sug lut Skrevet 23. september 2015 #26 Skrevet 23. september 2015 Skal dette barnet nødvendigvis gå i vanlig skole? Det virker ikke som en god løsning for noen. Kan ikke barnet forholde seg til mennesker må det faktisk fjernes. Tenkte det samme. Beklagelig at dette har skjedd da. Anonymous poster hash: 68cbf...9d4 Absolutt, for alle parter, både barnet, den ansatte og ikke minst de andre barna som må ha dette i sin hverdag.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #27 Skrevet 23. september 2015 Skal dette barnet nødvendigvis gå i vanlig skole? Det virker ikke som en god løsning for noen. Kan ikke barnet forholde seg til mennesker må det faktisk fjernes. Tenkte det samme. Beklagelig at dette har skjedd da.Anonymous poster hash: 68cbf...9d4 Absolutt, for alle parter, både barnet, den ansatte og ikke minst de andre barna som må ha dette i sin hverdag. Finnes det ikke "spesialklasser" mere? Mulig jeg er fjern. Men slik kunne barnet med diagnoser fått vært sammen med likesinnede, med kompetent personal, og barn i "vanlige" klasser hadde sluppet en skolehverdag der de frykter klassekamerater. Finnes ikke et slikt tilbud på vår skole iallefall. Anonymous poster hash: 68cbf...9d4
Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #28 Skrevet 23. september 2015 Skal dette barnet nødvendigvis gå i vanlig skole? Det virker ikke som en god løsning for noen. Kan ikke barnet forholde seg til mennesker må det faktisk fjernes. Tenkte det samme. Beklagelig at dette har skjedd da.Anonymous poster hash: 68cbf...9d4 Absolutt, for alle parter, både barnet, den ansatte og ikke minst de andre barna som må ha dette i sin hverdag.Finnes det ikke "spesialklasser" mere? Mulig jeg er fjern. Men slik kunne barnet med diagnoser fått vært sammen med likesinnede, med kompetent personal, og barn i "vanlige" klasser hadde sluppet en skolehverdag der de frykter klassekamerater. Finnes ikke et slikt tilbud på vår skole iallefall. Anonymous poster hash: 68cbf...9d4 Desverre fins det ikke slikt lenger. Dette barnet kan nok slå hvem som helst- også andre barn. Skulle derimot andre barn gå til forsvar kan jeg love deg at det blir rabalder. Hadde en slik sak her på skolen. Han som forsvarte seg trente karate, og både skole/ foreldrene til barnet som startet alt kontaktet klubben for å få de til å utestenge han. En flott gutt som aldri var problemer med men som til slutt fikk nok- nok etter å ha blitt slått, kalt stygge ting osv i årevis. Heldigvis var ikke klubben enig og han trener fortsatt;-) Anonymous poster hash: 325f6...7c6
Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #29 Skrevet 23. september 2015 Skal dette barnet nødvendigvis gå i vanlig skole? Det virker ikke som en god løsning for noen. Kan ikke barnet forholde seg til mennesker må det faktisk fjernes. Tenkte det samme. Beklagelig at dette har skjedd da.Anonymous poster hash: 68cbf...9d4 Absolutt, for alle parter, både barnet, den ansatte og ikke minst de andre barna som må ha dette i sin hverdag.Finnes det ikke "spesialklasser" mere? Mulig jeg er fjern. Men slik kunne barnet med diagnoser fått vært sammen med likesinnede, med kompetent personal, og barn i "vanlige" klasser hadde sluppet en skolehverdag der de frykter klassekamerater. Finnes ikke et slikt tilbud på vår skole iallefall. Anonymous poster hash: 68cbf...9d4 Her er det en egen skole hvor de som ikke fungerer i vanlige klasser kan gå. Problemet er bare at det er så få plasser at barnet må ha et stort problem for å få plass. Vet om barn som har hatt egen undervisning det meste av tiden på skolen og som ikke har fungert sosialt i friminuttene som ikke har fått plass fordi de har fungert for godt... Anonymous poster hash: 4eee2...89b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #30 Skrevet 24. september 2015 Vil bare si lykke til til deg. Det er jo bra at den ansatte har innrømmet feilen og har det nok ikke godt med seg selv. H*n bør kanskje ikke være rundt ungen din? Det kan godt tenkes at det aldri skjer igjen, men relasjonen er nok ødelagt. Dette hørtes ikke lett ut. Tipper du er beintøff. Anonymous poster hash: 36a65...804 Vi må nesten ta det som det kommer. Rektor har gjort deg klart at h*n kan omplasseres hvis barnet eller voksen reagerer så da må vi ta utgangspunktet i det. Jeg snakker med barnet hver dag om skole, og vi får tilbakemelding fra assistenter&/eller lærer hver dag. Anonymous poster hash: 230f9...92b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #31 Skrevet 24. september 2015 Skal dette barnet nødvendigvis gå i vanlig skole? Det virker ikke som en god løsning for noen. Kan ikke barnet forholde seg til mennesker må det faktisk fjernes. Nei, det er ikke sikkert at barnet skal være vanlig skole. Vi må prøve og skolen prøver. De har søkt en spesialskole om ekstra rådgivning, BUP skal gi dem mer opplæring, de får holde og har vist dem hvilke holdegrep som er akseptable når barnet skader seg selv eller andre. Det finnes en spesialskole et stykke unna, men vil ikke at barnet skal stigmatiseres enda mer enn barnet allerede er. Barnet vil da ikke kunne komme tilbake igjen uten stempel. Denneskolen har forøvrig ikke barn innenfor 4 år +- av barnets alder fra samme kommune. Barnet vil da ikke ha relasjoner til hjemkommunen, og med kun en venn her på dette stedet er det absolutt et stort aber. Glemte å skrive HI i det forrige svaret om bok og skole men men. HI Anonymous poster hash: 230f9...92b
sug lut Skrevet 24. september 2015 #32 Skrevet 24. september 2015 Skal dette barnet nødvendigvis gå i vanlig skole? Det virker ikke som en god løsning for noen. Kan ikke barnet forholde seg til mennesker må det faktisk fjernes. Nei, det er ikke sikkert at barnet skal være vanlig skole. Vi må prøve og skolen prøver. De har søkt en spesialskole om ekstra rådgivning, BUP skal gi dem mer opplæring, de får holde og har vist dem hvilke holdegrep som er akseptable når barnet skader seg selv eller andre. Det finnes en spesialskole et stykke unna, men vil ikke at barnet skal stigmatiseres enda mer enn barnet allerede er. Barnet vil da ikke kunne komme tilbake igjen uten stempel. Denneskolen har forøvrig ikke barn innenfor 4 år +- av barnets alder fra samme kommune. Barnet vil da ikke ha relasjoner til hjemkommunen, og med kun en venn her på dette stedet er det absolutt et stort aber. Glemte å skrive HI i det forrige svaret om bok og skole men men. HI Anonymous poster hash: 230f9...92b Jeg skjønner at det er vanskelig å bryte opp og ting som taler mot skolebytte også, men jeg tror nok stigmatiseringen allerede er grundig skjedd. Denne ene vennen kan kanskje beholdes med en innsats på fritiden?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #33 Skrevet 24. september 2015 Å slå et barn er aldri greit. Men det er jo også forskjell på å klappe til ungen og slå bort pga. utagering. I visse tilfeller rekker man ikke tenke så mye og ender opp i overlevelsesmodus... Jobbet selv med barn med autisme en lang periode. En gang hadde vi en episode på jobb som førte til at den ene ungdommen hadde blåmerker etter fingrene mine rundt halsen! Hvordan tror du jeg følte meg etterpå? Helt forferdelig! Men jeg gjorde det jeg så som nødvendig i denne situasjonen og følte selv jeg sloss for livet til både meg og den andre ansatte som ble angrepet... Slet i lange tider etterpå, så mye at jeg sluttet i jobben etter 6 år. Ta en god prat med skole og den personen det gjelder, det kan være verre enn du trodde! Anonymous poster hash: e2169...d8d
MammantilNurket Skrevet 24. september 2015 #34 Skrevet 24. september 2015 (endret) Jeg blir så lei meg når jeg leser dette. Her har vi et barn som åpenbart ikke får et tilfredsstillende skoletilbud. Vi har også en arbeidstaker som mest sannsynlig har blitt pålagt av arbeidsgiver å utføre en oppgave de ikke er kvalifisert til å gjøre. Et "ekstra kurs i autisme" er ikke nok dersom man skal håndtere et utagerende barn med A.S. Det er ikke greit å slå noen - store eller små, men vi vet faktisk ikke hva som ligger bak assistentens handling. Kanskje vedkommende rett og slett fikk nok av å bli slått og sparket? Kan hende h*n har opplevd mishandling som barn? Handlet h*n på instinkt? Her kan det ligge mange historier. Det er ikke godt å vite ... Jeg understreker at jeg IKKE forsvarer assistentens handlinger, men i enkelte situasjoner kan det være nyttig å løfte blikket litt - en sak har ALLTID flere sider. Jeg synes hele historien er tragisk! Som mamma og fagperson vet jeg hva jeg hadde gjort: jeg hadde valgt spesialskole. Håper at det ordner seg for alle parter. Endret 24. september 2015 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #35 Skrevet 24. september 2015 Skal dette barnet nødvendigvis gå i vanlig skole? Det virker ikke som en god løsning for noen. Kan ikke barnet forholde seg til mennesker må det faktisk fjernes. Nei, det er ikke sikkert at barnet skal være vanlig skole. Vi må prøve og skolen prøver. De har søkt en spesialskole om ekstra rådgivning, BUP skal gi dem mer opplæring, de får holde og har vist dem hvilke holdegrep som er akseptable når barnet skader seg selv eller andre. Det finnes en spesialskole et stykke unna, men vil ikke at barnet skal stigmatiseres enda mer enn barnet allerede er. Barnet vil da ikke kunne komme tilbake igjen uten stempel. Denneskolen har forøvrig ikke barn innenfor 4 år +- av barnets alder fra samme kommune. Barnet vil da ikke ha relasjoner til hjemkommunen, og med kun en venn her på dette stedet er det absolutt et stort aber. Glemte å skrive HI i det forrige svaret om bok og skole men men. HI Anonymous poster hash: 230f9...92b Jeg skjønner at det er vanskelig å bryte opp og ting som taler mot skolebytte også, men jeg tror nok stigmatiseringen allerede er grundig skjedd. Denne ene vennen kan kanskje beholdes med en innsats på fritiden? .> Det er vanskelig da de for det meste leker på SFO, og vennen til barnet kommer på besøk når vennen har tid. Det å opprettholde det (+ at mitt barn er lite fleksibelt ovenfor aktivitet og leker) gjør det vanskelig. Barnet er allerede tatt ut av mange av skoletimene og har 2 assistenter som bytter på (avlaster hverandre), men det er viktig å ha et sted å høre hjemme allikevel. Når barnet nekter aktiviteter utenfor skole er det ikke så lett. HI Anonymous poster hash: 230f9...92b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #36 Skrevet 24. september 2015 Skal dette barnet nødvendigvis gå i vanlig skole? Det virker ikke som en god løsning for noen. Kan ikke barnet forholde seg til mennesker må det faktisk fjernes. Nei, det er ikke sikkert at barnet skal være vanlig skole. Vi må prøve og skolen prøver. De har søkt en spesialskole om ekstra rådgivning, BUP skal gi dem mer opplæring, de får holde og har vist dem hvilke holdegrep som er akseptable når barnet skader seg selv eller andre. Det finnes en spesialskole et stykke unna, men vil ikke at barnet skal stigmatiseres enda mer enn barnet allerede er. Barnet vil da ikke kunne komme tilbake igjen uten stempel. Denneskolen har forøvrig ikke barn innenfor 4 år +- av barnets alder fra samme kommune. Barnet vil da ikke ha relasjoner til hjemkommunen, og med kun en venn her på dette stedet er det absolutt et stort aber. Glemte å skrive HI i det forrige svaret om bok og skole men men. HI Anonymous poster hash: 230f9...92b Jeg skjønner at det er vanskelig å bryte opp og ting som taler mot skolebytte også, men jeg tror nok stigmatiseringen allerede er grundig skjedd. Denne ene vennen kan kanskje beholdes med en innsats på fritiden? .> Det er vanskelig da de for det meste leker på SFO, og vennen til barnet kommer på besøk når vennen har tid. Det å opprettholde det (+ at mitt barn er lite fleksibelt ovenfor aktivitet og leker) gjør det vanskelig. Barnet er allerede tatt ut av mange av skoletimene og har 2 assistenter som bytter på (avlaster hverandre), men det er viktig å ha et sted å høre hjemme allikevel. Når barnet nekter aktiviteter utenfor skole er det ikke så lett. HI Anonymous poster hash: 230f9...92b Men tenk over at barnets behov for ro rundt seg antakelig også innbefatter å slippe å være med folk så mye som man liksom forventer at barn skal ønske. Anonymous poster hash: d99a2...f31
Ladybird2014 Skrevet 24. september 2015 #37 Skrevet 24. september 2015 Jeg forstår at det er en sorg at barnet ikke er sosial på samme måte som andre barn, men jeg får vondt av å lese dette. Få barnet på spesialskole for hans skyld!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #38 Skrevet 24. september 2015 Jeg blir så lei meg når jeg leser dette. Her har vi et barn som åpenbart ikke får et tilfredsstillende skoletilbud. Vi har også en arbeidstaker som mest sannsynlig har blitt pålagt av arbeidsgiver å utføre en oppgave de ikke er kvalifisert til å gjøre. Et "ekstra kurs i autisme" er ikke nok dersom man skal håndtere et utagerende barn med A.S. Det er ikke greit å slå noen - store eller små, men vi vet faktisk ikke hva som ligger bak assistentens handling. Kanskje vedkommende rett og slett fikk nok av å bli slått og sparket? Kan hende h*n har opplevd mishandling som barn? Handlet h*n på instinkt? Her kan det ligge mange historier. Det er ikke godt å vite ... Jeg understreker at jeg IKKE forsvarer assistentens handlinger, men i enkelte situasjoner kan det være nyttig å løfte blikket litt - en sak har ALLTID flere sider. Jeg synes hele historien er tragisk! Som mamma og fagperson vet jeg hva jeg hadde gjort: jeg hadde valgt spesialskole. Håper at det ordner seg for alle parter. Jeg forstår at arbeidstaker har problemer med situasjonen. Det å ha et barn som er utagerende dag ut og dag inn er ikke enkelt. Jeg skjønner at den ansatte ble sint og at det klikket, men det er fortsatt ikke akseptabelt- og spesielt ikke da vedkommende var ansatt for å passe på, hjelpe og veilede et barn. Vi har enighet med skolen nå og de skal gjøre alt det de kan. Får ikke skolen det til med all hjelpen må vi bare vurdere andre alternativer. Vi er heldige som får hjelp i denne grad, men alle kan si seg enige om at dette er en episode som aldri skulle ha skjedd. Den ansatte har det vondt inni seg, og jeg håper at dette er nok til at det aldri skjer igjen med mitt barn eller en annens barn. HI Anonymous poster hash: 230f9...92b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #39 Skrevet 24. september 2015 Jeg forstår at det er en sorg at barnet ikke er sosial på samme måte som andre barn, men jeg får vondt av å lese dette. Få barnet på spesialskole for hans skyld! Spesialskole er siste alternativet hvis det ikke fungerer. Der er ikke jevnaldrende (6-12) der fra barnets hjemkommune og omegn der. Barnet mitt prøver å oppsøke barn i den aldersgruppen for lek og det er bra sosial øving å leke med noenlunde jevnaldrende. Uten de forsøkene der så blir de eneste vennene voksne eller at barnet blir en enstøing. Da hjelper det ikke å ha en spesialskole - det vil kun ta det faglige og øving opp mot de som intellektuelt på barnets nivå til tross for langt høyere alder. Barnet mitt er intelligent, men takler bare ikke det sosiale, normer, regler som barnet ikke forstår, samspill etc på en tilfredsstillende måte. HI Anonymous poster hash: 230f9...92b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #40 Skrevet 24. september 2015 Etterhvet som ungen blir størret blir også stigmart større. Dette høres jo helt klart ut som spesialskolemateriale, hvor de har kvalifisert pedagogisk personale, ikke bare assistenter med kurs. Hva hvis ungen utagerer mot medelever da? Mot yngre? Man skal selvsagt ikke slå barn, men jeg kan forstå at det finnes en grense. I følge aml har alle rett på en arbeidsituasjon uten vold, også den ansatte! Anonymous poster hash: cc4d8...60b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #41 Skrevet 24. september 2015 La nå hi slippe å måtte forsvare sitt skolevalg. I Norge er spesialskolene i fåtall og det blir lang reisevei på mange, samt at man ikke får knyttet relasjoner i hjemkommunen. Det er ikke barnets evnenivå det er noe galt med. Anonymous poster hash: 7bd2f...992
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #42 Skrevet 24. september 2015 Jeg har ett barn med asperger og i kommunen her har vi en skole med en "autisme team" . Dvs det er en avskilt base på skolen hvor de har egen gruppe for autister. Hver enkelt elev har ett skreddersydd opplegg til seg, og alle blir inkludert i den vanlige klassen i tillegg. Hver enkelt elev har ett team på 3 - 4 personer på seg. Dette er spes. Ped, vernepleier og assistenter. Mitt barn har fått flere venner fra denne basen. Møtt personer som er lik seg selv Nå er det en stund siden barnet mitt gikk over på u.skolen og måtte bytte skole men vennene han fikk på denne basen har han fortsatt. Så, ikke bestandig så dumt å velge spesial skole. Da treffer barna mer likesinnede Anonymous poster hash: 4bb58...53c
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #43 Skrevet 24. september 2015 Jeg forstår at det er en sorg at barnet ikke er sosial på samme måte som andre barn, men jeg får vondt av å lese dette. Få barnet på spesialskole for hans skyld! Spesialskole er siste alternativet hvis det ikke fungerer. Der er ikke jevnaldrende (6-12) der fra barnets hjemkommune og omegn der. Barnet mitt prøver å oppsøke barn i den aldersgruppen for lek og det er bra sosial øving å leke med noenlunde jevnaldrende. Uten de forsøkene der så blir de eneste vennene voksne eller at barnet blir en enstøing. Da hjelper det ikke å ha en spesialskole - det vil kun ta det faglige og øving opp mot de som intellektuelt på barnets nivå til tross for langt høyere alder. Barnet mitt er intelligent, men takler bare ikke det sosiale, normer, regler som barnet ikke forstår, samspill etc på en tilfredsstillende måte. HI Anonymous poster hash: 230f9...92b Er det ikke jevnaldrende barn der fra deres kommune eller er det ikke jevngamle barn der punktum? Første alternativet bør ikke være noen hindring. Barnet ditt blir hundretusen ganger mer stigmatisert nå enn på en spesialskole. Uten tvil! Folk tror alltid at en diagnose eller spesialskole er det som stigmatiserer disse barna. Det er ikke det. Det er oppførselen dems og årsaken til diagnosen som stigmatiserer dem. Og den kommer voldsomt til uttrykk når miljøet rundt barnet ikke er tilfredsstillende. Jeg valgte å ha barnet mitt på en privatskole fremfor den kommunale skolen og takker gudene for at jeg turte å ta det valget. Han får mye bedre oppfølging og trives mye, mye bedre. Han er som en annen gutt. Han har aldri følelsesutbrudd mer og har blitt skikkelig fleksibel, humoristisk og sosial. Anonymous poster hash: ae16b...4a9
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #44 Skrevet 24. september 2015 La nå hi slippe å måtte forsvare sitt skolevalg. I Norge er spesialskolene i fåtall og det blir lang reisevei på mange, samt at man ikke får knyttet relasjoner i hjemkommunen. Det er ikke barnets evnenivå det er noe galt med. Anonymous poster hash: 7bd2f...992 Men når barnet uansett ikke vil være sosial på fritiden så trenger man faktisk ikke knytte kontakter i hjemkommunen... Anonymous poster hash: ae16b...4a9
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #45 Skrevet 24. september 2015 Etterhvet som ungen blir størret blir også stigmart større. Dette høres jo helt klart ut som spesialskolemateriale, hvor de har kvalifisert pedagogisk personale, ikke bare assistenter med kurs. Hva hvis ungen utagerer mot medelever da? Mot yngre? Man skal selvsagt ikke slå barn, men jeg kan forstå at det finnes en grense. I følge aml har alle rett på en arbeidsituasjon uten vold, også den ansatte! Anonymous poster hash: cc4d8...60b Stigmaet blir større - det er vi fullt klar over. Ja, spesialskole er alternativet hvis de ikke nå får til dette med BUP og veiledning fra spesialskolen (de har søkt om dette). Barnet utagerer ikke mot medelever såfremt ikke de har gjort noe mot barnet først og det er ingen voksne som barnet kan si ifra til (greit slik heldigvis!). Barnet kommer best overens med de som er 2 år yngre, men liker best småbarn og babyer. Slag/spark/biting er tegn på misnøye og protest mot "tvang" til ulike aktiviteter og fag. Ble et skoleår med ny lærer, 2 nye assistenter og dette har nok blitt for mye for barnet. Barnet er veldig avhengig av kjente faktorer/voksne, og etter en måned i denne situasjonen er det vanskelig med tilpasningene. Selvsagt har den ansatte rett på arbeid uten vold, men da må den ansatte være klar over at visse kriterier må ligge på plass, alt må være på skinner og går det galt må barnet holdes fast- ikke dytte eller slå tilbake. Det er ingen unnskyldning på barnets vegne, og vi snakker om å ikke bite/slå/sparke hver eneste morgen. Det er en kontinuerlig læringsprosess og både skolen og vi prøver å få ting på plass. Hjemme går det for det meste på skinner, og det går relativt langt mellom sinneutbrudd. Vi er på vei- tar bare lang tid. Når det kommer "set-backs" - spesielt i skolesituasjon- forverrer dette selvsagt forholdet mellom barnet og ansatte. Tålmodighet er virkelig en dyd når det gjelder barn med utfordringer! Anonymous poster hash: 230f9...92b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #46 Skrevet 24. september 2015 Mmmmh merkelig setting.. Om den ansatte velger å rapportere at han har slått barnet å det jo ligge noe mer bak, hvis ikke hadde han jo virkelig vært best tjent med å holde kjeft. Han vet jo at det er ulovlig å slå ,så ved og melde det inn graver han jo strengt tatt sin egen grav. Anonymous poster hash: 023f0...028
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #47 Skrevet 24. september 2015 Mmmmh merkelig setting.. Om den ansatte velger å rapportere at han har slått barnet å det jo ligge noe mer bak, hvis ikke hadde han jo virkelig vært best tjent med å holde kjeft. Han vet jo at det er ulovlig å slå ,så ved og melde det inn graver han jo strengt tatt sin egen grav. Anonymous poster hash: 023f0...028 Det finnes ærlige mennesker vet du... Anonymous poster hash: 80546...638
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #48 Skrevet 24. september 2015 Mmmmh merkelig setting.. Om den ansatte velger å rapportere at han har slått barnet å det jo ligge noe mer bak, hvis ikke hadde han jo virkelig vært best tjent med å holde kjeft. Han vet jo at det er ulovlig å slå ,så ved og melde det inn graver han jo strengt tatt sin egen grav. Anonymous poster hash: 023f0...028 Den ansatte ønsket å være åpen og ærlig om det. Den ansatte snakket med ledelsen umiddelbart etterpå. Vil ikke si "best tjent med å holde kjeft" da barnet også fortalte om dette hjemme. Jeg ba barnet vise meg hva som skjedde før jeg tok det opp med skolen. Best å legge seg flat og håpe på at det ikke blir politianmeldelse vil være det riktige valget når noe slikt skjer. Som skolen sa- det skulle aldri ha skjedd, men det gjorde det og nå er det vår jobb at det aldri skjer igjen. De har lagt seg flate, tatt grep og de ordner opp i situasjonen på den beste måten som de har forutsetninger for. De skal ha kudos for at de prøver å gjøre alt bedre igjen selv om det aldri skulle ha skjedd i første stedet. Om de hadde benektet eller forsvart det hadde vi vært i en helt annen situasjon. Da hadde vi garantert anmeldt det samt krevd at personen ble avsatt, men det var HELDIGVIS ikke det som skjedde. Derfor vil jeg si at det er bra at de har prøvd og gjort det de kan. Jeg var sint og oppgitt da jeg først hørte det, men etter et langt møte med ledelsen og alle grepene som de allerede hadde tatt og skulle ta så viser det at skolen tar fullt ansvar. Den ansatte får mest sannsynligvis ingen anmeldelse, men allikevel en reprimande som forhåpentligvis gjør at dette aldri vil skje igjen. HI Anonymous poster hash: 230f9...92b
Gjest Antarctica Skrevet 24. september 2015 #49 Skrevet 24. september 2015 Etterhvet som ungen blir størret blir også stigmart større. Dette høres jo helt klart ut som spesialskolemateriale, hvor de har kvalifisert pedagogisk personale, ikke bare assistenter med kurs. Hva hvis ungen utagerer mot medelever da? Mot yngre? Man skal selvsagt ikke slå barn, men jeg kan forstå at det finnes en grense. I følge aml har alle rett på en arbeidsituasjon uten vold, også den ansatte! Anonymous poster hash: cc4d8...60b Tenkte eksakt det samme. Voksne har også rettigheter. Og skolebytte er verre desto eldre man blir. Den umiddelbare kontakten etableres lettere mellom yngre barn.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #50 Skrevet 24. september 2015 Mmmmh merkelig setting.. Om den ansatte velger å rapportere at han har slått barnet å det jo ligge noe mer bak, hvis ikke hadde han jo virkelig vært best tjent med å holde kjeft. Han vet jo at det er ulovlig å slå ,så ved og melde det inn graver han jo strengt tatt sin egen grav. Anonymous poster hash: 023f0...028 Den ansatte ønsket å være åpen og ærlig om det. Den ansatte snakket med ledelsen umiddelbart etterpå. Vil ikke si "best tjent med å holde kjeft" da barnet også fortalte om dette hjemme. Jeg ba barnet vise meg hva som skjedde før jeg tok det opp med skolen. Best å legge seg flat og håpe på at det ikke blir politianmeldelse vil være det riktige valget når noe slikt skjer. Som skolen sa- det skulle aldri ha skjedd, men det gjorde det og nå er det vår jobb at det aldri skjer igjen. De har lagt seg flate, tatt grep og de ordner opp i situasjonen på den beste måten som de har forutsetninger for. De skal ha kudos for at de prøver å gjøre alt bedre igjen selv om det aldri skulle ha skjedd i første stedet. Om de hadde benektet eller forsvart det hadde vi vært i en helt annen situasjon. Da hadde vi garantert anmeldt det samt krevd at personen ble avsatt, men det var HELDIGVIS ikke det som skjedde. Derfor vil jeg si at det er bra at de har prøvd og gjort det de kan. Jeg var sint og oppgitt da jeg først hørte det, men etter et langt møte med ledelsen og alle grepene som de allerede hadde tatt og skulle ta så viser det at skolen tar fullt ansvar. Den ansatte får mest sannsynligvis ingen anmeldelse, men allikevel en reprimande som forhåpentligvis gjør at dette aldri vil skje igjen. HI Anonymous poster hash: 230f9...92b Var litt sånn jeg tenkte... At om han kommer krypende, erklærer seg skyldig og ikke vet hva godt han kan gjøre for å finne ut av situasjonen -er det vel kanskje ikke den gangen i livet du springer for og anmelde. Men,å ha han under oppsyn, og kreve at han ikke er alene med barnet ditt synes jeg er på sin plass. Anonymous poster hash: 023f0...028
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå