Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #26 Skrevet 25. oktober 2015 Hvorfor skal dere på død og liv sette de svake gruppene opp mot hverandre? Hvorfor kan dere ikke se flyktningene i lys av all maten vi kaster i Norge? Dårlig kommuneøkonomi kontra antallet biler i Norge. Dårlig endreomsorg kontra antall tusen vi bruker på utlandsreiser pr år. Vi har det på ingen måte dårlig i Norge. Og det du BW skriver er som vanlig bare løgn. Nei, vi har det absolutt ikke dårlig i Norge. Si det til eldre som ikke får dusje eller ut. Kreftsyke som ikke får medisiner o.s.v. Våkn opp fra den lille rosa boblen din. Anonymous poster hash: deb6f...8b7
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #27 Skrevet 25. oktober 2015 . Dette er det siste landet i Europa folk på flukt når fram til, etter å ha blitt filtrert gjennom alle de øvrige. Vi får kun toppen av isfjellet. Og de som har blitt filtrert gjennom alle landene i Europa og som sitter på toppen av isfjellet er dessverre "rampen og lykkejegerene", de sterke unge(og dessverre ofte kriminelle) mennene som forlater kone og barn i hjemlandet for å skaffe seg og "familien sin" et bedre liv. Send heller kone og barn hit, så skal jeg gladelig passe på de til situasjonen i hjemlandet har roet seg, men da får far jaggu være hjemme og forsvare/jobbe for freden i sitt eget land. Idiotiske Norge, der vi som er oppriktig bekymret over situasjonen ikke kan få ytre våre tanker uten å bli kalt rasister, hvor alle såkalte fyktninger som har blitt avvist i alle andre lang kan komme og bosette seg fordi størsteparten av regjeringen er redd for å bli kalt rasister. Jeg fråder og river meg i håret når jeg tenker på hvor utrolig naive dere som ikke ser varsellampene som brenner rødt her nå! Anonymous poster hash: 287cf...39b
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #28 Skrevet 25. oktober 2015 Jeg er for å ta imot flyktninger, men da familier fra leirene utenfor Syria og ikke de som prøver seg på gigantiske stunt for å komme til vesten. Jeg blir provosert når jeg hører menn som har etterlatt sin kone og sine barn i en flyktningleir for å komme hit også prøve å få de inn etterpå. Joda jeg forstår poenget hans, men til gjengeld vet han hvordan forholdene er i de leirene og telt i 6 grader uten utstyr fra Bergans er ikke noe jeg kunne ha tenkt meg.Ellers så synes jeg også at det burde stilles større krav til de som kommer til Norge. Alle må lære seg språket innen 1,5 år, tiden på mottak burde her telle med, da ville de i alle fall hatt noe å fokusere på mens de ventet på svar. Etter dette burde de fått en viss tid til å skaffe seg arbeid. Anonymous poster hash: 90fd0...437
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #29 Skrevet 25. oktober 2015 Nå får dere holde kjeft ang. eldre! De har det GODT!!! Jeg er så jævlig lei av å høre at vi som jobber i omsorgsyrker omtrent mishandler pasienter og beboere, tror dere virkelig på dette pisset selv? PRØV selv å jobbe med eldre, gjerne demente, alvorlig sjuke, med angst osv. Jeg vil se om DU klarer å tvinge en person som ikke vil inn i dusjen. Eller tvinge dem utforbi døra. Dette er voksne folk, og de velger SELV! Det er så forbanna frekt å gnåle om usannheter på den måten, for de gangene man leser om kritikkverdige forhold i nyhetene er dette langt fra slik de fleste har det. Anonymous poster hash: 8c6ce...d1e
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #30 Skrevet 25. oktober 2015 Nå får dere holde kjeft ang. eldre! De har det GODT!!! Jeg er så jævlig lei av å høre at vi som jobber i omsorgsyrker omtrent mishandler pasienter og beboere, tror dere virkelig på dette pisset selv? PRØV selv å jobbe med eldre, gjerne demente, alvorlig sjuke, med angst osv. Jeg vil se om DU klarer å tvinge en person som ikke vil inn i dusjen. Eller tvinge dem utforbi døra. Dette er voksne folk, og de velger SELV! Det er så forbanna frekt å gnåle om usannheter på den måten, for de gangene man leser om kritikkverdige forhold i nyhetene er dette langt fra slik de fleste har det. Anonymous poster hash: 8c6ce...d1e De har det godt.........hvordan vet du at alle eldre i hele Norge har det godt? Du bør komme deg unna den rosa skyen din, våkne opp og se realiteten i øyene. Jeg har og jobbet med gamle, syke og demente og mener du er helt på bærtur Anonymous poster hash: 027f1...499
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #31 Skrevet 25. oktober 2015 Nå får dere holde kjeft ang. eldre! De har det GODT!!!Jeg er så jævlig lei av å høre at vi som jobber i omsorgsyrker omtrent mishandler pasienter og beboere, tror dere virkelig på dette pisset selv? PRØV selv å jobbe med eldre, gjerne demente, alvorlig sjuke, med angst osv. Jeg vil se om DU klarer å tvinge en person som ikke vil inn i dusjen. Eller tvinge dem utforbi døra. Dette er voksne folk, og de velger SELV!Det er så forbanna frekt å gnåle om usannheter på den måten, for de gangene man leser om kritikkverdige forhold i nyhetene er dette langt fra slik de fleste har det.Anonymous poster hash: 8c6ce...d1e De har det godt.........hvordan vet du at alle eldre i hele Norge har det godt? Du bør komme deg unna den rosa skyen din, våkne opp og se realiteten i øyene. Jeg har og jobbet med gamle, syke og demente og mener du er helt på bærtur Anonymous poster hash: 027f1...499 Signerer. Maken til tafatt gjeng som pleiet min mormor da hun var på sitt siste har jeg aldri opplevd. For det meste ufaglærte, men også hjelpepleiere og sykepleiere totalt blottet for klinisk blikk. Pinliga at de i det hele tatt gikk rundt med sykepleierskilt. Anonymous poster hash: b4af0...55c
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #32 Skrevet 25. oktober 2015 Nei vi holder ikke kjeft om det for mange eldre har d ikke godt. Ikke fordi dere ikke er snille og greie og prøver å gjøre jobben deres men fordi pengene ikke strekker til! De får ikke dusj ofte nok, de må ligge lenge noen morgener før de taes opp eller legge seg tidlig pga bemanning. De må dele rom mens asylsøkere og pakk i fengsel har det hundre ganger bedre! Så nei slutter ikke gnåle. Ei heller om kreftsyke som får nei til medisiner! Hjelp oss først!!! Anonymous poster hash: 656af...0ec
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #33 Skrevet 25. oktober 2015 Jeg tror dessverre ikke at hverken eldreomsorgen eller skolene blir bedre om vi slutter å hjelpe andre, da går nok pengene til helt andre uviktige ting. Anonymous poster hash: 90fd0...437
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #34 Skrevet 25. oktober 2015 Nå får dere holde kjeft ang. eldre! De har det GODT!!! Jeg er så jævlig lei av å høre at vi som jobber i omsorgsyrker omtrent mishandler pasienter og beboere, tror dere virkelig på dette pisset selv? PRØV selv å jobbe med eldre, gjerne demente, alvorlig sjuke, med angst osv. Jeg vil se om DU klarer å tvinge en person som ikke vil inn i dusjen. Eller tvinge dem utforbi døra. Dette er voksne folk, og de velger SELV! Det er så forbanna frekt å gnåle om usannheter på den måten, for de gangene man leser om kritikkverdige forhold i nyhetene er dette langt fra slik de fleste har det. Anonymous poster hash: 8c6ce...d1e De har det godt.........hvordan vet du at alle eldre i hele Norge har det godt? Du bør komme deg unna den rosa skyen din, våkne opp og se realiteten i øyene. Jeg har og jobbet med gamle, syke og demente og mener du er helt på bærtur Anonymous poster hash: 027f1...499 Nå tenkte ikke jeg på dårlige pleiere. Men for få ansatte, for lite tid og for lite penger. Ting som gjør at de ikke kan komme seg opp eller legge seg når de vil, at de ikke får i seg nok mat fordi det ikke er nok hender til å hjelpe dem med å spise, at de må dele rom med en fremmed, at de ikke kommer opp før seint på dagen, eller i værste fall i det hele tatt fordi det ikke er nok pleiere, at de ikke får den hjelpen de trenger når de bor hjemme fordi hjemmesykepleien ikke har kapasitet, at de ikke får sykehjemsplass når de trenger det fordi de ikke er dårlige nok osv. Anonymous poster hash: 027f1...499
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #35 Skrevet 25. oktober 2015 Nå får dere holde kjeft ang. eldre! De har det GODT!!! Jeg er så jævlig lei av å høre at vi som jobber i omsorgsyrker omtrent mishandler pasienter og beboere, tror dere virkelig på dette pisset selv? PRØV selv å jobbe med eldre, gjerne demente, alvorlig sjuke, med angst osv. Jeg vil se om DU klarer å tvinge en person som ikke vil inn i dusjen. Eller tvinge dem utforbi døra. Dette er voksne folk, og de velger SELV! Det er så forbanna frekt å gnåle om usannheter på den måten, for de gangene man leser om kritikkverdige forhold i nyhetene er dette langt fra slik de fleste har det. Anonymous poster hash: 8c6ce...d1e De har det godt.........hvordan vet du at alle eldre i hele Norge har det godt? Du bør komme deg unna den rosa skyen din, våkne opp og se realiteten i øyene. Jeg har og jobbet med gamle, syke og demente og mener du er helt på bærtur Anonymous poster hash: 027f1...499 Nå tenkte ikke jeg på dårlige pleiere. Men for få ansatte, for lite tid og for lite penger. Ting som gjør at de ikke kan komme seg opp eller legge seg når de vil, at de ikke får i seg nok mat fordi det ikke er nok hender til å hjelpe dem med å spise, at de må dele rom med en fremmed, at de ikke kommer opp før seint på dagen, eller i værste fall i det hele tatt fordi det ikke er nok pleiere, at de ikke får den hjelpen de trenger når de bor hjemme fordi hjemmesykepleien ikke har kapasitet, at de ikke får sykehjemsplass når de trenger det fordi de ikke er dårlige nok osv. Anonymous poster hash: 027f1...499 Hmm, nå slettet visst jeg innlegget jeg egentlig siterte. Jeg siterte egentlig anonym 55c som siterte meg først Anonymous poster hash: 027f1...499
februarprins2013 Skrevet 25. oktober 2015 #36 Skrevet 25. oktober 2015 Hvorfor skal dere på død og liv sette de svake gruppene opp mot hverandre? Hvorfor kan dere ikke se flyktningene i lys av all maten vi kaster i Norge? Dårlig kommuneøkonomi kontra antallet biler i Norge. Dårlig endreomsorg kontra antall tusen vi bruker på utlandsreiser pr år. Vi har det på ingen måte dårlig i Norge. Og det du BW skriver er som vanlig bare løgn. hva juger jeg om?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #37 Skrevet 25. oktober 2015 Morsomt å høre verdens lengstboende på asylmottak i Norge, 25 år. OG SNAKKER ENDA ENGELSK. Et krav om norsk språk for alle før de får innvilget noe asyl. Makan. Ellers, enig med de fleste her, hjelp de i nærområdene. De som kommer er lykkejegere(eller drapsmenn ol.jf. storskog) Anonymous poster hash: e42b1...545
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #38 Skrevet 25. oktober 2015 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Midlertidige-mottak-koster-150-millioner-i-maneden-8216942.html Anonymous poster hash: ee808...b62
Fullrulle86 Skrevet 25. oktober 2015 #39 Skrevet 25. oktober 2015 Ehh... Men tror dere virkelig at dersom vi tar imot færre flyktninger så blir det bedre eldreomsorg??? Da kan jeg fortelle dere at det blur det ikke! For sånt fungerer ikke politikken, heldigvis.
Fullrulle86 Skrevet 25. oktober 2015 #40 Skrevet 25. oktober 2015 Slutt a. Mener dere virkelig dette? Dere ser, daglig, folk som skylles i land på nyhetene, og så vil dere ikke hjelpe dem med et sted å bo? Vi bor i verdens rikeste land, vi har massevis av plass, men noen få tusen individer vil dere ikke hjelpe? Hva hvis det var deg og dine barn som måtte flykte? Som hadde mistet alt? Jeg blir kvalm av sånne holdninger! Makan til egoister med nisselua tredd nedover ørene. Fy skam! Anonymous poster hash: d2018...701 ja mener virkelig det, hvorfor skal gamle og eldre i norge lide? hvorfor må små barn slutte i bhg sin fordi det kommer et asylmotak? norge bruker 750 Milliarder på flyktinger,mens de eldre må dele rom med flere, de med kreft får ikke de livsviktige medisinene sine, Nei her bør norge hjelpe sine før de slipper inn tusenvis av andre, var helt greit når det var 8000,men ble veldig mye mer enn det Seie berre AMEN! Leser at hvert 5 barn i Slien lever under fattigdomsgrensa, folk dør grunna for dyre medisiner, eldre som får dusje ein gong i veka eller annankvar, skuler legges ned..OSV!! Reportasje om flykting i går, som fikk penger fra NAV, kjøpte sjokolade og roser. Flott det.. Blir faktisk provosert.. Men eldreomsorgen får ikke mer penger dersom vi tar imot færre flyktninger! Hvilken planet lever dere på?! Sånn fungerer ikke samfunnet! Eldreomsorgen må oppgraderes uavhengig av asylpolitikk. De henger ikke sammen på noen som helst måte. Det er faktisk en helt usakelig måte å diskutere asylpolitikk og flykninger på.
Gjest Antarctica Skrevet 25. oktober 2015 #41 Skrevet 25. oktober 2015 Pengene dere etterlyser til velferd og eldreomsorg, de har dere selv stemt vekk. Ved å stemme inn en liberalistisk politikk som har styrt bl a hovedstaden i mange år, har kommunal eldreomsorg blitt konkurranseutsatt og overtatt av private. I tillegg til å skulle gjennomføre oppdraget som de har fått anbud på, skal de også tjene penger til aksjonærene. Skyld ikke på utlendingene. Skyld på (u)ansvarlige bevilgende politikere.
Gjest Antarctica Skrevet 25. oktober 2015 #42 Skrevet 25. oktober 2015 . Dette er det siste landet i Europa folk på flukt når fram til, etter å ha blitt filtrert gjennom alle de øvrige. Vi får kun toppen av isfjellet. Og de som har blitt filtrert gjennom alle landene i Europa og som sitter på toppen av isfjellet er dessverre "rampen og lykkejegerene", de sterke unge(og dessverre ofte kriminelle) mennene som forlater kone og barn i hjemlandet for å skaffe seg og "familien sin" et bedre liv.Send heller kone og barn hit, så skal jeg gladelig passe på de til situasjonen i hjemlandet har roet seg, men da får far jaggu være hjemme og forsvare/jobbe for freden i sitt eget land. Idiotiske Norge, der vi som er oppriktig bekymret over situasjonen ikke kan få ytre våre tanker uten å bli kalt rasister, hvor alle såkalte fyktninger som har blitt avvist i alle andre lang kan komme og bosette seg fordi størsteparten av regjeringen er redd for å bli kalt rasister. Jeg fråder og river meg i håret når jeg tenker på hvor utrolig naive dere som ikke ser varsellampene som brenner rødt her nå! Anonymous poster hash: 287cf...39b Dere gjør jo ikke annet enn å ytre deres tanker! Samme hvor feilbaserte de tankene er. Syns det er litt mye forlangt å håpe på å få ytre dem UIMOTSAGT.... Og når det er sagt, du må gjerne fråde av vanvidd og raseri. Men det vil ikke hjelpe i en integrering av mennesker som kommer hit; noe de gjør uavhengig av dine meninger - de gjør det fordi verden er blitt slik. Vi har gjort den slik.
februarprins2013 Skrevet 26. oktober 2015 #43 Skrevet 26. oktober 2015 Hvorfor skal dere på død og liv sette de svake gruppene opp mot hverandre? Hvorfor kan dere ikke se flyktningene i lys av all maten vi kaster i Norge? Dårlig kommuneøkonomi kontra antallet biler i Norge. Dårlig endreomsorg kontra antall tusen vi bruker på utlandsreiser pr år. Vi har det på ingen måte dårlig i Norge. Og det du BW skriver er som vanlig bare løgn. og du klarer ikke svare på hva jeg juger om. tenkte meg det
*Miss Marple* Skrevet 26. oktober 2015 #44 Skrevet 26. oktober 2015 Hvorfor skal dere på død og liv sette de svake gruppene opp mot hverandre? Hvorfor kan dere ikke se flyktningene i lys av all maten vi kaster i Norge? Dårlig kommuneøkonomi kontra antallet biler i Norge. Dårlig endreomsorg kontra antall tusen vi bruker på utlandsreiser pr år. Vi har det på ingen måte dårlig i Norge. Og det du BW skriver er som vanlig bare løgn. og du klarer ikke svare på hva jeg juger om. tenkte meg det Har du link til de ungene som må slutte i barnehagen pga flyktningene? Og til den summen du påstår Norge bruker på dem? Og tror du virkelig at det er pga flyktningene at noen eldre ikke har det bra og at veiene er dårlige?
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #45 Skrevet 26. oktober 2015 Enig med HI! For all del. Hjelp der nede !! De vi skal ta inn bør være BARN, gjerne jenter og eller enslige mødre. Familiegjenforening burde bli svært vanskelig. Særlig dersom familien har sendt småunger ut på den reisen ALENE. Anonymous poster hash: c14fe...222
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #46 Skrevet 26. oktober 2015 Hvorfor skal dere på død og liv sette de svake gruppene opp mot hverandre? Hvorfor kan dere ikke se flyktningene i lys av all maten vi kaster i Norge? Dårlig kommuneøkonomi kontra antallet biler i Norge. Dårlig endreomsorg kontra antall tusen vi bruker på utlandsreiser pr år. Vi har det på ingen måte dårlig i Norge. Og det du BW skriver er som vanlig bare løgn. og du klarer ikke svare på hva jeg juger om. tenkte meg det Har flyktningene også klart å stjele majusklene dine? Uff, for et folk! Anonymous poster hash: 79219...f60
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #47 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg forstår ikke hvorfor folk skal spre skremselspropaganda om hvor elendig vi alle kommer til å få det med flyktningene. Det hjelper ikke akkurat på situasjonen å skremme slik. Fakta er at det bombes og drepes i Syria. Mange legger i vei for å redde seg selv og sine kjære, og en liten brøkdel av dem kommer til Norge. Da må vi hjelpe de som kommer, ikke smelle døra i ansiktet på dem! Hva feiler det mennesker som tenker sånn? Det har i alle tider vært krig og elendighet på kloden, og mennesker har bestandig flyttet på seg. Jeg, f.eks, er en mix av norsk, russisk, ukrainsk og fransk. Men både mamma og pappa er født i norge, så jeg er erkenorsk så det holder for det. Hvem av dere kan si at dere ikke har noe som helst utenlandsk blod i dere? Verden utvikler seg, går fremover og er i stadig endring. Tenk bare tilbake på Norge på 60-tallet. Eller enda lenger, til vikingtiden. Vi er da glade for at Norge ikke er slik i dag? Systemet vårt kommer ikke til å kollapse pga noen tusen mennesker fra Syria. Tenk heller på hva de kan bidra med, hvis de får muligheten. Og det er her vi andre kommer inn i bildet. Vi må få de til å ville bidra. Lære dem norsk, integrere dem i samfunnet. Ikke smelle døra i ansiktet på dem, og gi dem en kald skulder. Ved sånn oppførsel er det faktisk vi selv som ødelegger! Vær raus. Vær høflig. Si hei. Du har ingenting å tape, bare alt å vinne. Anonymous poster hash: d2018...701
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #48 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg forstår ikke hvorfor folk skal spre skremselspropaganda om hvor elendig vi alle kommer til å få det med flyktningene. Det hjelper ikke akkurat på situasjonen å skremme slik. Fakta er at det bombes og drepes i Syria. Mange legger i vei for å redde seg selv og sine kjære, og en liten brøkdel av dem kommer til Norge. Da må vi hjelpe de som kommer, ikke smelle døra i ansiktet på dem! Hva feiler det mennesker som tenker sånn? Det har i alle tider vært krig og elendighet på kloden, og mennesker har bestandig flyttet på seg. Jeg, f.eks, er en mix av norsk, russisk, ukrainsk og fransk. Men både mamma og pappa er født i norge, så jeg er erkenorsk så det holder for det. Hvem av dere kan si at dere ikke har noe som helst utenlandsk blod i dere? Verden utvikler seg, går fremover og er i stadig endring. Tenk bare tilbake på Norge på 60-tallet. Eller enda lenger, til vikingtiden. Vi er da glade for at Norge ikke er slik i dag? Systemet vårt kommer ikke til å kollapse pga noen tusen mennesker fra Syria. Tenk heller på hva de kan bidra med, hvis de får muligheten. Og det er her vi andre kommer inn i bildet. Vi må få de til å ville bidra. Lære dem norsk, integrere dem i samfunnet. Ikke smelle døra i ansiktet på dem, og gi dem en kald skulder. Ved sånn oppførsel er det faktisk vi selv som ødelegger! Vær raus. Vær høflig. Si hei. Du har ingenting å tape, bare alt å vinne. Anonymous poster hash: d2018...701 Jeg har ikke noe som helst utenlandsk blod i meg Anonymous poster hash: 027f1...499
februarprins2013 Skrevet 27. oktober 2015 #49 Skrevet 27. oktober 2015 Hvorfor skal dere på død og liv sette de svake gruppene opp mot hverandre? Hvorfor kan dere ikke se flyktningene i lys av all maten vi kaster i Norge? Dårlig kommuneøkonomi kontra antallet biler i Norge. Dårlig endreomsorg kontra antall tusen vi bruker på utlandsreiser pr år. Vi har det på ingen måte dårlig i Norge. Og det du BW skriver er som vanlig bare løgn. og du klarer ikke svare på hva jeg juger om. tenkte meg det Har du link til de ungene som må slutte i barnehagen pga flyktningene? Og til den summen du påstår Norge bruker på dem? Og tror du virkelig at det er pga flyktningene at noen eldre ikke har det bra og at veiene er dårlige? det med barna var i avisa for en stund siden, så det vet jeg, er 8 milliarder de bruker,så overdrev mye,men ser nå at de må kutte ned med andre ting pga dem, er så feil at det får utover oss at de kommer... men vet jo at enkelte ikke tåler at andre mener forskjellig her inne, her skal alle ta imot dem med åpene armer, skjer ikke her, er ikke så naiv
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 27. oktober 2015 #50 Skrevet 27. oktober 2015 Morsomt å høre verdens lengstboende på asylmottak i Norge, 25 år. OG SNAKKER ENDA ENGELSK. Et krav om norsk språk for alle før de får innvilget noe asyl. Makan. Ellers, enig med de fleste her, hjelp de i nærområdene. De som kommer er lykkejegere(eller drapsmenn ol.jf. storskog) Anonymous poster hash: e42b1...545 Du vet at du ikke får språkopplæring når du bor i mottak? Det får du først når du blir bosatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå