Gå til innhold

Når må deres fireåringer hjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når eldste var 9 år økte vi innetiden fra 1900 til kl 1930. Nå er han snart 12 år og så lenge vi vet hvor han er og det er avtalt på forhånd kan han drøye det til kl 2030.

Yngste som går siste året i barnehagen får ikke bevege seg uttenfor gata og skal være inne senest kl 1800 hvis vi ikke er ute la med. Men, er han på besøk hos noe så kan vi drøye det til kl 1900. Men, da er det rett hjem for å hive nedpå en brødskive før det er natt...

Ikke snakk om at noen av de hadde fått vært ute uten at jeg vise hvor de var. Spesielt ikke når de var 4år, men heller ikke i dag...

Anonymous poster hash: 8fce1...b59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor også på bygda og fra hun var litt over 3 år fikk hun være noe ute alene. Da hun var 4 år hentet jeg henne inn i 17:30-tiden. Nå er hun 5år og må komme hjem kl.18. Hun passer klokken selv og glemmer hun seg av roper jeg henne inn.

Her er det vanlig at barnehageunger også leker ute i nabolaget. De fleste i samme alder har samme innetider.

Anonymous poster hash: 3e811...f42
Skrevet (endret)

Min er også i seng ca kl åtte, så pleier å hanke han inn i sju halv åtte tiden.

Bare lurte på om der muligens var i seineste laget.

Men er overrasket over så mange ikke slipper fireåringer ut aleine. Når får de lov til det da? Anonymous poster hash: 4d54d...325

Mi jente blir snart 5, men har siden i vår fått være ute alene. Hun får gå på lekeplassen som er rett vedsiden av huset. Så får hun springe bort til bestevenninnene 100 meter unna. Vi bor midt i byggefeltet og nederst i en vei. Så lite trafikk. Skal hun andre plasser blir vi med. Vi er selvfølgelig ute å kikker av og til. Men disse 3 jentene springer mellom husene og lekeplassen. Vi ser bort til begge husene fra vårt.

Det er helt vanlig at barna er ute å leker her fra de er rundt 4,5 år gamle. I starten satt jegcog mannen ute på verandaen mens hun var på lekeplassen med vennene

Hun må inn kl18-19 alt ettersom hun spiser kveldsmat hos venninnene eller ikke.

Endret av Snart mamma til 3:)
Skrevet

Har de klokke, og kan de klokka da, de som får være ute alene? Kommer de inn av seg selv?

Femåringen min går ingen steder alene. Han kan leke i vår egen hage, men får ikke gå lenger, og i alle fall ikke når det er mørkt.

Anonymous poster hash: bb822...99a

Skrevet

Mine barn på 3 og 5 legger seg kl 1900. Så det seneste de kommer hjem, er 1830.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...