Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #51 Skrevet 18. august 2015 Jeg forstår at de som har sykdommen i familien ønsker å gi, men føler det er litt som med andre ting...at hvis man ikke selv har det i familien føler man heller ikke for å ta den på barn? Kjenner ikke så mange som ga barna svineinfluensavaksine heller, med mindre de var i risikogruppa? Eller tar jeg feil? Anonymous poster hash: dda93...070 Nå er celleforandringer og livmorhalskreft forårsaker av et seksuelt overførbart virus kalt HPV, og ikke forårsaker av arvelige faktorer. Så vet ikke hvorfor familiære forhold skal ha betydning. Anonymous poster hash: 14d23...18a Nei, jeg bare tolket utifra svarene her og meninger blandt de jeg kjenner. Det ser ut til at de som har opplevd dette ikke har noe kvaler med å gi vaksine, mens de som ikke er mer restriktive. Bare en observasjon... Anonymous poster hash: dda93...070
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #52 Skrevet 18. august 2015 Nei. Håper hun er smart nok til å ikke ligge rundt, spesielt ikke i ung alder. Anonymous poster hash: 2f413...b96 😧 Anonymous poster hash: c1f46...2b7 Noe du ville si? Anonymous poster hash: 2f413...b96 Nå forårsakes det av hpv som er et virus som ikke gir andre symptomer enn celleforandringer. Man trenger ikke å ligge rundt for å få dette da en mann kan ha fått det av en kvinne og denne mannen blir datteren din sin kjæreste. Det er ingen screening for hpv med mindre man allerede har celleforandringer så derfor blir det heller ikke fanget opp før skaden er skjedd. I tilegg er dette et vortevirus som også sitter i huden. Kondom er derfor ikke fullverdig beskyttelse. Naivt å tro at man er beskyttet mot hpv hvis man lærer barnet å ikke "ligge rundt". Du har forøvrig ingen kontroll på hva hun gjør når hun kommer i den alderen. Nå vet man faktisk at flere partnere i ung alder øker risikoen. Forhåpentligvis er hun smart nok til å forstå det. Anonymous poster hash: 2f413...b96
Gemini77 Skrevet 18. august 2015 #53 Skrevet 18. august 2015 Nei. Håper hun er smart nok til å ikke ligge rundt, spesielt ikke i ung alder. Anonymous poster hash: 2f413...b96 😧 Anonymous poster hash: c1f46...2b7 Noe du ville si? Anonymous poster hash: 2f413...b96 Nå forårsakes det av hpv som er et virus som ikke gir andre symptomer enn celleforandringer. Man trenger ikke å ligge rundt for å få dette da en mann kan ha fått det av en kvinne og denne mannen blir datteren din sin kjæreste. Det er ingen screening for hpv med mindre man allerede har celleforandringer så derfor blir det heller ikke fanget opp før skaden er skjedd. I tilegg er dette et vortevirus som også sitter i huden. Kondom er derfor ikke fullverdig beskyttelse. Naivt å tro at man er beskyttet mot hpv hvis man lærer barnet å ikke "ligge rundt". Du har forøvrig ingen kontroll på hva hun gjør når hun kommer i den alderen. Nå vet man faktisk at flere partnere i ung alder øker risikoen. Forhåpentligvis er hun smart nok til å forstå det. Anonymous poster hash: 2f413...b96 Selvfølgelig øker risikoen ved økt antall partnere, men jeg prøver å si at det absolutt er ingen garanti. En mann kan heller ikke teste seg før et nytt forhold så hvordan skal en kvinne som for eksempel holder seg til kun en mann vite hva denne mannen eventuelt smitter henne med?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå