Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #26 Skrevet 17. august 2015 Selvfølgelig ikke. Er jo flere bivirkninger med den en svineinfluensavaksinen. Anonymous poster hash: ac272...870 Det er jo direkte feil. Ja, det er da langt flere som fikk narkolepsi av svineinfluensavaksinen enn det er som har fått post av hpv-vaksinen. 17 tilfeller av pots på 55 millioner vaksinerte på verdensbasis er ikke akkurat mye. De andre meldte bivirkningene er ting som øm arm, oppkast o.l. som er veldig kortvarig og forbigående... http://www.legemiddelverket.no/Nyheter/Bivirkninger/Sider/Bivirkningsmeldinger-for-HPV-vaksinen-Gardasil---oppdaterte-tall-per-23.-juni-2015.aspx Anonymous poster hash: 7facf...9d9 Sorry, bomma litt på tallene der, 66 tilfeller av pots på 55 millioner vaksinerte er riktig, men likevel forsvinnende lite i forhold til hvor mange som får livmorhalskreft... Anonymous poster hash: 7facf...9d9
Daquiry Skrevet 17. august 2015 #27 Skrevet 17. august 2015 Selvfølgelig! En har allerede fått og de yngste skal også ta den når den tid kommer
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #28 Skrevet 17. august 2015 Ingen tvil, hun skal ta den. Både min mor og min søster har kjempet kampen mot livmorhalskreft. Anonymous poster hash: a98f5...2ac
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #29 Skrevet 17. august 2015 Selvfølgelig ikke. Er jo flere bivirkninger med den en svineinfluensavaksinen. Anonymous poster hash: ac272...870 Det er jo direkte feil. Ja, det er da langt flere som fikk narkolepsi av svineinfluensavaksinen enn det er som har fått post av hpv-vaksinen. 17 tilfeller av pots på 55 millioner vaksinerte på verdensbasis er ikke akkurat mye. De andre meldte bivirkningene er ting som øm arm, oppkast o.l. som er veldig kortvarig og forbigående... http://www.legemiddelverket.no/Nyheter/Bivirkninger/Sider/Bivirkningsmeldinger-for-HPV-vaksinen-Gardasil---oppdaterte-tall-per-23.-juni-2015.aspx Anonymous poster hash: 7facf...9d9 Ikke bare pots altså... bivirkningsmeldinger etter at ca. 150 000 Totalt antall rapporter, inkludert alvorlige bivirkninger: 589 Antall rapporter med mistenkte alvorlige* bivirkninger: 39 *For å bli definert som en alvorlig bivirkning må meldingen oppfylle et eller flere av følgende kriterier: medført sykehusinnleggelse eller forlenget sykehusopphold, regnes som en medisinsk viktig hendelse, gitt vedvarende betydelig nedsatt funksjonsevne eller funksjonskapasitet, livstruende sykdom eller død. Anonymous poster hash: ac272...870
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #30 Skrevet 17. august 2015 Ja selvfølgelig! Galskap å ikke gjøre det. Anonymous poster hash: 9abb4...c75
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #31 Skrevet 17. august 2015 Nei. Håper hun er smart nok til å ikke ligge rundt, spesielt ikke i ung alder. Anonymous poster hash: 2f413...b96
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #33 Skrevet 17. august 2015 Nei. Håper hun er smart nok til å ikke ligge rundt, spesielt ikke i ung alder. Anonymous poster hash: 2f413...b96 😧 Anonymous poster hash: c1f46...2b7
Lurker Skrevet 17. august 2015 #34 Skrevet 17. august 2015 Har ikke barn enda, men mannen er enig med meg om viktigheten av å ta vaksiner. Vi har også tatt booster doser av vaksiner gitt som barn og tar relevante vaksiner før reiser.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #35 Skrevet 17. august 2015 Godt det er frivillig med vaksiner. Vi gir de vi mener er nødvendige og takker pent nei til de vi ikke ønsker, bla. HPV vaksinen. Anonymous poster hash: ac272...870
gale damen Skrevet 17. august 2015 #36 Skrevet 17. august 2015 Nei. Det er en av de to vaksinene hun ikke skal ha.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #37 Skrevet 17. august 2015 Takk for alle svar. Leser masse og håper det kommer mer fakta innen det er vår tur... Hi Anonymous poster hash: dda93...070
magica fra tryll Skrevet 17. august 2015 #38 Skrevet 17. august 2015 Nei, det har jeg ikke gjort. Har ei venninne som er helsesøster og har jobbet med vaksiner. Hun har heller ikke tatt på sin datter;)
Hjertefru Skrevet 17. august 2015 #39 Skrevet 17. august 2015 Nå spør jeg kanskje dumt, men er det slik at hpv viruset får man når man har ubeskyttet sex? Er det derfor vi eldre ikke får tilbud om den? Tilbudet er jo bare til yngre barn, ungdommer må jo betale for å få tatt denAnonymous poster hash: 61e99...ada Ja, det er riktig. Alle mine døtre skal få vaksine forresten.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #40 Skrevet 17. august 2015 Jeg har ingen livmor lenger, så selvfølgelig skal begge få vaksine! De får faktisk leve med en bivirkning eller to heller enn å gå gjennom det jeg gjorde. Anonymous poster hash: d1c6f...dcf
Leeloo76 Skrevet 17. august 2015 #41 Skrevet 17. august 2015 Helt klart, så lenge ingen av bivirkningene er verre enn livmorhalskreft ser jeg ingen grunn til å la være. Både min mor og jeg har hatt celleforandringer.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #42 Skrevet 17. august 2015 Jeg forstår at de som har sykdommen i familien ønsker å gi, men føler det er litt som med andre ting...at hvis man ikke selv har det i familien føler man heller ikke for å ta den på barn? Kjenner ikke så mange som ga barna svineinfluensavaksine heller, med mindre de var i risikogruppa? Eller tar jeg feil? Anonymous poster hash: dda93...070
Katta82 Skrevet 17. august 2015 #43 Skrevet 17. august 2015 Har ikkje datter, men komme nok te betala for at sønnen vår ska få den når han blir 7.klassing. Om ikkje da allerede e blitt innført for gutane og til dess.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #44 Skrevet 17. august 2015 Har ikkje datter, men komme nok te betala for at sønnen vår ska få den når han blir 7.klassing. Om ikkje da allerede e blitt innført for gutane og til dess. ? Anonymous poster hash: f2156...452
Katta82 Skrevet 17. august 2015 #45 Skrevet 17. august 2015 Har ikkje datter, men komme nok te betala for at sønnen vår ska få den når han blir 7.klassing. Om ikkje da allerede e blitt innført for gutane og til dess. ?Anonymous poster hash: f2156...452 Vaksinen beskytte mot kjønnsvorter og mange krefttypar som menn kan få. Me tanke på ko ufarlig vaksinen e vil vi at han ska ha den for å oppnå beskyttelse mot farlige sjukdommar.
petitt Skrevet 17. august 2015 #46 Skrevet 17. august 2015 Når får de den? Men jeg leste på skolens sider at den tilbys en gang mellom 5 og 7 trinn. Ah, ok. Min jente begynte i 7. idag og har ikke hørt noe om den enda, men da dukker vel dette opp i løpet av skoleåret
Mamma_til_2 Skrevet 18. august 2015 #47 Skrevet 18. august 2015 Når får de den?Men jeg leste på skolens sider at den tilbys en gang mellom 5 og 7 trinn. Ah, ok. Min jente begynte i 7. idag og har ikke hørt noe om den enda, men da dukker vel dette opp i løpet av skoleåret Jeg sjekket skolens hjemmeseier nå og det er i 7.trinn☺
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #48 Skrevet 18. august 2015 Nei. Håper hun er smart nok til å ikke ligge rundt, spesielt ikke i ung alder. Anonymous poster hash: 2f413...b96 😧 Anonymous poster hash: c1f46...2b7 Noe du ville si? Anonymous poster hash: 2f413...b96
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #49 Skrevet 18. august 2015 Jeg forstår at de som har sykdommen i familien ønsker å gi, men føler det er litt som med andre ting...at hvis man ikke selv har det i familien føler man heller ikke for å ta den på barn? Kjenner ikke så mange som ga barna svineinfluensavaksine heller, med mindre de var i risikogruppa? Eller tar jeg feil? Anonymous poster hash: dda93...070 Nå er celleforandringer og livmorhalskreft forårsaker av et seksuelt overførbart virus kalt HPV, og ikke forårsaker av arvelige faktorer. Så vet ikke hvorfor familiære forhold skal ha betydning. Anonymous poster hash: 14d23...18a
Gemini77 Skrevet 18. august 2015 #50 Skrevet 18. august 2015 Nei. Håper hun er smart nok til å ikke ligge rundt, spesielt ikke i ung alder. Anonymous poster hash: 2f413...b96 😧 Anonymous poster hash: c1f46...2b7 Noe du ville si? Anonymous poster hash: 2f413...b96 Nå forårsakes det av hpv som er et virus som ikke gir andre symptomer enn celleforandringer. Man trenger ikke å ligge rundt for å få dette da en mann kan ha fått det av en kvinne og denne mannen blir datteren din sin kjæreste. Det er ingen screening for hpv med mindre man allerede har celleforandringer så derfor blir det heller ikke fanget opp før skaden er skjedd. I tilegg er dette et vortevirus som også sitter i huden. Kondom er derfor ikke fullverdig beskyttelse. Naivt å tro at man er beskyttet mot hpv hvis man lærer barnet å ikke "ligge rundt". Du har forøvrig ingen kontroll på hva hun gjør når hun kommer i den alderen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå