MammantilNurket Skrevet 19. september 2015 #51 Skrevet 19. september 2015 Jeg har store problemer med å ta Evenrud på alvor. Jeg forstår at noen kan oppfatte henne som appellerende, men jeg ser henne kun som en PR-kåt barnehagetante med i overkant stort formidlingsbehov og patos. Her er det mye prat og honnørord, og lite handling og substans. Jeg hadde ikke overlatt gullfisken min til henne. Da hun sto frem som eks-mobber mistet hun sin siste antydning til troverdighet. Eivor Evenrud er førskolelærer og barnehageblogger med mange viktige observasjoner og har selv stått frem som tidligere mobber. Jeg hadde ikke vært redd for å overlate mine barn til henne http://www.vg.no/nyheter/innenriks/skole-og-utdanning/staar-frem-som-mobber-paa-barneskolen-vi-var-grusomme-og-vi-skjoente-det-ikke/a/10141318/ Selv om jeg forstår dette så gleder jeg meg nok på barnslig vis over å ha oppnådd mer enn mine mobbere. Den verste hadde det ikke vanskelig hjemme, jeg kjente familien godt før mobbingen startet. Hun har en helt grei jobb i dag, men ingen muligheter, ingen mann og ingen barn. Vi var barn, eller tenåringer men hun sviktet meg såpass at jeg syns det er helt greit at det er veldig synlig i nærmiljøet at jeg har alt hun ikke har. Anonymous poster hash: b5b35...49d
Luksusdyret Skrevet 19. september 2015 #52 Skrevet 19. september 2015 Hun jobber som telefonselger og drev å søkte seg jobb i posten. Uheldigvis for henne kjenner jeg sjefen hun skulle på jobb inyervju med så hun fikk ikke den jobben Anonymous poster hash: f1b72...ef8 Så da hevna du deg på mobberen ved å ødelegge hennes sjanser til jobb. Da er du like ille. Anonymous poster hash: 10d11...27b Jeg har ikke dårlig samvittighet for fem flate øre. Ja jeg er voksen og hun var barn men hun ødela så vanvittig mye for meg. Det fryder meg faktisk at jeg på sett og vis har "hevnet" meg litt . Anonymous poster hash: f1b72...ef8 Jeg skjønner at du ikke ønsket å jobbe med henne, men å fryde seg over at hun ikke fikk jobben er ganske smålig. Du er jo ikke det spor bedre enn mobberen din Anonymous poster hash: 9ab1e...72f Synes det er greit, jeg, at mobberen får litt igjen...-karma rocks! You go girl! Anonymous poster hash: 0b9ef...c75 Jeg hadde ikke jobbet med henne om hun hadde fått jobben. Er en kamerat av meg som er sjefen der hun søkte. Haha jo jeg er bedre enn henne. Det hun gjorde kan ikke sammenlignes engang. Ikke sikkert hun hadde fått jobben uansett ikke at det spiller noen rolle. Jeg frydes og skjemmes ikke i det hele tatt. Synd hun aldri får vite om dette men jeg fryder meg på avstand Hehe takk du andre anonym. Håper andre mobbeofre får en lignende mulighet som jeg fikk Anonymous poster hash: f1b72...ef8 Beklager, men du klarer ikke å rettferdiggjøre det i mine øyne. Å glede seg over at man oppnår mer og bedre liv enn mobberen er helt naturlig. Men å gå inn for å ødelegge fir en jobbmulighet når dere er blitt voksne og mobbingen skjedde mens dere var barn, er bare lavmål. Karma har en tendens til å bite tilbake igjen vet du. Anonymous poster hash: 10d11...27b skulle nesten tro det gjalt deg, siden du henger deg så oppi det? Anonymous poster hash: 7acf9...761 Nei, jeg var et mobbeoffer selv. Anonymous poster hash: 10d11...27b Helt greit at jeg ikke kan rettferdiggjøre det ovenfor deg. Jeg vet jo at det egentlig er galt, samtididig bryr jeg meg ikke overhodet. Hun var så stygg og slem mot meg i mange år at jeg har ingen sympati ovenfor henne. Dette er det eneste jeg har gjort mot henne å i mine øyne er det altfor lite. Men jeg kommer ikke til å hevne meg på henne eller noe slikt. Da min kamerat nevnte at hun hadde søkt jobb hos han var det en gyldne mulighet som jeg ikke kunne la passere. Hadde gjort det samme igjen som jeg gjorde da. Helt greit at vi ikke er enige om dette men jeg står på mitt om at dette var rett Anonymous poster hash: f1b72...ef8 Jeg har et handikap som gjorde at jeg hadde ikke bare en, men mange mobbere. Og mange av de var direkte jævlige mot meg. Den ene gjorde at jeg begynte å sil-blø fra ene øret. Min beste hevn, føler jeg, er å sørge for at jeg er er bedre menneske enn de, ha et godt liv og fått gjort ting man aldri skulle tro var umulig for meg å få til - det må svi mer for disse grusomme mobberene mine. Helt greit at vi er uenige. Begge vi to har rett selv om jeg ikke klarer å rettferdige din fremgangsmåte. Det viktigste oppe i dette er at vi føler at det er rett for oss og at vi kan leve med det. Som SuperFries skrev lengre her oppe: Ikke alle mobbere på barneskolen er dårlige mennesker. De kan ha hatt dårlige tider. Anonymous poster hash: 10d11...27b Jeg har aldri hevnet meg på mine mobbere, men det folk sier at "beste hevnen er å gjøre det bra i livet" er utrolig bullshit. En som har mobbet deg og ikke brydde seg om du tok livet ditt som følge av mobbingen bryr seg katta om du gjør suksess i livet eller ikke. Folk som blir frosset ut, får stilltiende beskjed om at de ikke eksisterer og ikke teller. Ergo, teller heller ikke suksessen deres for mobberne. Har ALDRI opplevd eller hørt om en mobber som tok det ille at mobbeofrene hans fikk lys fremtid. Det er bare erkepedagogisk pjatt.
Luksusdyret Skrevet 19. september 2015 #53 Skrevet 19. september 2015 Jeg har store problemer med å ta Evenrud på alvor. Jeg forstår at noen kan oppfatte henne som appellerende, men jeg ser henne kun som en PR-kåt barnehagetante med i overkant stort formidlingsbehov og patos. Her er det mye prat og honnørord, og lite handling og substans. Jeg hadde ikke overlatt gullfisken min til henne. Da hun sto frem som eks-mobber mistet hun sin siste antydning til troverdighet. Eivor Evenrud er førskolelærer og barnehageblogger med mange viktige observasjoner og har selv stått frem som tidligere mobber. Jeg hadde ikke vært redd for å overlate mine barn til henne http://www.vg.no/nyheter/innenriks/skole-og-utdanning/staar-frem-som-mobber-paa-barneskolen-vi-var-grusomme-og-vi-skjoente-det-ikke/a/10141318/ Selv om jeg forstår dette så gleder jeg meg nok på barnslig vis over å ha oppnådd mer enn mine mobbere. Den verste hadde det ikke vanskelig hjemme, jeg kjente familien godt før mobbingen startet. Hun har en helt grei jobb i dag, men ingen muligheter, ingen mann og ingen barn. Vi var barn, eller tenåringer men hun sviktet meg såpass at jeg syns det er helt greit at det er veldig synlig i nærmiljøet at jeg har alt hun ikke har. Anonymous poster hash: b5b35...49d Enig der. Har ingen tro eller respekt for verken henne som fikk "antimobbeprisen", og som har vært mobber på ungdomsskolen - hun ble "frelst", men ser fortsatt ikke sin fulle og hele skyld i mobbingen hun utøvet. Det er et hån mot hennes tidligere ofre å gi henne mobbeprisen!! Samme med dem som plutselig blir "frelst" og slutter med vold, trusler og torpedovirksomhet, holder foredrag om antivold osv. Samtidig som kone og barn har bodd på kode 6 i mange år. Dessverre, har du ødelagt flere liv så vil du aldri får min respekt, og jeg vil alltid ta det du sier med en klype salt.
MammantilNurket Skrevet 19. september 2015 #54 Skrevet 19. september 2015 (endret) Jeg har store problemer med å ta Evenrud på alvor. Jeg forstår at noen kan oppfatte henne som appellerende, men jeg ser henne kun som en PR-kåt barnehagetante med i overkant stort formidlingsbehov og patos. Her er det mye prat og honnørord, og lite handling og substans. Jeg hadde ikke overlatt gullfisken min til henne. Da hun sto frem som eks-mobber mistet hun sin siste antydning til troverdighet. Eivor Evenrud er førskolelærer og barnehageblogger med mange viktige observasjoner og har selv stått frem som tidligere mobber. Jeg hadde ikke vært redd for å overlate mine barn til henne http://www.vg.no/nyheter/innenriks/skole-og-utdanning/staar-frem-som-mobber-paa-barneskolen-vi-var-grusomme-og-vi-skjoente-det-ikke/a/10141318/ Selv om jeg forstår dette så gleder jeg meg nok på barnslig vis over å ha oppnådd mer enn mine mobbere. Den verste hadde det ikke vanskelig hjemme, jeg kjente familien godt før mobbingen startet. Hun har en helt grei jobb i dag, men ingen muligheter, ingen mann og ingen barn. Vi var barn, eller tenåringer men hun sviktet meg såpass at jeg syns det er helt greit at det er veldig synlig i nærmiljøet at jeg har alt hun ikke har. Anonymous poster hash: b5b35...49d Enig der. Har ingen tro eller respekt for verken henne som fikk "antimobbeprisen", og som har vært mobber på ungdomsskolen - hun ble "frelst", men ser fortsatt ikke sin fulle og hele skyld i mobbingen hun utøvet. Det er et hån mot hennes tidligere ofre å gi henne mobbeprisen!! Samme med dem som plutselig blir "frelst" og slutter med vold, trusler og torpedovirksomhet, holder foredrag om antivold osv. Samtidig som kone og barn har bodd på kode 6 i mange år. Dessverre, har du ødelagt flere liv så vil du aldri får min respekt, og jeg vil alltid ta det du sier med en klype salt. Vi kan si mye rart om Eivor Evenrud, men hun er IKKE dum. Hun har ambisjoner og dersom hun skulle bli "avslørt" som mobber ville de være uheldig.Derfor tok hun kontrollen: hun tok saken i egne hender, gikk til pressen og sto frem med sin historie. Et veldig smart (og sleipt) trekk. Endret 19. september 2015 av MammantilNurket
Gjest Darwinia:-) Skrevet 19. september 2015 #55 Skrevet 19. september 2015 (endret) Hun jobber som telefonselger og drev å søkte seg jobb i posten. Uheldigvis for henne kjenner jeg sjefen hun skulle på jobb inyervju med så hun fikk ikke den jobben Anonymous poster hash: f1b72...ef8 Så da hevna du deg på mobberen ved å ødelegge hennes sjanser til jobb. Da er du like ille. Anonymous poster hash: 10d11...27b Jeg har ikke dårlig samvittighet for fem flate øre. Ja jeg er voksen og hun var barn men hun ødela så vanvittig mye for meg. Det fryder meg faktisk at jeg på sett og vis har "hevnet" meg litt . Anonymous poster hash: f1b72...ef8 Jeg skjønner at du ikke ønsket å jobbe med henne, men å fryde seg over at hun ikke fikk jobben er ganske smålig. Du er jo ikke det spor bedre enn mobberen din Anonymous poster hash: 9ab1e...72f Synes det er greit, jeg, at mobberen får litt igjen...-karma rocks! You go girl! Anonymous poster hash: 0b9ef...c75 Jeg hadde ikke jobbet med henne om hun hadde fått jobben. Er en kamerat av meg som er sjefen der hun søkte. Haha jo jeg er bedre enn henne. Det hun gjorde kan ikke sammenlignes engang. Ikke sikkert hun hadde fått jobben uansett ikke at det spiller noen rolle. Jeg frydes og skjemmes ikke i det hele tatt. Synd hun aldri får vite om dette men jeg fryder meg på avstand Hehe takk du andre anonym. Håper andre mobbeofre får en lignende mulighet som jeg fikk Anonymous poster hash: f1b72...ef8 Beklager, men du klarer ikke å rettferdiggjøre det i mine øyne. Å glede seg over at man oppnår mer og bedre liv enn mobberen er helt naturlig. Men å gå inn for å ødelegge fir en jobbmulighet når dere er blitt voksne og mobbingen skjedde mens dere var barn, er bare lavmål. Karma har en tendens til å bite tilbake igjen vet du. Anonymous poster hash: 10d11...27b Du høres ut som en tidligere mobber som er redd for at Karma skal komme og ta nettopp deg. En som ikke synes det er rettferdig at det man gjorde som barn og tenåring skal ha noenting å si for deg som voksen, mens offrene må leve med skadene de ble gitt. Hvis du faktisk gidder å lese videre og lese Anonymkodene sikkelig så har jeg skrevet at jeg selv ble mobbet av mange. Ble til og med blodig for meg. Jeg har ALDRI vært en mobber! Anonymous poster hash: 10d11...27b Jeg har lest anonymkodene, jeg vet at du ikke har vært mobber. Jeg sier heller ikke at du ER en mobber, men at du HØRES ut som en mobber. Den type utsagn du kommer med er veldig vanlig at man hører fra mobbere og ikke fra mobbeoffere. Synes det er fint at du ønsker å se ting fra mobberens side, men ikke gå så opp i oppgaven at du glemmer å se ting fra ofrenes side. Det er faktisk langt viktigere. Endret 19. september 2015 av Darwinia:-)
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #56 Skrevet 19. september 2015 Hun jobber som telefonselger og drev å søkte seg jobb i posten. Uheldigvis for henne kjenner jeg sjefen hun skulle på jobb inyervju med så hun fikk ikke den jobben Anonymous poster hash: f1b72...ef8 Så da hevna du deg på mobberen ved å ødelegge hennes sjanser til jobb. Da er du like ille. Anonymous poster hash: 10d11...27b Jeg har ikke dårlig samvittighet for fem flate øre. Ja jeg er voksen og hun var barn men hun ødela så vanvittig mye for meg. Det fryder meg faktisk at jeg på sett og vis har "hevnet" meg litt . Anonymous poster hash: f1b72...ef8 Jeg skjønner at du ikke ønsket å jobbe med henne, men å fryde seg over at hun ikke fikk jobben er ganske smålig. Du er jo ikke det spor bedre enn mobberen din Anonymous poster hash: 9ab1e...72f Synes det er greit, jeg, at mobberen får litt igjen...-karma rocks! You go girl! Anonymous poster hash: 0b9ef...c75 Jeg hadde ikke jobbet med henne om hun hadde fått jobben. Er en kamerat av meg som er sjefen der hun søkte. Haha jo jeg er bedre enn henne. Det hun gjorde kan ikke sammenlignes engang. Ikke sikkert hun hadde fått jobben uansett ikke at det spiller noen rolle. Jeg frydes og skjemmes ikke i det hele tatt. Synd hun aldri får vite om dette men jeg fryder meg på avstand Hehe takk du andre anonym. Håper andre mobbeofre får en lignende mulighet som jeg fikk Anonymous poster hash: f1b72...ef8 Beklager, men du klarer ikke å rettferdiggjøre det i mine øyne. Å glede seg over at man oppnår mer og bedre liv enn mobberen er helt naturlig. Men å gå inn for å ødelegge fir en jobbmulighet når dere er blitt voksne og mobbingen skjedde mens dere var barn, er bare lavmål. Karma har en tendens til å bite tilbake igjen vet du. Anonymous poster hash: 10d11...27b Du høres ut som en tidligere mobber som er redd for at Karma skal komme og ta nettopp deg. En som ikke synes det er rettferdig at det man gjorde som barn og tenåring skal ha noenting å si for deg som voksen, mens offrene må leve med skadene de ble gitt.Hvis du faktisk gidder å lese videre og lese Anonymkodene sikkelig så har jeg skrevet at jeg selv ble mobbet av mange. Ble til og med blodig for meg. Jeg har ALDRI vært en mobber! Anonymous poster hash: 10d11...27b Jeg har lest anonymkodene, jeg vet at du ikke har vært mobber. Jeg sier heller ikke at du ER en mobber, men at du HØRES ut som en mobber. Den type utsagn du kommer med er veldig vanlig at man hører fra mobbere og ikke fra mobbeoffere. Synes det er fint at du ønsker å se ting fra mobberens side, men ikke gå så opp i oppgaven at du glemmer å se ting fra ofrenes side. Det er faktisk langt viktigere. Vel, ingen av mine mobbere har sagt dette til meg. Det er noe jeg selv har kommet fra til mens jeg har bearbeidet mobbingen mot meg. Og jeg ser det da virkelig fra mobbeofferenes sin side, jeg har virkelig fått kjenne på kroppen hvor jævlige barn er som mobbere. Men jeg vil ikke synke ned til deres nivå ved å ta igjen ved å være grusom tilbake. Anonymous poster hash: 10d11...27b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå