Gå til innhold

Når må deres fireåringer hjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når må de inn for kvelden?

De springer litt rundtforbi her i nabolaget. Har pleid å hente han inn mellom sju og halv åtte.

Men har lagt merke til en søskenpar på fem og sju år som må inn kl seks. Er ikke det strengt? Eller er det vi som er for laidback?

Anonymous poster hash: 4d54d...325

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fireåringen her legger seg mellom halv sju og sju. Så må inn å spise seinast halv sju.

Anonymous poster hash: 554de...1a0

Skrevet

Fireåringen vår får ikke være ute å fly alene. Men vanligvis er det leggetid sju halv åtte.

Anonymous poster hash: 484d8...d42

Skrevet

Vi bor ikke sånn til at barna kan løpe fritt rundt i nabolaget. Men når hun besøker venner etter barnehagen pleier vi å hente mellom seks-halv sju

Skrevet

Vil si dere er fryktelig laidback. Snakker vi ikke om 4 åringer? Hva skal så små barn være ute for etter kl 18....og uten voksne? Skumring begynner det å bli også.

Anonymous poster hash: ecacf...71d

Skrevet

Her løper inne så små barn ute alene uten voksne tilstede. ..men uansett. 4 åringer ute alene etter kl 18???

Skjønner at vi foreldre er forskjellige, synes det er mer enn sent nok...mørkere ute begynner det også å bli. Her har vi en lekeplass/område, men vi er alltid 1-3 foreldre som passer på hverandres barn. Forfølger ikke, men har kontroll. Helt uaktuelt at 4 åringer er alene ute og hvertfall etter kl 18 på kvelden

Skrevet

Vi starter kveldsstellet etter barnetv kl 1830. Pga store problemer med legging så er denne tiden absolutt, også i ferier.

Hun har et par ganger vært ute til 1815 (med voksne i nærheten), men det gikk ikke bra. Senest inntid her er derfor kl 18, hun trenger tiden til å roe seg ned.

Anonymous poster hash: 0c4d1...846

Skrevet

Reagerte på overskriften..."når må deres 4 åringer hjem". Er det bare tull?

Skrevet

4,5 åringen her må heim kl 19 når han er på besøk.  Det må 5 åringen som av og til er på besøk her og.  - og dei spring ein del ute utan at det er vaksne som passar på dei.

Skrevet

Hva da tull? Han er fire og ett halvt. Vi bor i boligfelt på bygda. Mange barn som springer rundt å leker i gata her.

Skrevet

Men jeg gikk ut for å finne han. Han var hos nabogutten. Mora sa hun skulle sende han hjem kvart på åtte, for de lekte så greit nå. Det barnet er også fire år.

Skrevet

Hva da tull? Han er fire og ett halvt. Vi bor i boligfelt på bygda. Mange barn som springer rundt å leker i gata her.

Vel...Mange ville reagert på overskriften. Høres ut som han fløy ute på lik linje med 12 åringer.. jeg er dessuten ikke for at så små barn leker helt uten voksne tilstede ute...landsbygda eller ei.

Skrevet

Min 4 åring har bare vært ute alene 2 ganger, da hos nærmeste nabo som har innkjørsel 20 meter fra vår. Han har da måttet komme hjem kl 17.30, da er det tid for å slappe av og roe ned litt... legger seg kl 20.

Skrevet

4 åringer bør komme inn til 18 ja, så kan de se barnetv og spise kveldsmat før leggetid som pleier å være rundt 19 her for vår gutt på 3,5 år. Lot forøvrig aldri dattera mi være ute alene til kvelds når hun var bare 4 år heller.

Anonymous poster hash: 81180...93a
Skrevet

Vi bor også på bygda :-)

Men min foreåring får ikke springe rundt alene enda... Men om hun er på besøk må hun hjem mellom 18-19 :)

Anonymous poster hash: c9011...cfd

Skrevet

Her er det heldigvis ingen så små barn som leker helt uten voksne, stille og rolig her og - men ikke 100% bilfritt. Hadde aldri latt så små barn leke alene ute. 4 pringen her leker også masse utecpå kvelden, løper rundt osc...men vi er da alltid ute noen foreldre. Ansvarsfulle her. Alle gpr inn i 18 tiden med så små barn.

Hadde aldri slappet av hadde 4 åringen vært rundt i nabolaget uten at jeg visste hvir hun var

Skrevet

Jeg synes dere høres mer uansvarlige ut enn laidback. Vi bor riktignok ikke på bygda, men selv da hadde ikke mine barn fått være alene ute! Dette må være et forsøk på provosere, jeg tror ikke foreldre hadde latt barn på fire år være på besøk, eller ha besøk til kvart på åtte på kvelden en hverdag!

Anonymous poster hash: ffe8f...cd0

Skrevet

Fireåringen får ikke fly rundt i nabolaget alene. Hun kan være ute i hagen alene om det er vær til at døra kan stå åpen, men helt alene over lengre tid er uaktuelt. Hun legger seg mellom sju og halv åtte uansett, så hadde måttet hentes inn i sekstiden om det hadde vært aktuelt.

Anonymous poster hash: 70eca...fd8

Skrevet

Vi bor på ett tettsted, ikke akkurat bygda, men rolig nok..

Dattera mi er snart 5 år, og hun må hjem etter barne-tv om hun er hos venner. Da blir hun fulgt hjem eller jeg henter henne.

Hun er aldri ute uten tilsyn, så jeg har ikke deres problemstilling..

Anonymous poster hash: d6375...dab

Skrevet

Vi bor på ett tettsted, ikke akkurat bygda, men rolig nok..

Dattera mi er snart 5 år, og hun må hjem etter barne-tv om hun er hos venner. Da blir hun fulgt hjem eller jeg henter henne.

Hun er aldri ute uten tilsyn, så jeg har ikke deres problemstilling..

Et, ikke ett, tettsted ;)

Skrevet

Her er det vanlig å komme inn til barne-TV, er de på besøk inne hos noen kommer de hjem mellom halv syv og kvart på syv (etter barne-tv)

4 åringer leker i hagen alene, men løper ikke rundt i gatene alene, ihvertfall ikke nå som det er mørkt!

Anonymous poster hash: 3d327...630

Skrevet

Synes ikke de er for strenge eller du er for lite streng, dere gjør vel det som fungerer best for deres barn? Min 4-åring må inn 19 fordi han må være i seng til 20, det passer best for ham. Og han trenger ca en time på å roe ned, spise og gjør seg klar for senga.

Når det blir mørkt tidligere så må han inn når det blir mørkt. Mulig det blir det allerede, vi har vært inne på kveldene i det siste, så jeg har ikke fulgt med. :P

Anonymous poster hash: e74ab...b92
Skrevet

min 4 åringen leker med tvillinger på 6 år, i nabohuset og han må være inne senest 18, og bade og spise og legges kl 19 senest

Anonymous poster hash: fc799...082
Skrevet

Vi har 18.30, og de barna sommer innom her har det samme. Det er snakk om femåringer.

Anonymous poster hash: c2fdb...6db

Skrevet

Min er også i seng ca kl åtte, så pleier å hanke han inn i sju halv åtte tiden.

Bare lurte på om der muligens var i seineste laget.

Men er overrasket over så mange ikke slipper fireåringer ut aleine. Når får de lov til det da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...