Gå til innhold

Flere enn meg som synes bryllup er harry?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ojda.. Noen bitre damer som enda ikke har fått ring på fingeren eller?

Anonymous poster hash: 19053...9f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt harry kanskje. Men jeg liker ikke oppmerksomhet så skal vi gifte oss så blir det tinghuset med noen venner og etterpå middag på en restaurant. Og jeg skal ikke ha hvit kjole, er ikke 33 år og jomfru.

Anonymous poster hash: 1daf2...dc8

Skrevet

Ikke alle drømmer om et prinsessebryllup :)

Anonymous poster hash: 1daf2...dc8

Skrevet

Og noen som sto hvit brud langt opp i trettiåra og ble gitt bort av far. 🙊

Anonymous poster hash: 8047a...77b

Skrevet

Vi er forskjellige. Jeg kunne ikke tenkt meg bryllup eller giftermål, men det er ikke fordi jeg ikke har muligheten.

Skrevet

Og noen som sto hvit brud langt opp i trettiåra og ble gitt bort av far. 🙊

Haha nei, jeg har heller ikke fått ring gitt, men synes fortsatt ikke det er harry å gifte seg på den tradisjonelle måten. Er i midten av 20årene😉

Skrevet

Jeg liker brylluper. Om noen synes det e rharry, så får de bare synes det. Alt som er moro er jo harry for tiden.

Skrevet

Syns begge deler er litt harry egentlig😏 heldigvis er vi enige, blir litt sånn flau av bryllup egentlig. Spesielt de som gjør alt riktig sånn tradisjonelt med kakeskjæring og dans😛

Vi har tenkt å gjøre det på vår egen måte. Vi tatoverer navnene en eller annen plass, jeg tenker på ringfingeren men vi får se:) og så har vi tatoveringsfest etterpå der vi deler ut sånne leke-tatoveringer 😂 vi har ikke tatoveringer fra før så er ikke "sånn" altså, bare en idè vi fikk😂💕 Men noe sånt. I hvert fall ikke bryllup!😂

Å tatovere hverandres navn synes jeg er dritharry :P hver sin smak ;)

Anonymous poster hash: 01dc5...92e

Det må jeg si meg enig i, harry x 1000 er det 😨

Anonymous poster hash: 1c9ac...30b

Haha visste de kommentarene kom;) var bare for å få fram hvor lite vi liker bryllup😂

Skrevet

Jeg er for ekteskap. Men synes den kirkebiten er så flaut og harry alle snur seg og ser på damen som går opp gulvet i hvit kjole.. Men hun er jo ikke uskyldig som kjolen skal symbolisere, de fleste har jo mange barn. Er ikke opp til meg å bestemme hva som er harry såklart, bare lurer på om flere har samme mening som meg når det gjelder kirkebiten? Festen og slik er jo stas, at man feirer forholdet sitt ☺

Anonymous poster hash: f80fc...3d2

Hvit brudekjole er en motegreie, kun det. Mange tror at det er et kirkelig symbol, men det er det ikke. Ikke hvit dåpskjole, heller. Før i tiden, da andelen jomfrubruder nok var atskillig høyere, var brudekjoler svarte eller i farger, eller bunadliknende drakter. Og dåpskjoler var ofte i fint vevet stoff. 

Hva har forresten det å ha barn med å være uskyldig å gjøre? Ja, jeg vet det er et ord for jomfrudom, men det blir jo bare for dumt. 

Anonymous poster hash: d83a2...4c9

Skrevet

Her kokte det ned til intet giftermål. Å slepe meg med opp mellom benkeradene og leke romantisk - huff, nei, så galt unner jeg ikke min kjære.

Enda verre med damer i tredveåra som skal "gis bort" av sin far. Ville ha dødd av skam.

Tanken på bunader, fest, musikk og mat hadde vi oppe til behandling. Men det juridiske ved giftermål ble rett og slett for kludrete.

Hvordan kan det juridiske med giftemål være mer kludrete enn samboerskap? Det er jo så mye enklere. Nå er det nok på endel områder sånn at samboerskap juridisk er likestilt med ekteskap, men slett ikke på alle.

Anonymous poster hash: 38e32...1c4

Skrevet

Harry er ikke det ordet jeg ville brukt, heller kjedelig...o hvertfall disse veldig tradisjonelle bryllupene med kirke, salmer, prestetale, laaaaang middag med x-antall taler og sanger (grøss), fri bar, dårlig musikk og dårlig mat.

Har litt mer sansen for å gjøre noe litt mer utradisjonelt når en gifter seg, men forstår godt at for mange er drømmen et overdådig prinsessebryllup i kirka med fest på samfunnsfuset og 100+ gjester. Det er jo ofte det man har vokst opp med, at sånn skal man gjøre det. Vi valgte å gifte oss i utlandet, i USA, sammen med nærmeste familie. Hvit kjole hadde jeg da, det hadde jeg aldri valgt vekk ;)

Skrevet

Jeg valgte lysegrønn brudekjole. Ikke jomfru, men fremdeles nokså grønn på området. Det var mange som hevet på øyenbrynet over kjolevalget mitt, men jeg var fornøyd :-)

Anonymous poster hash: d3ae2...ef9
Skrevet

Den hvite fargen oppsto som en motefarge og handler ikke om å være jomfru. Å bli gitt bort fra far synes jeg derimot er veldig søkt i 2015. Vi skal snart gifte oss, men dropper definitivt kirke til fordel for humanistisk vigsel. Vi har vært sammen i mange år og har to barn, og nettopp derfor ønsker vi en skikkelig fest for å feire kjærligheten og familien vi har skapt. Dette blir den eneste gangen vi får samlet alt av venner og familie, og jeg tror det blir skikkelig gøy og romantisk. Og forhåpentligvis litt harry utpå natten.

Anonymous poster hash: 37307...712

Skrevet

Her kokte det ned til intet giftermål. Å slepe meg med opp mellom benkeradene og leke romantisk - huff, nei, så galt unner jeg ikke min kjære.

Enda verre med damer i tredveåra som skal "gis bort" av sin far. Ville ha dødd av skam.

Tanken på bunader, fest, musikk og mat hadde vi oppe til behandling. Men det juridiske ved giftermål ble rett og slett for kludrete.

Hvordan kan det juridiske med giftemål være mer kludrete enn samboerskap? Det er jo så mye enklere. Nå er det nok på endel områder sånn at samboerskap juridisk er likestilt med ekteskap, men slett ikke på alle.

Hun mente kanskje det juridiske som må være på plass for at man skal kunne gifte seg? For oss var det utrolig kludrete, siden mannen min ikke er norsk og har vært gift tidligere, i hjemlandet. Det var veldig mange papirer som måtte bestilles fra rette instanser, stemples av ambassaden og jeg vet ikke hva. Fikk motstridende beskjeder og hvilke papirer vi trengte. Litt av en mølle, men vi kom gjennom den til slutt.

Skrevet

Jeg valgte lysegrønn brudekjole. Ikke jomfru, men fremdeles nokså grønn på området. Det var mange som hevet på øyenbrynet over kjolevalget mitt, men jeg var fornøyd :-)

Lysegrønn brudekjole kan sikkert ha vært fint. Men må si jeg synes det er veldig rart å la kjolen symbolisere ens seksuelle erfaringsstatus!

Skrevet

Hun mente kanskje det juridiske som må være på plass for at man skal kunne gifte seg? For oss var det utrolig kludrete, siden mannen min ikke er norsk og har vært gift tidligere, i hjemlandet. Det var veldig mange papirer som måtte bestilles fra rette instanser, stemples av ambassaden og jeg vet ikke hva. Fikk motstridende beskjeder og hvilke papirer vi trengte. Litt av en mølle, men vi kom gjennom den til slutt.

Ja, jeg forstå det er kludrete å skulle gifte seg med en som ikke er norsk statborger, men etter alt er unnagjort og i orden må det jo da definitivt være mindre juridisk kludder ;)

Skrevet

Syns begge deler er litt harry egentlig😏 heldigvis er vi enige, blir litt sånn flau av bryllup egentlig. Spesielt de som gjør alt riktig sånn tradisjonelt med kakeskjæring og dans😛

Vi har tenkt å gjøre det på vår egen måte. Vi tatoverer navnene en eller annen plass, jeg tenker på ringfingeren men vi får se:) og så har vi tatoveringsfest etterpå der vi deler ut sånne leke-tatoveringer 😂 vi har ikke tatoveringer fra før så er ikke "sånn" altså, bare en idè vi fikk😂💕 Men noe sånt. I hvert fall ikke bryllup!😂

Du snakker meg om Harry.,,., 😱

Anonymous poster hash: fdd3b...3b1

Skrevet

Lysegrønn brudekjole kan sikkert ha vært fint. Men må si jeg synes det er veldig rart å la kjolen symbolisere ens seksuelle erfaringsstatus!

Jeg er nok litt rar, ja, eller som jeg selv foretrekker å si: Jeg er ikke så opptatt av hva andre tenker om meg, så lenge jeg er tilfreds med- og bevisst egne valg.

Skrevet (endret)

Hvorfor må du tro det handler om bitterhet - har da klart å gifte meg uten både kirken og ringen (giftering ville passet veldig dårlig med alle de andre ringene mine og jeg er i stand til å huske min sivilstand uten påminnelser, akkurat som jeg ikke er dement nok til å måtte ha lapper rundt i huset som minner meg på hvor badet og komfyren er).

At andre gjør andre valg er helt greit, bare de gjør et valg. Det gjør de færreste, de sklir med og ender opp som statister i eget bryllup fordi formen svelger det som måtte ha vært av innhold. Jeg foretrekker å slippe å være tilstede.

Endret av sug lut
Skrevet

Hvorfor må du tro det handler om bitterhet - har da klart å gifte meg uten både kirken og ringen (giftering ville passet veldig dårlig med alle de andre ringene mine og jeg er i stand til å huske min sivilstand uten påminnelser, akkurat som jeg ikke er dement nok til å måtte ha lapper rundt i huset som minner meg på hvor badet og komfyren er).

Jeg er nok litt rar, ja, eller som jeg selv foretrekker å si: Jeg er ikke så opptatt av hva andre tenker om meg, så lenge jeg er tilfreds med- og bevisst egne valg.

Som sagt: Grønn kjole var sikkert fint. Men mener du virkelig at du valgte den for å symbolisere at du var "grønn" når det gjaldt seksuell erfaring? Og fortalte du det til folk (siden du skriver at du ikke er så opptatt av hva andre mener om deg)?

Skrevet

Jeg synes ikke det er harry med verken hvit kjole, bli fulgt av far opp gulvet, seremonien i kirka... Men enkelte ting på festen synes jeg til tider er pinlig, som leker, lange og kjedelige taler, og polonese! Hater polonese ;)

Anonymous poster hash: ee7a8...a8f
Skrevet

Ja, jeg forstå det er kludrete å skulle gifte seg med en som ikke er norsk statborger, men etter alt er unnagjort og i orden må det jo da definitivt være mindre juridisk kludder ;)

Ja, det er det. Vi er veldig glade for at vi tok oss "bryet" med å gifte oss, men vi anbefaler alle i samme situasjon som oss å beregne veldig god tid på å skaffe papirer!

Skrevet

Jeg valgte lysegrønn brudekjole. Ikke jomfru, men fremdeles nokså grønn på området. Det var mange som hevet på øyenbrynet over kjolevalget mitt, men jeg var fornøyd :-)

Å kjære vene.

Aldri hørt om noen som tror kjolen representerer sexuell erfaring. 😳

Skrevet

Jeg valgte lysegrønn brudekjole. Ikke jomfru, men fremdeles nokså grønn på området. Det var mange som hevet på øyenbrynet over kjolevalget mitt, men jeg var fornøyd :-)

Å kjære vene.

Aldri hørt om noen som tror kjolen representerer sexuell erfaring.

Det er det utrolig mange som tror, som HI, som tror den hvite kjolen symboliserer jomfruelighet (og det gjorde den nok også en gang i tiden, da hvitt ble populært i Victoriatiden, men nå er det bare en motefarge). Men litt rart å lage seg egne fargekoder. 

Skrevet

Jeg med den grønne kjolen: Jeg var grønn når det kom til både det ene og det andre som har med forhold å gjøre, så jeg syntes kjolen passet for anledningen. Dessuten kler jeg grønt. Men selvsagt utbroderte jeg ikke kjolevalget mitt til andre enn mannen min, det forundrer meg at noen i det hele tatt kan tro at jeg gjorde det. Det hadde jo vært kjempeharry.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...