Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #1 Skrevet 15. september 2015 http://www.bt.no/meninger/debatt/Keiserens-nye-snitt-3438757.html Dette er ikke bra og tydeligvis alt for lettvint.... Anonymous poster hash: 4fdb7...37f
<3 mine søte små<3 Skrevet 15. september 2015 #2 Skrevet 15. september 2015 De fleste som har tatt ks gjør det ikke for det er en trend. Men pga angst og tidligere komlplikasjoner. Selv hatt to ks. Men begge gangene forsøkte jeg normalt. Endte opp i haste ks. For de som så måtte velge ks som fødemetode. Så er det ingen skam. Depresjon er da like vanlig etter vaginal fødsel som ved ks.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #3 Skrevet 15. september 2015 Jeg er veldig glad det er mulig å få keisersnitt, da utfallet ikke ville ha vært det samme uten. Anonymous poster hash: 1916b...797
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #4 Skrevet 15. september 2015 Lettvint? Kjerringa har tydeligvis aldri prøvd det selv! Min første måtte ut asap pga hjerte stoppet, hadde dødd uten. Måtte derfor ta ks med de to neste også. Ville selvsagt heller ha født vanlig, for smertene etter ks er mer langvarige og plagsomme enn rier... Og veldig styrete med vondt sår når man har barn fra før. Ks er ikke lettvint, det er en nødløsning når det andre ikke går av en eller annen grunn. Anonymous poster hash: 20952...00b
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #5 Skrevet 15. september 2015 Jeg har hatt både ks og vaginal fødsel, og ks`et var definitivt ikke den ekle metoden av disse to.. Anonymous poster hash: 44360...f68
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #6 Skrevet 15. september 2015 Jeg har hatt både ks og vaginal fødsel, og ks`et var definitivt ikke den ekle metoden av disse to.. Anonymous poster hash: 44360...f68 eNkle...ikke ekle Anonymous poster hash: 44360...f68
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #7 Skrevet 15. september 2015 Men nå er det jo ikke snakk om de som MÅ ha keisersnitt, det er jo snakk om de som velger det, fordi det er "lettere", raskere osv. Anonymous poster hash: 91718...8fa
TinaK 1990 Skrevet 15. september 2015 #8 Skrevet 15. september 2015 Keisersnitt smertefritt?? Ja, under selve forløsningen...men grusomme smerter I etterkant.
Mia_73 Skrevet 15. september 2015 #9 Skrevet 15. september 2015 Ikke overraskende at dama jobber på Haukeland.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #10 Skrevet 15. september 2015 "Elegant og smertefritt..." "..slipper å grue seg..." Den dama der må være stein stokk dum! Anonymous poster hash: bfc4b...768
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #11 Skrevet 15. september 2015 Tror noen av dere misforstår, min tanke er at det er for lettvint og velge keisersnitt fordi som ikke trenger det..... Jeg tenker selvfølgelig ikke på de som det er nødvendig for... og at ungen må ut med en gang pga komplikasjoner er jo en selvfølge..... tenker mer type at det blir en trend blant div kjendiser osv, nettopp at man bestiller seg et keisersnitt. Anonymous poster hash: 4fdb7...37f
Luksusdyret Skrevet 15. september 2015 #12 Skrevet 15. september 2015 Norge er et av de mest restriktive landene mht keisersnitt, noe jeg synes er feil. Man skal ikke tvinge frem vaginal fødsel i seteleie, så får man null hjelp for urininkontinens i ettertid, får bare beskjed om å gjøre knipeøvelser, eller betale operasjonen selv. Alle andre land har gått fra det å ha vaginal fødsel som førstevalg ved seteleie. Det samme ved VELDIG stort barn - har selv ei i omgangskretsen, liten thaidame på 1.50 som bruker klær fra barnebutikken, som ble helt ødelagt nedentil (tangforløsning og 150 innvendige sting, hun klarer ikke å ha sex med mannen sin i dag, 3 år etter fødselen), barnet var 4300 g, og de visste om det (det ble vel tatt ultralyd i uke 38, barnet var da allerede over 4 kilo). Neida, ingen keisersnitt der, selv om hennes mor holdt på å stryke med under fødsel fordi barnet satt fast, og hun hadde samme kroppsfasong og trangt bekken som mor. Det samme med dem som ligger i 3-4 døgn med rier uten epidural eller annet, fordi det er så fiiint å føde naturlig, og ikke har krefter til å presse, slik at de må klippes og ungen må dras ut av mora med makt. Vil tro at for BARNET vil keisersnitt i slik situasjon være mer heldig, samtidig som mor slipper å pines i flere døgn med uutholdelige smerter.
Luksusdyret Skrevet 15. september 2015 #13 Skrevet 15. september 2015 En annen dobbeltmoral er at leger og jordmødre er statistisk sett den yrkesgruppen med flest keisersnitt. Rart det der.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #14 Skrevet 15. september 2015 Jeg hadde akutt ks sist, sliter med fødselsangst nå. Får ikke nytt ks. Så det er ikke for lett i mine øyne! Anonymous poster hash: 7a8ce...b57
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #15 Skrevet 15. september 2015 En annen dobbeltmoral er at leger og jordmødre er statistisk sett den yrkesgruppen med flest keisersnitt. Rart det der. Hun skriver jo at det også dreier seg om penger. Det er dyrt med mange ks, men når det gjelder en selv er det ikke så farlig likevel. I andre land velger kvinner ks, av ulike grunner, men i Norge skal kvinner ikke få velge selv. Det er ikke noe valgmulighet i Norge, her må man enten ha medisinisk indikasjon eller ta en spansk en (uttrykket "grine seg til ks" passer). Jeg ville gjerne betalt selv for ks, jeg har råd til det og ingen annen grunn til ks enn at jeg ikke vil føde. Jeg måtte gjennom en runde med overlegen til samtale, men heldigvis er jeg god til å snakke for meg slik at jeg fikk ønsket mitt innvilget. Det er dog slik at jeg har møtt mange rare meninger der ute, virker som om man er en forræder mot andre kvinner dersom man velger den lettvinte veien. Det skal liksom være jævlig å føde, epidural er noe man på ingen måte kan kreve men nådigst får dersom det tilfeldigvis er en anestesilegen ledig, osv. Anonymous poster hash: 723a2...9d4
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #16 Skrevet 15. september 2015 Skjønner ikke kvinner som blir gravide, men som ikke vil føde barnet. Hastesnitt og ks pga. fysiske skavanker har jeg ingen problemer med, men å ikke ville (gidde?) føde er noe stort tøv! Anonymous poster hash: fbce3...8a5
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #17 Skrevet 15. september 2015 Norge er et av de mest restriktive landene mht keisersnitt, noe jeg synes er feil. Man skal ikke tvinge frem vaginal fødsel i seteleie, så får man null hjelp for urininkontinens i ettertid, får bare beskjed om å gjøre knipeøvelser, eller betale operasjonen selv. Alle andre land har gått fra det å ha vaginal fødsel som førstevalg ved seteleie. Det samme ved VELDIG stort barn - har selv ei i omgangskretsen, liten thaidame på 1.50 som bruker klær fra barnebutikken, som ble helt ødelagt nedentil (tangforløsning og 150 innvendige sting, hun klarer ikke å ha sex med mannen sin i dag, 3 år etter fødselen), barnet var 4300 g, og de visste om det (det ble vel tatt ultralyd i uke 38, barnet var da allerede over 4 kilo). Neida, ingen keisersnitt der, selv om hennes mor holdt på å stryke med under fødsel fordi barnet satt fast, og hun hadde samme kroppsfasong og trangt bekken som mor. Det samme med dem som ligger i 3-4 døgn med rier uten epidural eller annet, fordi det er så fiiint å føde naturlig, og ikke har krefter til å presse, slik at de må klippes og ungen må dras ut av mora med makt. Vil tro at for BARNET vil keisersnitt i slik situasjon være mer heldig, samtidig som mor slipper å pines i flere døgn med uutholdelige smerter. Veldig få som klippes i Norge altså. Og operasjoner er gratis. Anonymous poster hash: 3205b...4d7
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #18 Skrevet 15. september 2015 Veldig lett å risikere livet. Anonymous poster hash: 8f660...054
MammantilNurket Skrevet 15. september 2015 #19 Skrevet 15. september 2015 Nå må vi ta i betraktning at Agnethe Lund, som har skrevet dette, er tilknyttet Haukeland Sykehus. Haukeland er ekstremt rigide når det gjelder å innvilge KS. Det er helt naturlig at Lund støtter institusjonen hun er tilknyttet. Jeg hadde, for min del, aldri turt å sette mine føtter der ... http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Norsk-studie-Trygt-a-fode-naturlig-selv-om-barnet-ligger-i-seteleie-7654919.html
Sint naken biltyv Skrevet 15. september 2015 #20 Skrevet 15. september 2015 Nå må vi ta i betraktning at Agnethe Lund, som har skrevet dette, er tilknyttet Haukeland Sykehus. Haukeland er ekstremt rigide når det gjelder å innvilge KS. Det er helt naturlig at Lund støtter institusjonen hun er tilknyttet. Jeg hadde, for min del, aldri turt å sette mine føtter der ... http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Norsk-studie-Trygt-a-fode-naturlig-selv-om-barnet-ligger-i-seteleie-7654919.html Enig!
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #21 Skrevet 15. september 2015 Aldri turt å sette dine bein der? Kanskje en privat fødselsordning burde vært lansert. Så kan de som absolutt ikke vil føde vaginalt ta kostnadene på seg selv. Et KS koster et sted mellom 50 000 og 60 000 kroner, mens en vaginal fødsel ligger på 20 000. Og mange andre operasjoner må gjerne utsettes pga et KS. (Snakker da ikke om haste KS eller et planlagt KS av andre medisinske årsaker.) Anonymous poster hash: 1a138...69c
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #22 Skrevet 15. september 2015 Norge er et av de mest restriktive landene mht keisersnitt, noe jeg synes er feil. Man skal ikke tvinge frem vaginal fødsel i seteleie, så får man null hjelp for urininkontinens i ettertid, får bare beskjed om å gjøre knipeøvelser, eller betale operasjonen selv. Alle andre land har gått fra det å ha vaginal fødsel som førstevalg ved seteleie. Det samme ved VELDIG stort barn - har selv ei i omgangskretsen, liten thaidame på 1.50 som bruker klær fra barnebutikken, som ble helt ødelagt nedentil (tangforløsning og 150 innvendige sting, hun klarer ikke å ha sex med mannen sin i dag, 3 år etter fødselen), barnet var 4300 g, og de visste om det (det ble vel tatt ultralyd i uke 38, barnet var da allerede over 4 kilo). Neida, ingen keisersnitt der, selv om hennes mor holdt på å stryke med under fødsel fordi barnet satt fast, og hun hadde samme kroppsfasong og trangt bekken som mor. Det samme med dem som ligger i 3-4 døgn med rier uten epidural eller annet, fordi det er så fiiint å føde naturlig, og ikke har krefter til å presse, slik at de må klippes og ungen må dras ut av mora med makt. Vil tro at for BARNET vil keisersnitt i slik situasjon være mer heldig, samtidig som mor slipper å pines i flere døgn med uutholdelige smerter.Veldig få som klippes i Norge altså. Og operasjoner er gratis. Anonymous poster hash: 3205b...4d7 Hva vet du om hvor mange som klippes? Her varte første fødsel i ca 40 timer, jeg kom inn med 8 cm åpning. Fra jeg kom inn til ungen kom ut tok det ca 6 timer. De 6 timene førte til klipping og en jordmor som påsto at de hadde sluttet å telle sting. Hvilke operasjoner er gratis forresten? Anonymous poster hash: 2d047...808
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #23 Skrevet 15. september 2015 Norge er et av de mest restriktive landene mht keisersnitt, noe jeg synes er feil. Man skal ikke tvinge frem vaginal fødsel i seteleie, så får man null hjelp for urininkontinens i ettertid, får bare beskjed om å gjøre knipeøvelser, eller betale operasjonen selv. Alle andre land har gått fra det å ha vaginal fødsel som førstevalg ved seteleie. Det samme ved VELDIG stort barn - har selv ei i omgangskretsen, liten thaidame på 1.50 som bruker klær fra barnebutikken, som ble helt ødelagt nedentil (tangforløsning og 150 innvendige sting, hun klarer ikke å ha sex med mannen sin i dag, 3 år etter fødselen), barnet var 4300 g, og de visste om det (det ble vel tatt ultralyd i uke 38, barnet var da allerede over 4 kilo). Neida, ingen keisersnitt der, selv om hennes mor holdt på å stryke med under fødsel fordi barnet satt fast, og hun hadde samme kroppsfasong og trangt bekken som mor. Det samme med dem som ligger i 3-4 døgn med rier uten epidural eller annet, fordi det er så fiiint å føde naturlig, og ikke har krefter til å presse, slik at de må klippes og ungen må dras ut av mora med makt. Vil tro at for BARNET vil keisersnitt i slik situasjon være mer heldig, samtidig som mor slipper å pines i flere døgn med uutholdelige smerter.Veldig få som klippes i Norge altså. Og operasjoner er gratis. Anonymous poster hash: 3205b...4d7 Hva vet du om hvor mange som klippes? Her varte første fødsel i ca 40 timer, jeg kom inn med 8 cm åpning. Fra jeg kom inn til ungen kom ut tok det ca 6 timer. De 6 timene førte til klipping og en jordmor som påsto at de hadde sluttet å telle sting. Hvilke operasjoner er gratis forresten? Anonymous poster hash: 2d047...808 Din erfaring er ikke statistisk evidens. Alle operasjoner på offentlige sykehus er gratis. Anonymous poster hash: 3205b...4d7
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #24 Skrevet 15. september 2015 Norge er et av de mest restriktive landene mht keisersnitt, noe jeg synes er feil. Man skal ikke tvinge frem vaginal fødsel i seteleie, så får man null hjelp for urininkontinens i ettertid, får bare beskjed om å gjøre knipeøvelser, eller betale operasjonen selv. Alle andre land har gått fra det å ha vaginal fødsel som førstevalg ved seteleie. Det samme ved VELDIG stort barn - har selv ei i omgangskretsen, liten thaidame på 1.50 som bruker klær fra barnebutikken, som ble helt ødelagt nedentil (tangforløsning og 150 innvendige sting, hun klarer ikke å ha sex med mannen sin i dag, 3 år etter fødselen), barnet var 4300 g, og de visste om det (det ble vel tatt ultralyd i uke 38, barnet var da allerede over 4 kilo). Neida, ingen keisersnitt der, selv om hennes mor holdt på å stryke med under fødsel fordi barnet satt fast, og hun hadde samme kroppsfasong og trangt bekken som mor. Det samme med dem som ligger i 3-4 døgn med rier uten epidural eller annet, fordi det er så fiiint å føde naturlig, og ikke har krefter til å presse, slik at de må klippes og ungen må dras ut av mora med makt. Vil tro at for BARNET vil keisersnitt i slik situasjon være mer heldig, samtidig som mor slipper å pines i flere døgn med uutholdelige smerter.Veldig få som klippes i Norge altså. Og operasjoner er gratis. Anonymous poster hash: 3205b...4d7 Hva vet du om hvor mange som klippes? Her varte første fødsel i ca 40 timer, jeg kom inn med 8 cm åpning. Fra jeg kom inn til ungen kom ut tok det ca 6 timer. De 6 timene førte til klipping og en jordmor som påsto at de hadde sluttet å telle sting. Hvilke operasjoner er gratis forresten? Anonymous poster hash: 2d047...808 Din erfaring er ikke statistisk evidens.Alle operasjoner på offentlige sykehus er gratis. Anonymous poster hash: 3205b...4d7 De er jo ikke det..Noen må betale, og da er det vel ikke rett at noen skal "grine" seg til ks fordi de tror det er bedre? Hvem i alle dager velger en stor operasjon frivillig btw? Det skjønner ikke jeg..Jeg hadde katastrofe-snitt, så jeg måtte, men jeg hadde aldri valgt ks om jeg kunne. Anonymous poster hash: 29cf1...20c
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #25 Skrevet 15. september 2015 Norge er et av de mest restriktive landene mht keisersnitt, noe jeg synes er feil. Man skal ikke tvinge frem vaginal fødsel i seteleie, så får man null hjelp for urininkontinens i ettertid, får bare beskjed om å gjøre knipeøvelser, eller betale operasjonen selv. Alle andre land har gått fra det å ha vaginal fødsel som førstevalg ved seteleie. Det samme ved VELDIG stort barn - har selv ei i omgangskretsen, liten thaidame på 1.50 som bruker klær fra barnebutikken, som ble helt ødelagt nedentil (tangforløsning og 150 innvendige sting, hun klarer ikke å ha sex med mannen sin i dag, 3 år etter fødselen), barnet var 4300 g, og de visste om det (det ble vel tatt ultralyd i uke 38, barnet var da allerede over 4 kilo). Neida, ingen keisersnitt der, selv om hennes mor holdt på å stryke med under fødsel fordi barnet satt fast, og hun hadde samme kroppsfasong og trangt bekken som mor. Det samme med dem som ligger i 3-4 døgn med rier uten epidural eller annet, fordi det er så fiiint å føde naturlig, og ikke har krefter til å presse, slik at de må klippes og ungen må dras ut av mora med makt. Vil tro at for BARNET vil keisersnitt i slik situasjon være mer heldig, samtidig som mor slipper å pines i flere døgn med uutholdelige smerter.Veldig få som klippes i Norge altså. Og operasjoner er gratis. Anonymous poster hash: 3205b...4d7 Hva vet du om hvor mange som klippes?Her varte første fødsel i ca 40 timer, jeg kom inn med 8 cm åpning. Fra jeg kom inn til ungen kom ut tok det ca 6 timer. De 6 timene førte til klipping og en jordmor som påsto at de hadde sluttet å telle sting. Hvilke operasjoner er gratis forresten? Anonymous poster hash: 2d047...808 Din erfaring er ikke statistisk evidens.Alle operasjoner på offentlige sykehus er gratis. Anonymous poster hash: 3205b...4d7 De er jo ikke det..Noen må betale, og da er det vel ikke rett at noen skal "grine" seg til ks fordi de tror det er bedre? Hvem i alle dager velger en stor operasjon frivillig btw? Det skjønner ikke jeg..Jeg hadde katastrofe-snitt, så jeg måtte, men jeg hadde aldri valgt ks om jeg kunne. Anonymous poster hash: 29cf1...20c Og jeg kan ikke skjønne hvorfor man frivillig vil føde vaginalt dersom man ikke må. Jeg har hatt 2 ks etter eget ønske og hadde valgt det samme igjen. Selvsagt er det ikke smertefritt men det er vel ingen som tror det? Anonymous poster hash: 723a2...9d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå