Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #1 Skrevet 19. august 2015 Har vært sykemeldt en stund men har nå kommet meg ut i jobb. Veldig fornøyd med jobb, kolleger og arbeidsoppgaver og synes det er fantastisk deilig å jobbe igjen. Min mye sjef har fra dag en fortalt med at jeg ser veldig bra ut. Greit nok, hyggelig å høre og takk sier jeg. På mandag tar han meg inn på kontoret og sier at jeg ser så vanvittig flott ut at han har problemer med å holde øynene vekk, han håper jeg kan unnskylde hvis han glor.. Ehhh, javel. Igår ville han snakke mest meg sammen med sin sjef igjen som var på besøk. Han ville vite om jeg var interessert i en høyere stilling. Hurra! MEN, idet vi setter oss inn på kontoret, han, hans sjef og jeg, låser han døren, sier så at dette skal bli hyggelig, og sier så til meg at han håper det blir like godt for meg som for dem. Så ler han, tar meg på skulderen og liksom klemmer litt, og blunker. Merker jeg blir veldig usikker og synes det er litt vanskelig. Hva mener dere? Er jeg overfølsom? Jobbet der i 4 mnd. Anonymous poster hash: 22a2a...3b8
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 19. august 2015 #2 Skrevet 19. august 2015 Wow! Ble helt satt ut! For å svare på spørsmålet; NEI dette er ikke ok av en sjef. Det er ufattelig uprofesjonelt og på grensen til seksuell trakassering. Tror du at du kan klare å gi beskjed om at du opplever tilnærmelsene hans ubehagelige?
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #3 Skrevet 19. august 2015 Herregud dette håper jeg er tull! Det er jo laaaaaaaaaaaaangt over streken, og trakkassering på høyt nivå. Anonymous poster hash: 75404...5ab
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #4 Skrevet 19. august 2015 Trakassering og IKKE OK! Ble selv litt trakassert av min tidligere sjef. Han kommenterte også at jeg så så bra ut, at han klarte ikke ta øynene vekk, at han håpet hver dag på at jeg skulle ha på utringet topp så han kunne se, om vi kunne møtes osv osv. Anonymous poster hash: b7a0f...060
Luksusdyret Skrevet 19. august 2015 #5 Skrevet 19. august 2015 Dette er "skjult" seksuell trakassering. Hvorfor skal man tilby høyere stilling til ei som har jobbet der i 4 mnd, altså enda ikke ferdig med prøvetiden, og samtidig blunke, berøre osv? Og fortelle at han glor? Voksen mann? Nei, ta kontakt med tillitsvalgt, og si klart fra til sjefen at du ikke er interessert i å finne deg i slik type oppførsel fra hans side.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #6 Skrevet 19. august 2015 Det er absolutt ikke tull! Han har også sagt at mannen min er så heldig som har meg osv.. Jeg har vært borte fra arbeidsmarkedet så lenge, at jeg vet ikke helt hva som liksom er greit og ikke greit. Jeg er godt voksen, har tre barn og føler egentlig at jeg er trygg på meg selv, men dette setter meg helt ut. Hvis dere mener det ikke er greit må jeg ta det videre hvis jeg tør.. Merker jeg synes det er ubehagelig å være der når han er der. Han vet at jeg har hatt det tøft psykisk en stund, så jeg trodde først det var for at jeg skulle føle meg godt tilpass. HI Anonymous poster hash: 22a2a...3b8
Gjest Darwinia:-) Skrevet 19. august 2015 #7 Skrevet 19. august 2015 Wow! Ble helt satt ut! For å svare på spørsmålet; NEI dette er ikke ok av en sjef. Det er ufattelig uprofesjonelt og på grensen til seksuell trakassering. Tror du at du kan klare å gi beskjed om at du opplever tilnærmelsene hans ubehagelige? På grensen til trakkasering? Her er vi LANGT OVER grensen. Fullstendig uakseptabelt.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #8 Skrevet 19. august 2015 Langt over grensen dette. Er du organisert, snakker du med tillitsvalgte. Er det en sjef over - snakker du med vedkommende. Anonymous poster hash: 4aa5b...72c
Ikkesåallerværst Skrevet 19. august 2015 #9 Skrevet 19. august 2015 Dette høres ikke bra ut HI.. Men den andre sjefen som var til stede, reagerte ikke vedkommende?
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #10 Skrevet 19. august 2015 Dette høres ikke bra ut HI.. Men den andre sjefen som var til stede, reagerte ikke vedkommende? Han lo ikke da sjefen min sa som han sa, og var mye mer proff. Snakket alminnelig med meg, og var ikke samme type. Men disse to er også venner privat, så jeg tenker st jeg kanskje mister jobben hvis jeg tar det med ham.. Anonymous poster hash: 22a2a...3b8
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 19. august 2015 #11 Skrevet 19. august 2015 Wow! Ble helt satt ut! For å svare på spørsmålet; NEI dette er ikke ok av en sjef. Det er ufattelig uprofesjonelt og på grensen til seksuell trakassering. Tror du at du kan klare å gi beskjed om at du opplever tilnærmelsene hans ubehagelige? På grensen til trakkasering? Her er vi LANGT OVER grensen. Fullstendig uakseptabelt. Ja jeg er helt enig og endrer min mening på det.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 19. august 2015 #12 Skrevet 19. august 2015 Dette høres ikke bra ut HI.. Men den andre sjefen som var til stede, reagerte ikke vedkommende? Han lo ikke da sjefen min sa som han sa, og var mye mer proff. Snakket alminnelig med meg, og var ikke samme type. Men disse to er også venner privat, så jeg tenker st jeg kanskje mister jobben hvis jeg tar det med ham.. Anonymous poster hash: 22a2a...3b8 Selv om de er venner på privaten så plikter sjefen å holde seg til arbeidsmiljøløven. Han kan dermed ikke si deg opp med bakgrunn av at du gir beskjed om at hans underordnede ikke klarer å holde seg profesjonell i arbeidssammenheng og trakasserer sine ansatte. Jeg tror du gjør lurt i å prate med han om det, øverste sjefen altså. Men ta gjerne med tillitsvalgt om dere har det.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #13 Skrevet 19. august 2015 Begynner navnet hans på T? Anonymous poster hash: f4e36...089
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #14 Skrevet 19. august 2015 Dette er "skjult" seksuell trakassering. Hvorfor skal man tilby høyere stilling til ei som har jobbet der i 4 mnd, altså enda ikke ferdig med prøvetiden, og samtidig blunke, berøre osv? Og fortelle at han glor? Voksen mann? Nei, ta kontakt med tillitsvalgt, og si klart fra til sjefen at du ikke er interessert i å finne deg i slik type oppførsel fra hans side. Jeg fikk selv en høyere stilling ved utløpet av prøvetiden, men årsaken til det var at det oppsto et akutt behov på jobben, og jeg hadde like gode kvalifikasjoner som den som hadde stillingen før meg og var svært motivert. Anonymous poster hash: f348c...44c
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #15 Skrevet 19. august 2015 Begynner navnet hans på T? Anonymous poster hash: f4e36...089 Jeg har hatt en sjef med et navn på T som var enda verre enn det HI beskriver her... Han sa hele tiden at jeg var så deilig og lurte på hvordan jeg klarte å være det, løftet meg opp, kløp meg i rumpa (en eldre dame sa diskret til meg at hun gjerne ville stille opp som vitne hvis jeg ville ta det videre) osv. Anonymous poster hash: f348c...44c
overlord Skrevet 19. august 2015 #16 Skrevet 19. august 2015 Ville ha tatt det opp med sjefen før jeg gikk videre. Ja, det er langt over streken, men for din egen del ville jeg ha sett om en samtale kunne ha løst problemet. Be om en prat og si til han at du syns det er ubehagelig at han kommenterer utseende ditt og kommer med "spøkefulle" seksuelle hentydninger. Hjelper ikke dette må du ta det videre. Noen har bare ikke antenner for hva som passer seg og trenger bare et enkelt spark. Jeg vet at mange vil være uenige med meg, og rødstrømpen i meg protesterer mot det jeg sier, men når du har vært lenge ute av arbeidslivet og har gode muligheter der du er nå, så ville jeg ha gitt sjefen èn sjanse før jeg hadde kastet denne muligheten over bord. Har selv svelget en kamel i et av mine første arbeidsforhold (ikke seksuelt). Det førte meg videre til en stilling jeg ikke ville fått ellers og jeg angrer ikke i dag.
TPK Skrevet 19. august 2015 #17 Skrevet 19. august 2015 Prøv å ta det opp med ham på en fin måte, evt send en mail/brev hvis det er lettere. Ellers kan du snakke med tillitsvalgt eller verneombud. Disse har taushetsplikt og skal være din/de ansattes representant. Arbeidshverdagen skal ikke være sånn som dette!
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #18 Skrevet 19. august 2015 Begynner navnet hans på T? Anonymous poster hash: f4e36...089 Jeg har hatt en sjef med et navn på T som var enda verre enn det HI beskriver her... Han sa hele tiden at jeg var så deilig og lurte på hvordan jeg klarte å være det, løftet meg opp, kløp meg i rumpa (en eldre dame sa diskret til meg at hun gjerne ville stille opp som vitne hvis jeg ville ta det videre) osv. Anonymous poster hash: f348c...44c Han klarte for øvrig å lire av seg: "Når du er så deilig, så må du ikke bli overrasket om jeg en dag bare drar ned buksa og stikker den inn altså. Hahaha!". Neppe noen som er overrasket over at jeg ikke ble med på julebordet, tross uker med mas fra denne sjefens side. Grøss. I dag hadde jeg anmeldt det samme. Den gang bare sluttet jeg. Anonymous poster hash: f348c...44c
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #19 Skrevet 19. august 2015 mange kommer sikkert il å være uenig men.... Dette faller IKKE i kategorien trakassering - foreløpig! At han sier at du ser bra ut osv kan sier å være utfor det vi vanligvis mener er OK oppførsel av en overordnet, men det er ikke trakassering med mindre du faktisk mener det er ubehagelig OG du sier fra om det. Som Overlord sier - noen eier rett og slett ikke sosiale antenner og trenger et realt spark bak. Eller bare rett og slett at noen forteller de at slikt er ikke akseptabel oppførsel! Dersom du seri fra at du ikke liker hans kommentarer, du ber han slutte etc OG han da evt. fortsetter - DA kan vi begynne å snakke om trakassering Anonymous poster hash: 5cda1...83f
LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. august 2015 #20 Skrevet 19. august 2015 Det er iallefall et overtramp utifra den settingen og det forholdet dere har. Jeg hadde og har en slik tone med min tidligere sjef, men vi er venner og det er rimelig klart og tydelig at det bare er tull. Vi kjenner hverandre godt nok til at det ikke blir ubehagelig for noen og til å vite at den andre tuller. Jeg ville dog tatt det opp med ham direkte, for overfor slike må man vise seg sterk- for det er din svakhet og usikkerhet han spiller på nå. Jeg ville fortalt saklig, men bestemt og tydelig at du ikke setter pris på slik behandling og at han har å holde opp med det med en gang, ellers går du videre med det. Og så viser du at det er makt bak ordene dine dersom han ikke hører.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #21 Skrevet 19. august 2015 mange kommer sikkert il å være uenig men....Dette faller IKKE i kategorien trakassering - foreløpig!At han sier at du ser bra ut osv kan sier å være utfor det vi vanligvis mener er OK oppførsel av en overordnet, men det er ikke trakassering med mindre du faktisk mener det er ubehagelig OG du sier fra om det. Som Overlord sier - noen eier rett og slett ikke sosiale antenner og trenger et realt spark bak. Eller bare rett og slett at noen forteller de at slikt er ikke akseptabel oppførsel! Dersom du seri fra at du ikke liker hans kommentarer, du ber han slutte etc OG han da evt. fortsetter - DA kan vi begynne å snakke om trakassering Anonymous poster hash: 5cda1...83f "Det er ikke trakassering med mindre du sier fra om det" What?? Er du fullstendig blåst for gangsyn, kvinne?? Det er jo dette som er hele problemet med trakassering på arb.plassen!! Man er redd for jobben sin, det er snakk om ens egen SJEF! Man blir usikker på seg selv, på mange måter: "er jeg hårsår?", "mistolker jeg?", "sender jeg feil signaler?", etc HI synes jo tydeligvis at det er ubehagelig! Hadde hun likt det, så hadde hun vel bare utnyttet det og vi hadde ikke hørt noe... HI, neste gang han gjør noe som helst på kanten (og det er alle tingene du nevnte!!), så retter du deg opp, ser ham rett i øynene og sier: "Nok!! Jeg er lei av desse dårlig skjulte hintene dine! Jeg er IKKE interessert, og jeg kommer heller ALDRI til å bli det! Jeg forventer at du forholder deg høflig og profesjonell heretter. Dette gidder jeg ikke mer!" ORDRETT!! Så går du!! (ordet 'gidder' indikerer at DU har fått nok av tøv, bruker du 'orker' så indikerer du "svakhet"... Skjønner?) Skjer det da igjen, så går du høyere opp! På dagen!! Lykke til Anonymous poster hash: feef6...169
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #22 Skrevet 19. august 2015 Gå høyere opp med en gang! Slike mannsgriser kommer bare til å slenge dritt om deg om du tar det opp med mannen selv. Tviler på han kommer til å bli profesjonell plutselig bare du sier ifra, han kommer til å si du gjør en dårlig jobb og ta hevn ved å holde deg på et lavt jobbnivå. Er sjefen vennen hans, gå til hans sjef igjen. Sånne mannsgriser bør ikke sprade rundt Anonymous poster hash: a4d97...7de
overlord Skrevet 19. august 2015 #23 Skrevet 19. august 2015 mange kommer sikkert il å være uenig men....Dette faller IKKE i kategorien trakassering - foreløpig!At han sier at du ser bra ut osv kan sier å være utfor det vi vanligvis mener er OK oppførsel av en overordnet, men det er ikke trakassering med mindre du faktisk mener det er ubehagelig OG du sier fra om det. Som Overlord sier - noen eier rett og slett ikke sosiale antenner og trenger et realt spark bak. Eller bare rett og slett at noen forteller de at slikt er ikke akseptabel oppførsel! Dersom du seri fra at du ikke liker hans kommentarer, du ber han slutte etc OG han da evt. fortsetter - DA kan vi begynne å snakke om trakassering Anonymous poster hash: 5cda1...83f "Det er ikke trakassering med mindre du sier fra om det" What?? Er du fullstendig blåst for gangsyn, kvinne?? Det er jo dette som er hele problemet med trakassering på arb.plassen!! Man er redd for jobben sin, det er snakk om ens egen SJEF! Man blir usikker på seg selv, på mange måter: "er jeg hårsår?", "mistolker jeg?", "sender jeg feil signaler?", etc HI synes jo tydeligvis at det er ubehagelig! Hadde hun likt det, så hadde hun vel bare utnyttet det og vi hadde ikke hørt noe... HI, neste gang han gjør noe som helst på kanten (og det er alle tingene du nevnte!!), så retter du deg opp, ser ham rett i øynene og sier: "Nok!! Jeg er lei av desse dårlig skjulte hintene dine! Jeg er IKKE interessert, og jeg kommer heller ALDRI til å bli det! Jeg forventer at du forholder deg høflig og profesjonell heretter. Dette gidder jeg ikke mer!" ORDRETT!! Så går du!! (ordet 'gidder' indikerer at DU har fått nok av tøv, bruker du 'orker' så indikerer du "svakhet"... Skjønner?) Skjer det da igjen, så går du høyere opp! På dagen!! Lykke til Anonymous poster hash: feef6...169 Ordet "gidder" hører ikke hjemme i arbeidslivet og indikerer, om noe, at man er umoden med et lite velutviklet ordforråd.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #24 Skrevet 19. august 2015 Gå høyere opp med en gang! Slike mannsgriser kommer bare til å slenge dritt om deg om du tar det opp med mannen selv. Tviler på han kommer til å bli profesjonell plutselig bare du sier ifra, han kommer til å si du gjør en dårlig jobb og ta hevn ved å holde deg på et lavt jobbnivå. Er sjefen vennen hans, gå til hans sjef igjen. Sånne mannsgriser bør ikke sprade rundt Anonymous poster hash: a4d97...7de Jeg er enig i dette! Menn som holder på slik denne sjefen gjør, han lar seg ikke avvise så lett. Blir han avvist er det en smal sak å f.eks. begynne å spre rykter om at du ikke får den bedre stillingen fordi du ikke egner deg, at du har forsøkt å legge deg etter ham for å få stillingen osv. Jeg hadde gått til sjefen over ham, eller enda et ledd opp. Men trolig til den som var med på møtet, for han må ha observert to ting.... din sjefs tone, flåsete bemerkninger, fysisk berøring av deg OG at din sjef låste døren. Jeg ville også gjort det klart at hvis dette ikke ble ryddet opp i så ville jeg gå videre OG at jeg forventet at det at jeg tok det opp ikke ville gå ut over mine sjanser i firmaet. Ikke gå bare direkte til sjefen din, da risikerer du å bli taperen i dette. Anonymous poster hash: 2e8f9...a16
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #25 Skrevet 19. august 2015 mange kommer sikkert il å være uenig men....Dette faller IKKE i kategorien trakassering - foreløpig!At han sier at du ser bra ut osv kan sier å være utfor det vi vanligvis mener er OK oppførsel av en overordnet, men det er ikke trakassering med mindre du faktisk mener det er ubehagelig OG du sier fra om det. Som Overlord sier - noen eier rett og slett ikke sosiale antenner og trenger et realt spark bak. Eller bare rett og slett at noen forteller de at slikt er ikke akseptabel oppførsel! Dersom du seri fra at du ikke liker hans kommentarer, du ber han slutte etc OG han da evt. fortsetter - DA kan vi begynne å snakke om trakassering Anonymous poster hash: 5cda1...83f "Det er ikke trakassering med mindre du sier fra om det" What?? Er du fullstendig blåst for gangsyn, kvinne?? Det er jo dette som er hele problemet med trakassering på arb.plassen!! Man er redd for jobben sin, det er snakk om ens egen SJEF! Man blir usikker på seg selv, på mange måter: "er jeg hårsår?", "mistolker jeg?", "sender jeg feil signaler?", etc HI synes jo tydeligvis at det er ubehagelig! Hadde hun likt det, så hadde hun vel bare utnyttet det og vi hadde ikke hørt noe... HI, neste gang han gjør noe som helst på kanten (og det er alle tingene du nevnte!!), så retter du deg opp, ser ham rett i øynene og sier: "Nok!! Jeg er lei av desse dårlig skjulte hintene dine! Jeg er IKKE interessert, og jeg kommer heller ALDRI til å bli det! Jeg forventer at du forholder deg høflig og profesjonell heretter. Dette gidder jeg ikke mer!" ORDRETT!! Så går du!! (ordet 'gidder' indikerer at DU har fått nok av tøv, bruker du 'orker' så indikerer du "svakhet"... Skjønner?) Skjer det da igjen, så går du høyere opp! På dagen!! Lykke til Anonymous poster hash: feef6...169 I denne saken er jeg enig. Dette er såpass over streken at det ikke kan forklares med dårlige sosiale antenner. Anonymous poster hash: f348c...44c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå