Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #1 Skrevet 15. september 2015 Jeg er for ekteskap. Men synes den kirkebiten er så flaut og harry🙈 alle snur seg og ser på damen som går opp gulvet i hvit kjole.. Men hun er jo ikke uskyldig som kjolen skal symbolisere, de fleste har jo mange barn. Er ikke opp til meg å bestemme hva som er harry såklart, bare lurer på om flere har samme mening som meg når det gjelder kirkebiten? Festen og slik er jo stas, at man feirer forholdet sitt ☺️ Anonymous poster hash: f80fc...3d2
beef sister Skrevet 15. september 2015 #2 Skrevet 15. september 2015 Egentlig litt enig, selv om jeg hadde et bryllup med hele pakken selv. Harry er ikke ordet jeg ville ha brukt, da.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #3 Skrevet 15. september 2015 Ute å kjører uansett.. Gifter man seg ung - er man ung og dum og det "kommer aldri til å vare".... Gifter man seg voksent, er man milevis fra hvit brud. Kleint... Kjør en bra fest isteden. Anonymous poster hash: b01fa...d4f
Elsker livet Skrevet 15. september 2015 #4 Skrevet 15. september 2015 Jeg er enig i at hvit kjole på tydelige ikke-jomfruer, og "oppvisning" langs kirkegulvet er rart. Hva med bunad? Det er det stasligste plagget de fleste har, det symboliserer ikke renhet/jomfru, og det er tradisjonelt.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #5 Skrevet 15. september 2015 Jeg er enig i at hvit kjole på tydelige ikke-jomfruer, og "oppvisning" langs kirkegulvet er rart. Hva med bunad? Det er det stasligste plagget de fleste har, det symboliserer ikke renhet/jomfru, og det er tradisjonelt. Vil ikke føle meg som en budeie dagen jeg gifter meg. Og selv om jeg hadde hatt sex så var jeg på ingen måte uren dagen jeg giftet meg. Faktisk var jeg nydusja, og den hvite kjolen representerte mer den rene og ærlige kjærligheten jeg følte og føler for mannen min, fremfor en intakt jonfruhinne Kirken droppa vi da, den får kristenfolket gifte seg i. Anonymous poster hash: d5ca9...885
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #6 Skrevet 15. september 2015 Jeg er enig i at hvit kjole på tydelige ikke-jomfruer, og "oppvisning" langs kirkegulvet er rart. Hva med bunad? Det er det stasligste plagget de fleste har, det symboliserer ikke renhet/jomfru, og det er tradisjonelt. Vil ikke føle meg som en budeie dagen jeg gifter meg. Og selv om jeg hadde hatt sex så var jeg på ingen måte uren dagen jeg giftet meg. Faktisk var jeg nydusja, og den hvite kjolen representerte mer den rene og ærlige kjærligheten jeg følte og føler for mannen min, fremfor en intakt jonfruhinne Kirken droppa vi da, den får kristenfolket gifte seg i. Anonymous poster hash: d5ca9...885
Gjest Antarctica Skrevet 15. september 2015 #7 Skrevet 15. september 2015 Her kokte det ned til intet giftermål. Å slepe meg med opp mellom benkeradene og leke romantisk - huff, nei, så galt unner jeg ikke min kjære. Enda verre med damer i tredveåra som skal "gis bort" av sin far. Ville ha dødd av skam. Tanken på bunader, fest, musikk og mat hadde vi oppe til behandling. Men det juridiske ved giftermål ble rett og slett for kludrete.
Miss Honey Skrevet 15. september 2015 #8 Skrevet 15. september 2015 Syns begge deler er litt harry egentlig😏 heldigvis er vi enige, blir litt sånn flau av bryllup egentlig. Spesielt de som gjør alt riktig sånn tradisjonelt med kakeskjæring og dans😛 Vi har tenkt å gjøre det på vår egen måte. Vi tatoverer navnene en eller annen plass, jeg tenker på ringfingeren men vi får se:) og så har vi tatoveringsfest etterpå der vi deler ut sånne leke-tatoveringer 😂 vi har ikke tatoveringer fra før så er ikke "sånn" altså, bare en idè vi fikk😂💕 Men noe sånt. I hvert fall ikke bryllup!😂
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #9 Skrevet 15. september 2015 Jeg er enig i at hvit kjole på tydelige ikke-jomfruer, og "oppvisning" langs kirkegulvet er rart. Hva med bunad? Det er det stasligste plagget de fleste har, det symboliserer ikke renhet/jomfru, og det er tradisjonelt.Vil ikke føle meg som en budeie dagen jeg gifter meg.Og selv om jeg hadde hatt sex så var jeg på ingen måte uren dagen jeg giftet meg. Faktisk var jeg nydusja, og den hvite kjolen representerte mer den rene og ærlige kjærligheten jeg følte og føler for mannen min, fremfor en intakt jonfruhinne Kirken droppa vi da, den får kristenfolket gifte seg i. Anonymous poster hash: d5ca9...885 Hva? Budeie når du bruker bunad? Fy flate, for pisspreik. Du er kanskje ikke klar over at bunad er det flotteste festantrekk vi har? Anonymous poster hash: 08625...15c
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #10 Skrevet 15. september 2015 Jeg er enig i at hvit kjole på tydelige ikke-jomfruer, og "oppvisning" langs kirkegulvet er rart. Hva med bunad? Det er det stasligste plagget de fleste har, det symboliserer ikke renhet/jomfru, og det er tradisjonelt.Vil ikke føle meg som en budeie dagen jeg gifter meg.Og selv om jeg hadde hatt sex så var jeg på ingen måte uren dagen jeg giftet meg. Faktisk var jeg nydusja, og den hvite kjolen representerte mer den rene og ærlige kjærligheten jeg følte og føler for mannen min, fremfor en intakt jonfruhinne Kirken droppa vi da, den får kristenfolket gifte seg i. Anonymous poster hash: d5ca9...885 Hva? Budeie når du bruker bunad? Fy flate, for pisspreik. Du er kanskje ikke klar over at bunad er det flotteste festantrekk vi har? Anonymous poster hash: 08625...15c Man har lov til å ha forskjellig mening om klesplagg, selv bunad. Man er ikke nødt til å like bunad eller synes det er fint Anonymous poster hash: bea50...ddf
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #11 Skrevet 15. september 2015 Jeg er enig i at hvit kjole på tydelige ikke-jomfruer, og "oppvisning" langs kirkegulvet er rart. Hva med bunad? Det er det stasligste plagget de fleste har, det symboliserer ikke renhet/jomfru, og det er tradisjonelt.Vil ikke føle meg som en budeie dagen jeg gifter meg.Og selv om jeg hadde hatt sex så var jeg på ingen måte uren dagen jeg giftet meg. Faktisk var jeg nydusja, og den hvite kjolen representerte mer den rene og ærlige kjærligheten jeg følte og føler for mannen min, fremfor en intakt jonfruhinne Kirken droppa vi da, den får kristenfolket gifte seg i. Anonymous poster hash: d5ca9...885 Hva? Budeie når du bruker bunad? Fy flate, for pisspreik. Du er kanskje ikke klar over at bunad er det flotteste festantrekk vi har? Anonymous poster hash: 08625...15c "Du er kanskje ikke klar over at bunad er det flotteste festantrekk vi har?" Du er kanskje ikke klar over at det er din høyst subjektive mening, og at det ikke er tvang å like bunad? Mener du jeg skal gifte meg i et antrekk jeg ikke føler meg vel i fordi DU liker det? Anonymous poster hash: d5ca9...885
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #12 Skrevet 16. september 2015 Litt enig, selv om harry ikke er ordet jeg ville brukt. Men det er mye koselig med det også da. Vi giftet oss på tinghuset. Helt perfekt for oss. Jeg var 28, ingen barn. Nærmeste familie med. Kjekk fest etterpå. Kjolen min var elfenben ;-) Hvitt nok det da, men det er faktisk sløret som signaliserer jomfrudom. Hvit kjole kommer av at det var flott å bruke en så upraktisk farge, altså statussymbol. -Og ja, jeg droppet sløret ;-) Anonymous poster hash: ae199...a0e
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #13 Skrevet 16. september 2015 Jeg synes det kommer litt ann på jeg. Harry er uansett ikke ordet! Jeg giftet meg før 30 og før barn, da synes jeg i grunnen det var og med full pakke. Hadde jeg skulle giftet meg nå, 40 år og flere barn senere, hadde jeg aldri i verden dratt på en slik kjole og giftet meg i kirken! Hadde ikke hatt fest en gang!! Men, nå er jeg enda gift da så mulig jeg hadde tenkt annerledes ellers Anonymous poster hash: 99d79...307
soleia Skrevet 16. september 2015 #14 Skrevet 16. september 2015 Synes bryllup er koseleg og romantisk, men det er litt komisk når damer på 30+, som gjerne har vore sambuarar i fleire år, plutseleg skal gjevast vekk frå far sin til mannen. Har meir sans for "gamlemåten" med å gå fram i lag.
Serepta Skrevet 16. september 2015 #15 Skrevet 16. september 2015 Enig med deg, hi. Kanskje ikke Harry, men skjønner hva du mener.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #16 Skrevet 16. september 2015 Syns begge deler er litt harry egentlig😏 heldigvis er vi enige, blir litt sånn flau av bryllup egentlig. Spesielt de som gjør alt riktig sånn tradisjonelt med kakeskjæring og dans😛 Vi har tenkt å gjøre det på vår egen måte. Vi tatoverer navnene en eller annen plass, jeg tenker på ringfingeren men vi får se:) og så har vi tatoveringsfest etterpå der vi deler ut sånne leke-tatoveringer 😂 vi har ikke tatoveringer fra før så er ikke "sånn" altså, bare en idè vi fikk😂💕 Men noe sånt. I hvert fall ikke bryllup!😂 Å tatovere hverandres navn synes jeg er dritharry hver sin smak Anonymous poster hash: 01dc5...92e
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #17 Skrevet 16. september 2015 Harry er vel å dra det langt. Men hvit brud når hun er over 30 er bare dumt. Enda dummere er det når det er andre gang hun gifter seg. 🙊 Var i bryllup for en som giftet seg for andre gang og det var et diiiiigert bryllup. Diger hvit kjole og full pakke. Utpå kvelden når folk ble fulle begynte noen av mennene å vitse om bruden bak ryggen hennes. Det var ikke noe særlig så da dro jeg hjem. Men det viser jo hvordan mannfolk også ser på det. Anonymous poster hash: 8047a...77b
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #18 Skrevet 16. september 2015 Her blir det ikke aktuelt med hvit kjole osv... Blir en tur til kirka med de nærmeste i familie og venner, går sammen til alters, og har allerede valgt å skulle ha en fin rød kjole Etter det blir det hjem til gården og feire det i hagen vår. Svigermor er heeeeelt fra seg, for jeg må jo stille i brudekjole, hun vil se sønnen gifte seg i stor bryllup. Men ingen av oss ønsker det, så finner det bortkastet i så fall Vi begge gleder oss til neste sommer, vi blir 19 stk i kirka, like mange på festen etterpå Vi har trossalt 4 barn, kan ikke påstå jeg er jomfru Også er jeg nå 28 år, 29 før jeg gifter meg, så både jeg og min far finner det for dumt at han skulle gi meg bort, siden jeg og samboeren har vært sammen i 9 år alt hehe Anonymous poster hash: 902b1...3f7
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #19 Skrevet 16. september 2015 Syns begge deler er litt harry egentlig😏 heldigvis er vi enige, blir litt sånn flau av bryllup egentlig. Spesielt de som gjør alt riktig sånn tradisjonelt med kakeskjæring og dans😛 Vi har tenkt å gjøre det på vår egen måte. Vi tatoverer navnene en eller annen plass, jeg tenker på ringfingeren men vi får se:) og så har vi tatoveringsfest etterpå der vi deler ut sånne leke-tatoveringer 😂 vi har ikke tatoveringer fra før så er ikke "sånn" altså, bare en idè vi fikk😂💕 Men noe sånt. I hvert fall ikke bryllup!😂 Å tatovere hverandres navn synes jeg er dritharry hver sin smak Anonymous poster hash: 01dc5...92e Det må jeg si meg enig i, harry x 1000 er det 😨 Anonymous poster hash: 1c9ac...30b
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #20 Skrevet 16. september 2015 Jeg syns det er vakkert og rørende, jeg da Feller alltid noen tårer Anonymous poster hash: c14cf...240
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #21 Skrevet 16. september 2015 Huff, liker ikke tradisjonelle bryllup inkludert mitt eget, ung og dum (fortsatt gift da). Hadde jeg tenkt meg bedre om, hadde vi bare skrevet under papirene på tinghuset. Anonymous poster hash: eff50...f37
sug lut Skrevet 16. september 2015 #22 Skrevet 16. september 2015 Bryllup er pinlig på så mange måter, bruden i hvitt er bare en av dem, men det er heldigvis frivillig å delta.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #23 Skrevet 16. september 2015 Jeg synes ikke kirka er Harry, men festen! Alle de kleine talene, fulle gamliser og folk som kjeder seg. Men å tatovere hverandres navn, slår alt annet når det kommer til harry! Anonymous poster hash: ed91e...87a
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #24 Skrevet 16. september 2015 Bryllup er pinlig på så mange måter, bruden i hvitt er bare en av dem, men det er heldigvis frivillig å delta.Pinlig er ordet jeg lette etter..frivillig til en viss grad, man må nesten dra til venner og familie.. Anonymous poster hash: f80fc...3d2
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #25 Skrevet 16. september 2015 Her kokte det ned til intet giftermål. Å slepe meg med opp mellom benkeradene og leke romantisk - huff, nei, så galt unner jeg ikke min kjære. Enda verre med damer i tredveåra som skal "gis bort" av sin far. Ville ha dødd av skam. Tanken på bunader, fest, musikk og mat hadde vi oppe til behandling. Men det juridiske ved giftermål ble rett og slett for kludrete. Er sååå enig!! Bli gitt bort av far tenkte jeg ikke på heller, så flaut! Anonymous poster hash: f80fc...3d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå