykkejegere hjem igjen, ja til å ta imot flere flyktninger som er kvotert av Norge når det er godt ordnet med de vi allerede har fått inn i landet, ja til å hjelpe de som virkelig lider. 8000 syrere var planen, vips kommer det flere hundre afghanske menn fra Russland... Naive naive nordmenn, spesielt kvinner. Skremmende! Anonymous poster hash: 96ddf...c61 Et kjapt spørsmål her. Når du snakker om 8000. Du vet forskjellen på flyktninger og asylsøkere eller?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #56 Skrevet 8. november 2015 Nei ikke steng alle grense overgangene men steng de fleste slike at flyktingene kommer inn et eller to steder. Slipp ikke inn enslige menn, prioriter familier og enslige mødre og mindreårige. Anonymous poster hash: 26f0a...595
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #57 Skrevet 8. november 2015 Jeg ville stengt grensen for lenge siden! Dere som ønsker "hele verden" velkommen til Norge; Holder dere døren deres like åpen? Ønsker dere fylle huset med flyktninger som garantert ville laget forandringer i deres harmoniske hjem? Tviler... Anonymous poster hash: f1f3a...22d Hele verden: befolkning på 7000.000.000 personer. Asylsøkere til Norge i 2015: ca 11.000 Ser du forskjellen? Feil: Pr 3 kvartal er det kommet 13.246 asylsøkere. Sterkt økende kurve med nesten 5000 i september. Estimert totalantall asylsøkere i 2015 blir dermed rundt 30.000 forutsatt at antallet stabiliseres på septembernivå. Den andre kommentaren din er for tåpelig til å besvares Anonymous poster hash: 19403...94f
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #58 Skrevet 8. november 2015 Steng, eller i alle fall send tilbake absolutt alle som er innvandrere og ikke flyktinger... De fleste er det nemlig! I Sarsborg i kveld: Nå demonstrerer de på dårlige forhold på mottakene de bor på. Er søren ikke så synd på de da altså. Klager på renhold osv... se å vaske selv da vel, er jo deres egen dritt som er griset der Så de skal sende hjem meg som har bodd i Norge i 13 år, jobbet sånn cirka fra dag 1 i landet, betalt skatt og har utelukkende norske statsborgere til barn? Da måtte jeg også ha blitt tvangsskilt siden jeg ikke akkurat kan ta ham med heller, han har jo verken oppholds- eller arbeidstillatelse i mitt hjemland. Kan du begrunne hvorfor? Anonymous poster hash: 01c61...e85
Gjest Antarctica Skrevet 8. november 2015 #59 Skrevet 8. november 2015 Jeg ville stengt grensen for lenge siden! Dere som ønsker "hele verden" velkommen til Norge; Holder dere døren deres like åpen? Ønsker dere fylle huset med flyktninger som garantert ville laget forandringer i deres harmoniske hjem? Tviler... Anonymous poster hash: f1f3a...22d Hele verden: befolkning på 7000.000.000 personer. Asylsøkere til Norge i 2015: ca 11.000 Ser du forskjellen? Feil: Pr 3 kvartal er det kommet 13.246 asylsøkere. Sterkt økende kurve med nesten 5000 i september. Estimert totalantall asylsøkere i 2015 blir dermed rundt 30.000 forutsatt at antallet stabiliseres på septembernivå. Den andre kommentaren din er for tåpelig til å besvares Anonymous poster hash: 19403...94f Beklager, de 11.000 er 2014-tall. Forskjellen for øvrig er rent retorisk. http://mobil.ba.no/angriper-innvandringsmytene/o/5-8-30937
Gjest Antarctica Skrevet 8. november 2015 #61 Skrevet 8. november 2015 Jeg ville stengt grensen for lenge siden! Dere som ønsker "hele verden" velkommen til Norge; Holder dere døren deres like åpen? Ønsker dere fylle huset med flyktninger som garantert ville laget forandringer i deres harmoniske hjem? Tviler... Anonymous poster hash: f1f3a...22d Hele verden: befolkning på 7000.000.000 personer. Asylsøkere til Norge i 2015: ca 11.000 Ser du forskjellen? Feil: Pr 3 kvartal er det kommet 13.246 asylsøkere. Sterkt økende kurve med nesten 5000 i september. Estimert totalantall asylsøkere i 2015 blir dermed rundt 30.000 forutsatt at antallet stabiliseres på septembernivå. Den andre kommentaren din er for tåpelig til å besvares Anonymous poster hash: 19403...94f Jeg er likevel nysgjerrig på hva svaret ditt eventuelt ville ha vært. Hvis du anstrenger deg litt får du sikkert til å svare noe?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #62 Skrevet 8. november 2015 Jeg ville stengt grensen for lenge siden! Dere som ønsker "hele verden" velkommen til Norge; Holder dere døren deres like åpen? Ønsker dere fylle huset med flyktninger som garantert ville laget forandringer i deres harmoniske hjem? Tviler... Anonymous poster hash: f1f3a...22d Hele verden: befolkning på 7000.000.000 personer.Asylsøkere til Norge i 2015: ca 11.000 Ser du forskjellen? Feil: Pr 3 kvartal er det kommet 13.246 asylsøkere. Sterkt økende kurve med nesten 5000 i september. Estimert totalantall asylsøkere i 2015 blir dermed rundt 30.000 forutsatt at antallet stabiliseres på septembernivå. Den andre kommentaren din er for tåpelig til å besvares Anonymous poster hash: 19403...94f Jeg er likevel nysgjerrig på hva svaret ditt eventuelt ville ha vært. Hvis du anstrenger deg litt får du sikkert til å svare noe? Du svarer jo ikke selv på det hun spør om. Hvorfor skal det bare gå en vei? Anonymous poster hash: efc66...666
Lessismore Skrevet 8. november 2015 #63 Skrevet 8. november 2015 Jeg FATTER ikke hvor medmenneskeligheten til alle dere som sier "steng grensa!" er. Det er MENNESKER det dreier seg om. Folk som rømmer fra de mest grusomme krigsforbrytelser dere kan tenke dere. Folk som har mistet alt de har, hus, hjem, barn. Hva er det dere er redd for? Hva hvis det var dere selv? Forøvrig syns jeg pashla sier alt. Signerer henne.
nasse nøffen Skrevet 8. november 2015 #64 Skrevet 8. november 2015 Steng, eller i alle fall send tilbake absolutt alle som er innvandrere og ikke flyktinger... De fleste er det nemlig! I Sarsborg i kveld: Nå demonstrerer de på dårlige forhold på mottakene de bor på. Er søren ikke så synd på de da altså. Klager på renhold osv... se å vaske selv da vel, er jo deres egen dritt som er griset der Så de skal sende hjem meg som har bodd i Norge i 13 år, jobbet sånn cirka fra dag 1 i landet, betalt skatt og har utelukkende norske statsborgere til barn? Da måtte jeg også ha blitt tvangsskilt siden jeg ikke akkurat kan ta ham med heller, han har jo verken oppholds- eller arbeidstillatelse i mitt hjemland. Kan du begrunne hvorfor? Anonymous poster hash: 01c61...e85 Jeg snakker vel ikke om deg, eller de som har bodd i Norge i mange år. Nå snakker vi om de som krysser grensene i disse dager. Som feks har bodd 15 år i Russland.
nasse nøffen Skrevet 8. november 2015 #65 Skrevet 8. november 2015 Steng, eller i alle fall send tilbake absolutt alle som er innvandrere og ikke flyktinger... De fleste er det nemlig! I Sarsborg i kveld: Nå demonstrerer de på dårlige forhold på mottakene de bor på. Er søren ikke så synd på de da altså. Klager på renhold osv... se å vaske selv da vel, er jo deres egen dritt som er griset der Så de skal sende hjem meg som har bodd i Norge i 13 år, jobbet sånn cirka fra dag 1 i landet, betalt skatt og har utelukkende norske statsborgere til barn? Da måtte jeg også ha blitt tvangsskilt siden jeg ikke akkurat kan ta ham med heller, han har jo verken oppholds- eller arbeidstillatelse i mitt hjemland. Kan du begrunne hvorfor? Anonymous poster hash: 01c61...e85 Jeg snakker vel ikke om deg, eller de som har bodd i Norge i mange år. Nå snakker vi om de som krysser grensene i disse dager. Som feks har bodd 15 år i Russland.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #66 Skrevet 8. november 2015 Jeg FATTER ikke hvor medmenneskeligheten til alle dere som sier "steng grensa!" er. Det er MENNESKER det dreier seg om. Folk som rømmer fra de mest grusomme krigsforbrytelser dere kan tenke dere. Folk som har mistet alt de har, hus, hjem, barn. Hva er det dere er redd for? Hva hvis det var dere selv? Forøvrig syns jeg pashla sier alt. Signerer henne. Vi har medmenneskelighet til å hjelpe våre egne landsmenn. Alle de nordmennene som lider her i landet vårt. Hvis du leser deg opp litt og utvider horisonten din så ser du at det er veldig mange som lider i dette landet. Vi er redde for landet vårt og vi er såpass oppegående at vi forstår at dette ikke går bra hvis vi ikke stenger grensene nå! Forstått??? Anonymous poster hash: 64ca3...7a3
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #67 Skrevet 8. november 2015 Jeg mener vi skal Sagene grensen mot Russland, innføre visumplikt og i rekordfart sende ut asylsøkere som allerede har opphold i andre land og bodd der i årevis. Jeg mener vi skal ta imot reelle syriske flyktninger. Gjerne flere enn 8000. Anonymous poster hash: 0f80a...156
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #68 Skrevet 8. november 2015 Jeg FATTER ikke hvor medmenneskeligheten til alle dere som sier "steng grensa!" er. Det er MENNESKER det dreier seg om. Folk som rømmer fra de mest grusomme krigsforbrytelser dere kan tenke dere. Folk som har mistet alt de har, hus, hjem, barn. Hva er det dere er redd for? Hva hvis det var dere selv? Forøvrig syns jeg pashla sier alt. Signerer henne. Vi har medmenneskelighet til å hjelpe våre egne landsmenn. Alle de nordmennene som lider her i landet vårt. Hvis du leser deg opp litt og utvider horisonten din så ser du at det er veldig mange som lider i dette landet. Vi er redde for landet vårt og vi er såpass oppegående at vi forstår at dette ikke går bra hvis vi ikke stenger grensene nå! Forstått??? Anonymous poster hash: 64ca3...7a3 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/fn/norge-er-verdens-beste-land-aa-bo-i-igjen/a/23260186/ Våre lidelser er banale i sammenligning. Anonymous poster hash: c3afa...03a
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #69 Skrevet 8. november 2015 Jeg FATTER ikke hvor medmenneskeligheten til alle dere som sier "steng grensa!" er. Det er MENNESKER det dreier seg om. Folk som rømmer fra de mest grusomme krigsforbrytelser dere kan tenke dere. Folk som har mistet alt de har, hus, hjem, barn. Hva er det dere er redd for? Hva hvis det var dere selv? Forøvrig syns jeg pashla sier alt. Signerer henne. Vi har medmenneskelighet til å hjelpe våre egne landsmenn. Alle de nordmennene som lider her i landet vårt. Hvis du leser deg opp litt og utvider horisonten din så ser du at det er veldig mange som lider i dette landet. Vi er redde for landet vårt og vi er såpass oppegående at vi forstår at dette ikke går bra hvis vi ikke stenger grensene nå! Forstått??? Anonymous poster hash: 64ca3...7a3 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/fn/norge-er-verdens-beste-land-aa-bo-i-igjen/a/23260186/ Våre lidelser er banale i sammenligning. Anonymous poster hash: c3afa...03a Det er de så absolutt ikke! Les deg opp på hvor mange mennesker som lider å ikke får hjelp her i landet. Bruk tid på å finne ut hva mennesker i dette landet sliter med. Hjelp dine egne landsmenn før du hjelper alle andre. Vi kan ikke la landet vårt bli rasert for å hjelpe disse menneskene! Anonymous poster hash: 64ca3...7a3
skjotta Skrevet 8. november 2015 #70 Skrevet 8. november 2015 Jeg FATTER ikke hvor medmenneskeligheten til alle dere som sier "steng grensa!" er. Det er MENNESKER det dreier seg om. Folk som rømmer fra de mest grusomme krigsforbrytelser dere kan tenke dere. Folk som har mistet alt de har, hus, hjem, barn. Hva er det dere er redd for? Hva hvis det var dere selv? Forøvrig syns jeg pashla sier alt. Signerer henne. Vi har medmenneskelighet til å hjelpe våre egne landsmenn. Alle de nordmennene som lider her i landet vårt. Hvis du leser deg opp litt og utvider horisonten din så ser du at det er veldig mange som lider i dette landet. Vi er redde for landet vårt og vi er såpass oppegående at vi forstår at dette ikke går bra hvis vi ikke stenger grensene nå! Forstått??? Anonymous poster hash: 64ca3...7a3 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/fn/norge-er-verdens-beste-land-aa-bo-i-igjen/a/23260186/ Våre lidelser er banale i sammenligning. Anonymous poster hash: c3afa...03a Det er de så absolutt ikke! Les deg opp på hvor mange mennesker som lider å ikke får hjelp her i landet. Bruk tid på å finne ut hva mennesker i dette landet sliter med. Hjelp dine egne landsmenn før du hjelper alle andre. Vi kan ikke la landet vårt bli rasert for å hjelpe disse menneskene! Anonymous poster hash: 64ca3...7a3 Dersom alle våre landsmenn skal få alt det de mener de trenger vil as Norge gå konk i en fart.....
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #71 Skrevet 8. november 2015 Jeg FATTER ikke hvor medmenneskeligheten til alle dere som sier "steng grensa!" er. Det er MENNESKER det dreier seg om. Folk som rømmer fra de mest grusomme krigsforbrytelser dere kan tenke dere. Folk som har mistet alt de har, hus, hjem, barn. Hva er det dere er redd for? Hva hvis det var dere selv? Forøvrig syns jeg pashla sier alt. Signerer henne. Vi har medmenneskelighet til å hjelpe våre egne landsmenn. Alle de nordmennene som lider her i landet vårt. Hvis du leser deg opp litt og utvider horisonten din så ser du at det er veldig mange som lider i dette landet. Vi er redde for landet vårt og vi er såpass oppegående at vi forstår at dette ikke går bra hvis vi ikke stenger grensene nå! Forstått??? Anonymous poster hash: 64ca3...7a3 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/fn/norge-er-verdens-beste-land-aa-bo-i-igjen/a/23260186/ Våre lidelser er banale i sammenligning. Anonymous poster hash: c3afa...03a Det er de så absolutt ikke! Les deg opp på hvor mange mennesker som lider å ikke får hjelp her i landet. Bruk tid på å finne ut hva mennesker i dette landet sliter med. Hjelp dine egne landsmenn før du hjelper alle andre. Vi kan ikke la landet vårt bli rasert for å hjelpe disse menneskene! Anonymous poster hash: 64ca3...7a3 Norge er en fungerende velferdsstat, der folk har et sikkerhetsnett. Men der det finnes mennesker, finnes det sykdom, ulykke og død også. Ingen stat kan eliminere virkeligheten. Anonymous poster hash: c3afa...03a
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #72 Skrevet 8. november 2015 Først må vi jo takke vår kjære alliert og NATO-stat USA for å ha destabilisert Midt-Østen og Afghanistan. Ja, det var diktaturer i Libya og Syria samt Irak, men det var noenlunde levelig for de aller fleste. Litt krig her og vips har man hele folk på flukt, pluss de mange fra enda lengre sør i Afrika som lenge kunne tenkt seg bedre vilkår for livet sitt, selv om de ikke er forfulgt (som er utgangspunkt for asylinstitutet). Så er vi her, Europa høsten 2015, en menneskebølge er på vei og våre politikkere vet ikke hvordan de skal håndtere det. Min anbefaling er, gi dem en kalkulator i hånda og noen tall, da vil det bli innlysende. Europa med sine snaue 500 millioner og i demografisk nedgang kan IKKE ta ansvar for eller redde 1 milliard afrikanere som vil mer enn dobles innen 2050. De som flykter over Middelhavet nå er kun en forsmak på det som venter oss. Dersom våre barn skal oppleve Norge med sikkerhetsnett som er bygd på tillitt der man yter som man kan og får som man trenger må antall migranter begrenses. Hva slags migranter det skal bli kan diskuteres. Krigsflyktninger eller lykkejegere, jeg syns det er mest logisk å ta imot de som ikke kommer traumatisert og er villig til å integreres pluss jobbe hardt. Ingen klandrer Australia, Kanada eller USA for sitt poengsystem, de slipper inn dem som deres eget land har bruk for. Enten blir vi betydelig mye hardere nå, legger bort de bløte følelser og ikke lar oss påvirke av bilder fra døde barn som druknet på flukten, eller så vil våre barn ikke oppleve en tilværelses som vi akkurat nå er unnet. Helt ærlig, jeg vil ikke dele godene selv om jeg vet at jeg og mine bare hadde griseflaks å være født her. Europa la i ruiner for 70 år siden. Vår besteforeldregjenerasjon bygde opp alt med egne hender. Europa har gitt milliarder i bistand i flere tiår, men resultatene er beskjedne, og ikke minst, alt av vekst blir spist opp av det enkle faktum at veksten i økonomien er lavere enn veksten av befolkningen. Alt dette må det afrikanske kontinent fikse selv, det samme gjelder for Midt-Østen. Og det kan gå, hvis man vil. Se på Kina. For 40 år siden et fattighus - nå? Over 1 milliard mennesker der få sulter. Forresten, Afrika som kontinent er så søkkrik på ressurser, men det er befolkningen som må sørge for at korrupsjon bekjempes slik at pengene fra disse godene kommer alle til nytte. Norges oljerikdom kan godt sammenlignes med den i Nigeria, men det er kun her befolkningen som helthet får noe av det. Det er ikke Norges problem, det må Nigerianere selv fikse. Anonymous poster hash: 09c72...ef5
Gjest Antarctica Skrevet 8. november 2015 #73 Skrevet 8. november 2015 (endret) Du snakker som om du tror alle helst vil være et annet sted enn der de vokste opp. Newsflash: nigerianere, syrere, mexikanere, svensker, ukrainere, bengalere, tibetanere, polynesiere - de føler stolthet over sitt land og sine tradisjoner, de liker best maten de fikk der hjemme, de uttrykker seg best på sitt morsmål, de har lettest for å finne sammen med folk av samme opprinnelse, de vil helst feire de høytider de er vant til og syns landskapet hjemme er aller vakrest. Deres høyeste ønsker er ikke å få være sosialhjelpsmottaker i verdens dyreste og kaldeste land, der vinteren varer 7 måneder... Endret 8. november 2015 av Pashla
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #75 Skrevet 8. november 2015 Jeg FATTER ikke hvor medmenneskeligheten til alle dere som sier "steng grensa!" er. Det er MENNESKER det dreier seg om. Folk som rømmer fra de mest grusomme krigsforbrytelser dere kan tenke dere. Folk som har mistet alt de har, hus, hjem, barn. Hva er det dere er redd for? Hva hvis det var dere selv? Forøvrig syns jeg pashla sier alt. Signerer henne. Feil. De fleste 'rømmer' fra Russland der de har både opphold, jobb, tak over hodet og mat Anonymous poster hash: 902a7...fac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå