Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #1 Skrevet 13. august 2015 At jeg ikke har lyst på et barn til, at jeg allerede sliter med å følge opp de to vi har (de har og får alt de trenger, det er bare at jeg sjeldent får/tar meg tid til å leke/lese for de). At vi jo tjener sånn 850 000kr men jeg føler at vi ikke har råd til et barn til med bhg/SFO, klær, utstyr, ferier osv... Ellers har vi det veldig fint som en familie på fire. Begge i fast jobb. Eier enebolig, har to biler og 4 soverom (siste blir brukt som kontor/gjesterom). Vi har også familie som stiller opp og bor i nærheten. Den eneste grunnen jeg virkelig har er at jeg faktisk ikke har lyst på ett barn til enda... etter to jenter med 1 1/2 års og de har endelig blitt 4, 5 1/2 og hverdagen har roet seg. Jeg er ikke mot abort, men jeg trodde ikke det skulle være så vanskelig... Anonymous poster hash: 8727e...3be
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #2 Skrevet 13. august 2015 I mine øyne er det ikke god nok grunn. Det er aldri barnet som kommer på feil tidspunkt, det er bare alle de andre tingene som gjør det Anonymous poster hash: 66a08...e40
LillaGorilla♥♥ Skrevet 13. august 2015 #3 Skrevet 13. august 2015 Det er det nå bare du som kan svare på for din del. Jeg hadde ikke tatt abort i din situasjon, men det er meg, så det betyr ikke at det som er rett for meg er rett for deg.
*SommerFrisk* Skrevet 13. august 2015 #4 Skrevet 13. august 2015 Jeg reagerer veldig på at du sier "jeg har ikke lyst på et barn til -enda- . Så du vil ha flere barn men bare ikke enda? Så derfor skal du ta abort? I såfall så ser ikke jeg det du ser, beklager. Jeg hadde ikke gjort det.
magica fra tryll Skrevet 13. august 2015 #5 Skrevet 13. august 2015 Praktiske ting har praktiiske løsninger. Det er heller ikke god nok grunn i mine øyne. Jeg rett og slett ikke klart å se på barna mine og tenkt at det skulle vært en til der...
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #6 Skrevet 13. august 2015 Jeg hadde heller ikke tatt abort i denne situasjonen. Anonymous poster hash: 20ea3...be6
Myliten Skrevet 13. august 2015 #7 Skrevet 13. august 2015 Ene og alene at du ikke har lyst på ett barn til er grunn nok syns jeg. Du sier du sliter med å følge opp de to dere har og virker ikke gira på en unge til - nå - og da er nok abort innafor:)
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #8 Skrevet 13. august 2015 Du vurderer om du skal ta abort fordi du fremdeles vil ha ett av soverommene som gjesterom/kontor??? Herlighet, jeg sier ikke mer. Anonymous poster hash: 1ed05...712
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #9 Skrevet 13. august 2015 Siden du spør. JEG synes ikke det er god nok grunn. Men det er ikke min avgjørelse heller. Anonymous poster hash: dfbb6...191
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #10 Skrevet 13. august 2015 Ene og alene at du ikke har lyst på ett barn til er grunn nok syns jeg. Du sier du sliter med å følge opp de to dere har og virker ikke gira på en unge til - nå - og da er nok abort innafor:) Ekstremt langt fra innafor i mine øyne. At det er travelt med to barn er nå så, men man bør ikke legge en slik byrde på de to som er. Anonymous poster hash: 1ed05...712
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #11 Skrevet 13. august 2015 Sto forøvrig ovenfor samme problemstilling for 3 år siden. Er glad jeg fikk nr 3 Anonymous poster hash: dfbb6...191
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #12 Skrevet 13. august 2015 Det å ikke ha kapasitet til et barn til er god nok grunn for meg. Men om du vil ha et barn til, det bare "passer ikke nå" så er det en dårlig grunn. Det er selvsagt helt opp til deg, men siden du spør så... Anonymous poster hash: 9ff66...ffc
soleia Skrevet 13. august 2015 #13 Skrevet 13. august 2015 Det er til sjuande og sist deg sjølv du skal overbevise. Eg og reagerar på ordet "enda", når du seier du ikkje vil ha barn. Personleg hadde eg ikkje teke abort i ein slik situasjon.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #14 Skrevet 13. august 2015 Du vurderer om du skal ta abort fordi du fremdeles vil ha ett av soverommene som gjesterom/kontor??? Herlighet, jeg sier ikke mer. Anonymous poster hash: 1ed05...712 -det har ingenting med gjesterom-kontor og gjøre (skrev det vel mest for å si at vi faktisk kunne hatt plass) men vi har bare ikke lyst Jeg har foresten blitt gravid på cerazette (aner ikke hvor langt jeg et på vei) har ingen symptom... Anonymous poster hash: 8727e...3be
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #15 Skrevet 13. august 2015 Heldigvis trenger du ikke "god nok grunn" for å ta abort I Norge. Ingen andre enn du (og ev mannen) har noen beslutningsmyndighet.. at du ikke ønsker et barn til.. nå. .. er kvalifisert grunn. Og takk for det! Anonymous poster hash: 53ac6...9c5
Mamma_til_2 Skrevet 13. august 2015 #16 Skrevet 13. august 2015 Det er kun du som vet om det er god nok grunn. Jeg har 2 barn og vill ikke ha flere pga at jeg ønsker og følge opp de jeg har følelsesmessig og økonomisk. Men om du absolutt ikke ønsket flere barn sp var/ er cerazette ett dårlig valg av prevansjon.
Surogvanskelig Skrevet 13. august 2015 #17 Skrevet 13. august 2015 Det er fri abort før uke 12, så du trenger faktisk ingen grunn.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #18 Skrevet 13. august 2015 Hvis du ikke vil ha flere barn burde du ta abort, men kanskje sterilisere deg i samme slengen? Dette burde ikke skje igjen, synes jeg. Anonymous poster hash: f2639...829
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #19 Skrevet 13. august 2015 For meg personlig er det ikke god nok grunn, jeg ville aldri tatt abort i en slik situasjon (jeg har selv 4 barn og siste var ikke planlagt, det er også et cerazette-barn som kom 1,5 år etter nr tre). Men jeg dømmer ikke folk som velger annerledes, at du ikke har kapasitet til en til er jo grunn nok, barna skal følges opp. Men jeg reagerer på at du skriver -enda- . Om du ønsker et barn til, bare ikke akkurat enda, da er det ikke grunn til å ta abort. Man tar ikke bort et barn i år for å få et annet neste år. Anonymous poster hash: fbbbb...3b3
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #20 Skrevet 13. august 2015 Det er det bare du som vet ettersom vi har selvbestemt abort her i landet... Jeg tror jeg ville kjent på det samme. Det er virkelig katastrofe om jeg blir gravid, vi klarer ikke en spedbarnstid til. Likevel hadde jeg lurt følt på om jeg virkelig kunne velge det bort... Anonymous poster hash: 6d1e7...d05
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #21 Skrevet 13. august 2015 Takk for svar, jeg vet egentlig ikke om noen av de gjorde meg mer sikker dessverre... Jeg tror ikke forholdet vårt tåler en spedbarnsperiode til, nr en var bare oppvarmingen, nr to var helt forferdelig og sov ikke en hel natt uten å våkne før hun var nesten 3 år... Delte senga med 2 barn mellom oss frem til i vinter.. -endelig ! I sommer hat vært den beste sommeren med barn fordi de har blitt store og mer uavhengig. Ordet enda kommer vel av at jeg er drittlei av småbarn, jeg ser ingen glede i der bortsett fra at de er søte som nyfødte og det er koselig å være gravid. De er jo neste 2-3 år før de begynner å bli morsomme å gjøre ting med (før det er det jo morsomt, men de har det jo med å sutre, bli lei, krever 100% tilstedeværelse av oss) Største jenta begynner på skole neste høst og lillesøster året etter. Og da skal vi følge opp lekser og fritidsaktiviteter itilegg til det barnet i "værste" alder 1-2år. Hvor legging virkelig blir et mareritt og er krevende for oss begge. Jeg jobber også mye overtid etter at barna har lagt seg, det blir umulig med en 1-2åring som ikke vil sove. Da kommer jeg til å rives til alle kanter mellom jobb, levering og henting på SFO, barnehage med barna på to forskjellige avd, måtte smøre 6 matbokser, pakke skifteklær og huske gymbagen, dansingen, pianotimene osv osv itilegg til den dårlige samvittigheten som kommer til å tære på når jeg ikke klarer å følge opp... Det kommer til å gå utover dynamikken i familien og harmonien. Jeg klarer ikke se noe positivt i et barn til Hjelp meg Anonymous poster hash: 8727e...3be
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #22 Skrevet 13. august 2015 Dette er nettopp hva jeg mente i innlegget før, med å ikke overleve en småbarnstid til. Det kommer til å ende i samlivsbrudd! Kan ikke hjelpe deg for jeg vet virkelig ikke hva jeg ville gjort. Søsteren min er ufrivillig barnløs og jeg tenker på hvordan jeg kan ta bort et evnt foster mens hun strever sånn med sorgen over ikke å få? Det vanskelige er jo at man vet ikke - det kan bli bedre, men det kan også bli værre. Det fikk erfare med nummer to.. Enda han kun har astma som eneste sykdom. Tenk om vi fikk et handikapet barn! Hvordan skulle vi greid det og hva med to stakkars andre barna som endelig har fått foreldre som ikke er ødelagte av søvnmangel og småkrangel!? Anonymous poster hash: 6d1e7...d05
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #23 Skrevet 13. august 2015 Det høres jo ikke ut som du liker å være mamma i det hele tatt, og da gir vel svaret seg selv.. Anonymous poster hash: 476a3...d0e
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #24 Skrevet 13. august 2015 Det virker som om du har bestemt deg for abort, og vil ha støtte herfra på at det er greit.... Vel, jeg syns IKKE det er greit. Men du bestemmer selv! Anonymous poster hash: 1f0df...911
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 13. august 2015 #25 Skrevet 13. august 2015 Jeg syns det er en grei grunn du kommer med. Du skal tenke på de barna du allerede har og hvordan det påvirker dem. Om du føler at du ikke har kapasitet til et barn til er abort et smart valg. Det er helt greit å se sine egne begrensinger, klok dame er du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå