Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #51 Skrevet 7. september 2015 mange i dette landet som trenger hjelp og, og hva med de eldre som ikke får enerom engang Hva er vitsen med å sette folk opp mot hverandre? Anonymous poster hash: 4dd56...3f6
LittLykkelig Skrevet 8. september 2015 Forfatter #52 Skrevet 8. september 2015 200 kr, og matbudsjettet for ene uken i måneden er borte... Jobbe frivillig resulterer i trekk i dagpenger... For å få råd til klær til datteren min, utstyr hun MÅ ha i barnehagen så må jeg selge det hun har voks ut av. Hva i all verden skal jeg da gi og bidra med for å ikke virke skinnhellig? I mitt hode så får folk se på meg som ufølsom og egoistisk... Jeg bryr meg ja, men datteren min kommer først... Synes ikke du har noen grunn til å føle deg truffet, dette er til oss som sløser
LittLykkelig Skrevet 8. september 2015 Forfatter #53 Skrevet 8. september 2015 Åh herregud, hvor mange tråder om dette her må det være..Alle handler om det samme, så hvorfor starte nye hele tiden? De fleste av oss er da helt enige i at dette er forferdelig og at vi må gjøre det vi kan for å hjelpe, på hver vår måte. Det er kjempebra at det er fokus på saken, men dette blir overkill. Folk blir lei og begynner heller å boikotte alt som har med dette å gjøre tilslutt. Anonymous poster hash: afdaa...a68 Enig.Jeg er så ufattelig lei av at absolutt alt skal dreie seg om denne flyktningekrisen. Jo mer jeg leser, jo mer likegyldig blir jeg, fordi nå kan man ikke klage på noe, ha det kjipt selv e.l. fordi "det er jo trossalt en flyktningekrise liksom, og vi er jo så heldige"! Ja, vi er heldige, men selv om vi ikke sitter i ei jolle midt på middelhavet, så har vi også lov å føle på livets nedturer, uansett hvor trivielle de er i det store bildet. Og det uten å måtte sammenligne eller dra inn flyktningene hele forbanna tiden. Krig og elendighet har der alltid vært, og vil alltid være. Der vil alltid være noen som har det verre enn oss. Det ble plutselig så "populært" å snakke om denne krigen, disse flyktningene, fordi disse nå er på vei til oss, fordi de er mange, og fordi noen dør på ferden. Men hvor var dette engasjementet mens det "bare" var krig feks? Nei, det var det vel ikke så mange som heftet seg med. Jeg spyr av dere! Anonymous poster hash: d7c54...917 Oj. Etter denne tiraden må jeg si det er gjensidig. Haha jeg digger deg.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #54 Skrevet 8. september 2015 Vet du? Denne katastrofen, flyktninger og annen elendighet bryr meg nada! Jeg har nok med meg selv, nok med å fungerer med sykdommen min som mange tror er en latmannssykdom. Nok med å gi kjærlighet og omsorg til mine barn og mannen. Jeg bryr meg ikke rett og slett. Det skal faktisk være lov uten å bli kalt egoistisk. Makan! Anonymous poster hash: 53430...b9c Nei. Da er du egoist. Når du ikke evner å se utenfor deg selv. Narsissist til og med. Du må ikke sitte trygt i ditt hjem og si: Det er sørgelig, stakkars dem! Du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer dig selv! Jeg roper med siste pust av min stemme: Du har ikke lov til å gå der og glemme! NEI jeg er IKKE egoist! Hva jeg velger å bruke mine ressurser på er mitt valg og det er ikke egoistisk. Det diktet er bare tåpelig å komme med, det endrer ikke mitt standpunkt om nei til syriske flyktninger til Norge! Jeg vil fortsatt ha et fint og trygt land for mine barn, det får vi ikke beholde hvis vi tar inne alle disse flyktningene! Anonymous poster hash: 53430...b9c JO, DU ER SELVE INKARNASJONEN AV EGOISME! Anonymous poster hash: 414a9...987
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå