Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #126 Skrevet 15. september 2015 Men de kommer jo ikke hit, da. De kommer til Hellas, Tyrkia, Jordan, Egypt, Italia og andre land rundt Middelhavet. Og der hjelper folk dem fortsatt! Mens nordmenn får panikk når 200 av 2 millioner ser ut til å ha klart å traske seg nordover på sine bein. Sansen for proporsjoner er helt vrengt. Fordi du tror at det kommer maks 1000 stk.. De sprenger kapasiteten allerede. Tydeligvis har du ikke bodd ved asylmottak. Muligens har ting endret seg, vet ikke, men her ble det så getto at vår lille by(30 000) kastet ut asylmottaket! Kriminaliteten økte 25 % sa politiet. Jeg har ikke noe imot REELLE flyktninger, men de må bosetter før de får samlet seg og lage egne samfunn. Blir de boende sammen og uten norsk opplæring i språk, regler og samfunn går det galt. Da lages ekstremister. Og dette blir fremtiden hvis vi må ta inn tusenvis. For det er det som er den reelle sannheten. Til og med Stortinget har ymtet frampå om at strømmen vil øke markant. Anonymous poster hash: 72d01...e83 Stortinget har ymtet? Ja, de kan jo spå... Hvilken kommune snakker du om da, der kriminaliteten gikk opp 25%? Husk, du er anonym, så ikke kom trekkende med "det vil jeg ikke si". Få fakta på bordet her. http://kommunal-rapport.no/2000/10/vil-stenge-asylmottaket Ups, jeg tok visst litt for lite i Vi har flyktninger vi, for tiden mange somaliske og eritreiske. Flotte folk, absolutt(har daglig kontakt med dem). De bor ikke i asylmottak - naturlig nok - som du sikkert forstår av artikkelen Greit å se den andre siden av saken, for det er umulig å få flere tusen ut i bolig, jobb og det norske samfunnet på en-to-tre. Det må være en viss kontroll. Dette mener dere i pro-gjengen ikke er så viktig. Anonymous poster hash: 72d01...e83 En femten år gammel sak, der en politiker står som "garantist" for påstandene? Ripnes får dessuten uttale seg uimotsagt...? Det tok ti sekunder å finne denne; http://mobil.tk.no/nyheter/flertall-for-asylmottak/s/1-113-406781 - her påpeker Ap-politikeren Harald Stokke at mottaket og kommunen ikke har oppfylt sine plikter. For et sjokk.. Ja jeg sa det VAR mottak her, ikke nå. Byen pustet ut! Du leste en kommentar fra Bakke, ikke fra innbyggerne som bodde i sentrum. Ap har alltid stått utrolig sterkt her i byen, men mottaket ble nedlagt ja! Ja de hadde ikke de optimale forhold, et gammelt søsterhjem som hadde blitt brukt som hybelhus(null problem da). Naboene fikk frastjålet klestørken sin, sykler osv. ingen kunne ha noe utenom veggene. Søpla ble kastet rett ut vinduet! På kort tid så plassen ut som området var fra det fattigste land. Når flyten av flyktninger blir for stor skjer dette. Hvordan klarer du ikke se dette poenget? For vi har ikke nok hus tilgjengelig, vi har ikke asylmottak til denne mengden. Da blir de stuet sammen, og kriminaliteten tar seg opp. Det gjør resten av innbyggerne utrygge, vanskelig å skjønne ser jeg Anonymous poster hash: 72d01...e83
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #127 Skrevet 15. september 2015 Men de kommer jo ikke hit, da. De kommer til Hellas, Tyrkia, Jordan, Egypt, Italia og andre land rundt Middelhavet. Og der hjelper folk dem fortsatt! Mens nordmenn får panikk når 200 av 2 millioner ser ut til å ha klart å traske seg nordover på sine bein. Sansen for proporsjoner er helt vrengt. Fordi du tror at det kommer maks 1000 stk.. De sprenger kapasiteten allerede. Tydeligvis har du ikke bodd ved asylmottak. Muligens har ting endret seg, vet ikke, men her ble det så getto at vår lille by(30 000) kastet ut asylmottaket! Kriminaliteten økte 25 % sa politiet. Jeg har ikke noe imot REELLE flyktninger, men de må bosetter før de får samlet seg og lage egne samfunn. Blir de boende sammen og uten norsk opplæring i språk, regler og samfunn går det galt. Da lages ekstremister. Og dette blir fremtiden hvis vi må ta inn tusenvis. For det er det som er den reelle sannheten. Til og med Stortinget har ymtet frampå om at strømmen vil øke markant. Anonymous poster hash: 72d01...e83 Stortinget har ymtet? Ja, de kan jo spå... Hvilken kommune snakker du om da, der kriminaliteten gikk opp 25%? Husk, du er anonym, så ikke kom trekkende med "det vil jeg ikke si". Få fakta på bordet her. http://kommunal-rapport.no/2000/10/vil-stenge-asylmottaket Ups, jeg tok visst litt for lite i Vi har flyktninger vi, for tiden mange somaliske og eritreiske. Flotte folk, absolutt(har daglig kontakt med dem). De bor ikke i asylmottak - naturlig nok - som du sikkert forstår av artikkelen Greit å se den andre siden av saken, for det er umulig å få flere tusen ut i bolig, jobb og det norske samfunnet på en-to-tre. Det må være en viss kontroll. Dette mener dere i pro-gjengen ikke er så viktig. Anonymous poster hash: 72d01...e83 En femten år gammel sak, der en politiker står som "garantist" for påstandene? Ripnes får dessuten uttale seg uimotsagt...? Det tok ti sekunder å finne denne; http://mobil.tk.no/nyheter/flertall-for-asylmottak/s/1-113-406781 - her påpeker Ap-politikeren Harald Stokke at mottaket og kommunen ikke har oppfylt sine plikter. For et sjokk.. Ja jeg sa det VAR mottak her, ikke nå. Byen pustet ut! Du leste en kommentar fra Bakke, ikke fra innbyggerne som bodde i sentrum. Ap har alltid stått utrolig sterkt her i byen, men mottaket ble nedlagt ja! Ja de hadde ikke de optimale forhold, et gammelt søsterhjem som hadde blitt brukt som hybelhus(null problem da). Naboene fikk frastjålet klestørken sin, sykler osv. ingen kunne ha noe utenom veggene. Søpla ble kastet rett ut vinduet! På kort tid så plassen ut som området var fra det fattigste land. Når flyten av flyktninger blir for stor skjer dette. Hvordan klarer du ikke se dette poenget? For vi har ikke nok hus tilgjengelig, vi har ikke asylmottak til denne mengden. Da blir de stuet sammen, og kriminaliteten tar seg opp. Det gjør resten av innbyggerne utrygge, vanskelig å skjønne ser jeg Anonymous poster hash: 72d01...e83 Og selvsagt har det vært artikler der politiet har fortalt om kriminaliteten og vanskene de hadde. De hadde ikke kontroll! Fant det ikke, sikkert slettet pga årgangen) Anonymous poster hash: 72d01...e83
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #128 Skrevet 15. september 2015 Men de kommer jo ikke hit, da. De kommer til Hellas, Tyrkia, Jordan, Egypt, Italia og andre land rundt Middelhavet. Og der hjelper folk dem fortsatt! Mens nordmenn får panikk når 200 av 2 millioner ser ut til å ha klart å traske seg nordover på sine bein. Sansen for proporsjoner er helt vrengt. Fordi du tror at det kommer maks 1000 stk.. De sprenger kapasiteten allerede. Tydeligvis har du ikke bodd ved asylmottak. Muligens har ting endret seg, vet ikke, men her ble det så getto at vår lille by(30 000) kastet ut asylmottaket! Kriminaliteten økte 25 % sa politiet. Jeg har ikke noe imot REELLE flyktninger, men de må bosetter før de får samlet seg og lage egne samfunn. Blir de boende sammen og uten norsk opplæring i språk, regler og samfunn går det galt. Da lages ekstremister. Og dette blir fremtiden hvis vi må ta inn tusenvis. For det er det som er den reelle sannheten. Til og med Stortinget har ymtet frampå om at strømmen vil øke markant. Anonymous poster hash: 72d01...e83 Stortinget har ymtet? Ja, de kan jo spå... Hvilken kommune snakker du om da, der kriminaliteten gikk opp 25%? Husk, du er anonym, så ikke kom trekkende med "det vil jeg ikke si". Få fakta på bordet her. http://kommunal-rapport.no/2000/10/vil-stenge-asylmottaket Ups, jeg tok visst litt for lite i Vi har flyktninger vi, for tiden mange somaliske og eritreiske. Flotte folk, absolutt(har daglig kontakt med dem). De bor ikke i asylmottak - naturlig nok - som du sikkert forstår av artikkelen Greit å se den andre siden av saken, for det er umulig å få flere tusen ut i bolig, jobb og det norske samfunnet på en-to-tre. Det må være en viss kontroll. Dette mener dere i pro-gjengen ikke er så viktig. Anonymous poster hash: 72d01...e83 En femten år gammel sak, der en politiker står som "garantist" for påstandene? Ripnes får dessuten uttale seg uimotsagt...? Det tok ti sekunder å finne denne; http://mobil.tk.no/nyheter/flertall-for-asylmottak/s/1-113-406781 - her påpeker Ap-politikeren Harald Stokke at mottaket og kommunen ikke har oppfylt sine plikter. For et sjokk.. Ja jeg sa det VAR mottak her, ikke nå. Byen pustet ut! Du leste en kommentar fra Bakke, ikke fra innbyggerne som bodde i sentrum. Ap har alltid stått utrolig sterkt her i byen, men mottaket ble nedlagt ja! Ja de hadde ikke de optimale forhold, et gammelt søsterhjem som hadde blitt brukt som hybelhus(null problem da). Naboene fikk frastjålet klestørken sin, sykler osv. ingen kunne ha noe utenom veggene. Søpla ble kastet rett ut vinduet! På kort tid så plassen ut som området var fra det fattigste land. Når flyten av flyktninger blir for stor skjer dette. Hvordan klarer du ikke se dette poenget? For vi har ikke nok hus tilgjengelig, vi har ikke asylmottak til denne mengden. Da blir de stuet sammen, og kriminaliteten tar seg opp. Det gjør resten av innbyggerne utrygge, vanskelig å skjønne ser jeg Anonymous poster hash: 72d01...e83 Og selvsagt har det vært artikler der politiet har fortalt om kriminaliteten og vanskene de hadde. De hadde ikke kontroll! Fant det ikke, sikkert slettet pga årgangen) Anonymous poster hash: 72d01...e83 Må bare legge til: Ripnes var populær ordfører i mange år, kan sammenlignes med "landsmoderen", så det er ikke en tilfeldig politiker! Anonymous poster hash: 72d01...e83
Gjest Antarctica Skrevet 15. september 2015 #129 Skrevet 15. september 2015 Men de kommer jo ikke hit, da. De kommer til Hellas, Tyrkia, Jordan, Egypt, Italia og andre land rundt Middelhavet. Og der hjelper folk dem fortsatt! Mens nordmenn får panikk når 200 av 2 millioner ser ut til å ha klart å traske seg nordover på sine bein. Sansen for proporsjoner er helt vrengt. Fordi du tror at det kommer maks 1000 stk.. De sprenger kapasiteten allerede. Tydeligvis har du ikke bodd ved asylmottak. Muligens har ting endret seg, vet ikke, men her ble det så getto at vår lille by(30 000) kastet ut asylmottaket! Kriminaliteten økte 25 % sa politiet. Jeg har ikke noe imot REELLE flyktninger, men de må bosetter før de får samlet seg og lage egne samfunn. Blir de boende sammen og uten norsk opplæring i språk, regler og samfunn går det galt. Da lages ekstremister. Og dette blir fremtiden hvis vi må ta inn tusenvis. For det er det som er den reelle sannheten. Til og med Stortinget har ymtet frampå om at strømmen vil øke markant. Anonymous poster hash: 72d01...e83 Stortinget har ymtet? Ja, de kan jo spå... Hvilken kommune snakker du om da, der kriminaliteten gikk opp 25%? Husk, du er anonym, så ikke kom trekkende med "det vil jeg ikke si". Få fakta på bordet her. http://kommunal-rapport.no/2000/10/vil-stenge-asylmottaket Ups, jeg tok visst litt for lite i Vi har flyktninger vi, for tiden mange somaliske og eritreiske. Flotte folk, absolutt(har daglig kontakt med dem). De bor ikke i asylmottak - naturlig nok - som du sikkert forstår av artikkelen Greit å se den andre siden av saken, for det er umulig å få flere tusen ut i bolig, jobb og det norske samfunnet på en-to-tre. Det må være en viss kontroll. Dette mener dere i pro-gjengen ikke er så viktig. Anonymous poster hash: 72d01...e83 En femten år gammel sak, der en politiker står som "garantist" for påstandene? Ripnes får dessuten uttale seg uimotsagt...? Det tok ti sekunder å finne denne; http://mobil.tk.no/nyheter/flertall-for-asylmottak/s/1-113-406781 - her påpeker Ap-politikeren Harald Stokke at mottaket og kommunen ikke har oppfylt sine plikter. For et sjokk.. Ja jeg sa det VAR mottak her, ikke nå. Byen pustet ut! Du leste en kommentar fra Bakke, ikke fra innbyggerne som bodde i sentrum. Ap har alltid stått utrolig sterkt her i byen, men mottaket ble nedlagt ja! Ja de hadde ikke de optimale forhold, et gammelt søsterhjem som hadde blitt brukt som hybelhus(null problem da). Naboene fikk frastjålet klestørken sin, sykler osv. ingen kunne ha noe utenom veggene. Søpla ble kastet rett ut vinduet! På kort tid så plassen ut som området var fra det fattigste land. Når flyten av flyktninger blir for stor skjer dette. Hvordan klarer du ikke se dette poenget? For vi har ikke nok hus tilgjengelig, vi har ikke asylmottak til denne mengden. Da blir de stuet sammen, og kriminaliteten tar seg opp. Det gjør resten av innbyggerne utrygge, vanskelig å skjønne ser jeg Anonymous poster hash: 72d01...e83 Og selvsagt har det vært artikler der politiet har fortalt om kriminaliteten og vanskene de hadde. De hadde ikke kontroll! Fant det ikke, sikkert slettet pga årgangen) Anonymous poster hash: 72d01...e83 Må bare legge til: Ripnes var populær ordfører i mange år, kan sammenlignes med "landsmoderen", så det er ikke en tilfeldig politiker! Anonymous poster hash: 72d01...e83 Eh, jo. Popularitet er ingen garanti for sanndruelighet... At kriminaliteten øker 300% er jo hans påstand. Kommunal Rapport har ikke kryssjekket påstanden med politiet. Men uansett er jo disse stygge utslagene resultat av forfeilede politiske VALG. Man plasserer folk i en ghetto og lurer på hvorfor de er dårlig integrert, lizm... Det er jo nettopp sånne feil man må lære av. Vi kan ikke bestemme oss for at folk skal slutte å flykte, men vi kan bestemme hva vi gjør når de står her. Å bruke erfaringene til det som du gjør ("de må ikke komme") er som å stå i regnet uten sydvest og furte, for vi hadde jo avgjort at det ikke skulle regne. I stedet kan man lære av tidligere regnskurer og stille med sydvesten klar. Vi VET at Europa er i en flyktningkrise her og nå. Å si at folk må bli sittende i Tyrkia og vente på at Sandberg skal hjelpe dem der de er, er jo utopi. Så hva gjør vi? Jeg foreslår vi tar lærdom av brølere som denne fra Kristiansund, og satser på noe annet enn bare oppbevaring....
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #130 Skrevet 15. september 2015 Men de kommer jo ikke hit, da. De kommer til Hellas, Tyrkia, Jordan, Egypt, Italia og andre land rundt Middelhavet. Og der hjelper folk dem fortsatt! Mens nordmenn får panikk når 200 av 2 millioner ser ut til å ha klart å traske seg nordover på sine bein. Sansen for proporsjoner er helt vrengt. Fordi du tror at det kommer maks 1000 stk.. De sprenger kapasiteten allerede. Tydeligvis har du ikke bodd ved asylmottak. Muligens har ting endret seg, vet ikke, men her ble det så getto at vår lille by(30 000) kastet ut asylmottaket! Kriminaliteten økte 25 % sa politiet. Jeg har ikke noe imot REELLE flyktninger, men de må bosetter før de får samlet seg og lage egne samfunn. Blir de boende sammen og uten norsk opplæring i språk, regler og samfunn går det galt. Da lages ekstremister. Og dette blir fremtiden hvis vi må ta inn tusenvis. For det er det som er den reelle sannheten. Til og med Stortinget har ymtet frampå om at strømmen vil øke markant. Anonymous poster hash: 72d01...e83 Stortinget har ymtet? Ja, de kan jo spå... Hvilken kommune snakker du om da, der kriminaliteten gikk opp 25%? Husk, du er anonym, så ikke kom trekkende med "det vil jeg ikke si". Få fakta på bordet her. http://kommunal-rapport.no/2000/10/vil-stenge-asylmottaket Ups, jeg tok visst litt for lite i Vi har flyktninger vi, for tiden mange somaliske og eritreiske. Flotte folk, absolutt(har daglig kontakt med dem). De bor ikke i asylmottak - naturlig nok - som du sikkert forstår av artikkelen Greit å se den andre siden av saken, for det er umulig å få flere tusen ut i bolig, jobb og det norske samfunnet på en-to-tre. Det må være en viss kontroll. Dette mener dere i pro-gjengen ikke er så viktig. Anonymous poster hash: 72d01...e83 En femten år gammel sak, der en politiker står som "garantist" for påstandene? Ripnes får dessuten uttale seg uimotsagt...? Det tok ti sekunder å finne denne; http://mobil.tk.no/nyheter/flertall-for-asylmottak/s/1-113-406781 - her påpeker Ap-politikeren Harald Stokke at mottaket og kommunen ikke har oppfylt sine plikter. For et sjokk.. Ja jeg sa det VAR mottak her, ikke nå. Byen pustet ut! Du leste en kommentar fra Bakke, ikke fra innbyggerne som bodde i sentrum. Ap har alltid stått utrolig sterkt her i byen, men mottaket ble nedlagt ja! Ja de hadde ikke de optimale forhold, et gammelt søsterhjem som hadde blitt brukt som hybelhus(null problem da). Naboene fikk frastjålet klestørken sin, sykler osv. ingen kunne ha noe utenom veggene. Søpla ble kastet rett ut vinduet! På kort tid så plassen ut som området var fra det fattigste land. Når flyten av flyktninger blir for stor skjer dette. Hvordan klarer du ikke se dette poenget? For vi har ikke nok hus tilgjengelig, vi har ikke asylmottak til denne mengden. Da blir de stuet sammen, og kriminaliteten tar seg opp. Det gjør resten av innbyggerne utrygge, vanskelig å skjønne ser jeg Anonymous poster hash: 72d01...e83 Og selvsagt har det vært artikler der politiet har fortalt om kriminaliteten og vanskene de hadde. De hadde ikke kontroll! Fant det ikke, sikkert slettet pga årgangen) Anonymous poster hash: 72d01...e83 Må bare legge til: Ripnes var populær ordfører i mange år, kan sammenlignes med "landsmoderen", så det er ikke en tilfeldig politiker! Anonymous poster hash: 72d01...e83 Eh, jo. Popularitet er ingen garanti for sanndruelighet... At kriminaliteten øker 300% er jo hans påstand. Kommunal Rapport har ikke kryssjekket påstanden med politiet. Men uansett er jo disse stygge utslagene resultat av forfeilede politiske VALG. Man plasserer folk i en ghetto og lurer på hvorfor de er dårlig integrert, lizm... Det er jo nettopp sånne feil man må lære av. Vi kan ikke bestemme oss for at folk skal slutte å flykte, men vi kan bestemme hva vi gjør når de står her. Å bruke erfaringene til det som du gjør ("de må ikke komme") er som å stå i regnet uten sydvest og furte, for vi hadde jo avgjort at det ikke skulle regne. I stedet kan man lære av tidligere regnskurer og stille med sydvesten klar. Vi VET at Europa er i en flyktningkrise her og nå. Å si at folk må bli sittende i Tyrkia og vente på at Sandberg skal hjelpe dem der de er, er jo utopi. Så hva gjør vi? Jeg foreslår vi tar lærdom av brølere som denne fra Kristiansund, og satser på noe annet enn bare oppbevaring.... Ja er enig i mye, men vi er ikke kapitabel til å ta i mot titusener på et par mnd. Derfor er det ikke lurt å rope høyt(slik Merkel har gjort- og nå laget ringvirkninger i hele Europa) i Norge at vi tar imot alle som kommer. Det går ikke! Og Kristiansund er et eksempel på hva utfallet blir. Kommunene vil få beskjed av UDI om å raskt klaske sammen et asylmottak, og de tar det de har tilgjengelig da de ikke har tid eller økonomi å bygge nytt. Anonymous poster hash: 72d01...e83
Gjest Antarctica Skrevet 15. september 2015 #131 Skrevet 15. september 2015 Ingen andre er kapable til det heller - likevel gjør de det. Fordi deres grenser tilfeldigvis er nærmere det stedet der det smeller. Og det går ikke an å bare sitte og se på. Enten du vil eller ikke vil endringer komme, vi må bare velge hvordan vi selv påvirker utfallet. Strutseholdningen hjelper ikke.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #132 Skrevet 15. september 2015 Ingen andre er kapable til det heller - likevel gjør de det. Fordi deres grenser tilfeldigvis er nærmere det stedet der det smeller. Og det går ikke an å bare sitte og se på. Enten du vil eller ikke vil endringer komme, vi må bare velge hvordan vi selv påvirker utfallet. Strutseholdningen hjelper ikke. det er bedre at de hjelpes i nærområdene til sitt eget land fordi: nærmere sin egen kultur og måte å leve på, språk, nærmere sin egen familie og slekt, lettere å tilbakeføre, mer mulig å holde de i live med mat, rent vann og skole, flest mulig kan hjelpes og ikke bare et fåtall trekker det heldige loddet og får komme til europa og resten ikke får den hjelpen de desperat har behov for. Jeg er for å hjelpe flest mulig nærest mulig deres eget land. Da må vi hjelpe økonomisk! Anonymous poster hash: 3868d...4b9
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #133 Skrevet 15. september 2015 Ingen andre er kapable til det heller - likevel gjør de det. Fordi deres grenser tilfeldigvis er nærmere det stedet der det smeller. Og det går ikke an å bare sitte og se på. Enten du vil eller ikke vil endringer komme, vi må bare velge hvordan vi selv påvirker utfallet. Strutseholdningen hjelper ikke. det er bedre at de hjelpes i nærområdene til sitt eget land fordi: nærmere sin egen kultur og måte å leve på, språk, nærmere sin egen familie og slekt, lettere å tilbakeføre, mer mulig å holde de i live med mat, rent vann og skole, flest mulig kan hjelpes og ikke bare et fåtall trekker det heldige loddet og får komme til europa og resten ikke får den hjelpen de desperat har behov for. Jeg er for å hjelpe flest mulig nærest mulig deres eget land. Da må vi hjelpe økonomisk! Anonymous poster hash: 3868d...4b9 Klart det beste alternativet. Disse menneskene skal vel tilbake til sitt eget land for å bygge det opp igjen når kreftbyllen er fjernet vil jeg anta Anonymous poster hash: 15466...dee
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #134 Skrevet 16. september 2015 Enig med deg HI. De som mener noe annet ser ikke klart. De ser andre ut i fra sitt perspektiv, er naive og velmenende. De evner ikke å se at andre tenker annerledes, og at de fortsatt tenker annerledes når de kommer hit.Statistikken lyger. I Norge teller 3. generasjon innvandrer som etnisk norsk. Det blir feil spør du meg, for de er fortsatt oppdratt som om de skulle leve i et muslimsk land. De tenker annerledes enn oss, og har et antikvarisk kvinnesyn. De får flere barn enn oss, og de vil til slutt ta over makta i Norge på lovlig vis.Anonymous poster hash: 05f43...8c5 Øhhhh så de 2 av barna mine som er født her er ikke Norske fordi jeg innvandret fra Sverige. Du ser sammenligningen???litt forskjell å komme fra skandinavia DU ser vel det? Anonymous poster hash: 3868d...4b9 Nei egentlig ikke. Jeg gjør i forskjell fra deg ikke forskjell på folk. Og mener noen er bedre en andre. Jeg fordømmer Ekstremisme,og enkelt handlinger forskjelluge tradisjoner og religioner. Ikke religio,eller tradsisjon i seg selv.du er politisk korrekt, fint det. Men det hjelper ikke de som faktisk kommer hit og fortsatt blir slått og voldtatt av mannen sin... Er de også lik deg? Eller er de forskjellig fra deg? For det er jo de jeg snakker om... Det er kulturen, religionen osv. Det er ikke menneskene som er mindre verdt. Anonymous poster hash: 3868d...4b9 Jeg ble misshandlet i et forhold etter at jeg kom til Norge . Skal jeg dømme alle nordmen av den grunn også da mener du? Jeg har også masse muslimske venner og ingen av dem hva jeg vet lever i undertrykkelse av mennene sine eller blir mishandlet. hva du vet .. nemlig! De har en helt annen kultur enn oss. Sånn er det bare. Og det ligger i deres religion å gjøre ting som for oss er helt utenkelig.Selvfølgelig fordømmer vi kristne som gjør gale ting, men du ble vel ikke misshandlet i religionens navn?Det ER en stor forskjell her, men ingen er tøffe nok til å si det høyt! Da må vi heller fordømme EN kristen som kanskje har funnet på et eller anna... mens tusner på tusner blir drept i Allahs navn! Og dette skjer i dag! Anonymous poster hash: 3868d...4b9 Dem blir drept av ISLAMISTER!!! IKKE MUSLIMER!!! Hvor vanskelig kan det være.Nei det ligger ikke i muslimenes kultur eller religion å mishandle eller undertrykke kvinner. Det er enkelte individer som bruker reøigion som unnskyldning for å være drittsekk. Men det er IKKE flertallet. Har du lest Koranen? En kvinne er jo mindre verdt, det står det sort på hvitt. De mener jo også at Koranen er Guds ord og derfor uten feil. Skremmende totalitær religion. Anonymous poster hash: f0ee9...bb3
skjotta Skrevet 17. september 2015 #135 Skrevet 17. september 2015 Enig med deg HI. De som mener noe annet ser ikke klart. De ser andre ut i fra sitt perspektiv, er naive og velmenende. De evner ikke å se at andre tenker annerledes, og at de fortsatt tenker annerledes når de kommer hit.Statistikken lyger. I Norge teller 3. generasjon innvandrer som etnisk norsk. Det blir feil spør du meg, for de er fortsatt oppdratt som om de skulle leve i et muslimsk land. De tenker annerledes enn oss, og har et antikvarisk kvinnesyn. De får flere barn enn oss, og de vil til slutt ta over makta i Norge på lovlig vis.Anonymous poster hash: 05f43...8c5 Øhhhh så de 2 av barna mine som er født her er ikke Norske fordi jeg innvandret fra Sverige. Du ser sammenligningen???litt forskjell å komme fra skandinavia DU ser vel det? Anonymous poster hash: 3868d...4b9 Nei egentlig ikke. Jeg gjør i forskjell fra deg ikke forskjell på folk. Og mener noen er bedre en andre. Jeg fordømmer Ekstremisme,og enkelt handlinger forskjelluge tradisjoner og religioner. Ikke religio,eller tradsisjon i seg selv.du er politisk korrekt, fint det. Men det hjelper ikke de som faktisk kommer hit og fortsatt blir slått og voldtatt av mannen sin... Er de også lik deg? Eller er de forskjellig fra deg? For det er jo de jeg snakker om... Det er kulturen, religionen osv. Det er ikke menneskene som er mindre verdt. Anonymous poster hash: 3868d...4b9 Jeg ble misshandlet i et forhold etter at jeg kom til Norge . Skal jeg dømme alle nordmen av den grunn også da mener du? Jeg har også masse muslimske venner og ingen av dem hva jeg vet lever i undertrykkelse av mennene sine eller blir mishandlet. hva du vet .. nemlig! De har en helt annen kultur enn oss. Sånn er det bare. Og det ligger i deres religion å gjøre ting som for oss er helt utenkelig.Selvfølgelig fordømmer vi kristne som gjør gale ting, men du ble vel ikke misshandlet i religionens navn?Det ER en stor forskjell her, men ingen er tøffe nok til å si det høyt! Da må vi heller fordømme EN kristen som kanskje har funnet på et eller anna... mens tusner på tusner blir drept i Allahs navn! Og dette skjer i dag! Anonymous poster hash: 3868d...4b9 Dem blir drept av ISLAMISTER!!! IKKE MUSLIMER!!! Hvor vanskelig kan det være.Nei det ligger ikke i muslimenes kultur eller religion å mishandle eller undertrykke kvinner. Det er enkelte individer som bruker reøigion som unnskyldning for å være drittsekk. Men det er IKKE flertallet.Har du lest Koranen? En kvinne er jo mindre verdt, det står det sort på hvitt. De mener jo også at Koranen er Guds ord og derfor uten feil.Skremmende totalitær religion. Anonymous poster hash: f0ee9...bb3 Ja, for bibelen er kjent for sitt likestilte syn på menn og kvinner!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #136 Skrevet 17. september 2015 Enig med deg HI. De som mener noe annet ser ikke klart. De ser andre ut i fra sitt perspektiv, er naive og velmenende. De evner ikke å se at andre tenker annerledes, og at de fortsatt tenker annerledes når de kommer hit.Statistikken lyger. I Norge teller 3. generasjon innvandrer som etnisk norsk. Det blir feil spør du meg, for de er fortsatt oppdratt som om de skulle leve i et muslimsk land. De tenker annerledes enn oss, og har et antikvarisk kvinnesyn. De får flere barn enn oss, og de vil til slutt ta over makta i Norge på lovlig vis.Anonymous poster hash: 05f43...8c5 Øhhhh så de 2 av barna mine som er født her er ikke Norske fordi jeg innvandret fra Sverige. Du ser sammenligningen???litt forskjell å komme fra skandinavia DU ser vel det? Anonymous poster hash: 3868d...4b9 Nei egentlig ikke. Jeg gjør i forskjell fra deg ikke forskjell på folk. Og mener noen er bedre en andre. Jeg fordømmer Ekstremisme,og enkelt handlinger forskjelluge tradisjoner og religioner. Ikke religio,eller tradsisjon i seg selv.du er politisk korrekt, fint det. Men det hjelper ikke de som faktisk kommer hit og fortsatt blir slått og voldtatt av mannen sin... Er de også lik deg? Eller er de forskjellig fra deg? For det er jo de jeg snakker om... Det er kulturen, religionen osv. Det er ikke menneskene som er mindre verdt. Anonymous poster hash: 3868d...4b9 Jeg ble misshandlet i et forhold etter at jeg kom til Norge . Skal jeg dømme alle nordmen av den grunn også da mener du? Jeg har også masse muslimske venner og ingen av dem hva jeg vet lever i undertrykkelse av mennene sine eller blir mishandlet.hva du vet .. nemlig! De har en helt annen kultur enn oss. Sånn er det bare. Og det ligger i deres religion å gjøre ting som for oss er helt utenkelig.Selvfølgelig fordømmer vi kristne som gjør gale ting, men du ble vel ikke misshandlet i religionens navn?Det ER en stor forskjell her, men ingen er tøffe nok til å si det høyt! Da må vi heller fordømme EN kristen som kanskje har funnet på et eller anna... mens tusner på tusner blir drept i Allahs navn! Og dette skjer i dag! Anonymous poster hash: 3868d...4b9 Dem blir drept av ISLAMISTER!!! IKKE MUSLIMER!!! Hvor vanskelig kan det være.Nei det ligger ikke i muslimenes kultur eller religion å mishandle eller undertrykke kvinner. Det er enkelte individer som bruker reøigion som unnskyldning for å være drittsekk. Men det er IKKE flertallet.Har du lest Koranen? En kvinne er jo mindre verdt, det står det sort på hvitt. De mener jo også at Koranen er Guds ord og derfor uten feil.Skremmende totalitær religion. Anonymous poster hash: f0ee9...bb3 Ja, for bibelen er kjent for sitt likestilte syn på menn og kvinner! gamle testamentet gjelder ikke for kristne. Kjenner du noen kristne som omskjærer jentene sine? gifter de bort mens de enda er barn? steiner en kvinne som er voldtatt eller som har vært utro? som ikke får gå ut døra når de vil? Ja, du skjønner hvor jeg vil...Hadde muslimene valgt å ikke følge koranen på disse punktene hadde ikke dette vært et tema! Anonymous poster hash: 3868d...4b9
Syngensang Skrevet 17. september 2015 #137 Skrevet 17. september 2015 Nei. Eg er redd for klimaendringar eg.
skjotta Skrevet 18. september 2015 #138 Skrevet 18. september 2015 Enig med deg HI. De som mener noe annet ser ikke klart. De ser andre ut i fra sitt perspektiv, er naive og velmenende. De evner ikke å se at andre tenker annerledes, og at de fortsatt tenker annerledes når de kommer hit.Statistikken lyger. I Norge teller 3. generasjon innvandrer som etnisk norsk. Det blir feil spør du meg, for de er fortsatt oppdratt som om de skulle leve i et muslimsk land. De tenker annerledes enn oss, og har et antikvarisk kvinnesyn. De får flere barn enn oss, og de vil til slutt ta over makta i Norge på lovlig vis.Anonymous poster hash: 05f43...8c5 Øhhhh så de 2 av barna mine som er født her er ikke Norske fordi jeg innvandret fra Sverige. Du ser sammenligningen???litt forskjell å komme fra skandinavia DU ser vel det? Anonymous poster hash: 3868d...4b9 Nei egentlig ikke. Jeg gjør i forskjell fra deg ikke forskjell på folk. Og mener noen er bedre en andre. Jeg fordømmer Ekstremisme,og enkelt handlinger forskjelluge tradisjoner og religioner. Ikke religio,eller tradsisjon i seg selv.du er politisk korrekt, fint det. Men det hjelper ikke de som faktisk kommer hit og fortsatt blir slått og voldtatt av mannen sin... Er de også lik deg? Eller er de forskjellig fra deg? For det er jo de jeg snakker om... Det er kulturen, religionen osv. Det er ikke menneskene som er mindre verdt. Anonymous poster hash: 3868d...4b9 Jeg ble misshandlet i et forhold etter at jeg kom til Norge . Skal jeg dømme alle nordmen av den grunn også da mener du? Jeg har også masse muslimske venner og ingen av dem hva jeg vet lever i undertrykkelse av mennene sine eller blir mishandlet.hva du vet .. nemlig! De har en helt annen kultur enn oss. Sånn er det bare. Og det ligger i deres religion å gjøre ting som for oss er helt utenkelig.Selvfølgelig fordømmer vi kristne som gjør gale ting, men du ble vel ikke misshandlet i religionens navn?Det ER en stor forskjell her, men ingen er tøffe nok til å si det høyt! Da må vi heller fordømme EN kristen som kanskje har funnet på et eller anna... mens tusner på tusner blir drept i Allahs navn! Og dette skjer i dag! Anonymous poster hash: 3868d...4b9 Dem blir drept av ISLAMISTER!!! IKKE MUSLIMER!!! Hvor vanskelig kan det være.Nei det ligger ikke i muslimenes kultur eller religion å mishandle eller undertrykke kvinner. Det er enkelte individer som bruker reøigion som unnskyldning for å være drittsekk. Men det er IKKE flertallet.Har du lest Koranen? En kvinne er jo mindre verdt, det står det sort på hvitt. De mener jo også at Koranen er Guds ord og derfor uten feil.Skremmende totalitær religion. Anonymous poster hash: f0ee9...bb3 Ja, for bibelen er kjent for sitt likestilte syn på menn og kvinner! gamle testamentet gjelder ikke for kristne. Kjenner du noen kristne som omskjærer jentene sine? gifter de bort mens de enda er barn? steiner en kvinne som er voldtatt eller som har vært utro? som ikke får gå ut døra når de vil? Ja, du skjønner hvor jeg vil...Hadde muslimene valgt å ikke følge koranen på disse punktene hadde ikke dette vært et tema! Anonymous poster hash: 3868d...4b9 Jeg vet at der er kristne menn som mener kvinner skal tuktes, adlyde mannen, spre beina når mannen vil og vie livet sitt til matlaging, husarbeid og barn mens han som er mann skal gå på jobb, sitte i sofaen og selvfølgelig er fri til å pule på hvem han vil. Jeg vet der er kristne som forsvarer dødsstraff med "øye for øye" og du skal ikke så mange tiårene tilbake i tid før det var allment kjent i store deler av den vestlige verden at hvite var en overlegen rase som Gud hadde plassert øverst. Jeg vet også at der er muslimske menn som elsker sine sterke kvinner og som aldri ville drømt om å legge en hånd på dem. Både kristne og muslimer har sine råtne egg og å late som om den ene kurven er mere råtten enn den andre er naivt.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #139 Skrevet 18. september 2015 Enig med deg HI. De som mener noe annet ser ikke klart. De ser andre ut i fra sitt perspektiv, er naive og velmenende. De evner ikke å se at andre tenker annerledes, og at de fortsatt tenker annerledes når de kommer hit.Statistikken lyger. I Norge teller 3. generasjon innvandrer som etnisk norsk. Det blir feil spør du meg, for de er fortsatt oppdratt som om de skulle leve i et muslimsk land. De tenker annerledes enn oss, og har et antikvarisk kvinnesyn. De får flere barn enn oss, og de vil til slutt ta over makta i Norge på lovlig vis.Anonymous poster hash: 05f43...8c5 Øhhhh så de 2 av barna mine som er født her er ikke Norske fordi jeg innvandret fra Sverige. Du ser sammenligningen???litt forskjell å komme fra skandinavia DU ser vel det? Anonymous poster hash: 3868d...4b9 Nei egentlig ikke. Jeg gjør i forskjell fra deg ikke forskjell på folk. Og mener noen er bedre en andre. Jeg fordømmer Ekstremisme,og enkelt handlinger forskjelluge tradisjoner og religioner. Ikke religio,eller tradsisjon i seg selv.du er politisk korrekt, fint det. Men det hjelper ikke de som faktisk kommer hit og fortsatt blir slått og voldtatt av mannen sin... Er de også lik deg? Eller er de forskjellig fra deg? For det er jo de jeg snakker om... Det er kulturen, religionen osv. Det er ikke menneskene som er mindre verdt. Anonymous poster hash: 3868d...4b9 Jeg ble misshandlet i et forhold etter at jeg kom til Norge . Skal jeg dømme alle nordmen av den grunn også da mener du? Jeg har også masse muslimske venner og ingen av dem hva jeg vet lever i undertrykkelse av mennene sine eller blir mishandlet.hva du vet .. nemlig! De har en helt annen kultur enn oss. Sånn er det bare. Og det ligger i deres religion å gjøre ting som for oss er helt utenkelig.Selvfølgelig fordømmer vi kristne som gjør gale ting, men du ble vel ikke misshandlet i religionens navn?Det ER en stor forskjell her, men ingen er tøffe nok til å si det høyt! Da må vi heller fordømme EN kristen som kanskje har funnet på et eller anna... mens tusner på tusner blir drept i Allahs navn! Og dette skjer i dag! Anonymous poster hash: 3868d...4b9 Dem blir drept av ISLAMISTER!!! IKKE MUSLIMER!!! Hvor vanskelig kan det være.Nei det ligger ikke i muslimenes kultur eller religion å mishandle eller undertrykke kvinner. Det er enkelte individer som bruker reøigion som unnskyldning for å være drittsekk. Men det er IKKE flertallet.Har du lest Koranen? En kvinne er jo mindre verdt, det står det sort på hvitt. De mener jo også at Koranen er Guds ord og derfor uten feil.Skremmende totalitær religion. Anonymous poster hash: f0ee9...bb3 Ja, for bibelen er kjent for sitt likestilte syn på menn og kvinner! gamle testamentet gjelder ikke for kristne. Kjenner du noen kristne som omskjærer jentene sine? gifter de bort mens de enda er barn? steiner en kvinne som er voldtatt eller som har vært utro? som ikke får gå ut døra når de vil? Ja, du skjønner hvor jeg vil...Hadde muslimene valgt å ikke følge koranen på disse punktene hadde ikke dette vært et tema! Anonymous poster hash: 3868d...4b9 Jeg vet at der er kristne menn som mener kvinner skal tuktes, adlyde mannen, spre beina når mannen vil og vie livet sitt til matlaging, husarbeid og barn mens han som er mann skal gå på jobb, sitte i sofaen og selvfølgelig er fri til å pule på hvem han vil. Jeg vet der er kristne som forsvarer dødsstraff med "øye for øye" og du skal ikke så mange tiårene tilbake i tid før det var allment kjent i store deler av den vestlige verden at hvite var en overlegen rase som Gud hadde plassert øverst. Jeg vet også at der er muslimske menn som elsker sine sterke kvinner og som aldri ville drømt om å legge en hånd på dem. Både kristne og muslimer har sine råtne egg og å late som om den ene kurven er mere råtten enn den andre er naivt. Men å trekke inn hvordan tung var før har jo ingenting med hva som skjer i verden i dag?.. Og å argumentere med at noen kristne er slik gir jo ingen mening. De dreper ikke titusenvis, sprer ikke terror og sender millioner på flukt..Jeg unnskylder absolutt ikke måten svarte ble behandlet på, eller menn som trykker ned kvinner i "den kristne tro", osv, men det har ingenting med hva is og andre terrorgrupper gjør nå. Anonymous poster hash: f3c2f...0c9
skjotta Skrevet 18. september 2015 #140 Skrevet 18. september 2015 Enig med deg HI. De som mener noe annet ser ikke klart. De ser andre ut i fra sitt perspektiv, er naive og velmenende. De evner ikke å se at andre tenker annerledes, og at de fortsatt tenker annerledes når de kommer hit.Statistikken lyger. I Norge teller 3. generasjon innvandrer som etnisk norsk. Det blir feil spør du meg, for de er fortsatt oppdratt som om de skulle leve i et muslimsk land. De tenker annerledes enn oss, og har et antikvarisk kvinnesyn. De får flere barn enn oss, og de vil til slutt ta over makta i Norge på lovlig vis.Anonymous poster hash: 05f43...8c5 Øhhhh så de 2 av barna mine som er født her er ikke Norske fordi jeg innvandret fra Sverige. Du ser sammenligningen???litt forskjell å komme fra skandinavia DU ser vel det? Anonymous poster hash: 3868d...4b9 Nei egentlig ikke. Jeg gjør i forskjell fra deg ikke forskjell på folk. Og mener noen er bedre en andre. Jeg fordømmer Ekstremisme,og enkelt handlinger forskjelluge tradisjoner og religioner. Ikke religio,eller tradsisjon i seg selv.du er politisk korrekt, fint det. Men det hjelper ikke de som faktisk kommer hit og fortsatt blir slått og voldtatt av mannen sin... Er de også lik deg? Eller er de forskjellig fra deg? For det er jo de jeg snakker om... Det er kulturen, religionen osv. Det er ikke menneskene som er mindre verdt. Anonymous poster hash: 3868d...4b9 Jeg ble misshandlet i et forhold etter at jeg kom til Norge . Skal jeg dømme alle nordmen av den grunn også da mener du? Jeg har også masse muslimske venner og ingen av dem hva jeg vet lever i undertrykkelse av mennene sine eller blir mishandlet.hva du vet .. nemlig! De har en helt annen kultur enn oss. Sånn er det bare. Og det ligger i deres religion å gjøre ting som for oss er helt utenkelig.Selvfølgelig fordømmer vi kristne som gjør gale ting, men du ble vel ikke misshandlet i religionens navn?Det ER en stor forskjell her, men ingen er tøffe nok til å si det høyt! Da må vi heller fordømme EN kristen som kanskje har funnet på et eller anna... mens tusner på tusner blir drept i Allahs navn! Og dette skjer i dag! Anonymous poster hash: 3868d...4b9 Dem blir drept av ISLAMISTER!!! IKKE MUSLIMER!!! Hvor vanskelig kan det være.Nei det ligger ikke i muslimenes kultur eller religion å mishandle eller undertrykke kvinner. Det er enkelte individer som bruker reøigion som unnskyldning for å være drittsekk. Men det er IKKE flertallet.Har du lest Koranen? En kvinne er jo mindre verdt, det står det sort på hvitt. De mener jo også at Koranen er Guds ord og derfor uten feil.Skremmende totalitær religion. Anonymous poster hash: f0ee9...bb3 Ja, for bibelen er kjent for sitt likestilte syn på menn og kvinner! gamle testamentet gjelder ikke for kristne. Kjenner du noen kristne som omskjærer jentene sine? gifter de bort mens de enda er barn? steiner en kvinne som er voldtatt eller som har vært utro? som ikke får gå ut døra når de vil? Ja, du skjønner hvor jeg vil...Hadde muslimene valgt å ikke følge koranen på disse punktene hadde ikke dette vært et tema! Anonymous poster hash: 3868d...4b9 Jeg vet at der er kristne menn som mener kvinner skal tuktes, adlyde mannen, spre beina når mannen vil og vie livet sitt til matlaging, husarbeid og barn mens han som er mann skal gå på jobb, sitte i sofaen og selvfølgelig er fri til å pule på hvem han vil. Jeg vet der er kristne som forsvarer dødsstraff med "øye for øye" og du skal ikke så mange tiårene tilbake i tid før det var allment kjent i store deler av den vestlige verden at hvite var en overlegen rase som Gud hadde plassert øverst. Jeg vet også at der er muslimske menn som elsker sine sterke kvinner og som aldri ville drømt om å legge en hånd på dem. Både kristne og muslimer har sine råtne egg og å late som om den ene kurven er mere råtten enn den andre er naivt. Men å trekke inn hvordan tung var før har jo ingenting med hva som skjer i verden i dag?.. Og å argumentere med at noen kristne er slik gir jo ingen mening. De dreper ikke titusenvis, sprer ikke terror og sender millioner på flukt..Jeg unnskylder absolutt ikke måten svarte ble behandlet på, eller menn som trykker ned kvinner i "den kristne tro", osv, men det har ingenting med hva is og andre terrorgrupper gjør nå. Anonymous poster hash: f3c2f...0c9 Men det is gjør nå har ikke noe med muslimer å gjøre. Ikke mere enn det konebanking har med kristendom å gjøre. Der er fæle folk i denne verdenen, og mange av dem vrir en religion til å passe sitt syn slik at de har en unnskyldning for å gjøre som de gjør. Koranen er veldig lik bibelen. Der står mange syke ting i begge bøkene. At noen velger å tolke koranen til at de har lov til å drepe ikketroende er nøyaktig det samme som at noen tolker bibelen til at de har lov til å drepe homofile.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå