Gjest Darwinia:-) Skrevet 29. august 2015 #51 Skrevet 29. august 2015 Så fremt det ikke ligger spesielle omstendigheter rundt synes jeg det er litt sært å nekte besøk i fem uker. Den første uken er greit, men fem blir litt voldsomt.
Gjest Antarctica Skrevet 29. august 2015 #52 Skrevet 29. august 2015 Du jeg hadde blitt litt trist om jeg ikke fikk komme hjem på barselbesøk da min bror fikk barn. Nytt familiemedlem som vi også hadde gledet oss til å treffe. Jeg hadde med meg mat (de fikk god hjemmelaget middag og hadde med nybakt brød og boller) og ryddet etter meg. Holdt baby mens foreldre spiste i ro og fred. Vasket opp og dro etter 2,5 time. Anonymous poster hash: 08b88...756 Men spiller det så mye rolle om en utenforstående blir trist eller ikke? Barseltid handler jo ikke om fjerne slektninger. Den handler om baby, mor og far.Anser du nærmeste familie som utenforstående? Hun snakker jo om broren sin? Broren har ikke født... (Den første uka kan det godt hende at brorens kone ikke vil sitte og gråte med blødende brystvorter og såre hemorroider foran sin svigerinne. Det kommer VELDIG an på relasjonen mellom de to kvinnene, og selv om jeg er nær min bror, kan det hende hans kone ikke føler samme tillit.)
mamma_bergen Skrevet 29. august 2015 #53 Skrevet 29. august 2015 Høres litt sært ut. Skal du sitte inne i 5 uker da eller? Vi var på sykehuset i 5 dager. Når vi kom hjem fikk vi besøk nesten hver dag i tillegg til at jeg var på besøk hos venner og familie samt på shopping og trilletur med venninner osv. Orket ikke sitte hjemme å hver eneste dag. Barselbesøk minner meg om før i gamle dager hvor kvinnen lå i senga seks uker etter fødsel. Du kan jo leve mer eller mindre normalt etter en fødsel med mindre du har ks. Men vi er alle forskjellige så alle bør jo respektere dine ønsker 😊😊 men dine venner og familie kjenner deg jo godt så de vet vel stågan allerede. Anonymous poster hash: c42a4...8ac Folk i denne tråden er jammen sikre på at de kommer til å være i fin form og at barnet er friskt?!Man kan ha det dårlig selv etter en normal fødsel. Selv hadde jeg en bit av morkaka som ikke ville komme ut, den lå og gjæret der en uke før jeg måtte tilbake på sykehuset. Hadde feber og var ikke i stand til å ha gjester. En venninne fødte i forrige måned. Hun var kvikk den første uka, men noe som lignet et hematom/en hemorroide svulmet opp og begynte å plage henne. Den viste seg å være en hoven og betent kjertel, som ga infeksjon og måtte antibiotikabehandles før den sprakk! Hun hadde ikke veldig utbytte av besøk heller... Anonymous poster hash: c837c...300 Som jeg svarte før i tråden var jeg dårlig etter min fødsel. Jeg ble også reinnlagt etter noen dager hjemme og var tilsammen 10 dager på sykehuset etter fødselen. Jeg fikk besøk både på sykehuset ved begge innleggelsene, og hjemme. I mitt tilfelle satte jeg pris på det, ingen krevde noe av meg, de bare var der for meg. Jeg var ganske dårlig med infeksjoner og slumret mye, men jeg syns ikke det var stress..Folk er forskjellig.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #54 Skrevet 29. august 2015 Siden du spør så syns jeg at det høres litt trist ut. Jeg var så stolt og kunne ikke vente med å få vise frem vidunderet. Men så tok jeg ting helt med ro og serverte kun kaffe, brus eller vann. Folk kom for å se på babyen, ikke for å spise. Men om dette er det du føler skal til for å gi dere en fin barseltid, bør dere jo gå for det. Deres barn, deres valg. Var akkurat som deg Miss Marple😊 Anonymous poster hash: 42a72...c90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå