Gå til innhold

En ting jeg aldri kommer til å forstå:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mennesker som ser ut for å ikke eie nåla i veggen, type leier, alene med mange barn, ingen jobb, gammel bil osv... Ja, alt på en gang. De tar digre tatoveringer som må koste en liten formue 😳 Hva med heller å dra i svømmehallen med ungene feks 😔 De har ikke råd til begge deler nei.

Anonymous poster hash: 59ea0...609

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min venninne er slik...

Anonymous poster hash: cb0e8...54b

Skrevet

Min venninne er slik...

Trist

Hi

Skrevet

Mennesker som ser ut for å ikke eie nåla i veggen, type leier, alene med mange barn, ingen jobb, gammel bil osv... Ja, alt på en gang. De tar digre tatoveringer som må koste en liten formue 😳 Hva med heller å dra i svømmehallen med ungene feks 😔 De har ikke råd til begge deler nei.

Det er vel gjerne en grunn til at man ender opp sånn. Og det er antakelig ikke en trygg, stabil og helt normal barndom.

Anonymous poster hash: 1bcaa...4b9

Skrevet

Så rart.

Sist jeg var i svømmehallen så jeg flere med store tatoveringer?? 😳

Anonymous poster hash: db692...b59

Skrevet

Min venninne er slik...Anonymous poster hash: cb0e8...54b

Trist

HiAnonymous poster hash: 59ea0...609

ja, alt barna får høre er at de har dårlig råd, men hun tok seg råd til tatovering for nesten 20.000 kr for et års tid siden. Men argumentet at hun måtte unne seg noe....

Skrevet

Hmm... vi havner vel i den kategorien du beskriver, men vi har råd til det barnet vårt trenger og å ta ham med på aktiviteter osv selv om vi leier og kjører gammel bil.

Og mannen min har et par store tatoveringer... som han tok like etter han ble myndig, mange år før vi traff hverandre og fikk barn og forpliktelser.

Ser ikke helt hvordan det skal ha noe med hverandre å gjøre.

Anonymous poster hash: ec5e6...d77
Skrevet

Jeg har en søster som er helt lik. Hun sier også at hun må unne seg noe. I tillegg til at hun røyker og alltid har den nyeste tlf. Barna derimot, får bare rask.. 😠😢

Anonymous poster hash: 4f41d...93b

Skrevet

Hmm... vi havner vel i den kategorien du beskriver, men vi har råd til det barnet vårt trenger og å ta ham med på aktiviteter osv selv om vi leier og kjører gammel bil.

Og mannen min har et par store tatoveringer... som han tok like etter han ble myndig, mange år før vi traff hverandre og fikk barn og forpliktelser.

Poenget er jo da, for dere som må ha det inn med teskje, at de tar tatoveringer nå! Ikke i sitt tidligere og mer uansvarlige liv (dvs før de får forpliktelser)

Hi

Skrevet

Så rart.

Neimen, er de dum eller gjør de deg slik med vilje?

Eller kanskje du ser på tatoveringen at den er helt ny og på badedrakten at de leier hus og kjører gammel bil....

Hi

Skrevet

Poenget er jo da, for dere som må ha det inn med teskje, at de tar tatoveringer nå! Ikke i sitt tidligere og mer uansvarlige liv (dvs før de får forpliktelser)

Hi

Beklager, så nå at det står "tar" i hovedinnlegget, jeg trodde det stod "har". Da er jeg med. :P

Skrevet

Det er tydeligvis mange her inne også som ikke har fult opp mellom ørene når de ikke skjønner poenget ditt HI ;) Jeg forstår hva du mener, og vi har faktisk en slik leieboer. Hun tar ikke tatoveringer, men bruker penger på møbler og dill. Nesten hver måned er hun helt fortvilet over at hun ikke har penger og sender oss meldinge rom vi kan utsette leien noen dager. Så kommer omsider leien inn og et par dager senere får vi sms om vi kan hjelpe med å bære opp en ny sofa hun har kjøpt (den tredje på et år) osv. Hadde det ikke vært for barna hadde jeg sagt opp leieavtalen for lenge siden. Det er utrolig slitsomt å forholde seg til et menneske som ikke forstår at når man har lite penger, så kan man faktisk ikke "unne seg" alt mulig av dyre ting hele tiden, da må man spare!

Anonymous poster hash: fbab1...925
Skrevet

Så rart.

Sist jeg var i svømmehallen så jeg flere med store tatoveringer?? Anonymous poster hash: db692...b59

De må være tegna på sjæl

Anonymous poster hash: 7a398...407

Skrevet

Det handler om hvem man setter først. Så enkelt er det. Setter man alltid seg selv først, er man en dårlig forelder.

Anonymous poster hash: 7a398...407

Skrevet

Så rart.

Eller kanskje du ser på tatoveringen at den er helt ny og på badedrakten at de leier hus og kjører gammel bil....

Hi

Fy faen for et motbydelig menneske du er.

Du er jo verre en de du beskriver. Du er jo ondskapsfull.

Håper karma biter deg i ræva.

Skrevet

Vi var den kategorien, men vi dro i svømmehallen istede for å ta tatovering vi da. Kjøpte vintersko til ungene fremfor å ha ny mobil. Da vi skulle unne oss noe, var det da vi for en gangs skyld hadde noen kroner igjen når neste lønn kom. Tatovering har vi begge, men det er fra før vi ble sammen.

I dag har vi begge gode jobber, eget hus, 3 barn, 2 biler og nå går det som er igjen når neste lønn kommer til sparing :) mangler bare hund :P ikke alle som passer inn i teorien din, men uheldigvis er det alt for mange som passer perfekt.

Anonymous poster hash: 9a108...11d

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Så rart.

Hi

Følte du deg truffet? Synes du virkelig det er så urimelig å reagere på at man sløser bort penger på tull og tøys når man påstår å ikke ha råd til aktiviteter med ungene. At du fikk et surmaga svar tilbake på den fullstendig usaklige kommentaren du presterte å komme med er bare å forvente.

Skrevet

Så rart.

Sist jeg var i svømmehallen så jeg flere med store tatoveringer?? Anonymous poster hash: db692...b59

HiAnonymous poster hash: 59ea0...609

Håper karma biter deg i ræva. Anonymous poster hash: db692...b59

tnæmmen! Her tror jeg jaggu noen følte seg truffet jeg,folkens ;)

Har du god tid før du skal ta din neste tatovering?

Skrevet

Alle problemer er så mye mer sammensatt enn at man kan se på ting i svart hvitt. Selvfølgelig har man ansvar for egen livsførsel og de valgene man tar, men det er mye som påvirker hvordan man håndterer fristelser og livet generelt. Mennesker som har vokst opp under omsorgssvikt, og derfor har vært underernært på omsorg så vel som materielle goder, mangler oftere impulskontroll. De blir egoistiske og klarer ikke å la umiddelbar tilfredsstillelse settes tilside for fornuften. Dernest har du mange med ubehandlet eller udiagnotisert ADHD (som ikke henger i lysekrona), som også mangler impulskontroll. De er lyststyrt. Så enkelt å unngå, men så vanskelig.

Noen mennesker klarer å heve seg over dette, og summen av deres personlighet gjør at de tar rett valg. For andre er dette vanskelig, selv om det står et barn i midten som mangler både klær og aktivisering. Selv om en del gjør valg som ikke kan fosvares, bør man holde seg for gode til å se ned på og dømme mennesker man ikke har forutsetning til å forstå. Gjentagende her inne er at man har mye meninger om mange, men alt for liten kunnskap og innsikt til å uttale seg om det.

Samt noen:

"Jeg kom fra en familie de jeg ble fysisk-, mentalt- og seksuelt mishandlet. Vært i barnevernet og har 4 kroniske sykdommer som kunne gitt meg uføretrygd, men jeg klarte meg bra. Jobber 150%, er gift med en kjendis har 5 unger og er supermamma. Når jeg kan klare det, kan alle klare det!". Som er bra, men som sier nada om andres evner, siden vi ikke er utstyrt likt. 

Anonymous poster hash: 0cd87...93b
Skrevet

Vi var den kategorien, men vi dro i svømmehallen istede for å ta tatovering vi da. Kjøpte vintersko til ungene fremfor å ha ny mobil. Da vi skulle unne oss noe, var det da vi for en gangs skyld hadde noen kroner igjen når neste lønn kom. Tatovering har vi begge, men det er fra før vi ble sammen.

I dag har vi begge gode jobber, eget hus, 3 barn, 2 biler og nå går det som er igjen når neste lønn kommer til sparing :) mangler bare hund :P ikke alle som passer inn i teorien din, men uheldigvis er det alt for mange som passer perfekt.

Anonymous poster hash: 9a108...11d

Da var dere definitivt ikke i den kategorien! Jeg snakker ikke om de som har dårlig råd, men gjør det beste ut av situasjonen

Hi

Skrevet

Alle problemer er så mye mer sammensatt enn at man kan se på ting i svart hvitt. Selvfølgelig har man ansvar for egen livsførsel og de valgene man tar, men det er mye som påvirker hvordan man håndterer fristelser og livet generelt. Mennesker som har vokst opp under omsorgssvikt, og derfor har vært underernært på omsorg så vel som materielle goder, mangler oftere impulskontroll. De blir egoistiske og klarer ikke å la umiddelbar tilfredsstillelse settes tilside for fornuften. Dernest har du mange med ubehandlet eller udiagnotisert ADHD (som ikke henger i lysekrona), som også mangler impulskontroll. De er lyststyrt. Så enkelt å unngå, men så vanskelig.

Noen mennesker klarer å heve seg over dette, og summen av deres personlighet gjør at de tar rett valg. For andre er dette vanskelig, selv om det står et barn i midten som mangler både klær og aktivisering. Selv om en del gjør valg som ikke kan fosvares, bør man holde seg for gode til å se ned på og dømme mennesker man ikke har forutsetning til å forstå. Gjentagende her inne er at man har mye meninger om mange, men alt for liten kunnskap og innsikt til å uttale seg om det.

Samt noen:

"Jeg kom fra en familie de jeg ble fysisk-, mentalt- og seksuelt mishandlet. Vært i barnevernet og har 4 kroniske sykdommer som kunne gitt meg uføretrygd, men jeg klarte meg bra. Jobber 150%, er gift med en kjendis har 5 unger og er supermamma. Når jeg kan klare det, kan alle klare det!". Som er bra, men som sier nada om andres evner, siden vi ikke er utstyrt likt.

Anonymous poster hash: 0cd87...93b

Hvorfor i alle videste verden skal folk unnskyldes så til de grader? De gjør valg som går på bekostning av sine barn! Klarer de ikke skjerpe seg burde de faktisk ikke hatt barn. Hvorfor de ikke får det til burde være revnende likegyldig!

Og NAV burde heller ikke finansiert en slik pengebruk! Ofte har ikke de jeg har kjennskap til jobb, men stønad fra nav

Hi

Skrevet

Enig med deg, HI!

Min svoger og dama hans er sånn. Begge to snuser og røyker. Han har kjøpt seg en ganske dyr bil, mens hun er avhengig av nesespray og cola. Ungene får aldri noe nytt(alt er arveklær) og de har ikke råd til ferie med barna. De ringer oss hver mnd og spør om å få låne penger til regninger(selv om vi alltid sier nei) og i forrige mnd brukte han 6000kr på en ny tattovering..jeg blir så oppgitt.

Anonymous poster hash: 7ae9e...d07

Skrevet

Så rart.

Sist jeg var i svømmehallen så jeg flere med store tatoveringer??

Hi

Dagens overreaksjon much?

Anonymous poster hash: 1e08c...2b0

Skrevet

Så rart.

Sist jeg var i svømmehallen så jeg flere med store tatoveringer??

Hi

Dagens overreaksjon much?

Anonymous poster hash: 1e08c...2b0

Neida, hun var nok bare tom for cola, røyk og penger

Hi

Skrevet

Hihi skjønner poenget ditt veldig godt og er helt enig meg deg! 

Forstår ikke jeg heller, men det handler om folk som setter seg selv først og ikke evner å sette barna foran seg selv.

Mine foreldre eide ikke nåla i veggen og fikk oss veldig unge (altså) barna. Mamma forteller at de nesten ikke hadde nok penger til mat, men måtte feks velge mellom å kjøpe melk og mel noen ganger. Moren min bakte og lagde mat til oss så vi gikk ikke sultne. Pappa tror jeg ALDRI har kjøpt noe til seg selv, han satte ALLTID barna foran seg selv og moren min foran seg selv. 

Alle pengene de tjente gikk til fellesen.

De tok oss med på badeturer, men ute i marka. Vi var på søndagsturer hver søndag i skog og mark. De var superflinke til å finne på ting med oss som ikke kostet penger.

Foreldre som tar tattiser istedenfor å prioritere å ta med barna på aktiviteter hadde mest sannsynligvis ikke gjort det uansett :)

Dette handler ikke om penger. Men om egoisme. Meg selv først :) :) Me myself and I ....

Anonymous poster hash: 341a0...98e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...