Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #76 Skrevet 13. oktober 2015 Han har rettigheter så om han ønsker foreldreansvar tilbake vil han antagelig få det, ønsker han samvær vil han antagelig få det også. Men han vil selvfølgelig ikke få bare ferier og for at barna skal være hos farmor, han må i tilfelle bevise at han er oppriktig interessert i å ha dem. Han vil måtte ha hyppige korte samvær til å begynne med så barna blir kjent med han og trygge på han. Først når det har gått tid og annet samvær går bra vil det bli snakk om å ha annenhver ferie. Om jeg tolker deg rett vil han aldri gidde dette, det er vel måte på hva han gidder gjøre for å tilfredstille farmors behov for familiejul også. En far som er totalt ukjent for barna og som ikke gidder løfte en finger for å være sammen med dem ellers i året vil selvfølgelig ikke få samvær hver jul og påske. Anonymous poster hash: 01be2...1bd Ut i fra det som står i stevningen, så hevder han at han kan det fordi han bor såpass langt unna at helgsamvær ikke vil bli gjennomførbart og at han ikke kan ta ferie for å ha barna de ukene de har ferie (høst, vinter og sommer) da dette er høysesong på jobb da han jobber i reisebransjen og eier selskapet. Og det er jo logisk egentlig... Når han slutter 16 på jobb på fredager, så er han her tidligst 21 på kvelden og da sover 3 av barna allerede. Han vil da ikke være hjemme hos seg igjen før 01 på natten. Søndager må de dra fra han 12-13 for å rekke hjem til middag da de ikke vil rekke det hos han før de må dra slik som på fredager. Fri fra skolen lar seg ikke gjøre da de er forpliktet der. Jeg er også stor motstander av ferie utenom ferien og det er også far. En av de få ting vi er enig om. Logikken er jo på hans side hele veien her... Anonymous poster hash: 8cb91...346 Men når du ikke lenger skal ha 15.000 i måneden for at han slipper samvær så har han råd til å reise til din by etter jobb på fredag, ta inn på hotell og være sammen med barna lørdag og søndag formiddag (de kan sove hos deg for han skal jo gradvis bli kjent med dem) og dra hjem igjen på søndag. Med så store avstander (ca 4 timer i bil?) er det helt vanlig at far kommer til mors hjemsted og har samvær der, ihvertfall når barna er såpass små og skal bruke tid på å bli kjent. Er han villig til det tror du? Anonymous poster hash: 01be2...1bd Han har råd til det som det er per i dag også. Inntekten er mellom 70 og 100k hver mnd. Kanskje styrker det min sak? At han, til tross for at han har råd til det, ikke har kommet for å se barna? Anonymous poster hash: 8cb91...346 Helt klart! Jeg kjenner til et par pappaer som har litt avstand og vanskelige jobber med tanke på samvær, bl.a min svoger som bor 3 timer unna sønnen sin og jobber på supplybåt og er ute 2 uker, hjemme 2 uker. På de to ukene han er hjemme har han sønnen en helg hjemme hos seg (de møtes på halvveien, mammaen og han kjører halve veien hver og møtes på en fast bensinstasjon hvor barnet får en toast og en is, fast greie) og i tillegg besøker han sønnen hos mammaen 1-2 ganger i hver friperiode. En pappa som ønsker et forhold til barna sine får som regel til det altså, eksmannen din har jo ikke løftet en finger for å få til noe som helst, og det taler ikke akkurat til hans fordel. Anonymous poster hash: 01be2...1bd
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #77 Skrevet 13. oktober 2015 Det beste du kan gjøre nå er å holde hodet kaldt og IKKE bli hjelpeløs og tafatt! Far har ikke en sjanse, men dette forutsetter at du ringer en advokat I MORGEN! Anonymous poster hash: d2af3...716 Har han virkelig juridisk sett, ikke en sjanse? Jeg vet jo (og tenker det samme selv) at han er en drittsekk som ikke burde få barna på dette grunnlaget. Men oppi det hele, så kommer jeg på at det også er jus innblandet her og han har jo juridiske rettigheter. Ikke fordi han bryr seg, men fordi han har tittel "far" Anonymous poster hash: 8cb91...346 Far/fars advokat skal overbevise retten om at det er til BARNAS BESTE (ja, de driter i deg og de driter i faren) at de sendes til en far de aldri ser ellers, annenhver jul og i påsken. Hvorav to av barna har meninger (jeg antar et høyt, rungende NEI) som skal tillegges vekt, de to andre så små at de knapt nok vet at faren eksisterer som en virkelig person. You do the math. Kanskje kan far få tilbake foreldreansvar og samvær. Men dette skal selvsagt skje på barnas premisser. Annenhver jul og påske er IKKE på barnas premisser, de sendes i realiteten til en fremmed. Hvor sannsynlig er det at far vil prioritere barna, prioritere hyppig, korte samvær? Ut fra det jeg har lest er det veldig lite sannsynlig. Få det klinkende klart frem at det skal understrekes i en eventuell fremtidig samværsavtale at samvær skal skje hos og med far. Dette er viktig! Hvis det i det hele tatt kommer så langt, noe jeg tviler på. Pust med magen, ring advokat i morgen den dag. Han/hun vil helt sikkert berolige deg. Anonymous poster hash: d2af3...716
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #78 Skrevet 13. oktober 2015 Du kan vel ha advokat som ikke er i nærheten av deg. Mi famillie bor i hedmark og hadde adv i oslo. :-) Anonymous poster hash: d03be...a1a
Gjest Antarctica Skrevet 13. oktober 2015 #79 Skrevet 13. oktober 2015 Ønsker han vanlig samvær og, eller bare ferier? Han kan vel ikke mene at ungene plutselig skal sendes på juleferie til en de knapt kjenner lenger?Slik jeg leser det ut fra stevningen, er det "jul i 2015, evt annenhvert år fremover, eller hver jul da samværet er sjeldent, og påske hvert år, første gang 2016."Altså bare jul og påske og helst hvert år.. Anonymous poster hash: 8cb91...346 Dét kan han ikke be om. Helt urimelig å "erstatte" alle hverdagene med alle høytider....
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #80 Skrevet 14. oktober 2015 Det beste du kan gjøre nå er å holde hodet kaldt og IKKE bli hjelpeløs og tafatt! Far har ikke en sjanse, men dette forutsetter at du ringer en advokat I MORGEN! Anonymous poster hash: d2af3...716 Har han virkelig juridisk sett, ikke en sjanse? Jeg vet jo (og tenker det samme selv) at han er en drittsekk som ikke burde få barna på dette grunnlaget. Men oppi det hele, så kommer jeg på at det også er jus innblandet her og han har jo juridiske rettigheter. Ikke fordi han bryr seg, men fordi han har tittel "far" Anonymous poster hash: 8cb91...346 Jo, han har nok en god sjanse. Det skal svært mye til for å ikke få ha jevnlig samvær. Men om han er en god nok far, hva er egentlig problemet? Anonymous poster hash: 265db...fe2
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #81 Skrevet 14. oktober 2015 Det beste du kan gjøre nå er å holde hodet kaldt og IKKE bli hjelpeløs og tafatt! Far har ikke en sjanse, men dette forutsetter at du ringer en advokat I MORGEN! Anonymous poster hash: d2af3...716 Har han virkelig juridisk sett, ikke en sjanse? Jeg vet jo (og tenker det samme selv) at han er en drittsekk som ikke burde få barna på dette grunnlaget. Men oppi det hele, så kommer jeg på at det også er jus innblandet her og han har jo juridiske rettigheter. Ikke fordi han bryr seg, men fordi han har tittel "far" Anonymous poster hash: 8cb91...346 Jo, han har nok en god sjanse. Det skal svært mye til for å ikke få ha jevnlig samvær. Men om han er en god nok far, hva er egentlig problemet? Anonymous poster hash: 265db...fe2 En god far som gladelig betaler 15000 i mnd for å SLIPPE å være sammen med barna sine? En far som ikke har sett sine barn på minst ett år. En far som har selv skrevet under på meglingsattest om at han fraskriver seg alt samvær fordi han har ikke lyst å ha de.. En far som lyver for retten og sier han vil feire jul med de når sannheten er at det er mora hans som vil ha de og han mest sannsynlig ikke kommer til å være der en gang? Og farmor forøvrig er klin kokos? Joda.. Klart det ikke er noe problem å sende barna til han på samvær.. Anonymous poster hash: 48c52...f82
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #82 Skrevet 14. oktober 2015 Alle dere som sier at man bare må ringe advokat asap; har dere veldig god råd? En advokat koster rundt 1600 kroner timen, og jeg skulle gjerne hatt en selv i en lignende sak, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal betale når jeg ikke har 100-2000000 liggende på vent...? Anonymous poster hash: 390b4...b77
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #83 Skrevet 14. oktober 2015 Alle dere som sier at man bare må ringe advokat asap; har dere veldig god råd? En advokat koster rundt 1600 kroner timen, og jeg skulle gjerne hatt en selv i en lignende sak, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal betale når jeg ikke har 100-2000000 liggende på vent...? Anonymous poster hash: 390b4...b77 Sjekk her om du kan ha krav på fri rettshjelp; http://www.fri-rettshjelp.no/ Anonymous poster hash: 134e9...de4
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #84 Skrevet 14. oktober 2015 Alle dere som sier at man bare må ringe advokat asap; har dere veldig god råd? En advokat koster rundt 1600 kroner timen, og jeg skulle gjerne hatt en selv i en lignende sak, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal betale når jeg ikke har 100-2000000 liggende på vent...? Anonymous poster hash: 390b4...b77 Vi måtte ta opp private lån dessverre. Anonymous poster hash: 48c52...f82
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #85 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg måtte også ta opp lån. Tre rettsrunder kostet meg totalt 350000,-.. Og da hadde vi gratis sakkyndig siste gangen fordi det var tredje gang. Sakkyndig utredning er kjempedyrt.. Rundt 100000,-! At du blir stevnet betyr ikke at saken havner i retten. Det kan være ett skremmeskudd. Og at dere havner i retten betyr ikke at det blir hovedforhandling. Dommerne gjør mye for å finne en løsning som passer dere begge. Da inngår dere forlik. Gjør dere ikke det, så blir det hovedforhandling, og det er dommeren som avgjør! Det er veldig skummelt... Man vet aldri hva utfallet blir, så om dere finner en løsning dere og barna kan leve med, så grip den! Jeg hadde en veldig sterk sak og likevel var jeg så redd at jeg ikke sov på ukevis... Da siste dommen kom så sank jeg sammen inne på advokatens kontor.. Jeg gråt så jeg nesten svimte av, og min mann måtte hente meg. Jeg var ett totalvrak etter tre rettssaker på tre år. Jeg kinne ikke tro utfallet.. Han ble også dømt til å dekke de to siste rettsrundene, noe som er veldig uvanlig. Jeg hadde ellers hatt lån opp til pipa... Anonymous poster hash: fddb0...006
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #86 Skrevet 14. oktober 2015 Det beste du kan gjøre nå er å holde hodet kaldt og IKKE bli hjelpeløs og tafatt! Far har ikke en sjanse, men dette forutsetter at du ringer en advokat I MORGEN! Anonymous poster hash: d2af3...716 Har han virkelig juridisk sett, ikke en sjanse? Jeg vet jo (og tenker det samme selv) at han er en drittsekk som ikke burde få barna på dette grunnlaget. Men oppi det hele, så kommer jeg på at det også er jus innblandet her og han har jo juridiske rettigheter. Ikke fordi han bryr seg, men fordi han har tittel "far" Anonymous poster hash: 8cb91...346 Jo, han har nok en god sjanse. Det skal svært mye til for å ikke få ha jevnlig samvær. Men om han er en god nok far, hva er egentlig problemet? Anonymous poster hash: 265db...fe2 Han vil ikke ha jevnlig samvær, han vil ha jul og påske. Han er ikke god nok far i det hele tatt. Anonymous poster hash: 8cb91...346
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #87 Skrevet 14. oktober 2015 Han vil aldri få samvær kun jul og påske. Viktig å presisere i en eventuell kommende sak at det er farmor og ikke far som ønsker dette "feriesamværet"! Husk at besteforeldre ikke har noen juridisk rett på noenting når det gjelder barnebarn. Ingen rett vil dømme barna til å være hos "fremmede" i feriene sine... Anonymous poster hash: 79940...037
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #88 Skrevet 14. oktober 2015 Han vil aldri få samvær kun jul og påske. Viktig å presisere i en eventuell kommende sak at det er farmor og ikke far som ønsker dette "feriesamværet"! Husk at besteforeldre ikke har noen juridisk rett på noenting når det gjelder barnebarn. Ingen rett vil dømme barna til å være hos "fremmede" i feriene sine... Anonymous poster hash: 79940...037 Retten kan dømme dette. Snakket med advokat nå. Far har visst ikke en veldig svak sak. Så lenge han sier han vil ha samværet, så bryr ikke retten seg om at de er hos farmor, for jeg har ikke noe med hva som skje på samvær så lenge det ikke et til skade for barna. Og retten kan se det som positivt at de holder kontakt med sin eneste familie. Jeg har derfor ikke en så god sak som jeg trodde. Anonymous poster hash: 8cb91...346
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #89 Skrevet 14. oktober 2015 Du må dokumentere at det er til vesentlig ulempe for barna å se far, at de er redde osv og vil ta skade. Holder ikk at han er dust og slem. Hvorfor ble det slutt? Anonymous poster hash: 6a2a5...3c0
Gjest Antarctica Skrevet 14. oktober 2015 #90 Skrevet 14. oktober 2015 Det beste du kan gjøre nå er å holde hodet kaldt og IKKE bli hjelpeløs og tafatt! Far har ikke en sjanse, men dette forutsetter at du ringer en advokat I MORGEN! Anonymous poster hash: d2af3...716 Har han virkelig juridisk sett, ikke en sjanse? Jeg vet jo (og tenker det samme selv) at han er en drittsekk som ikke burde få barna på dette grunnlaget. Men oppi det hele, så kommer jeg på at det også er jus innblandet her og han har jo juridiske rettigheter. Ikke fordi han bryr seg, men fordi han har tittel "far" Anonymous poster hash: 8cb91...346 Jo, han har nok en god sjanse. Det skal svært mye til for å ikke få ha jevnlig samvær. Men om han er en god nok far, hva er egentlig problemet? Anonymous poster hash: 265db...fe2 Han har jo før ønsket å SLIPPE samvær. Ungene har nærmest glemt ham.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #91 Skrevet 14. oktober 2015 Du må dokumentere at det er til vesentlig ulempe for barna å se far, at de er redde osv og vil ta skade. Holder ikk at han er dust og slem. Hvorfor ble det slutt? Anonymous poster hash: 6a2a5...3c0 Det ble ikke slutt. En dag fikk jeg papirene hvor han ville separeres fra hans advokat i posten. Det stod det at han trodde han ville ha kone og barn, men hadde i det siste innsett at det var langt fra virkeligheten.han skulle i denne tiden være på forretningsreise (200+ reisedøgn i året), men hadde funnet seg leilighet på 35 kvm og kjøpt inn alt til denne i stedet. Jeg skulle få beholde alt (huset og bilen var gjeldsfrie), han skulle ikke ha noe. Jeg ble så paff at jeg signerte og sendte det inn. Dette er 1 1/2 år siden. Aldri hørt noe fra han eller hans mor (foruten da hun takket nei til julefeiring i fjor) siden. Anonymous poster hash: 8cb91...346
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #92 Skrevet 14. oktober 2015 Det beste du kan gjøre nå er å holde hodet kaldt og IKKE bli hjelpeløs og tafatt! Far har ikke en sjanse, men dette forutsetter at du ringer en advokat I MORGEN! Anonymous poster hash: d2af3...716 Har han virkelig juridisk sett, ikke en sjanse? Jeg vet jo (og tenker det samme selv) at han er en drittsekk som ikke burde få barna på dette grunnlaget. Men oppi det hele, så kommer jeg på at det også er jus innblandet her og han har jo juridiske rettigheter. Ikke fordi han bryr seg, men fordi han har tittel "far" Anonymous poster hash: 8cb91...346 Jo, han har nok en god sjanse.Det skal svært mye til for å ikke få ha jevnlig samvær. Men om han er en god nok far, hva er egentlig problemet? Anonymous poster hash: 265db...fe2 Han har jo før ønsket å SLIPPE samvær. Ungene har nærmest glemt ham. Selv om vi er enige med deg betyr ikke det at dette holder i retten. Om far her greier å overbevise retten om at han vil ha samvær, så får han det fordi barna har rett på det. Du må bare kontakte advokat. Hilsen meg som har vært gjennom dette tre ganger. Anonymous poster hash: fddb0...006
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #93 Skrevet 14. oktober 2015 Du må dokumentere at det er til vesentlig ulempe for barna å se far, at de er redde osv og vil ta skade. Holder ikk at han er dust og slem. Hvorfor ble det slutt? Anonymous poster hash: 6a2a5...3c0 Det ble ikke slutt. En dag fikk jeg papirene hvor han ville separeres fra hans advokat i posten. Det stod det at han trodde han ville ha kone og barn, men hadde i det siste innsett at det var langt fra virkeligheten.han skulle i denne tiden være på forretningsreise (200+ reisedøgn i året), men hadde funnet seg leilighet på 35 kvm og kjøpt inn alt til denne i stedet. Jeg skulle få beholde alt (huset og bilen var gjeldsfrie), han skulle ikke ha noe. Jeg ble så paff at jeg signerte og sendte det inn. Dette er 1 1/2 år siden. Aldri hørt noe fra han eller hans mor (foruten da hun takket nei til julefeiring i fjor) siden. Anonymous poster hash: 8cb91...346 Jeg syns det er noe merkelig at du valgte å få fire barn med en mann som har 200+ reisedøgn i året, jeg kan ikke tro at det er noe som bare plutselig oppstår. Det må jo ligge noe mer til grunn her? Har han vært voldelig? Utro? Litt rart at barna ikke kjenner igjen faren sin.. Dere har jo en liten også, men de store barna sier du jo at ikke vil møte han, og det er litt rart Anonymous poster hash: 6a2a5...3c0
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #94 Skrevet 14. oktober 2015 Du må dokumentere at det er til vesentlig ulempe for barna å se far, at de er redde osv og vil ta skade. Holder ikk at han er dust og slem. Hvorfor ble det slutt? Anonymous poster hash: 6a2a5...3c0 Det ble ikke slutt. En dag fikk jeg papirene hvor han ville separeres fra hans advokat i posten. Det stod det at han trodde han ville ha kone og barn, men hadde i det siste innsett at det var langt fra virkeligheten.han skulle i denne tiden være på forretningsreise (200+ reisedøgn i året), men hadde funnet seg leilighet på 35 kvm og kjøpt inn alt til denne i stedet. Jeg skulle få beholde alt (huset og bilen var gjeldsfrie), han skulle ikke ha noe. Jeg ble så paff at jeg signerte og sendte det inn. Dette er 1 1/2 år siden. Aldri hørt noe fra han eller hans mor (foruten da hun takket nei til julefeiring i fjor) siden. Anonymous poster hash: 8cb91...346 Jeg syns det er noe merkelig at du valgte å få fire barn med en mann som har 200+ reisedøgn i året, jeg kan ikke tro at det er noe som bare plutselig oppstår. Det må jo ligge noe mer til grunn her? Har han vært voldelig? Utro? Litt rart at barna ikke kjenner igjen faren sin.. Dere har jo en liten også, men de store barna sier du jo at ikke vil møte han, og det er litt rart Anonymous poster hash: 6a2a5...3c0 Hvorfor vi fikk barn er irrelevant egentlig. Den nest minste har delvis glemt han, minste husker han ikke over hodet. De eldste føler at han aldri har vært noen far. Anonymous poster hash: 8cb91...346
Gjest Antarctica Skrevet 14. oktober 2015 #95 Skrevet 14. oktober 2015 Du må dokumentere at det er til vesentlig ulempe for barna å se far, at de er redde osv og vil ta skade. Holder ikk at han er dust og slem. Hvorfor ble det slutt? Anonymous poster hash: 6a2a5...3c0 Det ble ikke slutt. En dag fikk jeg papirene hvor han ville separeres fra hans advokat i posten. Det stod det at han trodde han ville ha kone og barn, men hadde i det siste innsett at det var langt fra virkeligheten.han skulle i denne tiden være på forretningsreise (200+ reisedøgn i året), men hadde funnet seg leilighet på 35 kvm og kjøpt inn alt til denne i stedet. Jeg skulle få beholde alt (huset og bilen var gjeldsfrie), han skulle ikke ha noe. Jeg ble så paff at jeg signerte og sendte det inn. Dette er 1 1/2 år siden. Aldri hørt noe fra han eller hans mor (foruten da hun takket nei til julefeiring i fjor) siden. Anonymous poster hash: 8cb91...346 Jeg syns det er noe merkelig at du valgte å få fire barn med en mann som har 200+ reisedøgn i året, jeg kan ikke tro at det er noe som bare plutselig oppstår. Det må jo ligge noe mer til grunn her? Har han vært voldelig? Utro? Litt rart at barna ikke kjenner igjen faren sin.. Dere har jo en liten også, men de store barna sier du jo at ikke vil møte han, og det er litt rart Anonymous poster hash: 6a2a5...3c0 At han er workaholic er da ikke hennes feil, enten det oppstår langsomt eller fort. Mannen er jo ikke interessert i ungene uansett.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #96 Skrevet 14. oktober 2015 Det beste du kan gjøre nå er å holde hodet kaldt og IKKE bli hjelpeløs og tafatt! Far har ikke en sjanse, men dette forutsetter at du ringer en advokat I MORGEN! Anonymous poster hash: d2af3...716 Har han virkelig juridisk sett, ikke en sjanse? Jeg vet jo (og tenker det samme selv) at han er en drittsekk som ikke burde få barna på dette grunnlaget. Men oppi det hele, så kommer jeg på at det også er jus innblandet her og han har jo juridiske rettigheter. Ikke fordi han bryr seg, men fordi han har tittel "far" Anonymous poster hash: 8cb91...346 Jo, han har nok en god sjanse.Det skal svært mye til for å ikke få ha jevnlig samvær. Men om han er en god nok far, hva er egentlig problemet? Anonymous poster hash: 265db...fe2 Han har jo før ønsket å SLIPPE samvær. Ungene har nærmest glemt ham. Selv om vi er enige med deg betyr ikke det at dette holder i retten. Om far her greier å overbevise retten om at han vil ha samvær, så får han det fordi barna har rett på det. Du må bare kontakte advokat. Hilsen meg som har vært gjennom dette tre ganger. Anonymous poster hash: fddb0...006 Jeg har snakket med advokat som sier far har en god sak. Nesten bedre enn meg. Alle bevis jeg har kan brukes, men jeg kan ikke nekte far og barna samvær. Og heller ikke kan jeg blande meg i hvem barn omgås når de er hos far. Dette betyr at barna antakelig må til far. De to minste blir glade for det, de to eldste ikke. Men antakelig får han ikke hver jul. Anonymous poster hash: 8cb91...346
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #97 Skrevet 14. oktober 2015 Det beste du kan gjøre nå er å holde hodet kaldt og IKKE bli hjelpeløs og tafatt! Far har ikke en sjanse, men dette forutsetter at du ringer en advokat I MORGEN! Anonymous poster hash: d2af3...716 Har han virkelig juridisk sett, ikke en sjanse? Jeg vet jo (og tenker det samme selv) at han er en drittsekk som ikke burde få barna på dette grunnlaget. Men oppi det hele, så kommer jeg på at det også er jus innblandet her og han har jo juridiske rettigheter. Ikke fordi han bryr seg, men fordi han har tittel "far" Anonymous poster hash: 8cb91...346 Jo, han har nok en god sjanse.Det skal svært mye til for å ikke få ha jevnlig samvær. Men om han er en god nok far, hva er egentlig problemet? Anonymous poster hash: 265db...fe2 Han har jo før ønsket å SLIPPE samvær. Ungene har nærmest glemt ham.Selv om vi er enige med deg betyr ikke det at dette holder i retten. Om far her greier å overbevise retten om at han vil ha samvær, så får han det fordi barna har rett på det. Du må bare kontakte advokat. Hilsen meg som har vært gjennom dette tre ganger. Anonymous poster hash: fddb0...006 Jeg har snakket med advokat som sier far har en god sak. Nesten bedre enn meg. Alle bevis jeg har kan brukes, men jeg kan ikke nekte far og barna samvær. Og heller ikke kan jeg blande meg i hvem barn omgås når de er hos far. Dette betyr at barna antakelig må til far. De to minste blir glade for det, de to eldste ikke. Men antakelig får han ikke hver jul. Anonymous poster hash: 8cb91...346 Hvis du prøver å ta samværet fra far kan du risikere å få deg en smell.. Mitt råd til deg er å tilby forlik på annenhver vinter og høstferie, delt påske, annenhver jul. Så er det slik at dine eldste blir hørt! Hva skal retten gjøre? Splitte søsken på julaften? Trenér denne saken så lenge som mulig, så får han ikke ha de nå i jula uansett. Vent med å svare til fristen er på vei til å gå ut. Anonymous poster hash: fddb0...006
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #98 Skrevet 14. oktober 2015 Det beste du kan gjøre nå er å holde hodet kaldt og IKKE bli hjelpeløs og tafatt! Far har ikke en sjanse, men dette forutsetter at du ringer en advokat I MORGEN! Anonymous poster hash: d2af3...716 Har han virkelig juridisk sett, ikke en sjanse? Jeg vet jo (og tenker det samme selv) at han er en drittsekk som ikke burde få barna på dette grunnlaget. Men oppi det hele, så kommer jeg på at det også er jus innblandet her og han har jo juridiske rettigheter. Ikke fordi han bryr seg, men fordi han har tittel "far" Anonymous poster hash: 8cb91...346 Jo, han har nok en god sjanse.Det skal svært mye til for å ikke få ha jevnlig samvær. Men om han er en god nok far, hva er egentlig problemet? Anonymous poster hash: 265db...fe2 Han har jo før ønsket å SLIPPE samvær. Ungene har nærmest glemt ham.Selv om vi er enige med deg betyr ikke det at dette holder i retten. Om far her greier å overbevise retten om at han vil ha samvær, så får han det fordi barna har rett på det. Du må bare kontakte advokat. Hilsen meg som har vært gjennom dette tre ganger. Anonymous poster hash: fddb0...006 Jeg har snakket med advokat som sier far har en god sak. Nesten bedre enn meg. Alle bevis jeg har kan brukes, men jeg kan ikke nekte far og barna samvær. Og heller ikke kan jeg blande meg i hvem barn omgås når de er hos far. Dette betyr at barna antakelig må til far. De to minste blir glade for det, de to eldste ikke. Men antakelig får han ikke hver jul. Anonymous poster hash: 8cb91...346 Advokaten sa at far kan få samvær annenhver jul og hver påske, uavhengig av at han ikke har samvær ellers? Helt uavhengig av det faktum at de eldste ikke vil og de yngste ikke kjenner ham? Høres sprøtt ut. Ville ringt en annen advokat. Anonymous poster hash: d2af3...716
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #99 Skrevet 14. oktober 2015 Det beste du kan gjøre nå er å holde hodet kaldt og IKKE bli hjelpeløs og tafatt! Far har ikke en sjanse, men dette forutsetter at du ringer en advokat I MORGEN! Anonymous poster hash: d2af3...716 Har han virkelig juridisk sett, ikke en sjanse? Jeg vet jo (og tenker det samme selv) at han er en drittsekk som ikke burde få barna på dette grunnlaget. Men oppi det hele, så kommer jeg på at det også er jus innblandet her og han har jo juridiske rettigheter. Ikke fordi han bryr seg, men fordi han har tittel "far" Anonymous poster hash: 8cb91...346 Jo, han har nok en god sjanse.Det skal svært mye til for å ikke få ha jevnlig samvær. Men om han er en god nok far, hva er egentlig problemet? Anonymous poster hash: 265db...fe2 Han har jo før ønsket å SLIPPE samvær. Ungene har nærmest glemt ham.Selv om vi er enige med deg betyr ikke det at dette holder i retten. Om far her greier å overbevise retten om at han vil ha samvær, så får han det fordi barna har rett på det. Du må bare kontakte advokat. Hilsen meg som har vært gjennom dette tre ganger. Anonymous poster hash: fddb0...006 Jeg har snakket med advokat som sier far har en god sak. Nesten bedre enn meg. Alle bevis jeg har kan brukes, men jeg kan ikke nekte far og barna samvær. Og heller ikke kan jeg blande meg i hvem barn omgås når de er hos far. Dette betyr at barna antakelig må til far. De to minste blir glade for det, de to eldste ikke. Men antakelig får han ikke hver jul. Anonymous poster hash: 8cb91...346 Advokaten sa at far kan få samvær annenhver jul og hver påske, uavhengig av at han ikke har samvær ellers? Helt uavhengig av det faktum at de eldste ikke vil og de yngste ikke kjenner ham?Høres sprøtt ut. Ville ringt en annen advokat. Anonymous poster hash: d2af3...716 Hat snakket med 3. Alle sier det samme. Anonymous poster hash: 8cb91...346
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #100 Skrevet 14. oktober 2015 Det beste du kan gjøre nå er å holde hodet kaldt og IKKE bli hjelpeløs og tafatt! Far har ikke en sjanse, men dette forutsetter at du ringer en advokat I MORGEN! Anonymous poster hash: d2af3...716 Har han virkelig juridisk sett, ikke en sjanse? Jeg vet jo (og tenker det samme selv) at han er en drittsekk som ikke burde få barna på dette grunnlaget. Men oppi det hele, så kommer jeg på at det også er jus innblandet her og han har jo juridiske rettigheter. Ikke fordi han bryr seg, men fordi han har tittel "far" Anonymous poster hash: 8cb91...346 Jo, han har nok en god sjanse.Det skal svært mye til for å ikke få ha jevnlig samvær. Men om han er en god nok far, hva er egentlig problemet? Anonymous poster hash: 265db...fe2 Han har jo før ønsket å SLIPPE samvær. Ungene har nærmest glemt ham.Selv om vi er enige med deg betyr ikke det at dette holder i retten. Om far her greier å overbevise retten om at han vil ha samvær, så får han det fordi barna har rett på det. Du må bare kontakte advokat. Hilsen meg som har vært gjennom dette tre ganger. Anonymous poster hash: fddb0...006 Jeg har snakket med advokat som sier far har en god sak. Nesten bedre enn meg. Alle bevis jeg har kan brukes, men jeg kan ikke nekte far og barna samvær. Og heller ikke kan jeg blande meg i hvem barn omgås når de er hos far. Dette betyr at barna antakelig må til far. De to minste blir glade for det, de to eldste ikke. Men antakelig får han ikke hver jul. Anonymous poster hash: 8cb91...346 Hvis du prøver å ta samværet fra far kan du risikere å få deg en smell.. Mitt råd til deg er å tilby forlik på annenhver vinter og høstferie, delt påske, annenhver jul. Så er det slik at dine eldste blir hørt! Hva skal retten gjøre? Splitte søsken på julaften? Trenér denne saken så lenge som mulig, så får han ikke ha de nå i jula uansett. Vent med å svare til fristen er på vei til å gå ut. Anonymous poster hash: fddb0...006 Han vil ikke ha de høst og vinterferie. Ikke sommerferie heller. Farmor har ikke fri da.blir stress å dele opp påsken, for han bor et stykke unna. Jeg forsøker ikke å ta samværet fra han, men forsøker å hindre en barnefiendlig dame i å ha de. Anonymous poster hash: 8cb91...346
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå