Gjest Darwinia:-) Skrevet 25. august 2015 #51 Skrevet 25. august 2015 (endret) Du kritiserer folk for å betale ned gjeld og sikre sin egen økonomi? Jeg synes du skal feie for egen dør først. Du kan sikkert skjære ned på mange områder: 1) Har du bil? I så fall må du selge den. Eller ihvertfall kjøpe et gammelt vrak. Et gammelt vrak er jo luksus for en på flukt. 2) Hvordan bor du? Alt større enn en 2roms er unødvendig. Ungene kan dele rom og du kan sove på en madrass på kjøkkenet. Det funket på 50tallet. En 2roms er uansett luksus for folk på flukt 3) Kjøper du mat i butikken? Slutt med det. Ta deg heller en tur i conteinere til restauranter og butikker ( dumpster diving). Der finner du mye mat som faktisk er fullt spiselig. Kassert, men spiselig mat, er luksus for folk på flukt. 4) Sist men ikke minst kan du si opp internett-abbonementet ditt. Du TRENGER mest sannsynlig ikke internett. Du kan låne på biblioteket. Bibliotek er jo uansett luksus for folk på flukt. Da hadde vi sluppet å lese mer av våset ditt. Jeg skrev et innlegg hvor jeg forklarte hvorfor jeg spør dette spørsmålet, så det er bare å finne igjen det. Jeg bare undrer meg over hvordan de fleste er velvillige til å bruke av statskassa, mens de færreste vil betale av egen lomme. Skal vi ta til oss mange flyktninger eller hjelpe mer der de er, koster dette penger! Det er "våre" penger vi da tar av. Folk argumenterer med at nordmenn har vunnet i Lotto kun fordi vi er født og oppvokst i "verdens beste land", og må hjelpe mer, men når man faktisk vinner i Lotto selv, så vil man helst beholde det meste selv. Ser du ironien? Jeg sier ikke at vi ikke skal hjelpe, men at det koster oss alle om vi skal hjelpe mye mer. HI Anonymous poster hash: 1f6de...556 Nei, jeg ser ikke ironien. Jeg støtter allerede leger uten grenser, frelsesarmeen, verdens barn, alt av tv-aksjoner og innsamlingsaksjoner, jeg kjøper aviser som selges av rusmisbrukere og jeg stiller opp som bøssebærer I TILLEGG til det jeg betaler over skatteseddelen. Jeg synes jeg gjør nok. Hvis jeg skulle være så heldig å vinne i lotto forbeholder jeg meg retten til å beholde DELER AV gevinsten uten at du skal komme å kalle meg egoistisk. Spesielt med tanke på at du garantert hadde gjort det samme selv. Har du lyst til å kalle noen egoistisk kan du jo kanskje begynne med deg selv? Endret 25. august 2015 av Darwinia:-)
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #52 Skrevet 25. august 2015 Du kritiserer folk for å betale ned gjeld og sikre sin egen økonomi? Jeg synes du skal feie for egen dør først. Du kan sikkert skjære ned på mange områder: 1) Har du bil? I så fall må du selge den. Eller ihvertfall kjøpe et gammelt vrak. Et gammelt vrak er jo luksus for en på flukt. 2) Hvordan bor du? Alt større enn en 2roms er unødvendig. Ungene kan dele rom og du kan sove på en madrass på kjøkkenet. Det funket på 50tallet. En 2roms er uansett luksus for folk på flukt 3) Kjøper du mat i butikken? Slutt med det. Ta deg heller en tur i conteinere til restauranter og butikker ( dumpster diving). Der finner du mye mat som faktisk er fullt spiselig. Kassert, men spiselig mat, er luksus for folk på flukt. 4) Sist men ikke minst kan du si opp internett-abbonementet ditt. Du TRENGER mest sannsynlig ikke internett. Du kan låne på biblioteket. Bibliotek er jo uansett luksus for folk på flukt. Da hadde vi sluppet å lese mer av våset ditt. Jeg skrev et innlegg hvor jeg forklarte hvorfor jeg spør dette spørsmålet, så det er bare å finne igjen det. Jeg bare undrer meg over hvordan de fleste er velvillige til å bruke av statskassa, mens de færreste vil betale av egen lomme. Skal vi ta til oss mange flyktninger eller hjelpe mer der de er, koster dette penger! Det er "våre" penger vi da tar av. Folk argumenterer med at nordmenn har vunnet i Lotto kun fordi vi er født og oppvokst i "verdens beste land", og må hjelpe mer, men når man faktisk vinner i Lotto selv, så vil man helst beholde det meste selv. Ser du ironien? Jeg sier ikke at vi ikke skal hjelpe, men at det koster oss alle om vi skal hjelpe mye mer. HI Anonymous poster hash: 1f6de...556 Nei, jeg ser ikke ironien. Jeg støtter allerede leger uten grenser, frelsesarmeen, verdens barn, alt av tv-aksjoner og innsamlingsaksjoner, jeg kjøper aviser som selges av rusmisbrukere og jeg stiller opp som bøssebærer I TILLEGG til det jeg betaler over skatteseddelen. Jeg synes jeg gjør nok. Hvis jeg skulle være så heldig å vinne i lotto forbeholder jeg meg retten til å beholde LITT av gevinsten uten at du skal komme å kalle meg egoistisk. Spesielt med tanke på at du garantert hadde gjort det samme selv. Har du lyst til å kalle noen egoistisk kan du jo kanskje begynne med deg selv? Jeg er helt enig med deg Jeg formulerte meg slik for å spissformulere/provosere. På et vis er jeg vel litt lei alle som roper "egoist" om man er kritisk til å øse ut av felleskassa. Det er ikke fordi man ikke vil hjelpe, men fordi felleskassa også er begrenset. Derfor syntes jeg det var interessant å se hva folk som privatpersoner hadde gjort om de plutselig fikk mange penger ved å vinne i lotto. Ironien (kanskje feil ord) virker da til å være, generelt, at man tar vare på seg og sitt først, så gir man kanskje litt av summen til andre trengende og ukjente. Flott at du støtter så mye som du gjør! HI Anonymous poster hash: 1f6de...556
Katta82 Skrevet 25. august 2015 #53 Skrevet 25. august 2015 Kunne jo gjort da. Men hadde ikkje da. Hadde delt summen på 5. Eg og mannen sku hatt to deler, dei to søskena mine fått kvar sin del, og foreldra mine den siste. Hva med hans familie da, burde ikke de også fått noe? Snakka om da ein gong me han. Når eg sat der og drømte om eurojackpotten ein gong. Då svarte han at dei ikkje ville latt merke til at da kom nåke inn på kontoen.. Så hadde da ikkje vore for da så hadde eg nok da ja.
Gjest Darwinia:-) Skrevet 25. august 2015 #54 Skrevet 25. august 2015 Du kritiserer folk for å betale ned gjeld og sikre sin egen økonomi? Jeg synes du skal feie for egen dør først. Du kan sikkert skjære ned på mange områder: 1) Har du bil? I så fall må du selge den. Eller ihvertfall kjøpe et gammelt vrak. Et gammelt vrak er jo luksus for en på flukt. 2) Hvordan bor du? Alt større enn en 2roms er unødvendig. Ungene kan dele rom og du kan sove på en madrass på kjøkkenet. Det funket på 50tallet. En 2roms er uansett luksus for folk på flukt 3) Kjøper du mat i butikken? Slutt med det. Ta deg heller en tur i conteinere til restauranter og butikker ( dumpster diving). Der finner du mye mat som faktisk er fullt spiselig. Kassert, men spiselig mat, er luksus for folk på flukt. 4) Sist men ikke minst kan du si opp internett-abbonementet ditt. Du TRENGER mest sannsynlig ikke internett. Du kan låne på biblioteket. Bibliotek er jo uansett luksus for folk på flukt. Da hadde vi sluppet å lese mer av våset ditt. Jeg skrev et innlegg hvor jeg forklarte hvorfor jeg spør dette spørsmålet, så det er bare å finne igjen det. Jeg bare undrer meg over hvordan de fleste er velvillige til å bruke av statskassa, mens de færreste vil betale av egen lomme. Skal vi ta til oss mange flyktninger eller hjelpe mer der de er, koster dette penger! Det er "våre" penger vi da tar av. Folk argumenterer med at nordmenn har vunnet i Lotto kun fordi vi er født og oppvokst i "verdens beste land", og må hjelpe mer, men når man faktisk vinner i Lotto selv, så vil man helst beholde det meste selv. Ser du ironien? Jeg sier ikke at vi ikke skal hjelpe, men at det koster oss alle om vi skal hjelpe mye mer. HI Anonymous poster hash: 1f6de...556 Nei, jeg ser ikke ironien. Jeg støtter allerede leger uten grenser, frelsesarmeen, verdens barn, alt av tv-aksjoner og innsamlingsaksjoner, jeg kjøper aviser som selges av rusmisbrukere og jeg stiller opp som bøssebærer I TILLEGG til det jeg betaler over skatteseddelen. Jeg synes jeg gjør nok. Hvis jeg skulle være så heldig å vinne i lotto forbeholder jeg meg retten til å beholde LITT av gevinsten uten at du skal komme å kalle meg egoistisk. Spesielt med tanke på at du garantert hadde gjort det samme selv. Har du lyst til å kalle noen egoistisk kan du jo kanskje begynne med deg selv? Jeg er helt enig med deg Jeg formulerte meg slik for å spissformulere/provosere. På et vis er jeg vel litt lei alle som roper "egoist" om man er kritisk til å øse ut av felleskassa. Det er ikke fordi man ikke vil hjelpe, men fordi felleskassa også er begrenset. Derfor syntes jeg det var interessant å se hva folk som privatpersoner hadde gjort om de plutselig fikk mange penger ved å vinne i lotto. Ironien (kanskje feil ord) virker da til å være, generelt, at man tar vare på seg og sitt først, så gir man kanskje litt av summen til andre trengende og ukjente. Flott at du støtter så mye som du gjør! HI Anonymous poster hash: 1f6de...556 Og DER skjønte jeg også hvor du vil hen😊. Da er jeg helt enig. Det er en motsetning mellom det å ville øse ukritisk ut av felleskassa men samtidig beholde alle sine penger for seg selv. Det er litt hyklerisk.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #55 Skrevet 25. august 2015 Du kritiserer folk for å betale ned gjeld og sikre sin egen økonomi? Jeg synes du skal feie for egen dør først. Du kan sikkert skjære ned på mange områder: 1) Har du bil? I så fall må du selge den. Eller ihvertfall kjøpe et gammelt vrak. Et gammelt vrak er jo luksus for en på flukt. 2) Hvordan bor du? Alt større enn en 2roms er unødvendig. Ungene kan dele rom og du kan sove på en madrass på kjøkkenet. Det funket på 50tallet. En 2roms er uansett luksus for folk på flukt 3) Kjøper du mat i butikken? Slutt med det. Ta deg heller en tur i conteinere til restauranter og butikker ( dumpster diving). Der finner du mye mat som faktisk er fullt spiselig. Kassert, men spiselig mat, er luksus for folk på flukt. 4) Sist men ikke minst kan du si opp internett-abbonementet ditt. Du TRENGER mest sannsynlig ikke internett. Du kan låne på biblioteket. Bibliotek er jo uansett luksus for folk på flukt. Da hadde vi sluppet å lese mer av våset ditt. Jeg skrev et innlegg hvor jeg forklarte hvorfor jeg spør dette spørsmålet, så det er bare å finne igjen det. Jeg bare undrer meg over hvordan de fleste er velvillige til å bruke av statskassa, mens de færreste vil betale av egen lomme. Skal vi ta til oss mange flyktninger eller hjelpe mer der de er, koster dette penger! Det er "våre" penger vi da tar av. Folk argumenterer med at nordmenn har vunnet i Lotto kun fordi vi er født og oppvokst i "verdens beste land", og må hjelpe mer, men når man faktisk vinner i Lotto selv, så vil man helst beholde det meste selv. Ser du ironien? Jeg sier ikke at vi ikke skal hjelpe, men at det koster oss alle om vi skal hjelpe mye mer. HI Anonymous poster hash: 1f6de...556 Nei, jeg ser ikke ironien. Jeg støtter allerede leger uten grenser, frelsesarmeen, verdens barn, alt av tv-aksjoner og innsamlingsaksjoner, jeg kjøper aviser som selges av rusmisbrukere og jeg stiller opp som bøssebærer I TILLEGG til det jeg betaler over skatteseddelen. Jeg synes jeg gjør nok. Hvis jeg skulle være så heldig å vinne i lotto forbeholder jeg meg retten til å beholde LITT av gevinsten uten at du skal komme å kalle meg egoistisk. Spesielt med tanke på at du garantert hadde gjort det samme selv. Har du lyst til å kalle noen egoistisk kan du jo kanskje begynne med deg selv?Jeg er helt enig med deg Jeg formulerte meg slik for å spissformulere/provosere. På et vis er jeg vel litt lei alle som roper "egoist" om man er kritisk til å øse ut av felleskassa. Det er ikke fordi man ikke vil hjelpe, men fordi felleskassa også er begrenset. Derfor syntes jeg det var interessant å se hva folk som privatpersoner hadde gjort om de plutselig fikk mange penger ved å vinne i lotto. Ironien (kanskje feil ord) virker da til å være, generelt, at man tar vare på seg og sitt først, så gir man kanskje litt av summen til andre trengende og ukjente. Flott at du støtter så mye som du gjør! HI Anonymous poster hash: 1f6de...556 Og DER skjønte jeg også hvor du vil hen. Da er jeg helt enig. Det er en motsetning mellom det å ville øse ukritisk ut av felleskassa men samtidig beholde alle sine penger for seg selv. Det er litt hyklerisk. Jupp, hyklerisk! HI Anonymous poster hash: 1f6de...556
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #56 Skrevet 25. august 2015 HI er sikkert en av disse som er veldig engasjert på facebook om flyktingkrisen. Men hva gjør hun selv for å hjelpe? Går det på bekostning av ungene hennes? Jeg hadde beholdt de 4 millionene selv. Anonymous poster hash: 18b29...b3e
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #57 Skrevet 25. august 2015 HI er sikkert en av disse som er veldig engasjert på facebook om flyktingkrisen. Men hva gjør hun selv for å hjelpe? Går det på bekostning av ungene hennes? Jeg hadde beholdt de 4 millionene selv. Anonymous poster hash: 18b29...b3e Les hele tråden Anonymous poster hash: 1f6de...556
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå