*Miss Marple* Skrevet 12. september 2015 #26 Skrevet 12. september 2015 Jeg er faktisk mer redd for ignorante og korte mennesker som deler opp jordens befolkning i 'dem og oss'.
Cat.68 Skrevet 12. september 2015 #27 Skrevet 12. september 2015 Nei jeg er ikke det minste redd muslimer, på lik linje som jeg ikke er redd katolikker, Jehovas vitner, Smiths venner, Mormoner, osv osv osv..... Jeg er derimot redd EKSTREMISTER, samme hvilken religion eller hudfarge dem har.. Heldigvis er de altid i mindre tall, og kan og bør bekjembes, lell om det ser vrient ut.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #28 Skrevet 12. september 2015 Jeg forstår ikke hvordan folk kan være så ufattelig naive som visse her inne er Anonymous poster hash: a805d...8ee
Cat.68 Skrevet 12. september 2015 #29 Skrevet 12. september 2015 Jeg forstår ikke hvordan folk kan være så ufattelig naive som visse her inne er Anonymous poster hash: a805d...8ee Du har ikke tenkt tanken på at det er du og dine likemen som er i overkant styrt av fremmedfrykt i steden? Dere er tross alt i mindretall,men likevel innbiller dere at det er dere som sitter med fasiten i hånd og resten er naive?? Er ikke det litt svulstig? Hva trur dere om dere selve egentlig??
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #30 Skrevet 12. september 2015 Jeg tror nok ikke vi blir "islamifisert" med det første, men jeg er ikke begeistret for alle disse mennene som er her, og som tydeligvis er på vei. De skaper utrygghet og det er dem som for meg, gir et dårlig inntrykk. Jeg går også ut fra at det etterhvert blir mer terror her, samt stygge sammenstøt osv. Anonymous poster hash: f3c2f...0c9
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #31 Skrevet 12. september 2015 Nei jeg er ikke det minste redd muslimer, på lik linje som jeg ikke er redd katolikker, Jehovas vitner, Smiths venner, Mormoner, osv osv osv..... Jeg er derimot redd EKSTREMISTER, samme hvilken religion eller hudfarge dem har.. Heldigvis er de altid i mindre tall, og kan og bør bekjembes, lell om det ser vrient ut. Anonymous poster hash: 3868d...4b9
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #32 Skrevet 13. september 2015 Ja, jeg blir redd når hele 10/1000 kvoteflyktninger viser seg å være IS, selv da disse var håndplukket. Da lurer jeg på de som nå kommer over grensen uten klarering i det hele tatt. Anonymous poster hash: f0ee9...bb3 Og hvor har du det tallet fra? Anonymous poster hash: 17624...131 http://www.dagbladet.no/2015/06/01/nyheter/pst/terrorister/flyktninger/39405319/ Anonymous poster hash: f0ee9...bb3
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #33 Skrevet 13. september 2015 https://www.youtube.com/watch?v=cOHyVrrztbM hva med denne da? Anonymous poster hash: 3868d...4b9 Herlighet, nå ble i hvert fall jeg skremt. Gale, gale mennesker. Anonymous poster hash: cbcbf...02d
Isola&Lille+julegave Skrevet 13. september 2015 #34 Skrevet 13. september 2015 https://www.youtube.com/watch?v=cOHyVrrztbM hva med denne da? Anonymous poster hash: 3868d...4b9 Herlighet, nå ble i hvert fall jeg skremt. Gale, gale mennesker. Anonymous poster hash: cbcbf...02d Forferdelig!! Det er bare snakk om tid før vi ser slikt her i Norge også.
Cat.68 Skrevet 13. september 2015 #35 Skrevet 13. september 2015 https://www.youtube.com/watch?v=cOHyVrrztbM hva med denne da? Anonymous poster hash: 3868d...4b9 Disse bar IS flagget og er dermed fanatiske eekstreme Islamister. Altså et mindretall og ikke representativt for muslimer flest.
sug lut Skrevet 13. september 2015 #36 Skrevet 13. september 2015 Ser dere ikke forskjell på dere selv og Børre Knudsen heller?
Cat.68 Skrevet 13. september 2015 #37 Skrevet 13. september 2015 Ja, jeg blir redd når hele 10/1000 kvoteflyktninger viser seg å være IS, selv da disse var håndplukket. Da lurer jeg på de som nå kommer over grensen uten klarering i det hele tatt. Anonymous poster hash: f0ee9...bb3 Og hvor har du det tallet fra? Anonymous poster hash: 17624...131 http://www.dagbladet.no/2015/06/01/nyheter/pst/terrorister/flyktninger/39405319/ Anonymous poster hash: f0ee9...bb3 Dette er jo i teorien bra. Det viser jo at PST fungerer og at de får stoppet gærningene. Det er hva jeg vet ingen som ikke skjønner at i kjølvannet av flyktingesyrømmen kommer det også folk vi ikke ønsker her. Men vi kan ikke slutte å hjelpe de som desperat trenger det fordi noen kan slinke igjennom. Vi får heller håpe på at IS forkjempere blir avslørt ved registrering eller at de blir så få at de ikke kan organisere seg på noen måte uten å bli fanget opp av PST. Jeg er fortsatt ikke redd muslimer, men ja jeg er redd terrorister og ekstremister. Men jeg orker ikke leve livet mitt i frykt.
pifi med tre nurk Skrevet 13. september 2015 #38 Skrevet 13. september 2015 (endret) Jeg er redd for radikale muslimske holdninger, og jeg mener det er naivt å ikke ta dette på alvor, for det er ingen tvil om at verden er inne i en bølge av radikaliserte muslimske miljøer. Det betyr ikke at jeg er negativ til innvandring eller flyktninger, all den tid jeg jobber med bosetting av flyktninger selv. Det er som er særdeles trist med jobben er å se feks unge somalske kvinner som opplever like sterk sosial kontroll i Norge som de har gjort i sitt hjemland. Mange har ikke noe mer personlig frihet til å ta egne valg, f. Eks droppe hijab eller ta utradisjonelle yrkesvalg enn før. Riktignok bor de i et samfunn som har likestilling, men med det sterke muslimske gubbeveldet som får regjere rimelig fritt særlig i Oslo øst så har ikke jentene samme frihet som norske kvinner.. Det er trist!! Jeg møter så mange hyggelige fornuftige mennesker gjennom jobben og de aller fleste, uansett religion ønsker fortest mulig å lære språket slik at de kan få seg utdanning / jobb og så leve et vanlig liv. Samme for meg om de går i kirka eller moskeen på søndager, jeg selv er ateist og det finnes jo noen av dem blant flyktningene og! Endret 13. september 2015 av pifi med tre nurk
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #39 Skrevet 13. september 2015 https://www.youtube.com/watch?v=cOHyVrrztbM hva med denne da? Anonymous poster hash: 3868d...4b9 Disse bar IS flagget og er dermed fanatiske eekstreme Islamister. Altså et mindretall og ikke representativt for muslimer flest. uansett... de er jo der! hvordan har de kommet dit? hvis de har kommet dit kan de vel komme hit? og muslimene.. tror du de først og fremst setter islam, eller norge om de skulle få bo her? Anonymous poster hash: 3868d...4b9
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #40 Skrevet 13. september 2015 Seriøst, hva er det verste som kan skje? For å få sharia-lover her må jo flertallet ville ha det uansett ellers vil det ikke vare. Jeg er mye mer redd for rasisme og høyreekstreme enn for islamisering. IS er ikke først og fremst muslimer. De er først og fremst en gruppe av svært forstyrrede unge (stort sett unge menn), de fleste av disse har nok en personlighetsforstyrrelse med psykopatiske trekk, ikke ulikt Breivik som har narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Slike mennesker ER skumle enten de kaller seg muslimer, muslimhatere eller noe annet. Manglende empati og voldsforherligelse. De fleste muslimer er som folk flest, de har ikke noen personlighetsforstyrrelse og er mest opptatt av å ta vare på familien sin, finne seg en jobb de trives med osv. Det mest muslimske med de fleste av dem er at de ikke spiser svinekjøtt (noen spiser kun halal-kjøtt, men mange spiser alt annet kjøtt enn svin uavhengig av hvordan det er slaktet), de feirer Id og prøver å faste når det er ramadan, og ganske mange av damene velger å bruke hijab. Men om man ser fordi de detaljene er de akkurat som deg og meg. De fleste muslimer liker musikk, god mat, å ha det koselig og å le sammen med familie og gode venner. De synes det er kult med en ny og fancy smart-telefon, har lyst å reise på ferie. Ja kort sagt, VANLIGE MENNESKER. Ikke demoniser dem, det tjener ingen andre enn de syke psykopatene på begge sider som vil ha konflikt Anonymous poster hash: dea07...5b2
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #41 Skrevet 13. september 2015 Jeg er ikke spessielt redd for islamifisering, men jeg er litt bekymret for avkristningen. Anonymous poster hash: 80a20...c6a
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #42 Skrevet 13. september 2015 Seriøst, hva er det verste som kan skje? For å få sharia-lover her må jo flertallet ville ha det uansett ellers vil det ikke vare. Jeg er mye mer redd for rasisme og høyreekstreme enn for islamisering. IS er ikke først og fremst muslimer. De er først og fremst en gruppe av svært forstyrrede unge (stort sett unge menn), de fleste av disse har nok en personlighetsforstyrrelse med psykopatiske trekk, ikke ulikt Breivik som har narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Slike mennesker ER skumle enten de kaller seg muslimer, muslimhatere eller noe annet. Manglende empati og voldsforherligelse. De fleste muslimer er som folk flest, de har ikke noen personlighetsforstyrrelse og er mest opptatt av å ta vare på familien sin, finne seg en jobb de trives med osv. Det mest muslimske med de fleste av dem er at de ikke spiser svinekjøtt (noen spiser kun halal-kjøtt, men mange spiser alt annet kjøtt enn svin uavhengig av hvordan det er slaktet), de feirer Id og prøver å faste når det er ramadan, og ganske mange av damene velger å bruke hijab. Men om man ser fordi de detaljene er de akkurat som deg og meg. De fleste muslimer liker musikk, god mat, å ha det koselig og å le sammen med familie og gode venner. De synes det er kult med en ny og fancy smart-telefon, har lyst å reise på ferie. Ja kort sagt, VANLIGE MENNESKER. Ikke demoniser dem, det tjener ingen andre enn de syke psykopatene på begge sider som vil ha konflikt Anonymous poster hash: dea07...5b2 nå er det ikke bare IS... er måten de styrer landene på, kvinnediskrimineringen, måten de oppdrar barna (jeg sier ikke ALLE). Og det finnes så mange grupper med ekstreme, ikke bare IS. De har jo problemer overalt der nede. Rart det er i hovedsak islamister som herjer og styrer og ødelegger.. kristne radikale helbreder... litt forskjell! Anonymous poster hash: 3868d...4b9
Dumi Skrevet 13. september 2015 #43 Skrevet 13. september 2015 Joa, jeg er så "dritredd" muslimer... Ironi. Denne mannen, han heter Dzanan og kom som flyktning fra Bosnia i 1997,han var da 22 år gammel. Dritredd han, not! Han snakket da fem språk ( bosnisk, engelsk, tysk, spansk og russisk) og hadde begynt utdanningen som ingenør. Han er født og oppvokst i Sarajevo, både far og mor jobbet ( arkitekt og lærer), og det eneste som skiller han og meg er at han ikke spiser svinekjøtt. Han tar gjerne en øl, og kona hans jobber. Han gir en tiende av lønningen sin til hans moske. Hjelpe dem som ikke var så heldige som han pga av krigen. Hans sykdommer og skader kunne bli fikset i Norge. Han dro hjem til Bosnia etter å ha fått medisinsk behandling i Norge. Ja, han er så farlig...
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #44 Skrevet 13. september 2015 Joa, jeg er så "dritredd" muslimer... Ironi. Denne mannen, han heter Dzanan og kom som flyktning fra Bosnia i 1997,han var da 22 år gammel. Dritredd han, not! Han snakket da fem språk ( bosnisk, engelsk, tysk, spansk og russisk) og hadde begynt utdanningen som ingenør. Han er født og oppvokst i Sarajevo, både far og mor jobbet ( arkitekt og lærer), og det eneste som skiller han og meg er at han ikke spiser svinekjøtt. Han tar gjerne en øl, og kona hans jobber. Han gir en tiende av lønningen sin til hans moske. Hjelpe dem som ikke var så heldige som han pga av krigen. Hans sykdommer og skader kunne bli fikset i Norge. Han dro hjem til Bosnia etter å ha fått medisinsk behandling i Norge. Ja, han er så farlig... hehe, godt poeng, men nå skal det sies at jeg ikke er bekymret for hver enkelt muslim i dette landet. Kjenner muslimer som er kjempe bra folk... går ikke rundt å skjelver i buskene liksom. Men utviklinga er ikke god, og det virker som om nordmenn flest stikker hodet i sanda og nekter å se.. veldig naive! Anonymous poster hash: 3868d...4b9
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #45 Skrevet 13. september 2015 Enig med deg HI. De som mener noe annet ser ikke klart. De ser andre ut i fra sitt perspektiv, er naive og velmenende. De evner ikke å se at andre tenker annerledes, og at de fortsatt tenker annerledes når de kommer hit. Statistikken lyger. I Norge teller 3. generasjon innvandrer som etnisk norsk. Det blir feil spør du meg, for de er fortsatt oppdratt som om de skulle leve i et muslimsk land. De tenker annerledes enn oss, og har et antikvarisk kvinnesyn. De får flere barn enn oss, og de vil til slutt ta over makta i Norge på lovlig vis. Anonymous poster hash: 05f43...8c5
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #46 Skrevet 13. september 2015 Enig med deg HI. De som mener noe annet ser ikke klart. De ser andre ut i fra sitt perspektiv, er naive og velmenende. De evner ikke å se at andre tenker annerledes, og at de fortsatt tenker annerledes når de kommer hit. Statistikken lyger. I Norge teller 3. generasjon innvandrer som etnisk norsk. Det blir feil spør du meg, for de er fortsatt oppdratt som om de skulle leve i et muslimsk land. De tenker annerledes enn oss, og har et antikvarisk kvinnesyn. De får flere barn enn oss, og de vil til slutt ta over makta i Norge på lovlig vis. Anonymous poster hash: 05f43...8c5 det er helt sant.. ta bare voldtektene. Hvorfor er det i all hovedsak utlendiger som står bak hver gang? Nettopp fordi de har en helt annen mentalitet enn oss som er etniske nordmenn. Nå som de er her og har det godt, hvorfor skulle de nå voldta? Anonymous poster hash: 3868d...4b9
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #47 Skrevet 13. september 2015 Enig med deg HI. De som mener noe annet ser ikke klart. De ser andre ut i fra sitt perspektiv, er naive og velmenende. De evner ikke å se at andre tenker annerledes, og at de fortsatt tenker annerledes når de kommer hit. Statistikken lyger. I Norge teller 3. generasjon innvandrer som etnisk norsk. Det blir feil spør du meg, for de er fortsatt oppdratt som om de skulle leve i et muslimsk land. De tenker annerledes enn oss, og har et antikvarisk kvinnesyn. De får flere barn enn oss, og de vil til slutt ta over makta i Norge på lovlig vis. Anonymous poster hash: 05f43...8c5 det er helt sant.. ta bare voldtektene. Hvorfor er det i all hovedsak utlendiger som står bak hver gang? Nettopp fordi de har en helt annen mentalitet enn oss som er etniske nordmenn. Nå som de er her og har det godt, hvorfor skulle de nå voldta? Anonymous poster hash: 3868d...4b9 Og det mener du tredjegenerasjons innvandrere er overrepresentert i? Det er greit å bekymre seg, men ikke greit å lyve. Anonymous poster hash: 17624...131
☆☆☆ Skrevet 13. september 2015 #48 Skrevet 13. september 2015 Islamisering? Nei, ikkje i det heile tatt. Det er ei problemstilling teke ut av lufta av folk med ullen agenda. Den største bekymringa er at mange innvandrar står utanfor arbeudslivet, og at dette kan føre til sosial instabilitet og for høg slitasje på velferdssystemet. Mange, spesielt frå Afrika og Afghanistan, har svært lite utdanning. Det blir stadig færre jobbar utan kompetansekrav i norge, og vi har ikkje gjort noko med at norsk ungdom ikkje fullfører vidaregåande. Lat oss seie at desse saman med innvandrarar utan utdanning utgjer 15-20% av arbeidsstyrken. På sikt vil kanskje 3% av jobbane vere utan krav til kompetanse. Det blir mange som konkurrerar om samme jobbane. Men er dette ei unnskuldning for å stenge grensrne for mennesker i nød? Nei, det er enda ein grunn til å sparke norsk ungdom i ræva og ikkje godta at dei droppar ut av vidaregåande. Apparatet for å få dei inn att må styrkast, og dei sjølve må forstå at det er både eiga framtid og framtida til landet som står på spel. Og så må vi få ut fingeren og få vurdert og verifisert utdanningane til dei som kjem. Mange kan mykje, og det er ikkje berre norske fagbrev og vitnemål som beviser kompetanse.
Gjest Antarctica Skrevet 13. september 2015 #49 Skrevet 13. september 2015 Det eneste vi har å frykte er frykten selv, som en berømt president sa. Frykten dere folk stiller skue er opphav til den isolasjon, mobbing, marginalisering og fiendtlighet som til syvende og sist radikaliserer unge innvandrere. Dersom man i stedet ga dem en følelse av mening, tilhørighet og lojalitet, ville de ikke (mer enn våre egne ungdommer) risikere å føle fiendskap. Men her i tråden vedder jeg på at folk er gode til å etterrasjonalisere radikaliseringen av unge muslimer (eller andre) - det er ikke samfunnet rundt som har svikta, å nei, det MÅ jo være foreldrenes bakgrunn som er skyld i saken? For å se skyld hos oss selv, og vårt eget perfekte samfunn, er smertefullt.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #50 Skrevet 13. september 2015 Islamisering? Nei, ikkje i det heile tatt. Det er ei problemstilling teke ut av lufta av folk med ullen agenda. Den største bekymringa er at mange innvandrar står utanfor arbeudslivet, og at dette kan føre til sosial instabilitet og for høg slitasje på velferdssystemet. Mange, spesielt frå Afrika og Afghanistan, har svært lite utdanning. Det blir stadig færre jobbar utan kompetansekrav i norge, og vi har ikkje gjort noko med at norsk ungdom ikkje fullfører vidaregåande. Lat oss seie at desse saman med innvandrarar utan utdanning utgjer 15-20% av arbeidsstyrken. På sikt vil kanskje 3% av jobbane vere utan krav til kompetanse. Det blir mange som konkurrerar om samme jobbane. Men er dette ei unnskuldning for å stenge grensrne for mennesker i nød? Nei, det er enda ein grunn til å sparke norsk ungdom i ræva og ikkje godta at dei droppar ut av vidaregåande. Apparatet for å få dei inn att må styrkast, og dei sjølve må forstå at det er både eiga framtid og framtida til landet som står på spel. Og så må vi få ut fingeren og få vurdert og verifisert utdanningane til dei som kjem. Mange kan mykje, og det er ikkje berre norske fagbrev og vitnemål som beviser kompetanse. hvorfor tenker du at de har en ullen agenda? Anonymous poster hash: 3868d...4b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå