Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #1 Skrevet 15. september 2015 Jeg blir gal! Jeg har barn med spesielle behov og som trenger hjelp med leksene. Han er veldig uselvstendig. Jeg er så lei av at JEG må bruke opptil en time hver eneste dag (!) på lekser! Ikke at jeg gjør dem for ham, men jeg må være i nærheten, lese for ham, hjelpe ham med hva som skal gjøres etc. Anonymous poster hash: b65bb...a64
Mamma_til_2 Skrevet 15. september 2015 #2 Skrevet 15. september 2015 Du er forelder til ett barn på skole, ta ansvar og hjelp gutten din!
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #3 Skrevet 15. september 2015 Jeg blir gal! Jeg har barn med spesielle behov og som trenger hjelp med leksene. Han er veldig uselvstendig. Jeg er så lei av at JEG må bruke opptil en time hver eneste dag (!) på lekser! Ikke at jeg gjør dem for ham, men jeg må være i nærheten, lese for ham, hjelpe ham med hva som skal gjøres etc. Anonymous poster hash: b65bb...a64 Jeg kjenner jeg blir flau av å lese innlegget ditt. Tenk...du må hjelpe barnet ditt en hel time om dagen. Huff.. Stakkars deg!!! Anonymous poster hash: bade7...743
TinaK 1990 Skrevet 15. september 2015 #4 Skrevet 15. september 2015 Er dette tull? "JEG må bruke opptil...." Er det ikke barnet ditt?
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #5 Skrevet 15. september 2015 Så ikke få barn da!! Anonymous poster hash: 406b3...0d1
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #6 Skrevet 15. september 2015 Hva mener dere? Jeg tar jo ansvar. Leksefri er uaktuelt. Han har virkelig potensiale. Og jeg regnet ikke med at dere skulle forstå. De fleste kan se til barna litt innimellom etc eller la dem sitte helt selv med lekser. Jeg sitter pal hele tiden. Jeg skal lage middag, rydde etter den, holde huset rent, se til at andre barn gjør lekser, gjøre forefallende arbeid hjemme, barn skal dusje, det skal handles etc og i tillegg skal jeg "gjøre lekser" absolutt hver eneste dag. Er det virkelig ikke forståelig at man blir lei? Før skolen begynte igjen nå i høst gruet jeg meg fordi jeg "må gjøre" lekser. Anonymous poster hash: b65bb...a64
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #7 Skrevet 15. september 2015 Hva mener dere? Jeg tar jo ansvar. Leksefri er uaktuelt. Han har virkelig potensiale. Og jeg regnet ikke med at dere skulle forstå. De fleste kan se til barna litt innimellom etc eller la dem sitte helt selv med lekser. Jeg sitter pal hele tiden. Jeg skal lage middag, rydde etter den, holde huset rent, se til at andre barn gjør lekser, gjøre forefallende arbeid hjemme, barn skal dusje, det skal handles etc og i tillegg skal jeg "gjøre lekser" absolutt hver eneste dag. Er det virkelig ikke forståelig at man blir lei? Før skolen begynte igjen nå i høst gruet jeg meg fordi jeg "må gjøre" lekser. Anonymous poster hash: b65bb...a64 Jeg har TO barn med spesielle behov...slå den, både en på barneskolen og en på ungdomsskolen. Sitter minst en time pr dag...pal...klager jeg? Selvfølgelig ikke. Det er barna mine og mitt bidrag ved å sitte der å veilede, støtte og oppmuntre gjør forskjellen. Ja så burde jeg gjort husarbeid eller annet. Men jeg setter da barna først uten å klage. Gjett om din holdning smitter over på sønnen din. Jeg har bare tre ord til deg: TA DEG SAMMEN!! Anonymous poster hash: bade7...743
Mamma_til_2 Skrevet 15. september 2015 #8 Skrevet 15. september 2015 Hva mener dere? Jeg tar jo ansvar. Leksefri er uaktuelt. Han har virkelig potensiale. Og jeg regnet ikke med at dere skulle forstå. De fleste kan se til barna litt innimellom etc eller la dem sitte helt selv med lekser. Jeg sitter pal hele tiden. Jeg skal lage middag, rydde etter den, holde huset rent, se til at andre barn gjør lekser, gjøre forefallende arbeid hjemme, barn skal dusje, det skal handles etc og i tillegg skal jeg "gjøre lekser" absolutt hver eneste dag. Er det virkelig ikke forståelig at man blir lei? Før skolen begynte igjen nå i høst gruet jeg meg fordi jeg "må gjøre" lekser. Anonymous poster hash: b65bb...a64 Da må du planlegge uken bedre,handle en gang, lage lette middager ( store poster og fryse ned) huset trenger ikke storopprydding hver dag og barna kan ta etter seg selv! Du vet at du har ett barn med behov og da må du rette deg etter det.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #9 Skrevet 15. september 2015 Hva mener dere? Jeg tar jo ansvar. Leksefri er uaktuelt. Han har virkelig potensiale. Og jeg regnet ikke med at dere skulle forstå. De fleste kan se til barna litt innimellom etc eller la dem sitte helt selv med lekser. Jeg sitter pal hele tiden. Jeg skal lage middag, rydde etter den, holde huset rent, se til at andre barn gjør lekser, gjøre forefallende arbeid hjemme, barn skal dusje, det skal handles etc og i tillegg skal jeg "gjøre lekser" absolutt hver eneste dag. Er det virkelig ikke forståelig at man blir lei? Før skolen begynte igjen nå i høst gruet jeg meg fordi jeg "må gjøre" lekser. Anonymous poster hash: b65bb...a64 Jeg har TO barn med spesielle behov...slå den, både en på barneskolen og en på ungdomsskolen. Sitter minst en time pr dag...pal...klager jeg? Selvfølgelig ikke. Det er barna mine og mitt bidrag ved å sitte der å veilede, støtte og oppmuntre gjør forskjellen. Ja så burde jeg gjort husarbeid eller annet. Men jeg setter da barna først uten å klage. Gjett om din holdning smitter over på sønnen din. Jeg har bare tre ord til deg: TA DEG SAMMEN!! Anonymous poster hash: bade7...743 Nå må du gi deg! Jeg oppmuntrer barnet, roste han oppi skyene idag for han jobbet virkelig godt! Men trengte å klage her. Til noen andre enn ham. Jeg blir så møkk lei av hvordan vi damer aldri skal få være slitne eller lei. Dytter hverandre alltid ned. Anonymous poster hash: b65bb...a64
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #10 Skrevet 15. september 2015 Jeg har ingen barn med spesielle behov, men jeg har to barn i skolen og en i bhg og syns også jeg bruker latterlig mye tid på lekser. 2.klassingen gjør ingenting uten at jeg nærmest holder han i hånden. Men sånn er det bare, orker ikke irritere meg over det. Anonymous poster hash: 1002a...09a
Mamma_til_2 Skrevet 15. september 2015 #11 Skrevet 15. september 2015 Du skal ikke klage på at du må hjelpe barnet, klag heller på at du må gjøre så mye annet!
klg,2 boys now:) Skrevet 15. september 2015 #12 Skrevet 15. september 2015 Det høre med uansett spesiele behov spør du meg.. Synes det er en selvfølge og hjelpe med lekser. Å jeg sitter ofte 1-2 timer avhengig av dagsformen.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #13 Skrevet 15. september 2015 Hva med far? Kan ikke han lage middag mens du hjelper med lekser? Jeg skjønner ut i fra innlegget ditt at du er frustrert, og jeg forstår det. Men du skriver på en måte som om det skulle være barnets feil at det har spesielle behov. Anonymous poster hash: 081a0...4fe
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #14 Skrevet 15. september 2015 Det høre med uansett spesiele behov spør du meg.. Synes det er en selvfølge og hjelpe med lekser. Å jeg sitter ofte 1-2 timer avhengig av dagsformen. Det er en selvfølge, men noen ganger blir jeg ekstra sliten og lei av alt ekstra som må gjøres med det ene barnet. Jo selvsagt blir jeg det. Men det er tydeligvis ikke naturlig. Å bli sliten av barna? Fysjameg, det kan man da ikke si høyt! Vel, nå skal jeg lese Aftenposten junior for barnet, så nå får jeg ikke svart på en stund. I tillegg til lekser ønsker jeg naturligvis å kunne bruke tid med barna på en annen måte enn med lekser også. Rare meg, som synes det med lekser er kjedelig og et ork. Anonymous poster hash: b65bb...a64
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #15 Skrevet 15. september 2015 Herregud for noen surmaga svar du har fått her! Syns ikke det er det minste rart at du er lei. Dessverre finnes fortsatt lekser i norsk skole, så dette er hverdagen til mange. Ikke at det er noe til trøst, men... Anonymous poster hash: 47de2...ba8
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #16 Skrevet 15. september 2015 Hva med far? Kan ikke han lage middag mens du hjelper med lekser? Jeg skjønner ut i fra innlegget ditt at du er frustrert, og jeg forstår det. Men du skriver på en måte som om det skulle være barnets feil at det har spesielle behov. Anonymous poster hash: 081a0...4fe Syns du virkelig det? Han er en fantastisk nydelig gutt, verdens skjønneste. Men lekser er et slit. Idag burde jeg ikke klage, det gikk strålende og han jobbet så godt. Men mange dager er det skrik og styr fra start til slutt. Anonymous poster hash: b65bb...a64
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #17 Skrevet 15. september 2015 Hva med far? Kan ikke han lage middag mens du hjelper med lekser? Jeg skjønner ut i fra innlegget ditt at du er frustrert, og jeg forstår det. Men du skriver på en måte som om det skulle være barnets feil at det har spesielle behov. Anonymous poster hash: 081a0...4fe Syns du virkelig det? Han er en fantastisk nydelig gutt, verdens skjønneste. Men lekser er et slit. Idag burde jeg ikke klage, det gikk strålende og han jobbet så godt. Men mange dager er det skrik og styr fra start til slutt. Anonymous poster hash: b65bb...a64 Ordla meg litt feil jeg her, mente absolutt ikke å kalle deg en dårlig mor altså, bare så det er sagt Vi kan alle få nok i blant. Men er du alene med barna? Hva med å ta kontakt med skolen og spørre om barnet kan få leksehjelp der, så slipper det å bli så mye for dere hjemme. Anonymous poster hash: 081a0...4fe
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #18 Skrevet 15. september 2015 Herregud for noen surmaga svar du har fått her! Syns ikke det er det minste rart at du er lei. Dessverre finnes fortsatt lekser i norsk skole, så dette er hverdagen til mange. Ikke at det er noe til trøst, men... Anonymous poster hash: 47de2...ba8 Heldigvis er det fortsatt lekser I norsk skole!!! God læring å lære at man må jobbe systematisk med skolearbeid innen man blir studenter.... Hvorfor skal alt være lek og moro? Barn har godt av å måtte jobbe litt. Anonymous poster hash: bade7...743
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #19 Skrevet 15. september 2015 Jeg har og et sånt barn. Sitter minimum 1 time med barnet pluss går til og fra de neste 2 timene. Ja mitt barn sitter leeenge. Lærevansker og tiende klasse er ikke lett. Ufattelige mengder lekser. Barnemishandling spør du meg.... Anonymous poster hash: 32912...800
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #20 Skrevet 15. september 2015 Jeg blir gal! Jeg har barn med spesielle behov og som trenger hjelp med leksene. Han er veldig uselvstendig. Jeg er så lei av at JEG må bruke opptil en time hver eneste dag (!) på lekser! Ikke at jeg gjør dem for ham, men jeg må være i nærheten, lese for ham, hjelpe ham med hva som skal gjøres etc. Anonymous poster hash: b65bb...a64 Det er lov å være lei. Jeg personlig er dritlei alle som er slitne hele tiden. Dvs. ikke lei av at de er sliten, men at de ALLTID må si at de er det og uffer og klager over alt som må gjøres osv! Jeg har også et barn jeg må sitte sammen med hver dag å gjøre lekser. Lei? Nja... Det følger med det å få barn da. Det at du har tusen andre ting å gjøre kan oppleves lettere om du planlegger godt. Vi handler kun en gang i mnd(må spe på med ferskvarer) feks. Anonymous poster hash: ba98a...b6b
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #21 Skrevet 15. september 2015 Jeg har ingen barn med spesielle behov, men jeg har to barn i skolen og en i bhg og syns også jeg bruker latterlig mye tid på lekser. 2.klassingen gjør ingenting uten at jeg nærmest holder han i hånden. Men sånn er det bare, orker ikke irritere meg over det. Anonymous poster hash: 1002a...09a
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #22 Skrevet 15. september 2015 Du skal ikke klage på at du må hjelpe barnet, klag heller på at du må gjøre så mye annet! Alt annet er ting alle må gjøre. Sitte og gjøre lekser med umotiverte barn hver eneste dag må de aller færreste gjøre. Kanskje er dette som en slags sorg over det som ikke ble. Jeg hadde det så lett på skolen og det er vanskelig å ha et barn som hater lekser mer enn pesten. Som gruer seg allerede fredag til lekser på mandag. Som alltid er kjempesliten etter skolen hver dag og egentlig ikke har kapasitet til lekser. Naturligvis er jeg her for ham, men jo, jeg blir lei. Av akkurat dette, ikke alt det andre jeg må gjøre. Jeg blir lei av at sønnen min må jobbe og jobbe, men likevel er han ikke i nærheten av å nå opp til de andre i klassen. Jeg er lei av at han jobber fryktelig sakte og vet det så inderlig godt selv. Han får aldri oppleve å være ferdig med ukas lekser på onsdag, enda han har færre lekser enn de andre. I HI klaget jeg over tiden lekser tar, og jeg er lei av det også ja. Jeg er lei av at jeg må sette av så mye tid for å sitte med lekser hver dag. Og vet du hva? Det må være helt greit å være lei av innimellom. Anonymous poster hash: b65bb...a64
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #23 Skrevet 15. september 2015 Mitt barn har ikke "spesielle behov", men jeg synes lekser er et slit....!!! Han er egentlig en kjempesnill gutt, men lekser bringer frem en trassen gutt som kaster blyanten i veggen og kan slenge seg ned på gulvet og grine av den minste ting! Lekser er virkelig et ork!!! Anonymous poster hash: 4b1f9...5e9
Gjest Antarctica Skrevet 15. september 2015 #24 Skrevet 15. september 2015 Jeg blir gal! Jeg har barn med spesielle behov og som trenger hjelp med leksene. Han er veldig uselvstendig. Jeg er så lei av at JEG må bruke opptil en time hver eneste dag (!) på lekser! Ikke at jeg gjør dem for ham, men jeg må være i nærheten, lese for ham, hjelpe ham med hva som skal gjøres etc. Anonymous poster hash: b65bb...a64 Snakk med læreren. Hvis leksene ikke kan gjøres uten at en voksen er der og er reservelærer, har de gitt ham oppgaver på feil nivå eller med feil type utfordringer.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #25 Skrevet 15. september 2015 Jeg har ingen barn med spesielle behov, men jeg har to barn i skolen og en i bhg og syns også jeg bruker latterlig mye tid på lekser. 2.klassingen gjør ingenting uten at jeg nærmest holder han i hånden. Men sånn er det bare, orker ikke irritere meg over det. Anonymous poster hash: 1002a...09a Jeg syns det er merkelig at du får så mye kritikk for dette!? Jeg har jobbet med barn og familier i mange år og dette med leksesituasjonen og at det skaper mye trøbbel for barn og foreldre går igjen. Mange venner også som sier det er et ork fordi det blir som du sier lengre ned, mye skrik og hyl og dårlig start på ettermiddagen. Det er til og med lærervenner av meg som sier det . Anonymous poster hash: 56a9a...4b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå