Gå til innhold

Flere enn meg som synes bryllup er harry?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg med den grønne kjolen: Jeg var grønn når det kom til både det ene og det andre som har med forhold å gjøre, så jeg syntes kjolen passet for anledningen. Dessuten kler jeg grønt. Men selvsagt utbroderte jeg ikke kjolevalget mitt til andre enn mannen min, det forundrer meg at noen i det hele tatt kan tro at jeg gjorde det. Det hadde jo vært kjempeharry.

Anonymous poster hash: d3ae2...ef9

Det forundrer deg at noen tror det? Du skrev at det var årsaken, og da du fikk som svar at det var litt rart så skrev du tilbake at du ikke bryr deg om hva andre tenker om deg. Så ja, det virket som om det var noe du nevnte i talen eller noe!

Anonymous poster hash: d83a2...4c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå roter du fælt. Jeg skrev at flere var forundret over kjolevalget mitt. Fordi den var grønn, de hadde visst ikke sett en grønn brudekjole før.

Skrevet

Nå roter du fælt. Jeg skrev at flere var forundret over kjolevalget mitt. Fordi den var grønn, de hadde visst ikke sett en grønn brudekjole før.

Ja vel. Var sikkert fint. Synes flere burde ha farge på brudekjolene sine.

Skrevet

Jeg valgte lysegrønn brudekjole. Ikke jomfru, men fremdeles nokså grønn på området. Det var mange som hevet på øyenbrynet over kjolevalget mitt, men jeg var fornøyd :-)

Å kjære vene.

Aldri hørt om noen som tror kjolen representerer sexuell erfaring.

Anonymous poster hash: 8047a...77b

Det er det utrolig mange som tror, som HI, som tror den hvite kjolen symboliserer jomfruelighet (og det gjorde den nok også en gang i tiden, da hvitt ble populært i Victoriatiden, men nå er det bare en motefarge). Men litt rart å lage seg egne fargekoder. 

Det synes jeg faktisk var en god måte å ta hånd om eierskapet til eget bryllup på, særlig siden vedkommende jo sier at dette var en intern greie mellom henne og mannen.

Skrevet

Jeg valgte lysegrønn brudekjole. Ikke jomfru, men fremdeles nokså grønn på området. Det var mange som hevet på øyenbrynet over kjolevalget mitt, men jeg var fornøyd :-)

Å kjære vene.

Det er det utrolig mange som tror, som HI, som tror den hvite kjolen symboliserer jomfruelighet (og det gjorde den nok også en gang i tiden, da hvitt ble populært i Victoriatiden, men nå er det bare en motefarge). Men litt rart å lage seg egne fargekoder. 

Det synes jeg faktisk var en god måte å ta hånd om eierskapet til eget bryllup på, særlig siden vedkommende jo sier at dette var en intern greie mellom henne og mannen.

Haha! Skulle gjerne sett hvilken farge din brudekjole hadde hatt dersom du hadde fulgt hennes eksempel  :legrine:

Skrevet

Å kjære vene.

Haha! Skulle gjerne sett hvilken farge din brudekjole hadde hatt dersom du hadde fulgt hennes eksempel  :legrine:

I alle fall ikke hvit eller lysegrønn, det stemmer.

Skrevet

Å kjære vene.

Nei, du måtte nok beveget deg til den andre enden av fargeskalaen - og muligens tydd til mønster også?

Gjest Antarctica
Skrevet

Her kokte det ned til intet giftermål. Å slepe meg med opp mellom benkeradene og leke romantisk - huff, nei, så galt unner jeg ikke min kjære.

Enda verre med damer i tredveåra som skal "gis bort" av sin far. Ville ha dødd av skam.

Tanken på bunader, fest, musikk og mat hadde vi oppe til behandling. Men det juridiske ved giftermål ble rett og slett for kludrete.

Hvordan kan det juridiske med giftemål være mer kludrete enn samboerskap? Det er jo så mye enklere. Nå er det nok på endel områder sånn at samboerskap juridisk er likestilt med ekteskap, men slett ikke på alle.

Anonymous poster hash: 38e32...1c4

Hvis man har hver sine barn og ingen felles, hver sine eiendommer og ingen felles, så er det juridiske fullt av fallgruber, der man risikerer å fornærme arvinger, bli ansvarlig for andres gjeld osv.

Skrevet

Å kjære vene.

Haha! Skulle gjerne sett hvilken farge din brudekjole hadde hatt dersom du hadde fulgt hennes eksempel :legrine:

Sikkert brannrød. ;)

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Jeg er for ekteskap. Men synes den kirkebiten er så flaut og harry🙈 alle snur seg og ser på damen som går opp gulvet i hvit kjole.. Men hun er jo ikke uskyldig som kjolen skal symbolisere, de fleste har jo mange barn. Er ikke opp til meg å bestemme hva som er harry såklart, bare lurer på om flere har samme mening som meg når det gjelder kirkebiten? Festen og slik er jo stas, at man feirer forholdet sitt ☺️

Anonymous poster hash: f80fc...3d2

Den hvite kjolen har egentlig ingenting med uskyld å gjøre. Det er noe man har funnet på i senere tid. Så nei, jeg har ingen problemer med hvite bruder uten jomfrudom. Jeg synes derimot det er litt festlig med folk som har et problem med det😊

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg er for ekteskap. Men synes den kirkebiten er så flaut og harry alle snur seg og ser på damen som går opp gulvet i hvit kjole.. Men hun er jo ikke uskyldig som kjolen skal symbolisere, de fleste har jo mange barn. Er ikke opp til meg å bestemme hva som er harry såklart, bare lurer på om flere har samme mening som meg når det gjelder kirkebiten? Festen og slik er jo stas, at man feirer forholdet sitt ☺

Anonymous poster hash: f80fc...3d2

Den hvite kjolen har egentlig ingenting med uskyld å gjøre. Det er noe man har funnet på i senere tid. Så nei, jeg har ingen problemer med hvite bruder uten jomfrudom. Jeg synes derimot det er litt festlig med folk som har et problem med det

Hvit kjole har ikke vært vanlig så lenge som folk tror, på 100 år gamle brudebilder er kjolen svart. Men det blir sagt av mange at det skal være noe med uskyld i det, da. (Kjenner f eks til bestemødre som ble veldig fornærma over at barnebarnet gifta seg i blå kjole, for eksempel! Da hadde hun jo tatt bryllupsnatten på forskudd...)

Og den syke tradisjonen vi har overtatt fra andre steder om at faren "gir bort" brura?

Litt sånn, "nå har jeg voktet hennes dyd så lenge jeg klarte, nå får du ta over"?!? :sjokkert:

Skrevet

Ojda.. Noen bitre damer som enda ikke har fått ring på fingeren eller?

Anonymous poster hash: 19053...9f0

Jeg tenkte det samme. Mange damer her med menn som ikke gidder å gifte seg med dem. Tenker det blir andre toner den dagen kjæresten deres frir. Da er det ikke lenger teit, men tradisjoner som er koselig og holde i hevd

Anonymous poster hash: 12728...452

Skrevet

Men altså. Skal vi slutte å gjøre alt som er harry, er det jammen ikke mye moro igjen. Elsker når folk byr og tar den helt ut! Selvsagt er bryllup harry. Tradisjoner er harry, pynting er harry, fyll er harry, følelser er harry. Bryllupet har alt! Love it!

Skrevet

Synes faktisk det er litt trist at så mange ser på bryllup som harry, og at de som gifter seg i voksen alder er ekstra harry/kleine. :(

Hva gjør at dere setter aldersgrense på kjærligheten?

Er det bare de som er så heldige å finne den store kjærligheten før de fyller 25 som har lov til å feire?

Må man automatisk nøye seg med samboerskap om man finner den eneste ene etter fyllte 30?

Bør man forvente at venner, familie og andre gjester hvisker og ler bak ryggen sin når man går opp kirkegolvet, eller danser brudevalsen, om man ikke er "ung nok" til å bli godkjent som brud?

Takk for den liksom. Takk for at jeg er harry og at dere sikker lo av meg, på den ene dagen i mitt liv der jeg har turt å være midtpunktet, og der jeg følte meg uendelug vakker, i hvit kjole og med slør.

Hilsen dumme meg i midten av trettiåra, som etter mange single år etter et veldig vondt forhold, endelig fant HAM da jeg var 31...og som tidligere i år hadde den vakreste dagen i hele mitt liv, da bryllupet jeg hadde dagdrømt om i kanskje tjue år endelig ble virkelighet.

Anonymous poster hash: 05433...547

Skrevet

Jeg er enig i at hvit kjole på tydelige ikke-jomfruer, og "oppvisning" langs kirkegulvet er rart. Hva med bunad? Det er det stasligste plagget de fleste har, det symboliserer ikke renhet/jomfru, og det er tradisjonelt.

Vil ikke føle meg som en budeie dagen jeg gifter meg.

Og selv om jeg hadde hatt sex så var jeg på ingen måte uren dagen jeg giftet meg. Faktisk var jeg nydusja, og den hvite kjolen representerte mer den rene og ærlige kjærligheten jeg følte og føler for mannen min, fremfor en intakt jonfruhinne :)

Kirken droppa vi da, den får kristenfolket gifte seg i.

Anonymous poster hash: d5ca9...885

Hva? Budeie når du bruker bunad? Fy flate, for pisspreik. Du er kanskje ikke klar over at bunad er det flotteste festantrekk vi har?

Anonymous poster hash: 08625...15c

"Du er kanskje ikke klar over at bunad er det flotteste festantrekk vi har?"

Du er kanskje ikke klar over at det er din høyst subjektive mening, og at det ikke er tvang å like bunad?

Mener du jeg skal gifte meg i et antrekk jeg ikke føler meg vel i fordi DU liker det?

Anonymous poster hash: d5ca9...885

Ikke jeg som kommenterte, men selv om du ikke liker bunad så kan du vel snakke på en litt mer respektfullt måte? Det er jo tross alt snakk om et nasjonalplagg, et plagg som betyr veldig mye for mange av oss.

"Hvis du ikke har noe pent å si burde du holde munn..:"

Skrevet

Det fineste brudeparet jeg har opplevd er da min sønns oldemor giftet at med sin kjæreste. (Hun hadde vært enke i mange år)

Hun stilte i hvit brudekjole, han i dress. Da var begge nærmere åtti år❤️

Gjest Antarctica
Skrevet

Synes faktisk det er litt trist at så mange ser på bryllup som harry, og at de som gifter seg i voksen alder er ekstra harry/kleine. :(

Er det bare de som er så heldige å finne den store kjærligheten før de fyller 25 som har lov til å feire?

Må man automatisk nøye seg med samboerskap om man finner den eneste ene etter fyllte 30?

Bør man forvente at venner, familie og andre gjester hvisker og ler bak ryggen sin når man går opp kirkegolvet, eller danser brudevalsen, om man ikke er "ung nok" til å bli godkjent som brud?

Takk for den liksom. Takk for at jeg er harry og at dere sikker lo av meg, på den ene dagen i mitt liv der jeg har turt å være midtpunktet, og der jeg følte meg uendelug vakker, i hvit kjole og med slør.

Hilsen dumme meg i midten av trettiåra, som etter mange single år etter et veldig vondt forhold, endelig fant HAM da jeg var 31...og som tidligere i år hadde den vakreste dagen i hele mitt liv, da bryllupet jeg hadde dagdrømt om i kanskje tjue år endelig ble virkelighet.

Var vel ingen som sa det. Andres bryllup kan være hyggelige, de, men det betyr jo ikke at man ønsker seg i deres sted.

At folk gifter seg i trettiåra er helt i orden det også, men å spille et skuespill om at de nå starter noe helt nytt (hvis de har bodd sammen i ti år) eller at brudens far "gir henne bort", er kleint. Og å ha store brylluper for 2. og 3. gang med like pompøs kjole og like mange gjester som 1.gang er også kleint. Da er det ikke kjærligheten man feirer, men følelsen av å være prinsesse for en dag...

Skrevet

Vi hadde en minivielse uten fest, veldig fornøyd med det. Prøvde kjoler i alle slags farger, men det var altså lys som passet best og hadde en grei pris, følte meg ikke harry av den grunn. Det eneste som var harry er at kjolen viste seg å være litt gjennomsiktig, Haha. Jaja. Bra det ikke var store greiene og særlig med folk.

Anonymous poster hash: 7c9a2...2c9

Skrevet

Trur du misforstår, er vel ikkje nokon som har sett aldersgrense på å gifte seg?  Men fleire av os synes den "gje vekk brura" greia er veldig merkeleg om ein har vore sambuarar i fleire år, og har barn frå før. Kan og skjøne at store pompøse bryllup for 2. og 3. gang opplevest litt merkeleg.  Sjølv var eg 35, og gifta meg i nesten kvit kjole med slør, og hadde ein flott dag!  Synes ekteskap er ei praktisk ordning, og bryllupet ei fin markering av at vi har tenkt å halde saman resten av livet. Men hadde nok gjort bryllupet enno mindre og meir personleg om eg skulle gjort det på nytt, sjølv om vårt ikkje var at dei voldsomme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...