Yellow Brick Road Skrevet 3. oktober 2015 #51 Skrevet 3. oktober 2015 Dette blir litt på sida, men.. Jeg har to svogre som har båt. Den ene har hatt båt i mange år, og vi har såvidt sett der den står blankpolert i garasjen. Vi tør aldri spørre, og jeg vet ikke om noen som har vært på tur med de. De bor ved vannet og har båtplass i egen hage, så den burde jo vært brukt til fisking og trivsel, men min svoger og kona har istedet valgt en stadig mer ensom tilværelse uten venner.. Spør man denne mannen om å låne, om hjelp, osv, krever han så mye tilbake at vi orker ikke. Den andre skaffet seg nylig båt. Hele familien på konas side og hans side har hatt masse glede av den. Det er stadig fisketurer, han drar barna i ring etter båten, hvis vi vil låne er det alltid JA!! Masse trivsel, masse turer, masse hygge!! Gjett hvem som sitter kommer til å ende opp uten venner... Anonymous poster hash: f145a...657 Ja, det er veldig på siden. Og man kan jo snu på det også, dersom du mener at denne historien er relevant, man må ha båt for å få venner? For å sette det på spissen. Jeg er glad for at jeg har venner som er venner uansett om jeg låner bort bilen, båten, campingvogna eller hytta. Og selv vurderer jeg heller ikke venner etter om de låner meg hytta si eller ikke. Nei, man må jo ikke ha båt for å få venner, ikke hytte heller. Og man trenger ikke låne bort. Men det kan faktisk også være veldig hyggelig å være raus, også! Man høster gjerne som man sår, som det så fint heter. Men jeg er ikke velsignet med så frekke bekjente som HI, jeg har stort sett fine folk rundt meg som jeg gjerne låner både hus og hytte til. Selvfølgelig er det hyggelig å være raus. Men jeg har aldri knyttet raushet opp mot hva folk låner meg av slike ting. Og når den anonyme som jeg siterte klart antyder at de har en sammenheng mellom å låne bort ting og å ende opp uten venner, synes jeg at det blir helt feil.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #52 Skrevet 3. oktober 2015 Til nære bekjente og venner hadde jeg sagt at dere ikke låner ut hytten, men inviterer den gjerne på et senere tidspunkt. Til fjerne venner og betjente hadde jeg missforstått og svart at hytten er kjøpt til privat bruk og leies dessverre ikke ut. Syns det er en uting at folk tror de kan låne hytte gratis av noen bare de kjenner hverandre litt Anonymous poster hash: 423fc...60d
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #53 Skrevet 3. oktober 2015 Lånt ut hytta en gang til en god venn. Som takk kopierte han nøkkelen og brukte hytta når han visste at vi ikke var der. Si klart i fra med en gang at hytta ikke er til utlån! Wow! Toppen av frekkhet Anonymous poster hash: b59d8...e21 .... og dessuten ulovlig. Anonymous poster hash: f9616...3f8
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #54 Skrevet 3. oktober 2015 Lånt ut hytta en gang til en god venn. Som takk kopierte han nøkkelen og brukte hytta når han visste at vi ikke var der. Si klart i fra med en gang at hytta ikke er til utlån! Bare av ren nyskjerrighet så lurer jeg på hvordan du fant ut av at han drev å tjulånte hytta deres. Utrolig frekk fyr, helt utrolig at noen får seg til og gjøre noe sånt Idioten satte fra seg ting i matskapet som ikke var ting vi ikke kjøper eller spiser. Fortere tomt for gass, nedbrente stearinlys og ved som ble borte. Vi synes også det var rart at han plutselig var så interessert i hva vi skulle i helger og ferier. Wow, DET er det sykeste jeg har lest på lenge. Herregud for en mann! Kan jeg spørre hvordan dere fikk tatt han?! Reiste dere opp "planlagt" eller var det en tilfeldighet? Tror ikke jeg hadde tenkt tanken på at han kunne kopiert nøkkelen engang.. At det er mulig! Anonymous poster hash: 527cb...6ee
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #55 Skrevet 3. oktober 2015 Jøss! Det har vi aldri opplevd! Vi har både hytte og bobil. (men hytta er uten strøm, vann og mobildening og bobilen er liten....) Anonymous poster hash: 84b72...99e
Hjertefru Skrevet 3. oktober 2015 #56 Skrevet 3. oktober 2015 Disse bekjentskapene som spør om å få låne hytta må være spesielle folk. Ikke normal oppførsel. Frekt også hvis man er nærmere å spørre om å få låne hytta, da venter man heller til man får tilbudet.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #57 Skrevet 3. oktober 2015 Vi har kjøpt hytte i sommer. Flott hytte til nesten 4 mill. Har spinket og spart, i tillegg tatt opp lån. Har allerede fått to forespørsler om lån av hytta. Ingen lyd fra noen da vi beiset hytta gitt. Blir spennende å se hvor populære vi blir i påsken.... Anonymous poster hash: 2431a...c39
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #58 Skrevet 3. oktober 2015 Lånt ut hytta en gang til en god venn. Som takk kopierte han nøkkelen og brukte hytta når han visste at vi ikke var der. Si klart i fra med en gang at hytta ikke er til utlån! Wow -hvordan fant dere ut hva han hadde gjort? Anonymous poster hash: d60c1...91f
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #59 Skrevet 3. oktober 2015 Lånt ut hytta en gang til en god venn. Som takk kopierte han nøkkelen og brukte hytta når han visste at vi ikke var der. Si klart i fra med en gang at hytta ikke er til utlån! Wow! Anmeldte du? Anonymous poster hash: 05770...8b3
Rosepus™ Skrevet 3. oktober 2015 #60 Skrevet 3. oktober 2015 Vi har nettopp kjøpt oss hytte, eller sitter å venter på overtakelse for å være nøyaktig Har allerede fått en forespørsel om å få komme på hytta. Blir jo litt sjokka over hva folk ber om noen ganger, etter å ha lest denne tråden. Googla og fant denne også: http://forum.doktoronline.no/topic/233958-folk-som-inviterer-seg-selv-på-hytta/?page=1 Jeg tror ikke det vil bli noe stort problem for oss heldigvis, men det gjelder å sette grenser fra start ser jeg
Ziva Skrevet 3. oktober 2015 #61 Skrevet 3. oktober 2015 Lånt ut hytta en gang til en god venn. Som takk kopierte han nøkkelen og brukte hytta når han visste at vi ikke var der. Si klart i fra med en gang at hytta ikke er til utlån! Wow! Anmeldte du? Anonymous poster hash: 05770...8b3 Nei.
Salomine Skrevet 4. oktober 2015 #62 Skrevet 4. oktober 2015 Opplevde det samme som deg. Sa konsekvent nei, og at jeg verken låner ut eller leier ut hytta. Ble slutt på spørringen etter en tid. Men folk må veldig gjerne komme på besøk når vi er der selv. Mine virkelige venner ville aldri finne på å være så frekke at de spør om å låne, jeg ville heller aldri funnet på å spørre dem om deres hytter , bobiler etc.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #63 Skrevet 4. oktober 2015 Dette blir litt på sida, men.. Jeg har to svogre som har båt. Den ene har hatt båt i mange år, og vi har såvidt sett der den står blankpolert i garasjen. Vi tør aldri spørre, og jeg vet ikke om noen som har vært på tur med de. De bor ved vannet og har båtplass i egen hage, så den burde jo vært brukt til fisking og trivsel, men min svoger og kona har istedet valgt en stadig mer ensom tilværelse uten venner.. Spør man denne mannen om å låne, om hjelp, osv, krever han så mye tilbake at vi orker ikke. Den andre skaffet seg nylig båt. Hele familien på konas side og hans side har hatt masse glede av den. Det er stadig fisketurer, han drar barna i ring etter båten, hvis vi vil låne er det alltid JA!! Masse trivsel, masse turer, masse hygge!! Gjett hvem som sitter kommer til å ende opp uten venner...Anonymous poster hash: f145a...657 vi har mange gode venner. De jeg snakker om er perifere bekjentskaper som kun tar kontakt med oss for å få låne hytte! I mine øyne er ikke dette sammenlignbart i det hele tatt. Ikke er jeg bekymret for å bli viggo venneløs! Hi Anonymous poster hash: 9adc4...dcc Kan du ikke bare si at det koster 1500 kr for en helg og 3000 kr for en uke? Anonymous poster hash: 215c3...387
Elina Skrevet 4. oktober 2015 #64 Skrevet 4. oktober 2015 Legg hytta ut på vrbo.com eller airbnb.com (er vel størst i Norge), send dem link til annonsen å si de selvfølgelig er velkommen til å leie hytta Så hører du garantert ikke noe mer fra dem, for når de skjønner du tar betalt for det så er nok terskelen til å spørre langt større for da taper jo dere penger på å leie den ut gratis, og skjønner jo de fleste at dere ikke vil.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #65 Skrevet 4. oktober 2015 Er det bare jeg som synes det er greit å låne ut hytte hvis jeg ikke bruker den selv? Jeg mener da til gode venner og familie, ikke perifere bekjentskaper. Vi har et vennepar som jeg vet har dårlig råd. Jeg ble glad da de spurte om de kunne få låne hytten i sommer. Vår hytte gjorde at ungene fikk en topp ferie. Det gjør meg glad når jeg tenker på det. Det er selvfølgelig at de rydder, vasker og etterlater hytten som da de kom. Er det perifere bekjentskaper så sier man bare nei og uten begrunnelse. Anonymous poster hash: 1de16...36b
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #66 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg tenker at det handler om hvem som spør og hva man selv ønsker for sin hytte. Vi har nesten fri tilgang på hytta til mannen tante og onkel. De vil at hytta skal brukes og ikke bare stå der. De har også leilighet i syden som vi får låne hvis de selv ikke er der. De har også to egne barn som bruker de mye. Familie og gode venner får låne gratis, bekjente må betale. Tror det er 3000 kr for en uke. Det er frektnå spørre rett ut om å låne og ikke gjøre noe igjen eller betale litt for seg. Anonymous poster hash: 41472...b47
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #67 Skrevet 4. oktober 2015 Dette blir litt på sida, men.. Jeg har to svogre som har båt. Den ene har hatt båt i mange år, og vi har såvidt sett der den står blankpolert i garasjen. Vi tør aldri spørre, og jeg vet ikke om noen som har vært på tur med de. De bor ved vannet og har båtplass i egen hage, så den burde jo vært brukt til fisking og trivsel, men min svoger og kona har istedet valgt en stadig mer ensom tilværelse uten venner.. Spør man denne mannen om å låne, om hjelp, osv, krever han så mye tilbake at vi orker ikke. Den andre skaffet seg nylig båt. Hele familien på konas side og hans side har hatt masse glede av den. Det er stadig fisketurer, han drar barna i ring etter båten, hvis vi vil låne er det alltid JA!! Masse trivsel, masse turer, masse hygge!! Gjett hvem som sitter kommer til å ende opp uten venner...Anonymous poster hash: f145a...657 vi har mange gode venner. De jeg snakker om er perifere bekjentskaper som kun tar kontakt med oss for å få låne hytte! I mine øyne er ikke dette sammenlignbart i det hele tatt. Ikke er jeg bekymret for å bli viggo venneløs! Hi Anonymous poster hash: 9adc4...dcc Kan du ikke bare si at det koster 1500 kr for en helg og 3000 kr for en uke? Anonymous poster hash: 215c3...387 Hvorfor skulle de det når de ikke ønsker å leie ut hytta si? Anonymous poster hash: 96225...97d
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #68 Skrevet 4. oktober 2015 For meg blir å låne ut hytta litt som å låne ut huset, så det er selvfølgelig helt uaktuelt. Dessuten har ikke vi verken strøm, toalett eller innlagt vann, så det er litt styr,og man må være ganske kjent på hytta for å få til å være der en helg... Anonymous poster hash: 0f905...acf Så enkel hytte er det vel ingen som gidder å låne uansett... Anonymous poster hash: 570be...3de Mange som foretrekker slike hytter som anonym..acf har Anonymous poster hash: 37d1d...fe9 Vi har også en slik hytte, storkoser oss:-) Anonymous poster hash: 0a03f...10c
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #69 Skrevet 4. oktober 2015 Takk for svar dere. Magefølelsen om at vi med rette synes det er frekt å spørre stemte jo. Hi Anonymous poster hash: 9adc4...dcc
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #70 Skrevet 5. oktober 2015 Synes mange i tråden her er sære jeg. Låner gjerne bort til familie og nære venner og synes ikke det er frekt om de spør. Perifere venner blir noe annet, selvsagt. Anonymous poster hash: d8f4c...139
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #71 Skrevet 5. oktober 2015 Nå har ikke jeg hytte, og kommer nok aldri til å få det heller. Men jeg driver da ikke å spør folk om å få låne hyttene deres, kunne ikke falt meg inn. Hvis vi har lyst på hyttetur, så leier vi en hytte. Enkelt og greit. Syns det er utrolig frekt!!! Syns forslaget om å svare at hytten er kjøpt til privat bruk, og ikke til utleie, var bra!! Anonymous poster hash: 8dcd3...a83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå