Gå til innhold

Hvor mange her mener...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Synes egentlig at vi skal sende ALLE dere som hevder at 'Norge er for nordmenn' til Svalbard jeg!!

 

Så kan dere bo trygt der oppe med renrasede nordmenn :P

 

Skal bli artig å se hvem av dere som steller for gamle og syke, og hvem som skal rydde og vaske.... ;)

Ironisk nok er det flest rasister blant navere, som igjen sitter å gnåler om hvordan utleningene snylter på staten...

 

KARMA :D

 

Anonymous poster hash: 26b00...b28

Synes du virkelig det er rart at det er de som trenger hjelp fra nav, er de som gnåler mest???? Er jo de dette vil gå mest utover! Bolig, kommunene prioriterer flyktninger før nordmenn, jobb, kommunene prioriterer flyktninger før nordmenn, tiltaksplasser, kommunene prioriterer flyktninger før nordmenn! 

 

Dere som har grei helse og god økonomi, sitter på deres høye hest dømmer, det er ikke dere dette først og fremst går ut over, er jo nettopp de som trenger hjelp fra nav. Er DU villig til å bo i telt for å gi flykninger bolig???

 

 

Jeg er ufør, men synes likevel vi skal ta imot flyktninger. Selv om det garantert betyr at vi havner enda lenger bak i køen for kommunal bolig som vi sannsynligvis vil trenge om vi blir oppsagt her vi leier nå, fordi ingen vil leie ut til uføre. Men jeg vet at vi uansett kommer til å ha det bedre enn flyktningene har det nå. Så jeg deler gjerne av det jeg er så heldig å få kun fordi jeg tilfeldigvis bor i Norge.

 

Anonymous poster hash: e7b19...562

 

Så du ville ha bodd i telt med din familie for å gi flyktninger bolig?

 

 

Ikke frivillig nei, men det er jo faktum at de blir prioritert foran oss. Det synes jeg ikke nødvendigvis er riktig, men det er bedre enn å la dem lide der de er.

 

Anonymous poster hash: e7b19...562

 

Akkurat, ikke frivillig! 

 

Jeg er absolutt for å hjelpe de, jeg vet bare ikke hvordan. Jeg lider ingen nød på noen som helst måte, men jeg ser hver eneste dag både nordmenn og innvandrere som lider og ser ikke helt hvorfor vi skal gjøre det enda verre for disse menneskene. Dette er mennesker som ikke er redd for å bli drept, men redd for hvordan de skal overleve hverdagen de har i dag, og jo....dette skjer i norge, tro det eller ei! Men jeg er vel ond og egoistisk som tenker slik, selv om jeg daglig hjelper bl a innvandrere og har masse empati med dem og nordmenn som sliter, men siden de lider i verdens rikeste land, så er det jo ikke synd på dem... Og jeg har empati med de som flykter i dag, jeg synes det er grusomt det som skjer og jeg ville gladelig ha tatt de imot her, om de som allerede er her hadde vært godt integrert med bolig og jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At vi ikke skal ta inn disse flyktningene? Jeg vil kun ha svar fra de som mener dette! All annen propaganda kan dere ta i de andre trådene.

 

Anonymous poster hash: 67734...ad0

Bestemmer du hvem som skal skrive i tråden?

Det er ikke bare propaganda, i så fall, det er verre enn propaganda! Det kalles ensretting...(Det er sånne som deg de trenger beskyttelse mot.)

 

Anonymous poster hash: 03694...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Barre prat i vei og støtt flyktningane. Det kommer ein dag verken du el jeg får pensjon, kva er NAV og våre barn er flyktninger. Oljepengane strekker ikkje til ALT.

Det er slik det blir til slutt når vi opner porten.Anonymous poster hash: 23352...302

Jeg er faktisk villig til å gå ned i levestandard om det kan redde livet til mange tusen. Vi har det så godt i Norge at det nesten er flaut. I hvert oss dom har helse og klarer å jobbe
Er du villig til å la syke, eldre, fattige barn, narkomane og psykisk syke gå ned i levestandard for å redde mennesker fra et annet land? Hvis du svarer ja på dette så er du rett og slett veldig enkel og litt ond! Anonymous poster hash: 67734...ad0
Jeg skrev at JEG, en frisk arbeidene kvinne er. Betaler gjerne mer skatt for å hjelpe de som er mindre privilegerte enn meg selv.

Men du er klar over at det ikke bare går utover deg men også andre mennesker som dårligere stilt enn deg? Du er virkelig enkel du! Anonymous poster hash: 67734...ad0

Nå har jeg lenge sittet og prøvd å skrive et saklig svar til dette eksepsjonelt stupide utsagnet, men jeg får det ikke til, og må bare beklage, men jeg gir opp.

 

Svar meg heller på dette: hvordan kan du sitte der og si at det å ta imot flyktninger fra en krig Helvete verdig vil gå ut over mennesker dårligere stilt enn deg? Jeg skjønner også at deres ankomst vil spise av ressurser som i utgangspunktet var tiltenkt meg og deg, men å finne mennesker som er dårligere stilt enn flyktningene skal godt gjøres!

 

Det slår meg at det er du som er den enkle her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synst me sku hjelpa dei så godt me kan. For hadde situasjonen vert anderledes og eg og mine var de som var på flukt så sku eg ønska at folk ville hjelpa.

 

Det er forgale å snakka dørå i tryne å sei at me isje vil. Me kan , men me vil isje.

Eg nekte å tro at de er allesammen voldtektsmenn og farlige folk.

Ta inn så mange en kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg, HI. Begynte å lese svarene her, og så hetsingen komme med en gang. Klarer dere ikke å la være? Vi har forskjellige meninger, går det an å forstå? HI ber dere IKKE å svare, dere som ikke er enige med henne. Kan dere respektere det?

 

Jeg synes det finnes så utrolig mange naive nordmenn. Jeg var sammen med muslim en gang. Hele venngjengen hans(de var mange fra samme muslimske land som bodde bra her i Norge) lo godt av naive nordmen, hvor lett det var å lure oss....

 

Jeg er så bekymret for hvordan det skal gå for våre barn som skal vokse opp i dette landet. Jeg er bekymret for landet, de verdiene vi har kjempet for, velfredssystemet,etc. Alt kommer til å bli så totalt endret hvis vi skal ta imot enorme mengder med flyktninger.

 

Selvsagt skal hjelpe, men ikke ukritisk ta imot "alle". Det blir også fryktelig urettferdig å bare hjelpe en liten del. Større flyktningsmottak bør det gis masse penger til. Det synes jeg er den rette måten å hjelpe på. 

 

Tenk på barna våre! Ja, og jeg tenker på deres barn også. Men de kan få hjelp i flyktningsmottak! 

 

 



Anonymous poster hash: 43bb5...93f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bekymrer meg for hvordan disse traumatiserte flyktningene skal integreres så "lett" inn i samfunnet vårt som enkelte her hevder er mulig. Hvordan skal de kunne bidra til velferdsstaten Norge når det er godt over 200 søkere på offentlige stillinger om dagen hvor det er svært flinke, utdannede, norsktalende, erfarne og kvalifiserte søkere som står 10 mil forran dem i kø på stillingen. Det blir en massiv økning av nye NAV klienter med denne flyktningstrømmen.

 

Alikevel mener jeg at vi må hjelpe, vi har jo ikke noe annet valg. Men å ytre en bekymring for hvordan dette kan gå utover velferdsstaten vår må være lov.

 

Tror vi bør være minst like bekymret for den gjengen av befolkningen vår som sitter her inne å skriver innlegg: "hvorfor skal jeg jobbe? Gi meg én god grunn! Og nei, å være sosial og bidra til fellesskapet gir meg ingen ting" eller "det lønner seg ikke for meg å jobbe, så hvorfor skal jeg jobbe da"?

Det sier seg selv at kombinasjonen av de naverne vi har idag + en ny flyktningstrøm vil påvirke velferdsstaten vår i årene som kommer. Noe annet er naivt å tro.

 

Anonymous poster hash: 11df5...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

 

 

Synes egentlig at vi skal sende ALLE dere som hevder at 'Norge er for nordmenn' til Svalbard jeg!!

 

Så kan dere bo trygt der oppe med renrasede nordmenn :P

 

Skal bli artig å se hvem av dere som steller for gamle og syke, og hvem som skal rydde og vaske.... ;)

Ironisk nok er det flest rasister blant navere, som igjen sitter å gnåler om hvordan utleningene snylter på staten...

 

KARMA :D

 

Anonymous poster hash: 26b00...b28

Synes du virkelig det er rart at det er de som trenger hjelp fra nav, er de som gnåler mest???? Er jo de dette vil gå mest utover! Bolig, kommunene prioriterer flyktninger før nordmenn, jobb, kommunene prioriterer flyktninger før nordmenn, tiltaksplasser, kommunene prioriterer flyktninger før nordmenn! 

 

Dere som har grei helse og god økonomi, sitter på deres høye hest dømmer, det er ikke dere dette først og fremst går ut over, er jo nettopp de som trenger hjelp fra nav. Er DU villig til å bo i telt for å gi flykninger bolig???

 

 

Jeg er ufør, men synes likevel vi skal ta imot flyktninger. Selv om det garantert betyr at vi havner enda lenger bak i køen for kommunal bolig som vi sannsynligvis vil trenge om vi blir oppsagt her vi leier nå, fordi ingen vil leie ut til uføre. Men jeg vet at vi uansett kommer til å ha det bedre enn flyktningene har det nå. Så jeg deler gjerne av det jeg er så heldig å få kun fordi jeg tilfeldigvis bor i Norge.

 

Anonymous poster hash: e7b19...562

 

Så du ville ha bodd i telt med din familie for å gi flyktninger bolig?

 

 

Ikke frivillig nei, men det er jo faktum at de blir prioritert foran oss. Det synes jeg ikke nødvendigvis er riktig, men det er bedre enn å la dem lide der de er.

 

Anonymous poster hash: e7b19...562

 

Akkurat, ikke frivillig! 

 

Jeg er absolutt for å hjelpe de, jeg vet bare ikke hvordan. Jeg lider ingen nød på noen som helst måte, men jeg ser hver eneste dag både nordmenn og innvandrere som lider og ser ikke helt hvorfor vi skal gjøre det enda verre for disse menneskene. Dette er mennesker som ikke er redd for å bli drept, men redd for hvordan de skal overleve hverdagen de har i dag, og jo....dette skjer i norge, tro det eller ei! Men jeg er vel ond og egoistisk som tenker slik, selv om jeg daglig hjelper bl a innvandrere og har masse empati med dem og nordmenn som sliter, men siden de lider i verdens rikeste land, så er det jo ikke synd på dem... Og jeg har empati med de som flykter i dag, jeg synes det er grusomt det som skjer og jeg ville gladelig ha tatt de imot her, om de som allerede er her hadde vært godt integrert med bolig og jobb. 

 

 

Du skjønte ikke helt svare mitt, siden du tar det til inntekt for ditt ståsted?

 

Altså, hvis jeg fikk velge fritt så ville jeg selvsagt ikke latt flyktninger komme foran meg i køen hvis jeg manglet bolig. Men jeg kan ikke velge fritt, og jeg foretrekker at de får komme hit selv om det betyr at de kommer foran meg i køen. Jeg kommer uansett til å ha det bedre enn de har det nå.

 

Anonymous poster hash: e7b19...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Multikulturelle samfunn har en lei tendens til å ikke fungere. Når de ikke gjorde det for 2000 år siden så fungerer det heller ikke nå, dessverre. Hadde EU kunne grodd seg litt baller å sagt. KOM IGJEN! La oss ta IS og redde syra så hadde denne konflikten vært over iløpet av noen mnd. IS hadde blitt sprengt i biter og folket kunne kommet seg hjem igjen - for det er det Syrerne ønsker seg, at Syra skal bli trygt! De trenger absolutt hjelp, men vi hjelper ikke Syrere ved å slippe alle inn til Norge å la IS kose seg der nede å bygge seg enda sterkere. Anonymous poster hash: 45ea9...213

Her er det ikke EU som er problemet da, det er Russland og Kina. Begge landene kan by på trussel for flere land, om FN går mot de, de to landene må enten ut av FN (om så for en stund) eller overgås, men da sikre de landene som kan gjennomgå for det. Ellers fører dette bare til enda større krig, spredd ut i verdenen..Anonymous poster hash: cf5e1...1dd
EU burde alliere seg med Russland/Kina istedet for USA/Israel. Det er på tide med en endring slik ting er nå. Hvis vi ser på finansiering i verden nå så er det superspennende. Dollaren stiger og stiger, og dollaren blir investert i Tyskland. Hva tyder dette på? Jo, at det er ingen som har tiltro til euro'en. Alle som handler innenfor valuta sitter å venter på at Tyskland skal bryte ut av EU og få mark igjen. Går tyskland ut av EU er hele konseptet ute. Ingen EU = mange små land uten makt...  Derfor hadde det vært GENIALT hvis EU hadde grodd seg noen baller og storma ned i Syria - ikke bare for å redde folk fra IS, men også vise USA/Russland/Kina at EU ikke er avhengige av noen. Tenker Putin og Obama hadde fått hakeslipp. Anonymous poster hash: 45ea9...213
EU, altså? Vi nordmenn skal ikke kjempe denne kampen heller? Vi skal sitte på sidelinja og la EU-soldatene ordne opp? Fordi norske soldaters liv er mer verdt enn de andre europeiske soldatenes?

 

 

Multikulturelle samfunn har en lei tendens til å ikke fungere. Når de ikke gjorde det for 2000 år siden så fungerer det heller ikke nå, dessverre.Hadde EU kunne grodd seg litt baller å sagt. KOM IGJEN! La oss ta IS og redde syra så hadde denne konflikten vært over iløpet av noen mnd. IS hadde blitt sprengt i biter og folket kunne kommet seg hjem igjen - for det er det Syrerne ønsker seg, at Syra skal bli trygt! De trenger absolutt hjelp, men vi hjelper ikke Syrere ved å slippe alle inn til Norge å la IS kose seg der nede å bygge seg enda sterkere.Anonymous poster hash: 45ea9...213

Jeg er delvis enig med deg. IS må stoppes! Men så lenge de holder på som de gjør, må man få de sivile i trygghet fra disse krigssonene,slik at det er mulig å stoppe IS uten at flere sivile dør.Når IS er vekk,må Syria ha hjelp til å bygge opp landet sitt igjen. Men hvordan skal de klare å bygge opp noe som helst om de ikke får den akutte hjelpen de trenger her og nå?
Det kan da kombineres. La oss si at militæret starter fra Nord og bolker seg igjennom landet by for by. Når det første byen er tatt er den trygg osv.  Anonymous poster hash: 45ea9...213
Merker jeg er litt glad for at du ikke har ansvar for Norges sikkerhet...

 

Anonymous poster hash: 28e25...ccd

 

Anonymous poster hash: 28e25...ccd

 

Jeg har da aldeles ikke skrevet at det Norske-militæret skal sitte på sidelinjen? Faktum er at Norge kan ikke klare å ta Syria alene. Om så vi hadde sendt ned hele Norges militære - det er for lite .. EU er mye større og allierte land vil klare det med militære i verdensklassen. Det vil være som å ta smågodt fra småpiker. Vi snakker om IS her, det er pøbler som har fått utdelt våpen og løper rundt som ville høner. IS har ingenting å stille opp med hvis EU hadde storma igjennom. 

 

Anonymous poster hash: 45ea9...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Multikulturelle samfunn har en lei tendens til å ikke fungere. Når de ikke gjorde det for 2000 år siden så fungerer det heller ikke nå, dessverre. Hadde EU kunne grodd seg litt baller å sagt. KOM IGJEN! La oss ta IS og redde syra så hadde denne konflikten vært over iløpet av noen mnd. IS hadde blitt sprengt i biter og folket kunne kommet seg hjem igjen - for det er det Syrerne ønsker seg, at Syra skal bli trygt! De trenger absolutt hjelp, men vi hjelper ikke Syrere ved å slippe alle inn til Norge å la IS kose seg der nede å bygge seg enda sterkere. Anonymous poster hash: 45ea9...213

Her er det ikke EU som er problemet da, det er Russland og Kina. Begge landene kan by på trussel for flere land, om FN går mot de, de to landene må enten ut av FN (om så for en stund) eller overgås, men da sikre de landene som kan gjennomgå for det. Ellers fører dette bare til enda større krig, spredd ut i verdenen..Anonymous poster hash: cf5e1...1dd
EU burde alliere seg med Russland/Kina istedet for USA/Israel. Det er på tide med en endring slik ting er nå. Hvis vi ser på finansiering i verden nå så er det superspennende. Dollaren stiger og stiger, og dollaren blir investert i Tyskland. Hva tyder dette på? Jo, at det er ingen som har tiltro til euro'en. Alle som handler innenfor valuta sitter å venter på at Tyskland skal bryte ut av EU og få mark igjen. Går tyskland ut av EU er hele konseptet ute. Ingen EU = mange små land uten makt...  Derfor hadde det vært GENIALT hvis EU hadde grodd seg noen baller og storma ned i Syria - ikke bare for å redde folk fra IS, men også vise USA/Russland/Kina at EU ikke er avhengige av noen. Tenker Putin og Obama hadde fått hakeslipp. Anonymous poster hash: 45ea9...213
EU, altså? Vi nordmenn skal ikke kjempe denne kampen heller? Vi skal sitte på sidelinja og la EU-soldatene ordne opp? Fordi norske soldaters liv er mer verdt enn de andre europeiske soldatenes?

 

 

Multikulturelle samfunn har en lei tendens til å ikke fungere. Når de ikke gjorde det for 2000 år siden så fungerer det heller ikke nå, dessverre.Hadde EU kunne grodd seg litt baller å sagt. KOM IGJEN! La oss ta IS og redde syra så hadde denne konflikten vært over iløpet av noen mnd. IS hadde blitt sprengt i biter og folket kunne kommet seg hjem igjen - for det er det Syrerne ønsker seg, at Syra skal bli trygt! De trenger absolutt hjelp, men vi hjelper ikke Syrere ved å slippe alle inn til Norge å la IS kose seg der nede å bygge seg enda sterkere.Anonymous poster hash: 45ea9...213

Jeg er delvis enig med deg. IS må stoppes! Men så lenge de holder på som de gjør, må man få de sivile i trygghet fra disse krigssonene,slik at det er mulig å stoppe IS uten at flere sivile dør.Når IS er vekk,må Syria ha hjelp til å bygge opp landet sitt igjen. Men hvordan skal de klare å bygge opp noe som helst om de ikke får den akutte hjelpen de trenger her og nå?
Det kan da kombineres. La oss si at militæret starter fra Nord og bolker seg igjennom landet by for by. Når det første byen er tatt er den trygg osv.  Anonymous poster hash: 45ea9...213
Merker jeg er litt glad for at du ikke har ansvar for Norges sikkerhet...

 

Anonymous poster hash: 28e25...ccd

 

Anonymous poster hash: 28e25...ccd

 

Jeg har da aldeles ikke skrevet at det Norske-militæret skal sitte på sidelinjen? Faktum er at Norge kan ikke klare å ta Syria alene. Om så vi hadde sendt ned hele Norges militære - det er for lite .. EU er mye større og allierte land vil klare det med militære i verdensklassen. Det vil være som å ta smågodt fra småpiker. Vi snakker om IS her, det er pøbler som har fått utdelt våpen og løper rundt som ville høner. IS har ingenting å stille opp med hvis EU hadde storma igjennom. 

 

Anonymous poster hash: 45ea9...213

 

Du er ikke veldig militært eller statsvitenskaplig skolert, er du vel? Les deg opp på opprørsbekjempelse og internasjonal politikk, og gå ut fra at det ikke er slik at resten av verdenssamfunnet bare ikke gidder, men at de kunne ordna opp kjapt om de bare letta på rompa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Multikulturelle samfunn har en lei tendens til å ikke fungere. Når de ikke gjorde det for 2000 år siden så fungerer det heller ikke nå, dessverre. 

 

Hadde EU kunne grodd seg litt baller å sagt. KOM IGJEN! La oss ta IS og redde syra så hadde denne konflikten vært over iløpet av noen mnd. IS hadde blitt sprengt i biter og folket kunne kommet seg hjem igjen - for det er det Syrerne ønsker seg, at Syra skal bli trygt! De trenger absolutt hjelp, men vi hjelper ikke Syrere ved å slippe alle inn til Norge å la IS kose seg der nede å bygge seg enda sterkere. 

 

Anonymous poster hash: 45ea9...213

 

Her er det ikke EU som er problemet da, det er Russland og Kina. Begge landene kan by på trussel for flere land, om FN går mot de, de to landene må enten ut av FN (om så for en stund) eller overgås, men da sikre de landene som kan gjennomgå for det. Ellers fører dette bare til enda større krig, spredd ut i verdenen..

 

Anonymous poster hash: cf5e1...1dd

 

EU burde alliere seg med Russland/Kina istedet for USA/Israel. Det er på tide med en endring slik ting er nå. 

 

Hvis vi ser på finansiering i verden nå så er det superspennende. Dollaren stiger og stiger, og dollaren blir investert i Tyskland. Hva tyder dette på? Jo, at det er ingen som har tiltro til euro'en. Alle som handler innenfor valuta sitter å venter på at Tyskland skal bryte ut av EU og få mark igjen. Går tyskland ut av EU er hele konseptet ute. Ingen EU = mange små land uten makt...  Derfor hadde det vært GENIALT hvis EU hadde grodd seg noen baller og storma ned i Syria - ikke bare for å redde folk fra IS, men også vise USA/Russland/Kina at EU ikke er avhengige av noen. Tenker Putin og Obama hadde fått hakeslipp.

 

Anonymous poster hash: 45ea9...213

 

EU har faktisk ikke nok makt i denne situasjonen, her er det FN som trenger å slå veto mot Russland/Kina, så de får utført sin jobb for å stoppe dette. EU har ikke sjans i denne krigen, om de går mot Russland og Kina, følger du med, så vet du at Russland har nok arsenal til å skape 3 verdenskrig om de blir sinte nok, og med Putin i spissen, så er det best om ICJ pålegger Russland og Kina en viss tid utenfor FN, med grunnlag i at de setter hinder for menneskeretten til de sivile i Syria.

 

Anonymous poster hash: cf5e1...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med HI.

 

Blir mørkeredd av alle som sier jeg er dum og rasistisk, teit og umenneskelig fordi jeg allerede nå innser farene ved å ta inn for mange flyktninger til Norge.

Jeg FATTER ikke at ikke alle ser det samme som jeg. ;)

 

Jeg vil gjerne hjelpe flyktningene. Jeg samler inn penger, samler inn klær, mat, medisinutstyr...men jeg ønsker alikavell ikke å ta de inn i landet mitt. Jeg vil trygge fremtiden for mine egne barn og etterkommere av de igjen. det gjøres på ingen måte om landet vårt fortsetter med den utviklingen det er inne i nå, mtp innvandringspolitikken.



Anonymous poster hash: fa9b0...6b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er helt enig med deg, HI. Begynte å lese svarene her, og så hetsingen komme med en gang. Klarer dere ikke å la være? Vi har forskjellige meninger, går det an å forstå? HI ber dere IKKE å svare, dere som ikke er enige med henne. Kan dere respektere det?

 

Anonymous poster hash: 43bb5...93f

Vi har forskjellige meninger, går det an å forstå? Så dersom hun ønsker seg en tråd med bare applaus, får hun skrive på Hege Storhaugs blogg.

 

 

Anonymous poster hash: 03694...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Flyktningene Norge tar imot, tilsvarer 6 stk i hver kommune. Tenk om vi hadde fått bort alle som snylter på nav. Da kunne vi tatt in 10x så mange flyktninger og fortsatt hatt penger til overs.

 

Anonymous poster hash: 74825...f28

Eller tenk on vi kunne kasta alle utlendinger som driver med dank.? Så kunne vi heller tatt inn familier og personer som ønsker å bidra.

 

 

 

Anonymous poster hash: fb1a1...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syriaflykningene er vel ikke på flukt for og finne et nytt sted og bo,- men for og være trygg til krigen er over. Slik jeg har oppfattet det. Flere av disse kommer fra områder i Syria med i-landsnivå. Det er familier hvor barna, uansett kjønn, har gått på skole, begge foreldre er i arbeid mm

 

Får man fred i Syria, noe jeg tror blir tvunget frem, nettopp pga den type flyktninger som kommer nå,- og som det kommer til og komme FLERE av,- så vil det blir gjort noe mer "endelig" i de arabiske land. "Noen" har tjent på at den "arabiske vår" gikk over til og bli et "arabisk helvete",- for absolutt INGENTING ble gjort for og forhindre at det som KUNNE blitt noe positivt utviklet seg i "feil retning". Igjen, får man fred, så vil de aller, aller fleste av disse familiene flytte tilbake til hjemlandet sitt. Slik de aller, aller fleste som flyktet til England og Sverige gjorde etter 2.verdenskrig.

 

Man kan ikke sammenlikne disse med de som kommer for og starte på nytt fordi det rett og slett ikke finnes håp, eller mulighet til et anstendig liv i det landet de kommer fra. At denne gruppen OGSÅ har rett til og få hjelp er jeg også for,- men akkurat dette med folk fra Syria er et helt annet spørsmål. Det er ikke snakk om total integrering, og å finne permanente løsninger. Det er snakk om akutt hjelp, trygghet og løsninger for at barna skal kunne fortsette sin utdanning og foreldre få opprettholde SINE kunnskaper og evner innenfor de yrker de har. Hjelp til selvhjelp vil jo være en løsning? La lærere og leger og tannleger som kommer hit, behandle  folk og lære barn blant de folk som kommer hit. Samtidig som de selvsagt skal lære et minimum av norsk og HVORDAN det er og leve og bo i Norge. Slik at de fungerer sammen med oss i vårt samfunn i påvente av og dra tilbake og bygge opp sitt samfunn.



Anonymous poster hash: 75ae0...fc0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Og i det jeg øynet et håp om at menneskeheten var i ferd med å stige i sin kurve, så kom FrP tilhengerne tilbake.

 

Du bør jo ikke gå så mye lenger tilbake enn til 22. juli for noen skarve år siden, de timene alle levde i uvisshet om hele landet var under en massiv terroraksjon.

Kjenn litt på følelsene som rørte seg hos deg/dere da..

Hvordan ville du ha følt det om våre naboland hadde stanset oss på grensen med enorme politistyrker iført skjold og håndgranater. Ville ikke du satt barna dine i en båt eller klemt deg sammen i en overfylt lastebil, om det var ditt siste håp i kampen om overlevelse?

 

Livredd, kun iført det du stod og gikk i, ville du ikke ha krøpet endeløse kilometer av åkre og gått milevis om det var ditt eneste valg?

 

Hvordan i helvete, ja, hvordan i helvete klarer noen å forsvare det og ikke hjelpe mennesker i livsnød?

Er de ikke like mye verdt i dine øyne fordi de ikke er oppvokst med brunost og fårikål?

Tror du ikke de er like desperat glad i barna sine som du??

 

Jeg kan ikke beskrive hvor opprørt jeg blir av slike sneversynte, intolerante og inhumane mennesker.

Måtte du sette et torskeben i halsen og få ti anafylaktiske sjokk på en gang og kjenne på desperasjonen når du står hjelpeløs tilbake.

 

Det er vårt unisone ansvar å være et medmenneske.

Er du så medmenneskelig når du ønsker slikt på mennesker du ikke er enig med?

Skremmende holdning.

 

 

Anonymous poster hash: bb130...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...