Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #26 Skrevet 13. oktober 2015 Er det telefonselger sier jeg nei takk og legger på røret. Uansvarlig å ikke ta tlf. Hvis en av dine er hardt skadet...er det ikke ok å kunne vite det med en gang enn at folk skal måtte ringe flere ganger? Eller ikke få kontakt i det hele tatt fordi deres nr er registrert? Anonymous poster hash: ea271...5f0
☆☆☆ Skrevet 13. oktober 2015 #27 Skrevet 13. oktober 2015 Sjekkar opp nr og ringer evt tilbake. 90% av tilfella kjem det opp at nr blir brukt til marknadsføring. Og det sjølv om eg har reservert meg mot telefonsalg og har uregistrert nr.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #29 Skrevet 13. oktober 2015 Tar alltid tlf såfremt det ikke er ett utenlansk nr. Fikk tlf fra ett familiemedlem i utlandet her omdagen, da kom det opp hvem land det ringte ifra så da tok jeg den. Hadde det dukket opp ett annet land hadde jeg ikke svart. De få jeg kjennere i utlandet pleier å sende meg en mld på messenger først for å sjekke at jeg kan svare når de skal ringe. Anonymous poster hash: 81787...4fd
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #30 Skrevet 13. oktober 2015 Tar den om jeg har tid og ringer opp igjen om jeg ikke har tid. Er som regel ikke noe skummelt Anonymous poster hash: 88215...72c
Superdolly Skrevet 13. oktober 2015 #31 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg tar alltid telefonen så sant jeg har den i nærheten og rekker å ta den. Har bl.a. opplevd at et av barna skadet seg på skolen og en lærer, ikke barnets kontaktlærer, ringte meg fra sin private mobil. Jeg strever med å forstå at det skal være så farlig å ta telefonen. Er det en selger, sier jeg nei takk og legger på.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #32 Skrevet 13. oktober 2015 Telefonen min er nesten alltid koblet opp på nett, og med gulesider-appen kommer det da opp et navn eller at nr er brukt i markedsføring. Vanlige navn - jeg tar telefonen. Markedsføring - jeg avviser samtalen. Enkelt. Anonymous poster hash: 6b959...23d
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #33 Skrevet 13. oktober 2015 Telefonen min er nesten alltid koblet opp på nett, og med gulesider-appen kommer det da opp et navn eller at nr er brukt i markedsføring. Vanlige navn - jeg tar telefonen. Markedsføring - jeg avviser samtalen. Enkelt. Anonymous poster hash: 6b959...23d Denne funksjonen hadde broren min også. Til faren vår havnet på sykehuset og tlf fra Ullevål var registrert som markedsføring. Ikke alltid dette stemmer dessverre Anonymous poster hash: 88215...72c
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #34 Skrevet 13. oktober 2015 Nei. Jeg søker opp nummeret og ringer opp igjen hvis det er noen jeg kjenner. Er det selgere, eller nummeret ikke er registrert ringer jeg ikke opp igjen. Men så er jeg litt rar kanskje. Vi har fremdeles hustelefon. Jeg er ikke glad i mobil og det kan gå flere dager/uker uten at den er påskrudd. Vet mange irriterer seg over det, men det får så være Mobilen er aldri på når vi er på ferie f.eks, da er vi ikke kontaktbar i en mnd. Men vi har mobilene med oss, just in case. Ikke kult å stå uten mobil, hvis vi havererer i gokk. Anonymous poster hash: 64b78...fba
Himmel og hav Skrevet 13. oktober 2015 #35 Skrevet 13. oktober 2015 Selvsagt!!! Det kan være folk som skal ha ta i meg. Opplevde i sommer at min da 7 åring hadde falt av sykkel og skadet seg. En tilfeldig forbipasserende ringte meg.... skulle jeg ikke tatt den? Vanvittig teit å ikke ta tlf fordi man ikke kjenner nummeret Og du tror at hvis det er viktig så ringer de én gang? Det er tragisk Anonymous poster hash: 0d042...080 Det hjelper vel ikke om folk ringer deg flere ganger fra et ukjent nummer når du ikke tar den når de ringer fra ukjent nummer... Skjønner ikke hva som er greia med å ikke ta telefonen bare fordi man ikke kjenner nummeret som ringer. Det forklarer forøvrig hvorfor jeg sliter sånn med å få tak i folk når jeg ringer dem opp i forbindelse med jobb. Jeg opplever stadig at folk har ringt sentralbordet på jobben, lagt igjen beskjed til meg om å bli oppringt, og så tar de ikke telefonen når jeg ringer. Skjønner jo nå at det kan være fordi det vises et annet nummer enn sentralbordet sitt . Seinest i går ringte jeg en person opp igjen etter å ha fått forespørsel om å ringe, prøvde flere ganger i løpet av dagen uten svar. På ettermiddagen ringte vedkommende sentralbordet igjen og klagde over at jeg ikke hadde ringt tilbake. Prøver du å slå opp jobbnummeret mitt på 1881, så kommer det opp at det ikke finnes i deres database, så de fleste av dere hadde antagelig aldri tatt telefonen eller ringt tilbake, selv om det var dere selv som ønsket kontakt med meg.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #36 Skrevet 13. oktober 2015 Nei, jeg tar ikke tlf om et ukjent nr ringer. Bruker 180.no appen som forteller meg hvem som ringer, og selgere og uregisterte nummer blir fortløpende blokkert. Anonymous poster hash: 9ddef...070
Guttaboys Skrevet 13. oktober 2015 #37 Skrevet 13. oktober 2015 Ja, kun fordi jeg er så nysgjerrig på hvem det er😄
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #38 Skrevet 13. oktober 2015 Nei. Jeg søker opp nummeret og ringer opp igjen hvis det er noen jeg kjenner. Er det selgere, eller nummeret ikke er registrert ringer jeg ikke opp igjen. Men så er jeg litt rar kanskje. Vi har fremdeles hustelefon. Jeg er ikke glad i mobil og det kan gå flere dager/uker uten at den er påskrudd. Vet mange irriterer seg over det, men det får så være Mobilen er aldri på når vi er på ferie f.eks, da er vi ikke kontaktbar i en mnd. Men vi har mobilene med oss, just in case. Ikke kult å stå uten mobil, hvis vi havererer i gokk. Anonymous poster hash: 64b78...fba Hæ? Det kan gå flere dager uten at mobilen er på? Og dere er skrur av mobilene en måned på ferie? I all verden... Er det mulig? Det vil altså si at det ikke er mulig å få tak i dere på en måned? Herregud, hva slags sekt tilhører dere, da? Anonymous poster hash: 6b959...23d
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #39 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg tar den som regel ikke. Det går veldig fint å heller ringe opp igjen, etter å ha søkt opp nummeret på nett. Så ser jeg hvilket fylke det ringes fra på telefonen, så hvis det ikke er mitt hjemfylke tar jeg den hvert fall ikke. Og heller ikke om det er tydelig telefonselgere etc. Jeg kan bare svare for meg selv til alle som spør hvorfor det her er så ille. Jeg har telefonangst, og har derfor et anstrengt forhold til telefonen. Liker best at ting skjer på melding eller mail, sånn at jeg får tid til å tenke. Blir så satt ut av telefoner at jeg såvidt klarer å snakke om det er noen ukjente, og jeg husker sjeldent hva telefonsamtalen gikk ut på. Litt lettere om det er foreldre på skolen som ringer, men med en gang vi fikk klasselisten lagret jeg alle numre. Lager mest mulig numre på telefonen, sånn in case. Hvis jeg vet at noen skal ringe (har mye telefonkontakt gjennom jobben, ironisk nok)finner jeg deres nummer først, om det er mulig. Jeg er alltid kjapt ute med å spørre om telefonnummer om jeg vet at vi skal ha videre kontakt. Det fungerer greit i hverdagen, men på jobb er det en del utfordringer. Takk gud for mail!! Anonymous poster hash: be786...462
soleia Skrevet 13. oktober 2015 #40 Skrevet 13. oktober 2015 Ja, det gjer eg, om det ikkje er slike lange nummer med utanlandsk prefiks. Men eg ringjer ikkje folk opp att utan å sjekke nummeret først. Mannen er ofte slik at han ikkje vil svare på telefonnr han ikkje kjenner. Lo godt då han fekk ein lengre biltur inn til hovudpostkontoret i byen, fordi han ikkje tok telefonen då dei ville levere ein pakke på døra, som han hadde betalt ekstra for å få levert på døra
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #41 Skrevet 13. oktober 2015 Nei. Jeg søker opp nummeret og ringer opp igjen hvis det er noen jeg kjenner. Er det selgere, eller nummeret ikke er registrert ringer jeg ikke opp igjen. Men så er jeg litt rar kanskje. Vi har fremdeles hustelefon. Jeg er ikke glad i mobil og det kan gå flere dager/uker uten at den er påskrudd. Vet mange irriterer seg over det, men det får så være Mobilen er aldri på når vi er på ferie f.eks, da er vi ikke kontaktbar i en mnd. Men vi har mobilene med oss, just in case. Ikke kult å stå uten mobil, hvis vi havererer i gokk. Anonymous poster hash: 64b78...fba Hva hvis det har skjedd ditt barn noe og en tilfeldig person hjelper? Min mann er ikke registrert...hvis han ser barnet ditt skade se og ringer deg...du tar den ikke?? Anonymous poster hash: ea271...5f0
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #42 Skrevet 13. oktober 2015 Er som deg og svarer aldri 😝. Å finner jeg ikke nunmeret i opplysningen tar jeg den hverfall ikke😜. Anonymous poster hash: 8b74a...c12
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #43 Skrevet 13. oktober 2015 Ja jeg tar den alltid og ringer alltid tilbake. Er journalist og det er som regel jobbrelatert når jeg ikke kjenner nummeret. Anonymous poster hash: f7a7b...5bd
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #44 Skrevet 13. oktober 2015 Ja jeg tar den alltid og ringer alltid tilbake. Er journalist og det er som regel jobbrelatert når jeg ikke kjenner nummeret. Anonymous poster hash: f7a7b...5bd Kan legge til at om folk jeg prøver å få tak i (i jobbsammenheng) er sånn som deg HI og ikke svarer, så sender jeg alltid en tekstmelding og da ringer de kjapt tilbake. Anonymous poster hash: f7a7b...5bd
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #45 Skrevet 13. oktober 2015 Er som deg og svarer aldri 😝. Å finner jeg ikke nunmeret i opplysningen tar jeg den hverfall ikke😜. Anonymous poster hash: 8b74a...c12 Hvorfor ikke??? Hva hvis ungen din har skader seg på sykkel og en tilfeldig forbipasserende sitter der med ditt gråtende barn? Du tar ikke telefonen for vedkommende er ikke registrert?? Sykt.. Anonymous poster hash: ea271...5f0
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #46 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg er frilanser og får ofte oppdrag ved at folk ringer og gjør avtale. Så det må jeg. Begynner å gjenkjenne numrene som brukes i markedsundersøkelsene, da, så dem svarer jeg ikke. Anonymous poster hash: d01ad...7ae
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #47 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg gjør sjeldent det er jeg sær? Sjekker nr på opplysningen først. Er ofte sånn tlfsalg, men fikk en tlf jeg ikke finner ut hvem er (reservert mot nummeropplysning). Hvis det var svindlere, kunne de vel ikke reservert seg sånn? Hører jo så mye rart om folk som ringer, så tar du tlf, så trekker de 400kr fra kortet ditt ov Anonymous poster hash: 0d042...080 Har du sjekket nummeret her http://www.telefonterror.co.no/ Anonymous poster hash: df465...359
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #48 Skrevet 14. oktober 2015 Dere som skriver at det er "sykt" å ikke ta telefonen hvis ukjente ringer. Er dere alltid tilgjengelig på mobil? Er det uansvarlig å ikke være tilgjengelig for andre 24/7 og ta telefonen på første ring? På min jobb har vi ikke lov til å bruke mobil, hvis det er noe som er viktig må folk ringe sjefens telefon. Der vi bodde før var det verken mobil eller internettdekning. Her vi bor nå er det dårlig dekning, det hender vi må gå ut for å få dekning. Slik er det veldig mange steder i Norge. Jeg har skrevet lenger oppe at jeg ikke tar telefonen hvis ukjente ringer. Vi gjør oss utilgjengelig på ferier, hvis noe er veldig viktig så vet derimot i nærmeste familie hvor vi befinner oss og kan få tak i oss på andre måter. Hvis barna mine blir skadet så regner jeg med at tilfeldig forbipasserende, følger de hjem eller til legevakten. Ringer de meg og jeg ikke tar den, regner jeg med at de sender en SMS om hva det gjelder, ringer hustelefonen, far, bestemor eller tante. Jeg synes livet uten avhengighet til mobil er herlig Anonymous poster hash: 64b78...fba
Bustetroll Skrevet 14. oktober 2015 #49 Skrevet 14. oktober 2015 Nei. Men sjekker gule sider med en gang. Så ringer jeg tilbake dersom det er noe interessant. Er det reservert ringer jeg ikke tilbake. Er det viktig legger man som regel igjen en sms eller en beskjed på svareren..
Bustetroll Skrevet 14. oktober 2015 #50 Skrevet 14. oktober 2015 Er som deg og svarer aldri 😝. Å finner jeg ikke nunmeret i opplysningen tar jeg den hverfall ikke😜. Anonymous poster hash: 8b74a...c12 Hvorfor ikke??? Hva hvis ungen din har skader seg på sykkel og en tilfeldig forbipasserende sitter der med ditt gråtende barn? Du tar ikke telefonen for vedkommende er ikke registrert?? Sykt.. Anonymous poster hash: ea271...5f0 Er det såpass viktig vil ikke vedkommende kun ringe en gang. Da vil den sende en sms eller legge igjen en beskjed. Hvis man harn10 ubesvarte anrop er det også et ekstra hint om at det er noe viktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå