Gå til innhold

Hva tenker du om de som stemmer Frp?

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
Skrevet

Tenker heller etter at jeg har lest tråden: "Skjønner mer nå hvorfor det er mye mobbing blant unge..."

Lett og se hvor de lærer disse holdningene fra

Anonymous poster hash: 24b22...51a

Nå var jo spørsmålet "hva tenker du om...", ikke "hva sier du til..."

Å tenke noe er faktisk ikke mobbing!

Hadde du skrevet det samme om saken var "hva tenker dere om ME-syke", og flesteparten skrev at ME-syke er late og hypokondere. Det er også mobbing! Tenking er ikke lenger tenking når det skrives ned og publiseres (ja, i dette tilfellet på dib).

Anonymous poster hash: a97a5...c71

Partitilhørighet er et aktivt valg.

Det er ikke sykdom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker heller etter at jeg har lest tråden: "Skjønner mer nå hvorfor det er mye mobbing blant unge..."

Hadde du skrevet det samme om saken var "hva tenker dere om ME-syke", og flesteparten skrev at ME-syke er late og hypokondere. Det er også mobbing! Tenking er ikke lenger tenking når det skrives ned og publiseres (ja, i dette tilfellet på dib).

Det er ikke sykdom.

Men mobbing er det fortsatt.

Skrevet

"Ikke alle som stemmer FrP er idioter, men alle idioter stemmer FrP."

De som ikke er idioter er egoister.

Anonymous poster hash: b53bc...2d1
Gjest Antarctica
Skrevet

Det er ikke sykdom.

Kommer vel litt an på hva som blir sagt. Og om hvem. Her er det jo ingen konkrete personer som blir nevnt, det er jo opp til leseren å identifisere seg med påstandene og evt føle seg truffet. Men hvis utsagnene i denne tråden gjaldt en enkeltperson, ville mange av dem kunne kalles sjikane, ja.

Men det vi aldri skal glemme er: generelt er det ingen mer (ubegrunnet) hårsåre enn Frps egne medlemmer og tillitsvalgte. Når Per Sandberg får seg til å si at Arbeiderpartiet må slutte å "ta på seg en offerrolle" to måneder etter Utøya-massakren, og senere beskylder KrF for å bidra til terror - men selv blir fornærma over at en gammel Raga-låt blir spilt før han skal i debatt, da mister han all troverdighet. Samme med Thybring-Gjedde, som må sykmelde seg fordi han mener seg syk av personangrep, men går inn og stiller spørsmålstegn ved Hadia Tadjiks berettigelse som kulturminister, hun er ikke norsk nok, ikke kristen nok osv.

Fornærmetheten deres er bare taktikkeri.

Skrevet

Det ropes jo ut til stadig her at holdningene til foreldre smitter over på barn. Å holdningene er jo det du går og tenker.

Greit og få oppklart, FRP er fritt vil til å dømme og se ned på. Takk for oppklaringen, da kan jeg begynne og gjøre det samme :) gjelder dette for de andre partiene og? Enn religion og livssyn? Bakgrunn? Er det likegreit og se ned på de, så lenge jeg tenker det og la barna mine plukke de holdningene opp?

Hvis man blir medlem av FrP er det visst greit å se ned på andres religion, livssyn, nasjonalitet og hudfarge. Så hvis du syns det er greit å plukke opp bør du nekte ungene å høre noe negativt OM dette partiet, og heller begynne å høre alt det negative som kommer FRA det partiet...

Selv syns jeg det er mer realt å være mot folks meninger og uttalelser enn å være mot deres hudfarge, etnisitet og religion. For ens meninger har en selv makt over. Rase og opphav kan man ikke endre.

Men nå er jo ikke trådens utgangspunkt hva vi synes er negativt med FrP som parti. Den spør om hva vi synes om velgerne. En tråd som diskuterte politikken ville være noe helt annet en en tråd som denne, hvor vi i forskjellige versjoner har "lært" at FrP velgere er idioter. I min verden er det noe helt annet å være mot folks meninger og uttalelser, enn å kategorisere alle i en gruppe for idioter, mindre intelligent, eller annet. Dette gjelder etter min mening uansett om gruppen det er snakk om er  FrP velgere, en nasjonalitet eller en religiøs gruppe.

Jeg er veldig uenig i FrPs politikk, men er da i stand til å snakke med mine barn om hva jeg synes er negativt med FrPs meninger, uten samtidig å rakke ned på alle som stemmer på partiet. I min verden er det også viktig å gjøre det sånn, fordi hvis jeg skulle rakke ned på velgerne som personer ville jeg demonstrert for mine barn at det er greit å være stygg med noen så sant de har meninger som er langt vekk fra dine egne. Og det synes jeg faktisk overhodet ikke er greit.    

Anonymous poster hash: 29cb1...abe

Skrevet

Det er ikke sykdom.

Kommer vel litt an på hva som blir sagt. Og om hvem. Her er det jo ingen konkrete personer som blir nevnt, det er jo opp til leseren å identifisere seg med påstandene og evt føle seg truffet. Men hvis utsagnene i denne tråden gjaldt en enkeltperson, ville mange av dem kunne kalles sjikane, ja.

Men det vi aldri skal glemme er: generelt er det ingen mer (ubegrunnet) hårsåre enn Frps egne medlemmer og tillitsvalgte. Når Per Sandberg får seg til å si at Arbeiderpartiet må slutte å "ta på seg en offerrolle" to måneder etter Utøya-massakren, og senere beskylder KrF for å bidra til terror - men selv blir fornærma over at en gammel Raga-låt blir spilt før han skal i debatt, da mister han all troverdighet. Samme med Thybring-Gjedde, som må sykmelde seg fordi han mener seg syk av personangrep, men går inn og stiller spørsmålstegn ved Hadia Tadjiks berettigelse som kulturminister, hun er ikke norsk nok, ikke kristen nok osv.

Fornærmetheten deres er bare taktikkeri.

Jeg er enig i at visse personer i Frp kommer med smakløse kommentarer. Og jeg er heller ikke enig i politikken de fører. Men jeg synes likevel det er respektløst å kalle Frp-velgere f. eks dumme. 

Gjest Antarctica
Skrevet

Det ropes jo ut til stadig her at holdningene til foreldre smitter over på barn. Å holdningene er jo det du går og tenker.

Greit og få oppklart, FRP er fritt vil til å dømme og se ned på. Takk for oppklaringen, da kan jeg begynne og gjøre det samme :) gjelder dette for de andre partiene og? Enn religion og livssyn? Bakgrunn? Er det likegreit og se ned på de, så lenge jeg tenker det og la barna mine plukke de holdningene opp?

Hvis man blir medlem av FrP er det visst greit å se ned på andres religion, livssyn, nasjonalitet og hudfarge. Så hvis du syns det er greit å plukke opp bør du nekte ungene å høre noe negativt OM dette partiet, og heller begynne å høre alt det negative som kommer FRA det partiet...

Selv syns jeg det er mer realt å være mot folks meninger og uttalelser enn å være mot deres hudfarge, etnisitet og religion. For ens meninger har en selv makt over. Rase og opphav kan man ikke endre.

Men nå er jo ikke trådens utgangspunkt hva vi synes er negativt med FrP som parti. Den spør om hva vi synes om velgerne. En tråd som diskuterte politikken ville være noe helt annet en en tråd som denne, hvor vi i forskjellige versjoner har "lært" at FrP velgere er idioter. I min verden er det noe helt annet å være mot folks meninger og uttalelser, enn å kategorisere alle i en gruppe for idioter, mindre intelligent, eller annet. Dette gjelder etter min mening uansett om gruppen det er snakk om er FrP velgere, en nasjonalitet eller en religiøs gruppe.

Jeg er veldig uenig i FrPs politikk, men er da i stand til å snakke med mine barn om hva jeg synes er negativt med FrPs meninger, uten samtidig å rakke ned på alle som stemmer på partiet. I min verden er det også viktig å gjøre det sånn, fordi hvis jeg skulle rakke ned på velgerne som personer ville jeg demonstrert for mine barn at det er greit å være stygg med noen så sant de har meninger som er langt vekk fra dine egne. Og det synes jeg faktisk overhodet ikke er greit.

Anonymous poster hash: 29cb1...abe

Nei - det er overhodet ikke greit. Helt enig.

Men det er hva FrP gjør, både i regjering og i opposisjon. Slenger dritt om enkeltpersoner, grupper og minoriteter: For 30 år siden var det finnmarkinger og alenemødre, for 20 år siden trygdemottakere og journalister (med NRK døpt om til ARK) samt asylsøkere generelt, for 10 år siden spisset til å gjelde muslimer mer spesifikt.

Og er det ikke minoriteter som får svi er det majoriteten som er idioter: FrP i opposisjon har oppfunnet hedersordene snillisme og snikislamisering for å mistenkeliggjøre forvaltningens utøvelse av lovformelig vedtatte regler. For ikke å snakke om "statsfeminisme", også en FrP-tilføyelse til det norske vokabular. Henspiller på de kvinnepolitiske tiltakene som atskillige røde og rødgrønne regjeringer har gjennomført, f eks barselpermisjoner.

Så nei, det er ikke greit å slenge dritt. Men den eneste grunnen til at de selv slipper unna med det, er at alle ANDRE tenker som du: man snakker pent, er saklig og oppfører seg anstendig. Fordi det er det riktige å gjøre, ikke fordi objektet selv har gjort seg fortjent til det.

Skrevet

Jeg tenker i grunnen ikke så mye om Frp velgere. De stemmer utfra sitt ståsted og sitt syn og det er det demokrati handler om.

Tenker vel faktisk mer om folk som tenker så veldig mye om Frp velgere... å kalle en stor gruppe mennesker enkle, dumme, kottenkte og hva som verre er tenker jeg at er utrolig barnslig.

Selv vurderte jeg å stemme frp ved forrige valg. Ikke nødvendigvis fordi jeg er enig med hva de mener, men fordi det, i det lange løp, ville være sunt for AP å være i opposisjon i 4 år. De ble veldig trygge der de satt...

Skrevet

Tenker vel mitt om de som har behov for å lage en hetsetråd om folk med et annet politisk syn enn det de selv har.

I tillegg så sitter FrP i regjeringa, det vil si en god del velgere stemte på dem. Da mener disse sjarmtrollene at ca 40 % av Norges befolkning er idioter? Snakk om å forherlige seg selv :D

Nå har jeg ingen ønsker om å rakke ned på noen som ikke er politisk enige med meg, og mange av svarene i denne tråden er meget usmakelige i mine øyne til tross for at jeg er veldig langt fra Frp sin politikk. Men når man kommer med tallfakta som du bør man vite hva man snakker om. Frp fikk ikke ca 40% oppsluttning under forrige stortingsvalg, de fikk snarere 16,3 %. Noe av grunnen til at Høyre (26,8 %) og Frp (16,3 %) er avhengig av venstre og krf er fordi Høyre og Frp ikke fikk flertall på stortinget, og Frp representerer en forholdsvis moderat gruppe i samfunnet.

Anonymous poster hash: 2d7d6...d95

Valgdeltakelse har også noe å si her, da. 77,7 % av de stemmeberettigede stemte ved stortingsvalget 2013. Antall stemmeberettigede var ca 3 640 000. Det vil si at ca 2 828 000 mennesker stemte. Av disse igjen var det knapt 17 % som stemte FrP, det vil si ca 480 000 mennesker. Det er under 1/10 av Norges samlede befolkning, og ikke akkurat folk flest som partiet så flott snakker om...

Anonymous poster hash: b14bc...d5c

Skrevet

Jeg tenker at de som kaller andre mennesker dumme, enkle, idioter KUN fordi de stemmer noe annet, er enkle selv. Har man argumentasjonsteknikk i orden så klarer man å bevise at ens eget standpunkt er mer fornuftig, bedre eller mer samfunnsnyttig uten å bruke barnehageteknikken som navnekalling er. Folk som kaller andre for dumme idioter er som regel dumme selv. Og nei, jeg stemmer verken FrP eller AP

Det er jo ikke basert på at de stemmer noe annet enn meg at jeg uten særlige kvaler kaller FrP-velgeren både enkel og dum.

Basert på undersøkelser av FrPs kjernevelgere før forrige valg er den typiske Frp-velgeren er langt mindre interessert i u-landsproblemer og miljøvernspørsmål enn gjennomsnittsnordmannen. Den typiske Frp-velgeren er en lavt utdannet godt voksen mann, ansatt i privat virksomhet. Han er mindre interessert i energisparing og langt mindre interessert i å bruke miljøvennlige varer. Han er mindre opptatt av helseriktig kosthold og han trener mindre enn gjennomsnittsnordmannen. Han er mindre oppdatert på politikk og samfunn og av helse og velvære enn snittet.

Fremskrittspartiets kjernevelger går langt sjeldnere på teater enn gjennomsnittet. 43 prosent av Frp-velgerne oppgir at de aldri går på teater eller musikal. Frp-velgereren går også sjeldnere på kunstutstilling, konsert, opera eller ballettforestilling. Han går sjeldnere på restaurant og kaffebar/kafe, sjeldnere på biblioteket og leser sjeldnere. Hver tredje Frp-velger svarer at de leser i en bok sjeldnere enn en gang i halvåret.

Er det virkelig så galt å påpeke at disse velgerne ikke er de skarpeste av oss?

Anonymous poster hash: cdba1...146

Hahaha, jeg dør altså. Mener du at folk som ikke går på teater og MUSIKAL (ikke akkurat målestokk for høy kultur) er dumme og lite opplyste? Jeg bor langt oppi nord og vi har ikke teater her. For å gå på ordentlig teater må man kjøre langt og betale dyrt, det gidder jeg ikke med 4 barn. Jeg ser heller spill på TV, og har vært på det samiske teaterets forestilling for 2 år siden. Men i år har jeg ikke vært på teater, har ikke råd til å kjøre til Oslo. Samme med opera og ballett, man kan ikke gå til steder som ikke finnes i rimelig avstand fra der du bor. Jeg er utdanna klassisk pianist fra hjemlandet mitt, og lytter til mye klassisk musikk på fritiden, men det er sikkert ikke godt nok for deg...

Og hva har restaurant og kafe med intelligens og det å være opplyst å gjøre? Etter min mening er det sløsing med penger. Jeg er flink til å lage mat, og barna foretrekker min hjemmelagde mat fremfor kafepizza. Mange av de blonde unge mødre sitter på kafe dag ut og dag inn, du mener det er målestokk på intelligens og engasjement i samfunnet? Jeg leser mye, men kan ikke trene grunnet KOLS (tro meg, har forsøkt all mulig trening, og det fungerer ikke, og nei, jeg har aldri røyket). Har forresten to høyere utdannelser (en bachelor og en mastergrad), snakker 5 språk flytende og holder på å lære meg to språk til, og følger opp fire barn. Nei, jeg er visst uintelligent, uopplyst, dum og unyttig for samfunnet.

Og til sist, nei, jeg stemmer ikke FrP. Er en Høyre-velger av dimensjoner. Som reagerte på dine rare målestokk på intelligens og det å være opplyst og samfunnsengasjert.

Anonymous poster hash: fd4c3...c5e

Skrevet

Tenker vel mitt om de som har behov for å lage en hetsetråd om folk med et annet politisk syn enn det de selv har.

I tillegg så sitter FrP i regjeringa, det vil si en god del velgere stemte på dem. Da mener disse sjarmtrollene at ca 40 % av Norges befolkning er idioter? Snakk om å forherlige seg selv :D

Nå har jeg ingen ønsker om å rakke ned på noen som ikke er politisk enige med meg, og mange av svarene i denne tråden er meget usmakelige i mine øyne til tross for at jeg er veldig langt fra Frp sin politikk. Men når man kommer med tallfakta som du bør man vite hva man snakker om. Frp fikk ikke ca 40% oppsluttning under forrige stortingsvalg, de fikk snarere 16,3 %. Noe av grunnen til at Høyre (26,8 %) og Frp (16,3 %) er avhengig av venstre og krf er fordi Høyre og Frp ikke fikk flertall på stortinget, og Frp representerer en forholdsvis moderat gruppe i samfunnet.

Valgdeltakelse har også noe å si her, da. 77,7 % av de stemmeberettigede stemte ved stortingsvalget 2013. Antall stemmeberettigede var ca 3 640 000. Det vil si at ca 2 828 000 mennesker stemte. Av disse igjen var det knapt 17 % som stemte FrP, det vil si ca 480 000 mennesker. Det er under 1/10 av Norges samlede befolkning, og ikke akkurat folk flest som partiet så flott snakker om...

Men da mener HI at 10 % av Norges befolkning er stokk dumme?

Skrevet

Synes kanskje også det virker som om folk som stemmer FrP er hårsåre ut fra denne tråden. 

Anonymous poster hash: 27ef3...70b
Skrevet

Ble ganske sjokkert av svarene her. Forstår at det er veldig politisk korrekt å hetse Frp. Nei, tolerer at det er andre med  andre politiske meninger enn dere selv! Dette var drøyt å lese! Og jeg stemmer heller ikke Fremskrittspartiet. 

Anonymous poster hash: 609f7...44b
Skrevet

Men da mener HI at 10 % av Norges befolkning er stokk dumme?

Det er vel ikke akkurat å overdrive, uansett...

Skrevet

Synes kanskje også det virker som om folk som stemmer FrP er hårsåre ut fra denne tråden. 

Anonymous poster hash: 27ef3...70b

De fleste som påpeker at det er ufint å hetse Frp-velgere stemmer annet, så hvordan kan du påstå det?

Jeg stemmer Venstre, har aldri stemt Frp en eneste gang. Likevel synes jeg det er ufint å kalle en gruppe mennesker dumme, enkle osv. Det handler for min del om respekt.

Jeg er forøvrig ateist, betyr det at jeg kan tenke at alle kristne er dumme som tror på noe som ikke finnes? Kanskje en rar sammenlikning, men man kan ikke generalisere slik det er gjort i denne tråden.

Skrevet

Jeg tenker at de som kaller andre mennesker dumme, enkle, idioter KUN fordi de stemmer noe annet, er enkle selv. Har man argumentasjonsteknikk i orden så klarer man å bevise at ens eget standpunkt er mer fornuftig, bedre eller mer samfunnsnyttig uten å bruke barnehageteknikken som navnekalling er. Folk som kaller andre for dumme idioter er som regel dumme selv. Og nei, jeg stemmer verken FrP eller AP

Det er jo ikke basert på at de stemmer noe annet enn meg at jeg uten særlige kvaler kaller FrP-velgeren både enkel og dum.Basert på undersøkelser av FrPs kjernevelgere før forrige valg er den typiske Frp-velgeren er langt mindre interessert i u-landsproblemer og miljøvernspørsmål enn gjennomsnittsnordmannen. Den typiske Frp-velgeren er en lavt utdannet godt voksen mann, ansatt i privat virksomhet. Han er mindre interessert i energisparing og langt mindre interessert i å bruke miljøvennlige varer. Han er mindre opptatt av helseriktig kosthold og han trener mindre enn gjennomsnittsnordmannen. Han er mindre oppdatert på politikk og samfunn og av helse og velvære enn snittet.Fremskrittspartiets kjernevelger går langt sjeldnere på teater enn gjennomsnittet. 43 prosent av Frp-velgerne oppgir at de aldri går på teater eller musikal. Frp-velgereren går også sjeldnere på kunstutstilling, konsert, opera eller ballettforestilling. Han går sjeldnere på restaurant og kaffebar/kafe, sjeldnere på biblioteket og leser sjeldnere. Hver tredje Frp-velger svarer at de leser i en bok sjeldnere enn en gang i halvåret.Er det virkelig så galt å påpeke at disse velgerne ikke er de skarpeste av oss?Anonymous poster hash: cdba1...146

Hahaha, jeg dør altså. Mener du at folk som ikke går på teater og MUSIKAL (ikke akkurat målestokk for høy kultur) er dumme og lite opplyste? Jeg bor langt oppi nord og vi har ikke teater her. For å gå på ordentlig teater må man kjøre langt og betale dyrt, det gidder jeg ikke med 4 barn. Jeg ser heller spill på TV, og har vært på det samiske teaterets forestilling for 2 år siden. Men i år har jeg ikke vært på teater, har ikke råd til å kjøre til Oslo. Samme med opera og ballett, man kan ikke gå til steder som ikke finnes i rimelig avstand fra der du bor. Jeg er utdanna klassisk pianist fra hjemlandet mitt, og lytter til mye klassisk musikk på fritiden, men det er sikkert ikke godt nok for deg... Og hva har restaurant og kafe med intelligens og det å være opplyst å gjøre? Etter min mening er det sløsing med penger. Jeg er flink til å lage mat, og barna foretrekker min hjemmelagde mat fremfor kafepizza. Mange av de blonde unge mødre sitter på kafe dag ut og dag inn, du mener det er målestokk på intelligens og engasjement i samfunnet? Jeg leser mye, men kan ikke trene grunnet KOLS (tro meg, har forsøkt all mulig trening, og det fungerer ikke, og nei, jeg har aldri røyket). Har forresten to høyere utdannelser (en bachelor og en mastergrad), snakker 5 språk flytende og holder på å lære meg to språk til, og følger opp fire barn. Nei, jeg er visst uintelligent, uopplyst, dum og unyttig for samfunnet. Og til sist, nei, jeg stemmer ikke FrP. Er en Høyre-velger av dimensjoner. Som reagerte på dine rare målestokk på intelligens og det å være opplyst og samfunnsengasjert. Anonymous poster hash: fd4c3...c5e

Du reagerer på min målestokk?

Du påberoper deg å være utdannet og reflektert, men kan du lese? Jeg presenterer en del statistiske sannheter om FrPs kjernevelgere, men kommer ikke med en eneste kommentar om hvordan jeg vekter disse funnene.

Hvis jeg skal vekte disse funnene vil jeg nok si at det den manglende interessen for politikk, miljø og samfunn som er det mest urovekkende.

Anonymous poster hash: cdba1...146

Skrevet

Imponerende holdninger, snakk om generalisering og trakassering, og dere hyler om mobbing? Æsj for noen møkkafolk som er her, full av ekle fordommer. Håper virkelig ikke dere har barn å smitte over mobbetedensene deres på. Pokker ikke rart om folk i frp blir dårlig av all trakassering de opplever, også sier dere at de syter?? Man blir kalt, dum, kort, egoistisk m.m så skal man ikke få lov si ifra uten at man syter??

Jeg stemmer ikke frp, og er grunnleggende uenig i deres politikk, men jeg går da ikke rundt å hetser de som har et annet syn enn meg og akkurat nå får jeg lyst bare å gi de en sympatistemme når jeg leser denne tråden.

Er så lavmåls at jeg ikke har ord!

Ps, jeg stemmer noe annet enn frp, jeg har god utdannelse og jobb, men dæven, jeg er nok litt enkel for jeg går jo ikke på teater....gud bedre....

Anonymous poster hash: 658b0...557
Gjest Antarctica
Skrevet

Pokker ikke rart om folk i frp blir dårlig av all trakassering de opplever, også sier dere at de syter?? Man blir kalt, dum, kort, egoistisk m.m så skal man ikke få lov si ifra uten at man syter??

Jeg stemmer ikke frp, og er grunnleggende uenig i deres politikk, men jeg går da ikke rundt å hetser de som har et annet syn enn meg og akkurat nå får jeg lyst bare å gi de en sympatistemme når jeg leser denne tråden.

"Man blir kalt, dum, kort, egoistisk m.m så skal man ikke få lov si ifra uten at man syter??"

Mener du seriøst at FrP er offeret her, som har brukt førti år på å male et mistenkelig bilde av så mange grupper i samfunnet? Og med den mangel på respekt de selv har vist andre? Ikke bare privatpersoner, men folk i posisjoner?? Carl I Hagen oppfant konstruksjonen "sugerør i statskassen", og det påsto han at var typisk for innvandrere. Er ikke det hets, så vet ikke jeg. Flere av deres folk, ordførere m.m. kommer med rasistiske slengbemerkninger på Facebook. Er det å bli mobba når man reagerer på det?

"Jeg stemmer ikke frp, og er grunnleggende uenig i deres politikk, men jeg går da ikke rundt å hetser de som har et annet syn enn meg og akkurat nå får jeg lyst bare å gi de en sympatistemme når jeg leser denne tråden."

Det står det deg fritt å gjøre. Hvis du syns det er ok at de får makt på dn måten, makt som de ikke kommer til å bruke på å gjøre Norge til et varmere samfunn!

Skrevet

Rase og opphav kan ikke forandres nei, men religiøs overbevisning kan det.

At du sitter og forsvarer at folk skal kan kaste dritt om andre bare for politisk ståsted er helt ufattelig! Så forklar de medlemmene som er av utenlandsk opphav og annen religion da i partiet.

Nå er det ikke akkurat snakk om politikk ovenfor barn, men folks holdning oven for personer. Ta og les hele tråden og bytt FRP til Venstre, KRF, Høyre, SV, AP osv. siden du ikke makter og se hvilken kvalme holdninger folk har ovenfor FRP velgerne. Jeg kan vedde på at en lignende tråd med et annet parti med samme innhold hadde de som har skrevet slik blitt ansett som mobbere.

Gjest Antarctica
Skrevet

Rase og opphav kan ikke forandres nei, men religiøs overbevisning kan det.

At du sitter og forsvarer at folk skal kan kaste dritt om andre bare for politisk ståsted er helt ufattelig! Så forklar de medlemmene som er av utenlandsk opphav og annen religion da i partiet.

Nå er det ikke akkurat snakk om politikk ovenfor barn, men folks holdning oven for personer. Ta og les hele tråden og bytt FRP til Venstre, KRF, Høyre, SV, AP osv. siden du ikke makter og se hvilken kvalme holdninger folk har ovenfor FRP velgerne. Jeg kan vedde på at en lignende tråd med et annet parti med samme innhold hadde de som har skrevet slik blitt ansett som mobbere.

Hvis du mener at det er det jeg forsvarer, ja, da er det ufattelig. Men da leser du ikke det jeg sier.

Jeg har vært her fra tråden startet. Og om man bytter ut partiets navn med et annet, blir saken ikke så veldig annerledes med unntak av én ganske stor ting: ingen av de andre partiene kan takke sine egne mobbe-ferdigheter for sin suksess.

Skrevet

At de er litt enkle i toppen. "Morna jens" talen til Siv Jensen har etsa seg fast som en studie i småfull smålighet som får tarmene til å vri seg som en serpentin(Det kan være at dildokjolen hjalp til med minneverdigheten)

Anonymous poster hash: 99e56...5fc

Mens innlegget ditt ikke lyser smålighet i det heeele tatt.

Anonymous poster hash: c857b...e0c

Skrevet

Jeg gav en av de mindre flatterende beskrivelsene lenger oppe av en som stemmer FrP. Spørsmålet var hva jeg tenker. Aldri i livet om jeg hadde omtalt noen så udiplomatisk "live" (muligens i fylla med en nær venninne), og når barna spør meg om politikk svarer jeg saklig og generelt. Her er jeg anonym og svarer (som hi bad meg om og rett fra levra) hva jeg tenker.

Anonymous poster hash: 4cd60...231

Skrevet

Prøver å legge godvilja til, men sliter når Jensen, Sandberg, Hagen og de andre tullingene uttaler seg om noe som helst.

Anonymous poster hash: 2c05d...d71

Skrevet

Pokker ikke rart om folk i frp blir dårlig av all trakassering de opplever, også sier dere at de syter?? Man blir kalt, dum, kort, egoistisk m.m så skal man ikke få lov si ifra uten at man syter??

"Man blir kalt, dum, kort, egoistisk m.m så skal man ikke få lov si ifra uten at man syter??"

Mener du seriøst at FrP er offeret her, som har brukt førti år på å male et mistenkelig bilde av så mange grupper i samfunnet? Og med den mangel på respekt de selv har vist andre? Ikke bare privatpersoner, men folk i posisjoner?? Carl I Hagen oppfant konstruksjonen "sugerør i statskassen", og det påsto han at var typisk for innvandrere. Er ikke det hets, så vet ikke jeg. Flere av deres folk, ordførere m.m. kommer med rasistiske slengbemerkninger på Facebook. Er det å bli mobba når man reagerer på det?

"Jeg stemmer ikke frp, og er grunnleggende uenig i deres politikk, men jeg går da ikke rundt å hetser de som har et annet syn enn meg og akkurat nå får jeg lyst bare å gi de en sympatistemme når jeg leser denne tråden."

Det står det deg fritt å gjøre. Hvis du syns det er ok at de får makt på dn måten, makt som de ikke kommer til å bruke på å gjøre Norge til et varmere samfunn!

Jaha, så pga enkelte uttaler seg idiotisk og har et annet syn enn deg, så gir det deg rett til å trakassere og hetse en hel folkegruppe?

Da er det vel også helt iorden å trakassere og hetse alle muslimer da, for mange av de er terrorister og har dårlig kvinnesyn?

Så kan vi jo ta AP velgerne, tåkeprat og handlingslammet, da kan vi konkludere alle AP velgere som meningsløse  uten handlekraft?

Også en liten notis til, dere hyler om at frp velgere er de lavtstående i samfunnet...det har ikke slått dere at det er disse menneskene som merker politikken på kroppen, det er de som må svi for all innvandring, hvorfor? Jo fordi innvandrere blir prioritert før nordmenn både når det gjelder bolig, arbeid og tiltak gjennom kommunen, det er de som blir skviset ut fordi kommunene får mer penger for å hjelpe innvandrerne. Så veldig greit for dere å sitte på deres høye hest og dømme både frp velgere og de som fra før ikke har det så greit men ønsker et bedre liv for seg og sine. Så jeg vet ikke hvem det er som har dårlig menneskesyn jeg......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...