Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #1 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg gjør sjeldent det er jeg sær? Sjekker nr på opplysningen først. Er ofte sånn tlfsalg, men fikk en tlf jeg ikke finner ut hvem er (reservert mot nummeropplysning). Hvis det var svindlere, kunne de vel ikke reservert seg sånn? Hører jo så mye rart om folk som ringer, så tar du tlf, så trekker de 400kr fra kortet ditt ov Anonymous poster hash: 0d042...080
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #2 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg gjør akkurat det samme Hvis jeg ikke finner ut hvem det er, tar jeg den i alle fall ikke. Anonymous poster hash: a8066...d78
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #3 Skrevet 13. oktober 2015 Hm, det har jeg ikke hørt om. Jeg svarer når det ringer, men dersom jeg ikke når den og nummeret ikke er oppført noen steder så ringer jeg ihvertfall ikke tilbake. Jeg er for øvrig reservert mot det meste og nummeret mitt er ikke lett å finne med mindre du kjenner meg, så jeg er ikke spesielt plaget med telefonselgere. Anonymous poster hash: 65b77...01e
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #4 Skrevet 13. oktober 2015 Hvis jeg ikke ser hvem det er så finner jeg ut hvem det er så ringer jeg eventuelt opp igjen Anonymous poster hash: 8e040...5a1
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #5 Skrevet 13. oktober 2015 Nei. Anonymous poster hash: 644a1...a0f
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #6 Skrevet 13. oktober 2015 Nei. Anonymous poster hash: 4c6c4...762
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #7 Skrevet 13. oktober 2015 Sjeldent. Men jeg har en 1881 app, så da står det alltid nummeropplysningene 1881 har på dem når de ringer. Anonymous poster hash: d4477...95e
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #8 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg gjør som deg Hi. Anonymous poster hash: 2a8c6...b69
Ikkedytt Skrevet 13. oktober 2015 #9 Skrevet 13. oktober 2015 Svarer kun de jeg har lagret på telefonen. Er det et nummer jeg ikke har, så sjekker jeg det på gulesider (og som regel er det telefonsalg), er det skjult nummer kan de bare ha det så godt.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #10 Skrevet 13. oktober 2015 Ja, jeg tar telefonen. Og skjønner ikke hvorfor andre ikke gjør det. Selgere og spørreundersøkelser er det jo bare å avvise. Jeg har f.ex ikke lagret nummeret til foreldrene til alle førsteklasse på skolen. Kjedelig om noen prøver å ringe for å spørre om sønnen min kan bli med hjem og jeg ikke svarer fordi jeg ikke kjente igjen nummeret... Anonymous poster hash: ee56d...6b3
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 13. oktober 2015 #11 Skrevet 13. oktober 2015 Nei. Er så utrolig mange selgere som ringer fra vanlige mobilnr nå, så jeg sjekker alltid før jeg evt ringer opp igjen
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #12 Skrevet 13. oktober 2015 Var en lang periode jeg ikke tok den (tenkte det alltid var selgere), men har begynt å ta den nå, siden jeg av og til gikk glipp av andre telefoner (jeg står som referanse hos arbeidssøkere bl.a.) Er selgere 99 % av tiden, men da legger jeg bare på. Er nummeret lenger enn vanlig norske nummer, tar jeg den fortsatt ikke. Anonymous poster hash: 1aa0f...a55
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #13 Skrevet 13. oktober 2015 Var en lang periode jeg ikke tok den (tenkte det alltid var selgere), men har begynt å ta den nå, siden jeg av og til gikk glipp av andre telefoner (jeg står som referanse hos arbeidssøkere bl.a.) Er selgere 99 % av tiden, men da legger jeg bare på. Er nummeret lenger enn vanlig norske nummer, tar jeg den fortsatt ikke. Anonymous poster hash: 1aa0f...a55 Må legge til at det er mange år siden jeg var i arbeidslivet, så tenker ikke på at folk oppgir meg som referanse med mindre de sier fra at de søker jobber. Anonymous poster hash: 1aa0f...a55
TPK Skrevet 13. oktober 2015 #14 Skrevet 13. oktober 2015 Ja, jeg tar selvsagt alltid telefonen. Jeg synes enkelte er vel skeptiske her altså... Selgere o.l avspiser jeg fort med et kort "Nei, takk, jeg er ikke interessert ", ikke verre enn det. Det kan jo være noe viktig, bhg som sier at du må hente barnet, foreldre av barnas venner, legen som ringer med prøveresultater, tannlegen som vil gi beskjed om at det har dukket opp en ledig time... Jeg lagrer ikke alle disse numrene.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #15 Skrevet 13. oktober 2015 Ja, jeg tar selvsagt alltid telefonen. Jeg synes enkelte er vel skeptiske her altså... Selgere o.l avspiser jeg fort med et kort "Nei, takk, jeg er ikke interessert ", ikke verre enn det. Det kan jo være noe viktig, bhg som sier at du må hente barnet, foreldre av barnas venner, legen som ringer med prøveresultater, tannlegen som vil gi beskjed om at det har dukket opp en ledig time... Jeg lagrer ikke alle disse numrene.Men JEG lagrer alle disse nummerne. Anonymous poster hash: 0d042...080
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #16 Skrevet 13. oktober 2015 I utgpkt ikke. Men er glad jeg gjorde det sist gang. Var nemlig en kanskje fremtidig arbeidsgiver som bare ville bekrefte jobbintervjuet ☺ Anonymous poster hash: 52763...73e
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #17 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg tar den, og for meg er det en selvfølge å ta den. Er det en selger e.l. sier jeg bare nei takk, det er ikke noe problem. Men jeg har 4 barn mellom 6 og 14 år, og alle kan mitt telefonnr utenat, så de kan ringe meg fra en kompis eller en forelders telefon om det skulle være noe. Jeg har selvfølgelig lagret nr til skole, venners foreldre, lege o.l. men likevel kan et skje at jeg får telefon fra et ukjent nummer. Sist det skjedde var på fredag, da hadde en venninne av 8-åringen fått ny og egen mobil og min datter som ikke har egen mobil enda ringte fra denne for å fortelle meg at hun ble med denne venninnen hjem fra skolen... Anonymous poster hash: 87010...da3
TinaK 1990 Skrevet 13. oktober 2015 #18 Skrevet 13. oktober 2015 Selvsagt!!! Det kan være folk som skal ha ta i meg. Opplevde i sommer at min da 7 åring hadde falt av sykkel og skadet seg. En tilfeldig forbipasserende ringte meg.... skulle jeg ikke tatt den? Vanvittig teit å ikke ta tlf fordi man ikke kjenner nummeret
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #19 Skrevet 13. oktober 2015 Selvsagt!!! Det kan være folk som skal ha ta i meg. Opplevde i sommer at min da 7 åring hadde falt av sykkel og skadet seg. En tilfeldig forbipasserende ringte meg.... skulle jeg ikke tatt den? Vanvittig teit å ikke ta tlf fordi man ikke kjenner nummeret Og du tror at hvis det er viktig så ringer de én gang? Det er tragisk Anonymous poster hash: 0d042...080
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #20 Skrevet 13. oktober 2015 Herregud...hvorfor ikke? Tenk om det har skjedd noe med et av barna deres, de trenger hjelp og noen prøver å nå dere...men dere tar ikke mobil? ?? Jeg opplevde også at min sønn skadet seg i slalåmbakken da han var 14-15 år. Bevisstløs og de ringte fra ambulansen. Fine greier hvis jeg ikke hadde tatt mobilen pga ukjent nr Anonymous poster hash: ea271...5f0
TinaK 1990 Skrevet 13. oktober 2015 #21 Skrevet 13. oktober 2015 Selvsagt!!! Det kan være folk som skal ha ta i meg. Opplevde i sommer at min da 7 åring hadde falt av sykkel og skadet seg. En tilfeldig forbipasserende ringte meg.... skulle jeg ikke tatt den? Vanvittig teit å ikke ta tlf fordi man ikke kjenner nummeret Og du tror at hvis det er viktig så ringer de én gang? Det er tragisk Anonymous poster hash: 0d042...080 Men hva f....er vitsen å ikke ta mobilen når man vet barna er ute på egenhånd? Og noen her ringer ikke opp igjen hvis nr ikke er registrert en gang??
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #22 Skrevet 13. oktober 2015 Selvsagt tar jeg den! Det kan være hva som helst. Kan være viktig. Ofte fått telefon fra sykehus (før var det ukjent nr, nå bruker de ett felles nr), eller andre viktige ting som jeg kunne gått glipp av.. Jeg tar ikke lange utenlandske nr, da dette mest sannsynlig er svindel, men tar alltid norske numre. Jeg skjønner ikke hvorfor folk er redde for å ta telefonen! Er det svindlere så trekkes du sjeldent kun av å ta telefonen, du må som regel ringe opp igjen.. Er det en stalker, så kan du legge på! Er det selger, så kan man avvise telefonsamtalen med "Nei takk".. Anonymous poster hash: 438c8...8a8
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #23 Skrevet 13. oktober 2015 Herregud, hva er det dere frykter skal skjule seg bak røret? En vakker ung modell som påstår hun er mannens elskerinne? 😂 Et utenlandsk svindelnummer er langt og nesten aldri åttesifret. Og starter ofte på 37 og 39. Tror heller ikke det er så vanlig at de ringer fra ukjente nummer. Anonymous poster hash: f53d1...eb5
Mamma_til_2 Skrevet 13. oktober 2015 #24 Skrevet 13. oktober 2015 Har 180.no Appen på tlf og da kommer det opp hvem som ringer så da ser jeg im det er salg eller noe viktig! Veldig kjekt om jeg ikke hører den da kan jeg se i ettertid hvem som ringte.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #25 Skrevet 13. oktober 2015 Syns faktisk at det er tåpelig barnslig å ikke svare på alle telefoner, kun fordi at nr er skjult eller ukjent. Anonymous poster hash: 438c8...8a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå