Gå til innhold

Egoisme.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet du? Denne katastrofen, flyktninger og annen elendighet bryr meg nada! Jeg har nok med meg selv, nok med å fungerer med sykdommen min som mange tror er en latmannssykdom. Nok med å gi kjærlighet og omsorg til mine barn og mannen. Jeg bryr meg ikke rett og slett. Det skal faktisk være lov uten å bli kalt egoistisk. Makan!

Anonymous poster hash: 53430...b9c

Nei. Da er du egoist. Når du ikke evner å se utenfor deg selv. Narsissist til og med.

Du må ikke sitte trygt i ditt hjem

og si: Det er sørgelig, stakkars dem!

Du må ikke tåle så inderlig vel

den urett som ikke rammer dig selv!

Jeg roper med siste pust av min stemme:

Du har ikke lov til å gå der og glemme!

NEI jeg er IKKE egoist! Hva jeg velger å bruke mine ressurser på er mitt valg og det er ikke egoistisk. Det diktet er bare tåpelig å komme med, det endrer ikke mitt standpunkt om nei til syriske flyktninger til Norge! Jeg vil fortsatt ha et fint og trygt land for mine barn, det får vi ikke beholde hvis vi tar inne alle disse flyktningene!

Jeg trenger jo ikke engang argumentere med deg for å bevise at du er egoist. Du beviser det helt selv.

Touché

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er så flau over å være norsk av og til. Her sitter vi, vinnere av livets lotteri og ser en annen vei. For det er jo så ubehagelig med denne krisen. Det er så kjedelig med kun Syria-statuser på facebook. Det er så farlig med innvandrere og flyktninger. Det svir å gi 200 kr, det kan jo hende vi da ikke har råd til å unne oss en peppes pizza imorgen. Fordi vi må jo ha 3X månedslønn på sparekonto. Minst. Og den nye Kahlervasen, en litt lysere grå sofa og puter i nordisk stil. Ellers er det jo ikke hjemmekoselig? Må jo unne oss litt ekstra når vi jobber 40 timer i uka og befinner oss i, Gud forby, TIDSKLEMMA! Ungene har jo bare en ipad på deling og softshelldressen til minsten må snart skiftes ut. Vi har det tøft og leter alle etter lykkefølelsen og "livskvalitet". For vi kjeder oss jo litt, må realisere oss selv. Nei huff, det gir en emmen smak i munnen å være så typisk "norsk" noen ganger. Selv om vi jo møter hat og krise med kjærlighet. Rosetoget remember? Eller gjelder det bare når krisen rammer oss selv? Jeg skammer meg hvertfall i disse dager. Heldigvis. Så er det vel håp om forbedring hos meg hvertfall.

Hva forventer du at vi skal gjøre da? Selge alt vi eier og gi til veldedighet ? Flytte på gata å gi huset våres til flyktninger?!Anonymous poster hash: a0c4b...f6e
Se tråden hun startet her, med å gi 200 kr til en organisasjon, og så signere tråden... kanskje 4 stykker som har gjort det. Men over 50 klikk på tråden... så...

Jeg la faktisk i fra meg en pute i går... jeg skjemptes! Jeg har puter i alle farger og fasonger.. elsker puter... MEN nå er det NOK! Jeg vil heller gi de pengene til noen som trenger de!!!!!!!Anonymous poster hash: c3d9b...ec8

Du er villig til å ofre putene dine? Så nobelt.

Er du villig til å ofre noe som VIRKELIG merkes? Dine barns fremtidige økonomiske trygghet? Er du villig til å ofre hytta di så flere mennesker kan få et sted å bo?

Er du villig til å jobbe to-tre timer mer om dagen, resten av livet, for å holde samfunnsøkonomien i gang?

Jeg fniser litt av folk om dagen. Folk som syter over hvor egoistiske alle andre er, "se, JEG er flink jeg, jeg gir 209 kroner til Redd Barna og sender barneklær til Hellas!"

Det er jo lett. Lurer på hvor mange som står først i køen når bidragene som faktisk kjennes på lommeboka og tryggheten står for tur.

Flott at folk bidrar, men det vi driver med nå er stort sett småtterier for å dyrke vårt eget ego. Ingen grunn til å føle seg moralsk overlegen og indignert ovenfor andres egoisme før du faktisk har bidratt på en måte som du virkelig merker.Anonymous poster hash: f467e...1f0

Og jeg ler av sånne som deg. Tenk, her sitter du med løsningen på verdens lidelse også hører ikke folk på deg. Naiv much?

Anonymous poster hash: f31db...aee

Skrevet

Er så flau over å være norsk av og til. Her sitter vi, vinnere av livets lotteri og ser en annen vei. For det er jo så ubehagelig med denne krisen. Det er så kjedelig med kun Syria-statuser på facebook. Det er så farlig med innvandrere og flyktninger. Det svir å gi 200 kr, det kan jo hende vi da ikke har råd til å unne oss en peppes pizza imorgen. Fordi vi må jo ha 3X månedslønn på sparekonto. Minst. Og den nye Kahlervasen, en litt lysere grå sofa og puter i nordisk stil. Ellers er det jo ikke hjemmekoselig? Må jo unne oss litt ekstra når vi jobber 40 timer i uka og befinner oss i, Gud forby, TIDSKLEMMA! Ungene har jo bare en ipad på deling og softshelldressen til minsten må snart skiftes ut. Vi har det tøft og leter alle etter lykkefølelsen og "livskvalitet". For vi kjeder oss jo litt, må realisere oss selv. Nei huff, det gir en emmen smak i munnen å være så typisk "norsk" noen ganger. Selv om vi jo møter hat og krise med kjærlighet. Rosetoget remember? Eller gjelder det bare når krisen rammer oss selv? Jeg skammer meg hvertfall i disse dager. Heldigvis. Så er det vel håp om forbedring hos meg hvertfall.

Hva forventer du at vi skal gjøre da? Selge alt vi eier og gi til veldedighet ? Flytte på gata å gi huset våres til flyktninger?!

Anonymous poster hash: a0c4b...f6e

Se tråden hun startet her, med å gi 200 kr til en organisasjon, og så signere tråden... kanskje 4 stykker som har gjort det. Men over 50 klikk på tråden... så...

Jeg la faktisk i fra meg en pute i går... jeg skjemptes! Jeg har puter i alle farger og fasonger.. elsker puter... MEN nå er det NOK! Jeg vil heller gi de pengene til noen som trenger de!!!!!!!

Anonymous poster hash: c3d9b...ec8

Er du villig til å ofre noe som VIRKELIG merkes? Dine barns fremtidige økonomiske trygghet? Er du villig til å ofre hytta di så flere mennesker kan få et sted å bo?

Er du villig til å jobbe to-tre timer mer om dagen, resten av livet, for å holde samfunnsøkonomien i gang?

Jeg fniser litt av folk om dagen. Folk som syter over hvor egoistiske alle andre er, "se, JEG er flink jeg, jeg gir 209 kroner til Redd Barna og sender barneklær til Hellas!"

Det er jo lett. Lurer på hvor mange som står først i køen når bidragene som faktisk kjennes på lommeboka og tryggheten står for tur.

Flott at folk bidrar, men det vi driver med nå er stort sett småtterier for å dyrke vårt eget ego. Ingen grunn til å føle seg moralsk overlegen og indignert ovenfor andres egoisme før du faktisk har bidratt på en måte som du virkelig merker.

Anonymous poster hash: f467e...1f0

Dette må være det mest idiotiske innlegget jeg har lest på lenge. Skal du virkelig tyne de som faktisk gjør NOE, som å gi noen kroner, eller samle inn klær?

Alle monner drar, små bekker blir en stor å, ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre litt, osv, osv.

Tyn for pokker heller de som ikke gjør en dritt.

Møkkakjerring!

Skrevet

Vet du? Denne katastrofen, flyktninger og annen elendighet bryr meg nada! Jeg har nok med meg selv, nok med å fungerer med sykdommen min som mange tror er en latmannssykdom. Nok med å gi kjærlighet og omsorg til mine barn og mannen. Jeg bryr meg ikke rett og slett. Det skal faktisk være lov uten å bli kalt egoistisk. Makan!

Nei, det bør faktisk IKKE være lov. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig.

Anonymous poster hash: 1df16...a21

Skrevet

Nei. Da er du egoist. Når du ikke evner å se utenfor deg selv. Narsissist til og med.

NEI jeg er IKKE egoist! Hva jeg velger å bruke mine ressurser på er mitt valg og det er ikke egoistisk. Det diktet er bare tåpelig å komme med, det endrer ikke mitt standpunkt om nei til syriske flyktninger til Norge! Jeg vil fortsatt ha et fint og trygt land for mine barn, det får vi ikke beholde hvis vi tar inne alle disse flyktningene!

Herregud... Jeg blir flau! 🙈

Skrevet

Jeg har ikke noe å gi. Hadde jeg hatt 200 kroner til overs hadde jeg brukt de på nye sko.

Anonymous poster hash: 225f3...27c

Skrevet

Jeg har ikke noe å gi. Hadde jeg hatt 200 kroner til overs hadde jeg brukt de på nye sko.

Anonymous poster hash: 225f3...27c

Det er selvfølgelig greit. Alle kan ikke gi store (eller mindre) pengesummer, men alle kan gi noe; et smil, en liten prat, en utstrakt hånd. Disse menneskene trenger å føle seg velkommen.

Anonymous poster hash: a2b72...98d

Skrevet

Jeg er nok en av de du synes er håpløst egoistisk.

Hva vil du frem til ? At vi skal ha skyldfølelse for at vi lever i ett fritt og rikt land. Jeg håper vi kan ta i mot en del flyktninger som virkelig trenger hjelp, men de kan gjerne dra tilbake når det er trygt å bo i landet sitt igjen. Mennesker som ikke kan innrette seg våre regler, ser ned på kvinnene våre pga tro, voldtar og er en trusel kan reise rett ut igjen. Hjem til egne land og fengsle hvis de gjør kriminelle handlinger.

Vi kan ikke redde verden, og prioriteringene bør være at vi hjelper egne, eldre i eget land feks før vi hjelper andre.

Vi kan hjelpe noen, men ikke være naive.

Mange deler av Oslo er allerede overtatt av "innvandrer".

Anonymous poster hash: 65f7c...1f6

Skrevet

Hva vil du frem til ? At vi skal ha skyldfølelse for at vi lever i ett fritt og rikt land. Jeg håper vi kan ta i mot en del flyktninger som virkelig trenger hjelp, men de kan gjerne dra tilbake når det er trygt å bo i landet sitt igjen. Mennesker som ikke kan innrette seg våre regler, ser ned på kvinnene våre pga tro, voldtar og er en trusel kan reise rett ut igjen. Hjem til egne land og fengsle hvis de gjør kriminelle handlinger.

Vi kan ikke redde verden, og prioriteringene bør være at vi hjelper egne, eldre i eget land feks før vi hjelper andre.

Prioriteringen burde alltid være å hjelpe de som trenger det mest! Synes det er trist at "Gunvor" og "Haldis" må dele rom på pleiehjemmet, men synes det haster mer å hjelpe en barnefamilie på flukt fra skjebner verre enn døden. Så mye uro som det er i verden så kan det fort bli vi som trenger hjelp en dag, tenk om alle andre land da vender oss ryggen? Synes vi burde tenke mer på verden som en helhet, ikke bare "oss" og "dem". Og sannheten er at om godene hadde vært mer rettferdig delt så hadde det vært mer enn nok til alle. Synes det er smakløst at noen er god for flere milliarder mens andre ikke har drikkevann. Så hva vil jeg frem til? Et lite hjertesukk om at verden er nådeløs og urettferdig og at vi burde få opp øynene.
Skrevet

Prioriteringen burde alltid være å hjelpe de som trenger det mest! Synes det er trist at "Gunvor" og "Haldis" må dele rom på pleiehjemmet, men synes det haster mer å hjelpe en barnefamilie på flukt fra skjebner verre enn døden. Så mye uro som det er i verden så kan det fort bli vi som trenger hjelp en dag, tenk om alle andre land da vender oss ryggen? Synes vi burde tenke mer på verden som en helhet, ikke bare "oss" og "dem". Og sannheten er at om godene hadde vært mer rettferdig delt så hadde det vært mer enn nok til alle. Synes det er smakløst at noen er god for flere milliarder mens andre ikke har drikkevann. Så hva vil jeg frem til? Et lite hjertesukk om at verden er nådeløs og urettferdig og at vi burde få opp øynene.

For ikke å snakke om at hvis vi ikke tar til oss disse barna vil ingen ta seg av fremtidens Gunvorer og Haldiser.

Anonymous poster hash: a2b72...98d

Skrevet

mange i dette landet som trenger hjelp og, og hva med de eldre som ikke får enerom engang

Skrevet

200 kr, og matbudsjettet for ene uken i måneden er borte... Jobbe frivillig resulterer i trekk i dagpenger...

For å få råd til klær til datteren min, utstyr hun MÅ ha i barnehagen så må jeg selge det hun har voks ut av.

Hva i all verden skal jeg da gi og bidra med for å ikke virke skinnhellig?

I mitt hode så får folk se på meg som ufølsom og egoistisk... Jeg bryr meg ja, men datteren min kommer først...

Skrevet

mange i dette landet som trenger hjelp og, og hva med de eldre som ikke får enerom engang

Ja, hva med dem? Gjør du noe for å hjelpe dem da?

Anonymous poster hash: 21931...808

Skrevet

Ja, hva tenker du? En hjelper vel der nøden er størst?

Anonymous poster hash: 4300a...c6c

Skrevet

Ja va med de fattige hjemløse barna i India? Og andre slum barn ? Boko Haram?! Neida bare Syria nå, som om det var i går det brøt ut krig!

Skrevet

Ja va med de fattige hjemløse barna i India? Og andre slum barn ? Boko Haram?! Neida bare Syria nå, som om det var i går det brøt ut krig!

For du syns det blir noe bedre av at det har vart i 4 år?!

Anonymous poster hash: 3d935...a9a

Skrevet

Vet du? Denne katastrofen, flyktninger og annen elendighet bryr meg nada! Jeg har nok med meg selv, nok med å fungerer med sykdommen min som mange tror er en latmannssykdom. Nok med å gi kjærlighet og omsorg til mine barn og mannen. Jeg bryr meg ikke rett og slett. Det skal faktisk være lov uten å bli kalt egoistisk. Makan!Anonymous poster hash: 53430...b9c

NEI jeg er IKKE egoist! Hva jeg velger å bruke mine ressurser på er mitt valg og det er ikke egoistisk. Det diktet er bare tåpelig å komme med, det endrer ikke mitt standpunkt om nei til syriske flyktninger til Norge! Jeg vil fortsatt ha et fint og trygt land for mine barn, det får vi ikke beholde hvis vi tar inne alle disse flyktningene!Anonymous poster hash: 53430...b9c

Jeg trenger jo ikke engang argumentere med deg for å bevise at du er egoist. Du beviser det helt selv.

Men narsissist er hun trolig ikke. Der bommer du litt. Som vanlig.

Anonymous poster hash: 32bdd...3d9

Skrevet

Hva forventer du at vi skal gjøre da? Selge alt vi eier og gi til veldedighet ? Flytte på gata å gi huset våres til flyktninger?!Anonymous poster hash: a0c4b...f6e

Jeg la faktisk i fra meg en pute i går... jeg skjemptes! Jeg har puter i alle farger og fasonger.. elsker puter... MEN nå er det NOK! Jeg vil heller gi de pengene til noen som trenger de!!!!!!!Anonymous poster hash: c3d9b...ec8

Flott at folk bidrar, men det vi driver med nå er stort sett småtterier for å dyrke vårt eget ego. Ingen grunn til å føle seg moralsk overlegen og indignert ovenfor andres egoisme før du faktisk har bidratt på en måte som du virkelig merker.Anonymous poster hash: f467e...1f0

Og jeg ler av sånne som deg. Tenk, her sitter du med løsningen på verdens lidelse også hører ikke folk på deg. Naiv much?Anonymous poster hash: f31db...aee

Hva er den latterlige greien med bruken av ordet " much". Høres jo helt idiotisk ut.

Anonymous poster hash: 32bdd...3d9

Skrevet

Vel, nå kan jeg bare svare for meg selv. Jeg støtter ulike organisasjoner jevnt og trutt, altså ulike kriser og land i hele verden. Hva du hisser deg for, skjønner jeg ikke. Jeg skrev at det for meg er naturlig å hjelpe der nøden er størst. Dessuten var spørsmålet mitt rettet til BW som nevnte eldre og enerom.

Skrevet

Åh herregud, hvor mange tråder om dette her må det være..Alle handler om det samme, så hvorfor starte nye hele tiden? 

De fleste av oss er da helt enige i at dette er forferdelig og at vi må gjøre det vi kan for å hjelpe, på hver vår måte. Det er kjempebra at det er fokus på saken, men dette blir overkill. Folk blir lei og begynner heller å boikotte alt som har med dette å gjøre tilslutt. 

Anonymous poster hash: afdaa...a68

Enig.

Jeg er så ufattelig lei av at absolutt alt skal dreie seg om denne flyktningekrisen. Jo mer jeg leser, jo mer likegyldig blir jeg, fordi nå kan man ikke klage på noe, ha det kjipt selv e.l. fordi "det er jo trossalt en flyktningekrise liksom, og vi er jo så heldige"! 

Ja, vi er heldige, men selv om vi ikke sitter i ei jolle midt på middelhavet, så har vi også lov å føle på livets nedturer, uansett hvor trivielle de er i det store bildet. Og det uten å måtte sammenligne eller dra inn flyktningene hele forbanna tiden.

Krig og elendighet har der alltid vært, og vil alltid være. Der vil alltid være noen som har det verre enn oss. Det ble plutselig så "populært" å snakke om denne krigen, disse flyktningene, fordi disse nå er på vei til oss, fordi de er mange, og fordi noen dør på ferden.

Men hvor var dette engasjementet mens det "bare" var krig feks? Nei, det var det vel ikke så mange som heftet seg med.

Jeg spyr av dere! 

Anonymous poster hash: d7c54...917

Gjest Antarctica
Skrevet

Åh herregud, hvor mange tråder om dette her må det være..Alle handler om det samme, så hvorfor starte nye hele tiden?

De fleste av oss er da helt enige i at dette er forferdelig og at vi må gjøre det vi kan for å hjelpe, på hver vår måte. Det er kjempebra at det er fokus på saken, men dette blir overkill. Folk blir lei og begynner heller å boikotte alt som har med dette å gjøre tilslutt.

Enig.

Jeg er så ufattelig lei av at absolutt alt skal dreie seg om denne flyktningekrisen. Jo mer jeg leser, jo mer likegyldig blir jeg, fordi nå kan man ikke klage på noe, ha det kjipt selv e.l. fordi "det er jo trossalt en flyktningekrise liksom, og vi er jo så heldige"!

Ja, vi er heldige, men selv om vi ikke sitter i ei jolle midt på middelhavet, så har vi også lov å føle på livets nedturer, uansett hvor trivielle de er i det store bildet. Og det uten å måtte sammenligne eller dra inn flyktningene hele forbanna tiden.

Krig og elendighet har der alltid vært, og vil alltid være. Der vil alltid være noen som har det verre enn oss. Det ble plutselig så "populært" å snakke om denne krigen, disse flyktningene, fordi disse nå er på vei til oss, fordi de er mange, og fordi noen dør på ferden.

Men hvor var dette engasjementet mens det "bare" var krig feks? Nei, det var det vel ikke så mange som heftet seg med.

Jeg spyr av dere!

Oj.

Etter denne tiraden må jeg si det er gjensidig.

Skrevet

Enig.

Jeg spyr av dere!

Oj.

Beklager, jeg kan ikke bry meg om det, fordi det er en flyktningekrise, og folk drukner. Prøv igjen i 2018.

Gjest Antarctica
Skrevet

Enig.

Jeg spyr av dere!

Oj.

Beklager, jeg kan ikke bry meg om det, fordi det er en flyktningekrise, og folk drukner. Prøv igjen i 2018.

Bare spy, du. Hvis kjedsomhet i nyhetsbildet er det du lider av, får du mange kvalme dager.

Skrevet

Enig.

Jeg spyr av dere!

Oj.

Bare spy, du. Hvis kjedsomhet i nyhetsbildet er det du lider av, får du mange kvalme dager.

Nyhetsbildet er nå en ting, man forventer å lese om det der. Men når annenhver tråd på Dib og status facebook også skal handle om dette, og mye begynner med "Jeg vet jeg ikke burde klage fordi flyktninger..." , "Konserten dere arrangerte var dårlig planlagt og tilrettelagt, og barna mine er nå knust, men takk for at dere gav meg muligheten til å forklare mine barn at bla bla bla pga flyktningekrise og folk som har det verre", "Jeg kan ikke kjøpe meg den tingen jeg ønsker meg, for jeg burde gitt mer til *veldedig org.*"

Eller dette uendelige skrytet om at 200 kr er donert, eller hvor mange bæreseler som er sendt...

Og så videre, ad nauseum. 

Skrevet

Mange her er veldig opptatt av å rette pekefinger! Hva får man igjen for å tre moral over hodet på folk? Og å kalle egoister og narsissistiske fordi de ikke er like opptatt av å hjelpe syriske flyktninger. Det er andre som lider i verden også, også her til lands!

Jeg skulle gjerne ha hjulpet syriske flyktninger, men har ikke økonomi til det (jeg lever selv under fattigdomsgrensen). Men jeg hjelper til frivillig i eldreomsorgen, samt at jeg er støttekontakt for barnevernsbarn. Det er mitt bidrag til samfunnet og jeg er stolt av det jeg gjør.

Hva andre bruker sine ressurser til er opp til hver enkelt. Jeg kan ikke definere andre som egoister kun fordi de ikke har samme syn som meg om hva man burde bruke sin tid og sine penger på.

Anonymous poster hash: e6821...e17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...