Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #1 Skrevet 24. oktober 2015 Har fått med meg at temaet har blitt diskutert mye på forumet, selv om jeg ikke har lest så mye av innleggene. Men her er det vel politisk korrekt å si at man skal ta imot alle flyktninger? Jeg har bare lyst til å si min mening - og så ønske dere en god dag! Jeg synes det er fryktelig uetisk å ta imot så mange flyktninger, når man kan ta imot ekstremt mange flere ved å hjelpe dem i nærområdet. EKSTREMT MANGE FLERE. En dag må det være stopp, det blir ikke plass eller penger igjen til alle - og vi som bor her skal vel ha det ok også. I stedet burde man bygge store, ordentlige flyktningsmottak nær Syria mm hvor flyktningene kan bo til det blir trygt å reise tilbake. Synes det er fryktelig at de som kommer nå får hjelp, men hva med de som ønsker å komme i fremtiden? Flommen kommer ikke til å stoppe. Vi kan ikke alle bo her i Norden. Et annet argument er at muslimer stort sett ikke liker kristne/ikke-religiøse i det hele tatt. De synes vi lever forferdelig umoralsk, er fordervet, damene er horer etc. Vi har jo sett gang på gang så store konflikter vi får når folk som er så forskjellige skal prøve å bo sammen. Vi vil få store konflikter, mer kriminalitet, terror, vi kan glemme gode norske verdier. Jeg har levd lenge sammen med en muslim og levd i et muslimsk land. Jeg vet hvordan mange muslimer tenker. Nei, jeg er ikke rasist. De som trenger det må få hjelp (mange som kommer er heller ikke berettiget hjelp), men jeg tror vi er helt på galt spor nå. Synes flyktningspolitikken er fryktelig. Ok, da har jeg sagt hva jeg mener. Ha en god dag Anonymous poster hash: a521e...d97
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #2 Skrevet 24. oktober 2015 Sier bare lykke til! Er hjertens enig med deg. Anonymous poster hash: 3a898...0b2
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #3 Skrevet 24. oktober 2015 Vi er mange som er enige, og som føler oss rimelig maktesløse nå... Anonymous poster hash: 4802f...dbb
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #4 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg er så inderlig enig! Jeg har akkurat vært på tur med jenta mi og bikkja på fjellet (hytta ligger ved et hotell som er omgjort til flyktningermottak), og møtte 5 unge syriske flyktninger (menn). Og det å bli møtt med seksuelle hentydninger via kroppspråk og hussig roping etter oss var veldig skremmende for jenta mi og faktisk for meg også. Heldigvis for oss hadde vi med oss bikkje som aldri har knurret og vist tenner før, men det gjorde hun takk og pris idag! Anonymous poster hash: 53f5e...3f5
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #5 Skrevet 24. oktober 2015 Er litt enig med deg. Vi burde ha hjulpet dem i Syria. Vi skulle ha stoppet krigen,fått til en fredsavtale eller til og med stoppet krigen i å starte i det hele tatt. Vesten hadde makt,det ville kostet mindre penger å stoppe krigen. I stedet plukket vi opp nølende et par hundre familie,utav 40mill syrere som vi tok imot. Vi sa nei til syke barn,invalider,alle som ikke passet i a4. Og etter 4 lange forferdelige krigsår fikk vi krig på døra. Slikt skjer når vi ikke tar tak i tide. I denne verden går det ikke an å være avlukket fra verdens elendighet,fattigdom,krig. Den banker på døra før eller siden. Det burde vært lært helt fra WW2. Nå får vi regningen,4år etter og den er stor,dramatisk,til og med litt farlig. Vi,som har noe å tape,kan ikke kjempe mot en familie som allerede har tapt alt og som bare har livet sitt i kofferten. Det eneste riktige nå er å hjelpe de som kom,SLUTTE KRIGEN I SYRIA,og be om tilgivelse fra de som ikke er mer. Anonymous poster hash: d5527...369
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #6 Skrevet 24. oktober 2015 Over Storskog har det allerede kommet flere drapsmenn og tunge kriminelle som ble utvist tilbake til Russland, men nå får vi ikke utvist noen tilbake til Russland. Så hvem vet hva som kommer inn i landet? http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Politiet-Drapsmenn-forsokte-a-krysse-grensen-fra-Russland-8204993.html Anonymous poster hash: ee808...b62
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #7 Skrevet 24. oktober 2015 Norge er et av verdens rikeste land. Men ta imot flyktninger? Ikke f**n! Kan dere vennligst sjekke opp hvor mange flyktninger andre land har tatt imot? Sverige? Finland? Hellas? Tyrkia? Og så skal vi, som i bunn og grunn vasser i luksus, ikke ta imot noen få??? Jeg blir kvalm av dere. Anonymous poster hash: cc2db...3cd
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #8 Skrevet 24. oktober 2015 Norge er et av verdens rikeste land. Men ta imot flyktninger? Ikke f**n! Kan dere vennligst sjekke opp hvor mange flyktninger andre land har tatt imot? Sverige? Finland? Hellas? Tyrkia? Og så skal vi, som i bunn og grunn vasser i luksus, ikke ta imot noen få??? Jeg blir kvalm av dere. Anonymous poster hash: cc2db...3cd Mange av de som kommer er ikke flyktninger. De fleste som kommer over Storskog er mennesker med opphold i Russland og som har bodd i Russland i mange år. Nå ser Russland sitt snitt til å kvitte seg med dem og utviser alle som ønsker seg over grensa til Norge. De har også opphevet visumplikten til Norge. Utover det kommer det svært mange som har opphold i Tyrkia eller i andre trygge land. Flyktninger? Ja Mennesker som har opphold i trygge land? Nei Kriminelle og drapsmenn? Neo Anonymous poster hash: ee808...b62
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #9 Skrevet 24. oktober 2015 Les Dagbladet i dag om "flyktningebarna" som egentlig er unge menn. Verden vil bedras... Og spesielt nordmenn. Anonymous poster hash: 4802f...dbb
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #10 Skrevet 24. oktober 2015 Les Dagbladet i dag om "flyktningebarna" som egentlig er unge menn. Verden vil bedras... Og spesielt nordmenn. Anonymous poster hash: 4802f...dbb http://www.dagbladet.no/2015/10/24/kultur/meninger/overmedmennesket/asylbarn/asyl/41642603/ Anonymous poster hash: 027f1...499
februarprins2013 Skrevet 24. oktober 2015 #11 Skrevet 24. oktober 2015 100% enig med Hi, men tror de har tenkt til og gjøre noe med det nå, og Norge er som vanlig veldig naive dessverre,men om 3 år tenker jeg tonen er en annen når kriminalitet har gått betydelig opp
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #12 Skrevet 24. oktober 2015 Slutt a. Mener dere virkelig dette? Dere ser, daglig, folk som skylles i land på nyhetene, og så vil dere ikke hjelpe dem med et sted å bo? Vi bor i verdens rikeste land, vi har massevis av plass, men noen få tusen individer vil dere ikke hjelpe? Hva hvis det var deg og dine barn som måtte flykte? Som hadde mistet alt? Jeg blir kvalm av sånne holdninger! Makan til egoister med nisselua tredd nedover ørene. Fy skam! Anonymous poster hash: d2018...701
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #13 Skrevet 24. oktober 2015 Så enig med deg hi! Vi kan ikke fortsette å ta inn flere nå, vi har allerede tatt inn alt for mange... Dette får konsekvenser for landet vårt og det er ikke gode konsekvenser. Gudskjelov så begynner FrP og regjeringen å gjøre noe med saken nå. Vi må sende MANGE ut av landet vårt igjen for å kunne redde dette. Anonymous poster hash: 9652b...7b9
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #14 Skrevet 24. oktober 2015 Så enig med deg hi! Vi kan ikke fortsette å ta inn flere nå, vi har allerede tatt inn alt for mange... Dette får konsekvenser for landet vårt og det er ikke gode konsekvenser. Gudskjelov så begynner FrP og regjeringen å gjøre noe med saken nå. Vi må sende MANGE ut av landet vårt igjen for å kunne redde dette. Anonymous poster hash: 9652b...7b9 Hva skal vi redde, sa du? Anonymous poster hash: c011f...ed9
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #15 Skrevet 24. oktober 2015 Slutt a. Mener dere virkelig dette? Dere ser, daglig, folk som skylles i land på nyhetene, og så vil dere ikke hjelpe dem med et sted å bo? Vi bor i verdens rikeste land, vi har massevis av plass, men noen få tusen individer vil dere ikke hjelpe? Hva hvis det var deg og dine barn som måtte flykte? Som hadde mistet alt? Jeg blir kvalm av sånne holdninger! Makan til egoister med nisselua tredd nedover ørene. Fy skam! Anonymous poster hash: d2018...701 Nå er ikke jeg en av dem som pleier å delta i slike diskusjoner, men må bare kommentere her..Det handler vel mest om at folk her er redd for hvordan det skal bli? De tenker på kriminalitet, terror, overfall og påvirkning av vår kultur og levemåte. For det er ikke til å stikke under en stol at med alle disse innvandrerne følger det også med endel slikt. Og videre så handler det vel om alle disse unge mennene og ikke familiene som kommer? Anonymous poster hash: 88760...bd3
Gjest Antarctica Skrevet 25. oktober 2015 #16 Skrevet 25. oktober 2015 (endret) Men stikk nå fingeren i jorda. Det er en eksepsjonell flyktningesituasjon i Europa for tiden. Det er ikke noe vi kan slå av og på med politiske vedtak! Vi er bundet av konvensjoner som vi har ratifisert. Lykkejegerne kan vi enkelt returnere. Deres beskyttelsesbehov sjekkes. At kriminelle forsøker å utnytte situasjonen er det ingen tvil. Dette pakket må siles ut, slik at vi kan hjelpe folk som virkelig trenger det. Dersom den blå-blå regjeringen vil returnere disse hårdt prøvede menneskene, så kan de jo bare begynne. Men kutt nå ut å drøvtygge de samme idiotiske frasene (dvs overflatiske henvisninger til en religion dere bare har den mest tabloide kunnskap om, alle påstandene om antall og demografisk sammensetning som uten unntak er ren gjetting, alle framtidsdystopiene om arbeidsledighet det heller ikke er belegg for, og så videre og videre.) For saken er den: UANSETT hvordan vi snur på det, er det oss - av alle på hele kontinentet - det er aller minst synd på. Det er vi som i minst grad ser konsekvensene av en krigføring vi har vært med på å applaudere fram, fra det startet med bombingen av Libya og fram til i dag. Dette er det siste landet i Europa folk på flukt når fram til, etter å ha blitt filtrert gjennom alle de øvrige. Vi får kun toppen av isfjellet. Men selv det er altså for mye for noen... "Alle kan ikke bo i Norden" - nei, det er da virkelig ikke der de fleste befinner seg heller. Flyktningmottak "nær Syria" som du kaller det, de finnes allerede. Men de er smekkfulle. Vi har ikke tatt unna en promille en gang. Vi overlater det til Tyrkia, Jordan, Italia og Hellas. Den frykten du driver og kjæler med, HI, får du enten kvitte deg med nå med det samme, eller finne deg i å bli enda bedre kjent med. For det globale samfunnet er kommet for å bli. Spørsmålet er ikke lenger hvordan man kan stoppe det, spørsmålet er hvordan man skal leve i det og få det til å funke på vår måte. Det er der vi alle kan bidra. Og dommedagsprofetene bidrar kun til å skape avstand og å ødelegge vår felles framtid. Endret 25. oktober 2015 av Pashla
februarprins2013 Skrevet 25. oktober 2015 #18 Skrevet 25. oktober 2015 Slutt a. Mener dere virkelig dette? Dere ser, daglig, folk som skylles i land på nyhetene, og så vil dere ikke hjelpe dem med et sted å bo? Vi bor i verdens rikeste land, vi har massevis av plass, men noen få tusen individer vil dere ikke hjelpe? Hva hvis det var deg og dine barn som måtte flykte? Som hadde mistet alt? Jeg blir kvalm av sånne holdninger! Makan til egoister med nisselua tredd nedover ørene. Fy skam! Anonymous poster hash: d2018...701 ja mener virkelig det, hvorfor skal gamle og eldre i norge lide? hvorfor må små barn slutte i bhg sin fordi det kommer et asylmotak? norge bruker 750 Milliarder på flyktinger,mens de eldre må dele rom med flere, de med kreft får ikke de livsviktige medisinene sine, Nei her bør norge hjelpe sine før de slipper inn tusenvis av andre, var helt greit når det var 8000,men ble veldig mye mer enn det
Himmel og hav Skrevet 25. oktober 2015 #19 Skrevet 25. oktober 2015 Personangrep og krenkende utsagn er slettet. Svarene på det slettede innlegget er også slettet. Himmel og hav Brukermoderator
Gjest Antarctica Skrevet 25. oktober 2015 #20 Skrevet 25. oktober 2015 Slutt a. Mener dere virkelig dette? Dere ser, daglig, folk som skylles i land på nyhetene, og så vil dere ikke hjelpe dem med et sted å bo? Vi bor i verdens rikeste land, vi har massevis av plass, men noen få tusen individer vil dere ikke hjelpe? Hva hvis det var deg og dine barn som måtte flykte? Som hadde mistet alt? Jeg blir kvalm av sånne holdninger! Makan til egoister med nisselua tredd nedover ørene. Fy skam! Anonymous poster hash: d2018...701 ja mener virkelig det, hvorfor skal gamle og eldre i norge lide? hvorfor må små barn slutte i bhg sin fordi det kommer et asylmotak? norge bruker 750 Milliarder på flyktinger,mens de eldre må dele rom med flere, de med kreft får ikke de livsviktige medisinene sine, Nei her bør norge hjelpe sine før de slipper inn tusenvis av andre, var helt greit når det var 8000,men ble veldig mye mer enn det Norge bruker ikke 750 milliarder på flyktninger og barn slutter ikke i barnehage på grunn av et asylmottak. Bruk LITT tid på å sjekke opp hva du siterer så slipper vi flere myter. "Da det var 8000" - altså, de aktuelle 8000 er ikke hentet enda...
BareEnTil Skrevet 25. oktober 2015 #21 Skrevet 25. oktober 2015 (endret) Slutt a. Mener dere virkelig dette? Dere ser, daglig, folk som skylles i land på nyhetene, og så vil dere ikke hjelpe dem med et sted å bo? Vi bor i verdens rikeste land, vi har massevis av plass, men noen få tusen individer vil dere ikke hjelpe? Hva hvis det var deg og dine barn som måtte flykte? Som hadde mistet alt? Jeg blir kvalm av sånne holdninger! Makan til egoister med nisselua tredd nedover ørene. Fy skam! Anonymous poster hash: d2018...701 ja mener virkelig det, hvorfor skal gamle og eldre i norge lide? hvorfor må små barn slutte i bhg sin fordi det kommer et asylmotak? norge bruker 750 Milliarder på flyktinger,mens de eldre må dele rom med flere, de med kreft får ikke de livsviktige medisinene sine, Nei her bør norge hjelpe sine før de slipper inn tusenvis av andre, var helt greit når det var 8000,men ble veldig mye mer enn det Seie berre AMEN! Leser at hvert 5 barn i Slien lever under fattigdomsgrensa, folk dør grunna for dyre medisiner, eldre som får dusje ein gong i veka eller annankvar, skuler legges ned..OSV!! Reportasje om flykting i går, som fikk penger fra NAV, kjøpte sjokolade og roser. Flott det.. Blir faktisk provosert.. Endret 25. oktober 2015 av BareEnTil
februarprins2013 Skrevet 25. oktober 2015 #22 Skrevet 25. oktober 2015 Slutt a. Mener dere virkelig dette? Dere ser, daglig, folk som skylles i land på nyhetene, og så vil dere ikke hjelpe dem med et sted å bo? Vi bor i verdens rikeste land, vi har massevis av plass, men noen få tusen individer vil dere ikke hjelpe? Hva hvis det var deg og dine barn som måtte flykte? Som hadde mistet alt? Jeg blir kvalm av sånne holdninger! Makan til egoister med nisselua tredd nedover ørene. Fy skam! Anonymous poster hash: d2018...701 ja mener virkelig det, hvorfor skal gamle og eldre i norge lide? hvorfor må små barn slutte i bhg sin fordi det kommer et asylmotak? norge bruker 750 Milliarder på flyktinger,mens de eldre må dele rom med flere, de med kreft får ikke de livsviktige medisinene sine, Nei her bør norge hjelpe sine før de slipper inn tusenvis av andre, var helt greit når det var 8000,men ble veldig mye mer enn det Seie berre AMEN! Leser at hvert 5 barn i Slien lever under fattigdomsgrensa, folk dør grunna for dyre medisiner, eldre som får dusje ein gong i veka eller annankvar, skuler legges ned..OSV!! Reportasje om flykting i går, som fikk penger fra NAV, kjøpte sjokolade og roser. Flott det.. Blir faktisk provosert.. helt enig med det du skriver ! fy f... seriøst? ja det er jo noe og bruke penger på
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 25. oktober 2015 #23 Skrevet 25. oktober 2015 Hvorfor skal dere på død og liv sette de svake gruppene opp mot hverandre? Hvorfor kan dere ikke se flyktningene i lys av all maten vi kaster i Norge? Dårlig kommuneøkonomi kontra antallet biler i Norge. Dårlig endreomsorg kontra antall tusen vi bruker på utlandsreiser pr år. Vi har det på ingen måte dårlig i Norge. Og det du BW skriver er som vanlig bare løgn.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #24 Skrevet 25. oktober 2015 Hvorfor skal dere på død og liv sette de svake gruppene opp mot hverandre? Hvorfor kan dere ikke se flyktningene i lys av all maten vi kaster i Norge? Dårlig kommuneøkonomi kontra antallet biler i Norge. Dårlig endreomsorg kontra antall tusen vi bruker på utlandsreiser pr år. Vi har det på ingen måte dårlig i Norge. Og det du BW skriver er som vanlig bare løgn. Mange har det dårlig i Norge, vet du virkelig ikke det?? Eldre lider på mange sykehjem. Mange barn må gå sulten til sengs fordi foreldrene ikke har penger til mat. Mange barn lider under grov omsorgssvikt fordi barnevernet ikke har midler til å hjelpe. Mange syke må vente lenge på behandling eller operasjoner. Kreftsyke får ikke den behandlingen de skal fordi medisinen er for dyr. Narkomane får ikke behandling fordi køene er så lange. Osv osv osv. Bruk penger på folk her i landet ikke på flyktninger!!!! Anonymous poster hash: 9652b...7b9
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #25 Skrevet 25. oktober 2015 Norge er et av verdens rikeste land. Men ta imot flyktninger? Ikke f**n! Kan dere vennligst sjekke opp hvor mange flyktninger andre land har tatt imot? Sverige? Finland? Hellas? Tyrkia? Og så skal vi, som i bunn og grunn vasser i luksus, ikke ta imot noen få??? Jeg blir kvalm av dere. Anonymous poster hash: cc2db...3cd Vasser i luksus? Si det til de eldre som ikke har vert ute på et halvt år p.g.a. liten bemanning. Fattige barn og kreftsyke som ikke får dyre medisiner. Jeg blir kvalm av DEG! Anonymous poster hash: deb6f...8b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå