Lektor Doppler med tillegg Skrevet 27. oktober 2015 #51 Skrevet 27. oktober 2015 Hvorfor skal dere på død og liv sette de svake gruppene opp mot hverandre? Hvorfor kan dere ikke se flyktningene i lys av all maten vi kaster i Norge? Dårlig kommuneøkonomi kontra antallet biler i Norge. Dårlig endreomsorg kontra antall tusen vi bruker på utlandsreiser pr år. Vi har det på ingen måte dårlig i Norge. Og det du BW skriver er som vanlig bare løgn. hva juger jeg om? - Unger i Norge må slutte pga økt antall flyktninger - Flere eldre må dele rom pga økt antall flyktninger - De med kreft får ikke behandling pga økt antall flyktninger Dersom det er sant, vis til kilder. Seriøse kilder, ikke nettavisen og Human Righst Watch
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 27. oktober 2015 #52 Skrevet 27. oktober 2015 Enig med HI! For all del. Hjelp der nede !! De vi skal ta inn bør være BARN, gjerne jenter og eller enslige mødre. Familiegjenforening burde bli svært vanskelig. Særlig dersom familien har sendt småunger ut på den reisen ALENE. Anonymous poster hash: c14fe...222 Hvor skal man hjelpe dem? Tror dere majoriteten av flyktningene er i Norge? Det er feil, de er i nabolandene alt. Man kan ikke gjøre noe i Syria, der er det krig. Det er ingen hjelpeorganisasjoner der. Familiegjenforening er allerede gjort nesten umulig. Og enslige mindreårige asylsøkere har aldri hatt krav på det.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2015 #53 Skrevet 27. oktober 2015 Det store problemet med diskusjoner som dette er at altfor mange mennesker her i landet totalt ukritisk tror på all skremselspropaganda. Jeg blir rett og slett sjokkert over hvor lite kildekritiske folk er. Og da blir diskusjonen meningsløs. Det blir som å diskutere med et barn som tar argumenter ut av løse lufta og svarer "god dag mann økseskaft". At de i tillegg holder seg for ørene når noen prøver å forklare hvordan det virkelig henger sammen, hjelper ikke akkurat. Anonymous poster hash: 4ca0c...64c
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2015 #54 Skrevet 27. oktober 2015 Hvorfor skal dere på død og liv sette de svake gruppene opp mot hverandre? Hvorfor kan dere ikke se flyktningene i lys av all maten vi kaster i Norge? Dårlig kommuneøkonomi kontra antallet biler i Norge. Dårlig endreomsorg kontra antall tusen vi bruker på utlandsreiser pr år. Vi har det på ingen måte dårlig i Norge. Og det du BW skriver er som vanlig bare løgn.og du klarer ikke svare på hva jeg juger om. tenkte meg detHar du link til de ungene som må slutte i barnehagen pga flyktningene? Og til den summen du påstår Norge bruker på dem? Og tror du virkelig at det er pga flyktningene at noen eldre ikke har det bra og at veiene er dårlige? det med barna var i avisa for en stund siden, så det vet jeg, er 8 milliarder de bruker,så overdrev mye,men ser nå at de må kutte ned med andre ting pga dem, er så feil at det får utover oss at de kommer... men vet jo at enkelte ikke tåler at andre mener forskjellig her inne, her skal alle ta imot dem med åpene armer, skjer ikke her, er ikke så naiv Hvilken avis var dette? Vigrids Gang? Anonymous poster hash: 733ef...001
Surogvanskelig Skrevet 27. oktober 2015 #55 Skrevet 27. oktober 2015 Hvorfor skal dere på død og liv sette de svake gruppene opp mot hverandre? Hvorfor kan dere ikke se flyktningene i lys av all maten vi kaster i Norge? Dårlig kommuneøkonomi kontra antallet biler i Norge. Dårlig endreomsorg kontra antall tusen vi bruker på utlandsreiser pr år. Vi har det på ingen måte dårlig i Norge. Og det du BW skriver er som vanlig bare løgn.og du klarer ikke svare på hva jeg juger om. tenkte meg detHar du link til de ungene som må slutte i barnehagen pga flyktningene? Og til den summen du påstår Norge bruker på dem? Og tror du virkelig at det er pga flyktningene at noen eldre ikke har det bra og at veiene er dårlige? det med barna var i avisa for en stund siden, så det vet jeg, er 8 milliarder de bruker,så overdrev mye,men ser nå at de må kutte ned med andre ting pga dem, er så feil at det får utover oss at de kommer... men vet jo at enkelte ikke tåler at andre mener forskjellig her inne, her skal alle ta imot dem med åpene armer, skjer ikke her, er ikke så naiv Barnehagen ble lagt ned noen månder før planlagt, så den kunne huse flyktninger. Ny barnehage som de uansett skulle begynne i stod klar for å ta i mot barna. Ikke mer drama enn det.
Surogvanskelig Skrevet 27. oktober 2015 #56 Skrevet 27. oktober 2015 Spørsmål: vet dere her inne i det hele tatt hva asylsøker og kvote flyktning er?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 27. oktober 2015 #57 Skrevet 27. oktober 2015 Spørsmål: vet dere her inne i det hele tatt hva asylsøker og kvote flyktning er? Ja. Vet Waldorf det? Nei. Bryr hun seg? Overhodet ikke.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2015 #58 Skrevet 27. oktober 2015 Og Blair Waldorf. Denne skolen du sikter til, den var ikke tilfeldigvis i Røyken? Steinerskolen? For hvis det er den du sikter til, gikk den konkurs, og lokalene sto plutselig tomme. Derfor foreslo kommunen at de kunne huse et tjuetalls mennesker der. Ikke mer dramatisk enn det. Anonymous poster hash: d2018...701
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2015 #59 Skrevet 27. oktober 2015 Hvorfor skal dere på død og liv sette de svake gruppene opp mot hverandre? Hvorfor kan dere ikke se flyktningene i lys av all maten vi kaster i Norge? Dårlig kommuneøkonomi kontra antallet biler i Norge. Dårlig endreomsorg kontra antall tusen vi bruker på utlandsreiser pr år. Vi har det på ingen måte dårlig i Norge. Og det du BW skriver er som vanlig bare løgn.og du klarer ikke svare på hva jeg juger om. tenkte meg detHar du link til de ungene som må slutte i barnehagen pga flyktningene? Og til den summen du påstår Norge bruker på dem? Og tror du virkelig at det er pga flyktningene at noen eldre ikke har det bra og at veiene er dårlige? det med barna var i avisa for en stund siden, så det vet jeg, er 8 milliarder de bruker,så overdrev mye,men ser nå at de må kutte ned med andre ting pga dem, er så feil at det får utover oss at de kommer... men vet jo at enkelte ikke tåler at andre mener forskjellig her inne, her skal alle ta imot dem med åpene armer, skjer ikke her, er ikke så naiv Hvilken avis var dette? Vigrids Gang? Anonymous poster hash: 733ef...001 Det var i Agderposten. En barnehage skulle bli stengt til neste år, men ble stengt på dagen etter det åpnet flyktningmottak rett ved siden. Polititet var der flere ganger og det var slosskamper rett ved barnehagen og mange kom inn i barnehagen i åpningstiden. Foreldre syns dette var uansvarlig og tok alle barna ut av barnehagen med engang. Ansatte ble flyttet til andre barnehager hvor barna ble flyttet til. Greit nok at denne skulle stenge til neste år, men å bruke det som en unnskyldning er jo bare dumt. Å tro at den andelen flyktninger som kommer nå ikke vil skape bråk er rimelig naivt. umulig å integrerer så mange så raskt. Anonymous poster hash: 68526...6dc
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 27. oktober 2015 #60 Skrevet 27. oktober 2015 Hvorfor skal dere på død og liv sette de svake gruppene opp mot hverandre? Hvorfor kan dere ikke se flyktningene i lys av all maten vi kaster i Norge? Dårlig kommuneøkonomi kontra antallet biler i Norge. Dårlig endreomsorg kontra antall tusen vi bruker på utlandsreiser pr år. Vi har det på ingen måte dårlig i Norge. Og det du BW skriver er som vanlig bare løgn.og du klarer ikke svare på hva jeg juger om. tenkte meg detHar du link til de ungene som må slutte i barnehagen pga flyktningene? Og til den summen du påstår Norge bruker på dem? Og tror du virkelig at det er pga flyktningene at noen eldre ikke har det bra og at veiene er dårlige? det med barna var i avisa for en stund siden, så det vet jeg, er 8 milliarder de bruker,så overdrev mye,men ser nå at de må kutte ned med andre ting pga dem, er så feil at det får utover oss at de kommer... men vet jo at enkelte ikke tåler at andre mener forskjellig her inne, her skal alle ta imot dem med åpene armer, skjer ikke her, er ikke så naiv Hvilken avis var dette? Vigrids Gang? Anonymous poster hash: 733ef...001 Det var i Agderposten. En barnehage skulle bli stengt til neste år, men ble stengt på dagen etter det åpnet flyktningmottak rett ved siden. Polititet var der flere ganger og det var slosskamper rett ved barnehagen og mange kom inn i barnehagen i åpningstiden. Foreldre syns dette var uansvarlig og tok alle barna ut av barnehagen med engang. Ansatte ble flyttet til andre barnehager hvor barna ble flyttet til. Greit nok at denne skulle stenge til neste år, men å bruke det som en unnskyldning er jo bare dumt. Å tro at den andelen flyktninger som kommer nå ikke vil skape bråk er rimelig naivt. umulig å integrerer så mange så raskt. Anonymous poster hash: 68526...6dc Leste også saken. Men igjen, det er en sak. Det er på ingen måte sånn at norske barn må slutte i barnehager fordi det kommer flyktninger. Og ja det kan oppstå konflikter på mottak. Og det er ikke så rart? Folk i pressede situasjoner som stues sammen på plasser der ingen vil bo ( i alle fall ikke nordmenn), gjerne ulike grupperinger med ulik bagasje. Feks er de som kommer fra Eritrea ikke ett folk, men flere. Og de fungerer ikke sammen pga en pågående borgerkrig. De stoler ikke på fienden selv om de er i Norge. Nei jeg er ikke naiv. Nei jeg tror ikke at alle asylsøkere er snille. Men vi kan ikke la være å hjelpe av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2015 #61 Skrevet 27. oktober 2015 Alle skal få hjelp. Men de som virkelig lider er de som er igjen i Syria! Hva med at Norge bruker penger på å sette opp asyl mottak i et av nabolandene til Syria? Men ikke sammenlign eldre og flyktninger, blir kvalm. De eldre har det faktisk bra på sykehjem! Hvertfall de 3 jeg har jobbet på. De får mat, klær, medisin og hjelp. Noen må dele rom, hvilket er synd og urettferdig. Men slik var det LENGE før flyktningkrisen! Anonymous poster hash: 8dade...637
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 27. oktober 2015 #62 Skrevet 27. oktober 2015 Alle skal få hjelp. Men de som virkelig lider er de som er igjen i Syria! Hva med at Norge bruker penger på å sette opp asyl mottak i et av nabolandene til Syria? Men ikke sammenlign eldre og flyktninger, blir kvalm. De eldre har det faktisk bra på sykehjem! Hvertfall de 3 jeg har jobbet på. De får mat, klær, medisin og hjelp. Noen må dele rom, hvilket er synd og urettferdig. Men slik var det LENGE før flyktningkrisen! Anonymous poster hash: 8dade...637 Det er store flyktningeleire i nabolandene. Men det er så mange millioner på flukt. Aldri har så mange vært på flukt siden 2. verdenskrig. Da var også nordmenn på flukt. Og vi dro til Sverige, som syrere drar til Jordan. Men det er ikke plass til flere. Jordan har fungert som flyktningemottak siden krigen i Afghanistan. Jeg hadde en elev som hadde bodd 11 år i flyktningeleir i Jordan før han kom til Norge som enslig mindreårig. Han lærte seg norsk på to år, han fikk fagbrev og jobb. Han hadde lært å lese og skrive i flyktningeleir. Verdens fineste gutt. Men med en tung bagasje.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2015 #63 Skrevet 27. oktober 2015 Hvorfor skal dere på død og liv sette de svake gruppene opp mot hverandre? Hvorfor kan dere ikke se flyktningene i lys av all maten vi kaster i Norge? Dårlig kommuneøkonomi kontra antallet biler i Norge. Dårlig endreomsorg kontra antall tusen vi bruker på utlandsreiser pr år. Vi har det på ingen måte dårlig i Norge. Og det du BW skriver er som vanlig bare løgn.og du klarer ikke svare på hva jeg juger om. tenkte meg detHar du link til de ungene som må slutte i barnehagen pga flyktningene? Og til den summen du påstår Norge bruker på dem? Og tror du virkelig at det er pga flyktningene at noen eldre ikke har det bra og at veiene er dårlige? det med barna var i avisa for en stund siden, så det vet jeg, er 8 milliarder de bruker,så overdrev mye,men ser nå at de må kutte ned med andre ting pga dem, er så feil at det får utover oss at de kommer... men vet jo at enkelte ikke tåler at andre mener forskjellig her inne, her skal alle ta imot dem med åpene armer, skjer ikke her, er ikke så naiv Hvilken avis var dette? Vigrids Gang? Anonymous poster hash: 733ef...001 Det var i Agderposten. En barnehage skulle bli stengt til neste år, men ble stengt på dagen etter det åpnet flyktningmottak rett ved siden. Polititet var der flere ganger og det var slosskamper rett ved barnehagen og mange kom inn i barnehagen i åpningstiden. Foreldre syns dette var uansvarlig og tok alle barna ut av barnehagen med engang. Ansatte ble flyttet til andre barnehager hvor barna ble flyttet til. Greit nok at denne skulle stenge til neste år, men å bruke det som en unnskyldning er jo bare dumt. Å tro at den andelen flyktninger som kommer nå ikke vil skape bråk er rimelig naivt. umulig å integrerer så mange så raskt. Anonymous poster hash: 68526...6dc Leste også saken. Men igjen, det er en sak. Det er på ingen måte sånn at norske barn må slutte i barnehager fordi det kommer flyktninger. Og ja det kan oppstå konflikter på mottak. Og det er ikke så rart? Folk i pressede situasjoner som stues sammen på plasser der ingen vil bo ( i alle fall ikke nordmenn), gjerne ulike grupperinger med ulik bagasje. Feks er de som kommer fra Eritrea ikke ett folk, men flere. Og de fungerer ikke sammen pga en pågående borgerkrig. De stoler ikke på fienden selv om de er i Norge. Nei jeg er ikke naiv. Nei jeg tror ikke at alle asylsøkere er snille. Men vi kan ikke la være å hjelpe av den grunn. Her jeg bor blir en enhet med demente flyttet fra en flott sentrumsnær plass, til et sykehjem som ligger mye lenger unna. Der de bodde blir omgjort til å huse mannlige flyktninger. Dette er også i Agder. Så saken med barnehagen er ingen enkeltstående sak, og jeg tviler på at de to sakene her er de eneste. Anonymous poster hash: 027f1...499
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 27. oktober 2015 #64 Skrevet 27. oktober 2015 Hvorfor skal dere på død og liv sette de svake gruppene opp mot hverandre? Hvorfor kan dere ikke se flyktningene i lys av all maten vi kaster i Norge? Dårlig kommuneøkonomi kontra antallet biler i Norge. Dårlig endreomsorg kontra antall tusen vi bruker på utlandsreiser pr år. Vi har det på ingen måte dårlig i Norge. Og det du BW skriver er som vanlig bare løgn.og du klarer ikke svare på hva jeg juger om. tenkte meg detHar du link til de ungene som må slutte i barnehagen pga flyktningene? Og til den summen du påstår Norge bruker på dem? Og tror du virkelig at det er pga flyktningene at noen eldre ikke har det bra og at veiene er dårlige? det med barna var i avisa for en stund siden, så det vet jeg, er 8 milliarder de bruker,så overdrev mye,men ser nå at de må kutte ned med andre ting pga dem, er så feil at det får utover oss at de kommer... men vet jo at enkelte ikke tåler at andre mener forskjellig her inne, her skal alle ta imot dem med åpene armer, skjer ikke her, er ikke så naiv Hvilken avis var dette? Vigrids Gang? Anonymous poster hash: 733ef...001 Det var i Agderposten. En barnehage skulle bli stengt til neste år, men ble stengt på dagen etter det åpnet flyktningmottak rett ved siden. Polititet var der flere ganger og det var slosskamper rett ved barnehagen og mange kom inn i barnehagen i åpningstiden. Foreldre syns dette var uansvarlig og tok alle barna ut av barnehagen med engang. Ansatte ble flyttet til andre barnehager hvor barna ble flyttet til. Greit nok at denne skulle stenge til neste år, men å bruke det som en unnskyldning er jo bare dumt. Å tro at den andelen flyktninger som kommer nå ikke vil skape bråk er rimelig naivt. umulig å integrerer så mange så raskt. Anonymous poster hash: 68526...6dc Leste også saken. Men igjen, det er en sak. Det er på ingen måte sånn at norske barn må slutte i barnehager fordi det kommer flyktninger. Og ja det kan oppstå konflikter på mottak. Og det er ikke så rart? Folk i pressede situasjoner som stues sammen på plasser der ingen vil bo ( i alle fall ikke nordmenn), gjerne ulike grupperinger med ulik bagasje. Feks er de som kommer fra Eritrea ikke ett folk, men flere. Og de fungerer ikke sammen pga en pågående borgerkrig. De stoler ikke på fienden selv om de er i Norge. Nei jeg er ikke naiv. Nei jeg tror ikke at alle asylsøkere er snille. Men vi kan ikke la være å hjelpe av den grunn. Her jeg bor blir en enhet med demente flyttet fra en flott sentrumsnær plass, til et sykehjem som ligger mye lenger unna. Der de bodde blir omgjort til å huse mannlige flyktninger. Dette er også i Agder. Så saken med barnehagen er ingen enkeltstående sak, og jeg tviler på at de to sakene her er de eneste. Anonymous poster hash: 027f1...499 Men det er jo kommunens avgjørelser? Og trenger demente bo i sentrum? Er det rett å klandre flyktningene for at dere har valgt inn et kommunestyre som tar dårlige avgjørelser? Er ikke det som å skylde på ungene når skolen legges ned?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2015 #65 Skrevet 27. oktober 2015 Hvorfor skal dere på død og liv sette de svake gruppene opp mot hverandre? Hvorfor kan dere ikke se flyktningene i lys av all maten vi kaster i Norge? Dårlig kommuneøkonomi kontra antallet biler i Norge. Dårlig endreomsorg kontra antall tusen vi bruker på utlandsreiser pr år. Vi har det på ingen måte dårlig i Norge. Og det du BW skriver er som vanlig bare løgn.og du klarer ikke svare på hva jeg juger om. tenkte meg detHar du link til de ungene som må slutte i barnehagen pga flyktningene? Og til den summen du påstår Norge bruker på dem? Og tror du virkelig at det er pga flyktningene at noen eldre ikke har det bra og at veiene er dårlige? det med barna var i avisa for en stund siden, så det vet jeg, er 8 milliarder de bruker,så overdrev mye,men ser nå at de må kutte ned med andre ting pga dem, er så feil at det får utover oss at de kommer... men vet jo at enkelte ikke tåler at andre mener forskjellig her inne, her skal alle ta imot dem med åpene armer, skjer ikke her, er ikke så naivHvilken avis var dette? Vigrids Gang? Anonymous poster hash: 733ef...001 Det var i Agderposten. En barnehage skulle bli stengt til neste år, men ble stengt på dagen etter det åpnet flyktningmottak rett ved siden. Polititet var der flere ganger og det var slosskamper rett ved barnehagen og mange kom inn i barnehagen i åpningstiden. Foreldre syns dette var uansvarlig og tok alle barna ut av barnehagen med engang. Ansatte ble flyttet til andre barnehager hvor barna ble flyttet til. Greit nok at denne skulle stenge til neste år, men å bruke det som en unnskyldning er jo bare dumt. Å tro at den andelen flyktninger som kommer nå ikke vil skape bråk er rimelig naivt. umulig å integrerer så mange så raskt. Anonymous poster hash: 68526...6dc Leste også saken. Men igjen, det er en sak. Det er på ingen måte sånn at norske barn må slutte i barnehager fordi det kommer flyktninger. Og ja det kan oppstå konflikter på mottak. Og det er ikke så rart? Folk i pressede situasjoner som stues sammen på plasser der ingen vil bo ( i alle fall ikke nordmenn), gjerne ulike grupperinger med ulik bagasje. Feks er de som kommer fra Eritrea ikke ett folk, men flere. Og de fungerer ikke sammen pga en pågående borgerkrig. De stoler ikke på fienden selv om de er i Norge. Nei jeg er ikke naiv. Nei jeg tror ikke at alle asylsøkere er snille. Men vi kan ikke la være å hjelpe av den grunn. Her jeg bor blir en enhet med demente flyttet fra en flott sentrumsnær plass, til et sykehjem som ligger mye lenger unna. Der de bodde blir omgjort til å huse mannlige flyktninger. Dette er også i Agder. Så saken med barnehagen er ingen enkeltstående sak, og jeg tviler på at de to sakene her er de eneste. Anonymous poster hash: 027f1...499 Men det er jo kommunens avgjørelser? Og trenger demente bo i sentrum? Er det rett å klandre flyktningene for at dere har valgt inn et kommunestyre som tar dårlige avgjørelser? Er ikke det som å skylde på ungene når skolen legges ned? Nå er jeg "på lag" med deg, lektoren, men akkurat slikt synes jeg er betenkelig. Som tannlege jobber jeg mye med demente, og vet hvor utrolig viktig kjente omgivelser er for dem. Synd å flytte en svak gruppe for å gjøre plass for en annen. Anonymous poster hash: 733ef...001
Hjertefru Skrevet 27. oktober 2015 #66 Skrevet 27. oktober 2015 Hvorfor skal dere på død og liv sette de svake gruppene opp mot hverandre? Hvorfor kan dere ikke se flyktningene i lys av all maten vi kaster i Norge? Dårlig kommuneøkonomi kontra antallet biler i Norge. Dårlig endreomsorg kontra antall tusen vi bruker på utlandsreiser pr år. Vi har det på ingen måte dårlig i Norge. Og det du BW skriver er som vanlig bare løgn.og du klarer ikke svare på hva jeg juger om. tenkte meg detHar du link til de ungene som må slutte i barnehagen pga flyktningene? Og til den summen du påstår Norge bruker på dem? Og tror du virkelig at det er pga flyktningene at noen eldre ikke har det bra og at veiene er dårlige? det med barna var i avisa for en stund siden, så det vet jeg, er 8 milliarder de bruker,så overdrev mye,men ser nå at de må kutte ned med andre ting pga dem, er så feil at det får utover oss at de kommer... men vet jo at enkelte ikke tåler at andre mener forskjellig her inne, her skal alle ta imot dem med åpene armer, skjer ikke her, er ikke så naivHvilken avis var dette? Vigrids Gang? Anonymous poster hash: 733ef...001 Det var i Agderposten. En barnehage skulle bli stengt til neste år, men ble stengt på dagen etter det åpnet flyktningmottak rett ved siden. Polititet var der flere ganger og det var slosskamper rett ved barnehagen og mange kom inn i barnehagen i åpningstiden. Foreldre syns dette var uansvarlig og tok alle barna ut av barnehagen med engang. Ansatte ble flyttet til andre barnehager hvor barna ble flyttet til. Greit nok at denne skulle stenge til neste år, men å bruke det som en unnskyldning er jo bare dumt. Å tro at den andelen flyktninger som kommer nå ikke vil skape bråk er rimelig naivt. umulig å integrerer så mange så raskt. Anonymous poster hash: 68526...6dc Leste også saken. Men igjen, det er en sak. Det er på ingen måte sånn at norske barn må slutte i barnehager fordi det kommer flyktninger. Og ja det kan oppstå konflikter på mottak. Og det er ikke så rart? Folk i pressede situasjoner som stues sammen på plasser der ingen vil bo ( i alle fall ikke nordmenn), gjerne ulike grupperinger med ulik bagasje. Feks er de som kommer fra Eritrea ikke ett folk, men flere. Og de fungerer ikke sammen pga en pågående borgerkrig. De stoler ikke på fienden selv om de er i Norge. Nei jeg er ikke naiv. Nei jeg tror ikke at alle asylsøkere er snille. Men vi kan ikke la være å hjelpe av den grunn. Her jeg bor blir en enhet med demente flyttet fra en flott sentrumsnær plass, til et sykehjem som ligger mye lenger unna. Der de bodde blir omgjort til å huse mannlige flyktninger. Dette er også i Agder. Så saken med barnehagen er ingen enkeltstående sak, og jeg tviler på at de to sakene her er de eneste. Anonymous poster hash: 027f1...499 Men det er jo kommunens avgjørelser? Og trenger demente bo i sentrum? Er det rett å klandre flyktningene for at dere har valgt inn et kommunestyre som tar dårlige avgjørelser? Er ikke det som å skylde på ungene når skolen legges ned?Nå er jeg "på lag" med deg, lektoren, men akkurat slikt synes jeg er betenkelig. Som tannlege jobber jeg mye med demente, og vet hvor utrolig viktig kjente omgivelser er for dem. Synd å flytte en svak gruppe for å gjøre plass for en annen. Anonymous poster hash: 733ef...001 Demente er svært sårbare for flytting. De blir forvirret, sykdommen kan bli verre og i verste fall kan de dø.
Gjest Antarctica Skrevet 27. oktober 2015 #67 Skrevet 27. oktober 2015 Det er de. Men går det fram om det er årsakssammenheng der ("flyktninger skal inn, la oss få de demente ut!") eller om det er en annen sammenheng ("dette stedet mangler fasiliteter for gamle og pleietrengende, men kan brukes av friske folk, la oss omkalfatre bruken av den kommunale bygningsmassen på en hensiktsmessig måte")? For det er mange krav som skal tilfredsstilles når eldre skal bo et sted, og dersom bygningen er spesialutrusta til demente, er det neppe kun én grunn til at den blir omdisponert.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2015 #68 Skrevet 27. oktober 2015 Det er de. Men går det fram om det er årsakssammenheng der ("flyktninger skal inn, la oss få de demente ut!") eller om det er en annen sammenheng ("dette stedet mangler fasiliteter for gamle og pleietrengende, men kan brukes av friske folk, la oss omkalfatre bruken av den kommunale bygningsmassen på en hensiktsmessig måte")? For det er mange krav som skal tilfredsstilles når eldre skal bo et sted, og dersom bygningen er spesialutrusta til demente, er det neppe kun én grunn til at den blir omdisponert. Jo, det var det faktisk. Den ble bygget for demente for 5 år siden, da ble de flyttet dit fra en annen plass Anonymous poster hash: 027f1...499
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2015 #69 Skrevet 27. oktober 2015 var en ny artikkel i Agderposten idag hvor en som har innkvartert 90 flyktninger tjener veldig godt på det. Så mulig at UD betaler for godt for dette. Asylpolitikken i Norge har blitt god butikk både for kommuner og private. Anonymous poster hash: 68526...6dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå