Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #26 Skrevet 19. august 2015 mange kommer sikkert il å være uenig men....Dette faller IKKE i kategorien trakassering - foreløpig!At han sier at du ser bra ut osv kan sier å være utfor det vi vanligvis mener er OK oppførsel av en overordnet, men det er ikke trakassering med mindre du faktisk mener det er ubehagelig OG du sier fra om det. Som Overlord sier - noen eier rett og slett ikke sosiale antenner og trenger et realt spark bak. Eller bare rett og slett at noen forteller de at slikt er ikke akseptabel oppførsel! Dersom du seri fra at du ikke liker hans kommentarer, du ber han slutte etc OG han da evt. fortsetter - DA kan vi begynne å snakke om trakassering Anonymous poster hash: 5cda1...83f "Det er ikke trakassering med mindre du sier fra om det" What?? Er du fullstendig blåst for gangsyn, kvinne?? Det er jo dette som er hele problemet med trakassering på arb.plassen!! Man er redd for jobben sin, det er snakk om ens egen SJEF! Man blir usikker på seg selv, på mange måter: "er jeg hårsår?", "mistolker jeg?", "sender jeg feil signaler?", etc HI synes jo tydeligvis at det er ubehagelig! Hadde hun likt det, så hadde hun vel bare utnyttet det og vi hadde ikke hørt noe... HI, neste gang han gjør noe som helst på kanten (og det er alle tingene du nevnte!!), så retter du deg opp, ser ham rett i øynene og sier: "Nok!! Jeg er lei av desse dårlig skjulte hintene dine! Jeg er IKKE interessert, og jeg kommer heller ALDRI til å bli det! Jeg forventer at du forholder deg høflig og profesjonell heretter. Dette gidder jeg ikke mer!" ORDRETT!! Så går du!! (ordet 'gidder' indikerer at DU har fått nok av tøv, bruker du 'orker' så indikerer du "svakhet"... Skjønner?) Skjer det da igjen, så går du høyere opp! På dagen!! Lykke til Anonymous poster hash: feef6...169 Ordet "gidder" hører ikke hjemme i arbeidslivet og indikerer, om noe, at man er umoden med et lite velutviklet ordforråd. Vel, nå hadde ikke ordet 'gidder' noe som helst med arbeidet å gjøre, men med tøvet hans!! Er ikke frisk uten at du får pirke du.... God bedring! Anonymous poster hash: feef6...169
Ikkesåallerværst Skrevet 19. august 2015 #27 Skrevet 19. august 2015 Dette høres ikke bra ut HI.. Men den andre sjefen som var til stede, reagerte ikke vedkommende?Han lo ikke da sjefen min sa som han sa, og var mye mer proff. Snakket alminnelig med meg, og var ikke samme type. Men disse to er også venner privat, så jeg tenker st jeg kanskje mister jobben hvis jeg tar det med ham.. Anonymous poster hash: 22a2a...3b8 Huff.. Ikke lett. Jeg har ikke lest resten av tråden her, men hvis du skulle miste jobben av å si i fra på en ordentlig måte, så er det kanskje bedre enn å ha en sånn ekkel sjef..
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #28 Skrevet 19. august 2015 mange kommer sikkert il å være uenig men....Dette faller IKKE i kategorien trakassering - foreløpig!At han sier at du ser bra ut osv kan sier å være utfor det vi vanligvis mener er OK oppførsel av en overordnet, men det er ikke trakassering med mindre du faktisk mener det er ubehagelig OG du sier fra om det. Som Overlord sier - noen eier rett og slett ikke sosiale antenner og trenger et realt spark bak. Eller bare rett og slett at noen forteller de at slikt er ikke akseptabel oppførsel! Dersom du seri fra at du ikke liker hans kommentarer, du ber han slutte etc OG han da evt. fortsetter - DA kan vi begynne å snakke om trakassering Anonymous poster hash: 5cda1...83f "Det er ikke trakassering med mindre du sier fra om det" What?? Er du fullstendig blåst for gangsyn, kvinne?? Det er jo dette som er hele problemet med trakassering på arb.plassen!! Man er redd for jobben sin, det er snakk om ens egen SJEF! Man blir usikker på seg selv, på mange måter: "er jeg hårsår?", "mistolker jeg?", "sender jeg feil signaler?", etc HI synes jo tydeligvis at det er ubehagelig! Hadde hun likt det, så hadde hun vel bare utnyttet det og vi hadde ikke hørt noe... HI, neste gang han gjør noe som helst på kanten (og det er alle tingene du nevnte!!), så retter du deg opp, ser ham rett i øynene og sier: "Nok!! Jeg er lei av desse dårlig skjulte hintene dine! Jeg er IKKE interessert, og jeg kommer heller ALDRI til å bli det! Jeg forventer at du forholder deg høflig og profesjonell heretter. Dette gidder jeg ikke mer!" ORDRETT!! Så går du!! (ordet 'gidder' indikerer at DU har fått nok av tøv, bruker du 'orker' så indikerer du "svakhet"... Skjønner?) Skjer det da igjen, så går du høyere opp! På dagen!! Lykke til Anonymous poster hash: feef6...169 Enig i denne, altså ta det med sjefen. Men du kan jo begynne litt mer forsiktig, typ "jeg vil at du skal slutte å kommentere utseende/antrekk osv, da jeg synes dette er ubehagelig" Om han så ikke gjør det ville jeg gått straka vegen til fagforening. Lykke til Anonymous poster hash: 65aa9...ab7
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #29 Skrevet 19. august 2015 mange kommer sikkert il å være uenig men....Dette faller IKKE i kategorien trakassering - foreløpig!At han sier at du ser bra ut osv kan sier å være utfor det vi vanligvis mener er OK oppførsel av en overordnet, men det er ikke trakassering med mindre du faktisk mener det er ubehagelig OG du sier fra om det. Som Overlord sier - noen eier rett og slett ikke sosiale antenner og trenger et realt spark bak. Eller bare rett og slett at noen forteller de at slikt er ikke akseptabel oppførsel! Dersom du seri fra at du ikke liker hans kommentarer, du ber han slutte etc OG han da evt. fortsetter - DA kan vi begynne å snakke om trakassering Anonymous poster hash: 5cda1...83f "Det er ikke trakassering med mindre du sier fra om det" What?? Er du fullstendig blåst for gangsyn, kvinne?? Det er jo dette som er hele problemet med trakassering på arb.plassen!! Man er redd for jobben sin, det er snakk om ens egen SJEF! Man blir usikker på seg selv, på mange måter: "er jeg hårsår?", "mistolker jeg?", "sender jeg feil signaler?", etc HI synes jo tydeligvis at det er ubehagelig! Hadde hun likt det, så hadde hun vel bare utnyttet det og vi hadde ikke hørt noe... HI, neste gang han gjør noe som helst på kanten (og det er alle tingene du nevnte!!), så retter du deg opp, ser ham rett i øynene og sier: "Nok!! Jeg er lei av desse dårlig skjulte hintene dine! Jeg er IKKE interessert, og jeg kommer heller ALDRI til å bli det! Jeg forventer at du forholder deg høflig og profesjonell heretter. Dette gidder jeg ikke mer!" ORDRETT!! Så går du!! (ordet 'gidder' indikerer at DU har fått nok av tøv, bruker du 'orker' så indikerer du "svakhet"... Skjønner?) Skjer det da igjen, så går du høyere opp! På dagen!! Lykke til Anonymous poster hash: feef6...169 Enig i denne, altså ta det med sjefen. Men du kan jo begynne litt mer forsiktig, typ "jeg vil at du skal slutte å kommentere utseende/antrekk osv, da jeg synes dette er ubehagelig"Om han så ikke gjør det ville jeg gått straka vegen til fagforening. Lykke til Anonymous poster hash: 65aa9...ab7 Bare legge til en ting (meg over her): Du kan jo også slenge på at du ikke ser hvordan disse kommentarene er relevant for jobben du faktisk gjør, og at du gjerne tar i mot kommentarer på faktisk utførelse av denne. Anonymous poster hash: 65aa9...ab7
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #30 Skrevet 19. august 2015 Takk for mange svar. Ble litt usikker nå på hvem jeg bør snakke med, ham el hans overordnede. Saken er at mine kvalifikasjoner ligger langt over hans, i tidligere stilling var jeg "hans sjef" i samme bransje. Dette vet han jo, og mange ganger sier han at jeh egentlig burde vært hans sjef, og at jeg kan mer osv. Jeg ønsker ikke hverken hans stilling eller e høyere enn hans, men en lit mer ansvar enn det jeh har nå er fint. Mannen har jo vært grei, da han i utgangspunktet trengte en på 37 timer, men har ordnet det til så jeg kan få 30, som jeg helst vil ha. Mulig han føler at han på den måten "har lov" til å oppføre seg sånn, eller at han rett og slett er usikker på meg fordi jeg har det bakgrunnen jeg har arbeidsmessig. Men en ting er sikkert, jeg MÅ ha denne jobben! Kan ikke risikere å bli kastet. Den er så perfekt for meg nå i forhold til familieliv osv. Det at det i tillegg ligger 10 min hjemmefra er et stort pluss da jeg sliter med angst for å være langt hjemmefra. Og nei, navnet hans starter med J ikke T;) Anonymous poster hash: 22a2a...3b8
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #31 Skrevet 19. august 2015 mange kommer sikkert il å være uenig men....Dette faller IKKE i kategorien trakassering - foreløpig!At han sier at du ser bra ut osv kan sier å være utfor det vi vanligvis mener er OK oppførsel av en overordnet, men det er ikke trakassering med mindre du faktisk mener det er ubehagelig OG du sier fra om det. Som Overlord sier - noen eier rett og slett ikke sosiale antenner og trenger et realt spark bak. Eller bare rett og slett at noen forteller de at slikt er ikke akseptabel oppførsel! Dersom du seri fra at du ikke liker hans kommentarer, du ber han slutte etc OG han da evt. fortsetter - DA kan vi begynne å snakke om trakassering Anonymous poster hash: 5cda1...83f "Det er ikke trakassering med mindre du sier fra om det" What?? Er du fullstendig blåst for gangsyn, kvinne?? Det er jo dette som er hele problemet med trakassering på arb.plassen!! Man er redd for jobben sin, det er snakk om ens egen SJEF! Man blir usikker på seg selv, på mange måter: "er jeg hårsår?", "mistolker jeg?", "sender jeg feil signaler?", etc HI synes jo tydeligvis at det er ubehagelig! Hadde hun likt det, så hadde hun vel bare utnyttet det og vi hadde ikke hørt noe... HI, neste gang han gjør noe som helst på kanten (og det er alle tingene du nevnte!!), så retter du deg opp, ser ham rett i øynene og sier: "Nok!! Jeg er lei av desse dårlig skjulte hintene dine! Jeg er IKKE interessert, og jeg kommer heller ALDRI til å bli det! Jeg forventer at du forholder deg høflig og profesjonell heretter. Dette gidder jeg ikke mer!" ORDRETT!! Så går du!! (ordet 'gidder' indikerer at DU har fått nok av tøv, bruker du 'orker' så indikerer du "svakhet"... Skjønner?) Skjer det da igjen, så går du høyere opp! På dagen!! Lykke til Anonymous poster hash: feef6...169 Nei, jeg er ikke blåst for gangsyn! Jeg jobber med HMS og lovverket rundt mobbing og trakassering på arbeidsplassen:) Jeg anbefaler deg å lese deg opp på lovverket og forarbeidene til loven samt de dommene som finnes på området, dersom man skal bruke ordet trakassering! Utfordringen i slike saker er nettopp ulike tolkninger, ulike sosiale normer, mm. Og med mindre den parten som føler seg fornedret, trakassert, underlegen, mobbet etc IKKE sier ifra så har den andre parten i mange tilfeller ikke mulighet til å forstå at han/hun har gjort noe galt. Kanskje han bare mente å være morsom? Kanskje han trodde han ga HI en boost? Kankje han ville gi inntrykk av at han likte henne? etc etc etc I utgangspunktet er det ikke noe direkte galt i å si at en person er pen eller liknende, selv om personen er sjef. Derfor er det så viktig å si ifra at man ikke liker den type kommentarer eller oppmerksomhet. Man kommer nemlig sjelden noen vei i slike saker dersom man IKKE selv har sagt ifra at man synes oppførselen er ubehagelig! Anonymous poster hash: 5cda1...83f
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #32 Skrevet 19. august 2015 Takk for mange svar. Ble litt usikker nå på hvem jeg bør snakke med, ham el hans overordnede. Saken er at mine kvalifikasjoner ligger langt over hans, i tidligere stilling var jeg "hans sjef" i samme bransje. Dette vet han jo, og mange ganger sier han at jeh egentlig burde vært hans sjef, og at jeg kan mer osv. Jeg ønsker ikke hverken hans stilling eller e høyere enn hans, men en lit mer ansvar enn det jeh har nå er fint. Mannen har jo vært grei, da han i utgangspunktet trengte en på 37 timer, men har ordnet det til så jeg kan få 30, som jeg helst vil ha. Mulig han føler at han på den måten "har lov" til å oppføre seg sånn, eller at han rett og slett er usikker på meg fordi jeg har det bakgrunnen jeg har arbeidsmessig. Men en ting er sikkert, jeg MÅ ha denne jobben! Kan ikke risikere å bli kastet. Den er så perfekt for meg nå i forhold til familieliv osv. Det at det i tillegg ligger 10 min hjemmefra er et stort pluss da jeg sliter med angst for å være langt hjemmefra. Og nei, navnet hans starter med J ikke T;) Anonymous poster hash: 22a2a...3b8 Jeg mener fremdeles at du bør snakke med sjefen over ham. Ingen kan kaste deg fra jobben fordi du tar opp det som kan kalles seksuell trakassering. Det et du egentlig er mer kvalifisert enn sjefen din er meget mulig medvirkende til at han nå forsøker å "kontrollere" deg med disse kommentarene, sette deg litt ut slik at han kan beholde kontrollen. Det er mannen som har et problem her. Ja, du jobber færre timer, men samtidig så har de fått langt mer i deg enn de ellers ville gjort mtp. dine kvalifikasjoner og erfaring, så det er firmaets interesse å holde på deg Anonymous poster hash: 2e8f9...a16
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #33 Skrevet 19. august 2015 Om du er forbi prøveperioden på jobben, så kan han ikke få det sparket uten noen form for grunn, og tror ikke han sier den til sjefen sin "hun taklet ikke at jeg trakasserte henne, så jeg ga henne sparken jeg" Forstår du har fokus jo jobben, at du ikke vil miste den osv. Men det betyr ikke at du må stumt godta slik oppførsel. Gjør det enkelt, neste gang han sier noe; "Jeg ser helst at du har en profesjonell holdning til meg, for jeg har ingen interesse av deg, og jeg finner det ubekvemt at du snakker slik til meg, og tar slik på meg" (gi gjerne konkrete eksempler) Om han evner å la deg være etter det, så flott! Om ikke, så går du til tillitsvalgte eller sjefen hans. Enda han og sjefen er venner privat, så finnes det INGEN sjef der ute som er villige til å risikere sin jobb pga oppførselen til andre på jobben. Anonymous poster hash: 465d9...6ec
the amazing spidermamma Skrevet 19. august 2015 #34 Skrevet 19. august 2015 Hvis han vet at du er mer kompetent enn ham, så kan dette være hans (dårlige) måte å få et overtak over deg på. Jeg tror jeg ville ha tenkt nøye igjennom om det å gå til sjefen hans kan komme til å slå tilbake på deg selv. Jeg tror jeg ville ha tatt det med kollegaen først. Legger han hånda på deg, flytt den tilbake med en tydelig håndbevegelse, kommenterer han utseendet ditt 'spøkefullt', tenk ut en 'spøkefull' kommentar som setter ham på plass. Eller bruk en av formuleringene som noen over her har foreslått. Men du må være tydelig. Hvis dette ikke hjelper, SÅ kan du gå videre. Hvis du har vært usikker på hva som er greit, har han sikkert brukt din usikkerhet som en unnskyldning for å ture fram. Men nå vet du - det er ikke greit, og du er i din fulle rett til å sette en grense.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #35 Skrevet 19. august 2015 Takk for svar. Er om mulig litt mer forvirret nå, men tar alle svar til etterretning og tenker litt.. Anonymous poster hash: 22a2a...3b8
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #36 Skrevet 19. august 2015 mange kommer sikkert il å være uenig men....Dette faller IKKE i kategorien trakassering - foreløpig!At han sier at du ser bra ut osv kan sier å være utfor det vi vanligvis mener er OK oppførsel av en overordnet, men det er ikke trakassering med mindre du faktisk mener det er ubehagelig OG du sier fra om det. Som Overlord sier - noen eier rett og slett ikke sosiale antenner og trenger et realt spark bak. Eller bare rett og slett at noen forteller de at slikt er ikke akseptabel oppførsel! Dersom du seri fra at du ikke liker hans kommentarer, du ber han slutte etc OG han da evt. fortsetter - DA kan vi begynne å snakke om trakassering Anonymous poster hash: 5cda1...83f "Det er ikke trakassering med mindre du sier fra om det" What?? Er du fullstendig blåst for gangsyn, kvinne?? Det er jo dette som er hele problemet med trakassering på arb.plassen!! Man er redd for jobben sin, det er snakk om ens egen SJEF! Man blir usikker på seg selv, på mange måter: "er jeg hårsår?", "mistolker jeg?", "sender jeg feil signaler?", etc HI synes jo tydeligvis at det er ubehagelig! Hadde hun likt det, så hadde hun vel bare utnyttet det og vi hadde ikke hørt noe... HI, neste gang han gjør noe som helst på kanten (og det er alle tingene du nevnte!!), så retter du deg opp, ser ham rett i øynene og sier: "Nok!! Jeg er lei av desse dårlig skjulte hintene dine! Jeg er IKKE interessert, og jeg kommer heller ALDRI til å bli det! Jeg forventer at du forholder deg høflig og profesjonell heretter. Dette gidder jeg ikke mer!" ORDRETT!! Så går du!! (ordet 'gidder' indikerer at DU har fått nok av tøv, bruker du 'orker' så indikerer du "svakhet"... Skjønner?) Skjer det da igjen, så går du høyere opp! På dagen!! Lykke til Anonymous poster hash: feef6...169 Nei, jeg er ikke blåst for gangsyn! Jeg jobber med HMS og lovverket rundt mobbing og trakassering på arbeidsplassen:) Jeg anbefaler deg å lese deg opp på lovverket og forarbeidene til loven samt de dommene som finnes på området, dersom man skal bruke ordet trakassering! Utfordringen i slike saker er nettopp ulike tolkninger, ulike sosiale normer, mm. Og med mindre den parten som føler seg fornedret, trakassert, underlegen, mobbet etc IKKE sier ifra så har den andre parten i mange tilfeller ikke mulighet til å forstå at han/hun har gjort noe galt. Kanskje han bare mente å være morsom? Kanskje han trodde han ga HI en boost? Kankje han ville gi inntrykk av at han likte henne? etc etc etc I utgangspunktet er det ikke noe direkte galt i å si at en person er pen eller liknende, selv om personen er sjef. Derfor er det så viktig å si ifra at man ikke liker den type kommentarer eller oppmerksomhet. Man kommer nemlig sjelden noen vei i slike saker dersom man IKKE selv har sagt ifra at man synes oppførselen er ubehagelig! Anonymous poster hash: 5cda1...83f Men hvorfor låste han døren da, skulle det og være morsomt? Anonymous poster hash: 74456...856
overlord Skrevet 19. august 2015 #37 Skrevet 19. august 2015 mange kommer sikkert il å være uenig men....Dette faller IKKE i kategorien trakassering - foreløpig!At han sier at du ser bra ut osv kan sier å være utfor det vi vanligvis mener er OK oppførsel av en overordnet, men det er ikke trakassering med mindre du faktisk mener det er ubehagelig OG du sier fra om det. Som Overlord sier - noen eier rett og slett ikke sosiale antenner og trenger et realt spark bak. Eller bare rett og slett at noen forteller de at slikt er ikke akseptabel oppførsel! Dersom du seri fra at du ikke liker hans kommentarer, du ber han slutte etc OG han da evt. fortsetter - DA kan vi begynne å snakke om trakassering Anonymous poster hash: 5cda1...83f "Det er ikke trakassering med mindre du sier fra om det" What?? Er du fullstendig blåst for gangsyn, kvinne??Det er jo dette som er hele problemet med trakassering på arb.plassen!! Man er redd for jobben sin, det er snakk om ens egen SJEF! Man blir usikker på seg selv, på mange måter: "er jeg hårsår?", "mistolker jeg?", "sender jeg feil signaler?", etc HI synes jo tydeligvis at det er ubehagelig! Hadde hun likt det, så hadde hun vel bare utnyttet det og vi hadde ikke hørt noe... HI, neste gang han gjør noe som helst på kanten (og det er alle tingene du nevnte!!), så retter du deg opp, ser ham rett i øynene og sier: "Nok!! Jeg er lei av desse dårlig skjulte hintene dine! Jeg er IKKE interessert, og jeg kommer heller ALDRI til å bli det! Jeg forventer at du forholder deg høflig og profesjonell heretter. Dette gidder jeg ikke mer!" ORDRETT!! Så går du!! (ordet 'gidder' indikerer at DU har fått nok av tøv, bruker du 'orker' så indikerer du "svakhet"... Skjønner?) Skjer det da igjen, så går du høyere opp! På dagen!! Lykke til Anonymous poster hash: feef6...169 Ordet "gidder" hører ikke hjemme i arbeidslivet og indikerer, om noe, at man er umoden med et lite velutviklet ordforråd. Vel, nå hadde ikke ordet 'gidder' noe som helst med arbeidet å gjøre, men med tøvet hans!!Er ikke frisk uten at du får pirke du.... God bedring! Anonymous poster hash: feef6...169 "God bedring"? 😂 Tatt brevkurs i hersketeknikker og husker bare den enkleste og dummeste av dem alle?
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #39 Skrevet 19. august 2015 mange kommer sikkert il å være uenig men....Dette faller IKKE i kategorien trakassering - foreløpig!At han sier at du ser bra ut osv kan sier å være utfor det vi vanligvis mener er OK oppførsel av en overordnet, men det er ikke trakassering med mindre du faktisk mener det er ubehagelig OG du sier fra om det. Som Overlord sier - noen eier rett og slett ikke sosiale antenner og trenger et realt spark bak. Eller bare rett og slett at noen forteller de at slikt er ikke akseptabel oppførsel! Dersom du seri fra at du ikke liker hans kommentarer, du ber han slutte etc OG han da evt. fortsetter - DA kan vi begynne å snakke om trakassering Anonymous poster hash: 5cda1...83f "Det er ikke trakassering med mindre du sier fra om det" What?? Er du fullstendig blåst for gangsyn, kvinne??Det er jo dette som er hele problemet med trakassering på arb.plassen!! Man er redd for jobben sin, det er snakk om ens egen SJEF! Man blir usikker på seg selv, på mange måter: "er jeg hårsår?", "mistolker jeg?", "sender jeg feil signaler?", etc HI synes jo tydeligvis at det er ubehagelig! Hadde hun likt det, så hadde hun vel bare utnyttet det og vi hadde ikke hørt noe... HI, neste gang han gjør noe som helst på kanten (og det er alle tingene du nevnte!!), så retter du deg opp, ser ham rett i øynene og sier: "Nok!! Jeg er lei av desse dårlig skjulte hintene dine! Jeg er IKKE interessert, og jeg kommer heller ALDRI til å bli det! Jeg forventer at du forholder deg høflig og profesjonell heretter. Dette gidder jeg ikke mer!" ORDRETT!! Så går du!! (ordet 'gidder' indikerer at DU har fått nok av tøv, bruker du 'orker' så indikerer du "svakhet"... Skjønner?) Skjer det da igjen, så går du høyere opp! På dagen!! Lykke til Anonymous poster hash: feef6...169 Ordet "gidder" hører ikke hjemme i arbeidslivet og indikerer, om noe, at man er umoden med et lite velutviklet ordforråd. Vel, nå hadde ikke ordet 'gidder' noe som helst med arbeidet å gjøre, men med tøvet hans!!Er ikke frisk uten at du får pirke du.... God bedring!Anonymous poster hash: feef6...169 "God bedring"? Tatt brevkurs i hersketeknikker og husker bare den enkleste og dummeste av dem alle? Ja, hersketeknikker tenker jeg gjerne du kan alt om! Mitt utsagn derimot kom fra hjertet, da jeg virkelig mener at du trenger det... Anonymous poster hash: feef6...169
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #40 Skrevet 19. august 2015 Spurte en god venn av meg som har 180 ansatte og han svarer som følger; Altså...det er forskjell på en flørtende sjargong og seksuell trakassering. Hva som er skjedd her føler du best selv, og hvor grensen går er individuelt tror jeg. Dersom du føler det ubehagelig er det ikke greit. Låst dør og hentydningene som du beskriver er etter mitt syn trakassering. Mannen utnytter kanskje at du er i en "sårbar" situasjon? Idiot! Hva skjer om du kommer i en situasjon der du må avvise han, og hva vil skje med arbeidshverdagen etter det? D kan fort bli en uholdbar situasjon. Jeg tror det er riktig og viktig å gi en helt tydelig tilbakemelding før det går lengre. Kanskje han "backer ut", og man kan konsentrere seg om arbeidet med en god tone videre. Har ingen god magefølelse med denne personen. Lykke til. 😊 Hei igjen. Jeg snakket med vår hms-ansvarlige. Han har tonnevis med erfaring fra mange bransjer. Han sier dette er langt over grensen til trakassering spesielt siden det er en sjef - ansatt situasjon. Der er det strengere regler enn mellom ansatt- ansatt. Han sier at det som er riktig er å ta det opp med din "nav-kontakt", og at folk har fått ødelagt helsen sin av slike situasjoner tidligere. Jeg vet ikke hva som er riktig å gjøre her, og situasjonen blir nok ekstra vanskelig hvis du virkelig har lyst på denne jobben....😏..Du har "bein i nesa" og har håndtert "gutta på byen" før , så dette fikser du. Lykke til igjen. Anonymous poster hash: 22a2a...3b8
3 i april Skrevet 19. august 2015 #41 Skrevet 19. august 2015 Ta opp samtalene dere i mellom sånn at du har beviser mot han. Spesiellt siden han og øverste leder er venner også på privaten..
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #42 Skrevet 20. august 2015 Æsj, idag klemte han seg forbi med og rørte meg på brystene. Det må ha vært med vilje, for det var egentlig plass nok til å gå utenom. Nå har jeg bestemt meg for å ta det opp,bare usikke på om jeg skal gå til ham eller lenger opp først. Anonymous poster hash: 22a2a...3b8
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #43 Skrevet 20. august 2015 Æsj, idag klemte han seg forbi med og rørte meg på brystene. Det må ha vært med vilje, for det var egentlig plass nok til å gå utenom. Nå har jeg bestemt meg for å ta det opp,bare usikke på om jeg skal gå til ham eller lenger opp først. Anonymous poster hash: 22a2a...3b8 Jeg hadde uten tvil gått høyere opp! Han har overskredet alle grenser!!!! Du bør ta det med den andre sjefen som var med i møtet NÅ - ikke vent flere dager, gjør det med det samme! Anonymous poster hash: 2e8f9...a16
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #44 Skrevet 20. august 2015 Æsj, idag klemte han seg forbi med og rørte meg på brystene. Det må ha vært med vilje, for det var egentlig plass nok til å gå utenom. Nå har jeg bestemt meg for å ta det opp,bare usikke på om jeg skal gå til ham eller lenger opp først. Anonymous poster hash: 22a2a...3b8 Jeg hadde uten tvil gått høyere opp! Han har overskredet alle grenser!!!! Du bør ta det med den andre sjefen som var med i møtet NÅ - ikke vent flere dager, gjør det med det samme! Anonymous poster hash: 2e8f9...a16 Ja. Tenkte kanskje det var lurt å notere litt og ha det skriftlig før jeg ringer. Vet ikke om jeg bør be om er møte eller si der på tlf, eventuelt sende en mail pluss ringe? Anonymous poster hash: 22a2a...3b8
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #45 Skrevet 20. august 2015 Æsj, idag klemte han seg forbi med og rørte meg på brystene. Det må ha vært med vilje, for det var egentlig plass nok til å gå utenom. Nå har jeg bestemt meg for å ta det opp,bare usikke på om jeg skal gå til ham eller lenger opp først. Anonymous poster hash: 22a2a...3b8 Jeg hadde uten tvil gått høyere opp! Han har overskredet alle grenser!!!! Du bør ta det med den andre sjefen som var med i møtet NÅ - ikke vent flere dager, gjør det med det samme! Anonymous poster hash: 2e8f9...a16 Ja. Tenkte kanskje det var lurt å notere litt og ha det skriftlig før jeg ringer. Vet ikke om jeg bør be om er møte eller si der på tlf, eventuelt sende en mail pluss ringe? Anonymous poster hash: 22a2a...3b8 Jeg ville bedt om møte og heller tatt med noe skriftlig til møtet. Ville ikke gitt ham sjansen til å konferere med sin venn først. Det må han jo gjøre etterpå, men ville ikke gitt ham mulighet til det før han har hørt din versjon. Anonymous poster hash: 2e8f9...a16
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #46 Skrevet 20. august 2015 Æsj, idag klemte han seg forbi med og rørte meg på brystene. Det må ha vært med vilje, for det var egentlig plass nok til å gå utenom. Nå har jeg bestemt meg for å ta det opp,bare usikke på om jeg skal gå til ham eller lenger opp først. Anonymous poster hash: 22a2a...3b8 Jeg hadde uten tvil gått høyere opp! Han har overskredet alle grenser!!!! Du bør ta det med den andre sjefen som var med i møtet NÅ - ikke vent flere dager, gjør det med det samme! Anonymous poster hash: 2e8f9...a16 Ja. Tenkte kanskje det var lurt å notere litt og ha det skriftlig før jeg ringer. Vet ikke om jeg bør be om er møte eller si der på tlf, eventuelt sende en mail pluss ringe? Anonymous poster hash: 22a2a...3b8 Jeg ville bedt om møte og heller tatt med noe skriftlig til møtet. Ville ikke gitt ham sjansen til å konferere med sin venn først. Det må han jo gjøre etterpå, men ville ikke gitt ham mulighet til det før han har hørt din versjon. Anonymous poster hash: 2e8f9...a16 Ja, det er nok lurt... Blir bare så slapp av hele greia, endelig ut i arbeidslivet igjen, så støter jeg på dette av alle ting! Kvalmt .. Anonymous poster hash: 22a2a...3b8
the amazing spidermamma Skrevet 20. august 2015 #47 Skrevet 20. august 2015 Æsj, får du ikke lyst til å bare 'miste' en glovarm kaffe i fanget hans?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #48 Skrevet 20. august 2015 Æsj, får du ikke lyst til å bare 'miste' en glovarm kaffe i fanget hans? Både ja og nei.. Får mest lyst til å bare gå og aldri komme tilbake for å slippe å se hele fyren, men vil gjerne beholde jobben. Anonymous poster hash: 22a2a...3b8
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #49 Skrevet 20. august 2015 Jeg ville bedt om møte og heller tatt med noe skriftlig til møtet. Ville ikke gitt ham sjansen til å konferere med sin venn først. Det må han jo gjøre etterpå, men ville ikke gitt ham mulighet til det før han har hørt din versjon. Anonymous poster hash: 2e8f9...a16 Ja, det er nok lurt... Blir bare så slapp av hele greia, endelig ut i arbeidslivet igjen, så støter jeg på dette av alle ting! Kvalmt .. Anonymous poster hash: 22a2a...3b8 Ikke la det ta fra deg for mye krefter - se på det som en ypperlig anledning til å stå opp for deg selv, sette grenser for deg selv. Ikke la den dusten ta fra deg noe. Det han gjør er ulovlig. Anonymous poster hash: 2e8f9...a16
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #50 Skrevet 20. august 2015 Jeg ville bedt om møte og heller tatt med noe skriftlig til møtet. Ville ikke gitt ham sjansen til å konferere med sin venn først. Det må han jo gjøre etterpå, men ville ikke gitt ham mulighet til det før han har hørt din versjon. Anonymous poster hash: 2e8f9...a16 Ja, det er nok lurt...Blir bare så slapp av hele greia, endelig ut i arbeidslivet igjen, så støter jeg på dette av alle ting! Kvalmt .. Anonymous poster hash: 22a2a...3b8 Ikke la det ta fra deg for mye krefter - se på det som en ypperlig anledning til å stå opp for deg selv, sette grenser for deg selv. Ikke la den dusten ta fra deg noe. Det han gjør er ulovlig. Anonymous poster hash: 2e8f9...a16 <3 Anonymous poster hash: 22a2a...3b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå