Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #51 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg har lest mye om vaksiner, og faktisk så er det alltid de som er for vaksiner som drar frem denne artikkelen, og da får å prøve å drite ut de som er imot vaksiner. Som nevnt tidligere, herseteknikker. Forstår ikke at dere gidder. Anonymous poster hash: 17d1e...01c Gi meg noen andre kilder, da. Jeg trenger de i oppgaven min! Og jeg prøver ikke å herske noen, men det opprører meg at folk kan utsette hverandre for dødelige sykdommer uten å komme opp med gode argumenter hvorfor! For det ER MANKO PÅ GODE ARGUMENTER. Anonymous poster hash: e64d3...1f7 PS, når jeg skriver argumenter så vil jeg ha forskning. Ren fakta uten følelser og meninger. Anonymous poster hash: e64d3...1f7 Det finnes forskjellige grunner til å ikke vaksinere seg eller barna sine. En ting er vaksinehistorien. Den viser jo at av og til skjer det uønskede og uventede bivirkninger. Se på svineinfluensavaksinen, hjernehinnebetennelsevaksinen osv. Anonymous poster hash: 17d1e...01c Hva sikter du til med hjernehinnebetennelsevaksinen og svineinfluensavaksinen? Realiteten er jo den at hjernehinnebetennelse dreper unge, sterke mennesker! Det er en livsfarlig sykdom. Svineinfluensavaksinen har gitt under 50 tilfeller av bivirkninger på flere millioner vaksinerte personer. Det kan ikke ugjenkallelig bevises at noen av disse SKYLDTES vaksinen, selv om symptomene oppsto etter vaksinering. Det er jo faktisk sånn at også i den uvaksinerte delen av befolkninga, vil det komme tilfeller av de samme sykdommene. Spørsmålet er om økningen er statistisk signifikant. Anonymous poster hash: fbe45...76e Det er ikke signifikant statistisk for hele befolkningen men det er veldig signifikant for den delen av befolkningen den signifikante delen gjelder. Det er problemet. Problemet er ikke den øvrige populasjonen men den delen hvor bivirkninger skjer,hvordan finne ut hvem de er og ikke gi vaksiner til dem? Og problemet er at ingen egentlig bryr seg om dem,de er den delen av befolkningen som skal ikke snakke om bivirkninger,de skal betale prisen og ferdig med det. Anonymous poster hash: 8f2db...5e0
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #52 Skrevet 8. oktober 2015 PS bare for å understreke og unngå angrep ala for og imot vaksiner,jeg er for vaksiner,de skal bare bli bedre og helsepersonell bør blir bedre til å snakke med pasienten. Anonymous poster hash: 8f2db...5e0
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #53 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg har lest mye om vaksiner, og faktisk så er det alltid de som er for vaksiner som drar frem denne artikkelen, og da får å prøve å drite ut de som er imot vaksiner. Som nevnt tidligere, herseteknikker. Forstår ikke at dere gidder. Anonymous poster hash: 17d1e...01c Gi meg noen andre kilder, da. Jeg trenger de i oppgaven min! Og jeg prøver ikke å herske noen, men det opprører meg at folk kan utsette hverandre for dødelige sykdommer uten å komme opp med gode argumenter hvorfor! For det ER MANKO PÅ GODE ARGUMENTER. Anonymous poster hash: e64d3...1f7 PS, når jeg skriver argumenter så vil jeg ha forskning. Ren fakta uten følelser og meninger. Anonymous poster hash: e64d3...1f7 Det finnes forskjellige grunner til å ikke vaksinere seg eller barna sine. En ting er vaksinehistorien. Den viser jo at av og til skjer det uønskede og uventede bivirkninger. Se på svineinfluensavaksinen, hjernehinnebetennelsevaksinen osv. Anonymous poster hash: 17d1e...01c Hva sikter du til med hjernehinnebetennelsevaksinen og svineinfluensavaksinen? Realiteten er jo den at hjernehinnebetennelse dreper unge, sterke mennesker! Det er en livsfarlig sykdom. Svineinfluensavaksinen har gitt under 50 tilfeller av bivirkninger på flere millioner vaksinerte personer. Det kan ikke ugjenkallelig bevises at noen av disse SKYLDTES vaksinen, selv om symptomene oppsto etter vaksinering. Det er jo faktisk sånn at også i den uvaksinerte delen av befolkninga, vil det komme tilfeller av de samme sykdommene. Spørsmålet er om økningen er statistisk signifikant. Anonymous poster hash: fbe45...76e Det er ikke signifikant statistisk for hele befolkningen men det er veldig signifikant for den delen av befolkningen den signifikante delen gjelder. Det er problemet. Problemet er ikke den øvrige populasjonen men den delen hvor bivirkninger skjer,hvordan finne ut hvem de er og ikke gi vaksiner til dem? Og problemet er at ingen egentlig bryr seg om dem,de er den delen av befolkningen som skal ikke snakke om bivirkninger,de skal betale prisen og ferdig med det. Anonymous poster hash: 8f2db...5e0 Du skjønner ikke. Et tilsvarende antall personer ville ha fått samme sykdomstilstand likevel, fordi den opptrer i enhver befolkning. Men da hadde de ikke kunnet skylde på vaksinen... Å si at de "betaler prisen" er jo latterlig. Hvis massevaksinasjonen IKKE gjennomføres, vil mange flere betale en mye høyere pris, f eks i form av dødsfall! Kanskje de samme individene til og med, det vet vi jo ikke! Anonymous poster hash: fbe45...76e
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #54 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg har lest mye om vaksiner, og faktisk så er det alltid de som er for vaksiner som drar frem denne artikkelen, og da får å prøve å drite ut de som er imot vaksiner. Som nevnt tidligere, herseteknikker. Forstår ikke at dere gidder. Anonymous poster hash: 17d1e...01c Gi meg noen andre kilder, da. Jeg trenger de i oppgaven min! Og jeg prøver ikke å herske noen, men det opprører meg at folk kan utsette hverandre for dødelige sykdommer uten å komme opp med gode argumenter hvorfor! For det ER MANKO PÅ GODE ARGUMENTER. Anonymous poster hash: e64d3...1f7 PS, når jeg skriver argumenter så vil jeg ha forskning. Ren fakta uten følelser og meninger. Anonymous poster hash: e64d3...1f7 Det finnes forskjellige grunner til å ikke vaksinere seg eller barna sine. En ting er vaksinehistorien. Den viser jo at av og til skjer det uønskede og uventede bivirkninger. Se på svineinfluensavaksinen, hjernehinnebetennelsevaksinen osv. Anonymous poster hash: 17d1e...01c Hva sikter du til med hjernehinnebetennelsevaksinen og svineinfluensavaksinen? Realiteten er jo den at hjernehinnebetennelse dreper unge, sterke mennesker! Det er en livsfarlig sykdom. Svineinfluensavaksinen har gitt under 50 tilfeller av bivirkninger på flere millioner vaksinerte personer. Det kan ikke ugjenkallelig bevises at noen av disse SKYLDTES vaksinen, selv om symptomene oppsto etter vaksinering. Det er jo faktisk sånn at også i den uvaksinerte delen av befolkninga, vil det komme tilfeller av de samme sykdommene. Spørsmålet er om økningen er statistisk signifikant. Anonymous poster hash: fbe45...76e Det er ikke signifikant statistisk for hele befolkningen men det er veldig signifikant for den delen av befolkningen den signifikante delen gjelder. Det er problemet. Problemet er ikke den øvrige populasjonen men den delen hvor bivirkninger skjer,hvordan finne ut hvem de er og ikke gi vaksiner til dem? Og problemet er at ingen egentlig bryr seg om dem,de er den delen av befolkningen som skal ikke snakke om bivirkninger,de skal betale prisen og ferdig med det. Anonymous poster hash: 8f2db...5e0 Du skjønner ikke. Et tilsvarende antall personer ville ha fått samme sykdomstilstand likevel, fordi den opptrer i enhver befolkning. Men da hadde de ikke kunnet skylde på vaksinen... Å si at de "betaler prisen" er jo latterlig. Hvis massevaksinasjonen IKKE gjennomføres, vil mange flere betale en mye høyere pris, f eks i form av dødsfall! Kanskje de samme individene til og med, det vet vi jo ikke! Anonymous poster hash: fbe45...76e Jeg skjønte den. Når det gjelder autoimmune sykdommer,har de genetisk bakgrunn. Og det er flere faktorer som kan påvirke genen,alle er eksterne. Det er feil å si "du har jo genen,du skal få MS likevel,da kan det godt være av vaksinen". En bør jo unngå de faktorer så mye en kan,ikke gå direkte i fella. Ja,mange andre faktorer kan gi polymiositt men nå er det slik at akkurat dette legemidlet er bevist å ha den bivirkningen. Det var 40år siden i legemidlet finnes ikke på markedet lenger. Ja,den delen av befolkningen betaler prisen. Det kan godt hende at mange flere ville betalt prisen om programmet ikke fantes men nå er det slik det finnes og bivirkninger oppstår og ja,de betaler prisen. Jeg er komfortabel med å si det slik,enda mine barn er stort sett vaksinert. Det finnes ingen måte å måle på objektivt fordi det er mange forskjellige bivirkninger og de går ikke under samme hatt derfor er de ikke statistisk signifikant. En bør være obs på at statistikken lyver jo. Anonymous poster hash: 8f2db...5e0
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #55 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg har lest mye om vaksiner, og faktisk så er det alltid de som er for vaksiner som drar frem denne artikkelen, og da får å prøve å drite ut de som er imot vaksiner. Som nevnt tidligere, herseteknikker. Forstår ikke at dere gidder. Anonymous poster hash: 17d1e...01c Gi meg noen andre kilder, da. Jeg trenger de i oppgaven min! Og jeg prøver ikke å herske noen, men det opprører meg at folk kan utsette hverandre for dødelige sykdommer uten å komme opp med gode argumenter hvorfor! For det ER MANKO PÅ GODE ARGUMENTER. Anonymous poster hash: e64d3...1f7 PS, når jeg skriver argumenter så vil jeg ha forskning. Ren fakta uten følelser og meninger. Anonymous poster hash: e64d3...1f7 Det finnes forskjellige grunner til å ikke vaksinere seg eller barna sine. En ting er vaksinehistorien. Den viser jo at av og til skjer det uønskede og uventede bivirkninger. Se på svineinfluensavaksinen, hjernehinnebetennelsevaksinen osv. Anonymous poster hash: 17d1e...01c Hva sikter du til med hjernehinnebetennelsevaksinen og svineinfluensavaksinen? Realiteten er jo den at hjernehinnebetennelse dreper unge, sterke mennesker! Det er en livsfarlig sykdom. Svineinfluensavaksinen har gitt under 50 tilfeller av bivirkninger på flere millioner vaksinerte personer. Det kan ikke ugjenkallelig bevises at noen av disse SKYLDTES vaksinen, selv om symptomene oppsto etter vaksinering. Det er jo faktisk sånn at også i den uvaksinerte delen av befolkninga, vil det komme tilfeller av de samme sykdommene. Spørsmålet er om økningen er statistisk signifikant. Anonymous poster hash: fbe45...76e Det er ikke signifikant statistisk for hele befolkningen men det er veldig signifikant for den delen av befolkningen den signifikante delen gjelder. Det er problemet. Problemet er ikke den øvrige populasjonen men den delen hvor bivirkninger skjer,hvordan finne ut hvem de er og ikke gi vaksiner til dem? Og problemet er at ingen egentlig bryr seg om dem,de er den delen av befolkningen som skal ikke snakke om bivirkninger,de skal betale prisen og ferdig med det. Anonymous poster hash: 8f2db...5e0 Du skjønner ikke. Et tilsvarende antall personer ville ha fått samme sykdomstilstand likevel, fordi den opptrer i enhver befolkning. Men da hadde de ikke kunnet skylde på vaksinen... Å si at de "betaler prisen" er jo latterlig. Hvis massevaksinasjonen IKKE gjennomføres, vil mange flere betale en mye høyere pris, f eks i form av dødsfall! Kanskje de samme individene til og med, det vet vi jo ikke! Anonymous poster hash: fbe45...76e Jeg skjønte den. Når det gjelder autoimmune sykdommer,har de genetisk bakgrunn. Og det er flere faktorer som kan påvirke genen,alle er eksterne. Det er feil å si "du har jo genen,du skal få MS likevel,da kan det godt være av vaksinen". En bør jo unngå de faktorer så mye en kan,ikke gå direkte i fella. Ja,mange andre faktorer kan gi polymiositt men nå er det slik at akkurat dette legemidlet er bevist å ha den bivirkningen. Det var 40år siden i legemidlet finnes ikke på markedet lenger. Ja,den delen av befolkningen betaler prisen. Det kan godt hende at mange flere ville betalt prisen om programmet ikke fantes men nå er det slik det finnes og bivirkninger oppstår og ja,de betaler prisen. Jeg er komfortabel med å si det slik,enda mine barn er stort sett vaksinert. Det finnes ingen måte å måle på objektivt fordi det er mange forskjellige bivirkninger og de går ikke under samme hatt derfor er de ikke statistisk signifikant. En bør være obs på at statistikken lyver jo. Anonymous poster hash: 8f2db...5e0 Nå leste jeg nettopp abstract kjapt til en rapport om poliovaksine og virkning av denne i utviklingsland. Der sto det at etter oppstart av program med poliovaksine så de en reduksjon i barnedødeligheten på 36 - 86 % (sånn ca. Har skrudd av dataen). Selvsagt veldig greit for de få som ikke vaksinerer seg, da. Ikke får de sykdommen ( ingen som kan smitte de ) ikke risikerer de bivirkninger. Win win for dem! Bare synd når det blir flere som tenker sånn. Plutselig er folkeimmuniteten borte.... Anonymous poster hash: e64d3...1f7
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #56 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg har lest mye om vaksiner, og faktisk så er det alltid de som er for vaksiner som drar frem denne artikkelen, og da får å prøve å drite ut de som er imot vaksiner. Som nevnt tidligere, herseteknikker. Forstår ikke at dere gidder. Anonymous poster hash: 17d1e...01c Gi meg noen andre kilder, da. Jeg trenger de i oppgaven min! Og jeg prøver ikke å herske noen, men det opprører meg at folk kan utsette hverandre for dødelige sykdommer uten å komme opp med gode argumenter hvorfor! For det ER MANKO PÅ GODE ARGUMENTER. Anonymous poster hash: e64d3...1f7 PS, når jeg skriver argumenter så vil jeg ha forskning. Ren fakta uten følelser og meninger. Anonymous poster hash: e64d3...1f7 Det finnes forskjellige grunner til å ikke vaksinere seg eller barna sine. En ting er vaksinehistorien. Den viser jo at av og til skjer det uønskede og uventede bivirkninger. Se på svineinfluensavaksinen, hjernehinnebetennelsevaksinen osv. Anonymous poster hash: 17d1e...01c Hva sikter du til med hjernehinnebetennelsevaksinen og svineinfluensavaksinen? Realiteten er jo den at hjernehinnebetennelse dreper unge, sterke mennesker! Det er en livsfarlig sykdom. Svineinfluensavaksinen har gitt under 50 tilfeller av bivirkninger på flere millioner vaksinerte personer. Det kan ikke ugjenkallelig bevises at noen av disse SKYLDTES vaksinen, selv om symptomene oppsto etter vaksinering. Det er jo faktisk sånn at også i den uvaksinerte delen av befolkninga, vil det komme tilfeller av de samme sykdommene. Spørsmålet er om økningen er statistisk signifikant. Anonymous poster hash: fbe45...76e Det var vel ingen som bagatelliserte sykdommene, men om du har lest litt, så vet du at disse vaksinene har hatt en del uønskede og uventede bivirkninger. Nå vet ikke jeg, om du kun er ute etter å diskutere, men om du ikke vet om disse bivirkningene, foreslår jeg at du googler "hjernehinnebetennelse vaksine forsøket" og "svineinfluensa skandalen". Anonymous poster hash: 17d1e...01c
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #57 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg kjenner påstandene om "svineinfluensa skandalen". Men saken er den at bl a narkolepsi finnes i befolkningen allerede, med omtrent samme frekvens som før. Bare at nå er det noen som har fått en knagg å henge den på, enten vaksinen var "grunnen" eller ikke... Anonymous poster hash: fbe45...76e
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #58 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg har lest mye om vaksiner, og faktisk så er det alltid de som er for vaksiner som drar frem denne artikkelen, og da får å prøve å drite ut de som er imot vaksiner. Som nevnt tidligere, herseteknikker. Forstår ikke at dere gidder. Anonymous poster hash: 17d1e...01c Gi meg noen andre kilder, da. Jeg trenger de i oppgaven min! Og jeg prøver ikke å herske noen, men det opprører meg at folk kan utsette hverandre for dødelige sykdommer uten å komme opp med gode argumenter hvorfor! For det ER MANKO PÅ GODE ARGUMENTER. Anonymous poster hash: e64d3...1f7 PS, når jeg skriver argumenter så vil jeg ha forskning. Ren fakta uten følelser og meninger. Anonymous poster hash: e64d3...1f7 Det finnes forskjellige grunner til å ikke vaksinere seg eller barna sine. En ting er vaksinehistorien. Den viser jo at av og til skjer det uønskede og uventede bivirkninger. Se på svineinfluensavaksinen, hjernehinnebetennelsevaksinen osv. Anonymous poster hash: 17d1e...01c Hva sikter du til med hjernehinnebetennelsevaksinen og svineinfluensavaksinen? Realiteten er jo den at hjernehinnebetennelse dreper unge, sterke mennesker! Det er en livsfarlig sykdom. Svineinfluensavaksinen har gitt under 50 tilfeller av bivirkninger på flere millioner vaksinerte personer. Det kan ikke ugjenkallelig bevises at noen av disse SKYLDTES vaksinen, selv om symptomene oppsto etter vaksinering. Det er jo faktisk sånn at også i den uvaksinerte delen av befolkninga, vil det komme tilfeller av de samme sykdommene. Spørsmålet er om økningen er statistisk signifikant. Anonymous poster hash: fbe45...76e Det er ikke signifikant statistisk for hele befolkningen men det er veldig signifikant for den delen av befolkningen den signifikante delen gjelder. Det er problemet. Problemet er ikke den øvrige populasjonen men den delen hvor bivirkninger skjer,hvordan finne ut hvem de er og ikke gi vaksiner til dem? Og problemet er at ingen egentlig bryr seg om dem,de er den delen av befolkningen som skal ikke snakke om bivirkninger,de skal betale prisen og ferdig med det. Anonymous poster hash: 8f2db...5e0 Du skjønner ikke. Et tilsvarende antall personer ville ha fått samme sykdomstilstand likevel, fordi den opptrer i enhver befolkning. Men da hadde de ikke kunnet skylde på vaksinen... Å si at de "betaler prisen" er jo latterlig. Hvis massevaksinasjonen IKKE gjennomføres, vil mange flere betale en mye høyere pris, f eks i form av dødsfall! Kanskje de samme individene til og med, det vet vi jo ikke! Anonymous poster hash: fbe45...76e Jeg skjønte den. Når det gjelder autoimmune sykdommer,har de genetisk bakgrunn. Og det er flere faktorer som kan påvirke genen,alle er eksterne. Det er feil å si "du har jo genen,du skal få MS likevel,da kan det godt være av vaksinen". En bør jo unngå de faktorer så mye en kan,ikke gå direkte i fella. Ja,mange andre faktorer kan gi polymiositt men nå er det slik at akkurat dette legemidlet er bevist å ha den bivirkningen. Det var 40år siden i legemidlet finnes ikke på markedet lenger. Ja,den delen av befolkningen betaler prisen. Det kan godt hende at mange flere ville betalt prisen om programmet ikke fantes men nå er det slik det finnes og bivirkninger oppstår og ja,de betaler prisen. Jeg er komfortabel med å si det slik,enda mine barn er stort sett vaksinert. Det finnes ingen måte å måle på objektivt fordi det er mange forskjellige bivirkninger og de går ikke under samme hatt derfor er de ikke statistisk signifikant. En bør være obs på at statistikken lyver jo. Anonymous poster hash: 8f2db...5e0 Autoimmune sykdommer er visst noe du bør ta tak i og lese mer om selv! Faktum er at MANGE tilfeller av autoimmun sykdom typisk utløses av langvarig febersykdom... Dvs at etter giktfeber, mononukleose, lungebetennelse, hjernehinnebetennelse eller en litt hissig influensa, vil autoimmune sykdommer typisk komme tilsyne første gang. Sykdommer som leddgikt/revmatisme, psoriasis, migrene, mange tilstander i mage/tarm som er autoimmune ... Så risikoen for å få utslag av det man er disponert for er større om man er uvaksinert! Fordi man da får flere tilfeller av disse forstående sykdommene. Hvis vi er nede på anekdotenivå, kjenner jeg to som har fått psoriasis etter hhv. kyssesyke og giktfeber. Bare nevner det. Anonymous poster hash: fbe45...76e
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #59 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg selv er vaksinemotstander og jeg tror mange mener at vi har lest en eller to artikler som er imot vaksiner og så har "vi" bestemt oss. Jeg brukte en halv evighet på å bestemme meg. Tidligere var jeg overbevist om at vaksiner var det eneste rette, men etter at barnet kom til tenkte jeg at jeg skulle sette meg inn i det og jeg ble regelrett skremt etter en stund. Tror nesten jeg gikk igjennom alle sorgprosessene før jeg klarte å gjøre meg opp en mening. For å sette seg inn i vaksine-temaet så må man sette seg inn i verdensøkonomi, medisinindustri, verdenshistorie, politikk, forskning etc etc. Det er et bredt bilde og man skal huske på at vaksineprodusentene ikke bare spesialiserer seg på vaksiner, mange produserer andre legemidler og begynner man å se inn i historien til mange av disse selskapene så ser man at de har så store svin på skogen at det skulle ikke vært mulig. Fool me once shame on you, fool me twice shame on me.. Anonymous poster hash: 320b5...cbb du får komme med forskning som viser hvorfor man ikke skal vaksinere da! Og da mener jeg ekte forskning, ikke oppgulp fra en nettside uten faglig kred! Venter spent! Anonymous poster hash: 1010b...d85 Hvorfor skal hun det? Dette er noe hun har valgt for sine barn. Prøver ikke å overtale andre her. Selv har ikke min eldste fått mmr vaksinen i 2 klasse. Ble så dårlig av første. Ble lagt inn på riksen, ble frisk meldt etter 1 år,men forsatt opptrening 7 år etter. Vet ikke om det er vaksinen,men de vet at denne sykdommen øker når det er masse vaksinering. Har vaksine nekt nå. "Bare" en bivirkning. Anonymous poster hash: 568d5...1df Bare et tips. Det er ikke MMR vaksinen som blir gitt i 2. klasse. MMR vaksinen blir ikke gitt på ny før 6. Klasse. Det er kobinasjonsvaksinen mot difteri, stivkrampe, kikhoste og polio som blir gitt i 2. Klasse. Så da har du faktisk droppet feil vaksine. Anonymous poster hash: 17d1e...01c Ikke så enkelt. Sykdommen han fikk slekter på polio. Den kan en få av alle vaksiner. Anonymous poster hash: 568d5...1df
Gjest Antarctica Skrevet 8. oktober 2015 #60 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg selv er vaksinemotstander og jeg tror mange mener at vi har lest en eller to artikler som er imot vaksiner og så har "vi" bestemt oss. Jeg brukte en halv evighet på å bestemme meg. Tidligere var jeg overbevist om at vaksiner var det eneste rette, men etter at barnet kom til tenkte jeg at jeg skulle sette meg inn i det og jeg ble regelrett skremt etter en stund. Tror nesten jeg gikk igjennom alle sorgprosessene før jeg klarte å gjøre meg opp en mening. For å sette seg inn i vaksine-temaet så må man sette seg inn i verdensøkonomi, medisinindustri, verdenshistorie, politikk, forskning etc etc. Det er et bredt bilde og man skal huske på at vaksineprodusentene ikke bare spesialiserer seg på vaksiner, mange produserer andre legemidler og begynner man å se inn i historien til mange av disse selskapene så ser man at de har så store svin på skogen at det skulle ikke vært mulig. Fool me once shame on you, fool me twice shame on me.. Anonymous poster hash: 320b5...cbb du får komme med forskning som viser hvorfor man ikke skal vaksinere da! Og da mener jeg ekte forskning, ikke oppgulp fra en nettside uten faglig kred! Venter spent! Anonymous poster hash: 1010b...d85 Hvorfor skal hun det? Dette er noe hun har valgt for sine barn. Prøver ikke å overtale andre her. Selv har ikke min eldste fått mmr vaksinen i 2 klasse. Ble så dårlig av første. Ble lagt inn på riksen, ble frisk meldt etter 1 år,men forsatt opptrening 7 år etter. Vet ikke om det er vaksinen,men de vet at denne sykdommen øker når det er masse vaksinering. Har vaksine nekt nå. "Bare" en bivirkning. Anonymous poster hash: 568d5...1df Bare et tips. Det er ikke MMR vaksinen som blir gitt i 2. klasse. MMR vaksinen blir ikke gitt på ny før 6. Klasse. Det er kobinasjonsvaksinen mot difteri, stivkrampe, kikhoste og polio som blir gitt i 2. Klasse. Så da har du faktisk droppet feil vaksine. Anonymous poster hash: 17d1e...01c Ikke så enkelt. Sykdommen han fikk slekter på polio. Den kan en få av alle vaksiner. Anonymous poster hash: 568d5...1df Her tror jeg noen har lurt deg - "alle" vaksiner har faktisk ikke så mye til felles at de kan gi samme bivirkning!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #61 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg selv er vaksinemotstander og jeg tror mange mener at vi har lest en eller to artikler som er imot vaksiner og så har "vi" bestemt oss. Jeg brukte en halv evighet på å bestemme meg. Tidligere var jeg overbevist om at vaksiner var det eneste rette, men etter at barnet kom til tenkte jeg at jeg skulle sette meg inn i det og jeg ble regelrett skremt etter en stund. Tror nesten jeg gikk igjennom alle sorgprosessene før jeg klarte å gjøre meg opp en mening. For å sette seg inn i vaksine-temaet så må man sette seg inn i verdensøkonomi, medisinindustri, verdenshistorie, politikk, forskning etc etc. Det er et bredt bilde og man skal huske på at vaksineprodusentene ikke bare spesialiserer seg på vaksiner, mange produserer andre legemidler og begynner man å se inn i historien til mange av disse selskapene så ser man at de har så store svin på skogen at det skulle ikke vært mulig. Fool me once shame on you, fool me twice shame on me.. Anonymous poster hash: 320b5...cbb du får komme med forskning som viser hvorfor man ikke skal vaksinere da! Og da mener jeg ekte forskning, ikke oppgulp fra en nettside uten faglig kred! Venter spent! Anonymous poster hash: 1010b...d85 Hvorfor skal hun det? Dette er noe hun har valgt for sine barn. Prøver ikke å overtale andre her. Selv har ikke min eldste fått mmr vaksinen i 2 klasse. Ble så dårlig av første. Ble lagt inn på riksen, ble frisk meldt etter 1 år,men forsatt opptrening 7 år etter. Vet ikke om det er vaksinen,men de vet at denne sykdommen øker når det er masse vaksinering. Har vaksine nekt nå. "Bare" en bivirkning. Anonymous poster hash: 568d5...1df Bare et tips. Det er ikke MMR vaksinen som blir gitt i 2. klasse. MMR vaksinen blir ikke gitt på ny før 6. Klasse. Det er kobinasjonsvaksinen mot difteri, stivkrampe, kikhoste og polio som blir gitt i 2. Klasse. Så da har du faktisk droppet feil vaksine. Anonymous poster hash: 17d1e...01c Ikke så enkelt. Sykdommen han fikk slekter på polio. Den kan en få av alle vaksiner. Anonymous poster hash: 568d5...1df I følge enkelte ville han fått det av feber også så da kan du ikke knytte det til vaksinen. Puh... Anonymous poster hash: 8f2db...5e0
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #62 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg kjenner påstandene om "svineinfluensa skandalen". Men saken er den at bl a narkolepsi finnes i befolkningen allerede, med omtrent samme frekvens som før. Bare at nå er det noen som har fått en knagg å henge den på, enten vaksinen var "grunnen" eller ikke... Anonymous poster hash: fbe45...76e At jeg gidder... Økt narkolepsiforekomst ved Pandemrix®-vaksinerte i NorgeDenne artiklen viser at barn og unges narkolepsiforekomst også i Norge har økt kraftig, men kun i den Pandemrix-vaksinerte gruppen. I alt 63 barn og unge ble diagnostisert med narkolepsi i 2010 og 2011, herav var 58/63 vaksinert med Pandemrix® og 5/63 ikke vaksinert. I den vaksinerte gruppen ble 48 syke innenfor det første året og 5 det andre år etter vaksinering. Yterligere 5 ble syke på et uspesifisert tidspunkt etter vaksinering. I den uvaksinerte gruppen, ble 3 syke i 2010 og 2 i 2011. Samlet tilsvarer disse tall minst en 10-dobling av den forventede narkolepsiforekomst i den vaksinerte gruppen det første året etter vaksinen, mens antallet falt til forventet forekomst det andre året. Det var dessuten ikke økt forekomst av narkolepsi ved uvaksinerte. http://www.innsikt.org/index.asp?id=36090 Anonymous poster hash: 17d1e...01c
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #63 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg selv er vaksinemotstander og jeg tror mange mener at vi har lest en eller to artikler som er imot vaksiner og så har "vi" bestemt oss. Jeg brukte en halv evighet på å bestemme meg. Tidligere var jeg overbevist om at vaksiner var det eneste rette, men etter at barnet kom til tenkte jeg at jeg skulle sette meg inn i det og jeg ble regelrett skremt etter en stund. Tror nesten jeg gikk igjennom alle sorgprosessene før jeg klarte å gjøre meg opp en mening. For å sette seg inn i vaksine-temaet så må man sette seg inn i verdensøkonomi, medisinindustri, verdenshistorie, politikk, forskning etc etc. Det er et bredt bilde og man skal huske på at vaksineprodusentene ikke bare spesialiserer seg på vaksiner, mange produserer andre legemidler og begynner man å se inn i historien til mange av disse selskapene så ser man at de har så store svin på skogen at det skulle ikke vært mulig. Fool me once shame on you, fool me twice shame on me.. Anonymous poster hash: 320b5...cbb du får komme med forskning som viser hvorfor man ikke skal vaksinere da! Og da mener jeg ekte forskning, ikke oppgulp fra en nettside uten faglig kred!Venter spent!Anonymous poster hash: 1010b...d85 Hvorfor skal hun det? Dette er noe hun har valgt for sine barn. Prøver ikke å overtale andre her.Selv har ikke min eldste fått mmr vaksinen i 2 klasse. Ble så dårlig av første. Ble lagt inn på riksen, ble frisk meldt etter 1 år,men forsatt opptrening 7 år etter. Vet ikke om det er vaksinen,men de vet at denne sykdommen øker når det er masse vaksinering. Har vaksine nekt nå. "Bare" en bivirkning.Anonymous poster hash: 568d5...1df Bare et tips. Det er ikke MMR vaksinen som blir gitt i 2. klasse. MMR vaksinen blir ikke gitt på ny før 6. Klasse. Det er kobinasjonsvaksinen mot difteri, stivkrampe, kikhoste og polio som blir gitt i 2. Klasse. Så da har du faktisk droppet feil vaksine. Anonymous poster hash: 17d1e...01c Ikke så enkelt. Sykdommen han fikk slekter på polio. Den kan en få av alle vaksiner. Anonymous poster hash: 568d5...1df I følge enkelte ville han fått det av feber også så da kan du ikke knytte det til vaksinen. Puh...Anonymous poster hash: 8f2db...5e0 Nei, ingen "får" sykdommer av å ha feber. Men etter langvarig febersykdom (dvs virusinfeksjon el bakterieinfeksjon, ikke langvarig sykdom av typen kreft, magesår eller podagra!) kan diverse sykdommer slå ut. ME er også blant dem. Men jeg er likevel nysgjerrig på hvilken sykdom det er som ligner på polio og som man angivelig kan få av vaksine? Og ikke bare av poliovaksine? Anonymous poster hash: fbe45...76e
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #64 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg kjenner påstandene om "svineinfluensa skandalen".Men saken er den at bl a narkolepsi finnes i befolkningen allerede, med omtrent samme frekvens som før. Bare at nå er det noen som har fått en knagg å henge den på, enten vaksinen var "grunnen" eller ikke...Anonymous poster hash: fbe45...76e At jeg gidder... Økt narkolepsiforekomst ved Pandemrix®-vaksinerte i NorgeDenne artiklen viser at barn og unges narkolepsiforekomst også i Norge har økt kraftig, men kun i den Pandemrix-vaksinerte gruppen. I alt 63 barn og unge ble diagnostisert med narkolepsi i 2010 og 2011, herav var 58/63 vaksinert med Pandemrix® og 5/63 ikke vaksinert.I den vaksinerte gruppen ble 48 syke innenfor det første året og 5 det andre år etter vaksinering. Yterligere 5 ble syke på et uspesifisert tidspunkt etter vaksinering. I den uvaksinerte gruppen, ble 3 syke i 2010 og 2 i 2011.Samlet tilsvarer disse tall minst en 10-dobling av den forventede narkolepsiforekomst i den vaksinerte gruppen det første året etter vaksinen, mens antallet falt til forventet forekomst det andre året. Det var dessuten ikke økt forekomst av narkolepsi ved uvaksinerte. http://www.innsikt.org/index.asp?id=36090 Anonymous poster hash: 17d1e...01c ..og på samme nettsted står det at funnene ikke er entydige, for samme økning så man hos dem som i stedet gjennomgikk sykdommen... Men det er klart, da kan man ikke kreve erstatning. Anonymous poster hash: fbe45...76e
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #65 Skrevet 8. oktober 2015 Nei, ingen "får" sykdommer av å ha feber. Men etter langvarig febersykdom (dvs virusinfeksjon el bakterieinfeksjon, ikke langvarig sykdom av typen kreft, magesår eller podagra!) kan diverse sykdommer slå ut. ME er også blant dem. Men jeg er likevel nysgjerrig på hvilken sykdom det er som ligner på polio og som man angivelig kan få av vaksine? Og ikke bare av poliovaksine? Anonymous poster hash: fbe45...76e Ikke meg du spør, men om du gidder å lese i Felleskatalogen så finner du raskt svar på spørsmålet ditt. Det er flere sykdommer som kan være bivirkning av vaksiner som kan gi poliolignende symptomer. Anonymous poster hash: 0bc93...cc1
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #66 Skrevet 8. oktober 2015 Nei, ingen "får" sykdommer av å ha feber. Men etter langvarig febersykdom (dvs virusinfeksjon el bakterieinfeksjon, ikke langvarig sykdom av typen kreft, magesår eller podagra!) kan diverse sykdommer slå ut. ME er også blant dem.Men jeg er likevel nysgjerrig på hvilken sykdom det er som ligner på polio og som man angivelig kan få av vaksine? Og ikke bare av poliovaksine?Anonymous poster hash: fbe45...76e Ikke meg du spør, men om du gidder å lese i Felleskatalogen så finner du raskt svar på spørsmålet ditt. Det er flere sykdommer som kan være bivirkning av vaksiner som kan gi poliolignende symptomer. Anonymous poster hash: 0bc93...cc1 Og hvis det er flere av dem, er jeg jo like klok. Hun som forteller om den, sier jo ikke navnet på den... Anonymous poster hash: fbe45...76e
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #67 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg kjenner påstandene om "svineinfluensa skandalen". Men saken er den at bl a narkolepsi finnes i befolkningen allerede, med omtrent samme frekvens som før. Bare at nå er det noen som har fått en knagg å henge den på, enten vaksinen var "grunnen" eller ikke... Anonymous poster hash: fbe45...76e At jeg gidder... Økt narkolepsiforekomst ved Pandemrix®-vaksinerte i NorgeDenne artiklen viser at barn og unges narkolepsiforekomst også i Norge har økt kraftig, men kun i den Pandemrix-vaksinerte gruppen. I alt 63 barn og unge ble diagnostisert med narkolepsi i 2010 og 2011, herav var 58/63 vaksinert med Pandemrix® og 5/63 ikke vaksinert. I den vaksinerte gruppen ble 48 syke innenfor det første året og 5 det andre år etter vaksinering. Yterligere 5 ble syke på et uspesifisert tidspunkt etter vaksinering. I den uvaksinerte gruppen, ble 3 syke i 2010 og 2 i 2011. Samlet tilsvarer disse tall minst en 10-dobling av den forventede narkolepsiforekomst i den vaksinerte gruppen det første året etter vaksinen, mens antallet falt til forventet forekomst det andre året. Det var dessuten ikke økt forekomst av narkolepsi ved uvaksinerte. http://www.innsikt.org/index.asp?id=36090 Anonymous poster hash: 17d1e...01c .... og på den andre siden: ed. 2013 Jan 24;368(4):333-40. doi: 10.1056/NEJMoa1207210. Epub 2013 Jan 16. Risk of fetal death after pandemic influenza virus infection or vaccination. Håberg SE1, Trogstad L, Gunnes N, Wilcox AJ, Gjessing HK, Samuelsen SO, Skrondal A, Cappelen I, Engeland A, Aavitsland P, Madsen S, Buajordet I, Furu K,Nafstad P, Vollset SE, Feiring B, Nøkleby H, Magnus P, Stoltenberg C. Author information Abstract BACKGROUND:During the 2009 influenza A (H1N1) pandemic, pregnant women were at risk for severe influenza illness. This concern was complicated by questions about vaccine safety in pregnant women that were raised by anecdotal reports of fetal deaths after vaccination. METHODS:We explored the safety of influenza vaccination of pregnant women by linking Norwegian national registries and medical consultation data to determine influenza diagnosis, vaccination status, birth outcomes, and background information for pregnant women before, during, and after the pandemic. We used Cox regression models to estimate hazard ratios for fetal death, with the gestational day as the time metric and vaccination and pandemic exposure as time-dependent exposure variables. RESULTS:There were 117,347 eligible pregnancies in Norway from 2009 through 2010. Fetal mortality was 4.9 deaths per 1000 births. During the pandemic, 54% of pregnant women in their second or third trimester were vaccinated. Vaccination during pregnancy substantially reduced the risk of an influenza diagnosis (adjusted hazard ratio, 0.30; 95% confidence interval [CI], 0.25 to 0.34). Among pregnant women with a clinical diagnosis ofinfluenza, the risk of fetal death was increased (adjusted hazard ratio, 1.91; 95% CI, 1.07 to 3.41). The risk of fetal death was reduced with vaccination during pregnancy, although this reduction was not significant (adjusted hazard ratio, 0.88; 95% CI, 0.66 to 1.17). CONCLUSIONS:Pandemic influenza virus infection in pregnancy was associated with an increased risk of fetal death. Vaccination during pregnancy reduced the risk of an influenza diagnosis. Vaccination itself was not associated with increased fetal mortality and may have reduced the risk ofinfluenza-related fetal death during the pandemic. Anonymous poster hash: 92cdf...77e
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #68 Skrevet 8. oktober 2015 Så du har mer rett enn sjefs legen på riksen? Anonymous poster hash: 568d5...1df
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #69 Skrevet 8. oktober 2015 Nei, ingen "får" sykdommer av å ha feber. Men etter langvarig febersykdom (dvs virusinfeksjon el bakterieinfeksjon, ikke langvarig sykdom av typen kreft, magesår eller podagra!) kan diverse sykdommer slå ut. ME er også blant dem.Men jeg er likevel nysgjerrig på hvilken sykdom det er som ligner på polio og som man angivelig kan få av vaksine? Og ikke bare av poliovaksine?Anonymous poster hash: fbe45...76e Ikke meg du spør, men om du gidder å lese i Felleskatalogen så finner du raskt svar på spørsmålet ditt. Det er flere sykdommer som kan være bivirkning av vaksiner som kan gi poliolignende symptomer. Anonymous poster hash: 0bc93...cc1 Og hvis det er flere av dem, er jeg jo like klok. Hun som forteller om den, sier jo ikke navnet på den... Anonymous poster hash: fbe45...76e Tipper det er Guillain-Barré det er snakk om. https://en.wikipedia.org/wiki/Guillain%E2%80%93Barr%C3%A9_syndrome Men de fleste har hatt en infeksjon i forkant, ikke (influensa)vaksine. Anonymous poster hash: 92cdf...77e
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #70 Skrevet 8. oktober 2015 Så du har mer rett enn sjefs legen på riksen? Anonymous poster hash: 568d5...1df Hvis det er du med barnet som ble innlagt på Riksen etter mmr-vaksinen, så går jeg da virkelig ut fra at hvis du har fått råd fra legene på Riksen om å unngå videre vaksinering av barnet ditt, så er det en god grunn til det! Og da er ditt barn nettopp en av dem som skal få nyte godt av flokkimmunitet ved at andre, som ikke har medisinske grunner til å unngå vaksinering, vaksinerer seg. Anonymous poster hash: 92cdf...77e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå