Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #26 Skrevet 3. september 2015 Jeg tenker at det nok er mange som kun er opptatt av mindre innvandring og mindre bompenger som stemmer FRP. Men samtidig kjenner jeg noen som har stemt FRP som er smarte og oppegående og ikke opptatt av de ovennevnte sakene. De jeg tenker mest om er alle de som har ett så sterkt behov for å rakke ned på mennesker som mener noe annet. Og den heksejakten som er mot FRP er så forkastelig at jeg blir flau. Selvom jeg ikke er enig i all FRP sin politikk klarer jeg da likevel å finne noen saker jeg er enig, det samme med rødt, sv, KrF, ap, høyre, mdg, sp og venstre som får min stemme denne gangen. Jeg er sikker på at om de fleste leste FRPs valgpolitikk i den tro at det var Høyre sin så hadde dere sett at de ikke bare er ett rasistisk bompengeparti. Men når man allerede har bestemt seg for at alt er dritt, ja da er det dritt da. Anonymous poster hash: aa153...c83
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #27 Skrevet 3. september 2015 "Lyset er på men ingen hjemme" "Hjulet spinner men hamsteren er død" ...and the list goes on. Anonymous poster hash: af48e...783
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #28 Skrevet 3. september 2015 Jeg tenker at de dessverre ikke har evne til å forstå hvor egoistisk, trangsynt og pinlig idiotisk det er. Anonymous poster hash: b14bc...d5c
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #29 Skrevet 4. september 2015 Hvorfor stigmatiserer dere de som velger FRP? Hvorfor lage en egen tråd for å hetse de som måtte ha andre meninger politisk enn dere? Dette skjer ved hvert eneste valg, det rakkes ned på alle andre som måtte mene det motsatte av det en selv mener. Og hver eneste gang er det FRP velgere det skytes på. Alle har andre verdier enn deg selv, la nå folk få velge det de ønsker å velge uten å ha et hylekor i fra andre siden som sier de er sitat: enkle, dumme, idioter, opptatt av penger og rasistiske. Om dere mener noe annet så argumenter heller, diskuter forskjellene, få fram de tingene som er positive og negative og stå for det du mener og slutt for pokker å kast skitt!! Jeg velger ikke selv FRP, men jeg velger heller ikke Rødt, SV, De grønne heller. Det er på tide at folk må slutte med å sitte på et forum å lire ut av seg oppgulp og heller oppføre seg som voksne, respekter hverandres forskjeller og snakk fint! Anonymous poster hash: bb4b0...6f7
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #30 Skrevet 4. september 2015 Omtrent det samme som jeg tenker om de som stemmer på ytterste venstre. Anonymous poster hash: 232a8...ab4
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #31 Skrevet 4. september 2015 Hvorfor stigmatiserer dere de som velger FRP? Hvorfor lage en egen tråd for å hetse de som måtte ha andre meninger politisk enn dere? Dette skjer ved hvert eneste valg, det rakkes ned på alle andre som måtte mene det motsatte av det en selv mener. Og hver eneste gang er det FRP velgere det skytes på. Alle har andre verdier enn deg selv, la nå folk få velge det de ønsker å velge uten å ha et hylekor i fra andre siden som sier de er sitat: enkle, dumme, idioter, opptatt av penger og rasistiske. Om dere mener noe annet så argumenter heller, diskuter forskjellene, få fram de tingene som er positive og negative og stå for det du mener og slutt for pokker å kast skitt!! Jeg velger ikke selv FRP, men jeg velger heller ikke Rødt, SV, De grønne heller. Det er på tide at folk må slutte med å sitte på et forum å lire ut av seg oppgulp og heller oppføre seg som voksne, respekter hverandres forskjeller og snakk fint! Anonymous poster hash: bb4b0...6f7 Jeg kunne ikke vært mer enig med deg! Som en svoren AP velger blir jeg flau over andre AP folk som har så liten evne til å behandle de som stemmer frp med respekt. Jeg mener mitt valg og mine meninger er det korrekte, men det gir meg ikke rett til å glemme folkeskikken og behandle folk på den måten som vises i flere tråder. Anonymous poster hash: d6290...c41
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #32 Skrevet 4. september 2015 Jeg synes det oppsummeres godt ved damen som ble intervjuet på nyhetene etter siste stortingsvalg, og som bestyrtet sa "Hadde jeg visst at det var dette FrP stod for, ville jeg aldri stemt på dem." Anonymous poster hash: 4cd60...231
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #33 Skrevet 4. september 2015 At de har gått livets harde skole. Anonymous poster hash: b171f...701
Luksusdyret Skrevet 4. september 2015 #34 Skrevet 4. september 2015 Jeg tenker at de som kaller andre mennesker dumme, enkle, idioter KUN fordi de stemmer noe annet, er enkle selv. Har man argumentasjonsteknikk i orden så klarer man å bevise at ens eget standpunkt er mer fornuftig, bedre eller mer samfunnsnyttig uten å bruke barnehageteknikken som navnekalling er. Folk som kaller andre for dumme idioter er som regel dumme selv. Og nei, jeg stemmer verken FrP eller AP
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #35 Skrevet 4. september 2015 Jeg tenker at de har et helt annet verdisyn enn meg. Jeg er veldig uenig i det meste av det FrP står for, men det gir meg likevel ikke rett til å rakke ned på de som mener noe annet enn meg. Jeg mener at menneskeverd og aksept for alle mennesker er en av de verdiene som er viktigst å fremme i samfunnet. De som stemmer FrP fortjener også aksept. Jeg er uenig i standpunktet deres, men jeg aksepterer likevel deres rett til å ha dette standpunktet. Jeg har en god venninne som er uttalt FrP tilhenger. Med unntak av når det snakkes om innvandring, opplever jeg henne som et flott og empatisk menneske. Hun er omsorgsfull, bryr seg om de rundt seg, og er kunnskapsrik på sine fagområder. Jeg ser på henne som en berikelse i mitt liv. Når det gjelder politikk har vi begge gitt opp å omvende den andre, nå er vi enige om å være uenige, og lar stort sett den diskusjonen ligge. Hvilket parti en person stemmer er ikke avgjørende for hvordan jeg oppfatter personen, jeg har venner med mange ulike politiske ståsted. Når det er sagt tror jeg jeg hadde hatt vanskelig for å svelge FrP tilbøyelighet hos en partner. Ikke fordi jeg ikke respekterer hans rett til å stemme FrP, men fordi jeg ikke hadde ønsket å oppdra barn sammen med noen som har et så grunnlegende annerledes verdisyn enn meg selv. Anonymous poster hash: 29cb1...abe
Hjertefru Skrevet 4. september 2015 #36 Skrevet 4. september 2015 Tenker vel mitt om de som har behov for å lage en hetsetråd om folk med et annet politisk syn enn det de selv har.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #37 Skrevet 4. september 2015 En av to ting. Enten er de ikke så veldige smarte, ev. ureflekterte og dålig til å innhente informasjon. Denne gruppen kan jeg føle en omsorg for selv om jeg synes det både er irriterende og trist at de stemmer på et parti som faktisk vil ramme dem selv hardest dersom politikken deres hadde blitt 100% gjennomført (svært mange fra denne gruppen er avhengig av støtte fra NAV, er lavtlønte, har lite utdannelse osv). Eller så er de oppegående og smarte, men veldig selvsentrerte og egoistiske. For meg er det helt umulig å tenke at noen som faktisk vet hva partiet egentlig står for, og hvilke holdninger de har, kan være empatiske og inkluderende mennesker. Sikkert ovenfor sine nærmeste, men ikke generelt. Og denne gruppen har jeg store problemer med å opparbeide noen varmere følelser for. Anonymous poster hash: 65514...176
Luksusdyret Skrevet 4. september 2015 #38 Skrevet 4. september 2015 Tenker vel mitt om de som har behov for å lage en hetsetråd om folk med et annet politisk syn enn det de selv har. I tillegg så sitter FrP i regjeringa, det vil si en god del velgere stemte på dem. Da mener disse sjarmtrollene at ca 40 % av Norges befolkning er idioter? Snakk om å forherlige seg selv
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #39 Skrevet 4. september 2015 Tenker vel mitt om de som har behov for å lage en hetsetråd om folk med et annet politisk syn enn det de selv har. I tillegg så sitter FrP i regjeringa, det vil si en god del velgere stemte på dem. Da mener disse sjarmtrollene at ca 40 % av Norges befolkning er idioter? Snakk om å forherlige seg selv Nå har jeg ingen ønsker om å rakke ned på noen som ikke er politisk enige med meg, og mange av svarene i denne tråden er meget usmakelige i mine øyne til tross for at jeg er veldig langt fra Frp sin politikk. Men når man kommer med tallfakta som du bør man vite hva man snakker om. Frp fikk ikke ca 40% oppsluttning under forrige stortingsvalg, de fikk snarere 16,3 %. Noe av grunnen til at Høyre (26,8 %) og Frp (16,3 %) er avhengig av venstre og krf er fordi Høyre og Frp ikke fikk flertall på stortinget, og Frp representerer en forholdsvis moderat gruppe i samfunnet. Anonymous poster hash: 2d7d6...d95
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #40 Skrevet 4. september 2015 Tenker vel mitt om de som har behov for å lage en hetsetråd om folk med et annet politisk syn enn det de selv har. I tillegg så sitter FrP i regjeringa, det vil si en god del velgere stemte på dem. Da mener disse sjarmtrollene at ca 40 % av Norges befolkning er idioter? Snakk om å forherlige seg selv 40%? Jeg håper ikke du er SÅ uopplyst? FRP har da vitterig aldri hatt 40% av alle stemmene i landet ... Men nei, som nevnt lenger opp tror jeg dessverre at mange av velgerne bare er veldig selvopptatte og selvsentrerte og har en "meg, meg og meg selv først"-holdning. Drit i at andre kan a det vanskelig så lenge partiet bare sørger for at JEG får lavere skatt, ingen dumme innvandrere som "stjeler" pengene mine og en komfortabel pensjonstilværelse nå jeg slutter å jobbe. Anonymous poster hash: 65514...176
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #41 Skrevet 4. september 2015 Tenker vel mitt om de som har behov for å lage en hetsetråd om folk med et annet politisk syn enn det de selv har. I tillegg så sitter FrP i regjeringa, det vil si en god del velgere stemte på dem. Da mener disse sjarmtrollene at ca 40 % av Norges befolkning er idioter? Snakk om å forherlige seg selv 40%? Du er ikke så opplyst selv, eller? Anonymous poster hash: 28004...529
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #42 Skrevet 4. september 2015 Enig med Hjertefru og Sarah . Skjønner ikke greia med å hetse folk som stemmer andre partier enn dem selv. Stemmer ikke Frp selv jeg altså men synes likevel det er en idiotisk ting å lage post for. Skal vi lage en om hva vi synes om sv folk da? Komunister alle mann 😉 Anonymous poster hash: 418e6...986
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #43 Skrevet 4. september 2015 Tenker heller etter at jeg har lest tråden: "Skjønner mer nå hvorfor det er mye mobbing blant unge..." Lett og se hvor de lærer disse holdningene fra Anonymous poster hash: 24b22...51a
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #44 Skrevet 4. september 2015 Jeg tenker at de som kaller andre mennesker dumme, enkle, idioter KUN fordi de stemmer noe annet, er enkle selv. Har man argumentasjonsteknikk i orden så klarer man å bevise at ens eget standpunkt er mer fornuftig, bedre eller mer samfunnsnyttig uten å bruke barnehageteknikken som navnekalling er. Folk som kaller andre for dumme idioter er som regel dumme selv. Og nei, jeg stemmer verken FrP eller AP Det er jo ikke basert på at de stemmer noe annet enn meg at jeg uten særlige kvaler kaller FrP-velgeren både enkel og dum. Basert på undersøkelser av FrPs kjernevelgere før forrige valg er den typiske Frp-velgeren er langt mindre interessert i u-landsproblemer og miljøvernspørsmål enn gjennomsnittsnordmannen. Den typiske Frp-velgeren er en lavt utdannet godt voksen mann, ansatt i privat virksomhet. Han er mindre interessert i energisparing og langt mindre interessert i å bruke miljøvennlige varer. Han er mindre opptatt av helseriktig kosthold og han trener mindre enn gjennomsnittsnordmannen. Han er mindre oppdatert på politikk og samfunn og av helse og velvære enn snittet. Fremskrittspartiets kjernevelger går langt sjeldnere på teater enn gjennomsnittet. 43 prosent av Frp-velgerne oppgir at de aldri går på teater eller musikal. Frp-velgereren går også sjeldnere på kunstutstilling, konsert, opera eller ballettforestilling. Han går sjeldnere på restaurant og kaffebar/kafe, sjeldnere på biblioteket og leser sjeldnere. Hver tredje Frp-velger svarer at de leser i en bok sjeldnere enn en gang i halvåret. Er det virkelig så galt å påpeke at disse velgerne ikke er de skarpeste av oss? Anonymous poster hash: cdba1...146
Kyllingbein Skrevet 4. september 2015 #45 Skrevet 4. september 2015 Jeg er generelt glad folk bruker stemmeretten sin. Eller tenker jeg at de har et litt annet syn på ting enn meg.
Gjest Antarctica Skrevet 4. september 2015 #46 Skrevet 4. september 2015 Tenker heller etter at jeg har lest tråden: "Skjønner mer nå hvorfor det er mye mobbing blant unge..." Lett og se hvor de lærer disse holdningene fra Anonymous poster hash: 24b22...51a Nå var jo spørsmålet "hva tenker du om...", ikke "hva sier du til..." Å tenke noe er faktisk ikke mobbing!
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #47 Skrevet 4. september 2015 Tenker heller etter at jeg har lest tråden: "Skjønner mer nå hvorfor det er mye mobbing blant unge..." Lett og se hvor de lærer disse holdningene fra Anonymous poster hash: 24b22...51a Nå var jo spørsmålet "hva tenker du om...", ikke "hva sier du til..." Å tenke noe er faktisk ikke mobbing! Det ropes jo ut til stadig her at holdningene til foreldre smitter over på barn. Å holdningene er jo det du går og tenker. Greit og få oppklart, FRP er fritt vil til å dømme og se ned på. Takk for oppklaringen, da kan jeg begynne og gjøre det samme gjelder dette for de andre partiene og? Enn religion og livssyn? Bakgrunn? Er det likegreit og se ned på de, så lenge jeg tenker det og la barna mine plukke de holdningene opp? Anonymous poster hash: 24b22...51a
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #48 Skrevet 4. september 2015 Tenker heller etter at jeg har lest tråden: "Skjønner mer nå hvorfor det er mye mobbing blant unge..." Lett og se hvor de lærer disse holdningene fra Anonymous poster hash: 24b22...51a Nå var jo spørsmålet "hva tenker du om...", ikke "hva sier du til..."Å tenke noe er faktisk ikke mobbing! Hadde du skrevet det samme om saken var "hva tenker dere om ME-syke", og flesteparten skrev at ME-syke er late og hypokondere. Det er også mobbing! Tenking er ikke lenger tenking når det skrives ned og publiseres (ja, i dette tilfellet på dib). Anonymous poster hash: a97a5...c71
Gjest Antarctica Skrevet 4. september 2015 #49 Skrevet 4. september 2015 Tenker heller etter at jeg har lest tråden: "Skjønner mer nå hvorfor det er mye mobbing blant unge..." Lett og se hvor de lærer disse holdningene fra Anonymous poster hash: 24b22...51a Nå var jo spørsmålet "hva tenker du om...", ikke "hva sier du til..."Å tenke noe er faktisk ikke mobbing! Det ropes jo ut til stadig her at holdningene til foreldre smitter over på barn. Å holdningene er jo det du går og tenker. Greit og få oppklart, FRP er fritt vil til å dømme og se ned på. Takk for oppklaringen, da kan jeg begynne og gjøre det samme gjelder dette for de andre partiene og? Enn religion og livssyn? Bakgrunn? Er det likegreit og se ned på de, så lenge jeg tenker det og la barna mine plukke de holdningene opp? Anonymous poster hash: 24b22...51a Hvis man blir medlem av FrP er det visst greit å se ned på andres religion, livssyn, nasjonalitet og hudfarge. Så hvis du syns det er greit å plukke opp bør du nekte ungene å høre noe negativt OM dette partiet, og heller begynne å høre alt det negative som kommer FRA det partiet... Selv syns jeg det er mer realt å være mot folks meninger og uttalelser enn å være mot deres hudfarge, etnisitet og religion. For ens meninger har en selv makt over. Rase og opphav kan man ikke endre.
ærlig talt Skrevet 4. september 2015 #50 Skrevet 4. september 2015 Jeg skammer meg faktisk over at jeg engang var der at jeg tenkte mye stygt om FRP-velgere. Snakker om å generalisere! Selv om jeg er uenig med noen, så trenger ikke det bety at de er dumme, egoististiske eller andre ting som nevnes her. FRP får mye tyn, nå synes jeg det har gått langt over grensa. Å si hvorfor man er uenig i politikken deres en helt greit, å stigmatisere frp'velgerne er IKKE greit!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå