Gå til innhold

Hvor mange her mener...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

 

Barre prat i vei og støtt flyktningane. Det kommer ein dag verken du el jeg får pensjon, kva er NAV og våre barn er flyktninger. Oljepengane strekker ikkje til ALT.

Det er slik det blir til slutt når vi opner porten.Anonymous poster hash: 23352...302

Jeg er faktisk villig til å gå ned i levestandard om det kan redde livet til mange tusen. Vi har det så godt i Norge at det nesten er flaut. I hvert oss dom har helse og klarer å jobbe
Er du villig til å la syke, eldre, fattige barn, narkomane og psykisk syke gå ned i levestandard for å redde mennesker fra et annet land? Hvis du svarer ja på dette så er du rett og slett veldig enkel og litt ond! Anonymous poster hash: 67734...ad0
Jeg skrev at JEG, en frisk arbeidene kvinne er. Betaler gjerne mer skatt for å hjelpe de som er mindre privilegerte enn meg selv.
Men du er klar over at det ikke bare går utover deg men også andre mennesker som dårligere stilt enn deg? Du er virkelig enkel du! Anonymous poster hash: 67734...ad0
Hvorfor denne trangen til å sette svake grupper opp mot hverandre?
Fordi det er dei som merker det FYST.

 

Korfor må vi spare peng til pensjon no ?

 

Anonymous poster hash: 23352...302

Korfor kan du inkje skriva så nokon skjønar kvissleis du meinar??!

 

Anonymous poster hash: 83275...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er pussig at de som skriker opp om at velferdsstaten og kvinners rettigheter går til helvete hvis det kommer noen utlendinger hit, er de samme som er FOR privatisering av de samme velferdstjenestene og MOT en rekke likestillingsfremmende tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

 

Barre prat i vei og støtt flyktningane. Det kommer ein dag verken du el jeg får pensjon, kva er NAV og våre barn er flyktninger. Oljepengane strekker ikkje til ALT.

Det er slik det blir til slutt når vi opner porten.Anonymous poster hash: 23352...302

Jeg er faktisk villig til å gå ned i levestandard om det kan redde livet til mange tusen. Vi har det så godt i Norge at det nesten er flaut. I hvert oss dom har helse og klarer å jobbe
Er du villig til å la syke, eldre, fattige barn, narkomane og psykisk syke gå ned i levestandard for å redde mennesker fra et annet land? Hvis du svarer ja på dette så er du rett og slett veldig enkel og litt ond! Anonymous poster hash: 67734...ad0
Jeg skrev at JEG, en frisk arbeidene kvinne er. Betaler gjerne mer skatt for å hjelpe de som er mindre privilegerte enn meg selv.
Men du er klar over at det ikke bare går utover deg men også andre mennesker som dårligere stilt enn deg? Du er virkelig enkel du! Anonymous poster hash: 67734...ad0
Hvorfor denne trangen til å sette svake grupper opp mot hverandre?
Fordi det er dei som merker det FYST.

Korfor må vi spare peng til pensjon no ? Anonymous poster hash: 23352...302

Korfor kan du inkje skriva så nokon skjønar kvissleis du meinar??!Anonymous poster hash: 83275...200

Typis når noen blir såra så må skrive feil legges fram. Det forteller meg kor liten du er.

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 23352...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok imot, ja. Jeg mener vi først må få kontroll på de vi har her, før vi kan ta inn flere.

 

Anonymous poster hash: 999ea...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8000 syere blir fort til det fem dobbelte pga familiegjennforening. Vi skal skaffe dem alle arbeid,utdannelse, barna skal gå på skole og i barnehage. De skal ha tilfredsstillende bo og leve situasjon og alt dette skal da Norge betale for. Og ikke minst skal de lære seg norsk og bli integrert i det norske samfunnet. Dette blir ekstremt dyrt og ikke minst er dette mennesket som kommer fra en helt annen kultur enn oss. De har et annet kvinnesyn og ikke minst en annen måte og oppdra barna sine på.

 

Vi har også nedgangstider i Norge. Arbeidledigheten stiger. Oljebransjen sliter og det er nettopp pga av oljen at vi kan tillate oss den velferden vi har i dette landet. Men hva når vi ikke lengre kan leve av oljen. Hva med pensjoner, nav ytelser, skole,helse,barnehage, utdanning osv osv. Da sitter vi med en masse utlendinger som vi ikke lengre klarer og forsørge for vi må innse noe, og det er at maaaaaaaaaange av disse flyktningene havner på nav stønader...

 

Anonymous poster hash: 3af1e...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er pussig at de som skriker opp om at velferdsstaten og kvinners rettigheter går til helvete hvis det kommer noen utlendinger hit, er de samme som er FOR privatisering av de samme velferdstjenestene og MOT en rekke likestillingsfremmende tiltak.

noen??

Du har huet langt inn i ræva

 

Anonymous poster hash: 5713f...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flyktningene Norge tar imot, tilsvarer 6 stk i hver kommune. Tenk om vi hadde fått bort alle som snylter på nav. Da kunne vi tatt in 10x så mange flyktninger og fortsatt hatt penger til overs.



Anonymous poster hash: 74825...f28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja,- kanskje du HI mener at man skulle hjulpet jødene inne i konsentrasjonsleirene også??



Anonymous poster hash: a6320...5d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er pussig at de som skriker opp om at velferdsstaten og kvinners rettigheter går til helvete hvis det kommer noen utlendinger hit, er de samme som er FOR privatisering av de samme velferdstjenestene og MOT en rekke likestillingsfremmende tiltak.

Like pussig som at de som vil fylle opp Norge med flyktninger også ønsker et godt fungerende velferdssystem,gode skoler, barnehager og eldreomsorg, også i fremtiden. 

 

 

Anonymous poster hash: a7703...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, det er så godt å se at noen mener det samme som meg!! Jeg øyner håp for fremtiden til meg og mine etterkommere. Skulle bare så ønske at politikerne snart kunne få opp øynene og se realiteten av å ta inn alle disse flyktningene. Tror dessverre det blir med ønsket.... NEI til å ta inn flyktninger!

 

Anonymous poster hash: 5cff4...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg synes det er pussig at de som skriker opp om at velferdsstaten og kvinners rettigheter går til helvete hvis det kommer noen utlendinger hit, er de samme som er FOR privatisering av de samme velferdstjenestene og MOT en rekke likestillingsfremmende tiltak.

noen??

Du har huet langt inn i ræva

 

Anonymous poster hash: 5713f...6f4

Diskusjon på høyt nivå, ser jeg? Sjarmerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg synes det er pussig at de som skriker opp om at velferdsstaten og kvinners rettigheter går til helvete hvis det kommer noen utlendinger hit, er de samme som er FOR privatisering av de samme velferdstjenestene og MOT en rekke likestillingsfremmende tiltak.

Like pussig som at de som vil fylle opp Norge med flyktninger også ønsker et godt fungerende velferdssystem,gode skoler, barnehager og eldreomsorg, også i fremtiden.

 

 

Anonymous poster hash: a7703...6e5

Hvem konkret er det som vil fylle opp Norge med flyktninger? Det er vel snakk om å ta inn færre enn da det var krise på Balkan, ser ikke helt at vi lider stort etter det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja,- kanskje du HI mener at man skulle hjulpet jødene inne i konsentrasjonsleirene også?? Anonymous poster hash: a6320...5d5

Skriker nok du og når pensjonen ikkje kommer.

 

Anonymous poster hash: 23352...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange av de som kommer er ressurssterke mennesker som ønsker å jobbe, betale skatt og delta i lokalsamfunnet. De er tannleger, leger etc.

 

Dere som mener vi ikke skal ta imot flyktninger fordi dere frykter terror. Vet dere hva? Jeg tror vi kan frykte terror enda mer dersom vi IKKE tar imot flyktningene. Da ser de på oss som de som så at de trengte hjelp, men ikke gav dem det. Slikt blir det hat av. Går vi i motsatt ånd kan vi høste av det senere. Man høster det man sår.

 

Anonymous poster hash: c3ee9...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de som kommer er ressurssterke mennesker som ønsker å jobbe, betale skatt og delta i lokalsamfunnet. De er tannleger, leger etc.

Dere som mener vi ikke skal ta imot flyktninger fordi dere frykter terror. Vet dere hva? Jeg tror vi kan frykte terror enda mer dersom vi IKKE tar imot flyktningene. Da ser de på oss som de som så at de trengte hjelp, men ikke gav dem det. Slikt blir det hat av. Går vi i motsatt ånd kan vi høste av det senere. Man høster det man sår. Anonymous poster hash: c3ee9...a76

oljepengane varer evig i ditt syn. Blir vel ditt og mitt barn som blir flyktninger.

 

Anonymous poster hash: 23352...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke ta mot flyktninger er vel litt drastisk. Men jeg må si jeg ble litt skremt av forsker Hans Lurås. Litt avhengig av befolkningsveksten(som kun består av innvandring fordi etnisk norske damer bare får 1,7 barn) kan vi i 2100 komme i en situasjon der kun 30% av befolkningen kan kalles etnisk norske.

Må være rimelig naiv for å mene at selv et mer edruelig anslag vil endre Norge dramatisk og i verste fall destabilisere det. Vi skylder vel våre etterkommere å i det minste vurdere om dette er veien å gå, og om ikke, om noe kan gjøres for å forhindre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

At vi ikke skal ta inn disse flyktningene? Jeg vil kun ha svar fra de som mener dette! All annen propaganda kan dere ta i de andre trådene. Jeg er imot at disse flyktningene skal komme til Norge. Vi MÅ beskytte våre barn og vårt land. Jeg vet vi er mange som mener dette, er det flere av oss her inne så svar ja i dette innlegget.

 

Anonymous poster hash: 67734...ad0

Ja, for det er sånn et åpent forum fungerer. Hvis du skal diktere hva folk skal skrive for du starte en blogg. Nek!!@

Føler du at du kommer langt med personangrep?

 

Anonymous poster hash: bb130...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darwinia:-)

 

 

At vi ikke skal ta inn disse flyktningene? Jeg vil kun ha svar fra de som mener dette! All annen propaganda kan dere ta i de andre trådene. Jeg er imot at disse flyktningene skal komme til Norge. Vi MÅ beskytte våre barn og vårt land. Jeg vet vi er mange som mener dette, er det flere av oss her inne så svar ja i dette innlegget.

 

Anonymous poster hash: 67734...ad0

Ja, for det er sånn et åpent forum fungerer. Hvis du skal diktere hva folk skal skrive for du starte en blogg. Nek!!@
Føler du at du kommer langt med personangrep?

 

Anonymous poster hash: bb130...51c

Nei, men i enkelte tilfeller er det veldig tilfredsstillende. Som for eksempel tilfeller der noen i fullt alvor mener at det er viktigere å bevare norsk overflod enn å sørge for syriske barns menneskerettigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darwinia:-)

 

Tja,- kanskje du HI mener at man skulle hjulpet jødene inne i konsentrasjonsleirene også??

 

Anonymous poster hash: a6320...5d5

 

Ja, en nødpakke med truser, sokker og dusjsåpe hadde sikkert gjort underverker mot Syklon-B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Flyktningmassen? 8000 individer? I et land med 4 mill innbyggere?

 

Jeg kjenner at jeg må melde meg helt ut av hele flyktningsdiskusjonen her inne. At det fantes så mange ignorante, egoistiske og dumme mennesker på en og samme plass trodde jeg faktisk ikke.

 

 

Godt det ikke bare er jeg som tenker slik ;)

Ser de alle unngår min respons her, spørs om jeg ga for mye fakta om saker og ting, vanskelig å bite over ;)

#44

 

Anonymous poster hash: cf5e1...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er moderert. Begrunnelse:

* Hatefullt innhold mot en folkegruppe, religion, livssyn, legning eller rase.

 

* Persondebatt, personangrep, trakassering eller trusler.

 

Kira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Oj! Holdt nesten på å få ingen troa på menneskeheten. Takk for at du fikk meg ned på jorda igjen..Anonymous poster hash: ac9be...278

Så fordi man vil sikre sine barn og holde landet trygt og godt å leve i så er man ikke ett godt menneske? Nå har jeg jaggu hørt det også. Bare på dib man får høre sånt. Anonymous poster hash: 67734...ad0
Men hvorfor skal vi sole oss i glansen med medfødte gullhår i ræva, når andre mennesker lider og trenger vår hjelp? Hvorfor skal vi ikke møte behovet deres med medmenneskelighet? Hvorfor er vår trygghet så mye mer verdt enn deres?
Hvorfor skal vi risikere at landet vårt blir ødelagt? Hvorfor skal vi risikere at det blir flere overfallsvoldekter? Hvorfor skal vi risikere at syke nordmenn må stå enda lengre i helsekø? Hvorfor skal vi risikere at våre barn må gå på skole med flere utenlandske enn nordmenn? Hvorfor skal vi risikere at kvinner blir mindre verdt i samfunnet?

 

 

Anonymous poster hash: 67734...ad0

Vi tok i mot 12 000 flyktninger (muslimer) fra Bosnia for 20 år siden. Synes du det har gått slik du beskriver?

 

Anonymous poster hash: ed215...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darwinia:-)

 

 

 

Flyktningmassen? 8000 individer? I et land med 4 mill innbyggere?

 

Jeg kjenner at jeg må melde meg helt ut av hele flyktningsdiskusjonen her inne. At det fantes så mange ignorante, egoistiske og dumme mennesker på en og samme plass trodde jeg faktisk ikke.

 

Godt det ikke bare er jeg som tenker slik ;)

Ser de alle unngår min respons her, spørs om jeg ga for mye fakta om saker og ting, vanskelig å bite over ;)

#44

 

Anonymous poster hash: cf5e1...1dd

Jeg har kommet til samme konklusjon. Jeg har kommet dit at jeg ikke klarer å holde en saklig diskusjon fordi jeg blir så eitrende forbanna og fortvilet. Antageligvis er mange av dem som svarer i disse trådene kun ute etter å provosere og dette er jo et tema som engasjerer voldsomt. En gullgruve for nettroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...