Gå til innhold

Har barnehagen lov til dette? Tur for personalet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

De skal på utenlandstur og må sette inn bare vikarer en hel dag. I tillegg spør de om barna kan få fri eller hentes tidlig den dagen eller evt. om noen foreldre kan hjelpe til i barnehagen denne dagen (uten betaling). Er det OK?

Anonymous poster hash: 7a3c8...98a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja så lenge det er privat og det står i vedtektene at dette kan skje så er det helt ok, det er slik i bhg til mini!

Skrevet

Kjempe positivt for personalet å få en slik tur sammen. Vår barnehage gjør det hvert år og ser hvor glede de har av det og hva det betyr for samholdet.

Prøv å tenk litt utover din egen nese.

Skrevet

Kommer ann på vedtektene i deres barnehage. Vi gjorde noe lignende (kommunal bhg), brukte to planleggingsdager og en dag slik du beskriver. Måtte søke su og fikk dispensasjon der. Utrolig bra, høy faglig utvikling, men også veldig bra for samholdet og arbeidsmiljø.

Anonymous poster hash: 56013...ce0

Skrevet

Vi har vært på en slik tur, men brukte da en planleggingsdag + hele helgen vår.

Om dett er privat bhg kan de nok det.Om det er kommunal er jeg mer i tvil.

Anonymous poster hash: 662e0...3e8
Skrevet

Sikkert flott for personalet, men stakkars barn som plutselig en dag kommer i bhg til bare ukjente voksne!

Anonymous poster hash: 62fc9...c8b

Skrevet

Sikkert flott for personalet, men stakkars barn som plutselig en dag kommer i bhg til bare ukjente voksne!

Hvorfor regner du med at det er ukjente voksne?

Anonymous poster hash: 33265...d20

Skrevet

Kjempe positivt for personalet å få en slik tur sammen. Vår barnehage gjør det hvert år og ser hvor glede de har av det og hva det betyr for samholdet.

Jeg har ingen problemer med det, men har fått en del spørsmål fra andre foreldre, som synes det blir vanskelig i forhold til jobb, siden det kommer i tillegg til planleggingsdagene og at det blir varslet først nå.

Anonymous poster hash: 7a3c8...98a

Skrevet

For HI skrev at det var vikarer

Skrevet

De tar ikke inn vikarer som ikke er kjent for barna når der er slik!

Skrevet

Vikarer er jo kjent med barna, det er sikkert ikke første gang de bruker vikarer. Du tror vel seriøst ikke at de fyller opp barnehagen med bare ukjente vikarer???

Skrevet

Burde vel vært brukt planleggingsdager til slikt?!! Synes ikke det er greit at de ber foreldre hente tidlig og/eller hjelpe til.

Anonymous poster hash: 818dc...1a7

Skrevet

Personlig syns jeg slikt er helt ok. Mine unge syns det bare er gøy når det er vikarer i barnehagen. Nye ting de gjør og nye historier de får høre.

Litt rart de ikke bruker planleggingsdagene på dette, men det kna jo hende det dukket opp ting som ikke passet med disse. Da er det supert at de kan få slikt til tenker jeg.

For barnehagens del kan det nok være lurt å skrive slikt i papirene foreldrene skriver under på når de takker jeg til barnehage plassen. Slik at de slipper mye krangling på det i ettertid. Det kan jo hende det alt gjør.

Jeg vet min mor i privatbarnehage drar på tur med jobben en langhelg i året. Som oftes er de utenlands da dette er billigere enn å dra i norge. I år var de i norge, og da ble turer kortere enn hva de har når de er utenlands. Min mor syns disse turne er supre, for de ser og lærer mye nytt. Besøker barnehager i utlandet og får mange tips de kan ta med seg hjem. Alt fra leker de gjør til mer praktiske ting.

Anonymous poster hash: 295f5...014

Skrevet

Planleggingsdager kan de endre om de ønsker. De må ikke følge de allerede oppsatte. Vår barnehage følger ikke samme som alle andre, bare like mange.

Anonymous poster hash: 818dc...1a7

Skrevet

Hørt om faste vikarer? Jeg er fast vikar i en barnehage. Mangler de personale ringer de meg først. Samtlige unger er veldig trygge på meg og lider ingen nød i min varetekt😊

Anonymous poster hash: eb5f5...f04

Skrevet

Jeg hadde reagert på at andre foreldre skulle "jobbe" i barnehagen. Selv om man liker aller foreldre, er ikke disse sjekket med vandel ol.

Jeg hadde satt benet ned der. 

Anonymous poster hash: fb507...719
Skrevet

Og by the way så har vi fått slike beskjeder men ca 1 ukes varsel om kurs så de trengte at vi hentet tidlig ( senest kl 15.00) og om det trengtes vikarer etter ( om noen da ikke ble hentet) så ønsket de 2 foreldre som kunne stille, ikke noe problem, vi var 2 foreldre i bhg til kl 16.30.

Skrevet

Hvorfor er du alltid så ufin når du svarer folk? Det må da kunne være mulig å svare skikkelig.

Du irettesetter og snakker nedlatende som om alle er noen egoistiske drittsekker og så er du en gedigen drittkjerring selv.

Anonymous poster hash: 1014b...93a

Skrevet

At de tar inn vikarer og reiser, synes jeg ikke er rart. Men at de ber foreldre hente tidlig eller hjelpe til synes jeg er rart.

Skrevet

Og by the way så har vi fått slike beskjeder men ca 1 ukes varsel om kurs så de trengte at vi hentet tidlig ( senest kl 15.00) og om det trengtes vikarer etter ( om noen da ikke ble hentet) så ønsket de 2 foreldre som kunne stille, ikke noe problem, vi var 2 foreldre i bhg til kl 16.30.

Det var kun foreldre der til 16.30, ingen ansatte? Det synes ikke jeg er greit i det hele tatt.

Skrevet

At de tar inn vikarer og reiser, synes jeg ikke er rart. Men at de ber foreldre hente tidlig eller hjelpe til synes jeg er rart.

Vi gjør det gjerne, siden det er en privat Foreldre drevet bhg så sparer bhg penger med og ikke ta inn vikarer og da har de ekstra penger til turer og opplevelser med barna! Null stress det skjer sikkert 1 gang ila 2 år!

Skrevet

Det var kun foreldre der til 16.30, ingen ansatte? Det synes ikke jeg er greit i det hele tatt.

Hvorfor ikke, alle foreldre kjenner hverandre og barna kjenner foreldrene! Vi har tilogmed foreldre som er politi, advokater, bhg ansatte så ingen skumle navere☺

Skrevet

Hvorfor ikke, alle foreldre kjenner hverandre og barna kjenner foreldrene! Vi har tilogmed foreldre som er politi, advokater, bhg ansatte så ingen skumle navere☺

Har foreldrene levert vandelsattest?

Skrevet

Synes det høres helt topp ut, da hadde jeg gladelig benyttet sjansen til å få være med i barnehagen en hel dag. Skjønner at ikke alle har den muligheten da. Men datteren min hadde elsket å få vise frem barnehagen sin ordentlig. :P

Anonymous poster hash: 8c8dc...8f2
Skrevet

Hadde ikke synes det var ok! Jeg mener ar man bruker planleggingsdager til slikt og at de skal varsles om i god tid. Enten henter man inn nok kvalifisert personell (vikarer som kjenner HMS rutiner og som barna er trygge på) eller så må man stenge barnehagen(Altså bruke planleggingsdag). Det å spørre foreldre er sikkert koselig det, men ikke ok i forhold til lite kjennskap til rutiner, HMS, vandel, taushetsplikt osv.

Har vært styreleder i bhg i mange år og hadde ikke tatt sjansen på å overlate drift til "ukjente". Som foreldre betaler man også for en fullverdig tjeneste.

Kjekt med tur for personalet, men barnehagen må fortsatt sikre forsvarlig drift hvis de ønsker å holde åpent.

Anonymous poster hash: be5ae...a5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...