Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #51 Skrevet 16. september 2015 Aner ikke om de har lov men hvorfor må de gjøre dette i en ukedag? De kan vel bruke helgen slik de fleste andre arbeidsplasser. Anonymous poster hash: 1f467...693 De skal besøke en annen barnehage og må da reise på torsdag. Barnehager er jo ikke åpne i helgene. Anonymous poster hash: 7a3c8...98a Ok men da kan faktisk ikke alle reise på en gang vi har innimellom kurs og konferanser på min arbeidsplass. Da er det vel 4-5 av 20 ansatte som får reise dersom det er i ukedagene.Synes det har kommet frem mange gode poeng her hvorfor de ikke kan la hele det faste personalet reise. Ville i såfall tatt det opp med ledelsen og hadde jeg ikke blitt hørt så hadde jeg holdt barnet hjemme eller tatt det med på jobb eller ordnet annet pass. Anonymous poster hash: 1f467...693 Nå er det vi som foreldre som er ledelsen derav foreldre drevet, og som forelder står vi fritt til og si hva vi mener og fritt til og la barnet få fri for at de ansatte skal kunne dra på kurs!Ingen av foreldrene til de 16 barna i bhg har noengang hatt problemer med noe i bhg, den er og kåret til best i kommunen flere år på rad. Men en barnehage drives ikke forsvarlig når den verken følger rammeplan eller barnehageloven. Anonymous poster hash: af8ff...142 Selfølgelig drives den forsvarlig og følger rammeplanen og bhg loven!Som jeg har skrevet før så har nettopp alt vært oppe til vurdering hos både bhg k8 Tor, kommunestyre og fylkesmann ungen hadde noe og sette fingeren på. Den følger ikke bhg loven, siden den sier at alle som har ansvar for ungene, må levere vandelsattest. Er sykt at en hel kommune og fylkesmannen mener dette er greit. Uansett hvordan man vrir på det, så går deres bhg utenom lovverket. Anonymous poster hash: 3081c...462
Mamma_til_2 Skrevet 16. september 2015 #52 Skrevet 16. september 2015 (endret) Nå er det ikke bare I min bhg eller kommune dette blir praktisert, men i mange private bhg! Og vi har aldri vært en hel dag uten personal men 1.5 t! Endret 16. september 2015 av Mamma_til_2
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #53 Skrevet 16. september 2015 Nå er det ikke bare I min bhg eller kommune dette blir praktisert, men i mange private bhg! Og vi har aldri vært en hel dag uten personal men 1.5 t! Endrer fortsatt ikke at kommunen deres og de private innen kommunen, ikke følger bhg lovverket. Anonymous poster hash: 3081c...462
TinaK 1990 Skrevet 16. september 2015 #54 Skrevet 16. september 2015 Kjempe positivt for personalet å få en slik tur sammen. Vår barnehage gjør det hvert år og ser hvor glede de har av det og hva det betyr for samholdet. Prøv å tenk litt utover din egen nese. Hvorfor er du alltid så ufin når du svarer folk? Det må da kunne være mulig å svare skikkelig. Du irettesetter og snakker nedlatende som om alle er noen egoistiske drittsekker og så er du en gedigen drittkjerring selv. Anonymous poster hash: 1014b...93a Ok☺☺
Krumelur Skrevet 16. september 2015 #55 Skrevet 16. september 2015 Kjempe positivt for personalet å få en slik tur sammen. Vår barnehage gjør det hvert år og ser hvor glede de har av det og hva det betyr for samholdet. Prøv å tenk litt utover din egen nese. Hvorfor er du alltid så ufin når du svarer folk? Det må da kunne være mulig å svare skikkelig. Du irettesetter og snakker nedlatende som om alle er noen egoistiske drittsekker og så er du en gedigen drittkjerring selv. Anonymous poster hash: 1014b...93a I motsetning til deg, din anonyme solstråle...
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #56 Skrevet 16. september 2015 Bare lurer på hvem som avgjør og hvordan en avgjør hvilke foreldre som skal jobbe i barnehagen? Hvem sjekker om de er skikket? Anonymous poster hash: bba76...4a7
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #57 Skrevet 16. september 2015 Ikke greit på noe plan, ref. alle de gode argumentene over her i tillegg til at det faktisk bryter loven Anonymous poster hash: 0af31...867
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #58 Skrevet 16. september 2015 Sikkert flott for personalet, men stakkars barn som plutselig en dag kommer i bhg til bare ukjente voksne! Anonymous poster hash: 62fc9...c8b Hvorfor regner du med at det er ukjente voksne? Anonymous poster hash: 33265...d20 For HI skrev at det var vikarer Anonymous poster hash: 62fc9...c8b Vikarer er jo kjent med barna, det er sikkert ikke første gang de bruker vikarer. Du tror vel seriøst ikke at de fyller opp barnehagen med bare ukjente vikarer??? Anonymous poster hash: 33265...d20 Her har både barnehagen og SFO vært på slik tur. Da leies det ikke en gang inn egne vikarer. Foreldrene får beskjed om at de som ønsker å bruke tilbudet leverer barna i en annen barnehage eller på en annen skoles SFO den dagen. Der trenger de ikke ekstra personalet da de vet at det ikke er svært få som takker ja til tilbudet. I praksiss betyr det at vi må sende barna til et ukjent sted der de blir passet av ukjente voksne sammen med nesten bare ukjente barn. Vi må også på forhånd gi skriftlig beskjed om at vi vil bruke tilbudet. De påstår det er lovlig. Anonymous poster hash: 7fc55...2fe
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #59 Skrevet 16. september 2015 Tipper vi har barn i samme bhg. Kan neppe være så mange bhg som sendte ut mail om dette i går. Turen er i forbindelse med et jubileum, er den ikke? Jeg ble litt overrasket først, men så tenkte jeg meg om, og liker idéen. Vi har hatt barn i fire ulike barnehager. To veldig gode, en middels, og en dårlig. Dette er en av de jeg synes er gode. Felles for de to gode er veldig stabilt personale. Jeg tror at dersom de ansatte trives på jobb vil dette absolutt smitte over på barna. En slik tur unner jeg virkelig de ansatte. De er helt supre, og jeg håper de er så glade i jobben sin og hverdagen med barna våre som det virker som. "Problemet" med det gode miljøet og det stabile personalet er at det så godt som aldri er sykdom blant de ansatte. Dermed er det veldig sjelden vikarer der (typ 2-3 ganger i året eller noe), og dermed igjen ikke vikarer barna blir trygge på. Løsningen her blir nok å ta et par feriedager og benytte anledningen til en langhelg. Håper det løser seg for deg og de andre foreldrene! Anonymous poster hash: a94a6...0fc
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #60 Skrevet 16. september 2015 Sikkert flott for personalet, men stakkars barn som plutselig en dag kommer i bhg til bare ukjente voksne!Anonymous poster hash: 62fc9...c8b Hvorfor regner du med at det er ukjente voksne?Anonymous poster hash: 33265...d20 For HI skrev at det var vikarerAnonymous poster hash: 62fc9...c8b Vikarer er jo kjent med barna, det er sikkert ikke første gang de bruker vikarer. Du tror vel seriøst ikke at de fyller opp barnehagen med bare ukjente vikarer???Anonymous poster hash: 33265...d20 Her har både barnehagen og SFO vært på slik tur. Da leies det ikke en gang inn egne vikarer. Foreldrene får beskjed om at de som ønsker å bruke tilbudet leverer barna i en annen barnehage eller på en annen skoles SFO den dagen. Der trenger de ikke ekstra personalet da de vet at det ikke er svært få som takker ja til tilbudet. I praksiss betyr det at vi må sende barna til et ukjent sted der de blir passet av ukjente voksne sammen med nesten bare ukjente barn. Vi må også på forhånd gi skriftlig beskjed om at vi vil bruke tilbudet. De påstår det er lovlig. Anonymous poster hash: 7fc55...2fe Dette er selvfølgelig ikke greit. Jeg hadde ikke akseptert dette! Før jul i fjor forsøkte skolen seg her å å hanke inn foreldre til å overta SFO fordi de ansatte så gjerne ville være med på lærernes personalfest/juleavslutning. Jeg var en av de som be forespurt om å "jobbe" på SFO den dagen. Noen foreldre sa faktisk ja. For meg var det helt uaktuelt! Og da jeg begynte å stille spørsmål til skolen vedrørende vandelsattest, taushetsplikt, opplæring i rutiner, HMS, forsikring osv så trakk de hele forespørselen tilbake. For dette var visst ting de ikke hadde tenkt så nøye igjennom! Jeg vet f.eks at de på SFO finnes barn med diagnoser innen autisme-spekteret. Det kan være relativt milde ting som tourettes eller asbergers, men likevel....Hvordan i all verden tenkte skolen at de skulle ivareta disse barnas behov for vern av helseopplysninger når de tenkte å hanke inn foreldre utenfra uten kjennskap og opplæring? Det finnes barn på SFO som er underlagt barnevernet, som bo i beredskapsjem, som lever på skjult adresse eller hvor foreldre går med voldsalarm. Dette er ting som skolen har kjennskap til og har rutiner for hvordan de skal løse hvis det oppstår en "situasjon", men dette er selvfølgelig sensitiv info som de ikke skal gi ut til tilfeldige foreldre - selv om de skulle ha skrevet under en taushetserklæring. Nei, lærerne kan faktisk legge sin personalfest til et tidspunkt utenfor arbeidstid - slik at alle ansatte ved skolen kan være med! Anonymous poster hash: eadec...5b0
Luksusdyret Skrevet 16. september 2015 #61 Skrevet 16. september 2015 Aner ikke om de har lov men hvorfor må de gjøre dette i en ukedag? De kan vel bruke helgen slik de fleste andre arbeidsplasser. Anonymous poster hash: 1f467...693 De skal besøke en annen barnehage og må da reise på torsdag. Barnehager er jo ikke åpne i helgene. Anonymous poster hash: 7a3c8...98a Ok men da kan faktisk ikke alle reise på en gang vi har innimellom kurs og konferanser på min arbeidsplass. Da er det vel 4-5 av 20 ansatte som får reise dersom det er i ukedagene.Synes det har kommet frem mange gode poeng her hvorfor de ikke kan la hele det faste personalet reise. Ville i såfall tatt det opp med ledelsen og hadde jeg ikke blitt hørt så hadde jeg holdt barnet hjemme eller tatt det med på jobb eller ordnet annet pass. Anonymous poster hash: 1f467...693 Nå er det vi som foreldre som er ledelsen derav foreldre drevet, og som forelder står vi fritt til og si hva vi mener og fritt til og la barnet få fri for at de ansatte skal kunne dra på kurs!Ingen av foreldrene til de 16 barna i bhg har noengang hatt problemer med noe i bhg, den er og kåret til best i kommunen flere år på rad. Men en barnehage drives ikke forsvarlig når den verken følger rammeplan eller barnehageloven. Anonymous poster hash: af8ff...142 Selfølgelig drives den forsvarlig og følger rammeplanen og bhg loven!Som jeg har skrevet før så har nettopp alt vært oppe til vurdering hos både bhg k8 Tor, kommunestyre og fylkesmann ungen hadde noe og sette fingeren på. Neeh, det gjør den ikke: "§ 19.Politiattest Den som skal ansettes fast eller midlertidig i barnehage skal legge frem politiattest som nevnt i politiregisterloven § 39 første ledd. Barnehageeier og kommunen som barnehagemyndighet kan kreve politiattest som nevnt i første ledd for andre personer som regelmessig oppholder seg i barnehagen eller har vesentlig innflytelse på barnehagens drift. Personer som er dømt for seksuelle overgrep mot mindreårige er utelukket fra fast eller midlertidig ansettelse i barnehager. I andre tilfeller må konsekvensene av merknader på politiattesten vurderes i det enkelte tilfellet. Departementet gir nærmere forskrifter om gjennomføring av denne paragrafen." og "§ 20.Taushetsplikt For virksomheter etter denne lov gjelder reglene om taushetsplikt i forvaltningsloven §§ 13 til 13f tilsvarende." jamfør forvaltningsloven "§ 13. (taushetsplikt). Enhver som utfører tjeneste eller arbeid for et forvaltningsorgan, plikter å hindre at andre får adgang eller kjennskap til det han i forbindelse med tjenesten eller arbeidet får vite om: 1) noens personlige forhold, eller 2) tekniske innretninger og fremgangsmåter samt drifts- eller forretningsforhold som det vil være av konkurransemessig betydning å hemmeligholde av hensyn til den som opplysningen angår. Som personlige forhold regnes ikke fødested, fødselsdato og personnummer, statsborgerforhold, sivilstand, yrke, bopel og arbeidssted, med mindre slike opplysninger røper et klientforhold eller andre forhold som må anses som personlige. Kongen kan ellers gi nærmere forskrifter om hvilke opplysninger som skal reknes som personlige, om hvilke organer som kan gi privatpersoner opplysninger som nevnt i punktumet foran og opplysninger om den enkeltes personlige status for øvrig, samt om vilkårene for å gi slike opplysninger. Taushetsplikten gjelder også etter at vedkommende har avsluttet tjenesten eller arbeidet. Han kan heller ikke utnytte opplysninger som nevnt i denne paragraf i egen virksomhet eller i tjeneste eller arbeid for andre." Før du begynner å fantasere om at du driver en barnehage må du faktisk lese deg opp på relevant lovverk, ellers fremstår du bare som dum og løgnaktig. Ingen kommuner ville ha godkjent masse foreldre uten politiattest eller taushetserklæring flyende i barnehagen og få med seg sensitive opplysninger om barna som går der.
Mamma_til_2 Skrevet 16. september 2015 #62 Skrevet 16. september 2015 (endret) OMG, les da, det står at folk som ansettes midlertidig eller oppholder seg regelmessig i bhg! I min sak har dette skjedd 1.5 t! Det er ikke ansettelse, eller regelmessig opphold! Vri hvor mye du vill og ikke kall meg for verken du eller løynaktig! Endret 16. september 2015 av Mamma_til_2
*SommerFrisk* Skrevet 16. september 2015 #63 Skrevet 16. september 2015 (endret) Vår barnehage har lagt alle planleggingsdagene til en sammenhengende uke(5 dager som påvirker oss) til sommerferien, slik at sommer ferien her er uker, mot som det var før og det er kjempefint! Jeg synes det er veldig godt at arbeidsmiljøet er så godt blant de ansatte at de vil reise bort sammen, planlegge det som skal planlegges og hygge seg resten av tiden. Det skaper vennskap, tillit, lojalitet og trivsel, og jeg kan ikke se hvordan dette skal påvirke våre barn på den gale måten. Synes det er helt fantastisk! Men jeg ser jo forskjellen her da... barnehagen pålegger ikke oss å komme å drive den for dem, og de henter heller ikke inn en gjeng med ukjente vikarer. Vi får en uke ekstra fri med det barnet som går i barnehage, og det tror jeg faktisk det er mange som har godt av å bli påtvunget..... Med det sagt, jeg hadde nok ikke godtatt at det ikke var kyndig personale. Vandelsattester er påkrevd og taushetsløfte skal avlegges. Regner med dere ikke har gjort det. Det er så mange ting.. Førstehjelp for eksempel. Barns eventuelle allergier osv. Endret 16. september 2015 av *SommerFrisk*
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #64 Skrevet 16. september 2015 Har vært med på dette selv. Da satt de inn barnehagelærerstudenter. Var 3.års studenter som hadde hatt praksis der pluss noen som ikke hadde det. Syntes det var en fin ordning for faktisk at de var der i 3 dager mens personalet var på studietur i utlandet. De skulle sjekke opp en barnehagemodell som barnehagen skulle gå over til Anonymous poster hash: 0897a...d40
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #65 Skrevet 16. september 2015 OMG, les da, det står at folk som ansettes midlertidig eller oppholder seg regelmessig i bhg! I min sak har dette skjedd 1.5 t! Det er ikke ansettelse, eller regelmessig opphold! Vri hvor mye du vill og ikke kall meg for verken du eller løynaktig! - hva gør dere hvis brannalarmen går? - hva gjør dere om en ukjent for dere, kommer for å hente et barn? - hva gjør dere om et barn skader seg, er dere opplært i førstehjelpskurs? Anonymous poster hash: 33265...d20
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #66 Skrevet 16. september 2015 Tipper vi har barn i samme bhg. Kan neppe være så mange bhg som sendte ut mail om dette i går. Turen er i forbindelse med et jubileum, er den ikke? Jeg ble litt overrasket først, men så tenkte jeg meg om, og liker idéen. Vi har hatt barn i fire ulike barnehager. To veldig gode, en middels, og en dårlig. Dette er en av de jeg synes er gode. Felles for de to gode er veldig stabilt personale. Jeg tror at dersom de ansatte trives på jobb vil dette absolutt smitte over på barna. En slik tur unner jeg virkelig de ansatte. De er helt supre, og jeg håper de er så glade i jobben sin og hverdagen med barna våre som det virker som. "Problemet" med det gode miljøet og det stabile personalet er at det så godt som aldri er sykdom blant de ansatte. Dermed er det veldig sjelden vikarer der (typ 2-3 ganger i året eller noe), og dermed igjen ikke vikarer barna blir trygge på. Løsningen her blir nok å ta et par feriedager og benytte anledningen til en langhelg. Håper det løser seg for deg og de andre foreldrene! Anonymous poster hash: a94a6...0fc Tror ikke det er samme barnehage. I vår barnehage er det ofte sykefravær og de har flere vikarer som de bruker. De skal på noe de kaller fagsamling og barnehagebesøk til Portugal. I ditt tilfelle høres det jo ganske OK ut. Så bra med så lite sykefravær. 😊 Anonymous poster hash: 7a3c8...98a
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #67 Skrevet 16. september 2015 Vi har vært på en slik tur, men brukte da en planleggingsdag + hele helgen vår. Om dett er privat bhg kan de nok det.Om det er kommunal er jeg mer i tvil. Anonymous poster hash: 662e0...3e8 Det gjorde de hos oss også. Jeg hadde ikke syntes noe om at det var bare vikarer der en hel dag. Barna våre er ikke ting som kan passes på av hvem som helst. De er ikke klær i en garderobe... Men jeg synes det er fint at de ansatte drar på tur da, men da liker jeg best at de stenger den dagen eller har oss foreldrene der i stedet. Anonymous poster hash: d950f...5f3
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #68 Skrevet 16. september 2015 OMG, les da, det står at folk som ansettes midlertidig eller oppholder seg regelmessig i bhg! I min sak har dette skjedd 1.5 t! Det er ikke ansettelse, eller regelmessig opphold! Vri hvor mye du vill og ikke kall meg for verken du eller løynaktig! - hva gør dere hvis brannalarmen går? - hva gjør dere om en ukjent for dere, kommer for å hente et barn? - hva gjør dere om et barn skader seg, er dere opplært i førstehjelpskurs? Anonymous poster hash: 33265...d20 Man gjør vel akkurat det samme som man ville gjort om man var hjemme med egne og/eller andres barn. Men det er vel uforsvarlig å bli med hverandre hjem på besøk også? Jeg er enig i at dette ikke er ok av barnehagen (og sannsynligvis ulovlig), men synes enkelte her krisemaksimerer vel mye altså... Anonymous poster hash: 8c8dc...8f2
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #69 Skrevet 16. september 2015 OMG, les da, det står at folk som ansettes midlertidig eller oppholder seg regelmessig i bhg! I min sak har dette skjedd 1.5 t! Det er ikke ansettelse, eller regelmessig opphold! Vri hvor mye du vill og ikke kall meg for verken du eller løynaktig! - hva gør dere hvis brannalarmen går? - hva gjør dere om en ukjent for dere, kommer for å hente et barn? - hva gjør dere om et barn skader seg, er dere opplært i førstehjelpskurs? Anonymous poster hash: 33265...d20 Man gjør vel akkurat det samme som man ville gjort om man var hjemme med egne og/eller andres barn. Men det er vel uforsvarlig å bli med hverandre hjem på besøk også? Jeg er enig i at dette ikke er ok av barnehagen (og sannsynligvis ulovlig), men synes enkelte her krisemaksimerer vel mye altså... Anonymous poster hash: 8c8dc...8f2 Herregud, du skjønner vel selv at du ikke kan sammenligne en barnehage mot et hjem??? Det har jo med forsikringer å gjøre og Anonymous poster hash: 33265...d20
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #70 Skrevet 16. september 2015 Tipper vi har barn i samme bhg. Kan neppe være så mange bhg som sendte ut mail om dette i går. Turen er i forbindelse med et jubileum, er den ikke? Jeg ble litt overrasket først, men så tenkte jeg meg om, og liker idéen. Vi har hatt barn i fire ulike barnehager. To veldig gode, en middels, og en dårlig. Dette er en av de jeg synes er gode. Felles for de to gode er veldig stabilt personale. Jeg tror at dersom de ansatte trives på jobb vil dette absolutt smitte over på barna. En slik tur unner jeg virkelig de ansatte. De er helt supre, og jeg håper de er så glade i jobben sin og hverdagen med barna våre som det virker som. "Problemet" med det gode miljøet og det stabile personalet er at det så godt som aldri er sykdom blant de ansatte. Dermed er det veldig sjelden vikarer der (typ 2-3 ganger i året eller noe), og dermed igjen ikke vikarer barna blir trygge på. Løsningen her blir nok å ta et par feriedager og benytte anledningen til en langhelg. Håper det løser seg for deg og de andre foreldrene! Anonymous poster hash: a94a6...0fc Tror ikke det er samme barnehage. I vår barnehage er det ofte sykefravær og de har flere vikarer som de bruker. De skal på noe de kaller fagsamling og barnehagebesøk til Portugal. I ditt tilfelle høres det jo ganske OK ut. Så bra med så lite sykefravær. 😊 Anonymous poster hash: 7a3c8...98a Ok. Da er det en annen bhg. Her skal de til Tallin (tror jeg det var, i alle fall ikke Portugal). Anonymous poster hash: a94a6...0fc
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #71 Skrevet 16. september 2015 Tipper vi har barn i samme bhg. Kan neppe være så mange bhg som sendte ut mail om dette i går. Turen er i forbindelse med et jubileum, er den ikke? Jeg ble litt overrasket først, men så tenkte jeg meg om, og liker idéen. Vi har hatt barn i fire ulike barnehager. To veldig gode, en middels, og en dårlig. Dette er en av de jeg synes er gode. Felles for de to gode er veldig stabilt personale. Jeg tror at dersom de ansatte trives på jobb vil dette absolutt smitte over på barna. En slik tur unner jeg virkelig de ansatte. De er helt supre, og jeg håper de er så glade i jobben sin og hverdagen med barna våre som det virker som. "Problemet" med det gode miljøet og det stabile personalet er at det så godt som aldri er sykdom blant de ansatte. Dermed er det veldig sjelden vikarer der (typ 2-3 ganger i året eller noe), og dermed igjen ikke vikarer barna blir trygge på. Løsningen her blir nok å ta et par feriedager og benytte anledningen til en langhelg. Håper det løser seg for deg og de andre foreldrene! Anonymous poster hash: a94a6...0fc Tror ikke det er samme barnehage. I vår barnehage er det ofte sykefravær og de har flere vikarer som de bruker. De skal på noe de kaller fagsamling og barnehagebesøk til Portugal. I ditt tilfelle høres det jo ganske OK ut. Så bra med så lite sykefravær. 😊 Anonymous poster hash: 7a3c8...98a Ok. Da er det en annen bhg. Her skal de til Tallin (tror jeg det var, i alle fall ikke Portugal). Anonymous poster hash: a94a6...0fc Tydeligvis populært med disse reisene😀😀😀 Anonymous poster hash: 7a3c8...98a
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #72 Skrevet 16. september 2015 OMG, les da, det står at folk som ansettes midlertidig eller oppholder seg regelmessig i bhg! I min sak har dette skjedd 1.5 t! Det er ikke ansettelse, eller regelmessig opphold! Vri hvor mye du vill og ikke kall meg for verken du eller løynaktig! Og alle som er innenfor bhg og tar seg av ungene, om det så bare er 10 minutter, blir ansett som midlertidig ansatt, så uansett hvordan du vrir på denne, så utfører din bhg ulovligheter. Anonymous poster hash: 3081c...462
Mamma_til_2 Skrevet 16. september 2015 #73 Skrevet 16. september 2015 OMG, les da, det står at folk som ansettes midlertidig eller oppholder seg regelmessig i bhg! I min sak har dette skjedd 1.5 t! Det er ikke ansettelse, eller regelmessig opphold! Vri hvor mye du vill og ikke kall meg for verken du eller løynaktig! - hva gør dere hvis brannalarmen går?- hva gjør dere om en ukjent for dere, kommer for å hente et barn? - hva gjør dere om et barn skader seg, er dere opplært i førstehjelpskurs? Anonymous poster hash: 33265...d20 Det var 1.5 timer, vi 2 som var der etter kl3 hadde 4 barn ( 2 av de var våre egene) vi har førstehjelpskurs og vi har faktisk hatt brannøvelse sammen med bhg alle foreldrene! Vi visste at mor eller far hentet de to andre! Dette er ikke noe som skjer når som hels og alle foreldrene måtte si at det var ok før noe skjedde, hadde det vært foreldre som ikke likte dette så hadde bhg ansatte heller ikke dratt på kurs den 1.5 timen før bhg slutt. Ikke forveksle det jeg skriver med HI,for når min bhg skulle ut og reise, fikk barna fri ☺
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #74 Skrevet 16. september 2015 Hei HI, dette kan da ikke være lov!Har ikke lest svarene her. Men foreldre kan da ikke bare jobbe en dag i barnehagen. Jeg ville ALDRI latt noen fremmede mennesker passe på barnet mitt. Synes det høres helt vilt ut, veldig uprofesjonelt. Hvis de skal dra på kurs , så får de dra i helgen da. Hva er problemet med det? Barna skal alltid komme først! Anonymous poster hash: 9977a...f16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå