Gå til innhold

Mammahjertet mitt blør for flyktningebarna..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig ingen som vet om NOE jeg som en helt vanlig småbarnsmamma konkret kan bidra med for flyktningebarna der ute? Prøv nå for en gangs skyld å legge vekk fordommene dine og "meg og mine først"-tankegangen, nei vi kan ikke hjelpe alle, men vi kan da faktisk hjelpe noen???

Noen som vet om veldedige organisasjoner feks som har fokus på disse barna etc..?

Du kan jo melde deg for Røde Kors som flyktningvenn. Da kan du hjelpe de som er kommet.

Anonymous poster hash: 0393d...46a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uææææ nei! Ikke blødende mammahjerter! Det er de verste hjertene!?!

Vi kan godt ha bestemorhjerter, tantehjerter, kusinehjerter og grandonkelhjerter. Men når MAMMAhjertet blør DA er det alvor.

Anonymous poster hash: 70dd2...de0

Skrevet

Vi kan godt ha bestemorhjerter, tantehjerter, kusinehjerter og grandonkelhjerter. Men når MAMMAhjertet blør DA er det alvor.

Jeg kunne helt sikkert skrevet innlegget på mange andre måter, nå vet jeg ikke hva som er "politisk korrekt nok" for akkurat deg, men å si at du misser poenget ganske enormt er vel en liten underdrivelse.

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt Hi.. Det er forferdelige grusomheter som foregår der nede. IS er en forferdelig organisasjon, og jeg kjenner jeg blir fysisk kvalm av å se og å høre om hva som foregår.. 

Når det er sagt synes jeg også det er forferdelig at det ikke er de verst stilte som kommer hit. Å komme seg hit koster penger... Hva med de som lider i hjemlandet, som veldig godt mulig har det mye verre enn de som klarer å flykte til Norge?

En annen ting er at Norge  fylles opp av flyktninger som ikke er reelle flyktninger, men folk som søker et bedre liv enn det hjemlandet kan tilby dem.. Jeg klandrer dem absolutt ikke, jeg hadde vel gjort det samme selv, på samme måte som amerikafarerne en gang gjorde...  

Poenget mitt er at vi bruker for lite ressurser på de som faktisk virkelig, virkelig trenger det, og det er hjerteskjærende. At vi ikke kan bli flinkere til å sile ut hvem som virkelig trenger hjelp og ikke, men ikke enkelt når mange av dem vet eksakt hva de skal si og gjøre for å få bli i Norge. 

Anonymous poster hash: 7414f...651
Skrevet

Jeg kunne helt sikkert skrevet innlegget på mange andre måter, nå vet jeg ikke hva som er "politisk korrekt nok" for akkurat deg, men å si at du misser poenget ganske enormt er vel en liten underdrivelse.

Syns det er et latterlig utrykk som faller på sin egen urimelighet. Blir man mer empatisk av å være mor? Har man flere hjerter? Er du ekstra følsom fordi du er mor? Eller er det ekstra synd på barna fordi DU er mor?

Skrevet

Syns det er et latterlig utrykk som faller på sin egen urimelighet. Blir man mer empatisk av å være mor? Har man flere hjerter? Er du ekstra følsom fordi du er mor? Eller er det ekstra synd på barna fordi DU er mor?

La oss ta dette bit for bit: Jeg er mamma til to små. Etter at jeg ble mamma, har jeg blitt mer påvirkelig for andre barneskjebner rundt meg enn før jeg fikk barn selv. Derav påvirker flyktningebarna meg mye om dagen. Er du med så langt..?

Kanskje jeg ville klart å "koble ut" alt det tragiske som skjer med barn rundt om i verden mye lettere før og bare levd mitt eget liv videre, ikke vet jeg. Jeg vil dermed si at ja: empatien for barn generelt er blitt mye sterkere som mamma. Om bruken av ordet "mammahjerte" får akkurat deg til å spy er en annen sak.

POENGET mitt er: gi beng i ordbruken, og hjelp i stedet til med noe konkret for unger der ute, du også...!? Ok, nå må noen andre ta over, jeg er tom for teskjeer.

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt Hi.. Det er forferdelige grusomheter som foregår der nede. IS er en forferdelig organisasjon, og jeg kjenner jeg blir fysisk kvalm av å se og å høre om hva som foregår.. 

Når det er sagt synes jeg også det er forferdelig at det ikke er de verst stilte som kommer hit. Å komme seg hit koster penger... Hva med de som lider i hjemlandet, som veldig godt mulig har det mye verre enn de som klarer å flykte til Norge?

En annen ting er at Norge  fylles opp av flyktninger som ikke er reelle flyktninger, men folk som søker et bedre liv enn det hjemlandet kan tilby dem.. Jeg klandrer dem absolutt ikke, jeg hadde vel gjort det samme selv, på samme måte som amerikafarerne en gang gjorde...  

Poenget mitt er at vi bruker for lite ressurser på de som faktisk virkelig, virkelig trenger det, og det er hjerteskjærende. At vi ikke kan bli flinkere til å sile ut hvem som virkelig trenger hjelp og ikke, men ikke enkelt når mange av dem vet eksakt hva de skal si og gjøre for å få bli i Norge. 

Anonymous poster hash: 7414f...651

Sjekk FN om dette:

https://www.facebook.com/UNHCR/photos/a.113847718437.119729.13204463437/10154275397238438/?type=1&fref=nf

Skrevet

Ser at det har kommet inn over 5000 kroner nå!! Kjempebra!

Anonymous poster hash: 0f7c7...7ae

Skrevet

Ser at det har kommet inn over 5000 kroner nå!! Kjempebra!

5450 nå! Helt fantastisk:) Og enda er det flere som har lovet å donere!:)

Skrevet

Det er DETTE du velger å fokusere på?.......

Anonymous poster hash: d779d...14f

Skrevet

Jeg vil ikke ha faenskapet hit. Hva gjør dere den dagen det flommer over av flyktninger? Hva med den dagen vi må slite med enorme sosiale problemer av kaliberet de har i midtøsten? Hva med deres egne barn da? Ja, jeg er en egoistisk jævel. Jeg tenker på mine barns fremtid og jeg vil ikke ha all verdens trøbbel hit.

Anonymous poster hash: 71b8a...aa3

Enig.

Anonymous poster hash: ae16c...eb8

Skrevet

Jeg vil ikke ha faenskapet hit. Hva gjør dere den dagen det flommer over av flyktninger? Hva med den dagen vi må slite med enorme sosiale problemer av kaliberet de har i midtøsten? Hva med deres egne barn da? Ja, jeg er en egoistisk jævel. Jeg tenker på mine barns fremtid og jeg vil ikke ha all verdens trøbbel hit.

Anonymous poster hash: 71b8a...aa3

Enig.

Anonymous poster hash: ae16c...eb8

Egoistisk jævel er du ikke, heller ikke du som er enig!

Anonymous poster hash: 207cb...3f5

Skrevet

Jeg får mer vondt av alle de barna som lider i Norge. Barn vokser opp i fattigdom, rus, vold, misbruk, mobbing osv osv.

Hjelp heller barn her i Norge før dere hjelper barn fra andre land! Man hjelper da faktisk sine egne før andre. Vi kan ikke hjelpe alle og det må vi bare innfinne oss med. Vi har ikke plass, råd eller vilje til å ta inne så mange flyktninger. Det er fakta!

Anonymous poster hash: 8b36c...bb6

Mangler ord...

Samme her..

Anonymous poster hash: 26bf5...da1

Skrevet

Vi åpnet hjemmet vårt for to flyktninger fra Syria. Veldig greie folk! Og kjekt å kunne hjelpe noen i nød.

Anonymous poster hash: 3737c...918

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...