Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #51 Skrevet 14. august 2015 Hei HI. Jeg er i lignende situasjon. Jeg er gravid tross "sikker" prevensjon. (Spiral). Vi har stort hus og to barn fra før, men jeg har valgt å ta abort likevel. Nå har jeg en sykdom som kanskje blir værre de neste årene, selv om jeg i dag føler meg fin og går på medisiner som ikke akkurat er bra for barnet, for å si det sånn. Dette er en god unnskyldning synes jeg, selv om jeg registrerer at det finnes enkelte abortmotstandere som mener at det ikke finnes noen god grunn for abort. MEN den egentlige grunnen til at jeg ønsker abort er at jeg vil følge opp de to jeg allerede har så godt som mulig. Jeg vil orke å være sammen med dem, leke med dem og generelt ha tid til dem, noe jeg synes jeg har nå. Jeg har vært så heldig å få to friske barn også. Tenk om neste ikke er like heldig på grunn av medisinen jeg går på, hva vil det gjøre med familien? Jeg tør ikke tenke på det en gang. Mitt råd er å følge magefølelsen. VIl du egentlig dette? Anonymous poster hash: 7e3de...cf8
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #52 Skrevet 14. august 2015 Jeg er selv i mot abort, men pleier ikke blande meg i hva andre gjør. Men siden du spør; om du ikke vil ha tre barn, velg bort et av barna du allerede har for å gjør plass til barnet i magen i hverdagen din. Nei, jeg er ikke seriøs, men mener at dersom situasjonen er som den er og du ikke vil ha et barn til enda, er grunnene du oppgir ikke gode nok. Barnet i magen er et liv i utvikling, og er i mine øyne like mye verd som et barn som de to andre barna dine. Anonymous poster hash: d6cf4...23e
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #53 Skrevet 14. august 2015 Vil du ikke ha flere barn, så vil du ikke. Ditt valg! Ikke hør på fanatikerne her inne. Anonymous poster hash: 80023...17c
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #54 Skrevet 14. august 2015 Det er kun opp til deg kjære HI. Men siden du sier ikke vil ha et barn til ENDA, så tyder jo det på at dere er åpne for å få et barn til i allefall. Barnet i magen din er helt unikt. Det barnet vil dere aldri få igjen om du abortere nå og blir gravid igjen om noen år. Du vil alltid lure på hvordan det barnet hadde vært. Så om du er i tvil i din situasjon vil jeg si behold det. Men om du tror det vil være veldig vanskelg og krevende for din familie, kanskje ikke Opp til deg Anonymous poster hash: e4191...9b6 Jeg tok abort to ganger som ung og har med hånda på hjertet ALDRI lurt på hvordan de (potensielle) barna kunne ha blitt. Men folk er veldig "hjelpsomme" til å gjøre en oppmerksom på at man har lov til å sørge, at alle som tar abort får psykiske ettervirkninger og alt det der. Som om de ønsker at man skal få det, nesten! En ting er å åpne for at enkelte vil angre eller føle tristhet for det de måtte velge bort, en annen ting er å presentere det som en sannhet som gjelder alle. Det er like vanlig, kanskje mye vanligere, å bare føle lettelse etter abort. Det gjorde jeg, og fortsatt vet jeg at det var et godt valg for meg. Anonymous poster hash: 4c534...a0f
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #55 Skrevet 14. august 2015 Og jeg har altså fått flere barn i ettertid. Det er ikke noe i veien for å ønske barnet velkommen når tida er inne og ikke før. Selv om det altså kunne ha blitt et annet barn to år tidligere. Man blir glad i nettopp det man får, ikke i det man skulle ha fått. Anonymous poster hash: 4c534...a0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå