Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #51 Skrevet 3. september 2015 Slenger ikke dritt, det er jo min mening. Reagerer på folk som er mer opptatt av å gi bort noe som er billig/lettvint for dem enn å tenke på hva mottaker trenger/ønsker seg/blir glad for. De fleste blir vel ikke glad for hjemmelagde gaver? Da føler man jo at det er en kjip tanke bak, at de ikke gadd/ tok seg råd til å finne noe som var tilpasset mottaker. Anonymous poster hash: ce7fe...525 Jeg har bedt om å få kun hjemmelagde julegaver, så der tar du feil. Hvis folk vurderer å kjøpe noe til meg, ber jeg dem la være. Så lenge du ikke kjenner HIs venner og kjente, kan du ikke si hva de ønsker seg eller vil ha.Ja men du er jo sær da. Og viktigst, da har du jo sagt hva du ønsker deg og dine ønsker blir tatt hensyn til. Er ikke målet å gi noe mottaker vil ha? Ikke bare gi noe giver vil gi?Anonymous poster hash: ce7fe...525 Målet mht julegaver er verken å gi noe giver vil gi, eller noe mottaker vil ha. Målet er å følge en tradisjon og å vise omtanke og fellesskap. Dermed er hjemmelagde julegaver innafor.(Til dine øvrige ytringer: å sette merkelapper på andre er som regel tegn på at man har tapt en debatt. Kalles å "ta mannen, ikke ballen" og karakteriseres som usaklig.) Hva slags omtanke ligger bak å gi noe en vet mottaker ikke vil ha da? Omtanke betyr jo nettopp å bry seg om hva mottaker setter pris på. Tror du vi kjøper gaver bare for å kjøpe gaver på en symbolsk måte? Apropos usaklig, hvilke sitat og ordbok bruker du når du sprer om deg med liksom-intellektuelle sitater og "fakta"?Anonymous poster hash: ce7fe...525 Her er ordboka- oversikt over logiske brister i retorikken, der argumentene mister sin gyldighet: https://mytutor.sfasu.edu:8080/owl/rhetoric/5#bandwagonSjekk "Ad Hominem", det var den du nettopp gjorde deg skyldig i. I tillegg til "Bandwagon" - når du selv og mange du kjenner ikke vil ha hjemmelagde julegaver, må det være fordi deres ønsker og preferanser er riktige og bedre enn mindretallets. I tillegg til den logiske bristen i påstanden "Hva slags omtanke ligger bak å gi noe en vet mottaker ikke vil ha da? ", når ingen her har uttrykt at de ønsker å gi folk noe de VET mottaker ikke vil ha. Selv informerer jeg jo folk om hva jeg IKKE vil ha, og da slipper jeg å få det. For så mye omtanke har de faktisk - de går ikke på Nille etter lysestaker jeg ber om å slippe unna. Du spyr ting ut for å fremstå som smart. Men å greie å faktisk lese andres innlegg og skjønne hvilke meniger de har, det greier du visst ikke særlig ofte. Anonymous poster hash: ce7fe...525
Gjest Antarctica Skrevet 3. september 2015 #52 Skrevet 3. september 2015 Slenger ikke dritt, det er jo min mening. Reagerer på folk som er mer opptatt av å gi bort noe som er billig/lettvint for dem enn å tenke på hva mottaker trenger/ønsker seg/blir glad for. De fleste blir vel ikke glad for hjemmelagde gaver? Da føler man jo at det er en kjip tanke bak, at de ikke gadd/ tok seg råd til å finne noe som var tilpasset mottaker. Anonymous poster hash: ce7fe...525 Jeg har bedt om å få kun hjemmelagde julegaver, så der tar du feil. Hvis folk vurderer å kjøpe noe til meg, ber jeg dem la være. Så lenge du ikke kjenner HIs venner og kjente, kan du ikke si hva de ønsker seg eller vil ha.Ja men du er jo sær da. Og viktigst, da har du jo sagt hva du ønsker deg og dine ønsker blir tatt hensyn til. Er ikke målet å gi noe mottaker vil ha? Ikke bare gi noe giver vil gi?Anonymous poster hash: ce7fe...525 Målet mht julegaver er verken å gi noe giver vil gi, eller noe mottaker vil ha. Målet er å følge en tradisjon og å vise omtanke og fellesskap. Dermed er hjemmelagde julegaver innafor.(Til dine øvrige ytringer: å sette merkelapper på andre er som regel tegn på at man har tapt en debatt. Kalles å "ta mannen, ikke ballen" og karakteriseres som usaklig.) Hva slags omtanke ligger bak å gi noe en vet mottaker ikke vil ha da? Omtanke betyr jo nettopp å bry seg om hva mottaker setter pris på. Tror du vi kjøper gaver bare for å kjøpe gaver på en symbolsk måte? Apropos usaklig, hvilke sitat og ordbok bruker du når du sprer om deg med liksom-intellektuelle sitater og "fakta"?Anonymous poster hash: ce7fe...525 Her er ordboka- oversikt over logiske brister i retorikken, der argumentene mister sin gyldighet: https://mytutor.sfasu.edu:8080/owl/rhetoric/5#bandwagonSjekk "Ad Hominem", det var den du nettopp gjorde deg skyldig i. I tillegg til "Bandwagon" - når du selv og mange du kjenner ikke vil ha hjemmelagde julegaver, må det være fordi deres ønsker og preferanser er riktige og bedre enn mindretallets. I tillegg til den logiske bristen i påstanden "Hva slags omtanke ligger bak å gi noe en vet mottaker ikke vil ha da? ", når ingen her har uttrykt at de ønsker å gi folk noe de VET mottaker ikke vil ha. Selv informerer jeg jo folk om hva jeg IKKE vil ha, og da slipper jeg å få det. For så mye omtanke har de faktisk - de går ikke på Nille etter lysestaker jeg ber om å slippe unna. Du spyr ting ut for å fremstå som smart. Men å greie å faktisk lese andres innlegg og skjønne hvilke meniger de har, det greier du visst ikke særlig ofte. Anonymous poster hash: ce7fe...525 Ok. Vi er nede på det retoriske grunnfjellet, ser jeg.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #53 Skrevet 3. september 2015 Så mange fine ting dere lager. Jeg skulle ønske jeg hadde mange slike i blant familie og venner, men nei da. De fleste kjøper noe dritt i en butikk som jeg ikke har bruk for. De gangene jeg får noe hjemmelaget blir jeg superglad. Fikk f.eks noen knall vaskekluter til kjøkkenet som jeg er totalt helfrelst på. De er heklet med store, luftige masker og tørker superfort og blir ikke sure. Anonymous poster hash: 60a70...1c3
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #54 Skrevet 4. september 2015 Jeg skal lage bondegård med tredyr til barnebarnet i år, om jeg får fingeren ut snart. Meg og ungene har funnet bilder av endel vi vil lage, så vi må sette oss i sving snart. Her blir alle satt i arbeid. Gubben blir nok satt fort i sving. Jeg har laget litt smykker jeg har gitt bort før. Endel julepynt i ulike materialer. Meg og ungene har laget tennbriketter før. Jeg har også gitt bort tegninger før, da etterr gaveønske fra personene. Mulig det blir noen strikkede tøffler til barnebarnet i år, om ikke mamma hiver seg på strikkepinnene før meg. Jeg er inger reacer på strikkepinner, men får knotet meg til noe. Min mor lager utrolig mye, de fleste gavene hun gir er hjemmelagede. Hun syr, strikker, hekler og snekkrer i sammarbeid med pappa. Nå liker ikke ungene her strikka klær, men de elsker tepper. De fikk hvert sitt strikka teppe da de var mindre. De lagerr ønskeliste til mormor etter hva mormor klarer å gjøre. I år har hun ene nytt ønske om teppe, hun har funnet oppskrift og sendt mormor. Jeg vet det er under produksjon. Ungene har laget såper, lys, julepynt, smykker og igrunn endel forskjellig oppgjennom.n Anonymous poster hash: 81233...cbf
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #55 Skrevet 4. september 2015 Slenger ikke dritt, det er jo min mening. Reagerer på folk som er mer opptatt av å gi bort noe som er billig/lettvint for dem enn å tenke på hva mottaker trenger/ønsker seg/blir glad for. De fleste blir vel ikke glad for hjemmelagde gaver? Da føler man jo at det er en kjip tanke bak, at de ikke gadd/ tok seg råd til å finne noe som var tilpasset mottaker. Anonymous poster hash: ce7fe...525 Jeg har bedt om å få kun hjemmelagde julegaver, så der tar du feil. Hvis folk vurderer å kjøpe noe til meg, ber jeg dem la være. Så lenge du ikke kjenner HIs venner og kjente, kan du ikke si hva de ønsker seg eller vil ha.Ja men du er jo sær da. Og viktigst, da har du jo sagt hva du ønsker deg og dine ønsker blir tatt hensyn til. Er ikke målet å gi noe mottaker vil ha? Ikke bare gi noe giver vil gi?Anonymous poster hash: ce7fe...525 Målet mht julegaver er verken å gi noe giver vil gi, eller noe mottaker vil ha. Målet er å følge en tradisjon og å vise omtanke og fellesskap. Dermed er hjemmelagde julegaver innafor.(Til dine øvrige ytringer: å sette merkelapper på andre er som regel tegn på at man har tapt en debatt. Kalles å "ta mannen, ikke ballen" og karakteriseres som usaklig.) Hva slags omtanke ligger bak å gi noe en vet mottaker ikke vil ha da? Omtanke betyr jo nettopp å bry seg om hva mottaker setter pris på. Tror du vi kjøper gaver bare for å kjøpe gaver på en symbolsk måte? Apropos usaklig, hvilke sitat og ordbok bruker du når du sprer om deg med liksom-intellektuelle sitater og "fakta"?Anonymous poster hash: ce7fe...525 Her er ordboka- oversikt over logiske brister i retorikken, der argumentene mister sin gyldighet: https://mytutor.sfasu.edu:8080/owl/rhetoric/5#bandwagonSjekk "Ad Hominem", det var den du nettopp gjorde deg skyldig i. I tillegg til "Bandwagon" - når du selv og mange du kjenner ikke vil ha hjemmelagde julegaver, må det være fordi deres ønsker og preferanser er riktige og bedre enn mindretallets. I tillegg til den logiske bristen i påstanden "Hva slags omtanke ligger bak å gi noe en vet mottaker ikke vil ha da? ", når ingen her har uttrykt at de ønsker å gi folk noe de VET mottaker ikke vil ha. Selv informerer jeg jo folk om hva jeg IKKE vil ha, og da slipper jeg å få det. For så mye omtanke har de faktisk - de går ikke på Nille etter lysestaker jeg ber om å slippe unna. Du spyr ting ut for å fremstå som smart. Men å greie å faktisk lese andres innlegg og skjønne hvilke meniger de har, det greier du visst ikke særlig ofte. Anonymous poster hash: ce7fe...525 Ok. Vi er nede på det retoriske grunnfjellet, ser jeg. Herregud, hehe.... Anonymous poster hash: ce7fe...525
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå