Mamma_til_2 Skrevet 15. september 2015 #26 Skrevet 15. september 2015 Og by the way så har vi fått slike beskjeder men ca 1 ukes varsel om kurs så de trengte at vi hentet tidlig ( senest kl 15.00) og om det trengtes vikarer etter ( om noen da ikke ble hentet) så ønsket de 2 foreldre som kunne stille, ikke noe problem, vi var 2 foreldre i bhg til kl 16.30.Det var kun foreldre der til 16.30, ingen ansatte? Det synes ikke jeg er greit i det hele tatt. Anonymous poster hash: 33265...d20 Hvorfor ikke, alle foreldre kjenner hverandre og barna kjenner foreldrene! Vi har tilogmed foreldre som er politi, advokater, bhg ansatte så ingen skumle navere☺ Har foreldrene levert vandelsattest? Anonymous poster hash: 33265...d20 Nei men vi skrev under på dette da vi startet i bhg og det står I vetektene. Som jeg skrev det skjer mulig 1 gang hvert 2 år!
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #27 Skrevet 15. september 2015 Og by the way så har vi fått slike beskjeder men ca 1 ukes varsel om kurs så de trengte at vi hentet tidlig ( senest kl 15.00) og om det trengtes vikarer etter ( om noen da ikke ble hentet) så ønsket de 2 foreldre som kunne stille, ikke noe problem, vi var 2 foreldre i bhg til kl 16.30.Det var kun foreldre der til 16.30, ingen ansatte? Det synes ikke jeg er greit i det hele tatt. Anonymous poster hash: 33265...d20 Hvorfor ikke, alle foreldre kjenner hverandre og barna kjenner foreldrene! Vi har tilogmed foreldre som er politi, advokater, bhg ansatte så ingen skumle navere☺Har foreldrene levert vandelsattest? Anonymous poster hash: 33265...d20 Nei men vi skrev under på dette da vi startet i bhg og det står I vetektene. Som jeg skrev det skjer mulig 1 gang hvert 2 år! Ulovlig, om det så står i vedtektene. I bhg og skole skal alle som har ansvar for ungene levere vandelsattest, så den bhg deres bryter reglementet for bhg. Anonymous poster hash: 3081c...462
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #28 Skrevet 15. september 2015 Og by the way så har vi fått slike beskjeder men ca 1 ukes varsel om kurs så de trengte at vi hentet tidlig ( senest kl 15.00) og om det trengtes vikarer etter ( om noen da ikke ble hentet) så ønsket de 2 foreldre som kunne stille, ikke noe problem, vi var 2 foreldre i bhg til kl 16.30.Det var kun foreldre der til 16.30, ingen ansatte? Det synes ikke jeg er greit i det hele tatt. Anonymous poster hash: 33265...d20 Hvorfor ikke, alle foreldre kjenner hverandre og barna kjenner foreldrene! Vi har tilogmed foreldre som er politi, advokater, bhg ansatte så ingen skumle navere☺ Har foreldrene levert vandelsattest? Anonymous poster hash: 33265...d20 Nei men vi skrev under på dette da vi startet i bhg og det står I vetektene. Som jeg skrev det skjer mulig 1 gang hvert 2 år! Hva med taushetsplikt? Anonymous poster hash: 2ea62...ab0
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #29 Skrevet 15. september 2015 Og by the way så har vi fått slike beskjeder men ca 1 ukes varsel om kurs så de trengte at vi hentet tidlig ( senest kl 15.00) og om det trengtes vikarer etter ( om noen da ikke ble hentet) så ønsket de 2 foreldre som kunne stille, ikke noe problem, vi var 2 foreldre i bhg til kl 16.30.Det var kun foreldre der til 16.30, ingen ansatte? Det synes ikke jeg er greit i det hele tatt. Anonymous poster hash: 33265...d20 Hvorfor ikke, alle foreldre kjenner hverandre og barna kjenner foreldrene! Vi har tilogmed foreldre som er politi, advokater, bhg ansatte så ingen skumle navere☺ Har foreldrene levert vandelsattest? Anonymous poster hash: 33265...d20 Nei men vi skrev under på dette da vi startet i bhg og det står I vetektene. Som jeg skrev det skjer mulig 1 gang hvert 2 år! Men det er uansett i strid med barnehageloven at de ikke leverer vandelsatest, då hjelper ikke at dere har signert. I tillegg kan likegodt en politi eller direktør være overgriper! Anonymous poster hash: e073f...0a5
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #30 Skrevet 15. september 2015 Og by the way så har vi fått slike beskjeder men ca 1 ukes varsel om kurs så de trengte at vi hentet tidlig ( senest kl 15.00) og om det trengtes vikarer etter ( om noen da ikke ble hentet) så ønsket de 2 foreldre som kunne stille, ikke noe problem, vi var 2 foreldre i bhg til kl 16.30.Det var kun foreldre der til 16.30, ingen ansatte? Det synes ikke jeg er greit i det hele tatt. Anonymous poster hash: 33265...d20 Hvorfor ikke, alle foreldre kjenner hverandre og barna kjenner foreldrene! Vi har tilogmed foreldre som er politi, advokater, bhg ansatte så ingen skumle navere☺Har foreldrene levert vandelsattest? Anonymous poster hash: 33265...d20 Nei men vi skrev under på dette da vi startet i bhg og det står I vetektene. Som jeg skrev det skjer mulig 1 gang hvert 2 år! Derfor synes ikke jeg det er greit. Jeg synes ikke det er greit at barnehagen selv undergraver regler som er blitt satt, bare for å spare penger. Dette er regler som gjelder alle landets barnehager. Det hjelper ikke at du kjenner de andre foreldrene, at de er politi eller advokater. Så lenge de ikke har levert vandelsattest og skrevet under på taushetsplikt, så har de ingenting i barnehagen å gjøre. Om det skjer bare1 gang i året har heller ingenting å si. At det står i vedtektene gjør det heller ikke lovlig. Og jeg kjenner at jeg virkelig undrer meg over at barnehageansatte virkelig synes at dette er greit. Er selv barnehageansatt Anonymous poster hash: 33265...d20
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #31 Skrevet 15. september 2015 Og by the way så har vi fått slike beskjeder men ca 1 ukes varsel om kurs så de trengte at vi hentet tidlig ( senest kl 15.00) og om det trengtes vikarer etter ( om noen da ikke ble hentet) så ønsket de 2 foreldre som kunne stille, ikke noe problem, vi var 2 foreldre i bhg til kl 16.30.Det var kun foreldre der til 16.30, ingen ansatte? Det synes ikke jeg er greit i det hele tatt. Anonymous poster hash: 33265...d20 Hvorfor ikke, alle foreldre kjenner hverandre og barna kjenner foreldrene! Vi har tilogmed foreldre som er politi, advokater, bhg ansatte så ingen skumle navere☺Har foreldrene levert vandelsattest? Anonymous poster hash: 33265...d20 Nei men vi skrev under på dette da vi startet i bhg og det står I vetektene. Som jeg skrev det skjer mulig 1 gang hvert 2 år! Derfor synes ikke jeg det er greit. Jeg synes ikke det er greit at barnehagen selv undergraver regler som er blitt satt, bare for å spare penger. Dette er regler som gjelder alle landets barnehager. Det hjelper ikke at du kjenner de andre foreldrene, at de er politi eller advokater. Så lenge de ikke har levert vandelsattest og skrevet under på taushetsplikt, så har de ingenting i barnehagen å gjøre. Om det skjer bare1 gang i året har heller ingenting å si. At det står i vedtektene gjør det heller ikke lovlig. Og jeg kjenner at jeg virkelig undrer meg over at barnehageansatte virkelig synes at dette er greit. Er selv barnehageansatt Anonymous poster hash: 33265...d20 Jeg hadde blitt rasende om barnehagen brukte foreldrene som vikarer, hadde trolig anmeldt. Verken vandel eller taushetsplikt er ivaretatt i en sånn situasjon og det er IKKE greit. Anonymous poster hash: 2ea62...ab0
Mamma_til_2 Skrevet 15. september 2015 #32 Skrevet 15. september 2015 Altså bhg vedtekter er nettopp godkjent av kommunen og fylkesmannen ( siden de har flyttet så måtte alt godkjennes på nytt) og ingen av de som godkjente sa noe på dette punktet, vi som foreldre skrev og under på at denne løsningen kunne brukes om bhg skulle være i en sårbar situasjon personalmessig! Vill tro både bhg kontoret, fylkesmannen og andre som sitter i kommunen ville pålagt bhg of fjerne dette om det strider med lover og regler!
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #33 Skrevet 15. september 2015 Altså bhg vedtekter er nettopp godkjent av kommunen og fylkesmannen ( siden de har flyttet så måtte alt godkjennes på nytt) og ingen av de som godkjente sa noe på dette punktet, vi som foreldre skrev og under på at denne løsningen kunne brukes om bhg skulle være i en sårbar situasjon personalmessig! Vill tro både bhg kontoret, fylkesmannen og andre som sitter i kommunen ville pålagt bhg of fjerne dette om det strider med lover og regler! Tragisk at noen gjør sånn. Ikke rart at vi sliter med å få respekt for jobben vi gjør Anonymous poster hash: 33265...d20
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #34 Skrevet 15. september 2015 De skal på utenlandstur og må sette inn bare vikarer en hel dag. I tillegg spør de om barna kan få fri eller hentes tidlig den dagen eller evt. om noen foreldre kan hjelpe til i barnehagen denne dagen (uten betaling). Er det OK? Anonymous poster hash: 7a3c8...98a Jeg har jobbet i bhg og synes dette høres rart. Dette er noe de bør bruke planleggingsdager til eller helger/ferier. Å bruke vikarer er ok, men å be foreldre hente tidlig eller "jobbe" i barnehagen er ikke vanlig. Anonymous poster hash: c3c65...c9e
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #35 Skrevet 15. september 2015 Nei, dette er overhode ikke grei. Selv om det evt står i vedtektene, at foreldrene synes det er greit fordi de kjenner hverandre etc hjelper lite, bl.a fordi: - Alle ansatte skal levere vandelsattest. Foreldre har som regel ikke vandelsattest - ansatte er bundet av taushetsplikt. Og om en forelder underskriver en taushetserklæring vil den ikke være bindende juridisk selv om den skrives under. I tillegg er det direkte uetisk å gi foreldre inngående opplysninger om barna i barnehagen bare fordi de skal fungere som "ansatte" for en dag. - foreldre kjenner hverken HMS rutiner, rutiner for de enkelte barna, førstehjelp osv. Hva hvis et barn skader seg, hva hvis noen slår seg vrange (er det pga sykdom, et lyte, en spesiell ting som de ansatte kjenner ting og kan forhindre etc). De kjenner, de ansatte vet hvem som slår, ved som biter, hvem som trenger ekstra omsorg, hvem som blir utestengt fra leken, hvem som er sjenert og aldri sier noe etc. Hva om det begynner å brenne - kjenner man da alle rømningsveier, rutiner for hvordan man skal evakuere, hvor ungene er tilbøyelig til å hjemme seg hvis de blir redde, hvem er brannvakt på de ulike avdelingene osv. - foreldre som "jobber" i barnehagen er ikke selv forsikret, dvs de er ikke dekket av bedriftens forsikring. Hvis de blir utsatt for et uhell vil det ikke dekkes av forsikring og ikke regnes som arbeidsulykke. Dette er bare noe....jeg kunne fortsatt i det uendelige. Det er en grunn til at de ansatte igjen og igjen terper på rutiner og regler, det er en grunn til at det finnes et regelverk for ansatte og at det er rutiner for hvem som til enhver til skal ha tilgang til opplysninger om ungene i barnehagen.... Anonymous poster hash: eadec...5b0
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #36 Skrevet 15. september 2015 Aner ikke om de har lov men hvorfor må de gjøre dette i en ukedag? De kan vel bruke helgen slik de fleste andre arbeidsplasser. Anonymous poster hash: 1f467...693
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #37 Skrevet 15. september 2015 Nei, dette er overhode ikke grei. Selv om det evt står i vedtektene, at foreldrene synes det er greit fordi de kjenner hverandre etc hjelper lite, bl.a fordi: - Alle ansatte skal levere vandelsattest. Foreldre har som regel ikke vandelsattest - ansatte er bundet av taushetsplikt. Og om en forelder underskriver en taushetserklæring vil den ikke være bindende juridisk selv om den skrives under. I tillegg er det direkte uetisk å gi foreldre inngående opplysninger om barna i barnehagen bare fordi de skal fungere som "ansatte" for en dag. - foreldre kjenner hverken HMS rutiner, rutiner for de enkelte barna, førstehjelp osv. Hva hvis et barn skader seg, hva hvis noen slår seg vrange (er det pga sykdom, et lyte, en spesiell ting som de ansatte kjenner ting og kan forhindre etc). De kjenner, de ansatte vet hvem som slår, ved som biter, hvem som trenger ekstra omsorg, hvem som blir utestengt fra leken, hvem som er sjenert og aldri sier noe etc. Hva om det begynner å brenne - kjenner man da alle rømningsveier, rutiner for hvordan man skal evakuere, hvor ungene er tilbøyelig til å hjemme seg hvis de blir redde, hvem er brannvakt på de ulike avdelingene osv. - foreldre som "jobber" i barnehagen er ikke selv forsikret, dvs de er ikke dekket av bedriftens forsikring. Hvis de blir utsatt for et uhell vil det ikke dekkes av forsikring og ikke regnes som arbeidsulykke. Dette er bare noe....jeg kunne fortsatt i det uendelige. Det er en grunn til at de ansatte igjen og igjen terper på rutiner og regler, det er en grunn til at det finnes et regelverk for ansatte og at det er rutiner for hvem som til enhver til skal ha tilgang til opplysninger om ungene i barnehagen.... Anonymous poster hash: eadec...5b0 Brannalarmen ja, den hadde jeg ikke tenkt på engang. Har selv opplevd at brannalarmen går klokken 16 og barnehagen må tømmes. Hva gjør de foreldrene da tro? Anonymous poster hash: 33265...d20
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #38 Skrevet 15. september 2015 Aner ikke om de har lov men hvorfor må de gjøre dette i en ukedag? De kan vel bruke helgen slik de fleste andre arbeidsplasser. Anonymous poster hash: 1f467...693 De skal besøke en annen barnehage og må da reise på torsdag. Barnehager er jo ikke åpne i helgene. Anonymous poster hash: 7a3c8...98a
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #39 Skrevet 15. september 2015 Aner ikke om de har lov men hvorfor må de gjøre dette i en ukedag? De kan vel bruke helgen slik de fleste andre arbeidsplasser. Anonymous poster hash: 1f467...693 De skal besøke en annen barnehage og må da reise på torsdag. Barnehager er jo ikke åpne i helgene. Anonymous poster hash: 7a3c8...98a Ok men da kan faktisk ikke alle reise på en gang 😊 vi har innimellom kurs og konferanser på min arbeidsplass. Da er det vel 4-5 av 20 ansatte som får reise dersom det er i ukedagene. Synes det har kommet frem mange gode poeng her hvorfor de ikke kan la hele det faste personalet reise. Ville i såfall tatt det opp med ledelsen og hadde jeg ikke blitt hørt så hadde jeg holdt barnet hjemme eller tatt det med på jobb eller ordnet annet pass. Anonymous poster hash: 1f467...693
Mamma_til_2 Skrevet 15. september 2015 #40 Skrevet 15. september 2015 Aner ikke om de har lov men hvorfor må de gjøre dette i en ukedag? De kan vel bruke helgen slik de fleste andre arbeidsplasser. Anonymous poster hash: 1f467...693 De skal besøke en annen barnehage og må da reise på torsdag. Barnehager er jo ikke åpne i helgene. Anonymous poster hash: 7a3c8...98a Ok men da kan faktisk ikke alle reise på en gang 😊 vi har innimellom kurs og konferanser på min arbeidsplass. Da er det vel 4-5 av 20 ansatte som får reise dersom det er i ukedagene. Synes det har kommet frem mange gode poeng her hvorfor de ikke kan la hele det faste personalet reise. Ville i såfall tatt det opp med ledelsen og hadde jeg ikke blitt hørt så hadde jeg holdt barnet hjemme eller tatt det med på jobb eller ordnet annet pass. Anonymous poster hash: 1f467...693 Nå er det vi som foreldre som er ledelsen derav foreldre drevet, og som forelder står vi fritt til og si hva vi mener og fritt til og la barnet få fri for at de ansatte skal kunne dra på kurs! Ingen av foreldrene til de 16 barna i bhg har noengang hatt problemer med noe i bhg, den er og kåret til best i kommunen flere år på rad.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #41 Skrevet 15. september 2015 Aner ikke om de har lov men hvorfor må de gjøre dette i en ukedag? De kan vel bruke helgen slik de fleste andre arbeidsplasser. Anonymous poster hash: 1f467...693 De skal besøke en annen barnehage og må da reise på torsdag. Barnehager er jo ikke åpne i helgene. Anonymous poster hash: 7a3c8...98a Ok men da kan faktisk ikke alle reise på en gang vi har innimellom kurs og konferanser på min arbeidsplass. Da er det vel 4-5 av 20 ansatte som får reise dersom det er i ukedagene. Synes det har kommet frem mange gode poeng her hvorfor de ikke kan la hele det faste personalet reise. Ville i såfall tatt det opp med ledelsen og hadde jeg ikke blitt hørt så hadde jeg holdt barnet hjemme eller tatt det med på jobb eller ordnet annet pass. Anonymous poster hash: 1f467...693 Nå er det vi som foreldre som er ledelsen derav foreldre drevet, og som forelder står vi fritt til og si hva vi mener og fritt til og la barnet få fri for at de ansatte skal kunne dra på kurs! Ingen av foreldrene til de 16 barna i bhg har noengang hatt problemer med noe i bhg, den er og kåret til best i kommunen flere år på rad. Men en barnehage drives ikke forsvarlig når den verken følger rammeplan eller barnehageloven. Anonymous poster hash: af8ff...142
Mamma_til_2 Skrevet 15. september 2015 #42 Skrevet 15. september 2015 Aner ikke om de har lov men hvorfor må de gjøre dette i en ukedag? De kan vel bruke helgen slik de fleste andre arbeidsplasser. Anonymous poster hash: 1f467...693 De skal besøke en annen barnehage og må da reise på torsdag. Barnehager er jo ikke åpne i helgene. Anonymous poster hash: 7a3c8...98a Ok men da kan faktisk ikke alle reise på en gang vi har innimellom kurs og konferanser på min arbeidsplass. Da er det vel 4-5 av 20 ansatte som får reise dersom det er i ukedagene. Synes det har kommet frem mange gode poeng her hvorfor de ikke kan la hele det faste personalet reise. Ville i såfall tatt det opp med ledelsen og hadde jeg ikke blitt hørt så hadde jeg holdt barnet hjemme eller tatt det med på jobb eller ordnet annet pass. Anonymous poster hash: 1f467...693 Nå er det vi som foreldre som er ledelsen derav foreldre drevet, og som forelder står vi fritt til og si hva vi mener og fritt til og la barnet få fri for at de ansatte skal kunne dra på kurs! Ingen av foreldrene til de 16 barna i bhg har noengang hatt problemer med noe i bhg, den er og kåret til best i kommunen flere år på rad. Men en barnehage drives ikke forsvarlig når den verken følger rammeplan eller barnehageloven. Anonymous poster hash: af8ff...142 Selfølgelig drives den forsvarlig og følger rammeplanen og bhg loven! Som jeg har skrevet før så har nettopp alt vært oppe til vurdering hos både bhg k8 Tor, kommunestyre og fylkesmann ungen hadde noe og sette fingeren på.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #43 Skrevet 15. september 2015 Aner ikke om de har lov men hvorfor må de gjøre dette i en ukedag? De kan vel bruke helgen slik de fleste andre arbeidsplasser. Anonymous poster hash: 1f467...693 De skal besøke en annen barnehage og må da reise på torsdag. Barnehager er jo ikke åpne i helgene. Anonymous poster hash: 7a3c8...98a Ok men da kan faktisk ikke alle reise på en gang 😊 vi har innimellom kurs og konferanser på min arbeidsplass. Da er det vel 4-5 av 20 ansatte som får reise dersom det er i ukedagene. Synes det har kommet frem mange gode poeng her hvorfor de ikke kan la hele det faste personalet reise. Ville i såfall tatt det opp med ledelsen og hadde jeg ikke blitt hørt så hadde jeg holdt barnet hjemme eller tatt det med på jobb eller ordnet annet pass. Anonymous poster hash: 1f467...693 Nå er det vi som foreldre som er ledelsen derav foreldre drevet, og som forelder står vi fritt til og si hva vi mener og fritt til og la barnet få fri for at de ansatte skal kunne dra på kurs! Ingen av foreldrene til de 16 barna i bhg har noengang hatt problemer med noe i bhg, den er og kåret til best i kommunen flere år på rad. "Vår" barnehage er også en foreldreeid andelsbarnehage, men den er likevel bundet av gjeldende regelverk. Ellers hadde den aldri blitt godkjent som barnehage. Regelverk og daglig drift forvaltes av daglig leder og et valgt styre. Man kan , heldigvis for barna, ikke bare starte en barnehage og drive den som man lyster. Man kan f.eks ikke bestemme seg for å drite i å ansette nok pedagogisk personell fordi foreldrene synes det er greit. Krav om vandel og taushetsplikt er der forresten for å beskytte barna, og er ikke noe foreldre bare kan bestemne seg for å ignorere. Anonymous poster hash: 2ea62...ab0
Mamma_til_2 Skrevet 15. september 2015 #44 Skrevet 15. september 2015 Men nå gidder jeg ikke og kverrulere mer! HI om dette ikke er noe du ønsker så snakk med bhg styrer og ledelsen, su, what ever.
Mamma_til_2 Skrevet 15. september 2015 #45 Skrevet 15. september 2015 Aner ikke om de har lov men hvorfor må de gjøre dette i en ukedag? De kan vel bruke helgen slik de fleste andre arbeidsplasser. Anonymous poster hash: 1f467...693 De skal besøke en annen barnehage og må da reise på torsdag. Barnehager er jo ikke åpne i helgene. Anonymous poster hash: 7a3c8...98a Ok men da kan faktisk ikke alle reise på en gang 😊 vi har innimellom kurs og konferanser på min arbeidsplass. Da er det vel 4-5 av 20 ansatte som får reise dersom det er i ukedagene. Synes det har kommet frem mange gode poeng her hvorfor de ikke kan la hele det faste personalet reise. Ville i såfall tatt det opp med ledelsen og hadde jeg ikke blitt hørt så hadde jeg holdt barnet hjemme eller tatt det med på jobb eller ordnet annet pass. Anonymous poster hash: 1f467...693 Nå er det vi som foreldre som er ledelsen derav foreldre drevet, og som forelder står vi fritt til og si hva vi mener og fritt til og la barnet få fri for at de ansatte skal kunne dra på kurs! Ingen av foreldrene til de 16 barna i bhg har noengang hatt problemer med noe i bhg, den er og kåret til best i kommunen flere år på rad. "Vår" barnehage er også en foreldreeid andelsbarnehage, men den er likevel bundet av gjeldende regelverk. Ellers hadde den aldri blitt godkjent som barnehage. Regelverk og daglig drift forvaltes av daglig leder og et valgt styre. Man kan , heldigvis for barna, ikke bare starte en barnehage og drive den som man lyster. Man kan f.eks ikke bestemme seg for å drite i å ansette nok pedagogisk personell fordi foreldrene synes det er greit. Krav om vandel og taushetsplikt er der forresten for å beskytte barna, og er ikke noe foreldre bare kan bestemne seg for å ignorere. Anonymous poster hash: 2ea62...ab0 Ingen som ignorerer noe men for at de ansatte skal kunne ta en tur på kurs kl 15.00 eller dra på studietur en dag så trenger vi ikke stenge bhg eller bare ta inn ukjente vikarer ( bhg bruker ikke vikarer til vanlig så alle er ukjente) og vi og bhg kontor fylkesmann ol er enige i at det er helt innafor!
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #46 Skrevet 15. september 2015 Aner ikke om de har lov men hvorfor må de gjøre dette i en ukedag? De kan vel bruke helgen slik de fleste andre arbeidsplasser. Anonymous poster hash: 1f467...693 De skal besøke en annen barnehage og må da reise på torsdag. Barnehager er jo ikke åpne i helgene. Anonymous poster hash: 7a3c8...98a Ok men da kan faktisk ikke alle reise på en gang vi har innimellom kurs og konferanser på min arbeidsplass. Da er det vel 4-5 av 20 ansatte som får reise dersom det er i ukedagene. Synes det har kommet frem mange gode poeng her hvorfor de ikke kan la hele det faste personalet reise. Ville i såfall tatt det opp med ledelsen og hadde jeg ikke blitt hørt så hadde jeg holdt barnet hjemme eller tatt det med på jobb eller ordnet annet pass. Anonymous poster hash: 1f467...693 Nå er det vi som foreldre som er ledelsen derav foreldre drevet, og som forelder står vi fritt til og si hva vi mener og fritt til og la barnet få fri for at de ansatte skal kunne dra på kurs!Ingen av foreldrene til de 16 barna i bhg har noengang hatt problemer med noe i bhg, den er og kåret til best i kommunen flere år på rad. "Vår" barnehage er også en foreldreeid andelsbarnehage, men den er likevel bundet av gjeldende regelverk. Ellers hadde den aldri blitt godkjent som barnehage. Regelverk og daglig drift forvaltes av daglig leder og et valgt styre. Man kan , heldigvis for barna, ikke bare starte en barnehage og drive den som man lyster. Man kan f.eks ikke bestemme seg for å drite i å ansette nok pedagogisk personell fordi foreldrene synes det er greit. Krav om vandel og taushetsplikt er der forresten for å beskytte barna, og er ikke noe foreldre bare kan bestemne seg for å ignorere. Anonymous poster hash: 2ea62...ab0 Ingen som ignorerer noe men for at de ansatte skal kunne ta en tur på kurs kl 15.00 eller dra på studietur en dag så trenger vi ikke stenge bhg eller bare ta inn ukjente vikarer ( bhg bruker ikke vikarer til vanlig så alle er ukjente) og vi og bhg kontor fylkesmann ol er enige i at det er helt innafor! Trist at reglene er så lite verdt Anonymous poster hash: 33265...d20
SuperFries Skrevet 15. september 2015 #47 Skrevet 15. september 2015 De som jobber i barnehage har like stort utbytte av oppbygging og inspirasjon. Jeg hadde syns et slikt tiltak var flott for de ansatte i min barnehage.
SuperFries Skrevet 15. september 2015 #48 Skrevet 15. september 2015 Og ingen unger tar skade av å være uten pedagogisk innhold én dag i året. Ei heller å bli passet av noen foreldre noen timer en dag.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #49 Skrevet 15. september 2015 Men nå gidder jeg ikke og kverrulere mer! HI om dette ikke er noe du ønsker så snakk med bhg styrer og ledelsen, su, what ever. Det er ikke jeg som har "kranglet" med deg her, altså. Takk for alle innspill. 😊 Anonymous poster hash: 7a3c8...98a
Hjertefru Skrevet 15. september 2015 #50 Skrevet 15. september 2015 En sånn tur er gull verdt for samhold og trivsel blant personalet, så det hadde jeg unnet personalet i vår barnehage av hele mitt hjerte. Men synes det er ugreit at foreldre blir satt inn. Tenker i første rekke på det med vandel og sikkerhet. Å hente tidligere i en slik situasjon hadde jeg fatt full forståelse for, men ser at det nok kan skape problemer for enkelte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå