Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #1 Skrevet 14. oktober 2015 En venninne av meg har to barn. Yngste er så ufattelig vakker. Alle kommenterer dette. Hun har fått spørsmål om hun vil være modell etc. Eldste er også en pen jente men ikke slik som søsteren. Her om dagen var vi alle ute til lunsj. En tidligere kollega av min venninne satt på samme sted og kom selvsagt bort. Hun gir yngste jenta et direkte kompliment om at hun var et utrolig vakker jente. Det var jo bare hyggelig ment. Men etter hun gikk fikk jeg klump i halsen når eldste spør oss, er jeg stygg? Hun sier så at folk aldri har sagt til henne at hun er pen og konkluderte dermed med at hun ikke var det. Jeg fikk lyst til å gråte og holde henne tett inntil meg. At en liten vakker jente på 7 år tror hun er stygg. Hva synes dere om å åpent kommentere barns utseende? Jeg selv gir aldri kompliment bare til ett barn. Møter jeg noen jeg kjenner gir jeg alltid begge barna skryt. Anonymous poster hash: e91ce...dca
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #2 Skrevet 14. oktober 2015 Det er dessverre mye ubetenksomt man kan si og gjøre. En voksen person som faktisk aktivt går bort for å kommentere ett av barna er helt klart utrolig frekt, uforskammet, dårlig gjort osv. (Hun har da rukket å tenke seg om på veien bort) Generelt sett er det greit å unngå å kommentere utseende til både barn og voksne! Anonymous poster hash: 5dc79...0af
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #3 Skrevet 14. oktober 2015 Vi har også noen bekjente som har en datter som er ufattelig vakker og en annen som absolutt også er veldig pen, men hun kommer i skyggen av søsteren sin. Er utrolig vondt å se at små barn selv legger merke til dette. Folk er nok ikke så gjennomtenkte når man slenger ut av seg sånt, men vil tørre å påstå at foreldrene også kan gjøre mye for at begge jentene skal ha god selvtillit. Anonymous poster hash: 808ca...a29
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #4 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg har bare ei datter så vi har ikke det problemet, men hun er et vakkert barn (utsagn fra x antall ukjente og kjente), og jeg synes det er ubehagelig når det kommer fremmede opp til oss og kommentere hvor vakker hun er. Og ikke minst når fremmede skal stryke henne over håret, på kinnet og til og med begynne å skal gi henne klemmer og suss. Jenta mi er vakker, men hun er også sjenert og føler stort ubehag når fremmede tråkker over hennes intimgrense. Jeg blir nok betraktet som ei løver, men etter noen hårreisende opplevelser så reiser jeg bust så fort noen fremmede kommer inn på temaet. Anonymous poster hash: 524b2...3bc
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #5 Skrevet 14. oktober 2015 Kjenner problemstillingen både fra eget og mine barns liv. Jeg vokste opp med en venninne som har eksotiske trekk som de voksne kommenterte MYE og OFTE. Om hennes navn kom opp i en samtale var det alltid det første folk så "hun eeeeeer så nydelig". Vi andre gikk med en opplevelse av at vi var stygge og fæle, for vårt utseende ble jo aldri kommentert med mindre vi hadde på nye kjole. Slike komplimenter forsterket også følelsen av å ikke være god nok til vanlig. Venninnen min klarte heldigvis å holde beina på jorden, men det var ikke kjekt for henne heller. Selv om jeg aldri følte det så er jeg også ganske pen og har fått pene barn. Det ene har mørke krøller, store øyne og svarte, lange øyenvipper. Det blir mye og ofte kommentert. Det andre barnet er også veldig søt, men med mellomblodt hår og blå øyne er det ikke like slående. I sommer ble hun veldig lei seg flere ganger fordi fremmede kommenterte det andre barnet mye da vi var på ferie. Anonymous poster hash: 0d5bb...c6d
Gjest Muji81 Skrevet 14. oktober 2015 #6 Skrevet 14. oktober 2015 Kommentarer på utseende er så unødvendig. Og med på å forsterke at jenter skal være pene, mens gutter kan være både smarte, tøffe og flinke. Tror jeg hadde valgt en litt demonstrativ metode med å si at ja, hun er verdens nydeligste..også er hun så glad i å tegne, bygge lego etc.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #7 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg har 2 kusiner som begge er nydelige jenter! Hun smellvakre er litt overfladisk, hun andre er mer jordnær. Hun yngste av de (hun som ikke er modellpen) har slitt lenge med selvbilde, selvskading, er evig pasient i psykiatrien, og har slitt siden hun var 12. En gang i fjor la hun ut bilde på instagram hvor hun skrev at hun hadde fått høre at hun lignet sin søster, og at det var det største komplimentet hun noensinne kunne fått... :/ Det skjærer i hjertet! Hun ER jo vakker, og snill, og nydelig, og omtenksom, og god... Folk må slutte å fokusere så voldsomt på utseende og heller tenke på det som skjuler seg bak. Anonymous poster hash: 51a1e...aca
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #8 Skrevet 14. oktober 2015 Uff, dette er ikke så lett. Vi har en spesielt vakker gutt. Allerede på sykehuset på barsel kommenterte sykepleierne at han var det vakreste barnet de hadde sett... Han får så mye oppmerksomhet at jeg hadde ikke trodd det om jeg ikke opplevde det selv.. Går jeg bortover veien med han, sier folk "han er bare så vakker", "er det mulig, så nydelig unge", "han kunne vært jente så pen han er", osv. (Har flere barn som ikke får samme oppmerksomhet). Han har blitt spurt om å stå modell, osv. Jeg har opplevd at vi har vært mange foreldre sammen med barn på samme alder, også er det noen som høylytt kommenterer at mitt barn er de vakreste barnet de har sett... Det er jo selvfølgelig veldig koselig, og jeg blir veldig stolt, men jeg føler veldig på det, både ovenfor de andre barna og foreldrene... Spesielt føler jeg på det med bestekompisen, for de er så mye sammen.. Og det er mitt barn folk kommenterer hver gang.. Anonymous poster hash: f8075...882
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #9 Skrevet 14. oktober 2015 Må legge til at han i tillegg til å være vakker har en ekstremt sjarmerende og blid væremåte. Han smiler hele tiden og er både tillitsfull og humoristisk.. Han smeltet hjerter overalt.. Så han får så masse komplimenter også på personligheten. Det er bare så ekstremt.. Håper ikke han blir overfladisk 😔 Eller at søsken blir misunnelige.. Anonymous poster hash: f8075...882
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #10 Skrevet 14. oktober 2015 Har aldri kommet over et så vakkert barn at jeg stoppet opp for å se eller kommentere. Har tre barn selv og har lagt merke til at eldre damer smelter av å se barn. Men de tror jeg glaner på alle barn, er jo noe uskyldig over et barn. Kan noen legge ved et bilde av et slikt barn? For har nemlig aldri sett et barn som er så vakkert som dere beskriver her. Anonymous poster hash: f35ca...668
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #11 Skrevet 14. oktober 2015 Ikke noe problem til vanlig her! Ungene i dette huset har store fortenner, mangler en tann hist og her, har caps sveis, skjev hestehale, møkkete hender, treningsbukse med knær osv... Men i sommer var vi i Asia og der var det jammen populært med hvite barn 😳 Ble jo bare latterlig og ingen av barna likte oppmerksomheten Anonymous poster hash: 82a02...e7b
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #12 Skrevet 14. oktober 2015 Har aldri kommet over et så vakkert barn at jeg stoppet opp for å se eller kommentere. Har tre barn selv og har lagt merke til at eldre damer smelter av å se barn. Men de tror jeg glaner på alle barn, er jo noe uskyldig over et barn. Kan noen legge ved et bilde av et slikt barn? For har nemlig aldri sett et barn som er så vakkert som dere beskriver her. Anonymous poster hash: f35ca...668 Det er jo bare fordi du ikke er belastet med et så slående vakkert barn selv 😜 Anonymous poster hash: 82a02...e7b
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #13 Skrevet 14. oktober 2015 Har aldri kommet over et så vakkert barn at jeg stoppet opp for å se eller kommentere. Har tre barn selv og har lagt merke til at eldre damer smelter av å se barn. Men de tror jeg glaner på alle barn, er jo noe uskyldig over et barn. Kan noen legge ved et bilde av et slikt barn? For har nemlig aldri sett et barn som er så vakkert som dere beskriver her. Anonymous poster hash: f35ca...668 Det er jo bare fordi du ikke er belastet med et så slående vakkert barn selv 😜 Anonymous poster hash: 82a02...e7b Hehe. Ja det kan godt hende. Men jeg har heller aldri sett et slikt et vakkert barn at jeg gisper av fascinasjon over at barnet er så vakkert. Verken i virkeligheten og på tv. Ser jo at enkelte barn er mer heldig med utseende en andre. Slik er det med mine tre også. Anonymous poster hash: f35ca...668
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #14 Skrevet 14. oktober 2015 Det er vanvittig slitsomt. Vi har en jente med ekstremt lyse grønne øyne, nesten mintfargede. Hun er lys blond men blir veldig lett brun på sommeren. Får til stadighet høre av førskolelærere at hun skal vel bli supermodell så sinnsykt vakker som hun er. En gang var det faktisk en som lurte på hvilken diett hun gikk på fordi det var liksom selvsagt at hun var barnemodell 😡 det toppet seg da hun var hos legen en gang hun var veldig syk og han presterte å lire av seg at det var så feil at så vakre barn skulle bli så syke.. Sukk. Anonymous poster hash: 18dbb...d3f
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #15 Skrevet 14. oktober 2015 Har aldri kommet over et så vakkert barn at jeg stoppet opp for å se eller kommentere. Har tre barn selv og har lagt merke til at eldre damer smelter av å se barn. Men de tror jeg glaner på alle barn, er jo noe uskyldig over et barn. Kan noen legge ved et bilde av et slikt barn? For har nemlig aldri sett et barn som er så vakkert som dere beskriver her. Anonymous poster hash: f35ca...668 Jeg hadde ikke trodd det selv heller om jeg ikke hadde opplevd det... Jeg ser jo at venninner har vakre barn også, men det er noe med sønnen min som gjør at folk bare MÅ kommentere.. Svigermor sier om han at han har så spesiell utstråling, og det er vel noe med det.. At man blir fascinert over kombinasjonen utstråling og vakkert ansikt. Anonymous poster hash: f8075...882
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #16 Skrevet 14. oktober 2015 Huff! At voksne folk kan si noe sånt. Glad for at jeg har eneggede kliss like og veldig vakre tvillingjenter. 😊 Anonymous poster hash: e47cc...eb8
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #17 Skrevet 14. oktober 2015 Et eksempel på hva folk kan si: Min vakre sønn blir snart storebror.. Folk sier ofte, med glimt i øyet (og ja, jeg tenker det selv også!) at "det blir som å hoppe etter wirkola" for babyen. Hadde han vært "normalt" nydelig hadde folk kommentert "neste blir sikker også veldig nydelig, dere får jo så skjønne barn" eller noe sånt. Men nå er det sånn at folk (og vi..) tenker at det går vel ikke an å få en så magisk, perfekt kombinasjon en gang til.. (Har flere søsken, som en mer "normalt" nydelig). Anonymous poster hash: f8075...882
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #18 Skrevet 14. oktober 2015 Kjenner jeg får helt vondt av disse barna. Sønnen min på 5 år har fått for mye oppmerksomhet og kommentarer rundt de lange mørke vippene sine. Nå har vi en gutt som ønsker å klippe de bort fordi alle prater om de som han sier. Så det med masse kommentarer på utseende er ikke alltid positivt for barna selv om det som blir sagt er positivt. Anonymous poster hash: 1ff04...4b2
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #19 Skrevet 14. oktober 2015 Synes det er en uting å kommentere barns utseende i det hele tatt... Kan man ikke heller kommentere egenskaper og hva barna eventuelt har oppnådd? Synd når barna begynner å legge sin egenverdi i utseende :-( Voksne har mye av ansvaret for det. Anonymous poster hash: 3c514...ca2
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #20 Skrevet 14. oktober 2015 Kommenterer bevisst ikke utseende nettopp på grunn av historier som dette. Uansett er ikke utseende noe jeg legger særlig vekt på. Anonymous poster hash: 6c498...336
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #21 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg hat skrevet om dette temaet tidligere. Jeg har en usedvanlig vakker datter, som får myye oppmerksomhet. Min nærmeste venninne har en helt ordinær datter, og hun får dessverre ingen kommentarer når min datter også er tilstede. Dette gikk visst veldig inn på min venninne, da frekke dama begynte å himle med øynene og diverse. Ikke min datter sin skyld at hennes er helt ordinær.... Jentene er fortsatt veldig små, rundt et par år.. Anonymous poster hash: aa1f8...986
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #22 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg hat skrevet om dette temaet tidligere. Jeg har en usedvanlig vakker datter, som får myye oppmerksomhet. Min nærmeste venninne har en helt ordinær datter, og hun får dessverre ingen kommentarer når min datter også er tilstede. Dette gikk visst veldig inn på min venninne, da frekke dama begynte å himle med øynene og diverse. Ikke min datter sin skyld at hennes er helt ordinær.... Jentene er fortsatt veldig små, rundt et par år.. Anonymous poster hash: aa1f8...986 Wow. Du høres ut som 'friend of the year'. Anonymous poster hash: 6c498...336
Serepta Skrevet 14. oktober 2015 #23 Skrevet 14. oktober 2015 Uff, dette er ikke så lett. Vi har en spesielt vakker gutt. Allerede på sykehuset på barsel kommenterte sykepleierne at han var det vakreste barnet de hadde sett... Han får så mye oppmerksomhet at jeg hadde ikke trodd det om jeg ikke opplevde det selv.. Går jeg bortover veien med han, sier folk "han er bare så vakker", "er det mulig, så nydelig unge", "han kunne vært jente så pen han er", osv. (Har flere barn som ikke får samme oppmerksomhet). Han har blitt spurt om å stå modell, osv. Jeg har opplevd at vi har vært mange foreldre sammen med barn på samme alder, også er det noen som høylytt kommenterer at mitt barn er de vakreste barnet de har sett... Det er jo selvfølgelig veldig koselig, og jeg blir veldig stolt, men jeg føler veldig på det, både ovenfor de andre barna og foreldrene... Spesielt føler jeg på det med bestekompisen, for de er så mye sammen.. Og det er mitt barn folk kommenterer hver gang.. Anonymous poster hash: f8075...882 Haha, ja min yngste fikk en gang den kommentaren da han var baby: "Han er så pen at han kunne vært jente ! " Hva i all verden er DET for en ting å si da ?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #24 Skrevet 14. oktober 2015 Et eksempel på hva folk kan si: Min vakre sønn blir snart storebror.. Folk sier ofte, med glimt i øyet (og ja, jeg tenker det selv også!) at "det blir som å hoppe etter wirkola" for babyen. Hadde han vært "normalt" nydelig hadde folk kommentert "neste blir sikker også veldig nydelig, dere får jo så skjønne barn" eller noe sånt. Men nå er det sånn at folk (og vi..) tenker at det går vel ikke an å få en så magisk, perfekt kombinasjon en gang til.. (Har flere søsken, som en mer "normalt" nydelig). Anonymous poster hash: f8075...882 Uff, du har sikkert et pent barn, men det er også veldig tydelig at du forguder han. Anonymous poster hash: 89eef...056
Gjest Gul stjerne Skrevet 14. oktober 2015 #25 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg hat skrevet om dette temaet tidligere. Jeg har en usedvanlig vakker datter, som får myye oppmerksomhet. Min nærmeste venninne har en helt ordinær datter, og hun får dessverre ingen kommentarer når min datter også er tilstede. Dette gikk visst veldig inn på min venninne, da frekke dama begynte å himle med øynene og diverse. Ikke min datter sin skyld at hennes er helt ordinær.... Jentene er fortsatt veldig små, rundt et par år..Anonymous poster hash: aa1f8...986 Wow. Du høres ut som 'friend of the year'.Anonymous poster hash: 6c498...336 Haha, forsiktig nå. Ikke ofte jeg finner folk for drøye, men nå er du virkelig helt på grensa. Og det er ikke til deg som skriver "friend of yhe year", det var morsomt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå