Gå til innhold

Venninne ligger med gift mann - sladre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min venninne ligger med en gift mann som er nærmere 15 år eldre enn henne. Hans kone og han har 2 barn sammen. Disse barna er i en alder der de forstår godt, dvs. pubertetsalder. 

Selv syns jeg det er moralsk forkastelig av både henne og mannen å holde på slik. Dette har foregått over lengre tid. Jeg har funnet ut hvem kona er, men kjenner henne ikke personlig. 

Bør jeg si ifra til kona om hva mannen hennes driver med, eller la være?

Min venninne og den gifte mannen bruker ikke kondom, men hun har p-stav. Dog p-stav sikrer ikke mot kjønnssykdommer og min venninne ligger med nok av andre menn også, uten kondom.

Anonymous poster hash: ac6dd...545
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde holde deg langt unna sladring.

Men jeg hadde vært veldig tydelig ovenfor min venninne at hun måtte sjekke seg for sykdommer, og etter det begynne å bruke kondom med alle.

Anonymous poster hash: 5bac3...e5f
Skrevet

Jeg har sagt ifra at hun bør sjekke seg for sykdommer. Jeg personlig drar henne med meg på helsestasjonen jevnlig for å sjekke henne. Og kondom vil hun ikke bruke fordi det føles ekkelt

Skrevet

Ville helt klart gitt konen beskjed. Mulig denne "mannen" har seg med flere. Du trenger ikke utlevere venninnen din da.

Anonymous poster hash: 53f88...a32

Skrevet

Jeg fikk kjønnssykdom av utro kjæreste. Hadde satt pris på en heads up! Da hadde jeg vært kvitt dritten mye tidligere og kanskje sluppet herpes også.

Anonymous poster hash: 0d560...0b3

Skrevet

Nei, det er ikke din sak. Du kjenner ikke hans historie og grunner for å være utro.

Vi skal ikke være så fordømt opptatt av hva alle andre gjør.

At venninnen din utsetter seg for smitterisiko er en annen sak. Men du har forsøkt å si fra til henne - hvis hun er for tjukk i huet til å forstå så er ikke det heller ditt problem.

Anonymous poster hash: ae290...b97

Skrevet

Ei venninne her gjorde det samme, startet mens hun selv var gift og fortsatte med andre menn senere. Jeg blandet meg ikke, men respekten min for henne er helt borte.

Anonymous poster hash: 26997...6dc

Skrevet

Du bør iallfall ta noen grep i forhold til at disse menneskene utsetter ei stakkar (kona) for sykdom... Du har kanskje ikke noe med det, men si noe til denne mannen, da. Kulturen vår består av for lite sladring, synes jeg...

Æsj, om noen bare hadde sagt ifra til meg!!!

Skrevet

Hvorfor det? Gifte menn skal da også få pult?

Skrevet

Si meg, kan du ikke lese? Fordi de sprer smitte

Skrevet

Gifte menn sprer smitte? Så grusomt! Hva dreier det seg om, er det vannkopper?

Skrevet

Fatter ikke at dere sier hun ikke skal si noe.

Anonymous poster hash: 6bfe7...e56

Skrevet

Hvorfor det? Hvem som ligger med hvem er ikke hennes sak.

Skrevet

Fatter ikke at dere sier hun ikke skal si noe.

Anonymous poster hash: 6bfe7...e56

Ikke jeg heller. Er så mye "passe sine egne saker" mentalitet i dette landet, at sladderen snart tar helt overhånd.

Jeg for min del liker å bli snakket med og ikke om.

Skrevet

Si ifra om du føler det er det rette. Kanskje fortelle henne hvordan hun kan finne bevis på utroskapen. Men slike ting er aldri enkle, det er ikke sikkert hun tror på deg engang. Om din venninne får og smitter videre med hiv eller hpv (og kona utvikler livmorhalskreft) så ville iallefall jeg følt en viss skyldfølelse om jeg ikke så ifra. 

Sikkert mange som vet det også, og det er ikke bra for barna.

Skrevet

Som flere her sier bør du si ifra pga smittefare. Han og kona bruker nok ikke kondom og kona har rett på å vite hvilken mann hun er gift med og som er far til hennes barn. Forhåpentligvis har hun kanskje allerede en mistanke og kan få det bekreftet.

Si ifra til henne at hun burde testet seg for kjønnssykdommer.

Anonymous poster hash: 4170a...e64

Skrevet

Ville sagt at hun måtte slutte å ligge med ham (hvorfor skal hun egentlig ligge med ham -hun har jo andre sexpartnere også...) -Og hvis hun ikke slutter kommer du til å si noe til kona hans. Dette med kondom er jo bare teit! Er hun virkelig villig til å utsette seg for sykdommer som f.eks. Hiv fordi kondom føles ekkelt? Hun virker veldig umoden....

Anonymous poster hash: d6693...0ea

Skrevet

Man kan da ikke ta ansvar for hele menneskehetens moral og handlinger?

Du har sagt til venninnen din hva du mener, mer kan du ikke gjøre. Voksne folk må ta ansvar for egne handlinger uten at du svever rundt.

Skrevet

Men det kan vel tenkes at det er den bedratte konen sak?

Skrevet

Vanskelig... Jeg har opplevd å være vitne til utroskap tre ganger.

Nr 1, typen til en venninne var utro mens hun var bortreist. Sa at han måtte fortelle henne. Han spurte om jeg ville ødelegge forholdet deres, han elsket henne og hun elsket ham, og det andre betød ikke noe. Blandet meg ikke mer inn. Noen år senere ble det slutt da han viste seg å være notorisk utro, alltid angret i ettertid på at jeg ikke sa noe.

Nr 2, kompis av min mann var utro på en fest vi begge var på. Jeg konfronterte ham og sa at hvis jeg fikk vite om noe sånt flere ganger, så kom jeg til å fortelle dama hans. Har aldri sett noe tegn til at han har så mye som sett på en kvinne siden. Så det var nok en engangstabbe fra hans side.

Nr 3, min venninne var utro mot sin mann med en fast elsker. Jeg sa ifra til henne hva jeg syntes om det, og at mannen hennes ikke fortjente at hun førte ham bak lyset. Hun ble forbannet på meg og kuttet all kontakt. Hun trodde jeg truer med å fortelle mannen hennes det. Men det gjorde jeg ikke. Han hadde blitt knust. Jeg ville bare at hun skulle ta ansvar og enten kutte elskeren eller gå fra mannen. Nå er de skilt og jeg har mistet en venninne.

Så jeg har litt blandede følelser med hva man skal foreta seg. Kanskje skremme denne mannen heller? Send ham et anonymt brev, utgi deg for å være en bekjent eller venninne av kona. Skriv at du vet hva han holder på med, be ham velge kona eller elskerinna. Det er ikke rettferdig å si ja takk begge deler.

Man vet jo aldri hvordan kona vil reagere dersom hun får beskjed om utroskapen. Særlig hvis det kommer anonymt og uten beviser. Er slett ikke sikkert hun vil tro på det. Eller det kan hende hun blir knust og hele livet hennes faller i grus. Da er det kanskje bedre at mannen går uten å fortelle om sine affærer.

Anonymous poster hash: 7a1dd...d53

Skrevet

Men det kan vel tenkes at det er den bedratte konen sak?

Men det er ikke en fremmeds sak å fortelle det.

Anonymous poster hash: fd377...e42

Skrevet

Jeg hadde sagt ifra.

Anonymous poster hash: 6e0d9...b53

Skrevet

Gifte menn sprer smitte? Så grusomt! Hva dreier det seg om, er det vannkopper?

Fordummende svar! Har du i det hele tatt hørt om kjønnssykdommer som HIV, clamydia, herpes etc. Ikke bra å utsette sin uvitende kone for dette.

Så klart skal gifte menn også få sex, men det er jo avtalebrudd når man er gift. De har lovet hverandre evig troskap.

Jeg trodde du var smart jeg, men nå fremstår du bare som ei kunnskapsløs jente som i tillegg burde vasket munnen sin.

Anonymous poster hash: 25d24...391

Skrevet

Ja du bør absolutt si i fra. Behandle andre slik du vil bli behandlet selv.

Anonymous poster hash: 25d24...391

Skrevet

Min venninne ligger med en gift mann som er nærmere 15 år eldre enn henne. Hans kone og han har 2 barn sammen. Disse barna er i en alder der de forstår godt, dvs. pubertetsalder.

Selv syns jeg det er moralsk forkastelig av både henne og mannen å holde på slik. Dette har foregått over lengre tid. Jeg har funnet ut hvem kona er, men kjenner henne ikke personlig.

Bør jeg si ifra til kona om hva mannen hennes driver med, eller la være?

Min venninne og den gifte mannen bruker ikke kondom, men hun har p-stav. Dog p-stav sikrer ikke mot kjønnssykdommer og min venninne ligger med nok av andre menn også, uten kondom.

Selvfølgelig skal du si ifra!

Anonymous poster hash: 2ec88...866

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...