Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #1 Skrevet 15. september 2015 Han er 15 år, og jeg er så ukomfortabel med åvskulle "blotte" frem magen min!!! Føler det blir så feil å ha ham med. Ukomfortabelt og uhyggelig for min del. Vil dette skal være en fin opplevelse. Ikke anstrengt!!! Er det ok å si nei til bare han?? Problemet ligger i at jeg har ei på snart 2 år som må bli med. Har ikke noen som kan passe henne. Anonymous poster hash: 5e7a9...4a6
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #2 Skrevet 16. september 2015 Selvfølgelig er det ok å si nei, og like selvfølgelig er det forskjell på en toåring og en femtenåring. Men, kan ikke femtenåringen passe toåringen? Utover det er det temmelig sært å ha et så labert forhold til enten egen kropp og/eller eget stebarn at man ikke kan vise frem en gravid mage, men dette er gjerne ikke tidspunktet for deg å akuttfikse noen av delene. Anonymous poster hash: 97e0b...345
Mamma_til_2 Skrevet 16. september 2015 #3 Skrevet 16. september 2015 Ser den men skjønner og 15 åringen, jeg syns at får en være med så skal begge få Være med.
Anyne Skrevet 16. september 2015 #4 Skrevet 16. september 2015 15 åringen kan da passe 2 åringen i mens?
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. september 2015 #5 Skrevet 16. september 2015 Så i sommer gikk du påkledd uten at han så magen din? Du kommer vel til å blottlegge puppene i tiden fremover? Hadde du sagt nei om det var din egen sønn? Enten får du ta med begge eller så får han passe 2åringen
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #6 Skrevet 16. september 2015 Begge eller ingen. Tydelig at du ikke liker din stesønn Anonymous poster hash: 10c51...667
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #7 Skrevet 16. september 2015 Herregud! At en femtenårig stesønn vil være med på ultralyd hadde jeg kun sett på som KJEMPEPOSITIVT. Det er jo bare et tegn på at han faktisk bryr seg om den lille som skal komme. Tenk så koselig at han kan få et forhold til han/hun allerede nå. Er du den samme som ikke ville ha med stesønnen på bildene kanskje? Du må jo være skrekkeksempelet på en stemor... Anonymous poster hash: 3873e...300
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #8 Skrevet 16. september 2015 Det er jo fantastisk at han vil bli med? Hadde du vært like uenig hvis det var din egen sønn? Han prøver å skape kontakt og du avviser ham. Du virker litt enkel! Anonymous poster hash: d75c5...57c
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #9 Skrevet 16. september 2015 Uff, jeg fikk litt vondt av ham. Det er jo hans søsken som ligger der inne, synes det er kjempepositivt at han viser interesse og vil være med. Ellers enig i at han kan passe toåringen. Ville ikke tatt med bare det ene barnet i alle fall. Evt kan du dra alene på ul og få med film, så kan dere alle se filmen sammen etterpå. Da slipper du å vise magen, og ingen blir dyttet utenfor. Anonymous poster hash: c5d00...0bc
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #10 Skrevet 16. september 2015 La 15åringen passe 2åringen. 2 åringen har ingen utbytte av å være med og kommer til å kjede seg og lage ablegøyer. Det vil ta ditt fokus bort fra den fine opplevelsen ultralydundersøkelsen bør være. Og ultralydleger vil nok sette utrolig stor pris på om 2 åringen ikke er tilstede slik at de greier å holde fokus på det de skal. Anonymous poster hash: 56ea5...759
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #11 Skrevet 16. september 2015 Går ikke 2 åringen i barnehage? Har du virkelig ingen besteforeldre, naboer eller noe som kan passe 2 åringen? Syns ikke en 2 åring har noe på ul å gjøre. Tenk om noe er galt i magen? Tenk om 2 åringen slår seg vrang? Blir redd? Osv. I tillegg bør enten begge barna eller ingen være med. 15 åringen kan vel passe 2 åringen? Blottlegge magen? Ærlig talt hva er det for noe tull? La nå 15 åringen få bli en del av familieforøkelsen. La han få kjenne babyen sparker og se bilder og helst være med på ul. Tenk hvilken tilknytning han får! Du har en storebror som antagelig gleder seg masse og kan være til stor hjelp både i familien og også som barnevakt etterhvert. Hadde det vært din 15 åring hadde du nok gladelig tatt han med. Anonymous poster hash: 40745...74b
anonomous Skrevet 16. september 2015 #12 Skrevet 16. september 2015 Nå synes jeg at Ul nok er best for kun mor og far (evt en annen voksenperson) men om min toåring skulle vært med og min stesønn også hadde ytret ønske om å være med så hadde jeg selvfølgelig lagt til rette for det. Nå har mine stesønner ikke interessert seg så mye før etter søsknene ble født så jeg hadde blitt glad for at de hadde interessert seg så tidlig. Blottlegge diverse kroppsdeler må du nok bare venne deg til med mindre du ikke skal amme. Skal du amme må Puppen frem ofte og da blotter du både mage og pupper foran andre. Om du ikke låser deg inne på et rom da. Men da blir det lite sosial liv på deg mtp barnet mest sannsynlig spiser ganske ofte.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #13 Skrevet 16. september 2015 Jøss, det er virkelig noe av det rareste jeg har hørt på lenge, du vil ikke at stesønnen din skal se magen din? Herlighet, du er voksen, du venter ditt andre barn og har stebarn, slike teite hang-ups som at det er farlig å vise frem magen sin må du prøve å jobbe deg forbi før du smitter barna dine med slike usunne kroppsholdninger altså. En gravid mage er helt naturlig, og at en 15 år gammel storebror har lyst til å være med på ul er jo kjempepositivt! Anonymous poster hash: fb5f4...ea4
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #14 Skrevet 16. september 2015 Jeg tenker alvorlig talt at du bare må ta deg sammen. Han kommer ikke til å være interessert i å se på magen din, men på skjermen. Du er voksen, og du skal bli mor til denne guttens søsken. Det er supert at han er interessert, slett ikke alle 15-åringer ville vært det. Du risikerer å få gutten til å føle seg tilsidesatt og som et mindreverdig søsken selv før barnet er født. Dette handler om noe langt mer enn din bluferdighet (og det er ikke en innvendig UL, akkurat). Skjerp deg, og fokuser på det som er viktig, ikke på deg selv. Anonymous poster hash: c3057...78a
*Miss Marple* Skrevet 16. september 2015 #15 Skrevet 16. september 2015 Du får be jordmor/lege legge et håndkle over magen da? Jeg syns det er fint at en 15 åring er så interessert og glad for å få et søsken at han vil være med på ul. Men om det er helt uaktuelt å inkludere han i dette, så tar du ikke med toåringen heller. Alle eller ingen, det gjelder vel hos de fleste søskenflokker når det gjelder sånn ting?
nasse nøffen Skrevet 16. september 2015 #16 Skrevet 16. september 2015 hjelpes meg, det er det rareste jeg har hørt på lenge. Da regner jeg med at du ALDRI går med bikini heller.... Dette har ikke noe med magen din å gjøre, men det faktum at du ikke vil ha med din stesønn. Skjerp deg!!!!! og dersom du faktisk har komplekser, så er dette jaggu noe du bør jobbe med, og da er dette begynnelsen.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #17 Skrevet 16. september 2015 Høres søren meg litt ekkelt ut Sært at en 15 år gammel gutt spør om dette. Anonymous poster hash: c3d6d...663
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #18 Skrevet 16. september 2015 Jeg skjønner deg godt. Var i akkurat samme situasjon som deg. I tillegg bretter de klærne dine godt ned så deler av venusberget blir synlig. Dette på toppen av at det stilles spørsmål om tidligere svangerskap, aborter osv. Jeg bet det i meg og lot 15-åringen bli med. Men det var direkte ukomfortabelt. Anonymous poster hash: 3dda1...a12
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #19 Skrevet 16. september 2015 Skjønner ikke helt svarene her, er det virkelig så merkelig at noen har problemer med å vise frem magen sin? Jeg har det selv, og nei, jeg går aldri i bikini, jeg bader i badedrakt. Jeg lever helt fint uten å vise frem magen min, det er ikke noe som hemmer hverken meg eller barnet mitt på noen måte. Og det er da virkelig ikke noe rart at det er lettere å la eget barn se enn en nesten voksen stesønn. Jeg skjønner deg HI, men hvis du ikke klarer å ha ham med så ville jeg funnet en løsning for å ikke ha med 2-åringen heller. Selv om grunnen din er personlig og ikke har noe med stesønnen å gjøre, at han er mindre søsken til babyen el.l, så vil det kanskje føles slik for ham hvis det blir gjort forskjell. Og det bør du ta hensyn til. Anonymous poster hash: 89074...42e
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #20 Skrevet 16. september 2015 Høres søren meg litt ekkelt ut Sært at en 15 år gammel gutt spør om dette. Anonymous poster hash: c3d6d...663 Hvorfor skulle det være sært at en 15 år gammel gutt synes det er interessant å se søskenet sitt på ultalyd? Jeg fikk selv et søsken da jeg var 15, og jeg var kjempeinteressert i hvor stort fosteret var og hvor mye det utviklet seg fra uke til uke. Hvis 3D-ultralyd hadde vært et alternativ den gangen, hadde jeg hatt veldig, veldig lyst til å være med! Nå var det min biologiske mor som var gravid, men tror ikke det hadde vært annerledes dersom det hadde vært en stemor. Anonymous poster hash: c3057...78a
Krumelur Skrevet 16. september 2015 #21 Skrevet 16. september 2015 Jeg skjønner deg godt. Var i akkurat samme situasjon som deg. I tillegg bretter de klærne dine godt ned så deler av venusberget blir synlig. Dette på toppen av at det stilles spørsmål om tidligere svangerskap, aborter osv. Jeg bet det i meg og lot 15-åringen bli med. Men det var direkte ukomfortabelt. Anonymous poster hash: 3dda1...a12 Har aldri fått spørsmål om aborter på ultralyd..
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #22 Skrevet 16. september 2015 Høres søren meg litt ekkelt ut Sært at en 15 år gammel gutt spør om dette. Anonymous poster hash: c3d6d...663 Hvorfor skulle det være sært at en 15 år gammel gutt synes det er interessant å se søskenet sitt på ultalyd? Jeg fikk selv et søsken da jeg var 15, og jeg var kjempeinteressert i hvor stort fosteret var og hvor mye det utviklet seg fra uke til uke. Hvis 3D-ultralyd hadde vært et alternativ den gangen, hadde jeg hatt veldig, veldig lyst til å være med! Nå var det min biologiske mor som var gravid, men tror ikke det hadde vært annerledes dersom det hadde vært en stemor. Anonymous poster hash: c3057...78a Altså. Jeg sa JEG synes det er sært. Sa ikke at alle andre må synes det. Hva dine interesser var som femtenåring er da meg likegyldig. Det er spesielt. Ultralyd er privat. Ungene får se bilde. Anonymous poster hash: c3d6d...663
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #23 Skrevet 16. september 2015 Jeg tenker at du bestemmer dette helt selv. Men får du virkelig LOV til å ha med toåringen? Her er det ikke lov å ta med barn på ul. Jeg foreslår som så mange andre; la eldste passe yngste. Eventuelt ta begge med, men la dem vente ute på gangen. La 15 åringen ta hånd om toåringen. Det finnes kanskje en lekeplass på sykehusets område? Anonymous poster hash: edd0c...3b7
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #24 Skrevet 16. september 2015 Jeg skjønner deg godt. Var i akkurat samme situasjon som deg. I tillegg bretter de klærne dine godt ned så deler av venusberget blir synlig. Dette på toppen av at det stilles spørsmål om tidligere svangerskap, aborter osv. Jeg bet det i meg og lot 15-åringen bli med. Men det var direkte ukomfortabelt. Anonymous poster hash: 3dda1...a12 Har aldri fått spørsmål om aborter på ultralyd.. Dessuten er en 3D ultralyd gjerne noe en tar for morro skyld og betaler selv for, det er ikke en del av den vanlige svangerskapsomsorgen, så hvorfor i alle dager skulle de spørre om tidligere aborter o.l? De er jo ikke hjernedøde de som tar en 3D ul heller, når man kommer en hel familie så vet de jo at dere kommer for å få en titt på hvordan barnet ser ut og vil selvfølgelig vinkle undersøkelsen sånn og ikke stille kleine spørsmål foran storebror på 15 år. Anonymous poster hash: fb5f4...ea4
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #25 Skrevet 16. september 2015 Høres søren meg litt ekkelt ut Sært at en 15 år gammel gutt spør om dette. Anonymous poster hash: c3d6d...663 Hvorfor skulle det være sært at en 15 år gammel gutt synes det er interessant å se søskenet sitt på ultalyd? Jeg fikk selv et søsken da jeg var 15, og jeg var kjempeinteressert i hvor stort fosteret var og hvor mye det utviklet seg fra uke til uke. Hvis 3D-ultralyd hadde vært et alternativ den gangen, hadde jeg hatt veldig, veldig lyst til å være med! Nå var det min biologiske mor som var gravid, men tror ikke det hadde vært annerledes dersom det hadde vært en stemor. Anonymous poster hash: c3057...78a Altså. Jeg sa JEG synes det er sært. Sa ikke at alle andre må synes det. Hva dine interesser var som femtenåring er da meg likegyldig. Det er spesielt. Ultralyd er privat. Ungene får se bilde. Anonymous poster hash: c3d6d...663 Og jeg spurte deg hvorfor DU synes det er sært. Kan du ikke svare på spørsmålet? Anonymous poster hash: c3057...78a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå