Gå til innhold

Hvordan tror dere Oslo blir fremover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oslo er en fantastisk by med mye og by på av kultur og historie. Det et mye ikke etnisk men det ser du ikke om du ikke går inn for det, jeg syns at de som sier at Oslo er en utrygg by pga av all ikke etnisk beboelse prater tull det er ikke de som gjør Oslo utrygg, men Oslo er en stor by og pga at folketallet er høyt og at det er hovedstad så hører man om voldtekter og ran ol oftere enn man hører om slikt fra små tettsteder ol det er helt normalt, men det forekommer over alt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var der en uke i sommer og besøker Oslo innimellom. Jeg kunne aldri bodd der! Fil tur med barnevogn kl 7.30 på morgenen og følte meg utrygg. Følte meg nesten litt som bondeknøl i byen. Synes dessverre ikke byen er veldig fin heller.. Bor i en middels stor by. Trondheim er en vakker by!

Anonymous poster hash: 7a378...ffb

Skrevet

Var der en uke i sommer og besøker Oslo innimellom. Jeg kunne aldri bodd der! Fil tur med barnevogn kl 7.30 på morgenen og følte meg utrygg. Følte meg nesten litt som bondeknøl i byen. Synes dessverre ikke byen er veldig fin heller.. Bor i en middels stor by. Trondheim er en vakker by!

Anonymous poster hash: 7a378...ffb

Men hva fikk deg til og føle deg utrygg kl 07.30 på morgningen? Slik du skriver så er det din egen urasjonelle frykt for Oslo som gjorde deg utrygg ikke byen selv!

Skrevet

Synes synd i de som bor i Oslo. Sykt glad jeg ikke har noen tilknytning til byen. Å måtte oppleve å gå i kasse med flere fremmedspråklige enn etniske nordmenn... Huff.. Vært på ferie der og går nok lang tid til jeg drar tilbake der. Aldri følt meg så utrygg på ferie som i den byen. Måtte se meg over skulderen annethvert sekund. Og da har jeg vært i MANGE andre storbyer i verden.

Anonymous poster hash: 6c62d...125

Du bør snakke med en psykolog om dine irrasjonelle problemer...

Anonymous poster hash: 69145...cf1

Skrevet

Ville aldri, aldri, aaaaldri bodd i Oslo! Uff, for mye kriminalitet og utleninger.. Bare hidjab, burka, og muslimer overalt... Neitakk!

Anonymous poster hash: a092e...0e8

Det er ofte greit å faktisk ha vært et sted før man uttaler seg...

Anonymous poster hash: 69145...cf1

Skrevet

Er fryktelig glad i Oslo. Bor ikke der nå av flere grunner, men jobber der så jeg får min dose. Har bodd i gamlebyen i flere år, og ser ikke bort i fra at vi flytter tilbake igjen.

Dere som har følt dere utrygge i Oslo, hvor i alle dager har dere vært? Jeg har aldri opplevd noe skummelt der i de årene jeg bodde der, og jeg bodde vel netsten i det området dere kalker getto...

Anonymous poster hash: 56987...c98

Skrevet

Jeg flytter heller aldri herfra! Ikke til et annet sted i Norge iallefall. Alle andre steder er ubeboelige.Anonymous poster hash: 0ae9d...154

you need to get out more! Anonymous poster hash: 38a29...e59

Jeg kommer fra Sørlandet, hvor jeg bodde de første 18 årene av livet mitt, og jeg har vært på ferie både på Vestlandet, nordnorge og midt-Norge. Jeg står på mitt. Kunne aldri bodd i innlandsfylkene, feks på Lillehammer eller Hamar - grøss. Kristiansand, Stavanger, Bergen, Ålesund, Kristiansund, Trondheim, bodø... Alle disse "byene" er fullstendig uaktuelle.

Anonymous poster hash: 0ae9d...154

Skrevet

Ville aldri, aldri, aaaaldri bodd i Oslo! Uff, for mye kriminalitet og utleninger.. Bare hidjab, burka, og muslimer overalt... Neitakk!

Men du er kanskje utenlandsk selv, ser at du ikke er så god i norsk.

Anonymous poster hash: 5bd61...040

Skrevet

Synes synd i de som bor i Oslo. Sykt glad jeg ikke har noen tilknytning til byen. Å måtte oppleve å gå i kasse med flere fremmedspråklige enn etniske nordmenn... Huff.. Vært på ferie der og går nok lang tid til jeg drar tilbake der. Aldri følt meg så utrygg på ferie som i den byen. Måtte se meg over skulderen annethvert sekund. Og da har jeg vært i MANGE andre storbyer i verden.

Eh, kan ikke si jeg kjenner meg igjen, selv om jeg har bodd i Oslo i over 40 år. Det er 5 av 28 mørkhudede barn i klassen til datteren min, alle snakker flytende norsk. Det mest skumle her er en (lite) trafikkert vei som må krysses på vei til skolen.

Hva var det du var redd for? Skjedde det noe som gjorde at du hadde grunn til å være redd? Med mindre man er generelt folkesky er det ingen grunn til å se seg over skulderen annethvert sekund. Eller jo, på sykkel i bytrafikken ser jeg meg faktisk over skulderen en del, men det var vel ikke det du mente.

Skrevet

Blir nok bare verre og verre med alle asylsøkerne og innvandrerne som skal bosettes. I ghettoer, osv.

Er så enig. Dei vil ikkje bu på lande.

Anonymous poster hash: 02ef9...109

Det vil ikke jeg heller, åpenbart med god grunn.

Skrevet

svigermor er du inne på DIB? :)

Skrevet

Jeg føler meg skråsikker på at det er mange aggressive krokodiller og flodhester i Arendal. Sist jeg var i Arendal gikk jeg en tur i byen, og da følte jeg meg skrekkelig utrygg hele tiden, så meg over skulderen og lusket som best jeg kunne. Arendal må være en skrekkelig by å bo i.

Anonymous poster hash: 1b4b9...969
Skrevet

Bodde i Oslo i ti år, og elsket det. Men flyttet når barna kom, siden jeg synes oppvekstvilkårene var bedre i hjembyen Stavanger :)

Anonymous poster hash: 40c63...8e5

Skrevet

Jeg flytter heller aldri herfra! Ikke til et annet sted i Norge iallefall. Alle andre steder er ubeboelige.Anonymous poster hash: 0ae9d...154

Jeg kommer fra Sørlandet, hvor jeg bodde de første 18 årene av livet mitt, og jeg har vært på ferie både på Vestlandet, nordnorge og midt-Norge. Jeg står på mitt. Kunne aldri bodd i innlandsfylkene, feks på Lillehammer eller Hamar - grøss. Kristiansand, Stavanger, Bergen, Ålesund, Kristiansund, Trondheim, bodø... Alle disse "byene" er fullstendig uaktuelle.Anonymous poster hash: 0ae9d...154

Så pussig, bor selv i Bergen og var på Sørlandet i sommer. Jeg følte meg som om jeg var i fengsel. Skikkelig isolert og følelse av at om man blir syk så er det lang vei til store sykehus med høy kompetanse. Hadde ikke følt meg spesielt trygg om jeg skulle ha blitt syk sørpå altså. Ytterligere er det jo så lang vei til større byer som Bergen og Oslo. Da må dere enten kjøre langt eller ta fly. Dere er altså nokså isolerte fra alt på Sørlandet.

Anonymous poster hash: 7fc13...10c

Skrevet

Synes Oslo er en fin by, og kan ikke se grunn til at det ikke skulle være like fin by i fremtiden heller.. Men kunne aldri bodd der, blir for mye av det meste for meg å ha tett på meg, siden jeg er født og oppvokst mer landlig og rolig, her har vi en "by" (som etter min mening er alt for liten til å kalle by) som er liten og rolig, selv rush tiden her er liten og behagelig i forhold til Oslo ;) Men er i Oslo hver eneste sommerferie!

Anonymous poster hash: dbb31...404
Skrevet

Jeg bor midt i det flere her omtaler som ghetto, midt på Tøyen og føler meg ikke utrygg. Jeg har naboer og venner med bakgrunner fra mange forskjellige land og barna har venner i alle farger. Vi trives her. Vår hverdag er så uendelig langt fra den skrekkvisjonen av Oslo som jeg ser en del bygdefolk har.

Jeg tror det kommer til å gå bra med Oslo, ja vi har noen problemer i byen, men det er også masse positiv utvikling i byen og her på Tøyen skjer det masse bra. For min egen del håper jeg at det blir mer fortettning i eplehager i vest og mindre i sentrum, men uansett tror jeg Oslo fortsetter å være et bra sted å bo.

Skulle jeg flyttet hadde det vært til en større by.

Anonymous poster hash: 0fc68...10b

Skrevet

Jeg elsker Oslo. Har bodd der i flere år, og simpelthen elsket nærheten til både butikker, kafeer, underholdning og natur. Og elsker at det er så mange mennesker jeg kan se på, og at jeg sjelden treffer de samme folka dag ut og dag inn. Flytter til min hjemby da vi fikk barn. Ønsket ikke å oppdra barn i Oslo. Ville ja enebolig og egen hage. Hadde ikke råd til det i Osloområdet.

Skrevet

Synes vel det er litt unaturlig at Oslo er hovedstaden her til lands. Den ligger langt langt unna kjerneområdene for verdiskaping vi har her til lands. Olje, fiskeri og turisme er Vestlandet sine næringer.

Forstå det, de som kan.

Anonymous poster hash: 38a29...e59

Skrevet

LOL😂 Ler meg ihjel av denne tråden. Så mye rart folk er redde for!

Jeg har bodd i Oslo, Kristiansand, Bergen, Sydney og London. Akkurat nå bor vi i en bygd på Vestlandet, veldig ulikt andre steder vi har bodd. Jeg elsker å prøve nye ting og syns egentlig litt synd på dere som har så mye fordommer mot folk og steder. Dere går glipp av mye!

Anonymous poster hash: 65df8...6a0

Skrevet

Vel, det er det eneste stedet i Norge jeg ville bodd, men det er kjipt at fine gamle villastrøk fortettes og det vil være enda kjipere om de voldtar marka for å bygge. Utover det er det gullande godt.

Bor ikke du i Fetsund du da?

Anonymous poster hash: 43ac3...1b5

Gjest Antarctica
Skrevet

Synes vel det er litt unaturlig at Oslo er hovedstaden her til lands. Den ligger langt langt unna kjerneområdene for verdiskaping vi har her til lands. Olje, fiskeri og turisme er Vestlandet sine næringer.

Forstå det, de som kan.

Anonymous poster hash: 38a29...e59

Og Nord-Norges.

Den egentlige hovedstaden er jo Trondheim. For 1000 år siden og i dag. Norges midtpunkt.

Skrevet

Elsker Oslo på godt og vondt. Har aldri følt meg utrygg. Fascinerende så forskjellige vi er. 😊

Anonymous poster hash: ecb7c...73e

Skrevet

Vel, det er det eneste stedet i Norge jeg ville bodd, men det er kjipt at fine gamle villastrøk fortettes og det vil være enda kjipere om de voldtar marka for å bygge. Utover det er det gullande godt.

Bor ikke du i Fetsund du da?

Anonymous poster hash: 43ac3...1b5

Jo selvsagt.

Skrevet

Jeg kommer fra Sørlandet, hvor jeg bodde de første 18 årene av livet mitt, og jeg har vært på ferie både på Vestlandet, nordnorge og midt-Norge. Jeg står på mitt. Kunne aldri bodd i innlandsfylkene, feks på Lillehammer eller Hamar - grøss. Kristiansand, Stavanger, Bergen, Ålesund, Kristiansund, Trondheim, bodø... Alle disse "byene" er fullstendig uaktuelle.Anonymous poster hash: 0ae9d...154
Så pussig, bor selv i Bergen og var på Sørlandet i sommer. Jeg følte meg som om jeg var i fengsel. Skikkelig isolert og følelse av at om man blir syk så er det lang vei til store sykehus med høy kompetanse. Hadde ikke følt meg spesielt trygg om jeg skulle ha blitt syk sørpå altså. Ytterligere er det jo så lang vei til større byer som Bergen og Oslo. Da må dere enten kjøre langt eller ta fly. Dere er altså nokså isolerte fra alt på Sørlandet.

Anonymous poster hash: 7fc13...10c

Les på nytt du. Har jeg sagt jeg vil bo på Sørlandet? Nei, jeg vil KUN bo i Oslo.

Anonymous poster hash: 0ae9d...154

Skrevet

Jeg har ikke et hjerte hardt nok til å bo i Oslo. Var der en helg da jeg skulle på konsert. Og den som gikk med sorgen i hjertet og tårer i øynene, og på et tidspunkt faktisk begynte å gråte etter en spasertur i gatene hvor uteliggerne sitter og tigger, det var meg. 

Jeg hadde vært dypt deprimert og fattig skulle jeg bodd der og vært vitne til dette på daglig basis.

Mengden innvandrere i Oslo, og den påfølgende kriminalitet og voldsbølger er nok til å holde meg borte.

Tror Oslo er i en hurtig "downward spiral" hun ikke kan reddes fra.

Anonymous poster hash: 48dfa...b24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...