Gå til innhold

Hvordan tror dere Oslo blir fremover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, det er det eneste stedet i Norge jeg ville bodd, men det er kjipt at fine gamle villastrøk fortettes og det vil være enda kjipere om de voldtar marka for å bygge. Utover det er det gullande godt.

Bor ikke du i Fetsund du da?

Anonymous poster hash: 43ac3...1b5

Jo selvsagt.

WHAT??? Nå ble jeg veldig nysgjerrig! Skulle gjerne visst om jeg kjenner deg...

Anonymous poster hash: 87251...da0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke et hjerte hardt nok til å bo i Oslo. Var der en helg da jeg skulle på konsert. Og den som gikk med sorgen i hjertet og tårer i øynene, og på et tidspunkt faktisk begynte å gråte etter en spasertur i gatene hvor uteliggerne sitter og tigger, det var meg.

Jeg hadde vært dypt deprimert og fattig skulle jeg bodd der og vært vitne til dette på daglig basis.

Mengden innvandrere i Oslo, og den påfølgende kriminalitet og voldsbølger er nok til å holde meg borte.

Tror Oslo er i en hurtig "downward spiral" hun ikke kan reddes fra.

Anonymous poster hash: 48dfa...b24

😂😂😂 jeg vet virkelig ikke hvor jeg skal begynne kjenner jeg.

Kan du vise meg kilden for din påstand om at Oslo er i en nedadgående spiral ift vold og kriminalitet? Feks litt statistikk per innbygger.

Og hvis du nå hadde bodd her, så kunne du jo faktisk brukt litt av din tid og overveldende empati til å gjøre noe for alle de ulykkelige folkene i Oslo da. Det er MASSE frivillige organisasjoner som trenger hjelp, så ingen fare.

Anonymous poster hash: 69145...cf1

Skrevet

Jeg er født og oppvokst i Oslo og flyttet derfra når jeg var ferdig med studiene. Det var det beste valget jeg har gjort, og jeg skal aldri flytte tilbake til Oslo. Utseendemessig er den ikke pen, det er flere steder jeg opplevde som ubehagelig å bevege meg i pga uønsket oppmerksomhet fra utenlandske menn og man skal lete lenge for å finne en fredelig grønn oase.

Anonymous poster hash: f43e8...b7d

Skrevet

Jeg tror bilene kommer til å forsvinne fra bybildet i løpet av 30-40 år og at rask transport vil skje under bakkenivå. Det vil bli mange fler takhager og dagens gater vil bli grønne parker med sykkel og fotgjengertrsaeer. Mange av de gamle gatene vil få drivhusliknende overbygg slik at de kan benyttes store deler av året.

De fleste butikkene slik vi kjenner dem i dag blir borte. Nesten all handel vil skje over nettet og det som vil avløse dagens Internett. Alle hus og leiligheter vil være tilknyttet et atomattransportsystem som sørger for at mennesker raskt og enkelt kan handle, leie eller låne av hverandre. Dette har redusert behovet for å eie ting betraktelig.

Oslo kommer til å vokse. Ikke som en jevn klump, men som en kjerne det sprer seg tentakler ut fra. På denne måten opprettholdes muligheten til å bo nær naturen selv i en relativt stor by.

Anonymous poster hash: 21b80...a47

Skrevet

Jeg flytter heller aldri herfra! Ikke til et annet sted i Norge iallefall. Alle andre steder er ubeboelige.

Anonymous poster hash: 0ae9d...154

Merkelig. Jeg er på ferie i Oslo nå og priser meg lykkelig over at jeg ikke bor her. Dere som bor her meker kanskje ikke at det er enormt mye støy, trafikk, eksos, forurensning, upersonlig sentrum, alt for mange mennesker, virkelig stygt noen steder. Minner meg om Russland under krigen. Beklager.

Anonymous poster hash: 44220...daa

Skrevet

Nei ville aldri bodd i Oslo. Mente det samme for 15 år siden ang studiestedvalg og mener det ivertfall nå.makan til gjetto.

Anonymous poster hash: ec4e5...c8d

Skrevet

Elsker Oslo og kunne ikke tenkt meg å bo i noen annen by! Mener også at det er en flott by for barna mine å vokse opp i:-) De som besøker Oslo tror kanskje at barna vokser opp i Karl Johan, men der ferdes vi nesten aldri. Oslo har mange koselige byområder og her jeg bor er det like grønt og koselig som der jeg kommer fra(Tønsberg). Elsker tanken på at mine barn får oppleve så mye og blir urbane, oppegående mennesker med toleranse for ulike mennesker. Ville vært mye mer bekymret for de hvis de skulle vokse opp på bygda!

Skrevet

Jeg flytter heller aldri herfra! Ikke til et annet sted i Norge iallefall. Alle andre steder er ubeboelige.

Anonymous poster hash: 0ae9d...154

Merkelig. Jeg er på ferie i Oslo nå og priser meg lykkelig over at jeg ikke bor her. Dere som bor her meker kanskje ikke at det er enormt mye støy, trafikk, eksos, forurensning, upersonlig sentrum, alt for mange mennesker, virkelig stygt noen steder. Minner meg om Russland under krigen. Beklager.

Anonymous poster hash: 44220...daa

Vi som bor i Oslo oppholder oss ikke Oslo sentrum/Karl Johan hele tiden, slik 99% av alle som kommer hit på ferie gjør... De aller fleste av de som bor her vet hvilket mangfold Oslo har by på, og de aller fleste benytter seg av det også.

Det er faktisk ganske spesielt i verdenssammenheng at en hovedstad har så umiddelbar nærhet til både fjord/sjø og mark/skog på en gang.

Skrevet

Jeg har bodd i Oslo i syv år og trivdes veldig godt. Nå bor jeg et par timer utenfor og trives med det, men kjenner ofte at jeg savner Oslo på sommeren, da trivdes jeg aller best. Som en jeg kjenner sier, det bor ikke så mange der fordi det er et forferdelig sted å bo 😉

Anonymous poster hash: ae828...6f8

Skrevet

Ville aldri, aldri, aaaaldri bodd i Oslo! Uff, for mye kriminalitet og utleninger.. Bare hidjab, burka, og muslimer overalt... Neitakk!

Anonymous poster hash: a092e...0e8

Det er ofte greit å faktisk ha vært et sted før man uttaler seg...

Jeg bor på Grønland og her er det faktisk slik. Gleder meg til å flytte. Oslo er ødelagt!

Anonymous poster hash: ca2c4...6ec

Skrevet

Elsker Oslo og kunne ikke tenkt meg å bo i noen annen by! Mener også at det er en flott by for barna mine å vokse opp i:-) De som besøker Oslo tror kanskje at barna vokser opp i Karl Johan, men der ferdes vi nesten aldri. Oslo har mange koselige byområder og her jeg bor er det like grønt og koselig som der jeg kommer fra(Tønsberg). Elsker tanken på at mine barn får oppleve så mye og blir urbane, oppegående mennesker med toleranse for ulike mennesker. Ville vært mye mer bekymret for de hvis de skulle vokse opp på bygda!

Nåja, det er faktisk sunnere for barn å vokse opp utenfor storbyer. Forskning viser økt sannsynlighet for alvorlige psykiske lidelser ved oppvekst i en større by.

Anonymous poster hash: ca2c4...6ec

Skrevet

Dette kommer jo ofte an på hvor man har vokst opp, man vender jo ofte tilbake til hjemstedet eller et sted av lik størrelse. For meg som er fra Tromsø var oslo et eventyr. Elsket å gå på nye steder, alle mulighetene, være der det skjedde, nye folk hele tiden osv. Likevel følte jeg meg litt fremmed, var engstelig på Tøyen og Grønland (opplevde noen ubehagelige ting også) og likte ikke følelsen av distanse og å bare være en i mengden. Når vi fikk barn vendte vi hjem, det ble for tungt å være borte fra slekta. I Tromsø er det jevnt over varmere folk, lett å snakke med fremmede og man føler seg jevnt over mer sett og inkludert. Storbylivet er ikke for alle, men mitt hjerte vil likevel alltid banke for Oslo også 😊

Gå ut i verden med et åpent sinn og du vil ofte finne det du leter etter. Ser du etter farer blir verden farlig, ser du etter det gode så ser du det overalt 😊

Skrevet

Må innrømme jeg ble litt stressa når jeg var i Oslo i sommer. Var så mye trafikk og mennesker overalt. Men som vi sier her på landet "bønder i byen" funker ikke :P

Anonymous poster hash: f6ef6...98b

Skrevet

Men Oslo er mye mer enn sentrum. Alle bydelene er jo små byer i seg selv. Kunne like gjerne vært Hamar, Tønsberg etc.

Anonymous poster hash: f9bb6...3d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...