Gå til innhold

Vi kjøpte oss hytte...lite visste vi....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hæ? Frekke folk! Hadde ikke brukt en kalori på å svare engang!!

Får folk seg virkelig til å spørre om sånt? Wow..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lånt ut hytta en gang til en god venn. Som takk kopierte han nøkkelen og brukte hytta når han visste at vi ikke var der.

Si klart i fra med en gang at hytta ikke er til utlån!

Han hadde jeg knytt en knute på pungen og sparka blå etterpå! Fyttirakkeren, så frekt!

Han fikk gjennomgå og jeg/vi var ikke nådige. Ham tør ikke nærme seg meg og han kan jo prøve.

Skrevet

For meg blir å låne ut hytta litt som å låne ut huset, så det er selvfølgelig helt uaktuelt. Dessuten har ikke vi verken strøm, toalett eller innlagt vann, så det er litt styr,og man må være ganske kjent på hytta for å få til å være der en helg...Anonymous poster hash: 0f905...acf

Så enkel hytte er det vel ingen som gidder å låne uansett...Anonymous poster hash: 570be...3de

hi her, hytta vår har bare solcelleanlegg, og utedo. Vann må tas med hjemmefra, så mange som vil ha det slik...

Anonymous poster hash: 9adc4...dcc

Skrevet

Si at dere pusser opp pga kloakklekkasje. Da er det sikkert lenge til noen har lyst til å låne den.

Gjest Sommerfuggel
Skrevet

Lånt ut hytta en gang til en god venn. Som takk kopierte han nøkkelen og brukte hytta når han visste at vi ikke var der.

Han hadde jeg knytt en knute på pungen og sparka blå etterpå! Fyttirakkeren, så frekt!
Han fikk gjennomgå og jeg/vi var ikke nådige. Ham tør ikke nærme seg meg og han kan jo prøve.

Hehehe... DET tror jeg på! :P

Skrevet

Jeg synes det er kjempehyggelig om noen vil låne hytta, jeg! Om jeg ikke er der selv, altså. Men jeg har aldri opplevd sånne folk som HI😀heldigvis!

Skrevet

Bare av ren nyskjerrighet så lurer jeg på hvordan du fant ut av at han drev å tjulånte hytta deres. Utrolig frekk fyr, helt utrolig at noen får seg til og gjøre noe sånt 😦

Skrevet

Frekke folk! Har både venner og familie med hytte, men har aldri spurt om å få låne. Skal vi på hyttetur leier vi hytte. Blir vi invitert med er det selvsagt veldig hyggelig, men ville aldri spurt selv om å låne

Anonymous poster hash: bbb90...538

Skrevet

Wow! Hvordan fant dere ut av det?

Anonymous poster hash: d8f4c...139

Skrevet

Bra! Slike må settes på plass. Hvordan oppdaget dere at han kopierte nøkkelen og lånte hytta bak ryggen deres?

Skrevet

Frekt å spørre så direkte, men selv låner vi gjerne ut hytten til venner og familie.

Skrevet

Jeg låner ikke ut hjemmet mitt heller, og hytta er minst like privat som hjemme. Jeg vil ikke ha andre folk i sengene våre, eller tilgang til våre private Ring. Besøk er helt ok, men ingen får oppholde seg der uten at vi er tilstede.

Anonymous poster hash: 97251...7eb

Skrevet

For noen frekke venner/bekjentskap!

Hallo liksom, hvis de vil slappe av på en hytte så får de kjøpe en selv. Dere kjøpte da ikke hytte for at alle andre skal bruke den! Wtf!

Anonymous poster hash: 57aaf...f64

Skrevet

Bare av ren nyskjerrighet så lurer jeg på hvordan du fant ut av at han drev å tjulånte hytta deres. Utrolig frekk fyr, helt utrolig at noen får seg til og gjøre noe sånt 😦

Idioten satte fra seg ting i matskapet som ikke var ting vi ikke kjøper eller spiser. Fortere tomt for gass, nedbrente stearinlys og ved som ble borte.

Vi synes også det var rart at han plutselig var så interessert i hva vi skulle i helger og ferier.

Skrevet

Bra! Slike må settes på plass. Hvordan oppdaget dere at han kopierte nøkkelen og lånte hytta bak ryggen deres?

Har svart litt lenger opp.

Skrevet

Synes og dette høres rart ut! Vi har kjøpt hytte og betalt 1,2 millioner for den, i tillegg koster vedlikehold, strøm osv. Venner og familie er selvfølgelig velkomne til å besøke oss på hytta, men den blir ikke lånt ut. Da måtte det kun vært i spesielle tilfeller. Da får folk kjøpe egen hytte, de fleste låner jo ikke akkurat ut huset sitt når de er på ferie. Synes du bare skal si nei HI, det er de som er frekke som maser!

Anonymous poster hash: af0c2...fdc

Skrevet

Idioten satte fra seg ting i matskapet som ikke var ting vi ikke kjøper eller spiser. Fortere tomt for gass, nedbrente stearinlys og ved som ble borte.

Vi synes også det var rart at han plutselig var så interessert i hva vi skulle i helger og ferier.

At det går ann! Jeg er helt paff over frekkheten hans!

Skrevet

Vi har hytte og kjenner til maset om å få låne.

Hver vår bruker vi flere uker på å gjøre det fint til sommeren. Klippe busker/trær, rake, plante blomster, vaske utemøbler og båt og male og hva det måtte være som trengs å gjøres der ute for at det Skal bli klart til sommeren og være fint. Og når sommeren endelig kommer, ja da har vi faktisk lyst til å være der å slappe av selv. Har ikke stått hele våren å jobba der ute for at andre skal slappe av å kose seg der.

Mange som har spurt om å få låne den. Jeg har svart at det kan de, men jeg kunne trengt litt hjelp I bytte. Ingen er villig til å løfte en finger for å hjelpe meg.

De vil låne hytta og slappe av og kose seg. Men jeg vil også kose meg der. Føler det blir håpløst å bruke hver helg hele våren på å få det i stand for så å låne bort hytta for å være snill, når vi endelig kunne vært der å kost oss selv. Det er dyrt og mye jobb å ha hytte.

Det virker som om ikke folk skjønner det.

Og vi inviterer de vi vil når vi er der.

De som spør om å få låne, har jeg sagt nei til med mindre de gidder å hjelpe meg litt med småting der ute.

INGEN som gidder det!

Mulig jeg er kjip altså..

Anonymous poster hash: 34eae...974

Skrevet

Vi har hytte og kjenner til maset om å få låne.

Hver vår bruker vi flere uker på å gjøre det fint til sommeren. Klippe busker/trær, rake, plante blomster, vaske utemøbler og båt og male og hva det måtte være som trengs å gjøres der ute for at det Skal bli klart til sommeren og være fint. Og når sommeren endelig kommer, ja da har vi faktisk lyst til å være der å slappe av selv. Har ikke stått hele våren å jobba der ute for at andre skal slappe av å kose seg der.

Mange som har spurt om å få låne den. Jeg har svart at det kan de, men jeg kunne trengt litt hjelp I bytte. Ingen er villig til å løfte en finger for å hjelpe meg.

De vil låne hytta og slappe av og kose seg. Men jeg vil også kose meg der. Føler det blir håpløst å bruke hver helg hele våren på å få det i stand for så å låne bort hytta for å være snill, når vi endelig kunne vært der å kost oss selv. Det er dyrt og mye jobb å ha hytte.

Det virker som om ikke folk skjønner det.

Og vi inviterer de vi vil når vi er der.

De som spør om å få låne, har jeg sagt nei til med mindre de gidder å hjelpe meg litt med småting der ute.

INGEN som gidder det!

Mulig jeg er kjip altså..

Anonymous poster hash: 34eae...974

Jeg syns ikke du er kjip. Syns faktisk det var en god måte å gjøre det på. Har de virkelig lyst så hadde de tatt i et tak :) Hadde jeg fått lov til å låne ei hytte mot at jeg gjorde litt arbeid i retur hadde jeg gladelig stillt opp på det. Som du sier det er dyrt og mye arbeid med hytte :)

Anonymous poster hash: bd44c...496

Skrevet

Dette blir litt på sida, men.. Jeg har to svogre som har båt.

Den ene har hatt båt i mange år, og vi har såvidt sett der den står blankpolert i garasjen. Vi tør aldri spørre, og jeg vet ikke om noen som har vært på tur med de. De bor ved vannet og har båtplass i egen hage, så den burde jo vært brukt til fisking og trivsel, men min svoger og kona har istedet valgt en stadig mer ensom tilværelse uten venner..

Spør man denne mannen om å låne, om hjelp, osv, krever han så mye tilbake at vi orker ikke.

Den andre skaffet seg nylig båt. Hele familien på konas side og hans side har hatt masse glede av den. Det er stadig fisketurer, han drar barna i ring etter båten, hvis vi vil låne er det alltid JA!! Masse trivsel, masse turer, masse hygge!!

Gjett hvem som sitter kommer til å ende opp uten venner...

Anonymous poster hash: f145a...657

Skrevet

Den ene har hatt båt i mange år, og vi har såvidt sett der den står blankpolert i garasjen. Vi tør aldri spørre, og jeg vet ikke om noen som har vært på tur med de. De bor ved vannet og har båtplass i egen hage, så den burde jo vært brukt til fisking og trivsel, men min svoger og kona har istedet valgt en stadig mer ensom tilværelse uten venner..

Spør man denne mannen om å låne, om hjelp, osv, krever han så mye tilbake at vi orker ikke.

Den andre skaffet seg nylig båt. Hele familien på konas side og hans side har hatt masse glede av den. Det er stadig fisketurer, han drar barna i ring etter båten, hvis vi vil låne er det alltid JA!! Masse trivsel, masse turer, masse hygge!!

Gjett hvem som sitter kommer til å ende opp uten venner...Anonymous poster hash: f145a...657

vi har mange gode venner. De jeg snakker om er perifere bekjentskaper som kun tar kontakt med oss for å få låne hytte! I mine øyne er ikke dette sammenlignbart i det hele tatt. Ikke er jeg bekymret for å bli viggo venneløs!

Hi

Anonymous poster hash: 9adc4...dcc

Skrevet

Min beste venninde har kjøpt seg hytte for et par år siden, kunne ikke falle meg inn å spørre om å låne den.

På mannen min sin side av familien er det 2 og 3 hytter pr familie. Heller ikke der faller det meg inn å spørre om å låne.

Vi leier gjere hytter, denne uken leide vi hytte via fagforeningen var der fra mandag til torsdag.

Anonymous poster hash: b0f4a...f2c

Skrevet

Svigers har hytte, og vi har spurt noen ganger om å få låne den da vi vet de ikke bruker den selv, for eksempel når de har vært i utlandet. Håper ikke de har oppfattet det som frekt..

Men jeg ville ikke spurt bekjente om det samme nei, da heller spurt om å få leie vis jeg absolutt ville dit.

Anonymous poster hash: 39871...df7

Skrevet

Ja, det er veldig på siden.  Og man kan jo snu på det også, dersom du mener at denne historien er relevant,  man må ha båt for å få venner?  For å sette det på spissen.

Jeg er glad for at jeg har venner som er venner uansett om jeg låner bort bilen, båten, campingvogna eller hytta.  Og selv vurderer jeg heller ikke venner etter om de låner meg hytta si eller ikke.

Skrevet

Ja, det er veldig på siden. Og man kan jo snu på det også, dersom du mener at denne historien er relevant, man må ha båt for å få venner? For å sette det på spissen.

Jeg er glad for at jeg har venner som er venner uansett om jeg låner bort bilen, båten, campingvogna eller hytta. Og selv vurderer jeg heller ikke venner etter om de låner meg hytta si eller ikke.

Nei, man må jo ikke ha båt for å få venner, ikke hytte heller. Og man trenger ikke låne bort. Men det kan faktisk også være veldig hyggelig å være raus, også! Man høster gjerne som man sår, som det så fint heter. Men jeg er ikke velsignet med så frekke bekjente som HI, jeg har stort sett fine folk rundt meg som jeg gjerne låner både hus og hytte til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...