Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #26 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg var selv det vakre barnet og den nydelige voksne, og min storesøster har alltid hatet meg for det. Hatet hennes har vært så voldsomt at jeg tenker på henne som ond og giftig. Det er kanskje overflødig informasjon å fortelle at vi har liten kontakt. Anonymous poster hash: b68ee...813
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #27 Skrevet 14. oktober 2015 Et eksempel på hva folk kan si: Min vakre sønn blir snart storebror.. Folk sier ofte, med glimt i øyet (og ja, jeg tenker det selv også!) at "det blir som å hoppe etter wirkola" for babyen. Hadde han vært "normalt" nydelig hadde folk kommentert "neste blir sikker også veldig nydelig, dere får jo så skjønne barn" eller noe sånt. Men nå er det sånn at folk (og vi..) tenker at det går vel ikke an å få en så magisk, perfekt kombinasjon en gang til.. (Har flere søsken, som en mer "normalt" nydelig). Anonymous poster hash: f8075...882 Uff, du har sikkert et pent barn, men det er også veldig tydelig at du forguder han. Anonymous poster hash: 89eef...056 Ja, det gjør jeg så klart. Følte det som å vinne i Lotto at ordinære meg skulle få en så smellvakker gutt, som i tillegg er smørblid, sjarmerende og humoristisk. Jeg elsker alle barna mine, og alle er veldig nydelige.. Men klart man føler seg takknemlig for å få et barn som er en solstråle. Anonymous poster hash: f8075...882
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #28 Skrevet 14. oktober 2015 Det er vanskelig å være de normalt søte barna. Jenta mi har en venn som er liten og søt. Hun får masse oppmerksomhet, blir løfta på og dulla med. Hun blir jo kjempe selvsikker .... Men satser på at motgang gjør dem sterk på sikt Anonymous poster hash: 08105...861
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #29 Skrevet 14. oktober 2015 Et eksempel på hva folk kan si: Min vakre sønn blir snart storebror.. Folk sier ofte, med glimt i øyet (og ja, jeg tenker det selv også!) at "det blir som å hoppe etter wirkola" for babyen. Hadde han vært "normalt" nydelig hadde folk kommentert "neste blir sikker også veldig nydelig, dere får jo så skjønne barn" eller noe sånt. Men nå er det sånn at folk (og vi..) tenker at det går vel ikke an å få en så magisk, perfekt kombinasjon en gang til.. (Har flere søsken, som en mer "normalt" nydelig). Anonymous poster hash: f8075...882 Uff, du har sikkert et pent barn, men det er også veldig tydelig at du forguder han. Anonymous poster hash: 89eef...056 Ja, det gjør jeg så klart. Følte det som å vinne i Lotto at ordinære meg skulle få en så smellvakker gutt, som i tillegg er smørblid, sjarmerende og humoristisk. Jeg elsker alle barna mine, og alle er veldig nydelige.. Men klart man føler seg takknemlig for å få et barn som er en solstråle. Anonymous poster hash: f8075...882 ... og selvom jeg er veldig stolt og selvfølgelig synes han er verdens vakreste, synes jeg det er ekkelt at han får så mye mer oppmerksomhet enn bestevennen sin.. At folk kommenterer til meg, eller om jeg er alene med sønnen min, det er jo en ting. Men å si det høyt at "han må være det vakreste jeg har sett" når andre mammaer og barn er tilstede synes jeg faktisk er veldig ekkelt.. Man blir jo stolt og flau på samme tid. Anonymous poster hash: f8075...882
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #30 Skrevet 14. oktober 2015 Det er vanvittig slitsomt. Vi har en jente med ekstremt lyse grønne øyne, nesten mintfargede. Hun er lys blond men blir veldig lett brun på sommeren. Får til stadighet høre av førskolelærere at hun skal vel bli supermodell så sinnsykt vakker som hun er. En gang var det faktisk en som lurte på hvilken diett hun gikk på fordi det var liksom selvsagt at hun var barnemodell det toppet seg da hun var hos legen en gang hun var veldig syk og han presterte å lire av seg at det var så feil at så vakre barn skulle bli så syke.. Sukk. Anonymous poster hash: 18dbb...d3f Dette må være det mest nekete innlegget jeg har lest på lenge. Først den lange utgreiingen om din egen datters mint(!)grønne øyne, bare for å understreke at du virkelig er opphengt i dette med utseende, selv om du tilsynelatende synes det er så "sliiitsomt", etterfulgt av den enda mer nekete førskolelærerens utsagn (nærmest god nok grunn til å bytte barnehage) og spørsmål om diett (fra din sikkert beste venninne). At en lege skal ha sagt noe så tåpelig må jeg bare prøve å fortrenge. Gratulerer! Anonymous poster hash: 453e2...f96
Chl85 Skrevet 14. oktober 2015 #31 Skrevet 14. oktober 2015 Syns folk er litt rare i tankegangen.... Når jeg har vært i eksempelvis bursdag med min eldste og lillesøster til bursdagsbarnet også står der, sier jeg alltid "så fiiine dere er da", "pyntet dere med fine kjoler å greier"... Noe i den duren. Samme hvis jeg møter en venn med alle barna sine, sier hvor flotte barn du har, gutter og jenter osv. Tenker at det er vel vanlig i sosial omgang???
Miss Chocolate Skrevet 14. oktober 2015 #32 Skrevet 14. oktober 2015 Har aldri kommet over et så vakkert barn at jeg stoppet opp for å se eller kommentere. Har tre barn selv og har lagt merke til at eldre damer smelter av å se barn. Men de tror jeg glaner på alle barn, er jo noe uskyldig over et barn. Kan noen legge ved et bilde av et slikt barn? For har nemlig aldri sett et barn som er så vakkert som dere beskriver her. Anonymous poster hash: f35ca...668 Et eksempel: Kristina Pimenova. Google henne og velg bildesøk. Fikk dessverre ikke til å legge inn link. Vanvittig vakker jente som jobber som barnemodell.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #33 Skrevet 14. oktober 2015 Men kan noen finne et bilde av et så vakkert barn?? Blir jo nysgjerrig på hvordan et så vakkert barn ser ut. Må da vel være et kjendis barn som går under den kategorien? Anonymous poster hash: f35ca...668
Miss Chocolate Skrevet 14. oktober 2015 #34 Skrevet 14. oktober 2015 Men kan noen finne et bilde av et så vakkert barn?? Blir jo nysgjerrig på hvordan et så vakkert barn ser ut. Må da vel være et kjendis barn som går under den kategorien? Anonymous poster hash: f35ca...668 Kristina Pimenova!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #35 Skrevet 14. oktober 2015 Uff, dette er dessverre så altfor vanlig :/Hadde et søskenpar i bhg for noen år siden. Samme greie der; eldste fikk hele tiden høre hvor pen, vakker, brun hud o.l., mens lillesøster (de var helsøsken, men veldig ulike av utseende) fikk aldri høre det samme. Foreldrene kledde de også veldig ulikt, hvor eldste alltid var pyntet og flott på håret, yngste kom i vanlige klær og et "bustetroll" på hodet.(Jeg VET at yngste også likte å gjøre seg fin, så det lå ikke der.)Én dag kommer yngste til meg og sier "jeg er ikke pen jeg. Alle sier at X er pen, men ingen sier det til meg. Hvorfor kan ikke jeg få sånn fin og brun hud som X?"Da var hun 4 år! Anonymous poster hash: c9490...446
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #36 Skrevet 14. oktober 2015 Men kan noen finne et bilde av et så vakkert barn?? Blir jo nysgjerrig på hvordan et så vakkert barn ser ut. Må da vel være et kjendis barn som går under den kategorien? Anonymous poster hash: f35ca...668 Kristina Pimenova! Vakker ho, men hadde nok ikkje reagert med overveldande lovprising om eg hadde sett ho på gata. Eg hadde nok oppfatta ho som eit pent barn, og ikkje noko meir! Anonymous poster hash: 6dec4...316
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #37 Skrevet 14. oktober 2015 Men kan noen finne et bilde av et så vakkert barn?? Blir jo nysgjerrig på hvordan et så vakkert barn ser ut. Må da vel være et kjendis barn som går under den kategorien? Anonymous poster hash: f35ca...668 Kristina Pimenova!Vakker ho, men hadde nok ikkje reagert med overveldande lovprising om eg hadde sett ho på gata. Eg hadde nok oppfatta ho som eit pent barn, og ikkje noko meir! Anonymous poster hash: 6dec4...316 Ja hun var pen. Faktisk ganske lik min eldste datter. Men hadde heller ikke reagert hvis jeg hadde sett henne på gaten. Anonymous poster hash: f35ca...668
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #38 Skrevet 14. oktober 2015 Men kan noen finne et bilde av et så vakkert barn?? Blir jo nysgjerrig på hvordan et så vakkert barn ser ut. Må da vel være et kjendis barn som går under den kategorien? Anonymous poster hash: f35ca...668 Kristina Pimenova!Vakker ho, men hadde nok ikkje reagert med overveldande lovprising om eg hadde sett ho på gata. Eg hadde nok oppfatta ho som eit pent barn, og ikkje noko meir! Anonymous poster hash: 6dec4...316 Nå er det vel ikke snakk om å "lovprise barn man ser på gata", men barn man omgås, feks venners barn, tantebarn, osv. Jeg har fått høre, fra min svigerinne som selv hadde baby: "jeg hadde vært så overstolt hvis (min baby) var min, altså!!" - mens hun satt med sin egen på fanget.. fremmede hadde nok ikke kommenter sånn, men hender fremmede som er borti barnet i forskjellige situasjoner, som sykepleiere, helsesøster eller feks ansatte i bhg kommenterer noe. Anonymous poster hash: f8075...882
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #39 Skrevet 14. oktober 2015 Veldig spesielt å lovprise barn høylytt at de er eksepsjonelt vakre, har aldri hørt det. Særdeles uprofesjonelt er det dersom leger, sykepleiere, ansatte i barnehagen uttrykker dette. Jeg legger ikke merke til om barn er spesielt vakre eller ikke. Må være sære mennesker som sier slike ting høyt i hvert fall så søsken og andre barn hører på. Anonymous poster hash: 68825...230
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #40 Skrevet 14. oktober 2015 Men kan noen finne et bilde av et så vakkert barn?? Blir jo nysgjerrig på hvordan et så vakkert barn ser ut. Må da vel være et kjendis barn som går under den kategorien? Anonymous poster hash: f35ca...668 Kristina Pimenova!Vakker ho, men hadde nok ikkje reagert med overveldande lovprising om eg hadde sett ho på gata. Eg hadde nok oppfatta ho som eit pent barn, og ikkje noko meir! Anonymous poster hash: 6dec4...316 Nå er det vel ikke snakk om å "lovprise barn man ser på gata", men barn man omgås, feks venners barn, tantebarn, osv. Jeg har fått høre, fra min svigerinne som selv hadde baby: "jeg hadde vært så overstolt hvis (min baby) var min, altså!!" - mens hun satt med sin egen på fanget.. fremmede hadde nok ikke kommenter sånn, men hender fremmede som er borti barnet i forskjellige situasjoner, som sykepleiere, helsesøster eller feks ansatte i bhg kommenterer noe. Anonymous poster hash: f8075...882 Nå er der jo svar i denne tråden, om ikkje ditt, som indikerer at barns utsjånad blir kommentert på open gate. Anonymous poster hash: 6dec4...316
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #41 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg synes det er fint å gi barn komplimenter på lik linje som til voksne. Jeg gir aldri kompliment til bare ett av barna. Jeg kan si de er pene, tøffe, kjekke osv. Barn som voksne blir jo glade for å høre slikt. Det er det å åpenbart si det til ett av to eller flere barn jeg ikke liker. Anonymous poster hash: e91ce...dca
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #42 Skrevet 14. oktober 2015 Veldig spesielt å lovprise barn høylytt at de er eksepsjonelt vakre, har aldri hørt det. Særdeles uprofesjonelt er det dersom leger, sykepleiere, ansatte i barnehagen uttrykker dette. Jeg legger ikke merke til om barn er spesielt vakre eller ikke. Må være sære mennesker som sier slike ting høyt i hvert fall så søsken og andre barn hører på. Anonymous poster hash: 68825...230 Det er faktisk veldig vanlig.. De fleste sier det dog til meg og pappaen, ikke til barnet selv. Anonymous poster hash: f8075...882
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #43 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg har bare ei datter så vi har ikke det problemet, men hun er et vakkert barn (utsagn fra x antall ukjente og kjente), og jeg synes det er ubehagelig når det kommer fremmede opp til oss og kommentere hvor vakker hun er. Og ikke minst når fremmede skal stryke henne over håret, på kinnet og til og med begynne å skal gi henne klemmer og suss. Jenta mi er vakker, men hun er også sjenert og føler stort ubehag når fremmede tråkker over hennes intimgrense. Jeg blir nok betraktet som ei løver, men etter noen hårreisende opplevelser så reiser jeg bust så fort noen fremmede kommer inn på temaet. Anonymous poster hash: 524b2...3bc Samme her, bare at vi har fått enda en datter. Hun er nyfødt nå, så vet jo ikke om hun også blir vakker. Men jeg håper de vil ligne og at begge får oppmerksomheten (selv om den er plagsom, tror jeg det er vondt å være den som ikke får oppmerksomhet). Hun eldste blir stoppet overalt hvor vi er. Folk stanser når de er på sykkeltur, de kommer inn i butikken hvor vi er, klemmer på henne, stryker henne osv osv. Jeg har aldri opplevd noe så sært i hele mitt liv. Jeg tror ikke jeg overdriver når jeg sier at vi ikke har hatt en tur ute av huset uten å ha blitt stoppa - og hun er 21 mnd.. Anonymous poster hash: bde17...00f
Miss Chocolate Skrevet 14. oktober 2015 #44 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg tar meg selv i å kommentere vakre barn feks på instagram jeg altså.. Burde jo kanskje ikke gjøre det, men.. Feks følger jeg ei venninne fra barndommen på insta. Hun fikk en datter som var helt eksepsjonelt vakker. Jeg har jo ingen kontakt med moren lenger, men når hun la ut bilder av datteren kommenterte jeg av og til "er det mulig, så vakker!!" eller lignende. Nå har hun fått barn nr 2, og babyen er "helt ordinær". Jeg har gratulert og skrev selvsagt at babyen var søt på første melding, men det er liksom ikke like naturlig å skrive at nr 2 er så vakker.. Veldig dumt, men.. Er visst mer overfladisk enn jeg liker å tro 🙈 skal sies at jeg synes alle barn jeg kjenner er veldig søte 😘 Og da er det mer naturlig å kalle de "vakre" selvom de kanskje ikke er billedskjønne.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #45 Skrevet 9. november 2015 Jeg tar meg selv i å kommentere vakre barn feks på instagram jeg altså.. Burde jo kanskje ikke gjøre det, men.. Feks følger jeg ei venninne fra barndommen på insta. Hun fikk en datter som var helt eksepsjonelt vakker. Jeg har jo ingen kontakt med moren lenger, men når hun la ut bilder av datteren kommenterte jeg av og til "er det mulig, så vakker!!" eller lignende. Nå har hun fått barn nr 2, og babyen er "helt ordinær". Jeg har gratulert og skrev selvsagt at babyen var søt på første melding, men det er liksom ikke like naturlig å skrive at nr 2 er så vakker.. Veldig dumt, men.. Er visst mer overfladisk enn jeg liker å tro 🙈 skal sies at jeg synes alle barn jeg kjenner er veldig søte 😘 Og da er det mer naturlig å kalle de "vakre" selvom de kanskje ikke er billedskjønne. Huff =/ Anonymous poster hash: 6c498...336
Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #46 Skrevet 9. november 2015 Allt dette fokuset på utseende er så utrolig overfladisk. Datteren min er en sånn jente som alle må si "å så pen du er" til. Jeg har alltid mislikt dette sterkt. Jeg har gjort alt jeg kan for å flytte fokus bort fra utseende og snakket mye med henne om hva som egentlig teller i livet, som at man må være god på innsiden og har et godt hjerte. Det hjelper ikke å være pen på utsiden om man ikke har noe i hodet. Alle barn forandrer seg mye også, de som er små dukker når de er små, kan forandre seg mye, og da blir det vondt om utseende teller mest. Jeg sier på ingen måte at de som har pene barn og fokuserer på det ikke kan gi gode verdier også, men utseendefokus er en dårlig verdi. Det er hyggelig å høre at man er fin når man har pyntet seg, kledd seg ut, klippet seg etc, jeg er ikke i mot skryt, men at utseende er det viktigste for mange er trist. Anonymous poster hash: b4c24...9d0
Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #47 Skrevet 9. november 2015 Veldig spesielt å lovprise barn høylytt at de er eksepsjonelt vakre, har aldri hørt det. Særdeles uprofesjonelt er det dersom leger, sykepleiere, ansatte i barnehagen uttrykker dette. Jeg legger ikke merke til om barn er spesielt vakre eller ikke. Må være sære mennesker som sier slike ting høyt i hvert fall så søsken og andre barn hører på. Anonymous poster hash: 68825...230 Det er faktisk veldig vanlig.. De fleste sier det dog til meg og pappaen, ikke til barnet selv. Anonymous poster hash: f8075...882 Hadde jeg fått en slik kommentar fra personer i disse profesjonene, hadde jeg hatt vanskeligheter med å ta dem seriøst. Eksempelvis med den legen som sa at barnet var for vakker til å bli syk, tror dette er bortimot det dummeste jeg har hørt og har svært vanskelig for å tro at en lege har sagt noe sånt. Anonymous poster hash: 68825...230
Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #48 Skrevet 9. november 2015 En venninne av meg har to barn. Yngste er så ufattelig vakker. Alle kommenterer dette. Hun har fått spørsmål om hun vil være modell etc. Eldste er også en pen jente men ikke slik som søsteren. Her om dagen var vi alle ute til lunsj. En tidligere kollega av min venninne satt på samme sted og kom selvsagt bort. Hun gir yngste jenta et direkte kompliment om at hun var et utrolig vakker jente. Det var jo bare hyggelig ment. Men etter hun gikk fikk jeg klump i halsen når eldste spør oss, er jeg stygg? Hun sier så at folk aldri har sagt til henne at hun er pen og konkluderte dermed med at hun ikke var det. Jeg fikk lyst til å gråte og holde henne tett inntil meg. At en liten vakker jente på 7 år tror hun er stygg. Hva synes dere om å åpent kommentere barns utseende? Jeg selv gir aldri kompliment bare til ett barn. Møter jeg noen jeg kjenner gir jeg alltid begge barna skryt. Anonymous poster hash: e91ce...dca Den ordinære jenta vil mest sannsynlig bære dette med seg hele livet. Det er ikke noe noen får gjort med det heller, da vi ikke kan styre hva andre sier. Jeg er en slik ordinær jente, og min kjære søster er blendende vakker. Jeg ser det jo selv!! Jeg har fått høre det hele livet. Det er ikke noe gøy og klart det er sårt å være ordinær eller til og med mindre pen! Her skal det endelig triksing med sminke, rett farge på klær, og stell av hår til for å få skryt. Jeg tar meg bryderiet om jeg skal bort, ja! Men om jeg skal på samme sted som min søster så toner jeg det automatisk ned til ordinært da jeg ikke ønsker å bli sammenlignet lenger. Vi er voksne damer på rett over 30 i dag, men vi får fremdeles høre hvor forskjellige vi er og hvor vakker hun er. Det samme gjelder hennes barn. Til meg blir det ofte spurt om tidligere prestasjoner som jobb....driver du fremdeles det firma du startet opp med i tidlig alder?? Da er det blitt nesten en lettelse å kunne klappe igjen kjeften dems med å si; Nei jeg gikk konkurs jeg! - snu på hælen å gå. Jeg er så voksen nå at jeg vet at livet har andre verdier enn å være vakker. Men med utseende kommer fortrinn. Jeg har jobbet mye hardere enn min søster. Men hun er en svakere sjel enn meg... Unner henne alt godt, forhaste hun hatt min motgang så hadde hun ikke overlevd. Jeg er selv påpasselig på å skryte av samtlige barn når barna er der. Kan selvsagt ha andre meninger, men ikke foran barna! Folk er forskjellige... Anonymous poster hash: 1871d...76a
Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #49 Skrevet 9. november 2015 Vi hadde et lignende problem, helt til jeg begynte å snakke om denne forskjellsbehandlingen. Jeg lot alle rundt oss få vite at eldste følte at yngste alltid fikk mest oppmerksomhet og mest komplimenter. Nå tenker folk før de snakker. Anonymous poster hash: 1a0cd...eaa
Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #50 Skrevet 9. november 2015 Jeg var den som fikk høre hvor pen jeg var, at jeg burde bli model osv osv. Heldigvis så har jeg beina plantet godt på bakken og en mor som har et godt sans for humor for det var mer ødeleggende for meg enn folk tror. Jeg så vakre mennesker rundt meg hele tiden og synes ikke at jeg fortjente alle komplimenter som kom så jeg har vært veldig klar på at alle er vakre på sin måte. Min mor har lært meg å ha en humoristisk syn på dette for vi ligner ikke mye på hverandre men oi for noen unger hun fikk. Alle barn er vakre, alle voksne er vakre og det å synes at et barn er mer vakker enn andre er ikke greit for det ene eller den andre. Alle fortjener å føle at de blir sett og verdsatt for hvem de er. Barnet mitt ligner meg og vi får høre det, jeg har blitt flink til å snakke opp alle andre barn rundt oss uten at barnet mitt blir snakket ned ala her er det mange vakre barn, for noen nydelige smil dere har. Flinke dere er. Det er viktig å se alles verdi uten at utseendet har fokus. Anonymous poster hash: a2441...536
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå